Zdar, teď mám HT Xtc, chci jít do fulla, větší pohodlí (hlavně pro dlouhý trip), ale nechci ztratit rychlost. Můj typ je Anthem advanced (only frame)cca 60 k. Co vy na něj?
Zdar, teď mám HT Xtc, chci jít do fulla, větší pohodlí (hlavně pro dlouhý trip), ale nechci ztratit rychlost. Můj typ je Anthem advanced (only frame)cca 60 k. Co vy na něj?
Určitě to bude pohádka,
karbonovy ram u fulla – skoro bych rekl vyhozene penize. U fulla je mnohem dulezitejsi koncept pruzeni a zpusob provedeni.
A co váha? Bude mít rám Al, tuším cenu okolo 25 k stejný tlumič?
ALU rám bude o něco těžší, ale rozdíl nebude zásadní. Hádal bych tak rozdíl okolo 300 g.
No me by spis zajimala odolnost. Taky jsem o karbonovym fullu premejslel (S-works Epic), ale dost lidi me zrazovalo, ze kdyz to nekde bouchu, tak je po nem. A to by byla trochu draha sranda. Nevim jak moc je to pravda.
Záleží na tom, jaké „bouchnutí“ máš na mysli. Můj HT rám už schytal pěkných pár ran a žije. Tak tragicky bych to tedy neviděl. Na fulla mi ale připadá carbon jen zbytečný luxus. Myslím že stejně ti poslouží hliník.
No kdyz to praskne tak je to urcite luxus :) Dycky to muze nejak i pri lehkym padu spadnout blbe na kamen. Nebo nejaky velky odletavajici kameni. Nevim jak velkej rozdil je v takovym pripade proti hliniku. Mam karbonovy jenom rohy, uz toho schytaly hodne a jak rikas, akorat sou odreny a jinak drzi.
Mě se líbí i ten obyč! :)
Nevíte někdo, kdy by se nové modely Gianta mohly dostat do Čech? V Anglii se dají už koupit, ale jsou trošku more expensive! :(
Mě by ten hliník taky neurazil, ale potřebuju vědět, jak moc se to houpe například proti tomu Epicovi a co tuhost. Máte někdo zkušenosti. Nejezdím moc těžký terén, ale občas mě bolej při delších tripech záda a neužiju si to. Jsem rád za každou odpověď. Zkoušel jsem tady hledat pod "anthem"a nic moc. Kdo ho jezdí?
Něco je na forums.mtbr.com/showthread.php?t=235238
Dík, pěkná fotka. Docela ho tam chválej, pohodlnější než Epic a stejně rychlej… Nečet jsem to celý, ale byl to jen ten borec, co si ho má? Je někdo další, kdo je může porovnat?
V prázdninovém Peletonu testovali a srovnávali letošního Anthema s NRS a podle nich je A. kolo pro adepty na bednu. Jinak zkus hledat v qoogle! :)
letos jsem jezdil trance 3 a anthem3 přestože na a.3 je tlumič s-type(připadá mi méně chytrý než fox rp), tak na a3 jsem používal těžší převod než na t3 rozdíl je i ve váze a3 je asi o 1,5 lehčí bohužel nemám srovnání s epikem příští sezónu bych měl jezdit a1 s foxem tak uvidím, jestli je to ještě lepší kdyby mi někdo letos na jaře řekl, že budu jezdit vidlici 80 mm, tak se mu vysměju ale není to tak špatný :-) takže je to o zkoušení, taky o tom s kým jezdíš, protože u mně se terény nezměnily, jenom mám rychlejší kámoše :-))
propedal asi nebude nikdy fungovat jako Brain. Myslím že to není zrovna dvakrát rozšířený kolo, zkušenosti asi spíš ze zahraničí. Taky jsem o něm uvažoval, super kolo.
Ten Epic mě nějak nebere. Myslím, že ani samotnej rám nekoupím (možná se pletu). Ten Anthem mi prostě sedí i vzhledově, ale nerad bych kvůli tomu ztrácel na funkčnsti. Nevíte někdo jak bude vypadat ten rám Al za těch 25k. Co ten tlumič? Barva?
no asi tak ze epic je chrt, kamos ho jazdi v tej carbo verzii ja zase nrs na carbo rame, ten carbon by som tak na full-e nedramatizoval,mne osobne sedi ten system nrs, jednou z nevyhod u neho, je ze pri brzdeni akoby si zamkol zadnu stavbu stava sa malo aktivna co u napr. u anthema nie,medzi epicom a anthemom je velky rozdiel v systeme pruzenia to musis vzat do uvahy,
tak s tymto sa neda len suhlasit. krasny priklad je napriklad karbonovy stumpjumper. vyssia hmotnost + nizsia tuhost ramu ako u hlinikovej obdoby. to sa oplati. tieto udaje su k nahliadnutiu na www.mountainbike-magazin.de. pockal by som na udaje o hmotnosti a tuhosti u toho carbonoveho anthemu. ale pravdepodobne to budu vyhodene peniaze…
pride mi to jako blbost, lepsi za pulku hlinik
Nemám s fullama žádnou zkušenost. Je mu jasný, že Epic vers Anthem maj každý zásadně jiný system pružení. Jak se to ale projevuje v praxi? Je tam taky tak zásadní rozdíl? Pořád mě zajímá hlavně rozdíl v akceleraci proti HT. Můj prodejce mě pořád full rozmlouvá s tím, že to zásadně musí bejt líný. Když už připustí diskuzi, tak Epic za 100 k.
len v skratke, epic majuci tlmic brain a ak je na biku namontovana obdoba pruzenia aj vo vidle spv a pod. tieto tlmiace jednotky reaguju na podnet od terenu teda po naraze na nerovnost sa otvaraju trysky a zacinaju pracovat, citlivost odtrhu sa nastavuje manualne, teda je to ht do momentu narazu,teda aj pri akceleracii, teda pouzitelny na xc preteky,nemyslim si ze full je lenivy to je blbost,kamos toho roku na Salzkammergut MTB Trophy – Bad Goisen (Rakúsko) isiel na nrs-ku, a na 203 km trati skoncil na 8. mieste www.sport-timing.at/…lts_show.php?… je to len a len na bikerovi a technike jazdy, jeho bike je tu www.cyclesuperstore.ie/…wgallery.asp, teraz tam posoby stavli sme si biky naraz.Ja by som sa na ht uz nevratil.
ten bike v rubrike Custom Built Bikes to nrs – ko co je tam
Díky za vaše poznatky. Projel jsem starý Vela a jsem v obraze. Všechny systemy pružení vcelku chápu. Je tam asi jasný, že Brain (resp. Terra logic u vidlic – stejný system) bude asi nejlepší. Naopak se mi ale zdá, že ten Ant s RP 23 (Maestro) má větší variabilitu nastavení. Nebude u Ant při stejné cenové úrovni lepší váha kola ? Někde jsem dokonce našel, že je ke koupi rám Epic v Al 2006 za 60 k. Fakt drahý. Je ten rozdíl Brain – Pro pedal tak propastný, jak cena?
samotne prodavane ramy jsou predrazene. bud si koupis cele kolo a prohazes dily, nebo koupis ram ve vyrazne sleve, protoze za normos cenu to nikdo nekupuje. U giantu je to docela podobne, samotny ramovy set stoji skoro stejne jako nejlevnsi model na tom ramu :-(
U toho Giantu mi to tak nepřijde. Ten rám Ant0 za 25 k se mi zdá celkem výhodný. (Ant0 komplet kolo stojí 100 k). Když vemu rám 25 k, vidle Fox 20 k, crossmax SL® 22 k, X0 10 k, kliky 8 k, Juicy7 7 k, zbytek do 100 k přibližně dám. Co je tam horší než na seriovce? U Spešlu na rámu za 60 k (Al) se nechytám. U serie mám např. Crossmaxi až na S-works za 180 k. Na kolech a vidli se mi moc slevit nechce. Na HT mám Rebu a chci něco trochu lepšího. Zdá se mi, že když chci pohodlí, tak se dost houpe. Nevím, jestli to mám dobře poladěný, ale měl jsem ji v servisu, když to nafoukali podle tabulek, tak je na mě moc tvrdá. Upustil jsem ji a dost se houpe. Výhodnější se mi zdá F100X, kola Crossmaxi-každej říká paráda… Loni jsem sice investoval do náb 240S, DT ráfky radši už nevím, co mě to stálo. Proto si HT nechám a budu mít two bikes.
Chces nieco lepsie ako REBU?? Co ja by som za nu dal…:)
Mně Reba zas tak skvělá nepřijde.
zkus trošku přifoukat negativní komoru větší tlak v negativní komoře=menší citlivost vidlice
no, je to spíš naopak a ještě k tomu se to moc neprojeví – akorát přijdeš o zdvih
Měl jsem to nafoukaný podel tabulky. Musel jsem ji upustit, negativní ale ne. Stejně se při normální jízdě skoro pořád noří, přitom žádná zvláštní žehlička. Když jdu ze sedla tak se mi zdá, že dost houpe. Nějak mi nejde ji doladit. Myslím, že Terra Lb ude lepší. Nebo ne???????????????????? Mě se zdá, že určitě. Hlavně proto, že nemusím nic zavírat. Vůbec, zavírání mi nějak nesedí, nějak mi to při ježdění překáží...............?
Nikdo nemá jinej názor…
omouvá se, trošku jsem tu negativku poplet takže znova: s tabulkama rs mám takovou zkušenost, žer toho vzduchu je tam pak moc-vidlice nevyužívá celý zdvih ani podstatnou jeho část, takže nafoukat a vyzkoušet v terénu kolik to chodí (st.páska na kluzák je dobrá pomůcka) u mne se osvědčilo tak 85–90% zdvihu, ale na to může mít každý svůj názor docela dobrá pomůcka je-aby se ti pružící jednotky ponořily asio 20–25% zdvihu jenom při nasednutí na kolo pak si pohrej s negativní komorou: čím větší tlak v ní, tím větší citlivost, pokud je ten talk větší než v hlavní komoře (nemělo by to být) tak může vidlice ztratit část svého zdvihu takže větší tlak-vidlice je citlivější, více žehlí menší tlak-vidlice nebere „padlé jehličí“, ale ani šlapání nemá na ní takový vliv (taky záůeží, jak kdo šlape)
BERU ZPĚT!!! OPAK JE PRAVDOU ČERVENÁM SE :-)