Jaký smysl mají držáky na bovdeny nýtovaný k rámu oproti klasickým navařeným? Něco jsem slyšel o snížení tepelného namáhání rámu, ale jde hlavně asi o design, ne?
Jaký smysl mají držáky na bovdeny nýtovaný k rámu oproti klasickým navařeným? Něco jsem slyšel o snížení tepelného namáhání rámu, ale jde hlavně asi o design, ne?
Ňáký kovy se nesmí svařovat, ale nevim jestli to je tento případ. Nemyslím si že by šlo o image, spíš mi přijde, že to je zjednodušení, prostě je tam větnamčíci zapomněli navařit, tak to takhle dohnali:)
Osobne jsem nepochopil naky hlubsi smysl nytovanych drzaku.Nejsou tak tuhy pri razeni nebo brzdeni – trosku se to vikle a trochu pruzi.A ze by to bylo peknejsi nez klasika si taky nemyslim, jen se do mezirek u nytu zbytecne dostava neporadek..
ja myslim ze nekde rikali ze je bezpecnejsi udelat do ramu diru naz ho tepelne namahat(jako tim svarovanim)
hm to je blbost, protože tim že do toho uděláš díru tim ještě zmenšíš kritickej průřez a zeslabíš pevnost, to pnuti po svařovaní se dá odstranit žíháním, ale na to tajvanci kašlou
Souhlas. Díra je podle mě o poznání horší, než správný způsob navaření. V místě díry je to v řezu čéčko a ne kruh (ovál). To se mi pravůbec nelíbí. Ale na biku sem to ještě neviděl. Jenom na silničce.
povidali to u cannondalu(tim ale nerikam,ze jako musi mit pravdu..
já je mam na biku přinýtovaný,deset let starej Trekking fox Supra :),výhodu v tom nevidim,ale ani nevýhodu,za tu dobu mi to tam neprasklo..:)
Ze zákonů mechaniky to nemusí být pravda. Je-li otvor blízko u neutrálné osy průřezu (při namáhání ohybem bez napětí) je jedno jestli tam je nebo není. I rám má dostatečnou tuhostní rezervu pro takhle malý otvor. A je-li otvor kulatý a navíc vyplněný dostatečně neotlačitelným materiálem, může i z hlediska únavy být v poho. Mimochodem tohohle se třeba využívá u výroby kompozitových listů rotorů pro vrtulníky Sikorsky – oni udělají LEDOVÉ kopyto, to olaminují, v místě kde při běžném provozu není list namáhán vyvrtají díru, nechají roztátý led odtéct a zase díru zadělají. A nepraská to.
A jak tvůj názor na snížení pevnosti dírou koresponduje s faktem, že pokud na konci praskliny vyvrtáš otvor, prasklina dál nepokračuje. Kdysi jsme ještě na F1 rámech řešili košíky tak, že jsme je přidělávali čtyřkama samořezkama a nikdy žádnej rám neprasknul.
Je to levnější než vaření.
Nevíte prosím někdo, kde bych sehnal držák bovdenu, který se přichytí pod košík na láhev?
Nový dotaz : nevíte, kde by šlo sehnat samostatné nýtovací držáky na bovdeny. Nalepovací nechci.