Len tak pre zaujimavost – neviete kolko priblizne najazdia rocne profici (cestak/MTB). Nikde sa mi to nepodarilo zistit. Aspon radovo kolko to je.
Len tak pre zaujimavost – neviete kolko priblizne najazdia rocne profici (cestak/MTB). Nikde sa mi to nepodarilo zistit. Aspon radovo kolko to je.
Spickovy silnicni zavodaci daji tak 35000km. XC zavodnici o neco mene videl bych to tak na 25000. Kazdopadne jezdi skoro vsechno na silnici a na MTBcku budou mit najeto jen o malo vic nez co odzavodej.
Jenom dodam, ze jsem v nejakem rozhovoru cetl, ze Filip Ospaly na kole loni najezdil jen 6500km (sam s tim byl nespokojeny, ale stejne by optimum bylo do 10000km), coz me docela prekvapilo, cekal jsem vic, tak 10–15tis.
je tak pro priblizne info Vabrousek – 1000km plavani, 15000km kolo, 5000km beh…
Ospaly mel 1100/6500/2700 (objemy u ostatnich disciplin rikal, ze dostatecne, kolo malo), Vabrousek ma logicky ty objemy vetsi.
to zas tak logicke neni, pokud jsi cetl publikaci Triatlon, tak je tam uvedeno, ze vytrvalci se od „olympioniku“ nelisi moc v objemech, ale hlavne v zatezi (ironmani trenuji v nizssich tepovych pasmech)
Necetl, ale tihle dva se evidentne lisi v objemech kola a behu (stejne mi pripada logictejsi, ze kdyz trenujes v nizsich tepovych pasmech vytrvalost natrenujes vetsi objemy nez nekdo, kdo se vic zameruje na rychlost).
Zhruba: Silnice 20–40tis Biky 12–30tis
tim myslis, ze silnicari najedou 20–40 a XC zavodnici 12–30, jo? Protoze XC zavodnici prece vetsinou trenuji na silnici, ne? Nebo snad najedou 20–40 na silnicce a jeste k tomu 12–30 na MTB? :-O trosku to upresni… :-)
ano. vetsinou ano. ne.
staci?
staaaaciiii :)))
uz je to jasne…
Já někde čet, že Jan Ullrich najezdí 80 000 km za rok. To je nějakech 220 km za den. To je docela borec, co?
Podle me je to uplne jina diagnoza, ale nejsem psychiatr.
to by pak dával Lanceho na tour o hodinu :-)
to je tak okolo 6–8 hodin jezdeni na kole, ne? a k tomu jeste doplnkove sporty (beh, plavani, posilovna ap.)… myslim ze by byl vytizen jako vrcholovy manazer… a to vcetne vikendu a svatku :) tak nevim no…
Jo presne tak ! Nekde sem cetl, ze v dobach kdy preferoval trochu tvrtdsi trenink nez dela ted, stravil asi 8 hod. dene na kole !
No asi to nebude delat po vecerech pri zamestnani. A jestli si myslis, ze vrcholovej sport je zadarmo a ty „velky“ penize za tech par minut pri zavode, tak nevim…
neeesu blbeee :) ale 12 hodin denne (7 dni v tydnu) je i tak pres me ocekavani. Cekal jsem tak 8–10 h a prevazne tedy pres tyden…
Kdyz sem ja sportoval, tak jsem trenoval jeste pri skole a to se behem tydne daly zvladnout tak 3 faze denne a zbytek se musel dohnat o vikendu. Ale sport neni jako kdyz jdes ucit na zakladku. Tady nemas v poledne padla a musis se chovat jako profesional furt. Prave, ze to znam, tak se uz do zadnyho velkyho sportovani nehrnu :)
ty si ucitel:)?? to az budu mit nekdy deti tak abych se je bal pustit do skoly:))
Do takové školy bych je dal.
A když tolik najedeš s autem za rok, tak je po pěti letech motor zralej na GO:-)
u tuzemských vozů už za dva roky :-) jen málo aut dá 400tkm bez větších zásahů do motoru…
Vim že je to mimo mísu ale naše škoda Octavia 1.9 TDI má najeto 500 tkm a je bez zásahu.Bejvalá Felicia ale musela po 150 tkm na GO.JO jinak sem čet že silničaři najížděj tak do 40 000 km
Octavia – možné to je u modelů 66kW, ale už to musí být pěkně zdechlé, pokud není GO turba, čerpadla. Turbo je první co odchází, pak vzduchové křídlo a čerpadlo. Motor samotný je stavěný skoro jako klasický diesel, takže no problem.
co je to vzduchove kridlo?
ja mam TDi 66kW (v Passate) a po 230 tkm bez udrzby to uz zacina blbnut.
To, co pise Martyss :-) Za vzduch filtrem je cidlo sani a za nim je servem rizene kridlo, ktere zavira/otvira sani podle otacek, dodavky paliva a tlaku z turba. To cidla je s kridlem v jednom boxu a ten docela casto umira (a stoji cca 8litru). Jinak TDI 66kW motory jsem sjezdil 3: jeden jsem prodal s 350tis km, druhy se 270tis, na tretim je cca 240tis. Vzduch zablbnul u vsech 3, cerpadlo u dvou, turbo odchazi zhruba stejne, ale zatim luft jeste tlaci.
ty vole, tos najezdil vsechno sam?
spíš jekoupil jetý jinak nevěřím že má čas ještě na bika :-)
No ke dnešku mám naskákáno autem u posledního zaměstnavatele (za 9 let) přes 600tis km. Jinak auto – zásadně ojetinu, škrábance a ?ukance pak tolik nebolí. První audina měla při koupi 67t, druhá 52t, třetí A4 cca 100t. Mezi tím byl ještě dvoulitr benzín na pár desítek tisíc km (hrozný žrout) a teď jezdím firemní 1.8T – přečipováno na 135kW – docela hukot, to bych chtěl mít v nohách :-) Letos toho bika flákám, budu si to muset změnit v profilu :-(
600 tisic za 9 let taky neni zrovna malo, na to zes jeste stihal jezdit na bajku
… a taky občas něco dělat v práci ;-)
asi som tu trocha off-topic ale Tvoje skusenosti ma zaujimaju.
Menil si na tom motore vstrekovacie cerpadlo? Co to stalo? Dalo sa opravit alebo vymena? Ako sa prejavila porucha?
Ako Ti odislo turbo? Nejak naraz alebo postupne? Ako sa to prejavovalo?
Moj motor ma 225 tisic a podla servisu je cerpadlo uz na odpis. Ja ale vidim, ze tym naftovym motorom ani v autorizovanom servise prilis nerozumeju, takze hladam este rady inde. Super stranka je www.dieselschrauber.de
Čerpadlo pro 66kW , motor 1Z… – jde ubastlit v některých servisech Bosch (tam kde servisují taxikářům), stojí to podle vztahů 6.5–10 litrů, pokud se jedná o seřízení (tlaky, dodávka paliva) a přetěsnění. Jestli je tam něco na výměnu, pak vyhodit a celé čerpadlo nové – nezažil jsem, odhaduju tak na 25litrů. U motoru AHU… mi vyhrožují výměnou Na odpis v 225tkm (pokud jsi rozumě servisoval olej a filtry) – to je blbost, možná ti škytá motor když je studený (nepravidelná dodávka), nebo žere (roztěsnění → větší dodávka paliva) nebo jsou v pytli trysky (špatný rozstřik paliva a ukapávání na písty) – začal bych diagnostikou a seřízením. Turbo – napřed zjistíš, že se pod ním objevuje olej, který prosakuje z keramického ložiska od rotoru. Pak po čase začne být motor zdechlý (akcelerace) ve vyšších otáčkách (nad 2500) a čoudí se z něho. Dá se zrepasovat (někde u Hustopečí), přijde na nějakých 4litry (nepamatuju si přesně), ale nedělal jsem to. Pokud jsi motor přečipoval, turbo odchází podstatně rychleji a je lepší ho vyměnit než repasovat. Jo a s 225tkm se vyhni autoriz.servisům, ale raději dej na osobní reference u neznačkových šikulů.
teda vidim ze nemas rozhled jen v cyklistice :-)
Jo, rozhled nemám ve spoustě oblastí :-)
Jediný, co jsem slyšel, že na TDI u VW odchazí je váha vzduchu. Jinak tyhle motory(turba) jsou asi náročnější na kvalitu oleje(a včasnou výměnu). Tak zřejmě, když tam někdo flákne minerál a ještě ho nemění včas, tak věci odcházejí dřív.
Ono ani tak do jisté míry nezáleží na motoru(samozřejmě, že naftě najedeš víc), ale hlavně jak se k tomu člověk chová.
Teď si spočítejte kolik to je ročně sjetých řetězů, ožvejkaných kazet, a vyměněných klik. A o co horší, kolik oleje spotřebuje na namazání, to by otrávilo celý rybník:)
Hmmm já jsem zase jednou četl že v USA žije chlap co má už 5 let v hlavě zaseklou sekeru a na měsící že se našel úplně zachovalej bombardér z druhý světový války. I fotky u toho dokonce byly. Tuším že se to menovalo HROM ten magazín.
Jinak řečeno, nevěř všemu co se píše. Tolik za rok nedá nikdo. 40kkm je tak maximum aby u toho člověk ještě stihl závodit a regenerovat.
Hrom je dost nebezpečněj, asi před rokem jsem ho v totální zhulenosti pořídil na nonstop benzínce. Článek o tom, že ženská si všimla že je těhotná až když začala doma u televize rodit, mě odeslal v křečích na zem před pokladnou :-)
Clovece, tak to se budes mozna divit, ale manzelka pracovala na zenske klinice na gynekologii. Byla k nim poslana pacientka s bolestmi bricha, ktera jim ve vytahu najednou oznamila, ze uz to nevydrzi a ze bude rodit. Nikde o tom nemela zpravu, jeji lekar to nepoznal, ona ani rodina to udajne vubec nevedela. Pouze ji prislo, ze ma najednou takove bolesti jako u prvniho ditete, a sotva to pry dorekla, tak v tom vytahu porodila. Vykuleni pry byly obe, jeji rodina nasledne taky. Kdyby moje zena nebyla u toho porodu, tak jsem tomu taky neveril.
Vidite kam az vede obezita, neznalost atikoncepce a nevazany sexualni zivot :)
Chudák dítě, furt ho nějakej vocas mlátil do hlavičky :)) To je jako z toho ftipu „ty seš můj tatínek?…“
Vono to ještě vychází?? Proboha svatého :) Já to četl někde před 5 lety.
no taky se divim… ale v tom prvnim a poslednim cisle se taky psalo o tom, ze nejakej chlapek zije se sekyrkou v hlave… asi se ty clanky nejak periodicky opakuji :) holt prestizni a seriozni casopis :)
no co,ji tam ma proste porad:-)
Známej, kterej byl v Lanškrouně ve vrcholovce mi včera říkal, že v nejlepších letech najížděl 35 000 – 37 000 km ročně včetně závodů.
Presne ale jak tady uz nekdo psal, neni to o tom kolik, ale jak kvalitne.. (o doplnujicich aktivitach nemluve) Aby nevzniknul dojem ze kdo najede 30tis musi byt nutne lepsi, nez ten kdo najede jen 15tis.
andy tak daj nejake vlastne cisla, nech vieme, ci si to tento rok neflakal :-)))
Flakal :)
tusil som to. a co Ty? :-)))
Ja nejen tento rok :) Ale kdyz jsem zjistil, ze fousac najezdi na bikrosce 45km za odpoledne, tak toho mozna najezdim vic nez jsem si myslel. Jenze na bikrosce hodne litam, takze nevim jestli se to pocita.
Letos sem se fakt flakal tipuju ze na konci sezony budu mit tak 13 :-) a uz sem to tu nekde psal – byly i sezony kdy sem mel kolem 25
No a paradoxne sem treba letos zajel lepsi umisteni pri XC nez roky pred tim. napr 12misto na MCR.
Objem nie je vsetko. Keby to tak bolo, tak staci ak na starte si borci porovnaju compy a nemusia ist zavod, ale rovno vyhlasia vitaza :-))). Drzim ti palce v dalsom rocniku, nech su to same bedne :-))).
Diky. A budu se snazit! :-)
To ja si hovorim kazdy rok…:-)))
Ti ty objemy budou klesat a klesat… az pak budes jezdit jenom sjezd… :-)) To ale snad nee! :-)
Az bude mit najezdeno 60km rocne a to jen na svetaku, pak to bude pan Biker :) Kvantita nikdy nenahradi kvalitu. To by si meli maratonci uvedomit :)
Jo tak to je supr, ja najel letos necely 4tis., ale kvalitne:-)
Samozrejme! Taky si nekdy rikam, ze sem najel sice malo, ale zato hodne kvalitne! :-))