Cus! Zajimalo by me, jestli jste nekdo nevazil tenhle ram? Jakej je rozdil mezi katalogovou a skutecnou vahou… Jde mi o velikost XL. Diky za prispevky.
Cus! Zajimalo by me, jestli jste nekdo nevazil tenhle ram? Jakej je rozdil mezi katalogovou a skutecnou vahou… Jde mi o velikost XL. Diky za prispevky.
tak 1800g,mozna vic.tech 1300g je bez laku a v nejmensi velikosti.
Kupoval sem ho v r.2002,a važil 1610g ve vel.L.
Me to taky docela stve ja mam model 2003 a ve velikost L vazi 1650g. Je to hruza – geometrie docela dobra ale serioznost a verohodnost co nam RB predklada na stul je otresna …
Požádal jsem Pana Heiníka z Race Biku,aby nám to tady na diskusi vysvětlil.Tak uvidíme…
Myslim ze to p. Heinik z RB tady na jare vysvetloval, jak je to s vahama jejich ramu. Netajil se tim ze to jsou hmotnosti surovych ramu ve velikosti S (mozna rikal 16palcu).
Nicmene sliboval, ze tam da i realne vahy vcetne laku a log ve velikosti M nebo v L.
Na druhou stranu, vetsina lidi, co se o kola zajima a kupuje si jak RB nebo Duratec, vi, ze tyto ramy nejsou z nejlehcis. Na druhou stranu zase neco vydrzi, navic si vemte ty pohotove reakce od P.Heinika zde na foru, kdyz mel nekdo s jejich ramem problem.
Nami udavane vahy plati vzdy pro nejmensi velikost ramu v jeho konecne uprave – s lakem a patkou prehazovacky. Hlavnim duvodem je, ze se jedna o celkem rozsirenou praxi vetsiny vyrobcu o cemz se neni problem presvedcit na ruznych internetovych strankach, kde jsou k dispozici porovnani udavanych a realnych udaju. Dalsim duvodem je, ze velke mnozstvi zakazniku u pevnych XC ramu resi na prvnim miste vahu a tento udaj je pro ne casto jedinym aspektem pro rozhodovani o koupi bez ohledu na jine vlastnosti, ktere jsou v konecnem dusledku pro celkove hodnoceni ramu dulezitejsi.
Sam jsem se nekolikrat snazil prosadit zvazeni vsech nasich ramu v konecne uprave ve vsech velikostech a doplneni techto udaju na nase internetove stranky. Ovsem nejsem v RB samovladcem a doposud jsem byl vzdy prehlasovan. Treba tato diskuze dopomuze ke zmene.
Co se tyce solidnosti firmy. Nemam pocit, ze bychom se snazili o vahach nasich ramu vedome lhat. V pripade, ze se nekdo zajima o vahu napr. CR 1300 uvadime 1300g vzdy ovsem s dodatkem, ze se jedna o velikost S. Pokud ma nekdo zajem o vahu v konkretni velikosti, vychazim z udaju ktere mam osobne zvazene, popripade uvedu orientacni hodnotu – vetsi velikost + cca 200g.
200 gr na každou velikost. To mě fakt překvapilo. Ještě, že jsem nedosrostl a stačí mi většinou M až L. Tohle by si měl přečíst Mamutt, když mi v příspěvku „kolo pod 10kg“ tvrdil, že při změně velikosti moc gramů neušetří. Ale je jasný, že si nikdo nebude kupovat menší rám jen proto aby byl lehčí.
To zhruba odpovídá – spíš 150g na velikost to dělá u Kleina, který má docela lehoučký lak. Měl jsem M-ko s vahou 1420g (udáváno 1405g) bez patky, mám L-ko, má nějakých 1620 s patkou a maličko hůř začištěnými svary, XL-ko je už jen o 100g výš. Mimochodem na začištění svarů se dá udělat +/-50g jen to hvízdne, lak je vcelku stabilní váha navíc 180–200g. Když máš možnost přebírat, dá se si odvážit ten nejlehčí kousek. To ale dělám jen s pláštěma, tam jsou taky docela zajímavý rozdíly (PythonAirLight od 476 do 525g, DeathgripSL od 615 do 680g).
Myslim, ze tato diskuze nedopomuze ke zmene v hlasovani u RB, :-). Tady vetsina bikeru vi, ze ram „nedela“ hmotnost, ale jine vlastnosti a ze udavana vaha, je vetsinou v nejmensi velikosti a nekdy i v surovem stavu. Ale rekneme si, kdyz na Duratecu u Sonixe ctete vahu suroveho ramu 1400g, dopocitava si snad nekdo realnou vahu?? Myslim, ze vetsine zustane v hlave tato cifra a „vo tom jsou ty marketingove tahy“… . Nebyla recena lez, takze se nic nestalo, :-).
Samozřejmě,že jízdní vlastnosti váha málo ovlivní.Mé CRX zato převálcuje (úplně) všechno.Ale ta tabulka velikostí rámů a vah by byla velmi užitečná.A ovlivnila by rozhodování lidí.Třeba ten,co by si chtěl koupit CRX ve velikosti Xl,by si vzal v důsledku váhy RB 1300.Mohlo by se to stát......Připouštím,že bych o tom popřemýšlel kdybych si ho kupoval nyní.
Takhle predklada vahy 99% vyrobcu. Realna vaha veskerych ramu je vyssi. Dokud mi nekdo nerekne, ze je to realne zvazeno v dane variante a v dane velikosti, tak neverim udane hodnote. Dobre je Bikestore, kde nektere komponenty jsou zvazeny… .
Myslím si, že je to skvělá ukázka serióznosti zvážit a prezentovat nejmenší rám a ještě vez laku.
v tomhle mas urcite pravdu, je to tak trochu trapny…
U modelu CRX se udává hmotnost 1400g,ale ve skutečnosti je něco kolem 1900–2000g,což je skutečně na pováženou.No ale zase je radost na tom jezdit…:-)
takhle to dela kazdy vyrobce… .
rb v tom není samo.Můj rock machine rám měl mít taky 1500 ale velikost 18.moje velikost 20,5 má 2050 g a pro porovnání kamošův RB CRX 19 má 1950 g.Když bych tedy močítal 100–150g na velikost po palci a 200g za lak tak by to vyšlo.Vypadá to že výrobci udávají váhu rámů bez laku ve velikosti 18.
Rock machine jsou tímhle profláklý, jejich rámy jsou ukrutně těžký, a i celková udávaná váha kol je hodně podhodnocena :-(
konkrétně s tou vahou jsem to na bikeforu profláknul já a metronom.Ale váhu kola zatím berte s rezervou-vážili jsme je na decimálce.A tam vážil darjanův crx rb 13,8 a rockmachine tsunami 13,9.Mám rám jen duble butted 7005 T6 .Věřím že eastony a rámy ze scandia opravdu mají těch 1300, 1400 a 1500g co uvádějí.U toho mýho v roce prodeje uváděli 1500 pak jsem někde v archivu našel 1600. Ale ilize bych si nedělal.Většina lidí co tu má kola v sekci bikes tam má váhy okolo 11 12 apod tam má nesmysly.Kdyby to zvážili trochu přesněji tak by se možná divily.Ony ty naše rockmachiny a RB taky váží 12 kg, když jsme to vážili na domácí váze pro lidi.Nejlepší jsou digitální závěsné váhy.To mi v obchodě u kařínka takhle zvážili přesně giant xtc3 12,4.tak se tam někdy chystáme s našimi koly jen tak pro zvědavost.Docela bych uvítal-kdyby každý u váhy svého kola v bikes sekci uváděl ještě na čem to vážil.protože u některých kol které mají uvedeno 11 a 12kg 100 vím, že váží mnohem víc.
Takže kola a nichž vím že váží více a to o dost. Jsou
Duratec vagrand c7 RB CRX RB 1500 RB 1300 Rock machine-tsunami a cps4
Kdyžtak přidejte do seznamu další a? víme kteří výrobci to jsou
no já měl dva rámy R machine, když jsem na jednom nechával měnit hlavu, tak jsem ho odstrojil a docela jsem se divil, nevážil jsem to ale přesně…
tak se neboj podělit, kolik vážil a co to bylo za typ.Ono kdyby každý sem do sekce hmotnosti dal všechny součástky co kdy vážil, to by se to jinak vybíralo.
tak jo maličko problém, ten první byl nějakej shitovej starší model, ten jsem ale na mysli neměl. Druhej jsem koupil už v tuningu (bazarovka), bez polepek -celej stříbrnej-, tak nevím, ale odhadem to mělo tak ke třem kilům :-(
to si děláš srandu ne.Co to bylo za typ.Nebyl to ještě cr-mo?A nebyl to nějaký sjezdový model?
no je fakt, že to mělo akorát na zadní šavli polepku rock machine, jinak to mohlo bejt cokoli :-( jenže v tý době mě to až tak nezajímalo a byl to crmo…
Pokud ma Darjanuv CRX 13,8 kg, tak by zajimalo, co tam ma za komponenty a jaka je tam velikost. Enjoy vazil samotnej ram a psal, ze ma v L vcetne laku, patky a snad i misek hlavovky nejakych 1960g, co je o cca 400g vyse, nez je muj minimalni limit, pod ktery bych s vahou radeji nesel.
Jinak, ja jsem svoje kolo vazil zavesene na mechanickem silomeru a prestoze je tam sada LX, pruzinova Z3 a pedaly Time, neprelezl jsem 12kg (vaha kolisa dle plastu). Ram je Alu7005 DB. Takze s vybavou XT + stejnym zbytkem cekam u CRX stejnou vahu (±200g).
je ten rám darjanovi vážil 1950 ve velikosti L bez misek s patkou na přehazku.Váženo na digitální váze.Komponenty.No to je trochu hořší snad si vzpomenu, ale obecně trošičku slabší.-sedlovka přesmyk.pels, ritchey,Přesmyk stx.Páčky alivio.Převidníky truvativ D.Náboje stx RC.Střed modus-průmyslová ložiska.Přehazka-to je kapitola sama pro sebe.Vzal aceru a některé díly na ní vyměnil za svépomoci vyrobené z leteckého magnézia.Sedlo wtb speed nebo něco takového.Brzdy tekto 825A.Vzadu ráfek-*remerx grand rock v předu mach1 team race.Jo a vidla stará mg 91.Předělaná na olejovou lázeň podle Marzocchi exr-její váha je asi 2,1 kg.Ale obecně ty brzdy, sedlovka, představec,a třed modus, ráfek mach1 team race patří mezi jedny z nejlehčích.
Pokud jsem uvažoval mohl by ušetřit-na vidli asi ne uvažuje o nějakém black 05.převodník až 200g zadní ráfek 120g. Duše -pokud by použil ultralite schwalbe za obě asi 200g sedlo pokus slr tak300g pokud flite tak 200.řasení+brzd páky -to netuším 100–150g?.ale stále mi to vychází okolo 13 kg.Třeba mu ta decimálka špatně váží, fakt nevím.
no vidíš mě váží rám skoro stejně jako RB crx a mám lx/xt.Něco sice ještě stx-ale tam je váha skoro jako lx.A jsem o kg víc.Asi nám ta váha fakt blbě váží.protože oproti jiným kolům např duratec 10 s mx comp a v xt mi nepřijde, že bych měl své kolo těžší. Chystáme se někdy zajet do obchodu ke kořínkovi, snad nám na chvíli tu svou závěsnou digitální půjčí.
2 Mc Blacky, rám Rock Machine Landslide v 20" velikosti vážen na digitální váze měl 1940 gramů s patkou, to je ukrutně těžký?
no pro některé lidi asi jo těm co shání 1500g skutečné váhy se zdají RB a Rock Machiny se svými 1900–2000g moc
nojo ale rám skutečné váhy 1,5kg v normální velikosti bude asi trochu jiná cenová kategorie ne?
Ani nemusi, otazkou je vydrz. Treba Kelly's ma neco mezi 1500–1600g za cenu okolo 10tkc.
nojo ale kellys jsou hnusný :) jo a za desinu budu mít ty rock machiny dva až tři…
jo ve výprodeji snad Ale zkus se podívat co stojí nová RM Landslide nebo RM Blizadr nebo ještě něco lepšího.A ta cena Těch scandium nobe easton rámů jde už přes 10.A rb pokud vím je taky okkolo 9 tis.To že se dají sehnat 2 roky staré rámy za 1/3 nebo dokonce 1/4 původní ceny je o něčem úplně jiném.Mrkni na ceny nových letošních RM. Jinak myslím, že psyder má taky něco na scandiu-dost lehoučkého za slušnou cenu.Superior 950 má za tuhle cenu dokonce v zadu karbonovou vestavbu.
souhlas, že nový jsou drahý proto používám výprodej. jo psyder je dobrej název, kdyby mně to udělali jako nálepku místo spydera, tak bych do něho snad šel :-)))
doprčic, já si s tou novou klávesnicí nějak nerozumím, ale aspoň se zasmějeme.Ale že vymyslím názvy co. :o))
jo to bych si nechal patentovat :)
…vošmirglovat, nastříkat, zasamolepkovat a je z toho dle chuti canón, erbé, duratek či votek :o)
Ale bez zaruky…
Muj Giant XTC váží ve velikosti M – t.j. 19´´ vcetne patky prehazky a misek hlavovyho slozeni 1555g. Vcetne laku. Vazeno na digitalni kalibrovany vaze. Stoji 10tkc. Tak jsem teda zvedavej, kdy praskne, ale Giant neni Kellys, ze ano. Moc ho nesetrim.
to by som chcel vedt ze v com je asi rozdiel ..aj tak je to z jednej a tej istej fabriky na taiwane ;)) stacilo by rozmyslat..aspon vidis co s ludmi robi markeing :))
M není 19", ale nejčastěji 17,5".
Muj ram vazi 2450g a je ukrutne lehkej :)
Konecne reálný příspěvek, :o)! Můj rám má 2.2kg a to je klasické XC/Marathon. Co to mas za DH?
Jeste k RB, chtel bych se zeptat jestli se plati pri objednani nebo az kdyz si pro nej pujdu? DIK!
Chlapi a jaký je vlastně rozdíl mezi CRX a 1300? Tedy vyjma váhy – jízdní vlastnosti, vedení stopy, atd…
Geometrie a frezovani na zadni stavbe u CRX, dale vaha