• wroum

    Zcela pravdepodobne me ceka na jare koupe noveho ramu. Menit budu za RB Bandit FR, ktere pujde do duchodu. Jako hlavni kandidaty mam zatim urceny RB Dragster FR a Banschee Chaparall. Oboje ma 15 cm zdvih, vazi stejne, stojej stejne a oba sou to jednocepy (banschee je prepakovanej), obe sou fakt pekny a mely by byt i stejna „vahova kategorie“. Jo a o RB se vi, ze ma moc subtilni kyvku. kdezto u Chaparalla nevim o slabem miste (navic ma 10 let zaruku)

    tak a ted babo rad. co byste radsi vy a proc? Klidne i jine ramy tohoto urceni a ceny kolem 35 000 kc. jednocepy i 4cepy…

    0 0
    • Richie  

      Blaznis ja kdybych na to mel tak bych koupil Banshee. Jo a je to ctyrcep. Jinak nic proti RB. Dragstrer je taky pekny, ale Banshee? Ach ta nadhera. (Kdyby me tak slysel pan B&C ten by mi dal)

      Nezda se ti lepsi Scream?

      0 0
      • wroum  

        scream je tezkej a ma zbytecnej zdvih, kterej nepotrebuju. a je to prepakovanej jednocep stejne treba jako kona. dik za nazor

        0 0
        • cabbage  

          ani jedno, ani druhy, je to čtyřramený system!

          0 0
          • wroum  

            prosim vysvetlit.

            0 0
            • cabbage  

              vlastne je to jednocep ktery si nektery pletou s 4cepem. tohle je typicky priklad 4rameneho systemu: http://www.bansheebikes.cz/?… nebo kona, a prepakovany 1cep: http://www.bbm1.cz/…etplus_b.jpg

              0 0
              • cabbage  

                jeste neco vy experti na odpruzeni je tohle 4cep nebo vpp?: http://www.rocky-mountain.com/…etsx-70.aspx

                0 0
              • hanz  

                nic proti ale z tech dvou odkazů nahoře je zřejmé že je to naprosto stejný obojí a to -přepákovanej jednočep

                už se to tu probíralo snad milionkrát takže ti to vysvětlovat nebudu

                0 0
                • cabbage  

                  prepakovanej jednocep a 4rameny system je skoro to samy akorat ze prep. 1cep ma zadni stavbu jednocepu a pridany pomocny vahadlo, 4rameny system je 4cep s jinde umistenou osou naboje- v podstate 1cep ale ne tak docela. A co ste vykoumali u toho rockymountaina?:-)

                  0 0
                  • hanz  

                    u RM jsi nejsem jist takže radši mlčím a čekám...... koukni se ale na ty fota…ta b1 má taky vahadlo…akorát ne u náboje ale u páky na tlumič…není to potom to samé jako ten chaparal

                    0 0
                    • cabbage  

                      je a neni; 4rameny system je zvlastni pripad 1cepu.

                      0 0
                      • hanz  

                        už tě nebudu poslouchat…jsem si myslel že mam jasno a už jsem zase naprosto k kaši…:-))) jinak to etsx si myslím že není vpp ale co to je radši ani nevým

                        0 0
                        • assassin  

                          myslim ze jasno v tom mas… to b1 vs kona je to same… jak tam to vahadlo nakonec nastrasim je uplne fuk, podstatna je draha zadniho kola a to je v obou pripadech kruznice… moznosti jak pak ten pohyb „zprevodovat“ na tlumic je nekonecne mnoho…

                          0 0
                      • Pá-dlista1  

                        pan Gulas se nam do toho vmisil. Nejak jsem nepochopil ten pro tebe rozdil mezi 4 ramenym systemem (mimochodem se tremi rameny:) a prepakovanym jednocepem. Jinak tenhle RM VPP neni, protoze VPP je relativne nove pojmenovani a patentovani stareho systemu zaveseni. Podminku plovouciho bodu otaceni ovsem splnuje stejne tak jako treba FSR nebo VPS atd. Priznam se, ze nevim v cem je jadro pudla u patentu VPP, takze nevim proc tenhle system tomuhle patentu nepodleha. Nejspis je to hlavne jine pojmenovani :)

                        0 0
                        • cabbage  

                          4. rameno bude asi ram(tenhle nazev si vymysleli ve velu), neni fsr nahodou typickej 4cep? podle tve definice je ten RM 4cep.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            A neni? Ma vsechny znaky. VPP je taky 4 cep. Jo tak to vsechno vysvetluje. Jestli si to vymysleli ve Velu… :)

                            0 0
                            • cabbage  

                              jestli fsr je vpp, tak kona dela jenom 4cepy. zalezi nejen na tom jestli je osa naboje pred nebo za cepem(4cep/1cep) ale i kde presne je umisten,jaka je trajektorie zadni stavby a „zakladni“ poloha vahadel, dalsi vec je umisteni tlumice- to je zakladni rozdil mezi vpp a etsx http://www.santacruzmtb.com/vpp/

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Ja vim. Taky jsem nerek, ze FSR je VPP, ale ze ma taky plovouci bod otaceni zadni stavby. V tom je rozdil (podle patentu:) A Kona 4 cepy nedela, to uz jsme si snad ujasnili :) Jasne ze v konecnem dusledku rozhoduje presne umisteni cepu. V tom je jedinej rozdil mezi jednotlivejma ramama stejnych systemu (jednocep, jednocep s prepakovanim, ctyrcep)

                                0 0
                                • cabbage  

                                  plovouci bod otaceni zadni stavby u 4cepu- co presne tim mas na mysli?

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    Presne to co rikam. trajektori zadniho kola neni kruznice, ale stred otaceni se nachazi na pruseciku ramen.

                                    0 0
                                  • assassin  

                                    hele chce to zakladni znalost mechaniky … abys mohl mudrovat o ruznych systemech… momentalni bod otaceni je zaklad.. pokud v tom nemas jasno nepoucoval bych o ctyrcepech, jednocepech atd…

                                    0 0
                            • assassin  

                              presne tak, jako VPP by se dali oznacit vsechny systemy u kterych se zadni kolo nepohybuje po kruznici… tzn VPP,FSR … protoze okamzity stred otaceni (nebo virtualni) coz zkratka rika je v kazdem okamziku jinde u obojiho…

                              jednotlive konstrukcni provedeni uz jsou ale ruzne kryty patenty a obchodnimi znackami a lidi v tom pak maji gulas…

                              0 0
                        • assassin  

                          padlista ma pravdu… VPP i to RM je v podstate to same… tezko rict jak je ktere definovane… ono ta delka tech ramen tam dela celkem zajimave veci.. u toho RM je to v podstate paralelogram (draha je primka) ale ma nepatrne kratsi 1 rameno a tim se dela nejaka odchylka od te primkove trajektorie…

                          u VPP je to spodni rameno vyrazne kratke a je tam mozne ze se pri pohybu otaci obracene nez u toho RM… tim by mohl byt dany ten rozdil v tom patentu… u toho RM jdou obe ramena spolu…

                          0 0
          • Tomcat  

            Tak to mě vysvětli taky, nějak se nemůžu dopočítat. Natož do toho nějak vpáčit tenhle systém. Je rozdíl kolik je v systému čepů a kolik bodů otáčení .

            0 0
          • kOmE  

            Na kolika cepech se pohybuje zadní stavba na jednom ,nebo na ctyrech? Podle me na jednom ,ale ma to vahadlo s prepakovani k tlumici ,takze to bude prepakovanej jednocep ,rekl bych

            0 0
        • Richie  

          Kona je ctyrcep!!!

          0 0
          • RomanH  

            Ach jo, uz zase.

            0 0
          • Pá-dlista1  

            … musis se jeste hodne ucit, hoooodne ucit :)

            0 0
          • wroum  

            neni. o co? :-)

            0 0
          • náčelník  

            Kona je „kinematicky“ čtyřkloubový závěs, ale „cyklisticky“ je to jednočep.

            0 0
          • assassin  

            no dulezity neni kolik je tam cepu selkem … ale na kolika z nich zavisi pohyb zadniho kola… u kony je mezi hlavnim cepem a osou zadniho kola jen pevna cast vidlice.. takze zadni kolo se nemuze pohybovat jinak nez po kruznici kolem hlavniho cepu… ty ostatni uz delaji jen prevod na tlumic…

            0 0
    • Tomcat  

      Tak se mi to moc stejný nezdá. Jedno je lehký (RB) druhý je ultimátní (Banshee) osobně pokud máš na Banshee a nevadí ti jeho hmonost di doněj.

      0 0
      • wroum  

        cena, hmotnost i urceni je stejne. dokonce bych rekl ze RB je delany na drsnejsi jezdeni nez Chaparall. Ultimatni je Scream, kterej nechci. Na Chaparalovi se da s lehkejma komponentama a kratsim tlemicem jezdit XC a postavit kolo do 13,5 kg

        0 0
        • Pá-dlista1  

          …, ale na to jsou i lehci ramy. :)

          0 0
          • wroum  

            ja vim, chtel sem tim rict ze chaparall neni ultimativni nastroj na Fr.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              No vidis. Co Norco Six? Me se teda ukrutne libi, akorat takovyhle kolo nechci, ale tvym pozadavku by mohl vyhovet.

              0 0
              • wroum  

                jojo, zarazeno mezi kandidaty. ty bys to moh vedet, jak moc je pruznej dovozce norca? ma opravdu vse co na webu nabizi?

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  No on tam hlavne jeste nic nenabizi :)) Co ti muzu rict takhle spatra, tak minimalne jeden ram six v republice je. Zeptej se na Sport-Lifu. Me tam najdes snadno :)

                  0 0
                  • wroum  

                    sem zvedavej jestli te poznam. me poznas. cervenou ksiltovku FOX sundavam akorat kdyz si beru integralu, nebo spim :-)

                    0 0
    • Tomcat  

      Ještě mě napadá Haro, Da-Bomb, Nicolay , Kona, Azonic a ještě jiný … Pokud chceš opravdu jednočep s přepakováním v ceně 35000,– za rám myslím že máš výběr opravdu velkej , takže pokud budeš vybírat podle vzhledu asi se nic nestane.

      0 0
    •  

      jestli už si to nezkoukl (předpokládám že jo), ale co kdyby http://www.shutupandride.ca/…cle_view.php?… http://www.feedthehabit.com/…_review.html

      0 0
    • r  

      prid na sport-life bude tam komplet banshee jinak co se tyce chaparalu vydrží stejne jako scream

      0 0
      • wroum  

        prijdu. nicmene komplet Banschee sem videl a i sem si zajezdil (Scream, Chaparal na Xc a druhej na FR, i na pevnym sem se svez, ale to me nebere).

        dik

        0 0
    • Azagthoth  

      A co takto Azonic Eliminator, Da Bomb Moab Bomb,Duncon Presa Canario,Giant AC,Giant DH,Nicolai UFO DS,Nicolai Nonius CC,Bass TFR,Norco Six,Rocky Mountain RMX,Specialized Big Hit…Mas dost vela ramov na vyber,hlavne ked ti nevadi jazdeny.

      0 0
      • wroum  

        azonic – moc velkej zdvih, asi bych nechtel ram kterej se stejnej prodava pod nekolika znackama

        nicolai – po osobni zkusenosti s panem Nicolaiem muzu rict jen toto: kola pekny, zpracovani nic moc, reklamace temer nemozna

        giant: kdysi sem uvazoval nad AC, ale to uz je pryc, ted se mi uz nelibi

        RM – to jde u nas sehnat? ram do 35 000?

        Norco – pekny, asi i vydrzi, FSR, cena good. asi ho pridam mezi kandidaty

        da Bomb: tak to fakt ne. nevim proc, ale dabomba bych asi neumel mit rad

        big hit: s 24" kolem sou akorat komplikace a prakticky vyznam pro me nema. 26" se nevleze, bohuzel

        jo a ram chci urcite novej.

        dik

        0 0
        • assassin  

          hele ten bighit je normalne na 26 kolech… o jakem mluvis ty?

          myslim ze treba SX trail by ti taky mohl vyhovovat…big hit uz je prilis FR tank a tezkej…ale zase za ty prachy neznicitelnej a funkcni ram podle me…

          ironhorse ti asi nebudu vnucovat… to je asi prilis exot – dovoz/reklamace nic moc…

          giant: reign X uz je na tebe asi moc malo FR co? ale co GLORY FR? podle me suprovej ram … do 35 se asi da…

          0 0
    • Azagthoth  

      Tak od Azoniku nemusi byt Eliminator,moze to byt napriklad aj Saber a Propulsion,obidva su prepakovane a stoja 1300 dolacov.Podla mna sa daju pouzit aj na „rekreacne jazdenie“.

      0 0
    • Tomcat  

      No a jak to dopadlo...... :-)

      0 0
    • assassin  

      tak sem si zase nevsiml ze nekdo vytahl kostlivce ze skrine:)

      0 0
      • Radek Broz  

        Už jsem ti to chtěl napsat, ale pořád jsi hezky radil dál;-)

        0 0
        • assassin  

          no jo sem po ranu zabrzdenej… jako teda porad mi vrtalo v hlave ze by wroum a tyhle kola… a tak vubec… ale doslo mi to az po trech blabolech:)

          0 0
          • goofy  

            Ale pekne ses rozpovidal :o)

            0 0
          • wroum  

            pokud bych dnes kupoval zase takovyhle kolo, tak bych do toho vyberu to RB klidne znova dal a s Chaparalem sem byl maximalne spokojenej – uzasny kolo. Ale je nutny si uvedomit, ze sem vybiral kolo na skakani doublu a dropu, kde nejaky nevyhody jednocepu hrave zaniknou – ja potreboval kolo, co pobere dopad a nerozpadne se pri tom. nejakej pedalkick nebo chovani pri slapani v rozbitym terenu mi bylo a je u takovyho kola s timhle urcenim a pozadavkama naprosto ukradeny, respektive myslim ze smerodatny to je hlavne u XC a enduro fullu, kde na tom kole jedes a slapes soustavne nekolik desitek Km- ne jen ze to rozslapes a drzis se riditek par metru nad zemi po dobu nekolika malo sekund.

            DH me nikdy nebavilo a nelakalo a tak se ani vyber kola neubiral timhle smerem.

            0 0
    • kesu  

      jen bych chtel upresnit ze RB dragster FR nema 15cm zdvih ale 175mm.Kazdopadne ja bych vzal prave jeho.Je to sice jednocep ale na ten to chodi velice slusne

      0 0
      • wroum  

        ram, kterej sem po tyhle diskuzi koupil sem prodal pred asi dvouma rokama Tomcatovi… a tehdy v roce 2004 mel dragster FR 150mm zdvih…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse