• PatrikKalista

    Ahoj. Nekdo tip na adaptér z pm na rámu pro brzdovy trmen fm.

    Dikes

    0 0
    • PatrikKalista  

      Slo by to vyřešit tímto adaptérem?

      https://www.kolacihal.cz/…a-pm-160-mm/

      0 0
    • tompca  

      https://tout-terrain.de/…t-mount-20mm

      https://www.assolutions.ca/…ry/adapters/, nejdřív si stáhni z jejich stránek ten papírový plánek a podle něj změř, jestli se ti adaptér vůbec do rámu vejde.

      Finančně nesmysl, já radši dal mtb třmeny ( jestli ti jde o hydrauliku, páky GRX a třmeny Deore).

      0 0
      • PatrikKalista  

        Hlavně ne ze zahraničí. Prosim

        0 0
        • tompca  

          Nikdo jiný to nevyrábí,popř. můžeš napsat do RB, měli ten adaptér na přední vidlici u první verze gravelu cca. před rokem, jestli jim něco nezbylo nebo kdo jim to dělal.

          0 0
    • PatrikKalista  

      Tohle by nestacilo?

      0 0
      • tompca  

        Ne.

        0 0
        • PatrikKalista  

          A proč jestli se mohu zeptat?

          0 0
          • tompca  

            Protože to je adaptér flatmount pro 160mm kotouč na přední brzdu ( vidlicí), tady to máš dobře popsané a dole máš vyfocený obrázek z mého kola.

            https://www.kupkolo.cz/…rny_z106082/?…

            Můžeš to zkusit, když si nenecháš poradit. Už jenom logicky, podle toho jak je uložený flatmount třmen vůči vidlicí a rámu ( kolmo) a postmount třmen ( pod úhlem cca. 30°), ten adaptér asi nebude to co hledáš. Jinou možnost než co jsem postoval níže nemáš, buď si najdeš někoho kdo Ti to vyrobí nebo koupíš to co je na trhu a v ČR to určitě nebude.

            0 0
    • PatrikKalista  

      Jo tohle jsem u nich videl. Zkusim je.

      0 0
      • tompca  

        Radši bych začal shánět postmount brzdový třmeny, vyjde to finančně o dost lépe.

        0 0
      • tompca  

        Nejdříve si stáhni z těch stránek obrázek třmenu 1:1, https://www.assolutions.ca/…apter-guide/

        vystřihni si to a zkus jestli se tam ten adaptér vůbec vejde ( vzdálenost osy náboje a montážních otvorů je sice daná, ale každá noha vidlice nebo rám je jinak tlustý). Já to řešil přesně před rokem, prolezl jsem hodně cizojazyčných cyklofór a nic jiného není. Žádný velký výrobce to nedělá a každý kdo to nabízí si to nechá patřičně zaplatit ( kus vyjde včetně dopravy, DPH a cla na cca. 1.000), našel jsem ty Kanaďany a pak ještě nějakou firmy v USA a na Taiwanu, ceny byly podobné.. Pak jsem zjistil, že se mi adaptér nevejde vzadu na rám a namontoval postmount třmeny. Začni tím měřením.

        0 0
        • milan.v  

          Je to tak, kdysi jsem řešil to samé, žádný jiný výrobce v té době nebyl a asi ani teď není…

          Vyřešil jsem montáží post-mount třmenů RS-785 k Ultegře R8000, vše fungovalo bez problémů.

          0 0
    • nn22ist  

      Měl jsem stejný problém na rámu PM pro 160mm kotouč (rozteč děr 75mm) a brzdy FM ( BR-RX400, rozteč děr 34mm). Zkusil jsem na zkoušku vymodelovat a vytisknout na 3D tiskárně adaptér z ASSOLUTIONS , ale neseděl mi. Tak jsem se rozhodl navrhnout vlastní. Kdyby měl někdo zájem, můžeme se domluvit.

      0 0
      • kubad  

        Otázka jestli není jednodušší koupit PM brzdic

        1 0
        • satch  

          Taky mi to přijde jednodušší a čistší řešení, než tam něco bastlit.

          0 0
        • detoxy  

          Mám stejný problém a asi to budu řešit PM brzdiči. Je ale docela obtížné sehnat páky (Di2 nebo AXS) bez brzdičů FM. Celkem bych i chtěl nové brzdiče, jenže s těmi PM už to vůbec nejde koupit.

          0 0
          • kubad  

            Di2 sehnat jdou bez brzdičů. Sram Red s PM sehnat jde, Force sem nikde neviděl

            já to řešil prodejem a nákupem nových třmenů

            0 0
            • detoxy  

              A co jsi přesně dával za třmeny? Vím, že Hope… A proč ne nějaké mtb SRAM?

              0 0
              • kubad  

                protože jsou Hope hezčí a líp fungují :D

                0 0
                • detoxy  

                  A nějaké doporučení na PM brzdič Hope? :D

                  0 0
                  • kubad  

                    https://www.hopetech.com/…rx4-caliper/

                    si vyber který potřebuješ, mají všechny typy PM nemění velikost kotouče – mají verze DOT i Olej

                    0 0
                    • milan.v  

                      A jaké je místo v třmenech pro desky?

                      Všude si lidé stěžují, že méně než Shimano a jdou tak hůře seřídit, někomu se to dokonce nepodařilo vůbec…

                      0 0
                      • kubad  

                        teď na Sramu v pohodě, co sem měl kolo dřív s Shimano pákama nebyl rozdíl proti origo třmenům

                        0 0
      • Aeon  

        Z jakýho materiálu to máš vyrobeny…???řeším podobný problém u zadní stavby…

        0 0
        • nn22ist  

          Prototypy jsem dělal na tiskárně z PLA a až jsem doladil rozměry tak jsem si to nechal udělat z hliníku. Přesnou slitinu bohužel neznám.

          0 0
    • Aeon  

      No sice to není dural,ale funkční to je…do 14dnu přijde Wolf tak sem zvědavý jestli bude pasovat…https://­www.wolftoothcom­ponents.com/pro­ducts/post-to-flat-mount-brake-adapter

      1 0
    • magadafagada  

      zkoušel jste někdo shánět adaptér IS-FM? např. jinde než:

      adaptér

      0 0
      • Slavik  

        Nebude nový třmen levnější?

        1 0
        • magadafagada  

          ne. existuje kupodivu i možnost, že to nevyjde levněji s novým třmenem, protože PM třmen už nejde sehnat a FM třmen stojí jak idiot. konkrétně Tektro TRP HY/RD. možná se mi podaří sehnat z bazaru PM, ale tak jako tak je na stejné ceně za jeden jako za adaptér a zatím nemám jistotu, že je seženu.

          a navíc prostě není v mých možnostech jít a koupit komplet nový řazení, kdy dneska sada stojí přes 10k

          tak prostě sonduju, kdybych kupoval FM třmen, jestli to nevyrábí někdo tady v okolí. nechce se mi nakupovat někde v čábuzích…

          0 0
          • kubad  

            Mtb trmeny PM seženeš bez problému

            A FM trmeny mrkni na cyklobazar

            0 0
          • magadafagada  

            Tak právě jsem namontoval a zkusil semihydrauliky a ať si kdo chce co chce říká, je to o haldu lepší než mechaniky. Kdyby výrobce nedával tak silnou pružinu do pístku, tak pocit je jako z plných hydraulik. A hlavně to daleko líp brzdí než mechaniky, nemluvě o lepší seřiditelnosti destiček vůči kotouči.

            0 0
            • tompca  

              V pístku žádná pružina není, do pocitu z plných hydrauliky to má hodně daleko, a nemůže být nic jednoduššího než seřízení destičky vůči kotouči u mechanik zvláště dvojpístkových inbusem.

              0 0
              • kubad  

                asi myslí pružinku v pístku pumpy co ji vrací, se zbytkem souhlas

                0 0
                • magadafagada  

                  myslí…

                  měl jsem třmeny Force Dual CX a vnitřní deska se musí nastavit pozicí třmenu a k tomu donastavit šroubem vnější deska, seštelovat to aby to bylo rovně a neškrtalo a navíc, když desky ubývají, musí se to pořád přeštelovávat… je to prostě na figu borovu…

                  0 0
              • jenda95  

                vice to asi rozebrat nejde, co?

                Mi jeden tenhle trmen tece kolem pistku, ktery tlaci lanko (na obrazku vlevo nahore) a netusim jak se k nemu dostat, skoncil jsem taky takhle.

                0 0
                • tompca  

                  Měl být jít rozebrat ještě hořejšek od krytu. Já to nedělal, jen jsem čistil pístky a znovu plnil olejem, brzdy mě nijak nenadchly, tak už mají nového majitele.

                  0 0
                  • jenda95  

                    Hm, nejen vršek (ten jsem měl sundaný), ale i ten pístek. Teď jak sundat díly 11 a 12 … to přes zimu zase zkusím, ale nic jsem tam posledně nenašel

                    0 0
            • TJiri  

              Měl jsem TRP HY/RD, v létě jsem to přeházel na GRX hydrauliku. Postupem času, s opotřebením byly ty semihydry pořád hůř použitelné. Byla tam nějaká funkce od výrobce, že si to bude samo štelovat destičky, ale na to bych musel mít nastavené lanko podle toho jejich šroubu. No moc to nefungovalo, rozhodně to samo nic neštělovalo a mělo to dlouhý chod, který se řešil potažením lanka, to ale potlačilo funkci toho údajného samoštelu.

              Musel jsem brzdit celou rukou a v tu chvíli se člověk moc nedrží kola. Když se to tak nějak sečetlo i s prodanými komponenty, tak to vyšlo kolem pěti tisíc ta hydraulika.

              Nikdy jsem neměl mechanické kotoučovky, ale ty semi jsou opravdu jen takový nižší mezikrok. Skok na hydrauliku byl velký.

              0 0
              • BSA  

                úplně stejná zkušenost s hy/rd, časem jsem promačkával páku k řidítkum. namontoval jsem místo nich bb7 road. a pak jsem zjistil, že se dělají páčky na lanko s kratším chodem: https://www.ebay.com/…115461592749 . no pozdě bycha honit, mohl jsem něco ušetřit.

                0 0
      • gersa  

        V popisu je 180 přední a 160 zadní kotouč

        Nepíšeš na jaký rám to chceš, ale ujisti se, že to rám/vidlice umožňuje

        0 0
        • magadafagada  

          jo to mi nedošlo, je to na gravela s oběma montážemi IS, čímž se právě dost omezují možnosti. chci zkusit semihydrauliky místo mechanik. možná se mi podaří sehnat PM, takže nebudu adaptéry potřebovat.

          právě, že PM nejsou už vůbec k sehnání za rozumnou cenu a výběr je fakt malý.

          0 0
          • tompca  

            Vyhozené peníze, než kupovat drahé semihydraulické třmeny Tektro HY/RD radši kup samotné Shimano hydraulické páky a mtb třmeny. Když si od toho odečteš co dostaneš za současné páky na bazaru, tak ten rozdíl nebude zas tak velký a brždění bude úplně někde jinde.

            1 0
            • TJiri  

              Potvrzuji, šel jsem z TRP HY/RD na hydrauliku, ve výsledku to stálo jen cca 5000 po prodeji nepotřebného a rozdíl je neskutečný. Jen byl problém v létě poshánět díly.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.