Ahoj. Nekdo tip na adaptér z pm na rámu pro brzdovy trmen fm.
Dikes
Ahoj. Nekdo tip na adaptér z pm na rámu pro brzdovy trmen fm.
Dikes
Slo by to vyřešit tímto adaptérem?
To je právě obráceně. Ja mam na rámu PM.
Píšou : Adapter Shimano přední silniční 140mm rám PostMount brzda FLAT MOUNT SM-MA-F140P/DA
Ne je to z flatmount na postmount.
Ale podle popisu ne :-) Je teda blbě fotka? (nevím, jak to má vypadat, zatím jsem to na kole nezkoumal)
Mají to špatně popsané.
https://tout-terrain.de/…t-mount-20mm
https://www.assolutions.ca/…ry/adapters/, nejdřív si stáhni z jejich stránek ten papírový plánek a podle něj změř, jestli se ti adaptér vůbec do rámu vejde.
Finančně nesmysl, já radši dal mtb třmeny ( jestli ti jde o hydrauliku, páky GRX a třmeny Deore).
Hlavně ne ze zahraničí. Prosim
Nikdo jiný to nevyrábí,popř. můžeš napsat do RB, měli ten adaptér na přední vidlici u první verze gravelu cca. před rokem, jestli jim něco nezbylo nebo kdo jim to dělal.
Tohle by nestacilo?
Ne.
A proč jestli se mohu zeptat?
Protože to je adaptér flatmount pro 160mm kotouč na přední brzdu ( vidlicí), tady to máš dobře popsané a dole máš vyfocený obrázek z mého kola.
https://www.kupkolo.cz/…rny_z106082/?…
Můžeš to zkusit, když si nenecháš poradit. Už jenom logicky, podle toho jak je uložený flatmount třmen vůči vidlicí a rámu ( kolmo) a postmount třmen ( pod úhlem cca. 30°), ten adaptér asi nebude to co hledáš. Jinou možnost než co jsem postoval níže nemáš, buď si najdeš někoho kdo Ti to vyrobí nebo koupíš to co je na trhu a v ČR to určitě nebude.
Jo tohle jsem u nich videl. Zkusim je.
Radši bych začal shánět postmount brzdový třmeny, vyjde to finančně o dost lépe.
Nejdříve si stáhni z těch stránek obrázek třmenu 1:1, https://www.assolutions.ca/…apter-guide/
vystřihni si to a zkus jestli se tam ten adaptér vůbec vejde ( vzdálenost osy náboje a montážních otvorů je sice daná, ale každá noha vidlice nebo rám je jinak tlustý). Já to řešil přesně před rokem, prolezl jsem hodně cizojazyčných cyklofór a nic jiného není. Žádný velký výrobce to nedělá a každý kdo to nabízí si to nechá patřičně zaplatit ( kus vyjde včetně dopravy, DPH a cla na cca. 1.000), našel jsem ty Kanaďany a pak ještě nějakou firmy v USA a na Taiwanu, ceny byly podobné.. Pak jsem zjistil, že se mi adaptér nevejde vzadu na rám a namontoval postmount třmeny. Začni tím měřením.
Je to tak, kdysi jsem řešil to samé, žádný jiný výrobce v té době nebyl a asi ani teď není…
Vyřešil jsem montáží post-mount třmenů RS-785 k Ultegře R8000, vše fungovalo bez problémů.
Měl jsem stejný problém na rámu PM pro 160mm kotouč (rozteč děr 75mm) a brzdy FM ( BR-RX400, rozteč děr 34mm). Zkusil jsem na zkoušku vymodelovat a vytisknout na 3D tiskárně adaptér z ASSOLUTIONS , ale neseděl mi. Tak jsem se rozhodl navrhnout vlastní. Kdyby měl někdo zájem, můžeme se domluvit.
Otázka jestli není jednodušší koupit PM brzdic
Taky mi to přijde jednodušší a čistší řešení, než tam něco bastlit.
Mám stejný problém a asi to budu řešit PM brzdiči. Je ale docela obtížné sehnat páky (Di2 nebo AXS) bez brzdičů FM. Celkem bych i chtěl nové brzdiče, jenže s těmi PM už to vůbec nejde koupit.
Di2 sehnat jdou bez brzdičů. Sram Red s PM sehnat jde, Force sem nikde neviděl
já to řešil prodejem a nákupem nových třmenů
A co jsi přesně dával za třmeny? Vím, že Hope… A proč ne nějaké mtb SRAM?
protože jsou Hope hezčí a líp fungují :D
A nějaké doporučení na PM brzdič Hope? :D
https://www.hopetech.com/…rx4-caliper/
si vyber který potřebuješ, mají všechny typy PM nemění velikost kotouče – mají verze DOT i Olej
A jaké je místo v třmenech pro desky?
Všude si lidé stěžují, že méně než Shimano a jdou tak hůře seřídit, někomu se to dokonce nepodařilo vůbec…
teď na Sramu v pohodě, co sem měl kolo dřív s Shimano pákama nebyl rozdíl proti origo třmenům
Z jakýho materiálu to máš vyrobeny…???řeším podobný problém u zadní stavby…
Prototypy jsem dělal na tiskárně z PLA a až jsem doladil rozměry tak jsem si to nechal udělat z hliníku. Přesnou slitinu bohužel neznám.
Mohl bys sem, prosím, hodit fotky?
Jsem na to zvědavý.
Pak jsem je ještě nalakoval. ????
Díky!
Já vím že by to nebyla taková zábava, ale když si vezmu kolik je s tím práce a jaká je užitná hodnota, tak není lepší a levnější prostě koupit PM třmeny?
Pecka…
No sice to není dural,ale funkční to je…do 14dnu přijde Wolf tak sem zvědavý jestli bude pasovat…https://www.wolftoothcomponents.com/products/post-to-flat-mount-brake-adapter
zkoušel jste někdo shánět adaptér IS-FM? např. jinde než:
Nebude nový třmen levnější?
ne. existuje kupodivu i možnost, že to nevyjde levněji s novým třmenem, protože PM třmen už nejde sehnat a FM třmen stojí jak idiot. konkrétně Tektro TRP HY/RD. možná se mi podaří sehnat z bazaru PM, ale tak jako tak je na stejné ceně za jeden jako za adaptér a zatím nemám jistotu, že je seženu.
a navíc prostě není v mých možnostech jít a koupit komplet nový řazení, kdy dneska sada stojí přes 10k
tak prostě sonduju, kdybych kupoval FM třmen, jestli to nevyrábí někdo tady v okolí. nechce se mi nakupovat někde v čábuzích…
Mtb trmeny PM seženeš bez problému
A FM trmeny mrkni na cyklobazar
Tak právě jsem namontoval a zkusil semihydrauliky a ať si kdo chce co chce říká, je to o haldu lepší než mechaniky. Kdyby výrobce nedával tak silnou pružinu do pístku, tak pocit je jako z plných hydraulik. A hlavně to daleko líp brzdí než mechaniky, nemluvě o lepší seřiditelnosti destiček vůči kotouči.
V pístku žádná pružina není, do pocitu z plných hydrauliky to má hodně daleko, a nemůže být nic jednoduššího než seřízení destičky vůči kotouči u mechanik zvláště dvojpístkových inbusem.
asi myslí pružinku v pístku pumpy co ji vrací, se zbytkem souhlas
myslí…
měl jsem třmeny Force Dual CX a vnitřní deska se musí nastavit pozicí třmenu a k tomu donastavit šroubem vnější deska, seštelovat to aby to bylo rovně a neškrtalo a navíc, když desky ubývají, musí se to pořád přeštelovávat… je to prostě na figu borovu…
vice to asi rozebrat nejde, co?
Mi jeden tenhle trmen tece kolem pistku, ktery tlaci lanko (na obrazku vlevo nahore) a netusim jak se k nemu dostat, skoncil jsem taky takhle.
Měl být jít rozebrat ještě hořejšek od krytu. Já to nedělal, jen jsem čistil pístky a znovu plnil olejem, brzdy mě nijak nenadchly, tak už mají nového majitele.
Hm, nejen vršek (ten jsem měl sundaný), ale i ten pístek. Teď jak sundat díly 11 a 12 … to přes zimu zase zkusím, ale nic jsem tam posledně nenašel
Měl jsem TRP HY/RD, v létě jsem to přeházel na GRX hydrauliku. Postupem času, s opotřebením byly ty semihydry pořád hůř použitelné. Byla tam nějaká funkce od výrobce, že si to bude samo štelovat destičky, ale na to bych musel mít nastavené lanko podle toho jejich šroubu. No moc to nefungovalo, rozhodně to samo nic neštělovalo a mělo to dlouhý chod, který se řešil potažením lanka, to ale potlačilo funkci toho údajného samoštelu.
Musel jsem brzdit celou rukou a v tu chvíli se člověk moc nedrží kola. Když se to tak nějak sečetlo i s prodanými komponenty, tak to vyšlo kolem pěti tisíc ta hydraulika.
Nikdy jsem neměl mechanické kotoučovky, ale ty semi jsou opravdu jen takový nižší mezikrok. Skok na hydrauliku byl velký.
úplně stejná zkušenost s hy/rd, časem jsem promačkával páku k řidítkum. namontoval jsem místo nich bb7 road. a pak jsem zjistil, že se dělají páčky na lanko s kratším chodem: https://www.ebay.com/…115461592749 . no pozdě bycha honit, mohl jsem něco ušetřit.
V popisu je 180 přední a 160 zadní kotouč
Nepíšeš na jaký rám to chceš, ale ujisti se, že to rám/vidlice umožňuje
jo to mi nedošlo, je to na gravela s oběma montážemi IS, čímž se právě dost omezují možnosti. chci zkusit semihydrauliky místo mechanik. možná se mi podaří sehnat PM, takže nebudu adaptéry potřebovat.
právě, že PM nejsou už vůbec k sehnání za rozumnou cenu a výběr je fakt malý.
Vyhozené peníze, než kupovat drahé semihydraulické třmeny Tektro HY/RD radši kup samotné Shimano hydraulické páky a mtb třmeny. Když si od toho odečteš co dostaneš za současné páky na bazaru, tak ten rozdíl nebude zas tak velký a brždění bude úplně někde jinde.
Potvrzuji, šel jsem z TRP HY/RD na hydrauliku, ve výsledku to stálo jen cca 5000 po prodeji nepotřebného a rozdíl je neskutečný. Jen byl problém v létě poshánět díly.