• prodi

    Jaký smysl mají držáky na bovdeny nýtovaný k rámu oproti klasickým navařeným? Něco jsem slyšel o snížení tepelného namáhání rámu, ale jde hlavně asi o design, ne?

    0 0
    • Jogador  

      Ňáký kovy se nesmí svařovat, ale nevim jestli to je tento případ. Nemyslím si že by šlo o image, spíš mi přijde, že to je zjednodušení, prostě je tam větnamčíci zapomněli navařit, tak to takhle dohnali:)

      0 0
    • confido  

      Osobne jsem nepochopil naky hlubsi smysl nytovanych drzaku.Nejsou tak tuhy pri razeni nebo brzdeni – trosku se to vikle a trochu pruzi.A ze by to bylo peknejsi nez klasika si taky nemyslim, jen se do mezirek u nytu zbytecne dostava neporadek..

      0 0
    • vili  

      ja myslim ze nekde rikali ze je bezpecnejsi udelat do ramu diru naz ho tepelne namahat(jako tim svarovanim)

      0 0
      •  

        hm to je blbost, protože tim že do toho uděláš díru tim ještě zmenšíš kritickej průřez a zeslabíš pevnost, to pnuti po svařovaní se dá odstranit žíháním, ale na to tajvanci kašlou

        0 0
        • Fido Mrlasek  

          Souhlas. Díra je podle mě o poznání horší, než správný způsob navaření. V místě díry je to v řezu čéčko a ne kruh (ovál). To se mi pravůbec nelíbí. Ale na biku sem to ještě neviděl. Jenom na silničce.

          0 0
          • vili  

            povidali to u cannondalu(tim ale nerikam,ze jako musi mit pravdu..

            0 0
          • pe?an  

            já je mam na biku přinýtovaný,deset let starej Trekking fox Supra :),výhodu v tom nevidim,ale ani nevýhodu,za tu dobu mi to tam neprasklo..:)

            0 0
          • MaPa  

            Ze zákonů mechaniky to nemusí být pravda. Je-li otvor blízko u neutrálné osy průřezu (při namáhání ohybem bez napětí) je jedno jestli tam je nebo není. I rám má dostatečnou tuhostní rezervu pro takhle malý otvor. A je-li otvor kulatý a navíc vyplněný dostatečně neotlačitelným materiálem, může i z hlediska únavy být v poho. Mimochodem tohohle se třeba využívá u výroby kompozitových listů rotorů pro vrtulníky Sikorsky – oni udělají LEDOVÉ kopyto, to olaminují, v místě kde při běžném provozu není list namáhán vyvrtají díru, nechají roztátý led odtéct a zase díru zadělají. A nepraská to.

            0 0
          • Volf  

            A jak tvůj názor na snížení pevnosti dírou koresponduje s faktem, že pokud na konci praskliny vyvrtáš otvor, prasklina dál nepokračuje. Kdysi jsme ještě na F1 rámech řešili košíky tak, že jsme je přidělávali čtyřkama samořezkama a nikdy žádnej rám neprasknul.

            0 0
    • MartinXC  

      Je to levnější než vaření.

      0 0
      • R.A.Y.  

        Nevíte prosím někdo, kde bych sehnal držák bovdenu, který se přichytí pod košík na láhev?

        0 0
    • ELx  

      Nový dotaz : nevíte, kde by šlo sehnat samostatné nýtovací držáky na bovdeny. Nalepovací nechci.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.