Marathon SL 105 - využití plného zdvihu.

35 nepřečtených
  • nachti

    Neodolal jsem a na Koloshopu jsem koupil Marathon SL 105 2004. Zatím ji zajíždím, ale ne a ne dosáhnout plného zdvihu, a? laboruju s tlakama jak laboruju, tak při malém tlaku jak v pos.(10psi) tak neg. (3×pos.) udělám z řidítek tak 8,5cm – měký, hodně lineární chod a na konci prudké ztuhnutí. Navíc se vidlice dost ponořuje a houpe. Při větším tlaku (20psi pos.) je chod progresivnější, ale max. zdvih se ještě asi o 1cm zmenší. Chápu že ten vzduch v pos. komorách už prostě víc nestlačím. Řešením je snad snížení hladin oleje, ale otázka pro zkušenější je – na kolik mužu jít abych nepohnul s tlumením v pravé noze. A levá noha taky tlumí, nebo olej ji jen maže. V levé teď mám cca 50cc a v pravé cca 100cc – zdá se mi to málo, ale víc z toho nevyteklo, možná je v tlumiči. Když zatlačím zátky se závitem na doraz (ale nešroubuju), tak v obou nohách je asi 50mm od zátky k hladině oleje. Jak vše nastavit, abych využíval maximum zdvihu, vážím 72kg. Podělte se prosím o zkušenosti, jestli jste někdo řešili něco podobného.

    0 0
    • ddd - andy  

      Jistou alternativou by bylo opravdu snizeni hladiny oleje, ALE – pokud mas vidli novou a zkousis ji stlacit na 10cm kdyz stojis tak to by se ti asi povest nemelo, v terenu by pak dostavala pekne zabrat… :-) no a navic pokud olej odlejes muze ti zacit chodit az na doraz (kov na kov) :-( Taaakze bych se na to vykaslal dal si na vidli ten stahovaci pasek a chvili lital v terenu (s nizsinm tlakem vzduchu) abys vazne zjistil kolik ti ta vidle chodi..

      0 0
    • tutite  

      to nachti. Vykašli se na to laborování. Buď rád, že Ti chodí tak, jak popisuješ. Rezerva být musí, a u 10 cm vidlic je reálný zdvih 8 cm tak akorát. A levá noha jen maže.. nožství oleje radši neřeš, mrkni se do manuálu a nic nevymýšlej. Pokud chceš větší zdvih, tak si pořiď 12 cm variantu, a ta Ti stejně bude chodit max. 10 cm. Sám jsem jezdil 13 cm vidli /PACE RC40XCFR/ což je pružina a na víc jak na 11,5 cm jsem se nikdy nedostal, pravda, nijak s ní neskáču. Zdar.

      0 0
      • wertigo  

        sakra a kolik by pak mela chodit 80mm vidlice ? jen 60mm ??? dyt tady lidi pisou ze jednou za vyjizdku(dle terenu samosebou) by mela jit vidlice skoro na 100% zdvihu.

        0 0
        • enjoy  

          no taky mi to prijde divny.me chodi tak 90mm.jenze jak to chces udelat abys ji neodstrelil kdyz s ni nekde poradne prasknes.

          0 0
          • zirecek  

            Az nekdy opravdu vyhmatnes nejakou jamu, tak budes za ten zdvih rad. Vidlu by jsi nemel ve stoje dostat na dno jen, ze se zapres rukama/telem.

            0 0
            • RomanH  

              No Enjoy asi myslel za jizdy. Podobne u me Z3 coil. Na miste tak 60, bezna vyjizdka 80, obcas v tezsim terenu pres 90, 1× sla na doraz, kdyz jsem prehlidl jamu v trave. Na miste to je blbost merit, je potreba dat si na na nohu elekrikarskou stahovaci pasku a jezdit. Vidle, ktere nevyuziva zdvih je na nic.

              0 0
              • enjoy  

                me sla na doraz parkrat.pro priklad treba na starych zameckych schodech po mirnem poletu:-).na to ze mam v ty vanille nejtvrdsi pruzinu se houpe slusne:-),na mych 70 kilo:-)

                0 0
              • TinkTink  

                Ta zdrhovacka tam ma svy opodstatneni pro zjisteni zdvihu, ale dlouhodobe se neodvazim ji tam vozit – parkrat to pude na ni a bude tlacit bordel pod stiraky…to si k moji vidlici nedovolim :)

                0 0
                • RomanH  

                  Stejne tak – par vyjizdek po vymene oleje (takova terenni vsehochut) a pak pasku dolu.

                  0 0
    • fousac  

      jeste ze sem extremni pripad.. ale moje vidle ma zdvih 100mm a chodi na doraz 120mm a 80mm ji zarazim na miste jenom rukama…

      prijde mi ze to co popisujes, je naprosto normalni, vzdy by tam mela byt jeste nejaka rezerva kvuli pruseru v terenu… tam to dostava mnohem vetsi rany..

      0 0
      • enjoy  

        ale ty ji mas tu „vec“ zvedlou na 140mm ne?:-)

        0 0
        • fousac  

          pri NoSag je videt 140mm vnitrnich nohou…

          0 0
          • enjoy  

            vypadala jakoze ji brzo zabijes:-) nebo myslis ze to vydrzi?pokud ti teda jde o to aby jeste neco vydrzela:-)

            0 0
      • TinkTink  

        Neni to ta vidle kterou si myslim ze myslis? :o)))…Tak jestli ta to vydrzi dyl, tak to bude fakt dobra…

        0 0
        • fousac  

          proc by nemela vydrzet??? tvrdochrom nohy, kovovy futra v cely dylce, nic co by se mohlo vysypat vevnitr krome pruzin.. a ze bych ji zlomil, to se taky nebojim, s mym stylem jezdeni..

          jj kdyby takhle trvanlivy vidle delali i ostatni (myslim vidle stejne tridy, ze)… to by byla parada… :)))

          0 0
          • TinkTink  

            vakl, vakl :)

            Plus teda jeste moznost zlomeni…pokud teda aspon trosku jezdis, tak ta vidle dostava ted nehorazne na prdel…a pokud nejezdis, tak ji neznicis…no :o)

            0 0
            • fousac  

              jen pro poradek.. ja ji prizved o 15!!mm… kolik lidi tady zvysuje zdvihy bezne o 20mm a tim padem taky musi vysunout vic vnitrni nohy?? a to i na vidlich zdaleka ne tak robustni konstrukce…

              0 0
              • enjoy  

                takhle uz tak robustni nevypada:-)

                0 0
              • vlk  

                Myslíš tu suntour mg 92 co máš na obrázku?Já měl mg 91 z 80mm na 100mm.Vydržela dost, ale brzy po zvýšení zdvihu chytla vakl.

                0 0
              • TinkTink  

                Jsem myslel ze o vic :)…tak nic no…15mm ti tak akorat chytne vakl :)

                0 0
    • nachti  

      Díky za radu, kašlu na laborování, dám tam tu pásku a budu raději jezdit a užívat si. Ješte si neodpustím poznámku, že ta vidlice má už teď po cca 100km nádherný chod.

      0 0
      • tim  

        to nachti : taky jsem neodolal… Po pár vyjížďkách jsem se zatím dostal na 75mm zdvihu (78kg ready to go, +30/-90 PSI). Poraď mi prosím postup kontroly/výměny oleje –

        • je to moje 1st Marz. Návody na Bartoníčkově

        webu budou prý ready až před výstavou v Brně. Btw, tu rostoucí kvalitu chodu v závislosti na najetých km mohu potvrdit !

        0 0
        • nachti  

          Myslím, že tyto postupy už tu byly popsány, takže: Odšroubovat krytku na levé a přepínací knoflík na pravé, vypustit vzduch!!! Vyšroubovat zátky (21 nástrčák) a olej vylít do misky – samozřejmě jednu nohu po druhé, vidlici z kola nesundávám, při troše opatrnosti to jde. Několikrát vidlicí zapumpuju a znovu otočím, chce to trpělivost aby vyteklo oleje co nejvíc. Potom injekční stříkačkou přeměřím kolik toho z každé nohy vyteklo a stejné množství (zase injekční stříkačkou) dám zpátky. Tolik k výměně. Na webu M jsou údaje – 50cc levá a 150cc pravá noha. Ale jak už jsem psal z pravé mi oleje vyteklo jen asi 100cc. Buď jsem nebyl dost trpělivý, nebo je ten olej dobře schovaný v tlumiči a nechce se mu ven. Celý tlumič+ECC vytáhneš tak že povolíš ten šroub co je vidět zespod nohy vidlice, ale to jsem dělal jen u MX COMP ETA když jsem vyndával etu. Snad je to u marathonky stejné. Nevím jestli je ale takto důkladná rozborka při výměně oleje nutná, možná pro přesné naplnění. Snad jsem to nějak nepoplet, jestli jo, tak se určitě někdo ozve. Přeju hodně štěstí a málo rozlitého oleje.

          0 0
          • tim  

            Dík za odpověď. Ještě se párkrát svezu než přesedlám na zimáka a pak ten oil vyměním.

            0 0
      • till  

        z ceho je udelana ta packa na zavirani? nakej plast, nebo treba dural?

        0 0
        • nachti  

          Je z duralu – černý elox. Ale stejně jsem ji okamžitě upiloval. Proč? Moje předchozí vidle byla MX ETA, tam je ta páčka stejná, jen na opačné straně. Asi před měsícem jsem díky mé blbosti a mokré větvi spadnul, bike samosebou spadl taky, páčka se o něco zachytla a ulomila. Pitomé je, že ta ETA tyčka nejde vyndat a musí se koupit celá patrona. Já tu ulomenou páčku druhý den v lese našel a pomocí vrtačky, závitníku a červíku spravil. Moje rada zní buď nepadat, nebo raději upilovat.

          0 0
    • K2  

      Mám MXC ECC 2002 100mm – normálně mi to chodí těch 8cm a pokud udělám nějakou blbost (odvodňovací kanál přes cestu v plné rychlosti) tak ji na těch 10 cm dostanu.

      0 0
    • Mamut  

      Podla mna, ked ju testujes na mieste, tak do nej tlacis pomaly, takze by mala ist viac. Proste testujes pruzinu a nie tlmic. Za jazdy ak vpalis do nejakej diery, tak velku cast energie chyti tlmic, pretoze to bude rychle stlacenie a teda na doraz nepojde. Samozrejme vychytat viskozitu oleja. Ja na svojej som sa vedel pri 80mm zdvihu dostat na mieste na doraz, v terene nikdy.

      0 0
      • K2  

        No já mám na vidli akorát základní tlumič odskoku a ten toho při nárazu moc nepobere.

        0 0
        • Mamut  

          Podla teba ju pri stlacani nemas tlmenu? Mne vidlica pritvrdla, ked som do nej dal hustejsi olej.

          0 0
        • McBlacky  

          jak by se pak dostal systém do původní polohy?

          0 0
    • vasil  

      klidně uber několik milimetrů oleje (výškových milimetrů) když to bude dělat bordel, tak ho naliješ zpátky já jsem tak ubíral několikrát (dle rady mechoše z razza) a zdvih se měnil, dělal jsem to postupně – taky jsem měl strach z poklesu tlumení na začátku zdvihu, ale bylo to v poho

      0 0
    • lubos  

      Klidne dej do leve nohy 40 a muzes zkusit 90 do prave nohy. Jinak pravdepodobne jsi mel v prave noze vic, nebot docela dost se schovava v tlumici patrone. Oficialne se uvadi 50cc/120cc, ale ja vozim cca 40cc/100cc i kdyz trosku starsi model. Mam 100mm zdvih a chodi mi na 90mm se sagem asi 2cm. Tak tech 95bys imho dat mel. Ale ne z riditek :) Pokud mas ten problem, ze pri optimalne sagu ti nejde vidlice na max. zdvih a pokud ji nastavis tak, aby mela vetsi zdvih se ti zvedne sag tak je to tim, ze je moc oleje.

      0 0
    • filipes  

      Ma Z1 SL, coz jsou podobny vnitrnosti. Zkousel jsi uplne vyfouknout vzduch a stlacit vidli uplne dolu? Kdyz to jde, tak vyska oleje nezere chod. Naopak jsem trochu dolil, abych pri dorazech neslysel kov na kov. Taky dej pozor na staticky sag, tzn ze negativni komora je silnejsi nez pozitivni, takze vidlice sama od sebe je stlacena. Tim je omezeny chod, ale cely je posunut bliz k dorazu (narozdil od pripadu, kdy mas hodne nafouklou + komoru a chodis na casti chodu dal od dorazu). Vypust – komoru, a kdyz vidle vyjede, tak ti prave tohle uziralo chod. Nicmene rovnovaha, kdy vidle tak akorat zehlli, pri dropiku nejde na doraz, neni moc velky staticky sag, to je fakt neuveritelny laborovani s prouzkama na mereni chodu, pumpickou a notesem ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.