cauko, otazka- natahujete latexove 26" duse do 650B rafikov? alebo vetie niekto o nejakych 650B dusiach ? nasiel som len 26"…chcem to do dt swiss M1700
cauko, otazka- natahujete latexove 26" duse do 650B rafikov? alebo vetie niekto o nejakych 650B dusiach ? nasiel som len 26"…chcem to do dt swiss M1700
čo sú to duše?
Latex do 650b áno, ale iba v tekutom stave.
:)
duše sbírají vodníci do hrníčků
V pohodě, já vozím 26" latexové duše i v 29" kolech.
Jo, tyhle používám.
diki ..uz si to lepil alebo bez defektu …ake mas kolesa ?
Já tyhle duše vozím už hodně let, mám je skoro na všech kolech. Defekt lepím normální sadou od Ferdusu.
dakujem za radu
diki za rady
predsa len este otazka aky je tam maximalny tlak vies prosimta ?nenasiel som to pri popisoch …som predsa len cez 100kg a fukam dost :0)
ake sirky plastov na 25.7 mas ?
Tak ten je snad dany plastem a na ty se neptas.
To jako foukas na max?
25,7 nemám. K čemu Ti bude údaj, na kolik nejméně foukám, když mám o víc než 30 kg méně?
skor ma zajimal maximalny tlak tej duse nie aky ty fukas.
zaujima ma to ci to bude oka 26 natiahnut do 27.5 a este tomu dat okolo 3bar
Rozdil v prumeru kol jsou nejake 2,5–3cm.
Zkus si nekdy nafoukat samotnou dusi a zjistis, ze neni problem aby mela prumer tak 180cm a jeste nepraskne.
V tomto pripade proste resis blbost, kterou se nema smysl zabyvat.
Je to ok i do 29" hodně objemných plášťů (2,35"). U 650B není vůbec co řešit.
Na tlaku jak už bylo řečeno vůbec nezáleží, ten drží pláště. Jde jen o to natažení, které je dané průměrem kol a objemem plášťů.
Latexové duše jsou navíc ze všech typů duší nejvíce elastické, takže toho snesou nejvíce ohledně protažení.
riesim blbost ale vidis vyriesila sa a hned som mudrejsi a uz budem vediet poradit aj ja keby sa niekto pytal ..
diki za rady …ide sa nakupovat :0)
montoval sem cca před rokem Geax růžové 26" do 650B taky pohoda
super diki …pozriem si aj tie ci kdesi nemaju
Vozil jsem dlouho ve 29" ty růžnové Geaxy a bezproblémové a spokojenost.
Letos jsem nahodil Micheliny (ty Geax nebyl nikde dostupné) a nevím jestli jsem měl smůlu nebo jsou horší nebo hůře snášejí použití s větším protažením (vozím to ve 29" Super moto). A už problém u dvou kousků.
okej mlok pozriem co je na trhu …najrpv GEAX potom michelin.. natahujem to len do 27.5 to by malo byt oka …
preco nejazdis TUBELESS ?
Jezdím bez duší už asi 7 let na všech svojich kolech, kromě jediné vyjímky.
A to jsou Schwalbe Super moto 29", které mám na jednom páru kolo pro 29" celopevňáka.
Pláště nejsou ani TLR a bez duší pořádně nefungují (zkoušeno). A není na trhu žádný alternativní TLR plášť, který by se mi líbil.
Takže tam vozím duše.
A na druhou stranu už mám tak dost starostí o 4 páry bezdušových kol (kontrola a doplňování tmelu).
Já mám Micheliny už 2 roky v Maxxis Ikon 29×2,2" a bez problémů.
okej vybavene …diki za rady vyskusam to
Tak asi smůla na špatné kousky. U obou pomalý defekt (pořád ale nesrovnatelně rychlejší než přirozená ztráta tlaku u latex duše), kde jsem nenašel žádnou díru a při větším nafouknutí se část (cca 15cm úseky) duše vyboulí asi 3× více než zbytek duše.
Nejsem si ale jistý, jestli tam nedám butylky. Sice vlastnosti latexek super (menší valivý odpor, mírně lepší grip – oboje takřka srovnatelné jako bezduše), ale to časté dofukování mi pomalu a jistě přestává bavit.
Dofoukání před vyjížďkou bych ještě zkousnul. Ale vadí mi, že musím po cca týdnu dofukovat i když zrovna na daných kolech delší dobu nejedu. Řešením by bylo mít kola zavěšená, ale to se mi do prostoru, kde jsou uskladněná nehodí.
ked pozeram na tu cenu duse,ani by som nevahal a hned presiel na bezduse…
vies vycislit cenu prejdenia na bazduse ? paska ventil mlieko
páska: když moc tak 40kč
ventilky: cca 250,–pár
mlíko: 1l Notubes tmelu do 500 (1/2 litru cca 300)
Takže investice max 800 a mě osobně litr mlíka vystačí tak na rok a pul.
A co je to za pasku, za tuto cenu?
Tak uspěšně mi fungovala např elektrikářská páska od 3M (5m za 35,–), nebo vyztužená páska s vlákny (něco takového)
Jo a navíc někdo psal že se dá dost dobře použít páska 2BlissReady od Specializedu která stojí asi 60kč/kus.
to jsem byl já :)
akorát že páska od spešlu se asi dělá jenom ve 29"
:D
no vida. u nás jsem ji neviděl nebo neumím hledat :)
otázka je, jestli se dá 26" páska bez roztržení natáhnout na ráfek 650B.
tak das Rubena Kit :-)
Rubena kit je nah.vno. Z kitu používám jen ventilky (ty jsou výborný – 6-ti hraná matka). Největší problém je ta gumová páska s výstupky, natáhla se mi až pod patky pláště.
no mne kit funguje bez problemov
Ventilky a gumová páska do ráfku, když nemáš TLR ráfek…
Tak to pak ano. Ale to pak nema cenu kupovat predrazeny ventilky, kdyz muzes vystrihnout ze starych dusi, ktery nestoji ani korunu. No a mliko muzes dat plnotucny, jak se to delavalo driv:)
Ventilky z duše také lze bez problému použít, ale málo která duše má vyšroubovatelný vnitřek.
Vystrihnes s gumou okolo. Par spravnych pankacu to tu vozilo.
Taky to tak vozím, teda jeden, jeden AC alu ventilek ještě drží a druhej je vystřihlej z duše :-D Ale nechci jít špatným příkladem.
Origo páska stojí 2 kila…;)
Nebo třeba Rubena kit za 400,– a pak jen dolíváš mlíko.
dve duse max 700 ci ? aj to som prehnal …ano mlieko ti vydrzi dlhsie …teda TEORETICKY tie duse by mohli dat rok nie ?
asi sme natom istom hm ?
Není to jen o výdrži, ale hlavně o jízdních vlastnostech…
akurat si zabudol na hmotnost a spolahlivost pri defektoch :-)))
stym stale pocitam :0)
Tak hmotnost je skoro stejná. U šlupka plášťů není ani vyloučeno, že při použití trochu více tmelu bude hmotnost vyšší.
Spolehlivost při defektech také není tak jednoznačná. U pořádného pláště typu UST, tam není co řešit a bude to s tmelem bez duší lepší.
U šlupka plášťů toho tmel už tak moc nepobere a latexové duše jsou díky velké elasticitě o dost odolnější než butylové.
Asi na tom bude pořád trošku lépe šlupka plášť bez duší s tmelem, ale jen za předpokladu dobrého stavu tmelu.
Latex duše mají hlavní nevýhodu v té rychlé ztrátě tlaku.
no kazdopadne ked porovnam kolko som mal defektov s dusami a bez nich,tak pre mna je bezdusa jasnou vyhodou a lepsie sedi v terene, to som pocitil hned
A už jsi někdy jel na latexových duších? Jestli tedy máš vůbec tušení co se tu srovnáná.
Jak to sedí a jede je rozdíl nerozeznatelný (latexové duše x bezduše).
A s defekty je to jak jsem psal. V praxi mám UST bezduše x TLR bezduše x latexové duše statistiku následující:
Oproti tomu u butylových duší jsem míval defektů mraky.
Ale jak už jsem psal. Latexové duše mají tu svojí jednu velkou nevýhodu v rychlé ztrátě tlaku.
Avšak duše (aj latexové) musíš vždy do terénu fúkať viac ako bezduše. A to je IMHO ich najväčšia nevýhoda.
S tím se nedá jinak než souhlasit, ovšem pro těžší jezdce tato „výhoda“ odpadá, neb stokilový macek je stejně nucen foukat 55–60psi.
na duších nebo bez nich?
bez duší foukám 2,5 baru čili 36 čoklů a mám cca 100 kilo
Taky tak.
Kamarád cca 95kg, na HTčku vozí 2,25" pláště a duše a fouká na 30/35psi. Terény jezdí dost slušně (tedy opravdu nebývá ve sjezdech poslední).
A cvaká jen ojediněle. Rozhodě limitovaný tlakem není. Méně by foukat už nechtěl.
To bych obecně netvrdil. Někdy to tak být může, někdy to může být klidně i naopak v závislosti na více faktorech:
Paradoxně pro nejnáročnější využití v terénu na DH se bezduše vozí minimálně právě proto, že je u bezduší na nízkém tlaku velké riziko problému.
Tedy v tomto případě jsou ty nízké tlaky + agresivní jízda hlavní důvod, proč nelze použít bezduše.
U bezduší to obecně dost posouvají k lepšímu extra široké ráfky. Ty ale zatím většina jezdců nemá.
Ono stejně ten nízký tlak bezduše až tak moc neřeší (teď beru situaci, kdy nebude problém s přílišným žvýkáním). Ono ta hranice, kdy u stejného typu pláště s duší už více cvakám je k ničení ráfků bez duší při stejném tlaku dost blízko (zvlášť když se vozí méně odolné lehčí ráfky). A o moc nižší tlak to stejně nedovolí.
Na Super moto terén někdy jezdím a občas i trochu náročnější (i když jedině za sucha, kdy se to i bez vzorku celkem dá) a s dušemi mohu naopak foukat nižší tlaky. Běžně foukám 25/30psi a občas i 20/25psi. Objemné jsou dost (reálná šířka kolem 58mm, tedy lehce podvyživené oproti udáváné šířce), takže žádné cvakání se neděje.
Bez duší když jsem to testoval, tak to na tom stejném nízkém tlaku (už i na těch 25/30psi) to hodně plavalo (musel bych dát o hodně širší ráfek, mám jen 19mm).
Na UST RoR/RaR 2,25 tam vozím mírně nižší tlaky než jsem vozil na podobných pláštích na duších kdysi. Ale rozdíl není velký. I když ještě ráfky neničím, tak už se stejně blížím hranic kdy se to začíná dost žvýkat a až tak úzké ráfky nemám (21mm vnitřní šířka).
Však ja ani nepíšem o veľkom rozdiely v tlaku. Ale už možnosť fúkať o 0,2bar menej výrazne zlepšuje jazdné vlastnosti oproti dušiam.
tak je fakt, ze latex som nevyskusal, len klasika a teraz bezduse
Rubena KIT + mlieko
http://www.kupkolo.cz/…s-kit_z5896/?…
http://www.kupkolo.cz/…473ml_z3613/?…
Spocitas uz sam
sry špatné vlákno..