zatvrzelost některých borců ohledně značek kol

209 nepřečtených
  • kannon

    Co na to říkáte. Má to ještě v dnešní době opodstatnění říkat: author, superior, kellys, merida atd. bych si nikdy nekoupil, ale takový trek, specialized, GT, gary, cannondale atd. to je něco jinýho. Další jsou samozřejmě značky jako napřiklad RB, která je zase někde jinde. Já osobně jsem kdysi před lety z podobného důvodu nešel do amuletu, ale koupil si marin. Sice byl dražší na svou výbavu, ale nelituju toho. Rám mi vyhovuje a taky jsem to samé kolo ještě neviděl jezdit nikoho jiného a to je pro mě taky pocitově lepší než se postavit na start a vidět další tři borce na uplně stejném kole.

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Od typa s nickem Kannon to sedi :)

      0 0
    • Daf  

      Jedna vec jsou pocity a druha funkcnost :) Budeme-li se bavit o HT ramech, tak si myslim ze kvalita se hodne srovnala, zvlast kdyz to pravdepodobne vyrabi stejna fabrika na Taiwanu :) Memam potrebu utracet 30k za HT kultovni ram treba od RM i kdyz se mi opravdu libi. Prijde mi skoda na maratonech nicit takove veci kdyz je spousta vyrobcu co ti nabidnou funkcne to same za podstatne mensi peniz. Az budu kupovat novej ram zajima me geometrie, matetial, hmotnost a barva.

      0 0
      • Mamutt  

        RM = RockMachine? ;)

        0 0
        • vlk  

          a nebo Rocky Mountain

          0 0
          • Mamutt  

            Ale no tak, vždy? jsem tam dal smajlík, ne? ;)

            0 0
            • vlk  

              sorry nevšim jsem si

              0 0
            • Daf  

              Jo jo Rocky Mountain Vertex TSC cena 48990kc :) Takovemu ramu prece nemuzes ublizovat na zavodech to by byla skoda. Ten je bud pro dobre sponzorovane zavodniky, nebo na machrovani prece :)

              0 0
    • Volf  

      Nerozumím tomu nikdy. Nerozumím proč je RB jinde jak Cannon. No a pokud píšeš, že jsi kdysi před lety něco koupil a ještě to teď používáš tak tomu s tvým názorem už vůbec nerozumím, pokud tedy nejsi zamilovanejdo veteránů.

      0 0
      • prodi  

        Kluci, uznejte, že fakt nejde srovnávat Litespeed s Amuletem, Storck s Apachem a pod.

        0 0
        • Lister  

          Jo to máš pravdu Litespeed a Storck bych si nikdy nekoupil.

          0 0
          • Mamutt  

            Někdo je holt zatvrzelý na špatnou stranu ;)

            0 0
            • Lister  

              Nejde o ty značky. Nepotřebuju mít kolo kvůli značce nebo abych se mohl chlubit že je to „hend mejd“ nebo „koukni na to tohle vyrobily zhulení týpci v kanadské garáži“. Jde o funkci. Klidně budu jezdit na kole se značkou Apache nebo Vinetou, je mi to jedno, hlavně, že to jede.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Myslim, ze to nebyl dobry priklad. U litespeed i storck jde predevsim o tu funkci. Ty kola maji vlastni myslenku a to dobre jmeno se uz jen tak bokem veze s nimi :)

                0 0
                • prodi  

                  Myslel jsem na úrovni HT, ne fully. To je zcela jiná kategorie.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Prodi a Lister se styďte za neznalost Merlin ,Airborn ,Litespeed, Stork dělaj hlavně hi-end pevný XC kola

                    0 0
                    • Lister  

                      A taky někdy vyrobí šílenost za půl miliónu. Vidíš a to jsou přesně ty, které mě vůbec nezajímaj. Není nad rám svařený někde v asii za pár kaček.

                      0 0
                      • Franta  

                        A proc neni nad ram svareny nekde v asii za par kacek? Protoze si myslis ze za 5Kkc dostanes to co pod nazvem XXX stoji 50Kkc? No to bych tak nebral. Ohledne kvality bych to videl dneska na srovnatelne urovni vsude. Srovnavat kvalitu ramu podle toho jestli je z USA, CA nebo TW je blbost, dneska urcite. No a pak se dostaneme dale, treba ze ti tva znacka za 5Kkc neudela ram z toho materialu a prave temi materialovymi plusy ci minusy jako ta, co ho ma za 50Kkc. A pak mozna se dostaneme tam, ze ten ram co ma „lepsi“ material a nabizi jine a treba lepsi jizdni vlastnosti musi byt drazsi, protoze vyvoj, maloseriova vyroba, technologie na zpracovani materialu stala vic a trva hodne dlouho nez se zaplati oproti te znacce ramu co preferujes ty, ktery se ve svych XX seriich a s menenakladnym zpracovanim a treba skoro nulovym vyvojem zaplati hned. Treba ta drazsi znacka musi mit vice kvalifikovane lidi kvuli vyrobe; prodej mala kusu se hure expeduje po celem svete, vse se podstatne projevi na cene, nez XX kontejneru plnych ramu za 5Kkc. A pak je tu treba pristup te danne firmy k zakaznikum a treba i jakesi vetsi pouto ke znacce, kde mas pocit ze se o tebe staraji zvlast jako o kazdeho sveho zakaznika, ze si te hyckaji a to ti vyhovuje a proto jsi si napr. diky tomuto bodu zvolil svou znacku…

                        0 0
                        • Lister  

                          Já nečekám že rám za 5tis bude mít stejné vlastnosti jako rám za padesát. Někdo ty rozdíly určitě pozná, ale já teda moc ne. Rozdíl tam bude, ale rozhodně ne takový jaký je rozdíl cen už jen z těch důvodů co jsi popsal. Mně je jedno která značka to vyrobí, jaký kolo si koupím. Vždy se snažím vybrat to co mi přijde nejvýhodnější. Nejsem nijak citově vázaný k žádný značce a to myslím obecně, a? jde o kola oblečení nebo auta atd. Barva ani značka nejezdí. Nemusím mít na rámu napsaný „hendmejdinjůesej“, klidně bych tam měl napsaný „robotmejdinejža“. Pokud jde o vnímání firmy zákazníkem, tak si myslím, že tady jde hlavně o prodejce. Nic ti nezhnusí určitou značku tak, jako špatný prodejce. Tohle je můj případ a Superioru. Je to sice naprosto iracionální, ale mně to fakt jeden člověk, co je zastupuje, tak zhnusil, že už si ho asi nikdy nekoupím. Ta značka za to vůbec nemůže, jde jen o jednoho člověka, ale škod napáchal dost.

                          0 0
                          • Tomcat  

                            Trochu tě zklamu, ale značka jezdí. Očekávat nějaké konkrétní vlastnosti od výrobků některých firem je fakt naivní. Když seš u aut, kodo schválně umí udělat počádný sportovní auto ? Máš na výběr BMW , Honda , Renauta , Forda , Lotuse a Porshe, tak kdo? Má to mádhernou analogii v kolech. Vono je totiž nutný neposlouchat co ti říká výrobce ,ale co lidskej zdravej rozum.

                            0 0
                            • Lister  

                              Ani jedem nejlepší spor?ák dělá totiž Nissan.:-)

                              0 0
                              • wroum  

                                auto z asie? ses normalni? :-)

                                0 0
                                • Lister  

                                  Myslel jsem to vážně. Jinak ale absolutně nejlepší spor?ák je samozřejmě Ferrari Enso, ale k tomu se jen tak nedostaneš a navíc stojí přes 25 melounů.

                                  0 0
                                  • Tomcat  

                                    Je vydět, že komerčímu vymívání mozků podléháš znamenitě.

                                    0 0
                                    • Lister  

                                      Je velmi jednoduché někoho ¨takhle setřít, navíc když mě vůbec neznáš. Nejdřív dáš nabídku současných komerčních značek a pak čekáš nějakou jinou odpověd??. Kdyby ses zeptal rovnou na nějaké klasiky tak bych ti třeba odpověděl takhle: http://es.cars.yahoo.com/…0001101.html Nemáš monopol na znalost aut.

                                      0 0
                                      • Tomcat  

                                        Jakou ti mám dát nabýtku, když se bavíme o současných kolech a ne o kohoutovkách(vy­soký kolo alias kostittřas). Jak ti říká Franta, vývoj a výroba se musí něčim zaplatit . Takže to bude drahý. Pokud si to dosadíš do rovnice komerce. Ve střední třídě (není úměrná ceně) se budou ještě dělat obyčejná kola . Nebudou špatná ,ale fut jim bude něco chybět. Jinak proč pokud chci prodat něco dalšího budu dělat něco co vydrží „vječně“ (Policista zastaví malého pionýra a..... …chlapečku proč pláčeš… ..maminka říkala že Lenin je vječný …ale tady seš v Žitné.....)

                                        0 0
                                    • Lister  

                                      Nebo tohle, http://sturtevant.com/…db5-007a.jpg ale to podle tebe bude asi taky komerce, vždy? to hrálo ve filmu. No fuj.

                                      0 0
                                      • rock  

                                        Docela zajímavej vkus … Morgan mne moc nebere, Aston je super … Já jsem orientované jen kousíček jinam, ja se Ti líbí tohle: http://www.supercars.net/Pics?…

                                        0 0
                                        • Tomcat  

                                          Moc hezký , taky se prototyp vydražil za X000000,– $

                                          0 0
                                        • Roman  

                                          No jo?! Ale jak tam přiděláš nosič na kola? :o)

                                          0 0
                                          • rock  

                                            Až budu mít na Dino 246, budu mít také na černocha, který mi ho bude s dodávkou vozit, kam si vzpomenu :-) …

                                            0 0
                                • Tomcat  

                                  Přesně, auto sportovního charakteru a vzhledu možná. Ale sportovní vůr je Morgan , AC , Losus , Masserati atd… „nepohodlné“ spartánké vybavení, elektronika je minimální , vykonem a „složitostí řízení“(nic pro lůzry) zabiják. To co je natrhu po roce 197× sou auta pro snoby co si na spor?áky hrajou.

                                  0 0
                                  • Mamutt  

                                    Masserati bych sem moc netlačil, co ho koupilo Big F. už to není ono.

                                    Ale tohle je moc pěkné..

                                    http://www.paganiautomobili.it/

                                    Zrychluje z 0 na 10 za 3.7s, to už je jako motorka ;) Bych se to bál řídit, ee, na obrázku hezké ale jinak nic pro mne ;)

                                    0 0
                                    • Tomcat  

                                      JJ, jedno z mejch oblíbenejch . Pár jich je snad i v ČR.

                                      0 0
                                      • Mamutt  

                                        Já slyšel, že už tu máme JEDNU (CELOU!! ;-)) novou Bugatku. Coby národ zřejmě bohatneme ;)

                                        BTW ta Zonda – takže proti Mercedesu nic nemáš?

                                        0 0
                                        • wroum  

                                          sem to chtel napsat. v italskym supersportu nema co delat motor z nemecka. navic ty 4 vyfuky sou dost humus. zlaty F 40 (nejhustsi supersport sveta- podle me)

                                          0 0
                                        • Tomcat  

                                          Auto je celek a né jen motor.

                                          0 0
                                  • wroum  

                                    to je fakt. samy ESP, ABS, brzdovy asistent, airbagy, hi-fi… proste samy picoviny ktery s jizdou nemaj nic spolecnyho. uz neexistuje sportak jako byla stara 911 (kdo to umel udrzet v primym smeru v plny kalbe na silnici byl PAN ridic). zacina to byt o designu, ne o technice. napriklad za sportovni auto spousta lidi povazuje treba audi TT, coz je prevlecena oktavka (a oktavka v provedeni RS je pekna sracka)…

                                    ridil sem spoustu aut. i sportovnich (i radobyspor­tovnich) a luxusnich. starych i novych. ale nejlepsi zazitky mam stejne z LANCIE DELTA INTEGRALE EVO 2. totalne hruba technika, totalne drsnej motor, rychly rizeni, 4×4, 3 diferencialy, 0–100 cca 5 vterin…

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      dsot se k tomu váže moje oblíbená hláška. Když porovnávali první čtyřkvaltovou 911 s posledním modelem tak závěr zněj zhruba takto. Na 30km dlouhé trati po totální kudle jsi dojel se starou 911 úplně vyřízenej, adrenalin na max, štastnej že jsi se nezabil, ale o 2 minuty později než s novou :-)

                                      0 0
                                      • rock  

                                        Dost možná budu ukamenován, ale tvrdím, že 911 je totální paskvil a konstrukční omyl. Vždy? jim trvalo 30 let horečnatého vývoje, než z té nesmyslné koncepce vypiplali auto, co alespoň trochu bere ohled na přání řidiče ! Kde už mohli být, kdyby se věnovali něčemu smysluplnějšímu (třeba hraní piškvorek) …

                                        0 0
                                        • vlk  

                                          To jde vidět že jsi s tím nikdy nejel.By jsi pak mluvil zcela jinak.

                                          0 0
                                          • rock  

                                            Nejel. Co je však hodně smutné, ani mne to neláká, jakkoliv mám pro sportovní auta slabost … koneckonců, abych to mohl posoudit fundovaně, nesmělo by se svezení omezit jen na Porsche, musel bych vyzkoušet i konkurenci a opravdu si myslím, že bych skončil spíš v té Hondě, co preferuji o kousek výš … Porsche je auto bez charisma, už dlouho nastavovaná kaše … díky dlouhému vývoji kvalitní, ale nezajímavá (můj osobní názor, dikoliv dogma) …

                                            0 0
                                            • vlk  

                                              no pravda je že s ostatními tak moc porovnávat taky nemohu, ale to auto má svoji duši a pár velice zdařilých nápadů-především co se týká stavby motoru, tak ta je jedinečná, osobně jsem na našeho krajana Ferdinanda Porsche hrdý.A jako dolší vychytávka se mi líbí zadní přítlačné křídlo, jež se nastavuje podle rychlosti jakou auto jede.Auto s náhodnem na zadní bys lepší těžko asi hledal, ale netvrdím, že neexistuje.

                                              0 0
                                              • rock  

                                                Uznávám, že motor je OK a vzhled je velmi individuální záležitost (a tedy můj problém) … mám výhrady jen k němu a ke koncepci „všechno vzadu“ a z toho vyplývajících jízdních vlastností …

                                                0 0
                                                • vlk  

                                                  no právě, to auto není dělaný na závody jako ferari atd.Ale především pro požitek z jízdy.A právě pro lidi co chcou motor v zadu.Ovládat ferari co drží na silnici jak přibyté umí každý blbec ale tohle je právě o tom umění o požitku z jízdy, to se těžko vysvětluje.Je to něco jako, když si boháči kupují veterány a jezdí s ními do práce, taky to je o prožitku a ne o jízdních vlastnostech.Já v tom autě jel jen jednou,takže ti toho asi víc nic neřeknu, navíc jsem se bál, že ho rozbiji, tak jsem na to moc nešlapal.Ale prožitek skvělý.

                                                  0 0
                                                  • rock  

                                                    Tyto argumenty bych asi byl schopen akceptovat, by? na hraní bych se asi poohlížel po něčem levnějším (Impreza, Evo) … věc vkusu a názoru …

                                                    0 0
                                                  • vlk  

                                                    tak to já bych se po ničem nepoohlížel, nejsem moc bohatý a tak auto na hraní asi nikdy mít nebudu jen klasické na dopravu z jednoho místa na druhé.

                                                    0 0
                                                  • rock  

                                                    Celá debata na téma autíčka byla (předpokládám) čistě akademická … nejlevnější kousky, o nichž byla řeč, jsou v bazarech od půl milionu (hodně) nahoru … a asi žádné z nich se nedá použít na celoroční ježdění do práce …

                                                    0 0
                                                  • Tomcat  

                                                    No dá i nedá. Spíš nechápu jak vydrží Škoda 100,1000 a spol. Je to věc prioryt. Jeden člověk k nám jezdí do práce nějaky exotem 12válec, 5litr, náhon na zadní z roku 1974 :-) Nádhera spotřeba jak tank ale požitek nezaplacení. Taky k nám jezdí Citron z 60tího (tvz . Fantomas) A kolega si požizuje Volhu! Další opravuje 911 turbo. Pak tu máme Chevroleta Impalu atd… A tihle lidi maj společný to že chtějí něco jinýho a vědí, že je tomu potřeba něco objetovat.

                                                    0 0
                                        • Tomcat  

                                          Kamenovat nebudu ,ale co konkrétně bylo na 911 španýho? Podle mne to byl jedinej opravdu evropskej sportovní vůz. Teda pokud vynechám Maserati Bora . Auto to bylo jako sportovní vůz bez chyby ,ale že chyb dělá obyčejný řidič je věc druhá.

                                          0 0
                                          • rock  

                                            Motor za zadní napravou ⇒ nevhodné rozložení hmotnosti ⇒ přetáčivost, na mokru na hranici použitelnosti. Časem se jim ty průvodní znaky povedlo částečně odbourat, ale jde jen o likvidaci následků, nikoliv příčiny. Nejrychlejší způsob, jak se dostat přes zatáčku, je jízda jak po kolejích, bez smyku. Auto, které to neumožňuje, plýtvá energií svou i řidičovou na efektní nesmysly …

                                            0 0
                                            • Tomcat  

                                              Tak to zněj právě dělá super AUTO Něco jako F4B Phantom nebo F104 StarFighter. Ty umělohmotný auta který máj otáčky jak motorky mě nějak neoslovujou. Prostě výtězství hrůbé síli nad hmotou.

                                              0 0
                                          • rock  

                                            Okolo r. 1970 bych v Evrope asi volil Ferrari Dino 246, Lotus Europa, Maserati Bora, o třídu výš Lambo Miura …

                                            0 0
                                        • McBlacky  

                                          TO ROCK Porsche jako jediná automobilka (se zaměření sport cars only) stále zvedá objemy prodejů, její koncept 911 slaví úspěchy i po 40 letech na trhu, designově je to nádherný a to těžko může někdo napadat, neexistuje jiná automobilka, která by stejný design tak úspěšně prodávalo tolik let. Mimo to vyhráli i nesčetně artcen a design cen v průběhu let. V technice například jakoprvní zavedli do aut turbo, nebo tiptronic :-)

                                          ale hlavně v roce 1999 na Nurburignu 911 GT3 v sériové výbavě zajela nejrychlejší čas mezi sportovními vozy sériově vyráběnými a dosud to nikdo nepřekonal…takže to asi k těm vlastnostem nebo v roce 1977 vyhrálo auto roku, což zatím jiná značka se sport károu nedokázala :-) za posledních 50 let nasbíraly vozy Porsche přes 23000 výtězství a jsou suveréně nejúspěšnější výrobci závodních vozů. JE TO MÁLO?

                                          0 0
                                          • rock  
                                            1. Design – evoluce VW „brouka“ z roku 1939 (vývojová linie Brouk – Porsche 356 – Porsche 911 se nedá ani popřít, ani přehlédnout). Design je individuální záležitost a mně se nelíbí.
                                            2. Turbo – podle mých údajů bylo Porsche Turbo představeno na pařížském autosalonu 1974, BMW 2002 Turbo bylo představeno někdy r. 1973, t.j. Porsche nebylo první
                                            3. Auto roku – nebyla 911, ale 928 s motorem vpředu (alespoň doufám, že mne pamě? neklame). Mé výhrady se omezují na 911
                                            4. Nárůst výroby – šikovní obchodníci a vysoká mechanická kvalita
                                            5. Sportovní úspěchy – Porsche je ve srovnání s přímými konkurenty docela masovka, hodně závodníků na Porsche ⇒ vetší šance na úspěch. Automobilka navíc závodění vždycky podporovala. Body 4 a 5 jsou navzájem provázané …
                                            6. Severní smyčka Nurburgringu – přiznávám, že se mi nepodařilo vyhledat aktuální tabulku rekordů … na oficiální stránce jsou jen údaje z roku 2004 (Porsche 996 GT2), jenže taky vím, že letos má Klaus Ludwig s Mercedesem CLK DTM AMG (100 série cestovního auta – ne závodní speciál) zajeto cca 7:45 min, což je o více než půl minuty rychlejší než je ten letošní oficiální rekord … takže tento bod nechávám otevřený, nemám dostatek údajů …

                                            Suma sumárum: JE TO MÁLO …

                                            0 0
                                  • rock  

                                    Teď mne napadlo: co třeba Impreza v některé ze svých nabušenějších verzí ? Čistokrevný spor?ák z Japonska (by? laděný v Anglii) … na kastli přece nezáleží, koneckonců Morgan nebo Lotus Seven nemají vůbec žádnou :-) …

                                    0 0
                                  • Lister  

                                    Bych chtěl vidět na čem jezdíš to DH. Asi na HT s pevnou vidlicí. Přece něco odpruženýho je pro Lůzry.

                                    0 0
                                    • Tomcat  

                                      Nechápu srovnání? Ale ano poslední závodní sjezd sem jel na pevné přední i zadní vidlici.

                                      Spíš než bych se do sjezdu pustil na DH Arthurovy , nebo tvrdil, že mám sportovní vůz . Přitom to je nějakej vzně?ák s konconcovkou na vejfuk bych radši chodil kanálama.

                                      Komerce je jedna věc , ale dokazovat že nenám svůj názor je věc druhá.

                                      0 0
                            • rock  

                              Zajímavá možnost výběru. Bral bych Lotus Elise a až by se mi po 14 dnech rozpadl a já ho poslal zpátky na ostrovy na generálku, šel bych do Hondy NS-X. Porsche a BMW M3 (M5) jsou masovky a má je každej pasák, Renault ani Ford čistokrevný spor?ák nedělají …

                              0 0
                              • wroum  

                                renault je mrsk. ford nedela? co GT-40? M3 je masovka, navic je to auto od ktereho lze ocekavat rychlou jizdu, sportovni zazitek nikoliv.

                                0 0
                                • rock  

                                  Jasně, GT je mazlík, jenže je s cenou okolo 6 mega zhruba na dvoj – a trojnásobku všeho ostatního v tom výběru … je to jiná třída. Snad jestli se Fordu povede Mustang (jakože nepovede) …

                                  0 0
                                  • wroum  

                                    cena je stejne exkluzivni jako to auto. mustang je hruza a hruza to bude i nadale. skoda protoze to bejvalo mooc krasny auto.

                                    0 0
                                    • rock  

                                      Studie toho nového vypadají moc pěkně, akorát jsem někde četl, že chtějí zadek odpružit listovými pery … takže to bude zase jen pro jízdu rovně :-( …

                                      0 0
                            • fousek  

                              nemyslis ze je to srovnani kapku pokulhava? kolo jsou 5 trubek a 2 kola jedno kolo je navic rizene, zatim co auto ma 4 kola, motor, prevodovku, tlumice atd… Z toho vypliva ze auto je daleko slozitejsi celek nez kolo, tudiz je na nem daleko vic moznosti neco zlepsit/zkazit. Podle me co se tyce TH kol je uz vsechno vymysleno a nic prevratnyho nikdo nevymysli.

                              Jinak nejlepsi sportovni auto je je Ultima GTR hodnoceno pomer uzitne vlastnosti/cena http://www.ultimacars.com/fra_specs.htm

                              0 0
                        • fousek  

                          to o tom vyvoji je pravda, ale co brani asijskymu vyrobci koupit ram XXXXX obkreslit ho a udelat na nej linku, jo mozna bude tezsi nebo lehci, to podle materialu, ale geometrii to bude mit tu samou a vo tu de ne?

                          0 0
                    • prodi  

                      Zeby Litespeed nebo Storck byly hlavně pevný kola? Podívej se na jejich stránky, říká ti něco Organic? Ale Storck má ted krásnej karb.HT rám, zkus si vybrat mezi ním a novou karb.Meridou.

                      0 0
                      • Tomcat  

                        Jo Organic mi říká, hlavně jeho prototyp. Pro vzorek na první výstavu (demo ) ho odlili z „magnézia“ mělo to bratru nějakechj 35kg :o)

                        0 0
                • Lister  

                  Taky jsem myslel HT.

                  0 0
      • kannon  

        Podle mých informací RB vaří rámy ještě pořád sami u Cannonu bych si nebyl tím tak jistý jestli to pro ně nedělá parta žlutých ve velké továrně.Rozhodně je to dál a tak informace, kde a jak vaří ramy Cannon můžou být zkreslené. Nerozumím tvojí třetí větě co jsi tím chtěl říct. Jestli to bylo myšleno jako, že jsem jeden z těch, co preferují méně frekventované značky, tak ano. Ale dotaz jsem položil proto, aby mi někdo případně rozumně vyvrátil nebo potvrdil můj názor.

        0 0
        • JJ  

          No a sme zase u toho… Proc by mel bejt rucne varenej ram lepsi nez strojove? Proc by meli Cesi varit hur nebo lip nez parta zlutych?A co na to Jan Tleskac?

          0 0
          • kannon  

            Proč někteří profíci jezdí na RB a mají na rámu author?

            0 0
            • Man  

              paci sa im to logo??? (len tipujem) :-)

              0 0
            • Pá-dlista1  

              Zadni takovy nejsou. Ale bylo to proto, ze author neumi delat kola. Krom toho tam bylo i logo RB a bylo i v nazvu teamu.

              0 0
              • kannon  

                Konečně názor k věci author neumí dělat kola. A jestli je pravdivý to at posoudí ti co na nich jezdí.

                0 0
              • rock  

                Na čem že to Prokop je v současné době úřadujícím mistrem Evropy, vítězem SP a 3. na MS ? Netvrdím, že by ty výsledky neměl na (téměř) čemkoliv jiném, ale asi to moc velký šmejd nebude, když ho to nijak viditelně nehendikapuje …

                0 0
                • Tomcat  

                  Jezdí na kole které má napisy Author ,ale to kolo není v produci.

                  0 0
                  • rock  

                    Rám je A-Gang, nevím, kolik (a jestli) je na něm úprav …

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Ano rám má samolepku Ageng, má jinou geometrii, měl jiný trubky , jiný komponenty ,ale vlastně jezdí seriovku… LOL

                      0 0
                      • wroum  

                        lakovano u Sterby.

                        0 0
                      • rock  

                        Ne, nejezdí sérii … komponenty jsou (relatvní) banalita, navěsit si tam můžeš co chceš … geometrie je pravděpodobně pozměněná, ale není u velkých značek běžné, že závodník dostane geometrii na tělo ? Přiznávám, že trubky jsem nezkoumal. Sice mám možnost se dostat k Prokopově speciálu, ale kvůli A-Gangu bych musel až do obchodu :-) – a stejně bych to asi nepoznal … podle fotek jsou některé detaily rámu stejné nebo podobné tak, aby byla vidět příbuznost. A bez ohledu na to všechno, co jsem napsal: Poznámka, na kterou jsem reagoval, byla, že Author neumí postavit kolo. A tenhle konkrétní kus postavil kdo ? To, že není v běžném prodeji, je jiná věc …

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
        • Volf  

          Ta třetí otázka měla znamenat v kostce to, že pokud provozuješ třeba 5 let starýho bika tak už bude asi morálně zastaralej. Jinak osobně nemám žádnej kult a docela mi to vyhovuje.

          0 0
          • Lister  

            Právě, že jen morálně. Navíc když je to Marin tak to tipuju na ocel a ta klidně vydrží dalších pět. Váhově jsou na tom ty rámy dobře, geometrie je už nějaký tem pátak stejná, jen tak někdo ho nemá. Je rozumný důvod proč takový rám vyměnit???

            0 0
    • zirecek  

      Se budeme zase hádat do krve? Vždy? je přece každý jiný, někdo hledí spíše na kolo jako praktický prostředek zábavy a někdo je srdcař a nestačímu, že jen jede, ale řeší na čem jede. Já jsem třeba tvrdý realista a jde mi o funkčnost, takže mě „obal“ zajímá až na konečných pozicích při rozhodování. Každý je jiný, nikdy se v tomhle neshodnem a nedospejeme k žádnému závěru… :o).

      0 0
      • prodi  

        Souhlasim se zireckem, akorat že ja jsem spíš srdcař:)

        0 0
      • rich  

        skusme predefinovat otazku – v pripade, ze by cena nebola rozhodujucim cinitelom, isli by ste do meridy alebo do speslu? (schvalne tento priklad – 100% sa robia oba produkty v meride)

        0 0
        • Lister  

          Jenže realita je taková, že nikdy nebudou za stejnou cenu a cena je prakticky vždy rozhodujícím činitelem.

          0 0
          • rich  

            schvalne som to nepisal – daj vedla seba top ht meridy a speslu v rovnakej vybave…nemozes si sadnut a previezt sa…mas k dispozicii tabulky s geometriou, bahou, pouzitym materialom, zaruka atd co vyberies? je mi jasne, ze ked by som mal bezlimitny rozpocet, asi by som si vybral uplne nieco „kuuul“, ale otazka je o porovnani viac-menej preflaknutych low a „middle-high“ end, nie o litespeed.

            0 0
            • Lister  

              Bral bych to co by mělo lepší geometrii. Tade pokud jsi mysle i stejný materiál rámu. Jinak bych bral karbonovou meridu(nevím jestli spešl dělá karbonové rámy)

              0 0
              • prodi  

                Geometrie se skoro u všech značek ustálila na klasických parametrech, o tom to asi nebude. Spešl nedělá karb.MTB rámy, stejně tak Merida nedělá s titanem.

                0 0
                • Lister  

                  Z letošního ceníku Merida Magnesium Elite 89990 Specialized S-Works HT disc 170000 (146000 bez disků)

                  0 0
            • Daf  

              Nejsou nahodou S-Works made in USA? Jinak by pro me byla cena HT ramu se sedlovkou za 30k dost nepochopitelna.

              0 0
        • prodi  

          Jistě spešl

          0 0
          • prodi  

            Jenže když někdo má dost fin.prostředků a není nijak limitován, tak se asi rozhodne pro značku zvučnějšího jména.

            0 0
            • zirecek  

              někdo ano, někdo ne. Právě ten, kdo si myslí, že je to zvučnější jméno a tímpádem dostává něco „víc“. Někdo zhodnotí, kde dostává nejvíc, aníž by pokukoval po jméně. Ale je jasné, že každý sáhne spíše po Spešlu.

              0 0
            • kannon  

              Proto se ptám. Stalo se mi, že jsem viděl kola od jistých značek jedno docela známá možná až klasická druhá taková co se prodává ve velkých sportovních řetězcích a rámy na první pohled stejné, ale nesrovnatelná výbava i cena.

              0 0
        • Lister  

          Ani jedno. Jediné za co bych byl ochotný připlatit je kvalitní ocelový rám, takže asi Marin, ale pokud by mi někdo nabýdl levnější alternativu kvalitativně srovnatelnou tak bych koupil to. Třeba author dělal dobrý ocelák Sector, tak kdyby byl i ten tak koupím ho.

          0 0
          • zirecek  

            nebo si nechat ocel postavit, bo Sector uz neni od Ritcheye. Nemate nekdo zkusenosti s „neritcheyeovskym“ Sectorem?

            0 0
        • Pá-dlista1  

          Urcite do Speslu, protoze Merida nevyrabi ani jediny model, ktery by me nejak oslovil. Zato Spesl hned nekolik.

          0 0
        • MARIN  

          no jo ale kazdy je s jinou geometrii

          0 0
      • senožrout  

        Proč se hádat? Mě třeba Merida nebo Author nesedí geometrií. Auhhor nedělá 20" a Merida mi přijde tak nějak divně krátká. Cannon byl dlouhej a seděl mi, vyhovival mi. Současný RB moc dlouhý taky není ale rychle jsem si na něj zvykl a ta geometrie mi přijde příjemná. Podobně jako na Cannonu příjemná ale jinak. To je o tom pocitu z jízdy. Tak jsem spokojenej, že jsem si zatím koupil to, ž čeho mám dobrej pocit a né něco na co by se mi nechtělo sednout nebo jsem zamýšlel jak se toho zbavit a koupit něco jinýho. Tak doufám, že stejně jako mi sloužil 5let Cannon ke spokojenosti, bude i RB, či co si ještě v budoucnu koupím…

        0 0
    • RomanH  

      cena/vykon, vazilo 11.3 Kg a stalo 23tkc na kompletnim LX. Geometrii ma podobnou jako treba soucasny CRX (stejna delka zadni stavby, delka horni trubky je jen o 0.5 cm delsi a ma o pul stupne ostrejsi uhly). Obecne si myslim, ze zalezi na materialu, geometrii a kvalite laku, nez na konkretni znacce (jsou vyjimky, treba podobne ramy jako u KLEINA nenajdes – nemyslim Duratec). Pak uz je to jen veci vkusu a penez.

      0 0
      • RomanH  

        Se mi nejak ztratil zacatek, tak znovu :

        No vidis, a ja si zase v 99-tem Amuleta koupil a nelituji. Bylo to v ramci jejich programu na podporu amaterskych zavodniku (jako drive Author, ted Ravo, Kellys atd). Toto kolo melo tehda jeden z nejlepsich pomeru cena/vykon, vazilo 11.3 Kg a stalo 23tkc na kompletnim LX. Geometrii ma podobnou jako treba soucasny CRX (stejna delka zadni stavby, delka horni trubky je jen o 0.5 cm delsi a ma o pul stupne ostrejsi uhly). Obecne si myslim, ze zalezi na materialu, geometrii a kvalite laku, nez na konkretni znacce (jsou vyjimky, treba podobne ramy jako u KLEINA nenajdes – nemyslim Duratec). Pak uz je to jen veci vkusu a penez.

        0 0
        • prodi  

          Určitě bych si nekoupil třeba zeleného Cannondala (F600) jenom proto, že je to Cannondale. Ale kdybych si měl vybrat třeba mezi nejvyšším modelem od Authora a nejvyšším od kanonu, tak jasná volba je f4000.

          0 0
          • RomanH  

            Jenze nejvyssi Cannon bude mit uplne jinou vybavu nez Author, minimalne leftynu, krasna zapletena kola…

            0 0
          • jpl  

            Ja klidne koupim GF v barve, ktera je hrozna – asi nehorsi kombinace, kterou jsem videl (Sugar 3+ 2003). Rozhodujici pro mne je geometrie (Genesis), material/vaha, koncepce … a vyjimecne dobra cena. Barva v tu chvili proste NEJEZDI.

            0 0
            • Meesha  

              Je pravda, ze barva nejezdi, ale proste nevyhodim dost penez za kolo ktery se mi nebude libit! Myslim to, kdyz jde o drahy kolo, ne kolo z tesca…

              0 0
              • jpl  

                Vsechno se da zkousnout, kdyz je to kvalitni, dobre to jede a sviti slunicko :-)) Jo a kdyz jsem psal, ze to je neojhorsi kombinace, kterou jsem videl tak 1) po dukladne prohlidce ruznych modelu ruznych rocniku uz to neni pravda a 2) jsou hezci ale tak uplne hnusny to neni, 3) a navic tio opravud chciii !

                0 0
          • enjoy  

            to jako kdyby ti nekdo dal na vyber mezi introvertem a F4000?:-))))

            0 0
    • Tomcat  

      To na co narážíš sou lidské vlastnosti. Je to odlišnosti lidských povah. Je to jako z autama kdy dva dělají totéž není to totéž.

      Vždycky u výrobku najdeš prvek který ho nějak odlišuje o ostatního. Pak tu máš kulturu prodeje a filofofii výrobce. Třeba takový Cinely maj model i na DJ ,ale Lidem kterejm říká něco tahle firma neříká nic DJ a obráceně.

      To samí s prodejem. Kde by si člověk koupil pořádný sjezdový FR kolo v sklepení kde sou vystavěný komponenty třeba přidělaný k dřevěnem větvím , pult je fošna položená na barelech ,jako hudbu tam puštěj Korny , Sklipnoty , Sepulru nebo M. Mensna. Nebo v sterilním showroomu kde vám budou ukazovat naleštěné poklady říkat jak to je new , pro to že to je in že ne to jezdí XY. Pokud možno jako hudba tam bude hrát Quínů „My sme šampióni“ . Silničku bych si koupil za se u někoho kro vim že jezdil aspoň před 40lety. XC bych kupoval u nějakýho pohodáře atd…

      Další věc je materiální vlastnost. Pokud pro Vás není něco podstatného to neznamená že to není pro někoho jinýho. I pokud člověk bude se sebevíc snaži být objektivní. Může z jeho úst opravdu zaznít , že xxxx bych si noukoupil a yyyy to je jiná .

      Další věc je negativní zkušenost, ano po blbé zkušenosti s Authorem si už ho nekoupím , pokud se nezmění filozofie a kvalita výrobků tak budu říkat furt.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • dalimil  

      nejlepší úplně stejné zápalky jsou pochopitelně ty americké…

      0 0
    • McBlacky  

      to zajímavá diskuze.. taky k tomu něco napíšu. Souhlasím s Dafem co se ničení na races týká, běžný XC rám to vydejchá 3 roky a desetkrát dražší to nezvládne 30 let, protože pokud už máš na něj prachy, tak rád za 3–5 let vyhodíš prachy za novej drahej. a všem ostatním co vadí nápisy :-) zkuste jezdit kolo bez nápisů, je to super, když se to dobře postaví – vypadá to hyper a málokdo dneska pozná rám masovky když si ji prohlídne, natož když jede okolo :-)

      0 0
      • prodi  

        Spousta lidí po letech v uniform.totáči, kdy všechno bylo stejné, má snahu nebo chce se trochu odlišit. Je pochopitelné, když si někdo postaví kolo, které je jiné, než ty masovky co běžně vidíte na každém závodě. Platí to o rámu, stejně tak i komponentech. Navíc mě se líbí detaily na rámu, např. frézované papričky u Hot Chili, jinak frézované patky, než o běžné velkosériové produkce atd. Jezdím na kole hlavně pro svůj dobrý pocit a design mého kola je taky jeho součástí.

        0 0
    • kolombo  

      Samozřejmě, že jsou všechny kola prakticky stejný a je jedno, na jeakým jezdíš … Ale já si příště zase koupím GT … :-)

      0 0
      • BH  

        jezismarja takovy „shit“!to radeji authora

        0 0
        • enjoy  

          :-))) a kteryho authora?:-)

          0 0
          • BH  

            no napr. Introvert se mne nezda spatny, co myslis? Ale vazne, trochu se me zda ta diskuze zde prihloupla,kolo je jeden z mala vyrobku, ktere jsou si podobne jako vejce vejci, zakladem vseho je totiz Shimano a pak jsou jiz jen dataily , ktere kola odlisuji, pochopitelne v dane tride kola. Jak velky je rozdil mezi koly, ktere jsou osazene LX? Mozna vidle a jiste geometrie, ale ta je vetsinou opajcla. No, nevim zda maji vsichni predstavu ,jak vlastne vznika kolo, nebop lepe znacka. Nejjednodusi je kontaktovat nejakou fabriku na Dalnem vychode. urci se cenova hladina udela se mix komponentu a ve finale se doladi grafika a kolo- znacka je na svete.zasadni predpoklad je ovsem na to mit.Tak to dela vetsina.Rozdil pak je v ktere fabrice se kola delaji, je to pak otazka kvality a jaky matros dokaze kde ktera fabrika svarit v ram.Jsou jeste tzv. leadri trhu, kteri delaji vyvoj a maji invenci,vyvojove tymy a udavaji smer trhu, nejn v technice, ale i v barvach a grafice kol.K leadrum urcite patri americke firmy jako Canondalle, Specialized, … a pak jsou tu jeste kolosy jako Pacific (vlastni znacky Mongoose,Schwin, GT..) Trek, Scott a pod. Ty delaji komerci po americku.V americe je treba Trek, GT.. tuctovka, takovy cesky Author.Schwin je tam zase synonymem kola jako takoveho, rada lidi tam nerekne bike ale Schwin. Ocenuji pak ceske znacky jako je author,ne pro vyrobek jako takovy, ale ze si na ukor tradicnich znacek (jak ceskych, tak zahranicnich) ziskala nejsilnensi postaveni na ceskem i slovenskem trhu. To je ale uz oblast marketingu, coz je hlavni atribut, ktery hybe svetovym velo business.

            0 0
            • enjoy  

              me introvert nic nerika,bal bych se na nem,ze to rozmlatim.prijde mi stejny jako muj byvaly vision.a tyhle seriovy drahy kola mi kolikrat(viz treba author) prijdou jako vesaky na XTR.

              0 0
              • Volf  

                A stejně drahý Trek bude věšák na XT a to se vyplatí.

                0 0
            • kankrlicek  

              ,,zakladem vseho je totiz Shimano"

              Na kolo, co jezdím není ani jeden kousek od Shimana! :)

              0 0
              • Thorn  

                Ja este musim vymenit presmyk a kazetu a na oboch mojich bicykloch nebude od Shimana ani nalepka :-)

                0 0
            • Man  

              BH, celkom som Ta nepochopil (niekto mozno ano). Ked to trochu zlahcim, tak podla Teba by uplne stacilo, keby sa predaval v Cesku a Slovensku len Author. Ved vsetky biky su v podstate rovnake. To potom aj zeny by mali byt na pridelovane narodnym vyborom. Ved sa tiez od seba lisia len v „detailoch“. :-)))

              0 0
              • enjoy  

                s tema zenama je to presny.maj stejny rysy,ale stejne nevypadaj,ale skoro vsechny se stejne chovaj:-))

                0 0
                • Jogador  

                  Že to píšeš zrovna Ty, ta Tvá se ostatním moc nepodobá:)

                  0 0
              • Lister  

                Tak já myslím, že jsem ho pochopil a celkem s ním souhlasím, bohužel i stím shimanem má pravdu. Je vidět, že v tom BH dělá a má přehled. Pokud to půjde tak na mém příštím kole toho od shimana taky moc nebude, ale uvidíme. S tím tvým zlehčením je to hodně přehnané. To bys pak mohl zrušit i prakticky všechny automobilky, Proč pak vyrábět Golfa a Oktávku, když to jsou stejný auta?? Právě ty detaily dost rozhodujou. Někdo by nekoupil VW a nekdo zase Škodu. Je to prostě alternativa a nejen v tom co si vybereš za značku, ale tak jaká bude cena, jaká bude výbava, jaké budeš mít komponenty. Někdo staví kola tak že dá kvalitní rám a na něj postaví průměrné komponenty, jiná značka na to navěsí to nejlepší a udělá z toho top model.

                0 0
                • Man  

                  plne s Tebou suhlasim a tym padom si s BH trosku odporujeme. Prave pre tie detaily existuje tolko znaciek. A nie len znaciek, ale aj modelovych radov v ramci jednej znacky. X.5 sluzi presne na to iste, co X.0, tak preco si ludia kupuju X.0, ked je drahsia? Presne pre tie detaily ktorymi sa odlisuju.

                  0 0
                • BH  

                  to jo,jasne , ze tam rozdily v tech deatilech jsou,to vime ne?Ovsem ja jsem se snazil uvest trochu jiny pohled na debatu o znackach,jak tady probihala.Je nutne si uvedomit, ze za „znackou“ je z 99% marketing a ten dala znacku znackou.A my vsichni jsme nejak ovlivneni ne jen vlastni zkusenosti, ale predvsim tim jak dusledne a ucinne je marketingove pusobeni kde ktere znacky. To jiste neplati jen v kolech. Tak ten problem znacek vidim ja. Vam ostatnim to nechavam na vlastnim uvazeni. A jestli to nekdo nepochopil (viz. priklad se zenami?…) tak sorry.Mimochodem k tem zenam, vis ze podobne jako Ty uvazovali Marx a Enegels? V dilku Kapital mimo jine rikali, ze zeny budou patrit vsem , ale to uz mame za sebou ne?

                  0 0
                  • Lister  

                    Nejen marketing, ale jak už jsem víše psal tak i prodejce a jeho přístup k zákazníkovy, jak už jsem výše psal. Koupit dobrou značku u špatného prodejce to bych si hodně rozmyslel, navíc když je reálná šance, že mi to kolo při garančce nějaký levoruký mechanik poškodí(vlastní zkušenost). I tyhle věci hodně rozhodují o vnímání značky. Pokud má někdo napsaný na dveřích autorizovaný prodejce a je to mizerný obchodník, tak dokáže dost poškodit pověst, kterou před ním pracně budovali jiní.

                    0 0
                    • Jogador  

                      A prosim Vás, co je to ten " marketing"? :)

                      0 0
                      • Thidney  

                        MARKétin Informační Guláš pokud hledáš přesný popis fungování přečti si Dilbertovy principy od Scotta Adamse

                        0 0
                        • McBlacky  

                          no Dilbert je řekněme hodně populární forma :-) zkus třeba P. Kotlera -principy marketingu, to by ti mohlo vystačit na celou zimu a možná nejenom letošní :-)

                          0 0
                          • Stax  

                            ved Kotler ma necelych 400 stran. co robis stresy? ved to je na 3–4 dni pred skuskou ;)))

                            0 0
                            • McBlacky  

                              no tenhle systém znám až moc dobře, pro mě to bylo spíš 1–2 dny před, otevřel jsem to, zjistil že to nestihnu ani přečíst, tak jsem to zavřel a šel na pivo, dopadlo to jako vždy dobře. Ale umět to pořádně je na dýl :-)

                              0 0
                              • Jogador  

                                Asi vás teď nestíhám:) Ale to bude tim, že předměty jako Základy ekonomické teorite jdou mimo mě:) ale my máme taky podobné bychle ( bichle) třeba jako Neufert Navrhování staveb:)

                                0 0
                                • Thidney  

                                  to znám od doby co bratr dělal v dušní reparát z betonu. Tehdy jsem si z něho tak dlouho utahoval až mi přinesl tyhle obludnosti. Tenkrát argumentoval, že je lepší dělat reparát z betonu než ze stavební mechaniky.

                                  0 0
                                  • Jogador  

                                    :) Jo, tak to je můj obor:) Až na to, že já jsem mám stejný názor na Authora a na Dušní, já chodil na Gočára:) A s Betonu a Mechaniky jsem měl vždy za jedna, mě zas dělali problém jazyky a Ekonomika ( nebo ekonomie):)

                                    0 0
                                    • Thidney  

                                      brácha se celou dušní držel zásady, že deset měsíců se učit a pak mýt dva prázdniny je naprostá blbost. Opačný režim považoval za snesitelný. Průšvih nastal, když to řek u toho reparátu.

                                      0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                          • Thidney  

                            ne dilbert neni popularni forma, to je normální realita a proto je tak hodne popularni ;-)

                            0 0
                    • Lister  

                      Nějak se mit tam rozmnožilo to „jak už jsem víše psal“, tak sory. :-)

                      0 0
                    • BH  

                      no jiste i maloprodejce je soucasti retezce jak znacka pusobi na zakaznika, i kdyz je to muze byt i trochu jinak nez to vnimas, on Te ten prodejce ani tak neodradi od koupe znacky, jako Ti vnuti, to co ti chce prodat ( teoreticky je to zpracovano napr. zaklady MO podnikani I.Burstiner-kdyz uz se tu cituje pouzita literatura). Od prodejce , ktereho vnimas negativne odejdes k jinemu, ktery na Tebe muze pusobit tak, ze si koupis i to co jsi puvodne nechtel.

                      0 0
                  • Man  

                    Neviem, kto je cim ovplyvneny, nemozem hovorit za inych, ale 99%marketingu iste netvori znacku. Vlastne skusenosti tvoria podla mna dost vysoke percento pri rozhodovani. Ked raz niekto nema dobru vlastnu skusenost s Authorom(je to len priklad, nic proti tejto znacke), tak si Author nekupi, aj keby mali reklamu v TV 24/7. Dalsie percenta tvori snaha odlisit sa od inych. Ako priklad by mohol byt suboj Shimano-SRAM. Podla mna obidve znacky na porovnatelnej urovni ak hovorime o funkcnosti a samozrejme s plusmi aj minusmi na obidvoch stranach. A k tym zenam – bol tam smajlik, takze s tymi dvoma bradatymi panmi ma neporovnavaj. To by si ma dost urazil.

                    0 0
                    • BH  

                      by ses mozna divil co dokaze marketing, to neni jenom reklama v TV.Na ty bradate pany jsi nahral , nebylo to vsak osobni.

                      0 0
                    • rock  

                      Nedělej si iluze, dobrý marketing je to, co prodává, kvalitní výrobek je až ve druhém sledu … jeden příklad DOBRÉHO marketingu, by? z nebikového oboru : Microsoft dokázal lidem natlouct do hlavy, co mají koupit. MS DOS nebyl nejlepší, přesto převálcoval konkurenci. Windows 95 už vůbec nebyly nejlepší, přesto převálcovaly konkurenci. Omalovánky XP také nejsou ani zdaleka to nejlepší, co by člověk na počítači mohl mít, ale ty už žádnou konkurenci nemají :-( …

                      0 0
                      • Man  

                        takze Ty ked mas s niecim zle skusenosti, tak to kupis znova, pretoze ten vyrobok ma dobry marketing? chlape, ty snad mas doma vsetko z teleshopingu…:-) inak, medzi nami, vela grafikov robi na Macoch. zeby lepsi marketing?

                        0 0
                        • rock  

                          Grafici jsou malá a specializovaná (chce se mi řící počtem nevýznamná) skupina ve srovnání se všemi uživateli počítačů – a i v této skupince nemalá část žije se svým Photoshopem nebo Ilustratorem na Windows … Macy jsou přežitek z doby, kdy PC bylo v plenkách a díky svému mizernému marketingu (jejich vývoj je pomalý a podpora mas malá) skončí časem v undergroundu … A k věci: samozřejmě, že výrobek, se kterým mám negativní zkušenost, si podruhé nekoupím … jenže ne každý má zkušenost (a? už pozitivní nebo negativní) s celým spektrem trhu (ani já ji samozřejmě nemám) a v té zbývající, neodzkoušené části nabídky, nastupuje … reklama, povědomí o značce, zlepšování image značky úspechy ve sportu, vědomí, že výrobky nové značky se od těch zavedených kvalitou odlišují stále méně (jak vzrůstá kvalita, rostou náklady na vývoj a dosažené pokroky jsou stále menší) … proboha, nejsem ekonom, ale není tohle všechno součástí marketingu ? Vždy? i novým výrobcům stačí, když nebude produkovat vyslovené šmejdy a pokud se jim podaří uvést značku ve známost, mají vyhráno …

                          0 0
                      • BH  

                        rekl jsi to presne, neni co dodat. Prave MS je ptiklad velmi dobreho marketingu-vyrobek radeji nehodnotim.Ale obdobne je to i firma Shimano, kde byla pred zacatkem MTB revoluce?A kde je dnes?

                        0 0
                        • Man  

                          poviem to takto: rozumny clovek sa da napalit len raz. a hlupaci ma nezaujimaju. takze vdaka bohu za moznost vyberu. to je v kocke moje zhrnutie vplyvu marketingu na rozhodovanie.

                          0 0
                          • Jester  

                            Myslím si, že kecáš. Podle mě reklama útočí pod prahem a jediný člověk, který je jí schopen odolat je ten, který nemá absolutní přístup k žádným médiím, billboardům atp. A takový člověk, troufám si říct, v ČR neexistuje. Dám Ti příklad, půjdeš si koupit něco, o čem nemáš ani páru. Třeba prášek na praní. Vsadím se o co chceš, že koupíš nějakou profláklou značku. Nic o nevíš, ale stejně máš nějakou profláklou značku prášku na praní „zasetou pod kůží“. Kdyby mezi nimi byl naprosto nějaký neznámý prášek, nekoupíš ho, protože jsi tu značku nikdy neslyšel. A o tom ten marketing je. Samozřejmě, máš možnost vyzkoušení a volby. Kdybys ji nepoužíval, byl bys fakt hlupák … Stejně jako my všichni ostatní. To označení „hlupák“ si neber osobně.

                            0 0
                            • Volf  

                              Přesně jak to říká Jester. Reklama neovlivní jen toho kdo nemá přístup k médiím. Jseš si koupit pastu na zuby a nevědomky bereš do ruky tu na kterou jede v televizi reklama. Oslovení hlupák v tomto případě nesedí, protože toto ovlivnění jde napříč celým spektrem populace. Je to stejný, joko když všichni tvrdí, že se nedívají na Novu, ale jako správní intelektuálové pouze na ČT 2 a všichni přitom znají novácké pořady. Poklud by bylo možné eliminovat působení reklamy, tak se bude používat jiný způsob jak působit na lidi.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                dost to taky souvisí s ochotou investovat čas do shánění info a běžných produktech denní spotřeby, taky aby naše rozhodnutí bylo výsledkem analýzy a ne následkem na základě reklamy…

                                0 0
                              • Man  

                                sorry chlapci, ale ste trosku mimo. bud to necitate poriadne alebo pocas citania rozmyslate o odpovedi. precitajte si to este raz a poriadne.

                                nehovorim o rohlikoch a zubnej paste, ale o veciach, ktore nestoja 5.-Kc, napr. bike. ak niekto ide kupit vec za 20tisic a kupi to, co videl vecer v reklame na Nove bez toho aby si urobil aspon osobny prieskum trhu, tak ma bud vela penazi alebo je mu uplne jedno co kupuje alebo kupuje danu vec prvy krat v zivote a zlakala ho reklama, pretoze nevie porovnat napr. uzitkove vlastnosti podobvnych vyrobkov na trhu.

                                Ak si kupis auto a behas s nim kazdy tyzden do servisu, pretoze sa v jednom kuse kazi, tak som zvedavy, ci ta masivny marketing presvedci, kupit si tu istu znacku znova. Ak si odpovedal ano, tak bohuzial, si hlupak. O tom bol ten predchazdajuci prispevok. Dufam, ze teraz si uz rozumieme.:-))) Svetu mier!

                                0 0
                                • Jester  

                                  Ja jsem reagoval na Tvou větu „a to je vliv marketingu na rozhodovani“. Chtel jsem jenom rict, ze Te reklama podvedomne ovlivnuje, i kdyz si to treba nepripoustis. Samozrejme, ze rozumny clovek si udela urcity pruzkum trhu, nez si neco koupi. Rozhodujes se podle parametru, recenzi, zkusenosti pratel, vlastnich zkusenosti (pokud nejake ma), svych pozadavku na vec, designu, atd. V tom jsme asi ve shode. Ale spousta lidi si nejakou vec kupuje poprve, ze? Nebo ty sis vzdycky vybral dobre?

                                  0 0
                                  • Man  

                                    tak konecne si rozumieme :-))) jasne, ze sa Ta reklama snazi ovplyvnit na kazdom kroku a nie vzdy je to pravdiva reklama (teda, obcas sa najde aj reklama ktora je pravdiva, aby som bol presny), zavisi len od teba, ci podlahnes. reklama ma najvacsiu silu vtedy, ked nieco kupujes prvy krat. po zlej skusenosti si uz davas vacsi pozor a myslim, ze tym uz presiel kazdy z nas. najhorsie je, ked pol roka pozeras katalogy, sedis na nete, mas uz vsetko namakane viac ako vyrobcovia, myslis si ze uz lepsie nemozes vybrat, jedneho dna kupis a potom zistis, ze to nie je to, co si cakal. to je pruser…

                                    0 0
                                    • BH  

                                      Priteli, sice chapu Tve uvazovani, ale skutecne jsi trochu vedle.Vis tim marketingem se nemysli jen reklama to je jen cast. Musis chapat pusobeni te znacky spise globalne, je to i reklama,ale ucast na zavodech,PR clanky,testy v casopisech ,drobnosti, jako ze Tvuj mechanik ma zasteru treba Scott,zpusob skoleni prodejniho pesonalu, samolepky, polepena auta, grafika na kole jeho barevnost,vyber komponentu,tvorba ceny,reakce znacky na urcitou poptavku…je toho hodne.Kazdopadne , kazdy z nas je nejak ovlivnen a z toho duvodu nejsme objektivni v posuzovani napr. jinych znacek nez tech , ktere nam z nejakeho duvodu prirostly k srdci.Urcite souhlasim s Tebou v tom, ze v rozhodovani o znacce hraje velkou roli osobni zkusenost, ale to i zaroven urcita neojektivita, ta ma znacka je nej. nebot jaksi funguje,navic me stala dost penez(tak na ni nebudu nadavat) a u tech druhych radeji hledam neco spatneho a tim si oduvodnim proc je spatna a procv ma ja tu lepsi.Princip sousedovi kozy funguje i tady.Ale to je jiz jina debata. Tim chci rict, ze na jednotlive znacky je potreba se divat objektivne a apriory nezatracovat ty druhe, ktere nejsou tak tlaceny masazi zvanou marketing. technicky mohou byt na stejne a nebo i lepsi urovni.

                                      0 0
                                      • Man  

                                        nechcel som zabiehat do detailov a rozpisovat nadlinkove a podlinkove aktivity roznych firiem, preto som hovoril o marketingu vseobecne ako o reklame, ale to je naozaj o inom. nemozem to objektivne posudit, pretoze tym, ze sa pohybujem v reklame, na mna tieto aktivity neposobia :-). ale suhalasim s Tebou a neposudzujem ziadne znacky a komponenty podla objemu penazi minutych na reklamu. vsetko je subjektivne, kazdemu vyhovuje nieco ine a najdrahsia znacka nie je stale ta najlepsia.

                                        0 0
                                • Volf  

                                  Dobře. Když jsme u těch kol tak tam tě zase většinou ovlivní konkrétní prodávající nebo respektive smlouva majitele s konkrétním dodavatelem. Jinak s těma autama nemáš úplně pravdu ty. To že auto potřebuje servis je naprosto běžná věc a návštěva servisu je stejně přirozená jako návštěva lékaře. Takže ono až tak nerozhoduje jestli jezdíš nebo nejezdíš do servisu, ale to jak se o tebe servis stará a co je schopen ti nabídnout např. náhradní auto po dobu opravy atd.

                                  0 0
                                  • Man  

                                    volfiku nehovorime o vymene oleja po 15 tis. km, ale o ceste do servisu 1–2tyzdenne, pretoze sa stale nieco pokazi. a to je kur*a rozdiel.

                                    0 0
                                    • Volf  

                                      v tom případě pokud si ten člověk koupí znovu stejnou značku tak je totální vůl a věř tomu, že jich taky pár znám.

                                      0 0
                                      • Man  

                                        aby som bol konkretny, mam kamarata, ktory podlahol reklame a kupil citroen C5. uz ma obuchanu hlavu o stenu :-))) a v servise uz nechal tolko penazi, ze uz by mal za to druhe auto.

                                        0 0
                                        • Volf  

                                          Ono taky speciálně C5 snad ani normální servisy nespravujou, ale někam odvážej, nebo jsem to aespoň slyšel.

                                          0 0
                                          • rock  

                                            To nemusíme k Citroenu, který ma pověst všelijakou … čas od času jsou zveřejněny statistiky německých STK a třeba BMW trojkové řady někde na 104. místě ze 115 hodnocených je docela síla – a stejně si ho spousta majitelů koupí znovu (omlouvám se, jestli jsem to nestrefil na místo přesně, četl jsem to někdy v létě, týkalo se to aut stáří 1–3 roky) …

                                            0 0
                                          • mastihuba  

                                            nevstahoval bych to na C5 ale na celek. Momentálně jezdím v Juperu a něco podobnýho jsem nezažil ani se škodovkou (zlatá škodovka) 120, felicie,fabie,ok­tavie=bezproblé­mový stroj ve srovnání s jakýmkoliv citroenem. ***** sem si ulevil.

                                            0 0
                                      • Lister  

                                        Úplně nesouhlasím. Pokud by tak dopadly všechny výrobky dané firmy tak bych znovu nekoupil, to je jasné, ale jeden zmetek asi ne. Chyby dělá každý, tak se prostě může stát, že koupíte něco vadného. Pak už ale závisí hodně na tom jak se k tomu daná firma postavý. Lítat s autem každý týden do servisu je hloupost, protože pokud se závada opakuje tak máš právo na výměnu. Pokud by ale odmýtli s tím něco udělat nebo nebili schopni tak učinit, tak to je podle mě teprve důvod už nic podobného nekupovat.

                                        0 0
        • Pá-dlista1  

          Jak rika muj dvorni dodavatel velomaterialu „pryc od tech co prodavaj authory, ty koukaj jednim smerem, s nima neni zadna rec“ Neco na tom bude. Mimochodem mam na kole od Shimana jen razeni a prehazovacku, protoze mi to vyhovuje, ale az doslouzi a nebude rapidfire a kratka prehazka za rozumny penize…uz me u Shimana nic neudrzi.

          0 0
    • jarda  

      Pro lidske chovani je typicke ze se ruzne motivy a potreby dostavaji do konfliktu, clovek se muze dostat snadno do situaci kdy je proti sobe exponovano vice hodnot, zajmu a potreb. V pripade, kdy je nejakym zpusobem blokovano dosazeni cile (nakup noveho vysneneho kola napr. Cannondale) vznika stav zvany Frustrace. Prvni a nejcastejsi reakci je agrese, vztek (proc je to tak drahe ? darebaci dovozci, prodejci co maji vysoke marze). Ale pote obvykle nasleduje dalsi forma reakce na frustraci – racionalizace – (ja vlastne toho cannondala nechci protoze je jiste predrazeny a zdaleka neni tak kvalitni a radeji si koupim Meridu ci Authora). Jakmile vsak vidim nekoho na mem „vysnenem Cannondalu“ vse se opet vybavi a ja se znovu nastvu /to je nejakej pitomec co tu machri na kole ktere je na houby/.

      Tolik k vysvetleni toho co vetsina bikeru /s promernou mzdou v CR/ podvedomne proziva a proc si vybira to ci ono.

      0 0
      • Lister  

        Hele tohle jsem se někdy učil. Nějaká psichomologie :-) Důkaz toho jak se chováme naprosto iracionálně. Naše pocity s náma házejí víc než by si většina lidí uvědomuje.

        0 0
        • McBlacky  

          co jinýho, nejsme roboti na šlapání :-) s kolama je to ještě snadný…

          0 0
          • Thidney  

            jojo.. třeba takový hadříky na kolo jejich materiály, střihy, velikosti a barvy to je teprv hukot :-))

            0 0
      • BH  

        To uz se dostavme od marketingu k psychlogii zakaznika.Ale zcela jiste to zde patri,je to jeden z prvku vnimani znacky konecnym spotrebitelem.

        0 0
    • brubaker  

      š?astný člověk.

      0 0
    •  

      Zdravíme pozemšťany!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse