• davidak

    V archivu je jen o klepaní v EXR a to jen na začátku zdvihu, takže: Klepe to někde uprostřed i na začátku, měl jsem ji sundanou, není to teda v hlavě ani v krku. Stačí, když jí stlačuju trochu rychlejc, klepne to, když se začne vracet. Divnej, nekovovej zvuk. dík.

    0 0
    • davidak  

      ehm, zapomněl jsem, je to MX Comp Air 85mm 04

      0 0
    • TinkTink  

      Ja bych to TEORETICKY soudil na dve mozne veci.

      1. negativni pruzina v leve noze blbe zapada do takovyho duralovyho bazmeku
      2. nemas povoleny srouby dole na vidli? :)

      Jinak nevim…rozeber to a uvidis (ja todle doporucuju pomerne bezne, protoze to neni Manitou ani Rock Shox a rozebranim tady nemas fakt co pokazit (u obou zminovanych tam je i mala sance neco zbabrat :) )

      0 0
      • davidak  

        šrouby dotažený jsou:) bojim se, že jakmile vyleju olej, nebudu už moct ten problém najít, přijde mi tak nějak spojenej se „šplouchnitím“..

        0 0
    • Pekáček  

      Když vidli, jak psal Kovář, chytneš za spodní nohy a začneš jima lomcovat od sebe a k sobě, co slyšíš?

      0 0
      • davidak  

        To nechápu. Jak jako chytnu za nohy? Můžeš napsat konkrétnějc? Zkoušim s tim různě lomcovat, ale žádnej zvuk to nedělá…

        0 0
        • Pekáček  

          Dole za nohy, u patek. Lomcovat od sebe a k sobě. Pokud je to v poho, opakuj pokus po 1000km.

          0 0
    • radan  

      Dost možný, že je tam vůle na pistnich kroužkach. Dělalo mi to kdysi na Z4 2002. Vymezil jsem vůli a byl klid.

      0 0
      • Pekáček  

        Při jedné z reklamací na práci servisu na mý š?astný MX Comp ETA jsem je upozornil na vůli ve futrech. Po opravě jsem se dočetl, že vůli „seřídili“. A bylo to stejný, jedna noha se do stran („Kovářův test“) viklá víc. Nemluvě o zvuku, který to doprovází.

        0 0
    • kovar  

      je to asi to typické „klepání“ Marzoccchi. S největší pravděpodobností to dělá tření pístů na plunžrech nebo kluzných pouzder nebo těsnění – nezkoumal jsem co přesně. tYhle zvuky mi za jístých podmínek vydává jak Z4 se 100mm pouzdrem, tak MX Comp se dvěma pouzdérky

      0 0
      • davidak  

        A jde s tim něco udělat??

        0 0
      • Air  

        a klepou stejne jako ty modely EXR. pripada mi ze to klepe docela dost.

        0 0
        • Air  

          za tim EXR mel byt otaznik. Je to tedy otazka, ne tvrzeni :-)

          0 0
          • davidak  

            ne, je to tichý, dělá to jenom třeba na dlažebkách při větších rychlostech. nevim, třeba ještě nemám doleděnej olej a něčemu se to nelíbí..

            0 0
            • ody  

              Zdravim. Mam sice model MX COMP AIR, ale mel sem stejny problem jaky popisujes. Po dlouhym laborovani sem prisel na to, ze tento zvuk zpusobuje duralovy zpetny ventilek v prave noze, kde je tlumeni. Spodni dil je taky dural a tak to chodi kov na kov. Puvodne u starsich modelu vidlic byl tento ventilek (takovy krouzek volne navleceny na plunzru) silonovy. Nechal sem si ho tedy utocit ze silonu podle originalu a je po klepani. Mozna pujde sehnat i original.

              0 0
              • wertigo  

                muzes mrknou na tenhle plunzr jestli tam neni neco podobneho jako ten ventilek co popisujes, co by mohlo zpusobovat klepani?

                http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?id=3

                0 0
                • ody  

                  Mrknul sem na to a pokud dobre vidim, tak tam mas ten ventilek plastovy. Tohle by klepat nemelo.

                  0 0
                  • davidak  

                    Tak jsem vymenil olej, vsechno vyladil na spravnej chod a zacalo to klepat jeste vic, mozna jsem tam necim pohnul, nevim. Uz me to fakt strasne stve. Jedu v terenu a kolo zacne delat zvuk jak nejaka stara debilni plecka, to uz i ten presmyk je tissi. Mohl bys mi prosimte(nebo samozrejme i ostatni) jako amaterovi vysvetlit, kde se ten krouzek nachazi? Neslo by tam treba dat jenom nejakou mezipodlozku- kamarady, co by umeli vytacet silonovy krouzky nemam..?Katalogivy listy M mam, ale fakt bych tam nerad neco posral.. Nebo staci rict kterej dil je to tady http://www.bike-forum.cz/…18140804.jpg

                    0 0
                    • Pekáček  

                      Já už si na to klepání zvykl :o) Mám pocit, že v té pravé noze u mě klepe vše o všechno jak je to na obrázku vyskládaný.

                      0 0
                      • davidak  

                        No to je ale hrozný, neřek bych, že to dělá každá.. Něco s tim udělat jít musí.. Tobě to klepe taky tak hodně?

                        0 0
                        • Pekáček  

                          No klepe to dost, stará Suntourka jen odfukuje a nebo „prdí“ (má hustý olej), Maruš klepe a já už si na to zvykl. Mám od Tinka dlouhou negativku, dám jí tam jak do toho zase polezu. A vypustím ten váleček.

                          0 0
                          • jakub  

                            tak na tom se shodnem, klepe mi to taky, zatim cekam co bude dal… ale jezdim co to da, vidle zatim chodi tak uvidime.....

                            0 0
                        • Karaya  

                          Třeba mně to neklepe… Musím to zaklepat :-) (MX Comp Eta)

                          0 0
                        • vili  

                          mam exr 03 a nic neklepe (tuktuk)

                          0 0
                  • ota  

                    je kovový,jestli myslíš tu „trysku“,ten plast vymezuje zdvih.Exr má v podstatě to samé v obou nohách.taky bych řekl,jak píše níže Pekáček,že tam mlátí o sebe vše kovové navlečené na plunžru,mít tu trysku(či ventil,nevím přesný název)ze silonu by asi pomohlo.Pokud máte Ety,máte výhodu,že ten kravál je o 50 procent tišší než u EXR : -)

                    0 0
    • Azagthoth  

      Aj mne to sem tam klape ne mojej Drop Off Triple,ale to bude asi iny zvuk co ty myslis,mne to hrkoce na dlazdicach alebo hrbolatom povrchu,akoby sa hibala v krku ramu.Ale moc ma to netrapi,pri tom sustani vetra skoro nic nepocut :-)

      0 0
    • wraftler  

      No, ja mam shivera. A nezda sa mi ze by ‚klepal‘ skor ako chodi tak mam pocit, vrzga:) Ale neriesim to. Raz za cas ide na generalku do servisu, vrzga dalej aj potom. Asi to tak ma byt. Aspon poces zjazdu viem, ze tam je a mozem ist dalej:)

      0 0
    • JIPA  

      Pises ze klepne ve chvili kdy se zacne vracet. To vypada na vuli pistniho krouzku (ten bilej krouzek). Ja sem to mel taky pomohlo mi vystrihnout z tenky plasovy folie podlozku kterou jsem tuhle vuli vymezil a bylo po klepani. Jeste mi tak napada blba otazka: nemas tam treba malou hladinu oleje, ze by vidle kopla a pak kdyz dojde k oleji tak tlumic klepne ? Je to klepnuti pouze slyset nebo i citit v riditkach ?

      0 0
      • davidak  

        Myslim, ze budu mit stejnej problem, jako ty. Tak ja tu potvoru rozdelam a uvidim, co s tim. Oleje mam dost, to jo. Jen takovej dotaz- zatim jsem ji mel vzdycky rozdelanou tak, ze jsem jen oddelal zatky a spodni srouby, takhle budu muset „hloub“, co?:)

        0 0
      • davidak  

        Jinak je jen slyset, puvodne jsem myslel, ze to klepe v hlave nebo v nabe nebo voditko u vecka, ale zkoncil jsem u tohodle..

        0 0
        • JIPA  

          No tak nevim jestli je to ono protoze u ty moji to v riditkach citit bylo.

          0 0
      • milan1  
        • Odstraneno na pozadavek usera –
        0 0
        • JIPA  

          n nn n nnnebo tak :)

          0 0
        • davidak  

          NO doufám, že neházíš všechny, ehm „Marzochisty“ do jednoho pytle, protože jak to tak sleduju, tak se tady stejně vždycky hádá 5–8 lidí, pořád těch samejch. Já rozhodně nevynášim M do nebe, to bych pak nemoh řešit takovejhle problém. Mě osobně timhle Marzocchi docela zklamalo, tohle by vidlice řádově za tisíce neměla dělat. V servisu mi řekli, a? se s tim smířim:(. Tak Milane, díky moc za radu(myslíš, že to zvládnu sám?). Kdyby takhle každej přihodil svojí trošku do mlejna místo hádaní.. Pokaždý, když má nějakej thread víc než 200 příspěvků, tak to jsou hádky o vidlice, to je škoda. Fakt dík.

          0 0
          • milan1  
            • Odstraneno na pozadavek usera –
            0 0
            • davidak  

              jeste jedna otazka- muzu tu segrovku povolit jen nejakym sroubovackem- nemam na to ten „nastroj“:)

              0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • davidak  

                  Jdu nato. Pak dám vědět. Btw, co ty jezdíž za vidli?

                  0 0
                  • milan1  
                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                    0 0
                    • davidak  

                      Tak jsem to rozdelal, a nejsem si jistej, co mam ted delat. Ten kovovej valecek mam po obvodu omotat tou paskou aby se vymezila vule mezi nim a vnitrni nohou a mezi pruzinu a divnou podlozku dat nejakou pryzovou podlozku? http://www.bike-forum.cz/…15212545.jpg

                      0 0
                      • Pekáček  

                        Něco ti tam oproti mě chybí, jeden váleček u negativky. Zajímavé.

                        0 0
                        • davidak  

                          Já na to taky koukal, asi kvůli mýmu 85mm zdvihu. Já už jí mám celou do mrtě rozebranou, zejtra až bude světlo tak to nafotim. Druhá noha je taky zajímavá, nemám ETU. Taky vyzkoušim Milanův návod(teď nemám materiál) a napíšu jak to dopadlo. Zkusim Podložit ty „kovově kontaktní“ místa.

                          0 0
                        • davidak  

                          Stejně to pořád nechápu. I podle katalogovejch listů je ten váleček jedinej rozdíl mezi 85 a 105. Jsou to ty 2 cm zdvihu?

                          0 0
                          • ota  

                            ano,když tam ten plast.váleček není,vidlice má vyšší zdvih,on bránil vyjetí vnitřních noh výš o ty 2 cm.

                            0 0
                            • kubajs mtb  

                              NO právě že u 2004 to už asi není- asi bude kratší plunžr, protože já mám 85ku a váleček tam nemám.

                              0 0
                      • milan1  
                        • Odstraneno na pozadavek usera –
                        0 0
                        • davidak  

                          A nejvetší problém je teda ve vůlích po obvodu? Kroužek ventilku je opravdu kovovej, tvarovaná podložka taky. Ty díly tam jsou opravdu úplně naházený. Možná by ještě šlo dát nějakou poodložku mezi váleček a tu bohužel neplastovou podložku. Snad budou v Baumaxu něco mít :/

                          0 0
                          • milan1  
                            • Odstraneno na pozadavek usera –
                            0 0
                          • milan1  
                            • Odstraneno na pozadavek usera –
                            0 0
                            • davidak  

                              Dík za varování.. Snad ještě během dneška to sem hodim. Dík.

                              0 0
                            • davidak  

                              Tak jsem ty valecky z obou nohou omotal teflonovou paskou, dal jsem podložku mezi negativku a divně tvarovanou, na tu pistkovou podložku jsem vubec nesahal, jak jsi mi řek. Dal jsem to dohromady a klepe to dál. Ach jo. Myslim, že to určitě je právě v tom pístku. Teď už na to asi kašlu, nechce se mi porad rozdělávat a zadělávat, třeba pro těsnící kroužky to asi není moc zdravý. Jedině si nechat udělat kopii tý podložky, asi teda plastovou. Kde by to mohli umět?

                              0 0
                              • milan1  
                                • Odstraneno na pozadavek usera –
                                0 0
                                • davidak  

                                  Překvapila mě hlavně vůle mezi kroužkem po obvodu a vnitřní nohou, potom taky to, ze i přesto, že jsem dal podložku mezi pružinu a divnou podložku, vešlo se to tam ⇒ ta segrovka na dotažení nestačí. Teď jsem to byl projet a řekl bych, že je to o něco lepší, ale stejně je to pověstný šplouchnutí často provázený cvaknutím. Dával jsem na to pozor a je to přesně jak řikáš- při uvolnění to klepne, při tlaku na řidítka je cejtit i drobnej záchvěv v rukách. To má ten ventilek v oleji takovou energii?

                                  0 0
                                  • milan1  
                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                    0 0
                                    • davidak  

                                      Já to taky nechápu, jsou to magoři, jakoby to dělali schválně.Přitom v některejch typech vidlí dělaj plastovej, viz příspěvek výše, myslim, že je to EXR. Znamená to, že mi nezbejvá než vyměnit ten pístek. Ale potom by mělo bejt po problémech.

                                      0 0
                                      • milan1  
                                        • Odstraneno na pozadavek usera –
                                        0 0
                                        • davidak  

                                          Jo, to jsem se přepsal. Je doct možný, že jsem tam nějakou chybu udělal, ale jsem rád, že konečně vim, jak to tam chodí, je to zajímavý. Btw se podobný věci chystám studovat :) Olej by měl bejt v pohodě, je novej a hladina je doct vysoko. Tak já se zkusim podívat po nějakym tom soustružníkovi.. Dík Milane za spolupráci.

                                          0 0
                            • ota  

                              už jsem se lekl,že se oba chystáte znehybnit trysku tak,že ji olepíte dokola a nacpete natěsno do vnitřní nohy.ještěže tak.myslím,že se té trysce nesmí bránit v pohybu(ta asi po ponoření,před­pokládám laicky,vyletí nahoru,a průtok reguluje cestou zpět),a její vnitřní tvar(takový difusor či co) má své opodstatnění-reguluje průtok oleje,čili jak píše Milan,toku oleje nesmí nic bránit

                              0 0
                              • ota  

                                už mě napadá všelicos,ale:dělá to mnoha lidem,že to klepne hlavně v klidu při přejetí nepatrné překážky,kdy se vidlice dostane do zdvihu jen max .pár mm.všechno to harampádí navlečené na plunžr je tedy spadnuté dolů.myslím,že při mírném rázu podložky nikterak po polunžru necestují(jako při velké pecce),jen poskočí a klepnou o sebe.Milan psal,jak je izolovat,ale nemůže ta tryska mlátit o tu segerovku?

                                0 0
                                • davidak  

                                  Myslim, ze nemuze, podivej na http://www.bike-forum.cz/…15212545.jpg Segerovka je az pod tim duralovym valeckem uplne vpravo. A ten jsem utesnil tou paskou po obvodu.

                                  0 0
                                  • milan1  
                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                    0 0
                                    • davidak  

                                      Ale já se to právě snažil pochopit. Vim, na co naráží, ale myslel jsem, že v místě, který ota popisuje, by vůle- čili zdroj zvuků bejt neměla.. Jak jsi to pochopil ty?

                                      0 0
                                      • milan1  
                                        • Odstraneno na pozadavek usera –
                                        0 0
                                        • davidak  

                                          Jo táák. Možná by bylo dobrý tady udělat sekci „návody“.

                                          0 0
                                          • milan1  
                                            • Odstraneno na pozadavek usera –
                                            0 0
                                            • enjoy  

                                              to by to tu ale muselo byt plny lidi kteri chteji neco vedet.to ale neni.ani ja nechci vzdycky neco vedet.pak by si „majtel“ threadu delal co by chtel a bylo by to k nicemu.treba takovy padlista by tu uz asi moc prispevku nemel:-))

                                              0 0
                                              • cabbage  

                                                treba takovy padlista by tu uz asi moc prispevku nemel a to by byla skoda:))

                                                0 0
                                          • sycz4k  

                                            ..mohl bych te poprosit o presne rozmery toho kovoveho „krouzku“ (popr. vykres:))..ten ktery si chces predelat na „umelohmotny“.. ..ja bych si zase rad udelal kovovy;), nebot plastovy me prasknul a vidlice razem netlumila.. ..dekuju..

                                            0 0
    • davidak  

      Tak jsem už zkoušel všechno možný, vymezovat vůle podle Milanovejch rad, ale a? chci nebo ne, pořád to tam v tom pístku bude kov na kov. Tak jsem se rozhod, že si nechám vysoustružit ten pístek z nějakýho umělýho materiálu, a? mám pokoj. Žádný soustružníky neznám, nevíte někdo o njěkom v LBC? Jinak pro představu jsem nahrál tenhle zvuk na diktafon http://davidak.borec.cz/zvuk.rar Dělá to při rychlejším pohybu na prvním cm zdvihu tzn. že na každý menší nerovnosti..

      0 0
      • RapMan  

        mam MX comp 2005 105mm, takovyhle cvakani nemam… podle toho zvuku snad jezdis na koni… :) bohuzel smysluplnou radu poskytnout nemuzu, nerozumim tomu, temer vse davam do servisu…

        0 0
        • davidak  

          Jo a za tim mym koněm se pak otáčej lidi a řikaj si, že si asi neumim seřídit kolo či co.. :)

          0 0
      • lubos  

        Tak jsem se na to poradne podival, a myslim si, ze na 99.9% ti to klepe proto, ze ten krouzek je z kovu a ne z plastu. Zkus jednoduse vzit kousek duse, vyrezat podobny krouzek, aby to dosedalo pres gumu (kovovy krouzek na ten velkej duralovej kus) a vyzkousej znovu.

        0 0
        • davidak  

          Jo, ja vim. Milan1 ale řikal(to už teď nemůžeš vidět) že tam nesmim nic takovýho dávat, protože přesně tahle část zajiš?uje tlumení a jakákoliv změna by t mohla pěkně ******- proto chci právě přesně podle tohodle kroužku nechat udělat novej.

          0 0
          • lubos  

            Na konci te cerne trubice je dira, tudy tece olej pri kompresi vidlice. Tudiz jedina starost odledne tlumeni je to, abys to neprekryl. Nevim kolik mista tam je a jak je ten krouzek tlusty (u men je to asi 1mm), ale pravdepodobne to vadit nebude. Ale lepsi bude, kdyz najdes nejakej kousek makkeho (ale ne moc) plastu, o tloustke rekneme tak 0.5mm a ten das jako dalsi podlozku za ten kovovej krouzek. Jako nemuzu zarucit, ze to bude 100% fungovat a 100% ten zvuk zmizi, ale imho za to nic nedas. A nic tim neskazis, tak to zkus. Lepsi jedna prakticka zkusenost, nez dlouhe hodiny rozjimani na bikefore nad tim, co muze a co nemuze neco udelat :)

            0 0
          • lubos  

            Jsem se na to kouknul lepe, ale skoda, neni to videt dobre, jak je to v te tve patrone, ale jinak ten krouzek, alespon jak to mam v ruce,vypada na zajisteni SSV systemu tlumeni. Tudiz … kdyz ho vyndas uplne, tlumeni by melo zustat :), jenom nebude mit SSV. Kdyz tam pridas dalsi podlozku, mozna z toho udelas jeste lepsi SSV :), tolik dobry teoretik nejsem abych to odhadnul. Takze nejlepsi a nejistejsi , pokud tedy nemas chut experimentovat :), je pokryt spodni stranu te podlozky jemnym filmem z plastu alebo gumy. Past lze nanest takovou pistoli, nebo nalepit tenoucky prouzek jemneho makkeho plastu.

            PS: Samozrejme, ze nejlepsi je novy krouzek, tohle pisu jenom proto, ze jej nemas, a zatim k nemu nejsi dostatecke blizko :) Ja na tvem miste bych byl celej zhavej takhle experimentovat , hehe :)

            0 0
    • craft  

      ties mam problem s klepanim.pocut ho pri prejazde nerovnym povrchom.mam Marzocchi EXR Comp 100mm.taktiez som si vsimol malu volu medzi vonkajsimi a vnutornymi nohami ktora je od nova.je to normalne alebo to mam ist reklamovat poradte pls

      0 0
    • caambaro  

      mě taky klepe vidla a celkem me to stve.. nemuze to byt treba prefouknutim? zda se mi ze kdyz vidli vyfouknu (mam dj III 04) klepani prestane ale zase mam strach ze uplne vyfouklou vidlu znicim kdyz nani budu jezdit dirt street i kdyz mam 60kg:) nebo neotazene spodni srouby? mam strach ze je pretahnu jak strasej v zarucaku a volej vymenit neumim kdyby ho tam bylo malo.. sem v koncich poradte pls.. dik bike forever

      0 0
      • Pekáček  

        Pokus se aspoň vymezit rachtání u této součástky pokud jí tam máš taky (ale fakt nevím jak moc se naše vidle liší). Jsou to 3 součástky v pravé noze tvořící ventil, drží je tam podložka co se vyndává spec. kleštěma (nevím jak se jí nadává). Obmotal jsem to elektrikářkou páskou aby to drželo pokupě a nerachtalo, teď se do té nohy krásně natěsno vsunou.

        0 0
    • goofy  

      Co tady porad resite? Jen at si klepe, hlavne ze to zehli… (Drop Off 2002)

      0 0
    • Lone1  

      Lomcovat nohama od sebe a dovnitř,je pěkná pitomost!Vidle je přece na nábě stažená a k tomuhle pohybu nikdy nemůže dojít!Servisáci nás dělí na jezdce a na houslisty.Houslista nejezdí,ale neustále poslouchá,coko­liv.A ladí zvuky,místo jízdní vlastnosti vidlice.Kup si auto,jdi do servisu,že zepředu slyšíš néjaké zvuky.Až ti vyndají motor,zase budeš remcat.K věci­.Omotávat válečky teflonem,další zbytečná hovadina.V zásadě ti může vydávat zvuky extrémně velká vůle pouzder šavlí.Ale podle tvého popisu se jedná o duralový stírací ventilový kroužek.Napiš si Bartoníčkovi o origoš plastový.Sice budeš spokojený,ale je to stejné,jako vyměnit kovový šaltr za plastový.

      0 0
    • Lone1  

      P.S. Za živýho boha se nesnaž udělat,co ti tady Pekáček ukazuje na fotce.Jedná se o vlastní ventil,který musí zůstat pohyblivý,má-li fungovat.To,že je ta „podivná“ podložka ocelová,má taky svůj význam.Musí se stačit vlastní vahou vrátit.

      0 0
      • Pekáček  

        Však ventil co je uvnitř těch dvou dílů je pohyblivý, nevím jestli vůbec víš jak to tam vypadá. Ty dva díly co jsem spojil páskou se jinak nepohybují, jen to co je mezi nimi a to je záklopka ventilu. Ty dva díly jsou strčené dole do vnitřní nohy, ta je zevnitř odfrézovaná aby se tam vešly a jistí je rozpěrná podložka. to že tam nejsou usazené přesně může být zdrojem hluku. Co se týká „lomcování“ nohama, jak vysvětlíš že to je tak slyšet když vakl v pouzdrech nemám? Suntour to nedělá a určitou vůli v pouzdrech má, nohy ocel a pouzdra taky kovové.

        0 0
      • kovar  

        ha ha ha

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.