• kollo_SVK

    cauko, otazka- natahujete latexove 26" duse do 650B rafikov? alebo vetie niekto o nejakych 650B dusiach ? nasiel som len 26"…chcem to do dt swiss M1700

    0 0
    • Tina  

      čo sú to duše?

      Latex do 650b áno, ale iba v tekutom stave.

      0 0
    • scalar  

      V pohodě, já vozím 26" latexové duše i v 29" kolech.

      0 0
      • kollo_SVK  

        diki.

        takze toto by asik slo teda

        http://www.bike-discount.de/…ube-sv-26091

        0 0
        • scalar  

          Jo, tyhle používám.

          0 0
          • kollo_SVK  

            diki ..uz si to lepil alebo bez defektu …ake mas kolesa ?

            0 0
            • scalar  

              Já tyhle duše vozím už hodně let, mám je skoro na všech kolech. Defekt lepím normální sadou od Ferdusu.

              0 0
              • kollo_SVK  

                dakujem za radu

                0 0
              • kollo_SVK  

                diki za rady

                0 0
                • kollo_SVK  

                  predsa len este otazka aky je tam maximalny tlak vies prosimta ?nenasiel som to pri popisoch …som predsa len cez 100kg a fukam dost :0)

                  ake sirky plastov na 25.7 mas ?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak ten je snad dany plastem a na ty se neptas.

                    To jako foukas na max?

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • scalar  

                    25,7 nemám. K čemu Ti bude údaj, na kolik nejméně foukám, když mám o víc než 30 kg méně?

                    0 0
                    • kollo_SVK  

                      skor ma zajimal maximalny tlak tej duse nie aky ty fukas.

                      zaujima ma to ci to bude oka 26 natiahnut do 27.5 a este tomu dat okolo 3bar

                      0 0
                      • Vilém  

                        Rozdil v prumeru kol jsou nejake 2,5–3cm.

                        Zkus si nekdy nafoukat samotnou dusi a zjistis, ze neni problem aby mela prumer tak 180cm a jeste nepraskne.

                        V tomto pripade proste resis blbost, kterou se nema smysl zabyvat.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Je to ok i do 29" hodně objemných plášťů (2,35"). U 650B není vůbec co řešit.

                        Na tlaku jak už bylo řečeno vůbec nezáleží, ten drží pláště. Jde jen o to natažení, které je dané průměrem kol a objemem plášťů.

                        Latexové duše jsou navíc ze všech typů duší nejvíce elastické, takže toho snesou nejvíce ohledně protažení.

                        0 0
                        • kollo_SVK  

                          riesim blbost ale vidis vyriesila sa a hned som mudrejsi a uz budem vediet poradit aj ja keby sa niekto pytal ..

                          diki za rady …ide sa nakupovat :0)

                          0 0
        • kubad  

          montoval sem cca před rokem Geax růžové 26" do 650B taky pohoda

          0 0
          • kollo_SVK  

            super diki …pozriem si aj tie ci kdesi nemaju

            0 0
          • MlokCZ  

            Vozil jsem dlouho ve 29" ty růžnové Geaxy a bezproblémové a spokojenost.

            Letos jsem nahodil Micheliny (ty Geax nebyl nikde dostupné) a nevím jestli jsem měl smůlu nebo jsou horší nebo hůře snášejí použití s větším protažením (vozím to ve 29" Super moto). A už problém u dvou kousků.

            0 0
            • kollo_SVK  

              okej mlok pozriem co je na trhu …najrpv GEAX potom michelin.. natahujem to len do 27.5 to by malo byt oka …

              preco nejazdis TUBELESS ?

              0 0
              • MlokCZ  

                Jezdím bez duší už asi 7 let na všech svojich kolech, kromě jediné vyjímky.

                A to jsou Schwalbe Super moto 29", které mám na jednom páru kolo pro 29" celopevňáka.

                Pláště nejsou ani TLR a bez duší pořádně nefungují (zkoušeno). A není na trhu žádný alternativní TLR plášť, který by se mi líbil.

                Takže tam vozím duše.

                A na druhou stranu už mám tak dost starostí o 4 páry bezdušových kol (kontrola a doplňování tmelu).

                0 0
            • scalar  

              Já mám Micheliny už 2 roky v Maxxis Ikon 29×2,2" a bez problémů.

              0 0
              • kollo_SVK  

                okej vybavene …diki za rady vyskusam to

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak asi smůla na špatné kousky. U obou pomalý defekt (pořád ale nesrovnatelně rychlejší než přirozená ztráta tlaku u latex duše), kde jsem nenašel žádnou díru a při větším nafouknutí se část (cca 15cm úseky) duše vyboulí asi 3× více než zbytek duše.

                Nejsem si ale jistý, jestli tam nedám butylky. Sice vlastnosti latexek super (menší valivý odpor, mírně lepší grip – oboje takřka srovnatelné jako bezduše), ale to časté dofukování mi pomalu a jistě přestává bavit.

                Dofoukání před vyjížďkou bych ještě zkousnul. Ale vadí mi, že musím po cca týdnu dofukovat i když zrovna na daných kolech delší dobu nejedu. Řešením by bylo mít kola zavěšená, ale to se mi do prostoru, kde jsou uskladněná nehodí.

                0 0
        • Ricci  

          ked pozeram na tu cenu duse,ani by som nevahal a hned presiel na bezduse…

          0 0
          • kollo_SVK  

            vies vycislit cenu prejdenia na bazduse ? paska ventil mlieko

            0 0
            • Dejv94  

              páska: když moc tak 40kč

              ventilky: cca 250,–pár

              mlíko: 1l Notubes tmelu do 500 (1/2 litru cca 300)

              Takže investice max 800 a mě osobně litr mlíka vystačí tak na rok a pul.

              0 0
              • Vilém  

                A co je to za pasku, za tuto cenu?

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Dejv94  

                  Tak uspěšně mi fungovala např elektrikářská páska od 3M (5m za 35,–), nebo vyztužená páska s vlákny (něco takového)

                  0 0
                  • Dejv94  

                    Jo a navíc někdo psal že se dá dost dobře použít páska 2BlissReady od Specializedu která stojí asi 60kč/kus.

                    0 0
                    • Martin  

                      to jsem byl já :)

                      akorát že páska od spešlu se asi dělá jenom ve 29"

                      0 0
                  • Vilém  

                    Tak to pak ano. Ale to pak nema cenu kupovat predrazeny ventilky, kdyz muzes vystrihnout ze starych dusi, ktery nestoji ani korunu. No a mliko muzes dat plnotucny, jak se to delavalo driv:)

                    0 0
                    • Dejv94  

                      Ventilky z duše také lze bez problému použít, ale málo která duše má vyšroubovatelný vnitřek.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Vystrihnes s gumou okolo. Par spravnych pankacu to tu vozilo.

                        0 0
                        • Dejv94  

                          Taky to tak vozím, teda jeden, jeden AC alu ventilek ještě drží a druhej je vystřihlej z duše :-D Ale nechci jít špatným příkladem.

                          0 0
              • alinceb  

                Origo páska stojí 2 kila…;)

                0 0
              • Dejv94  

                Nebo třeba Rubena kit za 400,– a pak jen dolíváš mlíko.

                0 0
              • kollo_SVK  

                dve duse max 700 ci ? aj to som prehnal …ano mlieko ti vydrzi dlhsie …teda TEORETICKY tie duse by mohli dat rok nie ?

                asi sme natom istom hm ?

                0 0
                • alinceb  

                  Není to jen o výdrži, ale hlavně o jízdních vlastnostech…

                  0 0
                • Ricci  

                  akurat si zabudol na hmotnost a spolahlivost pri defektoch :-)))

                  0 0
                  • kollo_SVK  

                    stym stale pocitam :0)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak hmotnost je skoro stejná. U šlupka plášťů není ani vyloučeno, že při použití trochu více tmelu bude hmotnost vyšší.

                    Spolehlivost při defektech také není tak jednoznačná. U pořádného pláště typu UST, tam není co řešit a bude to s tmelem bez duší lepší.

                    U šlupka plášťů toho tmel už tak moc nepobere a latexové duše jsou díky velké elasticitě o dost odolnější než butylové.

                    Asi na tom bude pořád trošku lépe šlupka plášť bez duší s tmelem, ale jen za předpokladu dobrého stavu tmelu.

                    Latex duše mají hlavní nevýhodu v té rychlé ztrátě tlaku.

                    0 0
                    • Ricci  

                      no kazdopadne ked porovnam kolko som mal defektov s dusami a bez nich,tak pre mna je bezdusa jasnou vyhodou a lepsie sedi v terene, to som pocitil hned

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A už jsi někdy jel na latexových duších? Jestli tedy máš vůbec tušení co se tu srovnáná.

                        Jak to sedí a jede je rozdíl nerozeznatelný (latexové duše x bezduše).

                        A s defekty je to jak jsem psal. V praxi mám UST bezduše x TLR bezduše x latexové duše statistiku následující:

                        • UST bezduše jsem neměl defekt, který bych musel na vyjížďce řešitnikdy žádný a to je jezdím přes 7 let
                        • na TLR bezduších jsem defekt řešil už několikrát a když už k němudojde, tak to může být daleko větší opruz řešit než u duší (neměljsem sebou knoty, takže nic moc)
                        • na latexových duších jsem neměl zatím žádný defekt, ale najeto nanich mám asi jen 3tis. km a samozřejmě nečekám, že to vydrží tak dlouhojako UST

                        Oproti tomu u butylových duší jsem míval defektů mraky.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ale jak už jsem psal. Latexové duše mají tu svojí jednu velkou nevýhodu v rychlé ztrátě tlaku.

                          0 0
                        • Tina  

                          Avšak duše (aj latexové) musíš vždy do terénu fúkať viac ako bezduše. A to je IMHO ich najväčšia nevýhoda.

                          0 0
                          • KOLOMECH  

                            S tím se nedá jinak než souhlasit, ovšem pro těžší jezdce tato „výhoda“ odpadá, neb stokilový macek je stejně nucen foukat 55–60psi.

                            0 0
                            • Martin  

                              na duších nebo bez nich?

                              bez duší foukám 2,5 baru čili 36 čoklů a mám cca 100 kilo

                              0 0
                              • Vilém  

                                Taky tak.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Kamarád cca 95kg, na HTčku vozí 2,25" pláště a duše a fouká na 30/35psi. Terény jezdí dost slušně (tedy opravdu nebývá ve sjezdech poslední).

                                A cvaká jen ojediněle. Rozhodě limitovaný tlakem není. Méně by foukat už nechtěl.

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            To bych obecně netvrdil. Někdy to tak být může, někdy to může být klidně i naopak v závislosti na více faktorech:

                            • objem plášťů, pokud objemnější, tak i duše mohu foukatdostateč­ně málo
                            • šířka ráfků x šířka pláště; s duší se plášť méně žvýká(tady je ale pravda, že latexová to zlepší méně než butylová, takžeu latexové není v tomhle tak moc rozdíl oproti bezduším, i když pořádtam nějaký je) a klidně může nastat kombinace, kdy menší tlak budeu bezduší větší problém než s duší
                            • použitý typ pláště, zejména tuhost boků pláště (to má jak vliv nažvýkání jak u bezduší tak u duší, tak i na cvakání u duší)
                            • styl jízdy v terénu

                            Paradoxně pro nejnáročnější využití v terénu na DH se bezduše vozí minimálně právě proto, že je u bezduší na nízkém tlaku velké riziko problému.

                            Tedy v tomto případě jsou ty nízké tlaky + agresivní jízda hlavní důvod, proč nelze použít bezduše.

                            U bezduší to obecně dost posouvají k lepšímu extra široké ráfky. Ty ale zatím většina jezdců nemá.

                            Ono stejně ten nízký tlak bezduše až tak moc neřeší (teď beru situaci, kdy nebude problém s přílišným žvýkáním). Ono ta hranice, kdy u stejného typu pláště s duší už více cvakám je k ničení ráfků bez duší při stejném tlaku dost blízko (zvlášť když se vozí méně odolné lehčí ráfky). A o moc nižší tlak to stejně nedovolí.

                            Na Super moto terén někdy jezdím a občas i trochu náročnější (i když jedině za sucha, kdy se to i bez vzorku celkem dá) a s dušemi mohu naopak foukat nižší tlaky. Běžně foukám 25/30psi a občas i 20/25psi. Objemné jsou dost (reálná šířka kolem 58mm, tedy lehce podvyživené oproti udáváné šířce), takže žádné cvakání se neděje.

                            Bez duší když jsem to testoval, tak to na tom stejném nízkém tlaku (už i na těch 25/30psi) to hodně plavalo (musel bych dát o hodně širší ráfek, mám jen 19mm).

                            Na UST RoR/RaR 2,25 tam vozím mírně nižší tlaky než jsem vozil na podobných pláštích na duších kdysi. Ale rozdíl není velký. I když ještě ráfky neničím, tak už se stejně blížím hranic kdy se to začíná dost žvýkat a až tak úzké ráfky nemám (21mm vnitřní šířka).

                            0 0
                            • Tina  

                              Však ja ani nepíšem o veľkom rozdiely v tlaku. Ale už možnosť fúkať o 0,2bar menej výrazne zlepšuje jazdné vlastnosti oproti dušiam.

                              0 0
                        • Ricci  

                          tak je fakt, ze latex som nevyskusal, len klasika a teraz bezduse

                          0 0
    • Arty22  

      sry špatné vlákno..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.