• sleeeper

    Ahoj, potreboval bych konzultovat nakup noveho stroje (mam dilema)!

    Mam ted HTcko, muj styl by asi vystihlo neco jako aggressive XC(lesy, skalnaty povrch, hory).

    Jenze me hlavne uchvatil sjezd. A aby to nebylo slozite tak me, ale bavi to co sjedu si taky vyjet. Po strate prvniho zubu a zjisteni, ze implantat je za 20cku, jsem poridil integralu. Po doporuceni lekare, ze pad na moje kolena nebude patrne bez nasledku, mam i chranice. Chtel bych se posunout nekam dal, ale moje dilema je mit dve kola (HT a DH/FR), nebo universal. Spis se klonim k all mountain (neco jako GT force – MONGOOSE Teocali).

    Sedel jsem na DH a po zjisteni, ze nahoru musim po svych me nenadchlo, ale pocit to byl uzasny. A s vyberem si lamu hlavu uz mesic a patram zda zdvih 150 a all mountain je dobry kompromis pro traily vse v jednom, nebo ne.

    Diky moc, za pripadne postrehy.

    0 0
    • Pedro404  

      Taky řešim něco podobnýho… Kdybych měl mít jeden univerzál, tak asi něco se zdvihem 150–160, popř. něco jezdivýho klidně i na 180, ale vždycky s dvojpřevodníkem. Otázka je jakej rám, aby nebyl moc na honění gramů a vydržel i nějakej tvrdší terén.

      U vidle se asi (předpokládám) vyplatí mít změnu zdvihu, ať se to dá pod kopcem hodit do úhlu rozumnýho pro stoupání.

      0 0
      • goofy  

        Zmena zdvihu je imho k nicemu, ale kazdy to vidi jinak :o)

        0 0
        • logoman  

          Kdyz je prudsi kopec treba s korenama tak rozhodne poznam snizenim mensi tendenci predku zvedat se.

          0 0
          • pitos  

            Tak to bude něco špatně, jednoho pitcha mám doma a předek se nijak extra nezvedá.No a navíc to je lehoučké kolo(ve sjezdovém setupu manželky 15,5kg)takže to do kopce navíc celkem fičí:)

            0 0
        • Pedro404  

          Řikam, předpokládám, sám sem jí nikdy neměl:)

          0 0
        • nox159  

          pokud do kopce kolo tlacis tak mas pravdu tak rozdil moc nepoznas

          ale se snizovanim vyjedes mnohem vic nez bez nej… :)

          0 0
          • pitos  

            Mnohem více bych určitě nevyjel.Jediný problém jsem zaznamenal v horším vedení směru předního kola.

            Zvedání předku se nikdy nekonalo(to jsem zažil naposledy v době,když jsem jezdil na HT) a posedu to také nevadi, což přisuzuji daleko vzpřímenějšímu posedu než na xc)

            Snižování mi naopak vadí,nemám rád když kolo takto změní geo,cítím se natom divně,kolo se jinak ovládá a to zejména v technickém výjezdu.

            0 0
            • mr.antik  

              je to nouzovka spíš na nějaký dlouhý prudký alpský asfalt. Já to používám z toho důvodu, že mám extrémně dlouhou vidlici vzhledem k svýmu rámu (takový skoro DH úhly :-). Ale pokud je to v nějakých AM/EN mezích, tak to v našich končinách neni potřeba.

              0 0
              • pitos  

                To souhlasím,při extra dlouhém netechnickém výjezdu to může pomoci.

                Kolik tam máš teď zhruba ten hlavový úhel?

                0 0
                • cat  

                  reign na 160 by mel mit 67, coz rozhodne neni dh:)

                  0 0
    • kali222  

      nechtej univerzal. nebo to ber, tak, ze i na sjezdaku muzes na vylet, ale maknes si. ja uz nic univerzalniho nikdy porizovat nebudu. neni to vono… aspon u me. jiste ti tu nekdo predstavi svoje „ramem“ enduro a zbytek na tom budou naskaldany dily na slusny prasarny a bude ti vykladat, jak moc je to jezdivy. na tom neni nic spatneho, ale souvisi to s tou moji druhou vetou. jen zamenit slovo sjezdak. :) radsi dve kola, nebo vic.

      0 0
      • soap  

        dotaz mimo,prosím tě ta Fox Talas 36r 20mm osa je už prodaná?

        0 0
      • Mr.Duck  

        Souhlas. Já bych třeba celkem seděl na tvuj popis, rám tak ňák EN/FR, osazení FR/DH…ono by to asi i jelo, ale ne se sjezdovejma pláštěma.

        Dřív sem taky chtěl furt nějaký kompromisy, ale nemá to cenu. Jestli si chce jízdu z kopce užívat, nedevastovat to kolo a třeba jezdit rychle, tak tam kompromisy prostě nefungujou. Jedině měnit pláště pro cestu nahoru a dolu, ale skoro mi přijde lepší mít 2 kola :)

        0 0
    • goofy  

      Jestli mas na dva kola, tak si klidne dva kola postav. Ale je to opravdu jenom na tobe. V jakem terenu jezdis, jak predpokladas vyuzivani DH vs. HT… Ja osobne bych uz ani XC HT-cko nechtel. Nestoji mi to za to ztracene pohodli a minimalni uziti sjezdu… Kdyz uz dva kola, tak si dokazu predstavit variantu trail bike ala Stumpjumper a k tomu nejakou FR/DH mrchu.

      Ja osobne jsem na dva kola nemel, a proto jsem si poskladal „univerzala“. Je to tezka mrcha, co toho hafo vydrzi, ale to me vubec netrapi. Celodenni vyjizdky nejsou problem, chranice si vozim skoro porad, a proste si uzivam i sjezdu behem jezdeni. Tot muj pohled na vec.

      0 0
    • Atilla  

      nech si HT a kup si nějakou FR mašinu na prasení. Skoro na všem se dá za použití trochu jezdivějších plášťů docela v pohodě urazit 50km a víc. Jezdím s lidma co mají EN stroje a nějak tak stačím. Je o jen o nahnání fyzičky a pokud nechceš do kopce závodit, tak to jde a cestou dolu můžeš posílat co chceš.

      0 0
    • mr.antik  

      Koukni na kola okolo 160mm/170mm zdvihu s hmotnostní do 14 kil. Posed a gumy budou vždycky kompromis, spousta lidí to řeší, že buď mění gumy nebo celá zapletená kola, podle toho co jezdí.

      Ve finále to může stát stejně jako dvě kola, ale zase třeba u nás bych se nikdy nedokázal rozhodnout, na který sednout. Já fandím univerzálu :-)

      0 0
    • logoman  

      Proti ht bude uz AMEN kolo obrovsky rozdil a dovoli ti hodne. Jestli mas moznost hodne jezdit z kopce tak vem FR pokud musis ke kopci dojet a jeste ho vyjet sjet a zase se presouvat tak bych asi vzal spsi AMEN. Nekdo rika, ze i vymenou plastu jede FR pekne nekdo ne, zalezi na kole, fyzicce a dalsich okolnostech, nejlip kdyz vyzkousis.

      0 0
    • JMT  

      Tak nejak jsem s ruznejma kolama laboroval a dopracoval jsem se ciste k DH stroji (Dragster) a jako doplnek lehky xc (iq) a prijde mi to jako optimalni…max jeste neco na bmx a pumptrack postavim no, ale takovy ty univerzalni kola se zdvihama 140–180, vysokozdvihy jednokorunky a kokotsky uhly hlavy ze se na tom neda jet nahoru ani dolu…dvouplacky z rockringem…to sem nejak nepochopil…bud chci bejt rychle na kopci a jedu na xc nebo rychle dole a vemu sjezdaka…

      0 0
      • cat  

        predsudky:)

        0 0
        • JMT  

          Predsudky ne, mam doma mimo jine Banshee rune…do kopce to nejede a z kopce to je taky na prd…

          0 0
          • cat  

            Tady tezko radit. Tobe ocividne sedi dve kola. Me zas bavi xc vyjizky na 160 kole.

            0 0
            • Kubiczech  

              To už je ale nějaká úchylka, ne? (:

              0 0
              • cat  

                Asi jo:) mozna to bude tim, ze nevim co je xc:)

                0 0
          • fousek  

            Podle me je temer jedno jestli kolo ma 120 nebo 180mm zdvihu. Pokud je system odpruzeni udelanej dobre tak ty kola pojedou cca stejne (mam to vpodstate zmereny) Nejvic udelaj kola a plaste a pak vaha. Muzem si dat klidne XC race, ja pojedu na Nomadu na Karmach a ty si jed na cem chces a troufam si tvrdit ze v cili za tebou nebudu vic jak 30 vterin. Nebo objektivne, navrhni XC trasu okolo Berouna a ja to muzu objet jak na XC kole tak Nomadovy. Log s tepama dam k porovnani.

            0 0
            • JMT  

              Neresim az tak delku zdvihu jako spis geometrii a vahu s tim spojenou … (a prosim, neuvadej neky exoticky kreace jako protiargument, chapu ze nomad muze mit 11 kg se sidem a slr crossmaxama… :-)

              0 0
      • mr.antik  

        Když jezdíš o víkendu buď XC nebo parky, tak asi neni problém.

        Já chci během jedné jízdy zvládnou obojí. Kompromis to je, ale:

        • do kopce mě omezuje víc fyzička než nějaká geometrie nebo o 2kgvětší hmotnost kola
        • z kopce mě zas omezuje víc technika než kolo (většinou)
        0 0
        • JMT  

          Dopoledne zajezdis na dh a odpo vytahnes xc :-) Stejnak si urcite davas v poledne obed, tak si u obeda muzes vymenit i kolo a hadry :-P

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Mr.Duck  

        Co máš proti 180 jednobrejli! :) Jinak to vidim stejně, z SXka taky brzo bude plnohodnotnej sjezďák (sice zatim s jednobrejlí, ale beztak chodí líp jak půlka boxxerů)..k tomu XCčko a pevňák na street a jiný míčovinky.

        0 0
        • Atilla  

          Za 7 návštěv 1× spadlý řetěz. Ta pomoc do kopce mi za to stojí.

          0 0
      • Manas  

        Tak nejak, furt sem myslel ze mi bude stacit jedno kolo a ted mi doma roste paty, protoze univerzalni kolo aby mi dovolilo to co chci, neexistuje.

        Pro pripadne dotazy (ne pro tebe :-)) a dokresleni: mam doma BMX, dirta/4X, silnicku, enduro a jednokolku :-D

        0 0
        • Elwing  

          Jednokolka by určitě stačila. Možná to ještě doplnit koloběžkou, ale s motorem :))

          0 0
          • Manas  

            Kolobezku mam doma, ale je takova neskladna… tu ale stejne do kol nepocitam :-)

            0 0
        • fousek  

          Takze dohromady jedno kolo:-)

          0 0
    • soap  

      Já také řešil podobný rébus nakonec jsem koupil RB IQ6 na FOXu,odladil trochu dolekopcom dal kratší představec,širší vlajdy,no a bezdušáky jedou fakt parádně ve předu 2.5" zadek 2.4" .Ale Talasku bych na prudší stoupání také uvítal.

      0 0
      • lubomir  

        Taky jsem byl dřív velkým příznivcem Talasu , ale co jsem koupil letošní model který má dva režimy 160 nebo 120 tak už bych do něho nešel .Při snížení se natolik změní geometrie , že se na tom nedá pořádně šlapat .

        0 0
        • mr.antik  

          a nejde to nějak poštelovat, aby se ten tlak změnil?

          0 0
        • goofy  

          A k tomu to jeste nechodi… Vsechno spatne :o)

          0 0
    • gallardo  

      Nejlepsi by bylo si pujcit kola na vikend, udelat si vyjizdku podle tvyho gusta a uvidis na kterym sis to vic uzil…

      pises, ze te bavi i ty kopce vyjet – pak bych volil neco jak pise Antik – treba santa cruz nomad, spesl enduro (EVO) apod. Na tech kolech se da prasit dost a zaroven vyjezdy nejsou problem

      0 0
    • SPavel  

      Tak tímhle jsem si taky prošel. K mému stavajícímu biku 130/130 jsem si chtěl pořídit něco ostřejšího. Jelikož mám skoro za barákem lanovku,šel jsem rovnou cestou pořízení „ostrého“ freerida (spešl BH). Spokojenost veliká, tank nekompromisní…Ale! Jsa odkojen XC, mně začal vadit malý akční rádius a závislost na té lanovce. Ne, že by na tom nešlo někam dojet, pár takových výprav jsem absolvoval. Prostě se na tom šolicháš,kopec vytlačíš a během chvilky sjedeš-ten nepoměr doby plácaní se a užívání si dolekopcom, je ale šílenej…Začal jsem pokukovat po nějakém jezdivém enduru a nakonec pořídil LP Spicy 160/160. To kolo jede, jak se tady říká, za pedálem líp než moje stávající 130/130 a to mám toho LP osazeného v základu.V režimu dolekopcom je stejně schopné jako BH (samozřejmě v mém podání, dropuju max.okolo 1m).Je to parádní i na mírné sjezdy typu polní cesta,kde 130/130 už „drncá“ a FR mašina se skoro zastaví. Navíc i lépe využívám zdvih, protože FR stroje mají nejspíš více progresivní konec zdvihu,kvůli dropům…Snižování vidle je určitě fajn, ale vyjedu na tom všechno, co nastávajícím biku 130/130 a dokonce i lépe. Jinak z této kategorie můžu doporučit ještě Gianta ReignX, nebo Spešla Enduro. Záleží na stylu jakým chceš jezdit a hlavně to chce vyzkoušet.

      0 0
    • KRAJIC  

      Jsou věci s kterýma bojovat nejde – např. setup nestavený na horekopcom(dlouhý představec, špatné řídítka, nízká vidlice) s tím při sjezdu nemůžeš soupeřit – prostě to je na *****. Když to kolo postavíš primárně tak ať ti vyhovuje dolekopcom tak naopak při výjezdu můžeš být úspěšný pomocí zvýšeného fyzického a psychické usílí – víc budeš pracovat s těžištěm,

      víc si mákneš – ale prostě to jde když se chce.

      0 0
    • Ondrais  

      Myslim že vklidu postavíš ten kompromis na 160–170–180 zdvihu. Záleží pak ještě na tom, jak moc chceš být rychlej do toho kopce. Klidně bych na vyjížďky nějak poladil to HT víc do lesa a pořídil něco ostřejšího jako FR s čím si ten sjezd pořádně užiješ a otevře ti to dveře do bikeparků atp… Pokud tě ten sjezd tak nadchl.

      Kamarád jezdí na Spec.SX vyjížďky okolo 50km a dá se to, jen se trochu víc nadřeš a neni to tak rychlý na rovině a do kopce, ikdyž říká, jak rád by pořídil nějaký enduro.

      Já mam SpecEnduro comp a jsem nadmíru spokojen s tou „univerzálností“. Dá se s tim jet kamkoliv a sjezd je fajn, ale neni to už moc na hodně ostrý sjezdy ( ne v té mé variantě COMP ) a do kopce jsem neměl nikdy problém.

      tady kluci to maj trochu líp poladěný a myslim že to zvládne dost

      http://www.vitalmtb.com/…48/sspomer,2?…

      0 0
      • mr.antik  

        to, co na tom dávaj, není rozhodně poladěným kolem :-)))

        0 0
        • Ondrais  

          to neni kolem, ale že třeba myslim že maj pružinový vidle, což je taky trochu jinde než jen ta vzduchová co tam mam já, určitě tvdrší ráfky, náby než je serie… Chtěl jsem tim spíš říct že s takhle uzpůsobenym kolem jde vše a nejspíš bude držet, se sérií je otázka času kdy kde co…

          0 0
          • LUDVICEK  

            Ten „pitomeček“ na zeleném enduru jezdí dobrou kudlu!

            0 0
          • mr.antik  

            Věř tomu, že vetšina endur je na toto stavěná… že třeba levny komponenty se podělaj dřív a vážej víc, to je možný

            0 0
            • Atilla  

              Nevěřím, podle mě takhle tomu kolu nakládat 3× týdně, tak mu dám max půl roku. Jinak by totiž mohly zrušit kategorii FR biků.

              0 0
              • logoman  

                Takze enduro a fr je vlastne to samy akorat ze FR vydrzi vic? Nemyslim si, ze by ta kola byla po pul roce na odpis.

                0 0
                • Atilla  

                  Tak mi teda vysvětli proč nikdo nedělá FR rámy pod 3kg. To co na tom jeli jde dát na XC kole. Jde o to kolikrát.

                  0 0
                • cat  

                  Enduro…fr…dneska je mezi ruznymi kategoriemi plynulej prechod a kazdej si muze poskladat bike podle sebe.

                  0 0
              • Manas  

                jo, tak nejak to vidim taky.

                0 0
              • mr.antik  

                podivej s čim jezděj na 4× na skoro XC pevňáku a pokud jezdí čistě, tak je to v pohodě. V tom videu taky nikdo žádnou vyloženou prasárnu nedělá

                0 0
                • LUDVICEK  

                  A kolik myslíš, že takový Slavík za rok nafasuje rámů co?

                  0 0
                  • XarlieN  

                    To fakt nevím jak u 4X, ale co jsem kdysi četl info, tak třeba Mároši měl na sezónu když jezdil RB Dragstera pouze jeden rám (pak následoval seznam věcí na A4 které běžně likviduje) :-).

                    0 0
                    • Tomínos  

                      Taky si ale zkus porovnat dragstera a xc rám, dragster jsou dva xc rámy vedle sebe, tak aby to nedrželo.

                      0 0
              • mr.antik  

                Ten treil je až na skok v podstatě hlaďoučkej, stopu volí hodně přesně…

                Ten velkej skok už je trošku mimo, to uznávám, tam by většina lidí rozlámala i sjezďáka i sebe :-)))

                0 0
              • Mr.Duck  

                Nepřijde mi, že tomu tak nakládaj. Jedou sice svižně, držej hroznou. Ale zas sou to uplácaný cestičky, jedou čistou stopu, žádnej kořen žádnej šutr, tma podle mě kolo tolik nedostane…

                0 0
                • Atilla  

                  Jde hlavně o ty skoky do whipu, ty dávaj rámu co pro to. Kámoš jezdí hodně čistě má spešl enduro(krom jiného) a když jsem mu řek ať si to vezme na Dolní Moravu, tak mě vysmál, že by to tam rozlámal za víkend a to má 60kg a na kole umí to co opravdu málokdo. A když on něco tvrdí, tak mu věřím páč má fakt hrozně nalítáno a to mu je 15.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Hele to se mě moc nezdá, já mám sice SX, nikoliv Enduro, ale čistě rozhodně nejezdim, a myslim že i Enduro by pode mnou vydrželo bez problémů..

                    0 0
                    • Atilla  

                      Ale SX má rám aspoň o kilo těžší. Jeho spešl má cca 2,8kg. Ten kluk nemá problém zlomit sjezdovýho lepiera. Dává fakt hodně.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Já neznám moc lidí, co LaPapír nezlomilo :-)

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          A že bych to šetřil bych taky neřek, snad ti to pude přehrát :-)

                          http://www.facebook.com/video/video.php…

                          0 0
                          • Atilla  

                            Tak tohle je stará dobrá klasika:) Já teď přeletěl ten největší skok co je na Dolní moravě a pěkně na předek, Totem mi zase zachránil život, díky bohu.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Jojo, taky tu vděčim totemu za život, a jako správnej dement sem si to eště jel potvrdit, s uplně stejnym výsledkem :D Ono se to nezdá, ale má to necelejch 9m :-|

                              DM hužel eště neznám, to budu muset dohnat :-)

                              0 0
                          • logoman  

                            haha to je good, neprijemne te ten odraz kopl

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Jojo, vidle šla na odpalu na doraz, měl sem jí moc na měkko :-(

                              0 0
                        • Atilla  

                          S 55kg?

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Jó tak to nevim, ale rupe to fakt snad každýmu :-( I ty nový, teď co sem koukal na poháru, ze 3 to dva maj ruplý první sezónu co ho maj..

                            0 0
                            • Atilla  

                              To je to slavný odlehčování. Všichni chtěj mít 15kg kola a pak nemaj na čem jezdit:)

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Tak já myslim, že to je reálný, ale zrovna Lapiéru mi přijde, že to poslední dobou uplně neprospívá no :-(

                                0 0
                                • Stingray  

                                  jo jo můžu potvrdit, sjezdový lampiony popraskali snad všechny co jezdili :-) kámoš dělá obchoďáka

                                  0 0
                  • cat  

                    Ja to neumim, ale nemelo by se to vracet?:)

                    0 0
                  • JMT  

                    Pri dopadu ze spravne provedenyho whipu kolo nazrat nedostane. Pri dopadu z takovyhohotoho detskyho vykrouceni zadniho kola do strany dostane nazrat fest, ale to neni whip…A nechapu jak chce nekdo rozlamat spec enduro za vikend, to musis jezdit naschval jak ***** leda, myslim ze neni problem vubec s nicim aby to nevydrzelo…klidne i sezonu na ceskejch dh tratich kdyz aspon trochu umis jezdit

                    0 0
                    • cat  

                      +1

                      viz. http://www.vitalmtb.com/…48/sspomer,2

                      posledni skok, na karbonu.

                      0 0
                      • gazman  

                        Trať je dosti rovná, nějaký extra záhul tam ty kola nedostanou, jinak ale v čase 1:40 se jim ty užovky v té kompresi solidně vlní, pokud mě zrak neklame.Poslední skok je dost, otázkou je kolik takových mrd to vydrží.

                        0 0
                    • Mr.Duck  

                      Tak já konec konců naskákal Závist a Točnou na tom Pell'su co mám v profilu, s XCM vidlí a podobně :-) Odnes to jenom zadní ráfek..a to sem se učil, takže rozhodně žádný čistoty :-O

                      0 0
                    • Tomínos  

                      http://www.ixsdownhillcup.com/…pWertungView?… Lizenz U17 male, nějakej Vacek, hledej hodně nahoře. Myslím, že jezdit umí!

                      0 0
                  • fousek  

                    Pokud mu je 15 tak bych pochyboval ze vi co kterej ram vydrzi a jestli dokaze rozlamat sjezdovyho Lapiera tak predpokladam ze moc ciste nejezdi. Vzhledem k tomu ze znam jednoho bajkera, kterej kde komu nalozi na obstaroznim KHSku se 110mm zdvihu a myslim ze poslednich 5 let mu neruplo.

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Lapierry praskly každému bez ohledu na čistotu nečistotu jízdy. Jediný rám, který u mě v okolí prasknul byl Froggy.

                      0 0
                    • Atilla  

                      Koukni do tý tabulky co sem dal Tomínos. Na to, že mu je 15 má objetej pomalu celej svět. Ve 13letech 3.místo na Garbanzo DH v Kanadě. Teď celkově druhý v EU DH. Ten kluk ví o kolech víc než si myslíš.

                      0 0
                      • Tomínos  

                        Ale fousek ví víc o všem!!

                        0 0
                        • Atilla  

                          Tak vo tom žádná:) Přemýšlím, že v úterý pojedu tak na 3hod. Do Mladých Buků. Je tam pár skoků a nějaký klopky, co ty?

                          0 0
                      • fousek  

                        Ten kluk evidentne umi jezdit, ale o tom ze by mel jiz v 15 letech dostatecny znalosti a zkusenosti, aby moh hodnotit co kterej ram vydrzi je podle me lehce nepravdepodobny. Na kolika ramech se stihnul projet? A z fyziky ma jiste jednicky, aby tusil kde jaky misto je na ramu namahany jakou silou? Myslim ze vetsina lidi vcetne me neni schopno odhadnout co kterej ram snese a evidentne to neni schopnej odhadnout obcas i vyrobce.

                        0 0
                        • Atilla  

                          No podle toho co má v garáži, toho osedlal víc než dost:)

                          A ty tyhle znalosti bereš odkud? On je má za léta co jezdí na profi úrovni. Sice je mu tolik kolik mu je, ale má najeto víc než mi dva dohromady. Nepodceňuj ho.

                          0 0
                          • fousek  

                            Ja tyhle znalosti neberu nikde, proste je nemam a nedokazu odhadnout jestli to ci ono krupne po videndu na Spicaku (pri mym stylu jizdy pravdepodobne zadnej ram nepraskne))

                            O tom jestli ma vic najeto nez ja bych vazne pochyboval, uz jen kvuli tomu co jezdi a jak dlouho to muze jezdit. Vzhledem k tomu, ze ja jsem jezdil na kole hodne pred rokem 2000, tak by musel za svou karieru najet kazdou sezonu minimalne 8t. od dejme tomu 6 let.

                            Ale pro jistotu dodavam ze najezdeny kilometry nejsou o tom jak kdo umi jezdit

                            0 0
                            • Tomínos  

                              Ještě drobnost, nejde jen o to co najezdí on, ale s jakejma lidma, kteří třeba mají třeba víc zkušeností, jezdí, třeba nějakej Adam Vágner a podobní.

                              0 0
                            • Atilla  

                              Nemluvil jsem o kilometráži, ale o zkušenostech v terénu(i když on jezdí i XC závodně). Nevím kolik bikeparků na světě si objel, ale mám za to že 2× v měsici nejezdiš do Francie, itálie atd na 3dny drtit pohárové tratě a vše ostatní.

                              Taky jsem si myslel, že při mém stylu jízdy nemůžu nic zlomit a hle, už mám 2 skalpy. Prostě přeletíš, nedoletíš a nebo to nesrovnáš v transferu a rám jde do kytek.

                              0 0
                              • Luma  

                                V těžkém terénu to moc o najetých kilometrech není,jde o vyježděnost a techniku.Vlastní skušenost :-o

                                0 0
      • cat  

        Jj, kamos to taky na SX (starej ram)vpohode ujede se mnou na stoupavejsim kole. Ale presto rika, ze chce nejaky enduro:)

        0 0
      • Elwing  

        No pěkný, takhle já nakládám reignovi už dva roky (naštěstí ne zase tak často), ale je jasný, že bych ho dříve nebo později odepsala. Příští rok už bude jen na přípražské xc.

        0 0
        • gazman  

          Máš 50 kilo i s helmou, to pak ty kola vydrží mnohem víc než s 90 kilovým chlapem.

          0 0
          • Elwing  

            Zlatý voči :) Ale jo, sype se mi to daleko míň než komukoli v mém okolí.

            0 0
          • Vegan  

            Kdyz ti reknu, ze u nas znici vic komponent Sandra nez ja budes hodne prekvapen ? :) :o)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • mr.antik  

              kdybys jí trošku přifouk gumy a tlumič, tak může jezdit normálně DH a vydrží jí to kolo až do důchodu.

              Při přímé úměrnosti by 90kg chlap musel mít 30ti kilové kolo.

              0 0
            • gazman  

              Jsou tři možnosti, buď s tím furt mlátí o zem, nebo bys měl zrychlit, nebo kecáš:-)

              0 0
              • Vegan  

                Ona otazka jak a co nici, ze jo :) Ostatne sam si to videl co provedla s Brzdama :) a po zemi se vali take dost :D… nic mene o tom, ze bych mel zrychlit se neda polemizovat to je jasna vec :o)

                0 0
                • gazman  

                  No právě,to jak a co zničí je zásadní.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    víš co, oni furt experimentujou, kam dát co nemenší tlaky a kam co nejměkčí směs, pak jezdí po ráfcích a kolo se od země při bunyhopu ani neodlepí, jak je přilepené :-))

                    Všeho moc škodí…

                    0 0
                    • gazman  

                      Jo takhle.

                      0 0
                    • Vegan  

                      Nevim no, ale kdyz neco co vazi 40 deka vozu vzadu 1.8bar a v predu 1.6 bar tak mi to neprijde prehnane meke… A tlumak vylozene po dorazech nechodi nikterak casto. Vidlice je uplne nekde jinde tam snad doraz jeste ani nedala…

                      0 0
                      • mr.antik  

                        A ty průrazy si sandra vymyslela kvůli odpočinku :-)

                        0 0
                        • Vegan  

                          to ty nevegaly ty uz nevozime :P

                          0 0
                          • mr.antik  

                            já přešel zpět na nobby nicy a v pohodě…

                            0 0
                            • Vegan  

                              No my ted mame ty miniony na bezdusich a take pohoda, jen ja to jednou podcenil a udelal jsem do nej zboku diru o ostry sutr na dopadu, ale to by neustal zadny plast proste jezdecka chyba

                              0 0
                              • pitos  

                                Možná by to ustál plášť v butylové verzi…co je vozím jsem ještě gumu neprořízl a to o ostré kameny není nouze.Bezbutylový jsem už párkrát roztrhnul.

                                0 0
            • JMT  

              Normalni, pritelkyne taky daleko vic likviduje xc kolo nez ja a to vazi pulku…

              0 0
    • XarlieN  

      Tak já mám taky „hybrida“ (mám 90kg). Rám RB Monster EN 165mm (tlumič FOX RP2 tuněný v bikelive), vidle DUROLUX TT 160 (snižování na 120 a využívám to), dvojtácek+9ti kolco, brzdy Elixir 5 s 203mm kotouči, teleskopickou sedlovu. Teď má cca 15,5 Kg, přecházím na zapletená kola CrossmaxxSX a ušetřím ještě dost váhy (cca 0,5–0,8kg a budu mít 2.4 bezduše). Kdybych to stavěl od nuly, zvolím 2+10 a lehčí komponenty, možná i kladku (ale tu bych asi využíval jen v parku). Dá se dostat pod 14kg a přitom to mít dost odolné.

      Jezdím na něm normální výlety i s klukama XCéčkářema (holt si musím vychytat kdy sou po kalbě a nemají formu, pak to de) :-) A dá se s tím jezdit i v Leogangu. Samo, že to není fullcarbo XC a nebo speciálka DH, ale já nikdy nevím co si budu chtít sjet když jedu na výlet. Mě osobně to vyhovuje.

      0 0
      • gazman  

        Pod 14 kg a dost odolné? Naprostá utopie.

        0 0
        • XarlieN  

          Jo máš recht, vyjádřil jsem se hodně špatně. DOST ODOLNÉ NA MŮJ STYL JEŽDĚNÍ.

          0 0
          • gazman  

            Tak to nevím jak jezdíš, to je jedno, ale i pro hodně opatrného jezdce je 14kg kolo do parku použitelné jen na chvíli, zvláště pak jestli má kolem 90 kilo.

            0 0
            • XarlieN  

              No jezdím tak, aby mě to bavilo a nezrakvil se ve svých 38mi letech. :-) Moje kolo má zatím sakumpikum 15,5kg a nevidím na něm (na můj styl) žádnou slabinu. Do týdne dořeším nové CROSSMAXy a hodím sem info o váze po výměně kol.

              Ono v nabídce špičkových DH kol (a to už jsme na jiném levelu než jezdím já) najdeš kola s 200 zdvihem co se blíží váze mýho kola (samo se za to dost zaplatí) ale neříkej mi, že to dělají pro 70kg kluky a že na tom nemůže jezdit někdo kdo má 90. Jistěže některé věci zlikviduje dřív než muší váhy, ale s tím se holt musí počítat.

              0 0
              • fousek  

                Jo takovy kola jsou, ale urcite nejsou varny z lesenarskejch trubek.

                0 0
                • gazman  

                  Vím přesně na co narážíš, abys dostal použitelného sjezďáka pod 16 kg musíš bezpodmínečně na stavbu použít jeden s nemnoha ultralehkých DH rámů. Použitelný RB draxter mít 16 kg nebude, jestli 17kg tak to už je slušné.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Hejník měl postaveného dragstera DH myslím, že 17,2kg, ale s Ti strunou, fox 40, XTR, saint brzdy a řazení, lehkejma kolama(dt 440FR a mavic D521) a celkově to má pěkně udělaný.

                    0 0
                    • gazman  

                      Dyť to říkám, ale i tak je to otřesná váha, s takovýmí komponenty je to děs. Za nezlomitelnost se platí váhou.

                      0 0
                    • JMT  

                      Dragstera mam postavenyho 18kg presne, se vsim vsudy a lehky vecy tam teda fakt nemam. Ten ram neni zdaleka tak tezkej jak vypada

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Nemáš ho zváženej? Já slyšel zvěsti o 4,5, to je jak mý SX žejo :)

                        0 0
                        • gazman  

                          Tak nějak váží, já někde slyšel 4,4 kg. To je dost. Že by to SX byl takový ingot?

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Podle googlu tak 4,2, dost ±, nevim jaká velikost, já to mám v Lku. Až mi přijde Status, shodim komponenty a povážim, jestli budu mít na čem :) Nebo to střelim Pedrovi a ten snad bude mít :)

                            0 0
                        • Baba-Ji  

                          to by mně taky zajímalo, kolik váží rám Dragstera.

                          BTW., jaký je cca váhový rozdíl mezi Dragsterem a Boxsterem.

                          A další věc, co mně leží v hlavě, kdyby byly vedle sebe dva rámy, Dragstera a Boxstera, po kterým by jste šáhli?

                          0 0
                      • Atilla  

                        Hoď fotku, já furt nechápu co na tom mám tak těžkýho. Když tam mám lehké pláště a fr gumy,tak to má 17,8 s minionama o kilo na vrch. Můžu dát do vidle vzduch to je tak 200g(i když nevím kolik váží dual position), lehčí sedlovku a představec to by dalo dalších 240g, ten představec je hrozný těžítko(286g!!!) a na pedálech jsem teď přibral 100g. Jinak fakt nevím kde sebrat. Přesmyk chci nechat, takže půjde pryč ten představec, ale zase dávat 2t za sedlovku se mi taky moc nechce.

                        0 0
                        • gazman  

                          Když se ti nechce dávat tak to bohužel dolů nepude

                          0 0
                          • Atilla  

                            Vlastně mám ještě přes zimu dohodlej Elox, takže cca 200–250g dolu.Furt čekám kdy bude sedlovka od _Thomsonu levnější, ale i když jí koupím, tak je to pro mě konečná. nevím co dál, za kliky nedám 8tis abych je pak někdo ohnul o šutr a pedály za 3tis je pro mě taky nesmysl. To jsou věci, který prostě občas zničím a taky mi musí zbýt na uživení rodiny.

                            0 0
                            • gazman  

                              Rám už mám po eloxu, ještě jsem to neviděl, prý je to ale luxus, vyleštil jsem ho před eloxováním do zrcala, v pondělí bude doma. Jinač jasne s financema je to různé, teď mi stavba kola stojí, renovuju dílnu což spolkne hezký raneček.

                              0 0
                              • Atilla  

                                Prosím tě a kde sis to nechal dělat? V bikehazardu mě furt straší tím, že to bude možná trat déle než 6 týdnů a já jezdím i v zimě aspoň 2× týdně.

                                0 0
                                • gazman  

                                  Tam mi to dělali a trvalo to tak nějak, naštěstí jsem měl na čem jezdit.

                                  0 0
                            • logoman  

                              Mozna budu mit na prodej pristi tyden sedlovku thomson :) nejetou

                              0 0
                              • Atilla  

                                průměr 30,0mm?

                                0 0
                                • logoman  

                                  bohuzel 30,9 :(

                                  0 0
                                • gazman  

                                  30,0 budu mít na prodej po sezoně.To je až nasněží.

                                  0 0
            • Ondrais  

              mam 14,5kg kolo, vážim s výbavou k 80kg, mam ráfky DTSWISS440 ( pevný ale na žádnej FR ) a vydrželo to dost hrubou jízdu po šutrech v parku, pořád s tim skáču ( jo, nejsou to kdo ví jaký polety ) a drží to. To chce tolik nepodceňovat ty kola :-)) a když to rupne, tak se to vymění, alespoň člověk přímo zjistí kde je ten limit. :-)

              0 0
              • gazman  

                S kolama jsem si odzkoušel své, už jsem to tu psal, ale znova. V podstatě jsem během tří dnů odrovnal dva DT 5.1. Když dáš na kolo s 200 zdvihama takové sračky ráfky, tak je jádro věci v tom, že jejích pevnost nekoresponduje se zbytkem biku, jinými slovy, ty zdvihy ti dovolí jet takový kotel, že se k vůli tomu ty ráfky dostanou prostě do existenčních problémů:-)) Vážím oblečený tak 93kg třeba. Já bych ty 440 nepoužil v Beskydech ani na XC, mám na XC právě ty 5.1 a musím ve sjezdech fakt opatrně, jinak vím co by se stalo.

                0 0
                • XarlieN  

                  To je právě ono. Zjevně patříš mezi řádné střelce a bavíš se defacto o DH kolech. Primární dotaz byl na „hybrida“ se kterým lze i běžně jezdit. Já si myslím, že hybrida mám a odolný mi přijde dost. Samozřejmě to nelze srovnávat s DH koly, ty jsou odolnostně jinde (a tím pádem i váhově). Do bikeparků jezdím občas a nemám s kolem žádný problém, ale jezdím asi jako důchodce. :-) (jen parkrát jsem musel rovnat ráfek, občas po chybě na dorazy ale jinak jsem nic nezlikvidoval)

                  Třeba zkušenosti z Leogangu – tam byla většina tratí (snad kromě jedné a nějakých míst) jezditelná bez toho, aby kolo dostalo nějakou brutální sodu. Čistá cesta, dopady hezky udělané, sem tam roleta. Tam dostaly na prdel pořádně snad jen brzdy. Ale samozřejmě vždy záleží jak kdo jezdí a někdo to pošle natvrdo přeš šutry protože to prostě buď umí a má na to kolo, nebo vypnul mozek. Viděl jsem to sjet kluky na lehkých XC kolech pěkně a čistě bez toho aniž by ty kola nějak trpěly, a viděl jsme tam šílence na DHáčkách co valili hranu a ti by cokoliv méně odolného než motorky bez motoru nemilosrdně zlikvidovali.

                  Takže jde o to, jak moc velký kompromis kdo zvolí, na jedné straně lehké XC a na druhé těžký DH stroj. Každý bude mít ten průsečík jinde.

                  0 0
                  • goofy  

                    No.. A pak prijdes do Beskyd, pustis to dolu v tom nasem Beskydskem pisecku, a vsechna tvoje teorie je fuc :o)

                    Lehke rafky jsou fajn na uhlazene bikeparky a podobne cesticky, ale pak uz zacinaji ztracet.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
        • Georrge  

          pro někoho kdo má do 80kg není myslím problém s odolností, ale jestli má někdo metrák, tak už to bude horší… ostatně vážil by o 25% víc, a tedy i zatížení by bylo vyšší o 25%, a to moc zanedbatelné není, to je fakt.

          0 0
          • Carloss  

            *****, musím zhubnout:)

            0 0
            • sleeeper  

              Koukam, ze ja taky musim :)

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • XarlieN  

          Hele omluva, blbě mi váží váha.

          Po té co jsem vyměnil kola za Crossmax SX musím konstatovat, že si měl pravdu, protože ač na kolech ušetřeno 830g (váženo na jiný váze která je přesná) tak při vážení celýho kola jsem zjistil že váha ukazuje od 14,5 – 15,5 kg (což je stejně jako předtím). Takže pod 14kg odolný s tímto rámem/vidlí/kolama asi fakt ne, bo tam už není kde našetřit to kilo dolů jak jsme si myslel. Asi je ta hranice někde nad 15kg. I tak je to stále hybrid a někomu to může přijít oproti DH málo odolný (však viz. už ho mám v profilu, můžeš to sepsut co to má za slabiny – já tuším představec a kliky … a jezdce)

          Na mě to ale odolný je dost i když se na tom dá i normálně jezdit, takže hurá 27.9. do Leogangu nebo na výlet.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Myslim, že tak 15,5kg je reálná váha pro odolný kolo..

            Když se podivám na svoje..moh bych ušetřit třeba půl kila na rámu, možná tak 150g kdybych vyndal duše = cca 15,4kg. Pak už netušim, kde bych bral abych se nemusel bát každýho kamene..

            Teoreticky, dát tam vzduchovej tlumič, šlo by to na těch 15kg, otázkou je, jestli by to za to stálo..

            0 0
            • gazman  

              15,5 je dle mého taky tak asi minimum při zachování použitelnosti, a to myslím už i s tím vzducháčem.Jinak DHX 5 s Ti strunou má 740g a vivid air má 530g, rozdíl je 210g a to je vivid silně odpudivý a nevím jak skutečně šlape, třeba DHX air za DHX coil funkcí silně pokulhával.

              0 0
              • Mr.Duck  

                O DHX Air sem slyšel, že nic moc, ale Vivid by údajně měl chodit. Nebo takovej Cane Creek DB Air nevypadá vůbec špatně..

                Ti struna přece jenom taky neni zadarmo, a to ten slušnej vzducháč vyjde levnějš, než coil na stejný úrovni s Ti pružinou.. Příští rok bych chtěl Double Barell kupovat, možná o tom airu zapřemejšlim. No a mezi ocel pružinou a vzduchem už tak malej rozdíl neni, žejo :)

                Já myslim, že s tim vzduchem a lehčim rámem bych se na 15kg dostal, a myslim, že žádnýho papíráka nemám. Sice je tam jednobrejle, ale váhově ± stejná jak Boxxer race se vzduch. patronou.. Je pravda, že třeba vepředu nemám butyl, to je zas 200g nahoru.

                0 0
                • gazman  

                  Vivid prý skutečně maká dobře, ale je hnusný, no co už, možná ho tam taky nandám.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    No mě by pěkně ladil barevně, a ten design mi přijde zajímavej, neřikám že pěknej, ale zajímavej. Na druhou stranu myslim, že za pocobnou cenu bych moh mít ten Cane Creek, tak jestli ho budou opěvovat jak ten pružinovej, možná se uchýlim spíš k němu..

                    0 0
      • fousek  

        Monstera pod 14kg je podle me dost nerealny, pokud ho nebudes osazovat DT vidli, Crossmaxama SLR (ne SX) apod.

        0 0
        • gazman  

          No a v takovém osazení do parku? Snad jedině od auta ke kase pro permici.

          0 0
          • fousek  

            Tak nejak, i kdyz v nekterejch bajkparkach jsou i takovy XC traily, kde by se dalo s troskou citu sjet:-)

            0 0
        • XarlieN  

          Nyní celé kolo, tak jak jsme ho výše popsal, váží 15,7. Crossmaxy mám SX (a jen zadní kolo bude o cca 700g lehčí než vozím teď a zároveň bude odolnější, přední nevím). Celkovou váhu po tý rekontrukci uvidím, až to celé dokončím. Podle mě budu kolem 15kg. Těch 14kg jsme myslel tak, že kdybych šel fakt po gramech a řešil titanové šrouby, nejlehčí přehazky, karbonové kokotiny atp., že se možná k těm 14kg dá dostat ultralehkýma komponentama (třeba na kazetě se dá ušetřit skoro 200g oproti tý co mám dnes, ale stojí to nehorázně a vydrží to míň) – rám/vidli/kola nevyměním. Ale vzhledem k mojí váze je kilo na kole nic.

          0 0
    • xetron  

      Je to opravdu dost blbé rozhodování. Já kdysi taky začal blbnout v lese a když sem potřeboval nový bike, říkal sem si, vezmu něco pevnějšího, s většími zdvihy a bude prča… Jenže nebyla, kdekoliv se dopravit na těžším biku s více méně sjezdovou geo mně nijak moc nebavilo, nehledě kdybych se chtěl projet jen tak po okolí. Tak sem laboroval, že ze starého biku vezmu komponenty a postavím HT. Jenže když postavím HT tak budu jezdit zase jenom soft vyjížďky protože zhýčkaný fullem se mi na HT nebude chtít do lesa se třepat… Nakonec sem pořídil Pitche 150/150 a jsem spokojený, 2011 už je docela lehoučká takže to není tak FR střelec, ale nepatrnými změnami by se z toho dal postavit odolnější tank. Ale i v základu se mi s ním jezdí super jak po cestách a xc vyjížďkách, kde nejsem nikdy omezen terénem do kterého se pustím, tak při cestování po horách a sjezdech dolů.

      Samozřejmě je ale důležité si uvědomit co chceš jezdit, nebo spíš co v reálu budeš jezdit a taky pokud jezdíš s určitou bandou třeba, tak porovnat co jezdí oni.

      Abych přišel na to, že pro mně je nejlepší kolo se zdvihy kolem 150mm, 2plackou atd stálo nemalé peníze a asi 2–3 roky času…Přeji ti aby ses trefil správně napoprvé a měl radost z bikeování.

      0 0
      • Specík  

        Můj příběh je téměř stejný, taky jsem nakonec skončil u pitčh – snese hodně.

        0 0
    • Elwing  

      Je dobrý si projít ten mezistupeň přes allmountain, jenže pak většinou člověk zjistí, že ho to na tom nebaví ani z kopce, ani do kopce. Jde o to jestli máš peníze na ježdění z kopce, pořízení sjezďáka a jeho provoz vyjde snad jako nejdražší koníček co jsem kdy dělala :(

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Blackbiker  

      kup rovnou enduro mašinu-na tom sjedeš vše a když se pak odchýlíš k jakémukoliv stylu, můžeš pořád toto využít. Am kolo bych nekupoval-do parků a na pořádné traily dolekopcom nevhodné. Ale obecně bohužel univerzální bajk neexistuje-pokud chceš jezdit 2 styly, potřebuješ 2 kola. Hlavně jde o to jak se budeš profilovat-kde a jaké máš možnosti ježdění je hlavní věc. Když mne může vyvézt vlak celoročně cca do 1000m.n.m. a mám možnost pak jet po jedněch z nejlepších trailů v Čr je jasný, že kolo na horekopcom nepotřebuju:-)

      0 0
      • Bish0p  

        vlak, 1000m.n.m. Jen tak ze zvedavosti, kde bydlis?

        0 0
        • goofy  

          Prakticky v Rusku :-D

          0 0
        • Blackbiker  

          Krušné hory-Vary

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • fousek  

        Podle me blbost, univerzalni kolo existuje. Treba muj ReignX zdvihama takovy FRko a i par maratonu jsem na nem zajel v 1. 1/4 startovniho pole, nebo jsem na nem ujel 150km za den a hned druhej den 67km po Acku domu. A to Reign ma kolem 15kg. Nomad v karbonu se da postavit kolem 13kg, sice ma mensi zdvihy, ale v bikeparku se s nim da jezdit dost dobre (i lip nez na nakejch tezkejch FR mrchach).

        Jezdil jsem jak na FR strojich jako je Specialized Bighit tak na chrtech typu AnthemX a Blur XC.

        A muj zaver je takovej, ze tezky FRka jsou zbytecne tezky na normalni jezdeni i v bikeparku protoze jsou straslive pomaly jak do kopce tak zkopce i rizenim.

        A chrti jsou o malinko rychlejsi nez universalove, dokonce bych rek ze se ridej jeste lip (kvuli utralehkejm kolum) a do vzduchu jdou samy, ale v rozbitym terenu ztracej a i to riziko poskozeni je velky.

        Takze za me staci jedno kolo na celorocni jezdeni.

        Samozrejme pokud nekdo jezdi kazdej druhej vikend do bikeparku a nechava se vyvazet lanovkou tak jsou 2 kola vhodna.

        0 0
        • gallardo  

          jde pak taky o to, jestli za to univerzalni kolo nedas vic nez za ty 2 specializovany. Ale ja se taky klonim spis k 1 kolu a k nemu idealne 2 pary kol

          Jinak ta Mala Skala v nedeli – zatim to vypada, ze pojedu, v patek ti dam vedet na 100%. Co ty, jedes?

          0 0
          • gazman  

            Tak to mám udělané a myslím že je to v pohodě. Teď ale stavím DH a i když bude o cca 1kg lehčí než moje dosavadní FR, nevím, jestli na něm půjde jezdit en tak dobře jako na tom FRku.

            0 0
            • fousek  

              DHcka uz maj dost zbesilou geometrii a jejich problem je sedlovka a posunuti sedla a samozrejme lepivy plaste do mokra verzus XC plaste ktery upalujou.

              0 0
              • gazman  

                No mě na to bude sedět ta druhá sada kol, kterou mám teď k FRku, ale ta geo to asi zabije, bude to na rámu session 88.Taková sedlovka s opačným offsetem by to řešila.

                0 0
          • fousek  

            Jakz takz DHcko bude cca od 60t. a nejakej chrt s nejakou vahou aby se vyoplatil oproti univerzalu bude od 50t. coz nam dava potencial 110t. a za to se da udelat lehkej karbonovej univerzal:-)

            Zatim nevim, taky budu vedet v patek

            0 0
        • Blackbiker  

          to jsem si taky myslel, ale je to nesmysl-jet maraton na Reignu X může jen blázen:-). V Beskydech taky někdo jezdí XC na dvoubrejli a 200 zdvihu-opět nesmysl. Ale vyvracet ti to nebudu..

          0 0
          • XarlieN  

            Všichni nemusí jít s davem aby je něco bavilo.

            0 0
            • Blackbiker  

              ještě že jdu proti davu:-)

              0 0
              • gazman  

                Ty si hovno rebel, kdybys jezdil XC na 200mm dvojbrejli, tak bych neřek ani slovo, ale tebe svazují konvence. Jdeš se stádem:-)

                0 0
              • pitos  

                Jdeš s davem a ani o tom nevíš:)

                0 0
                • Blackbiker  

                  hlavně jsem tu měl dát pouze jeden koment, ve kterém jsem chtěl poradit tazateli v rozhodování, ostatní komenty dál byly zbytečné…mne tlachání o ničem nebaví, takže finito, hoj všem

                  0 0
          • gazman  

            :-)Jestli má to kolo s dvojbrejlí 15,5 kg a dá se to zamknout tak nevidím problém, ať to má třeba pětibrejli ne?:-)Do Beskyd to musí být ideální bajk.

            0 0
            • pitos  

              No Viťas myslí asi někoho jiného(myslím že vím koho:)a jeho bike spíše atakuje 20kg hranici…no ten jde alespoň opravdu v něčem proti tomu davu:)

              0 0
              • gazman  

                Norco, nebo Santa:-) Jinak dobře oni.

                0 0
                • pitos  

                  Oba, ale podle dvoubrejle myslel Santu:)

                  0 0
                  • gazman  

                    Jo pak mi to taky docvaklo.

                    0 0
          • fousek  

            Na Reignovy sem zajel zatim nejlepsi umisteni co sem kdy zajel a nebyla to zadna dlouha streka, ale cca 30 min. kriterium (samo hralo v tom hodne velkou roli obsazeni startovniho pole) Z toho je evidentni ze zvih nicemu nevadi pokud je kinematika zadni stavby udelana dobre.

            Vetsina lidi je proste ovladana predsudky, ze vysokozvihova kola nemuzou jet rychle. Ono se staci svezt na karbonovy V-10 a hned od prvniho slapnuti je jasny, ze se houpe daleko min nez kdejakej prepakovanej jednocep ala Kona s polovicnim zdvihem.

            0 0
    • Baba-Ji  

      Tak jasně, mně šlo spíš o to, že se mně nechce obměňovat(a hlavně za to vyvalit „ranec“) zatím dobře fungující a relativně i vizuelně nekonfliktní díly.

      Pokud by se mně aktuální komponent nelíbil, tak by mně nového nákupu tolik líto nebylo a nerozvažoval bych se.

      Konkrétně v mém případě řeším přestříkání stávajících x nákup nových ráfků.

      0 0
    • logoman  

      Existuje nejaky udelatko na osu naboje 10mm, aby sla dat do ramu na osu 12mm?

      0 0
      • Mr.Duck  

        Co je to za nábu? Třeba Hope se nechá předělat na 12mm osu, o ničem jinym nevim :-( Je to 150*12 nebo 135*12? 150 má jiný rozteče, tma by to neprošlo..

        0 0
        • logoman  

          Naba je to uplne obyc, ale funguje a nechci kupovat novou + by se muselo preplitat coz by vyslo na hodne. Nasel sem, ale prispevek na jednom foru kde se resilo to samy a udajne to funguje i kdyz se da do 12mm ramu obyc osa … ano je to 135mm

          0 0
          • fousek  

            Jestli jsou tam normalni patky tak to pujde v pohode,jestli to funguje jako pevna osa, tak budou potreba 2 futra

            0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce

Podobné diskuse