nevite kde a zhuba za kolik se daji sehnat novy pruziny do roksrotu? konkretne potrebuju mekkou do RS Judy SL.
nevite kde a zhuba za kolik se daji sehnat novy pruziny do roksrotu? konkretne potrebuju mekkou do RS Judy SL.
tak to bych se pridal s dotazem na novy tesneni do stejny vidle…uz mi nejak mrcha tece
Zkuste www.bikelive.cz Cena včetně poštovného a balného cca 920 Kč (RS Pilot C)
Jsem to špatně zařadil. Ta cena je za pružinu.
nevím jak do judy ale např na duka jsem viděl pružinu u-turn včetně plunžru a té vrchní zátky za 1200.Na marzocchi nějakýdj jsem viděl za 800.,A s ničím jiným jsem se nesetkal.
A nevis, jestli maj jenom tu zatku na U-turn?
jestli myslíš ten konec tak ten jsem tam neviděl.Viděl jsem u toho jen tu část zátky co se montuje do vidle.Jinak bylo to v bikeranch v praze.Mají 20% slevy.
Myslím, že mám jednu žlutou a jednu červenou (plonkovní) – mrknu se. Jinak v Brně mi je vyměnil i VeloHanák v rámci servisu (červenou za žlutou při zvýšení zdvihu). Judy SL r.v.2000
Ahoj, u Hanaka ti je vymenili za kolik? Kdyz sem se tam ptal po tvrdsi, tak mi nabizeli 1 pruzinu za cca 1300Kc a to tam jsou 2:( Tu cervenou mas na 80 nebo 100mm (jak moc je jeta)? Pokud bys ji nepotreboval a sla do me XC 00, tak bych ji mozna bral. Pravdepodobne jsem tento vikend v Brnisku, nevyrazime na bike?
Milan mi je vyměnil kus za kus +práce +olej. Pokud si to správně pamatuju, pružiny jsou jen jedné délky (Judy SL, XC, Race – 2000, 2001), výška se vystaví spacery, které se přehodí někde kolem dolního konce pružiny při rozdělané vidli. 1300,– je strašně moc, cena jedné by měla být do 1000,–. Moje červená je stará cca 3 roky, ale jezdila jen pár týdnů a na její místo šla žlutá (je z manželčiny vidle) – není problém, vyměním kus za kus. Další možnost výměny je viz root této dikuse. O víkendu – asi bych měl něco dělat, jen nevím jestli na silnici nebo na biku ;-)
Delat – jako vrtat se v kole nebo jezdit? Kdyztak ti zavolam. Jo jasne ze je to jak pises, prehazuji se jen ty spacery 63–80–100mm, staci se zamyslet, nez neco napisu:) Myslim, ze tam mam zakladni kombinaci coz by mela byt na 70–80kg zluta-cervena (te barvicky tam moc nemazli), takze zlutou (ktera je pouzivanim mekci nez nova) bych za cervenou rad vymenil (zn. pridam par piv a panaku:))
OK, no problem. Půjdeš na 100mm ? – počítej, že vidle trochu ztratí tuhost, s véčkama to nevadí. Já měl v nové vidli dvě červené, žena taky…
Ne 80 mi staci, chtel bych ji trochu pritvrdit, ikdyz vazim furt stejne, tak vidle posledni dobou obcas jde nadoraz, coz driv nedelala, predpokladam, ze je to vychozenim pruzin. S tou barvou si nejsem jisty, protoze na obou pruzinach je na cca 1/4 delky takova buzirka, ktera je u obou cervena, ale i na samotne pruzine je trochu barvy (jen na par zavitech) a mam pocit, ze na jedne zlute a druhe cervene (musel bych se do ni podivat) – jak je oznacena ta tva zluta (je tam zluta buzirka?). Pokud me pamet neklame, tak v nejakem manualu bylo napsane, ze zakladni sada pruzin je na tech 70–80kg, coz by mela byt zluta-cervena, kouknu se doma do tech manualu.
Barevné označení je to, co čím je pružina natřená (většinou na krajních závitech, snad to ten šikmooký dělá poctivě a ne v pondělí červené, v úterý žluté, … :-). Bužírka je tam, aby pružina neklapala o vnitřní nohy moc nahlas. Základní sada – on to tuším dodával Vaněk, a tam když mechanik potřeboval pro někoho žlutou pružinu, tak sáhnul a měl ji a místo ní dal, co měl po ruce ;-). Žluté byly docela deficitní. To že ti chodí víc může být i netěsností horní čepice (ta co se s ní šteluje stlačení pružiny), přes kterou utíká luft a ve vidli je maličko podtlak.
V tom pripade mam asi cervena/zluta stejne jak Mamut a vymena za druhou cervenou by byla optimalni. Netesnost cepice – kdyz sem posledne menil olej, vypadaly tesneni na zatkach v poradku. Jen me nenapada jak netesnost odhalit – ponorem pod vodu jak u pichle duse asi nebude prava volba:-))
Tak ti nevim, zkusil jsem zmerit sag a nameril jsem 14–16mm a podle manualu muze byt 13–20mm.
Mam Judy XC '00. Z vyroby som mal cervenu a zltu. Pozdejsie som dokupoval tvrdsiu ciernu. Pre mojich 86kg pri 80mm bolo treba ciernu a cervenu. Potom som ju prestaval na 100mm a aby som vyuzil cely zdvih, tak mam zase povodne cerv. a zltu. Povodny olej 5wt som vymenil casom za 7,5wt, ale ideal je asi 10wt.
Podle myho manualu je na 80–90kg kombinace red/red pri zdvihu 80/100mm, jak je videt je to asi smerem nahoru orientacni (pokud nekomu vyhovuje tvrdsi vidla)
Tvrdsia byt nemusi, ja zehlicky rad, ale…
Som si spravil teor. uvahy: Kde potrebujem najviac pruzit? V zjazde. A ked som mal maksie pruziny, tak v strmych zjazdoch, ked som visel na brzdach som mal 1/2 – 2/3 zdvihu v haji a pruzil na 3cm. Tak som tam kopol tvrdsiu pruzinu, aby aj v zjazde bolo co stlacit.
A jaky mas s tou cernou sag?
zluta je ta nejmekci? a hlavne ty asi nepujdou do ty letosni s U Turnem nebo myslis ze jo? kazdopadne taky bych byl rad kdyby mi ji nekde jenom za priplatek vymenili nez abych kupoval dalsi pruzinu. Kazdopadne nechapu proc na kolo s 15 ramem daj vidli se standardni pruzinou vzdyt jim musi bejt jasny ze 160cm jezdec nebude mit 80 kg:-)
Nejměkší je myslím bílá nebo stříbrná, ale vsadil bych se, že pružiny ze starších modelů do nových nebudou pasovat (podívej se na RS web do tech.specifikace, jestli modely 2000 a 2004 mají stejná objednací čísla dílu). Někde v manuálu je tabulka s barvou pružiny a vahou jezdce pro daný zdvih – tam bys měl začít, jaké pružiny vlastně potřebuješ.
no jo tak to temer urcite bude jina protoze nabizi jen tri tvrdosti a ta 04 ma pruzinu jen v ty noze s U-Turnem a v druhy ma tlumic. Tak holt poptam dovozce (ted uz by to mel bejt cyklozitny ze jo?)
Nebo v autoriz.servisech (p.Boubín, apod.) – možná už někdo přitvrzoval nebo mají v náhr.dílech…
Kočička! Haf!