Tak když už jste se rozepsali o pumpičkách tak ještě napište co vás vede k používání toho druhu ventilku co používáte. KROMĚ DÍRY V RÁFKU. Já sem zastánce galuskovýho – na poprvní to bylo podle toho ráfku teď už síla zvyku.
Tak když už jste se rozepsali o pumpičkách tak ještě napište co vás vede k používání toho druhu ventilku co používáte. KROMĚ DÍRY V RÁFKU. Já sem zastánce galuskovýho – na poprvní to bylo podle toho ráfku teď už síla zvyku.
Jednoznačně galuskovej – lze lehce nafoukat minipumpou
Taky galuskovej ,hlavně kvuli pumpe
taky tak
áno, kvůli snadnému pumpování
Používám oba – mám dvě kola – ale dá se říct, že užívám víc auto v. protože je odolnější proti ohnutí/utržení.
auto ventilek, kvuli snadnemu nafoukani minipumpou:-) zalezi na pumpe, jo a kvuli snadnemu dofoukani u benzinky a hlavne sila zvyku:-)
taky tak…mam pumpicku se zamkem (nebo jak se tomu nadava) a s ni jdou autoventilky nafoukat v pohode :-)
Galuskovej ventilek mi nesmí domů!!! Jsou nahovno, lámou se a nenafoukneš je u benzinky. Ale to je jenom můj názor.
to je rukama
Teda zlomit ventilek to uz chce poradnou davku umu :) Jinak jeste taky nechapu co ma byt za vyhodu ze jde ventilek nafouknout u benzinky. Ja bych rek ze je mnohem pohodlnejsi si to nafoknout doma…
Ja kdyz pichnu a menim dusi ,tak s tim nepobezim k benzince ,takze tato vyhoda autoventilku u me odpada a jinou neznam
To zlomení není přesné. spíš ustřižení nebo jak to nazvat.
doma nafoukas oba, u benzinky jen jeden. jo a lamu je s zeleznou pravidelnosti. galuskovej je na galusku.
to bude rukama nebo pumpou. Já ho ještě nezlomil. Jen u rubeny vypadávaly celé ventilky z duše, ale nebyl jsem sám s tím problémem, takže jsem je přestal kupovat a mám po problému.
ja po case zlomim kazdej galuskac. pri sundavani pumpy ulomim ten pojistnej curacek a je hotovo. mozna to je pumpou, mozna rukama. s autoventilkem nic takovyho resit nemusim.
S tímhle u benzinky nafoukneš i galuskovej.
to sice jo, ale kdyz to nemas tak si v prdeli a ztratit to je tak jednoduchy…navic je to jen dalsi zbytecnost. autoventil je proste odolnejsi, blbuvzdornejsi a hlavne univerzalnejsi. galuskac patri mozna jeste tak na tu silnicku, ale ne na MTB!
rekl… wroum:-)
A mel pravdu!
:-)
Gramy navíc :-D
to sjezdaři umi bezne, po „vylete“ protocena guma na rafku o 1–2cm je bezna vec a to galuskac opravdu neprezije :)) samo tvoje v-braky a 2mm vysokej vzorek nema sanci vyvinout takovou silu, aby ti smejkly gumou na rafku, navic bezdusakum by to bylo i tak jedno …proc na to v DH jeste neprisli :)))??
Na co neprisli?
na tubeless prece, tam je ventil soucasti rafku, tak ho plast tezko utrhne i kdyby se tocil, jak kaca :))
Prisli na to davno a hezky se zase vratili ke klasice. Nevim ted o nikom, kdo by to jezdil, vsichni vratili duse.
ja vim, rachlej rafek moc dobre netesni :))) nebo to ma jeste jiny duvody?
Jo…jeste nejaky…treba takovy dopad dropu, pri kterym Ti unikne trochen vzduchu…
Jednak je to pohodlnejsi nafouknout doma a jednak se prodavaji redukce, ktere muzes vozit ssebou. Taky dost pump na benzinkach ma proste zarizlou hadici, takze tim nafouknes vsechno. Galuskovej ventilek jsem jeste nezlomil – ohnout tenkou tycinku na vrsku, to vyjimecne ano, ale to zase narovnas kombinackama. A pokud myslis ustrizeni ventilku, tak to je kombinace plaste, rafku a vlozky do nej – s oblibou to delaly plaste Python Gold na rafkach Ritchey OCR a vytahanou gumovou vlozkou.
redukce nebrat – ráfek k ventilku – a k ventilku pumpu.
redukce brat. mam doma el. kompresor made in PRC za trista,– se slauskem na autoventilek, takze bez redukce na galusk. vent to nepude
no dobrá.
Tak ustrihni hadici :o))
Hlasuju taky pro autoventilek. Ten kompresor zvládne jakýkoli šlaušek kromě galuskových, tak musí mít člověk v igelitce redukci. A ruční pumpičce teda autoventilky nevadily, ale galuskáče jo. A benzínka je benzínka, prostě gdo vymyslel galuskový ventilky, tak by ten bazmek měl za trest do smrti každýmu pumpovat!!!
A ty pichas vzdycky na benzince ?
Jo, jedes na bajku … v dalce benzinka , tak si reknes, hele … benzinka, pichnu si :-))
Jste mě odhadli:-))) Pjeekná vyvinutá čerpadlářka a žádný redukce. Anebo redukce bez čerpadlářek – to je přeci jasná volba, ne?
Myslíš čerpadlářku nebo kolo :)
Fakt myslis, ze tu redukci musis mit v igelitce? Ja mam asi nejaky mensi model. :)
nemáš pravdu, stačí taková zlatá redukce za 25,– a nafoukneš to stejně jako autoventilek … !
Tak kdyz jsem kupoval bajka tak na nem byly motoventilky.Kdyz jsem shanel nove duse trak jsem narazil pac ti magori z kellysu tam narvali tak divnej rafek ze tam museli prijit jen mot dlouhy jak galuskace,shanel jsem je vsude jak magor a nejednou se na me koukali jak na Martana.no a v nouzi jsem to vyresil tak ze jsem sel do galuskovejch a kvuli dire v ramu jsem na to natahl gumu ze slahounku.Snazil jsem se aby to bylo stejne dlouhy jak telisko ventilku.Boule se nikde nedelaj a jezdim tak uz pres dva roky.K vuli pmpe jsem poridil i redukci (i vyuzil jsem parkrat).Kdyz jsem nahodou pak sehnal i ten vehykl dusi motodlouhej, tak se mi delali boule. Jsem spokojenej s galuskovejma ventilkama.
Ja som par krat ulomil ten vrch na gal. ventile. Ale len na shitnych dusiach chei-sin, kenda a pod…
pochopil jsem dobre, ze se delaji redukce i obracene, nez jen z autoventilku na galuskovy?? Myslim tim redukci na galuskovy ventilek pro foukani autopumpou
Jo, to se dělá. Cena okolo dvacky…
tyyjo:)
je to takovy maly mosazny bazmek (s malickym o-krouzkem uvnitr), ten se nasrubuje na galusk ventilek a muzes pumpovat i na benzince. A jmenovana je primitivnejsi nez redukce obracena, ktera musi mit trn a zaklopku, ktera mnohdy spatne tesni.
tak to musim mit:)
Jedine galuskovej – jde do kazdyho rafku
galuskovej – a proc? no proste je mi sympatictejsi:-) Navic galuskovej vozej fajnsmekri a detailisti:-)) A redukci mam a zadny stresy z toho fakt nemam.
galuskovej, je mi sympaticky, je tenky, jde lehce foukat bez adapteru.
Zapomněli jste na jednu dost podstatnou věc. A sice že galuskovej
ventilek udrží podstatně větší tlak než motovenilek.
Na všech kolech mám galuskový ventilky a s pumpováním jsem nikdy neměl
žádnej problém. Z mojeho pohledu jsou určitě lepší.
Hmm, tak to jo, jestli to je pravda. Do je dosti podstatny fakt :)
Proč myslíš, že se na galuskách které se hustí (podle typu) až na 15 atm. používá tenhle ventilek??
aby byly lehci.
a hezčí.. neřekl bych, že tam bude větší rozdíl v hmotnosti. Ale nevážil jsem je, je to jen odhad…
nemyslim, ze je galuskovy ventil lahsi, nez auto
Ze jsou uzssi ? A autoventilek by se na silnicni rafek nedal narvat ? Nevim , nikdy jsem se nad tim nepozastavil.
Nedal. Teda bez zásahu do ráfku. Autoventilek má větší vnější průměr než galuskovej. Ale pokud trváš na autoventilku tak není problém převrtat díru v ráfku na větší…
No, ono tam asi nemel byt ten otaznik :( Chtel jsem tim rict, ze zrejme proto taky neni autoventilek pac by se nevmestil do ouzkeho rafku. A otaznikem jsem vlatne chtel vedet, jestli to tak naozaj je, nebo by teoreticky sel dat (bez hrozby zniceni rafku – tedy ale ne zebych to chtel delat, stejne silnicni rafik nemam :)).
Autoventilek klidně udrží 8 atm. Taktéž i klasické ventilky s ventilgumkou jsou v pohodě. A úplně nejlepší jsou klasické ventilky s tou ventilgumkou, která se prodává na metry. U galuskového či autoventilku, když mi začne ventilek unikat, tak musím vyměnit celou vložku do ventilku za nějakých 12–20 Kč. U klasického ventilku ustřihnu 2 cm ventilgumky za 10 haléřů, nasadím a jedu. Takže všechno má svoje klady i zápory. Já používám všechny ventilky a s dobrou pumpou je taky všechny v pohodě nafouknu (tedy ty duše).
No tak ten klasicky ja osobne povazujem za najvacsi grc vo svete ventilov. Nevydrzi to tlak, guma velmi rychlo straca svoju pruznost, zvlieka sa to. No humus je to.
Dříve jenom auto, byly na original rafcich. Větší pohoda když si člověk fouka na benzince. Sem tam trochu problem při foukani minipumpou na cizich kolech, když čučel jenom kousek. V současnosti zase jenom galuskovy. Vcelku je mi to jedno, pumpou nafoukam jak ten tak ten.
Jihra: Si to vystihol. Akurat ten Dunlop, ked menis niekde v lese, lahko postracas jednotlive diely. Ale v podstate je kazdy dobry. Len vetsina pretekarov jazdi galuskovy ventil, takze koli kompaktibilite…
Používám auto ač sem musel přivrtat ráfek.Ale prostě auto je auto, má šmak,má razanci, a nafouknu to i tam kde nemaj kolo.Přectavte si že se vám rozbije pumpička a vy musíte kněkomu na dofouknutí, auto pumpička je v každé garáži, ale hustilku na galusky maj jenom galuscáci.
vrtat rafek quli ventilku? hahahahahahahaha
Ono je to pak lehci:)
aha, tak to potom jo :-)
Na koleji pred 2 rokmi, ked som nemal nic, cim by som prevrtal rafik, tak som to robil ruckou nerezovej lyzice. Za 2h som to mal spravene. Odvtedy si myslim, ze utiect z vezenia, pretoze sa niekto nozom prekopal cez murivo musel byt horsi trest, nez to vazenie samotne.
Ale zase máš jistotu, že ti takové malé špony nezpůsobí defekt třeba za půl roku, jak se to stalo mě. Jsem to vyvrtal, zahloubil, vyfoukal špony z ráfku (jsem si myslel) a za půl roku jsem ji měl zevnitř píchlou v duši.
co se ti nezda? myslis ze kdyz je dira v rafku na tu smesnou tenkou vec, tak ze nejde vzit vrtacku a o ty asi 3mm v prumeru tu diru zvetsit, neni to nejmensi problem a udelal sem to uz na dvou parech rafku. oboje byly ve vyprodeji za par korun (Alex DM 24 za 150 kc/ks) a oboje na galuskac. asi bych byl debil kdybych si je sel koupit jinam za 500 jen proto aby mi tam tu diru vyvrtal uz vyrobce. a galuskac mi uz nesmi na kolo.
Asi si ted budete myslet ze jsem uplnej vul, ale jak se prosim vas foukaj galuskovy ventilky??? Ja spoustu let jezdil auto, ale na novym kole mi prisli galuskove. Povoluje se na nich neco.. predpokladam ze jo..
:))) Musis povysroubovat takovou tu cepicku se zavitem. Pak to jde nafouknout. Na to jsi neprisel :)
Ja sem ji povolil, ale nevedel jsem nakolik.. podarilo se mi, ze mi odlitnul tlakem vzduchu
Ja sem ji povolil, ale nevedel jsem nakolik.. podarilo se mi, ze mi odlitnul tlakem vzduchu
Nechci zakládat nový thread, tak obnovuji tento. Asi budu vypadat jako blbec, ale do teď jsem jezdil na auto ventilcích. Dnes jsem koupil dvě duše a vzal jsem se s galuskovýma, že je vyzkouším. Tak nejprve laborování, jak se fouká – už jsem přišel. Ale nelezy mi do hlavy ta největší matka na celém ventilu, kterou mám úplně dole. Nevím jestli tam má zůstat, aby podpírala ventil ze vnitř ráfku? Anebo má být nahoře na ráfku, kde jednak zaslepí díru a jednak se nebude ventil hýbat? Díky
Dobrý, tak už jsem si to našel na obrázcích, matka má být nahoře na ráfku, tak jak jsem psal tu druhou možnost,
Matku zahoď. Jenom překáží při výměně duše (a stejně ji při prvním defektu stratíš).
No tak mám ještě jeden dotaz a to, že se mi za žádnou cenu nedaří nasadit plášť na ráfek v okolí toho ventilku. Vždycky mi zapadne jenom jedna strana, ale druhá prostě nejde. S autoventilkem se mi tohle nikdy nestalo, tam zapadlym obě. Nemáte na to někdo nějaký trik?
Musis tu maticku na ten ventilek nasroubovat az budes mit nasazenej plast ;) Jinak ten trik muze byt treba zamacknuti ventilku dovnitr. Jinak totiz patka plaste muze v tom miste skripnout dusi. Jo a kdyz uz to pisu jak pro uplnyho vola, tak jeste dodam, ze ta duse by se mela nasazovat mirne nafouknuta :)
Jestli to není tím, že tam máš našroubovanou tu matku, co máš vyhodit. Když ji víc zašroubuješ, tak ona pak drží duši u ráfku (kolem ventilku je silnější) a pro patku pláště tam už nemusí být místo.
mě je vcelku jedno na jakém ventilku jezdím,kámoš dneska píchnil na galuskovém a neměl pumpu tak to dotlačil k benzince odšruboval násadu z hadice a nafoukal to uplně vpoho na 4.5atm.
Na KOLO jedine galuskovej ventilek, autoventilky patri na auto, nebo kolo z hypermarketu :-)
Na BIKE jedine autoventilek, galuskovy patrej na galusky.
na to co se pohybuje lidskou silou galuskovej, co se vozí lanovkou může mít auto
Muj bike se pohybuje lidskou silou stejne jako tvoje ziletka. Po sjeti Spindlu vypadam mozna hur nez ty po casovce, ale dokud nezkusis, nepochopis;-)
tak to máš pravdu, to žiletka nikdy nepochopí..a stačí možná Klínovec, co myslíš? :-)
nevidim důvod řešit jakej ventilek máme doma 4 kola + 5 náhradních duší na všech kromě dvou jsou auto ventilky ty dvě sou moje nový duše Maxxis DH kde mám galuskovej a je fakt že na biku to vypadá líp a foukám normální autopumpou přes redukci prostě beru to co je a neřešim to
autoventilek kvuli snadnemu nafoukani cimkoliv a kdekoliv. a taky proto, ze galuskovej pravidelne nicim – lamu ten pojistnej curacek
úplně nejhorší jsou ty starý typy ventilu- na ty pumpičky s hadičkama, ještě nedvno jsem je měl na biku, úplně na prd. Na biku mam nyní autoventilky, na crossu galuskový podle ráfu. Osobně považuji za praktičtější autoventilky- můžu jen zhrnout, co tu již bylo opakovaně výše řečeno- lze je nafouknout u pumpy, nožní autopumpou i většinou nových typů pumpiček + mnohem vyšší pravděpodobnost poškození tenkého fragilního galuskového ventilku…
Galuskove, za prve vypadaji lip, za druhe jsou prisroubovat k rafku a za treti lepe se husti…
Nejdriv jsem jezdil na autoventilku…byla to pohoda,vzdycky jsem zajel k pumpe a bez namahy bylo nafoukano,bohuzel s rucni pumpickou to bylo vzdycky peklo. Ted mam kolo s galuskovym v.,nejdriv me to stvalo,ale pak jsem koupil dobrou pumpicku a jde to jak po masle…clovek se aspon nez vyrazi na bajk trochu zahreje:)
no, pokud jsi foukal autoventilek starou ruční pumpou se šlaufkem s větším závitem, co na to „jako“ jde, tak to je opravdu peklo, protože ten neměl trn. To je nejhorší kombinace, která existuje. Ale to se s normálním šlaufkem řeší redukcí, která ten trn má.
ne ne,myslel jsem malou pumpicku,takovyho toho dvoupista…mel jsem tri a s kazdou to byl ocistec…a to nebyly zadny za stovku. kazdopadne jsem si na ten galuskovej ventilek tak nak zvyk
ja mam BBB za necely 2 kila a jde to jak po masle.
asi mam spatnou auru a ty dobry se mi vyhejbaj:)
tak mam dalsiu nemilu skusenost s galuskovym ventilkom. po nasroubovani patrony na nafukanie sa ten bazmek zasrouboval a pri pokuse nafukat dusu som okyslicil okolity vzduch. prestupujem na auto. mimoto ma napr mavic vsetky rafky na auto a pri niektorych galuskovych dusiach nie je zavit na matku.
Welcome to my World of Tomorrow… ;o)
P.S.: znali vedi ;o)
Auto ventilek, dají se na něj sehnat různé čepičky :D :D
presne :-) ted mam patrony od shamana, ale pokukuju po necem exkluzivnejsim (dobry dementi sou na tohle tuningari aut). kamos mel uzasny kulecnikovy koule, z Feltu – proste bozi :-D
nekde ve fotos jsou mnohem lepsi veci, a pise se tam, ze staci kinder vajco, ta obyc cepicka, vrtak a vterinovy lepidlo
v Katmaru maj par veci (i ty kulecnikovy koule): www.katmar.cz/…op/index.htm …sekce komponenty MTB/BMX – tuning
www.alarm-novotny.cz/index.php?…
…ta kobra je husta :-P
jo i cena vypada lip:)
Já mám jen obyčejné červené ventilky, aby mi to ladilo k rámu, budu se muset na autoburze mrknout po nějakých lepších… Docela dost se mi líbí ty kulečníkové koule nebo ty patrony :D
Na biku mám glauskovej, bo tam byl. A asi u něj po výměně ráfků zůstanu. Možná bude opravdu náchylnější na poškození, ale ještě jsem s ním problémy neměla. Nemusím dofukovat zdaleka tak často, jako na autoventilku (tady ale nevím, jestli to není vliv i dalších faktorů) a hlavně foukání minipumpičkou je mnohem rychlejší a pohodlnější (na auto jsem používala stejnou minipumpu, samozřejmě s nastavením na autoventilek). Redukci galuskovej – auto pro případný dofukování u pumpy vozím, i když jsem zatím u pumpy ještě nikdy nefoukala, ani starý kolo. Auto jsem měla na crossovi.
nemyslim si ze by autoventilek mel vliv na cetnost dofukovani. teda aspon mi to prijde jako blbost, protoze auto dofukovat nemusim vubec, maximalne kontrola tlaku pri vymene pneu. vzduch utika celou dusi. nekterou vic a jinou min, ale s ventilkem to nema nic spolecnyho.
Jen taková kontrolní otázka: V nějakém e-shopu byl u duše uveden francouzský ventilek. To je galuskový nebo nějaká novinka?
Z pohledu výtvarníka beru horáka jako traktor a galuskový ventilek na něm jako vzít si k montérkám motýla.Na silničce /kterou nemám/je to jiná.Z pohledu praktického nemusím přemýšlet o nějakých redukcích,doma mám kompresor i velkou pumpu.Po defektu není nikde psaný,že musím nafoukat na 4 kila,stačí tlak na dojetí a to jde v pohodě.Díru do nového ráfku zvětšit je otázka pár minut.Zrovna včera jsem měnil vnitřky ventilků a z cykloduše ho dával do autoduše.Největší průšvih je když se sejde cyklista s defektem a s galuskáčem s někým kdo mu nabízí duši s autoventilem,což se mi stalo. Jinak je to však asi otázka názoru a zvyku.
To ještě docela jde, prostě počkáš až pojede někdo s galuskovým ventilkem. Horší varianta je, když si duši s autoventilkem jako náhradní vezeš sám. Mi se to stalo dvakrát a protože duše byla nová a bylo mi líto ji vyhodit, aspoň jsem ji rozstříhal na gumičky :-D Něco podobného, ale ještě horšího je, když máš v zimě žízeň, chceš se napít a ve flašce si vezeš led :-D
Galuskovej prostě nevezeš, protože odjakživa jezdíš autoventilek. Led ve flašce nemáš, protože máš Camel s horkým čajem, který tam vydrží teplý 3 hodiny. Náústek při –10 stupních strčíš pod bundu. Ty to máš nějak jinak?
Jasně, už mám jen galuskové ventilky :-D A když mám žížu, zajedu na vodu a čokoládu k pumpě :-)
No my tady pumpy v lese nemáme, proto vozíme ty kejmly, to víš: „divé kmeny moravské.“
Já ale hlavně na zádech nic moc tahat nemůžu, protože mám v háji rameno a pak mě bolí :(
Hmm ani jeden, každej má něco?
hlas pro autoventilek