Dají se odvzdušnit Shimano hydra brzdy bez použití origoš odvzdušňovací sady, která stoji okolo 2.000?
Díky.
Dají se odvzdušnit Shimano hydra brzdy bez použití origoš odvzdušňovací sady, která stoji okolo 2.000?
Díky.
Bez problémů, stačí injekční stříkačka, hadička a miner. olej…prdneš to do prasete, otevřeš nádobku a tlačíš to ven…:-)))
daji
To tu oživim.
Chci si ujasnit jak to teda odvzdušnit.
Buď dole nasadim stříkačku, otevřu ventil a odklopim víčko na expanzce a hrnu taam kapalinu dokud z nádobky lezou bubliny.
Nebo otevřu nádobku doleju kapaliny, mačkám brzdu, poklepávám hadici a třmen a občas dole otevřu ventil.
Je tak?? Páč jestli ne, tak tu někdo kecá!
Jo a jak nastavim chod páky? Jakože zmáčknu brzdu tak, jak chci mít doraz a zavřu vrchovatou nadobku?
Dík
jelikoz vzduch kapalinou stoupa nahoru tak bude urcite lepsi ho vyhanet smerem nahoru takze plnit odspodu. Predevcirem sem odvzdusnoval XT a bez problemu se strikackou a hadickama.
Ale jde to i tím druhým způsobem? http://www.bso.wz.cz/…y/hydry2.pdf
Me totiž přijde jednoduší to tam lejt než tlačit stříkačkou, ptze nemám vhodnou hadicku kterou bych to tam cpal.
rekl bych ze plneni horem se s uspechem nesetka a po hodine zkouseni a nadavek sahnes stejne po klasice. Radsi bych tu hodku usetril a vsadil na ozkousenou klasiku
nesmysl, jde to úplně v klidu z vrchu,
ok nezkousel jsem to takze to klidne jit muze ale je to divny delat to opacne
v autě se to dělá taky tak už mraky let :D
no jo to je fakt :)
u hope mi to sám Kubad ukázal, brzdí to luxusně .-)
Horem to jde bez problémů, Shimana jsem ani jiným způsobem ještě neodvzdušňoval.
musim teda zkusit. Predpokladam ze postup je stejnej jako u auta?
jasně, odvzdušňuju horem XT a v poho.
ok ok uz me nechte :D
Můžete mi odpovědět na teoretickej dotaz? Pokud to chápu správně, tak odvzdušněná brzda je uzavřenej systém kompletně naplněnej kapalinou. Kam se teda při zavždušnění nacpe vzduch, když kapalina se stlačit nedá a žádná se nedostane ven?
Například brzdy Clarks mají víko expanzky gumový (pod duralvým dalším víkem), takže systém je sice ufavřený ale pružný. Jak to mají jimé brzdy nevím.
Jo, Shimana XT maj taky pod víčkem ještě gumovou blanku, to mě nenapadlo, že pruží.
Kazda brzda ma expanzni nadobku ,kapalina meni objem s teplotou a taky je potreba mit pakalinu navic, protoze pri novej destickach je potreba mene kapaliny ,nez pri sjetejch, kdy se pistek musi vic vysunout. Resi se to gumovou mebranou ,prekrytou vickem
expanzku s gumovou vložkou má každá hydra, ale není to důvod pružení. Expanzka se totiž při přibrždění zavře, ještě dřív, než dosednou desky na kotouč, takže v době kdy pořádně zabereš je už expanzka zavřená, jinak by to byla děsná guma a brzda by byla nepoužitelná.
Jinak zavzdušnění má mnoho důvodů – špatné těsnění, neodborné odvzdušnění či výměna kapaliny, zkracování či výměna hadic, povolený některý šroubek, uvaření brzdy kdy začne brzdovka vařit a měnit se v páry, atd atd…
treba takova coda expert nema zadnou expanzku ani pruzici gumu proste jen ciste uzavrenej system. Byla radost to odvzdusnovat… Ale nalital sem na ni dost a kupodivu to i fungovalo.
tydle parodie brzdy bych nevytahoval, jinak Hope taky dělalo uzavřený system ale tohle všechno už je 10 let mrtvá historie
je mi jasny ze se to uz neda povazovat ani za brzdu… Jeste ty jejich 4sroubovy kotouce :D jen jsem to uvedl pro uplnost.
může mi někdo prosím poradit jak protlačit olej ze stříkačky do třmenu? výsledek je ten že je olej všude kolem jen ne ve třmenu a následně v páce, prostě tím tlakem vyletí hadička buď ze stříkažky nebo z prasátka, nejde to protlačit…
musíš ten šroubek, na který nasazuješ hadičku od stříkačky o 1/8 otáčky povolit
ano, ten povoluji a stejně to nejde, respektive má to jít samo nebo tam je velký odpor při vtlačování kapaliny?
Odpor neni zadny, pokud vse funguje normalne, tak kdyz ho lehce povolis, tak kapalina sama zacne vytekat do hadicky (samo bez strikacky).
A nahoře máš otevřenou expanzku nebo nasazenou druhou stříkačku na odvzdušňovacím šroubu?
nahoře mám nasazený ten trychtýř, zkoušel jsme to i bez něho s rozebranou brzdou, efekt stejný (kapalina nestlačitelná)
Můžeš zkusit při uzavřené páce (aby ti podtlak udržel kapalinu vevnitř) ten odvzdušňovák celý vyšroubovat a zkontrolovat, jestli není ucpaný.
Neděláš to náhodou se stisklou pákou? Jen pro jistotu.
když nahoře nechám otevřený trychtýř a otevřu odvzdušňovák tak kapalina samospádem vytéká, ale zaboha jí zpět neprotlačim
tak jsem se nasral a brzdu posílám na reklamaci páč nějde odvzdušnit ani „po staru“ střídavým mačkáním páky a povolováním prasátka. V expanzce se kapalina ani nehne
Ahoj,chci se poprvé pustit do odvzdušnění Shimano brzd a mám dotaz,jaká bude nejlepší a nejlevnější odvzdušňovací sada?Díval jsem se např. na toto video a potřeboval bych tedy sadu kde je stříkačka a ten trychtýř,ale ve všech sadách co jsem našel byly jenom dvě stříkačky,tzn,že místo trychtýře můžu mít našroubovanou na expanzce stříkačku? Např. tahle sada Force
S trychtýřem se to dělá líp, ale jde to i bez něj. Místo trychtýře dáš stříkačku. Osobně jsem si ale trychtýř koupil. Stříkačky z lékarny, hadičku ze zverimexu a máš sadu za pár korun.
+1
Prijde mi to zbytecne komplikovane. Nevim, jestli u vsech Shimano brzd, ale u novejsich Shiman (mtb i road) staci pro odvzdusneni nebo naplneni jen ta nalevka. Naplnit stejnym stylem jako kdyz se odvzdusnuji samodomo brzdy aute a nasledne nechat dole utazeny odvzdusnovak a parkrat zapumpovat pakou. Samozrejme je potreba mit trmet privodni hadici nahoru a brzdovou paku v nejvyssim miste a hadice naspadovane, aby vzduch mohl jit nahoru do expanzky a potazmo nalevkou ven.
Samozrejme je treba mit vyndane desky a mezi pistky bud origo zluty plastovy spalik nebo neco perfektne rovneho (keramicke pistky radi praskaji). Pred namontovanim desek brzdovy trmen dukladne odmastit.
Ok,takže trychtýř si koupím a stříkačku potřebují jak velkou,jaký objem a hadičku jaký průměr?Musí být asi hodně přesná,aby akorát pasovala na ten odvzdušňovací šroub a neteklo to vedle ne?
Ještě koukám na Ali a co objednat něco takového by mělo stačit ne?
kdyz se ti na to chce cekat a platit takovy penize, tak to stacit bude.
Jak pisu. Staci ti uplne ta nalevka, nejaky inbusy, trocha oleje a odmastovac.
Můžeš mi teda ještě jednou popsat po lopatě jak to odvzdušním bez stříkačky?Nevím jak se odvzdušňují brzdy u auta:-)
U pocitace sedis, tak se zkus angazovat.
Koukal jsem na youtube a tam všichni používají stříkačky…asi jako nejlepší a nejjednodušší návod mi přijde toto.
Ale co mi není jasné,proč se do té nálevky dává olej?
Do nadobky se dava olej abys ho prolil systemem. Shimano ma sve navody pekne zpracovane, dokonce i v cestine, zkus pohledat.
Podívám se,díky,ale když je v nádobce,tak se přece do brzdného systému nedostane ne?Vždyť jen tlačím nahoru olej který mám ve stříkačce.
Zalezi jak postupujes. Pokud tlacis odspoda, tak si odzatkujes nadobku a do ni se pak hromadi prebytecny olej, potom nadobku zaspuntujes a oddelas z paky. Stejne tak muzes po naplneni brzdy nechat olej ustalit, aby vyvzlinaly bublinky, pak povolit odvzdusnovak a nechat samospadem protect trochu oleje.
Budes brzdy jen odvzdusnovat nebo skladat z dilu – montovat novy trmen? Jestli jen odvzdusnovat, tak staci namontovat nalevku, nalit trochu oleje, parkrat zapumpovat brzdovou pakou, proklepat hadici, parkrat zapumpovat a pokud uz nevychazeji z brzdove soustavy zadne vzduchove bublinky, tak mas hotovo.
Nalevka musi byt v nejvyssim bode soustavy a zaroven musi byt hadice a trmeny brzd naspadovane tak, aby mohl jimi vzduch unikat nahoru do expanzky potazmo do nalevky – dobre delat v montaznim stojanu s kolem natocenym do potrebne polohy.
Budu jenom odvzdušňovat…respektive,snad to bude stačit,páka chodí až ke gripu a ani tak když mám normálně nasazené kolo s kotoučem,tak se destičky nedotýkají kotouče…Ty jo,tak to je jednodušší než jsem myslel…díky moc:-) A mám vyndat destičky,roztáhnout pístky a místo nich dát ten žlutý bazmek?
Pohledej manual. Ja myslim, ze by se melo sundat kolo, zatlacit desky a vrazit tam ten zluty klinek kvuli spravnemu mnozstvi kapaliny v systemu a pak teprv zacit s odvzdusnovanim. Kdyz uz nic jineho aspon ocistis desky, a muzes trochu ocistit i vycnivajici pistky, nez je zatlacis zpet.
Ty jednorázové stříkačky nejsou ideální, lepší budou ty s gumovým těsnění pístu většinou se označují jako vyplachovací (lavážní).
přesně tyto – při „vytahování“ zbytku vzduchu se mi podařilo oddělit to za co se tahá od pístu. Za mě špatné. S obyč bez problémů.
Pri pouziti strikacky s gumovym pistem mi tento pist po prvnim pouziti nabobtnal tak, ze sla strikacka do kose.
Ale mozna existuje vic materialu pistu, treba to nektere davaji.
asi urcite,v origo sade je taky v tý stríkačce nejaký cerný tesneni
Ty žluté plastové špalíky na zakrácení hadice jsou zároveň i „kalibr“ mezi pístky pro správné množství kapaliny?
Ne.
Ok :)
Ty si dej do třmenu, aby sis nezamastil desky, ještě než vyjedeš. Žádný kalibr není zapotřebí. Ono v tom systému nejsou tři deci oleje, takže žádný kalibr nepotřebuješ.
Ty plastové špalíky jsou dva druhy jeden na zkrácení hadic a jeden místo destiček většinou se ale nedodávají k OEM brzdám.
Nebudu zakladat nve vlakno a zeptam se tady :-)
Misto zaberu nezmenis.