antidiesel.eu - petice evropskému parlamentu

507 nepřečtených
  • Ondrais

    Kdyby se někdo k této záležitosti chtěl vyjádřit a ztotožnit se s cíli neziskového o.s. antidiesel.eu při nelhostejnosti k sobě a svému okolí, zde je možnost podepsat petici a podpořit tak snahu v boji za čistčí život! ;-)

    Myslím si, že mezi bikerama se určitě najde spousta lidí, co se při každém průjezdu naftovýho šetřílka dusí v sazích nebo smradu pochcaný slámy ( novější motory )

    protože nafta, nepatří ani do kamen!

    více na:

    www.antidiesel.eu

    p.s.: prosím všechny s diagnózou TDi aby byli pokorní a nezačli tu vychvalovat ty smradlavý krámy. díky ;-)

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jecnak  

      Supr stranky.

      0 0
    • Ruprt2  

      Zkoušel jsi zjistit, jestli se to dá léčit?

      Nebo ještě nejsi diagnostikovaný?

      0 0
    • mr.antik  

      Ukaž mi voňavou 2t dodávku s benzínovým motorem co žere do 8mi litrů…

      0 0
      • Ondrais  

        jak je psáno, vyjma nákladní dopravy. Reaguješ aniž bys to četl.

        0 0
        • ememem  

          esteze tak, to su ausgerechnet ti co nesmrdia kdezto taky novy bavorak…

          0 0
        • oddie  

          2t dodávka je osobák, tak co, byl by příklad? T4 Caravella s VR6 je pravda příjemné svezení, ale jaksi nesplňuje tu podmínku spotřeby, a to docela o dost…

          0 0
        • TinkTink  

          T5, T4 nejsou nakladni doprava v urcitych verzich a s benzinem se prakticky nedelaj.

          0 0
      • oddie  

        mr.antik: Starej Transit v nízký verzi s prastarým 2,0DOHC, jako byl v Sieřře, teda když se s tím jede max 80 :) Akorát voňavej teda rozhodně není.

        0 0
    • oddie  

      No ještě že nemám diagnózu TDi, když mám HDi :D

      0 0
      • mitch  

        Já mám taky HDi diagnózu :)

        0 0
        • oddie  

          Tak to upřímnou soustrast, to musí bejt hrozný :)

          0 0
          • mitch  

            Smrdí to až hanba :)

            0 0
            • oddie  

              Hlavně je to francouzský, takže špatný, to ví přece každej, protože Francouzi nic neuměj, jen žerou žáby a chlastaj víno ;)

              0 0
              • alinceb  

                Moje řeč…:D

                0 0
                • oddie  

                  Ještě sejry jsem zapomněl, juj, hrůza, pojedu tam až na jaře, to zas budou hody.

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • Ondrais  

        jj, ještě lepší :-D francouzi jsou v týhle vůňi obzvlášť experti.¨

        No, čekal jsem to. Každej doma nafťáka a dělá že to nesmrdí, ostatně to jde vidět i na silnici. ještě čipnout a hned jsou brikety na chalupu.

        0 0
        • Schoscha  

          promiň, ale s těmahle názorama di do ******.

          0 0
          • Ondrais  

            když nejsou argumenty, přijdou sprostá slova. Ale už jsem si na to u lídí zvyk. ;-)

            0 0
        • oddie  

          Ale jo, jestli chceš, klidně to i čipnu, to je otázka chvilky, není problém. Zatím jsem neměl potřebu, ale co bych pro tebe neudělal :P

          0 0
        • mr.antik  

          Moderní (řekněme od r. 2000) zahřátej nafťák v dobrém stavu a stáří v našich nadmořských výškách a v rozumných otáčkách nesmrdí.

          0 0
    • jIrI___  

      Ekoteroristi jsou zlo větší než nafta.

      0 0
    • ememem  

      no inak ovela skodlivejsie emisie jak moderne naftaky a v ovela vacsom mnozstve vypusta napr. taky gumarensky priemysel nehovoriac o splodinach pri druhotnej recyklacii takze kazda cyklobuzna co bude jazdit na gumach bud zaplati eko dan (podla sirky pneumatiky) alebo ak sa mu to nepaci bude jazdit na rafiku a hotovo, nech sa stary dunlop v hrobe obrati imperialista poondiaty. proste mala obet prospech trvalo udrzatelneho zdraveho zivotneho prostredia. verim ze aj medzi bikermi to najde pochopenie.

      0 0
      • jIrI___  

        A o prdících krávách na pastvě ani nemluvě :)

        0 0
        • ememem  

          na to uz sudruhovia v stuttgarde nasli riesenie, volaku bobulu co ked krava zozerie tak neprdi len je este prilis velka na to aby sa krave zmestila do papule ale uz na tom pracuju…

          0 0
        • Ondrais  

          jenže pleteš hrušky s jabkama. Tady nejde o žádný skleníkový plyny ale o škodliviny a toxický látky který přímo a každodenně ohrožují zdravý lidí.

          0 0
    • Skicross  

      Jen by mě zajímalo, jestli někdo počítal emise, který vzniknou při výrobě el. energie pro elektromobily. V AutoBildu jsem četl článek, že elektromobil má druhotně vyšší emise (vzniklé při výrobě energie) než u moderních benzíňáků nebo dieselů s FAP filtrem. Je to jen bublina, která brzo splaskne.

      0 0
      • Excel  

        Tak to je jasný, ale smrdí to někde u elektrárny a u výrobny baterií kde to vadí jen hrstce nepodstatnejch lidí z okolních vesnic. Ale ve mestěch, kde budou jezdit jen svaté elektromobily, bude čisto a svěží vzduch.

        0 0
      • Ondrais  

        jsi jen další kterej to nepochopil a nebo nečetl. Nejde o emise co uniknou do atmosféry ale o ty co denně dýcháš ;-)

        0 0
        • jecnak  

          Jeste ze ty emise co unikaj do atmosfery nedycham :-D

          0 0
        • Skicross  

          Pochopil. Ale jen hlupák si myslí, že když se z měst emise vyženou na vesnici a do přírody, tak bude život lepší. Kde budeš jezdit na kole? Ve městě?

          0 0
          • Excel  

            jasně, aspoň bude zbytečný se trmácet do lesa za město, když tam bude stejně hnusnější vzduch :-d

            0 0
        • ememem  

          lenze ja takymto pohnutkam neverim, na to mam uz moc rokov. uz len ta robota okolo toho, administrativa, web site (mimochodom priserny) a nasledny konecny ciel je tolko roboty ze jsa priam natiska Cui bono? inak povedane kto vas plati a za co resp. za tym mate nejaky vlastny elektro-baterko-biznis alebo take nieco.

          0 0
    • pstasek  

      Mě zase vadí kyselej smrad benzínových katalyzovaných motorů a eko buzerační nařízení nekorespondující se zdravým rozumem.

      Elektroauta nejsou ekologičtější. Je potřeba tu energii nějak vyrobit a ta se dělá v elektrárnách, který spalujou v převážné míře uhlí. Pak se s nějakou ztrátou dobíjí do akumulátorů auta a s nějakou další ztrátou přeměňuje na pohyb.

      Spalovací motory jsou pořád v tomhle smyslu nejlepší volbou a napříkad pro pohon náklaďáků a jiných silných strojů je nemyslitelné použít benzínové motory.

      Nejsem proti vývoji, ale změna technologie pohonu by neměla být „za každou cenu“, aby to nedopadlo jako s fotovoltaikou.

      0 0
      • Bafoon  

        Mě zase vadí kyselej smrad benzínových katalyzovaných motorů a eko buzerační nařízení nekorespondující se zdravým rozumem.

        pod tohle se ti podepíšu :-)

        0 0
      • Georrge  

        Smradlavý benzíňák jsem snad ještě nepotkal… maximálně hodně staré a vytřískané, ale smradlavé nafty jdou už z výroby. Mluvit o úspoře u naftového motoru můžete u 1.4 maximálně 1.9, ale může mi někdo vysvětlit naftový čtyřlitrový osmiválec v BMW/Audi/VW za xx miliónů? Tam asi moc o úsporu nepůjde, a že by někdo tolik miloval naftu pro její krásný zvukový projev, to pochybuju. A když k vám přijede nádherné BMW 7 a začne chrochtat tak to opravdu není ono.

        Nafta sice žere méně, má míň CO2, ale má mnohem víc ostatních emisí – síru, dusík, saze… ty první dvě se podílí na kyselých deštích, a dýchat ten černý dým z výfuku taky není zrovna ekologický, jak se to snaží všichni prosazovat.

        Elektromobily jsou provozně ekologičtější, sice se pro ně musí vyrobit elektřina, a ta se u nás dělá nejčastěji z fosilních paliv, ale elektrárny mají mnohem větší účinnost než spalovací motory takže by se dalo říct, že elektromobil dojede na jeden litr ropy dál než nafta/benzíňák. Ale problém jsou baterie, jejich výroba (a hlavně těžba surovin pro ně) je mnohem větší svinstvo než provoz stovek nafťáků. Navíc u elektromotoru není ten krásný zvuk motoru, ikdyž ten s ekologií nemá co dělat, pravda :)

        Já vidím budoucnost ve spalovacích motorech na vodík. Ten se sice dneska vyrábí těžko, ale až se vychytá jeho výroba v jaderných elektrárnách tak bude vodíku dost a dost. Odpadem bude vodní pára. Vodní pára je sice hodně skleníkový plyn, ale v ovzduší nezůstane dlouho.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • assassin  

          vzdyt atmosfera je skoro samej dusik, co je proboha spatnyho na tom ze ten motor vypousti dusik?

          a ctyrlitrovy diesel v bmw je proto ze pri stejne dynamice jako obdobny benzinovy zere o cca tretinu mene paliva, to je cely. A chrochtavou osmivalcovou sedmicku jsem jeste neslysel, mam dojem ze bys vedle takoveho auta nepoznal jestli je v tom benzinak nebo diesel.

          jo a benzinaky smrdej bezne, nedavno jsem byl na emisich a kdyz se jede s motorem jen tak napohodu tak katalyzator se nedostane na teplotu a moc nemaka… bylo potreba tomu dat chvili kour aby to zaclo fungovat…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • pepek  

          ale elektrárny mají mnohem větší účinnost než spalovací motory takže by se dalo říct, že elektromobil dojede na jeden litr ropy dál než nafta/benzíňák – ty seš vůl, běž do školy a vrať školný, aktivisto.

          0 0
          • assassin  

            hm vyborny kdyz tihle zeleni odbornici zacnou argumentovat technickymi daty a pritom o technice nic nevi..

            0 0
    • pepek  

      Elektrikářská lobby?

      0 0
      • pelhrimov  

        Ano. Se podívej do sekce partneři: http://www.teslamotors.com/

        toto je výrobce těch plug-in elektromotorů

        http://www.fiskerautomotive.com/

        , do teďka jsem ten termín neslyšel (jsem v tomto oboru laik), ale oni nám to ukáží v roce 2012 :)

        0 0
        • pelhrimov  

          Asi je zastupuje nějaký lobbista Petr Ptáček (Balordo, s.r.o. Nabídka zprostředkova­telských služeb. Všichni klienti s námi byli spokojeni) Ať žije kult osobnosti, protože tu petici organizuje Občanské sdružení Ptáček. Fabrika si najme sro. to založí o.s. a začne tlačit na Parlament.

          0 0
      • Ondrais  

        vubec ne. Já proti spalovacím motorům nic nemam, ale používat naftu v osobních autech je cool hovadina všech těch pseudo ekoaktivistů co řeší uniklý gramy CO2 na km coby skleníkovýho plynu a skutečný nebezpečí těch opravdu škodlivých splodin z dieslu už nikdo neřeší.

        Já si osobně myslim že celá tahle ekoaktivita je jedna velká lobby zrozená někde … ( nedivil bych se že v usa pro zbrzdění evropský ekonomiky )

        prostě dýchat a nechat si v těle usazovat toxický saze je bezprostřední nebezpečí a kdo tvrdí že ne, je buď pitomec, nebo uplnej zaslepenec.

        Ale funguje tady skvěle to: „Každá liška chválí svůj ocas“ :-D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Ricci  

      Jazdim na TDI 200km denne a som rad, ze existuje :-)

      0 0
    • Martin  

      co to ***** je? kdo zas chce co regulovat???? už jenom loading animačka s větrníkem mě děsí.

      p.s.: moje diagnóza je Favorit 136L karbec :-)

      0 0
      • oddie  

        Tak to taky upřímnou soustrast :)

        0 0
        • Martin  

          jo a ještě dvě oktávky TDi, na ty jsem málem zapomněl :-)

          ale děkuju za soustrast, vážím si účasti spoluobčanů :-)

          0 0
          • oddie  

            Nemáš merčédes, nejsi IN :P Pche, nějaká oktávka, dyť to má každej :D

            0 0
    • biker007  

      no jestli mne doplatis rozdil ve spotrebe mezi TDI (mimochodem s euro4) a treba 2.0 FSI tak bych o tom uvazoval;)

      jen aby jeste nejakeho euro-ekoteroristu nenapadlo zavest priplated k nafte/benzinu za ucelem rozvoje „ekologickych“ pohonu..viz ceny elekrtiny.

      0 0
      • ememem  

        to sa spolahni ze je to len otazka casu

        0 0
      • Ondrais  

        to si povíme po servise, kolik budeš potřebovat na opravu :-) ale že ti to bude někdo ještě platit pochybuju. :-)

        0 0
    • Excel  

      Každej by tu jezdil v nadupaný zadokolce, benziňáku s karbecama a turbem…kdyby žral jak TDI :-/ a nesraly se do toho eurolimity.

      0 0
      • assassin  

        ja jezdim v nadupany..no az tolik ne… zadokolce, benzinaku i tak, je potreba si to uzit driv nez to ekoteroristi zatrhnou… mozna bych mel poridit jeste naky vetsi V8:)

        0 0
    • apache6000  

      Hovadina

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Internaut  

      Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.

      0 0
    • přišlapávač  

      jak už tu někdo zmínil, tyhle ekoteroristi jsou horší než všechna ropa na světě.

      0 0
    • pelhrimov  

      Asi je zastupuje nějaký lobbista Petr Ptáček (Balordo, s.r.o. – Nabídka zprostředkova­telských služeb) Ať žije kult osobnosti, protože tu petici organizuje Občanské sdružení Ptáček. Fabrika si najme sro. ta založí neziskovku a začne tlačit na Parlament, klasika.

      7407178482

      Medical Immobilliare a.s. OR

      BALORDO s.r.o. OR

      CREDIT INSTITUT s.r.o.

      Občanskě sdružení Ptáček → Antidiesel.eu

      0 0
    • Flegmatik  

      Nevím sice o co jde (stránky celý ve flashi nemusím, kdo má čekat než se něco otevře), ale že diesely nemám rád, to je pravda :-) Nemám je rád jako chodec, jako řidič, ani jako cyklista.

      P.S. Ještě že ty novější motory tak nečoudí… ;-) Ani v úplně nejnovějších autech není fakt nikdy vidět při přeřazení obláček plný smradu… To ne, to si někdo vymýšlí. Určitě ty ekoteróristi :-)

      0 0
      • pelhrimov  

        Podle lidí u silnice na druhé fotce soudím, že se jedná o závodní auto, takže to úplně korektní to od Tebe není, ale jinak souhlasím, disel je hrůza. Hrůza hrůz je taková stará Avia nebo Liazka, 30 m za ním třeba jedu na kole a už se dusím. Takže dnešní auta pokrok k lepšímu udělala.

        0 0
        • pelhrimov  

          Také je fakt, že na normální ježdění jsou auta zbytečně předimenzovaný. Motor má necelých 900 otáček za minutu při volnoběhu a na maximální povolenou rychlost 90 km/h na pětku stačí šimrat Oktávku tak 1850 otáčkami.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • mr.antik  

        to na obrázku jsou samý nový auta :-))

        0 0
        • TJK  

          Tak hlavne sasek dal fotky aut ktery sou po chipu, a vsechny je znam z jineho fora, ten vykon co vozej je posunutej hoodne za hranici toho co je seriovy… a tak to kouri no… rozhodne bych to nesrovnaval se seriovejma autama…

          0 0
          • Ondrais  

            ještě když ti briketa nerozbije čelní sklo neznamená že se nekouří.

            0 0
        • Flegmatik  

          To já neřekl, každopádně jsou to auta kolem roku 2002 a mladší. To, co jsem tvrdil u těch nejnovějších aut, k nim jsem fotku nesehnal. Ale vidět taková auta na silnicích jde. Klidně auta z roku 2009. Obrázky byly jen na přikreslení houstnoucí atmosféry :-) Přidám další. (u té druhé je dobrá momentka na toho hasiče dole vpravo).

          0 0
          • TJK  

            Ibiza ma prey 200k a Cajickova 4kolova fabia je total prekopanej special co ma na motoru Turbo o velikosti hlavy a skoro 300k… takze fotky o nicem… seriovy auta nekourej a i kdyby… neni to o koukri ale o splodinach!

            0 0
            • Flegmatik  

              Dobře, tak sériový auta nekouřej… Hned mám jasno :-) Ty růžové obláčky z těch dieselů, vůni při stání na semaforech, vůni ranní rosy v zimním bláfání pod okny, bělavé beránky při akceleraci dieselů… Idylka každého člověka :-)

              P.S. Ještě jednou – fotky neber tak vážně, je mi jasné, že nejsou z normálního provozu :-)

              0 0
              • assassin  

                no zkus si najit fotky zavodnich tahacu pri treninku, kdy nemusi mit filtry jako pri zavode.. to bude pro tvoji propagandu to prave orechove.

                0 0
                • pepek  

                  Ekoteroristi by se měli soustředit a přivázat na nějakým trucktrialu ke stromu. Polovina by dostala infarkt a polovině by se to zalíbilo a přestali by býti zelenými kkty.

                  Tím by se zelené problémy vyřešily.

                  0 0
                • Flegmatik  

                  S tou „mou propagandou“ si mě rozesmál :-D Ty tahače jsem taky našel, ale tady je řeč o osobních vehiklech.

                  0 0
              • xshreck  

                heh, že by pořád čmoudili diesely – to si pamatuju snad jen u starého kadeta :-) teď začmoudí občas nějaké vyřachané auto, když se mu pořádně dupne na plyn … a i to se vidí málokdy.

                Maximálně po chipu to víc čmoudí, to jsou pak pěkné továrničky.

                0 0
          • mates555  

            ty nafťáky fakt strašně kouří … http://www.youtube.com/watch… měli by to zakázat a basta … hned bych jim to podepsal !!!

            jinak … http://www.youtube.com/watch… závodní auta bych fakt neřešil … :-)

            0 0
      • assassin  

        hm auta specialne ladena za ucelem dosazeni max vykonu..prevazne na sprinty, BTW nataham ti sem fotky vykonejch bnzinaku, ktery si bezne pri akceleraci taky cerne zakouri…

        0 0
        • Flegmatik  

          No zrovna o té sériové Fabii RS bych tohle snad ani neřekl :-) To dělala každá, když se ji trochu šláplo na plyn. A že ty blbouni ve škodovce zase do RS verzí cpou ty hnusný benzíny. Fuj, ekoteroristi! :-D

          0 0
    • Hnoj  

      Není pochyb o tom, že Nafta je satanovo palivo a do aut nepatří, ale rozhodně se nebudu angažovat do nějaký hloupý petice. Lidtsvo časem pochopí, že nafta je do traktorů a náklaďáků a že skutečný auta jezděj na Benzin…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Kohout  

      Problém dieselů je v tom, že palivo se rozprašuje na velmi jemné kapky a pak shoří. Vzniká velmi velmá frakce sazí, které projde lidem snadno do plic. Paradoxně čím modernější motor (vyšší tlak vstřikování), tím jemnější částice…

      Řešením jsou filtry pevných částic…

      Ve světě bylo uděláno X srovnávacích studií na lidech, kteří žijí např. u autobusového nádraží nebo u logistického parku a musí dýchat dlouhodobě splodiny z dieselů a škodlivost je dokázánana dost průkazně.

      Nevím, jaký je podíl zvečištění od osobních aut, ale myslím, že vede nákladní doprava. Ve středu měst to asi bde naopak…

      Bojovat proti dieselům je blbost, prostě je to daň za pokrok. Autech chce jezdit každý, ale na smrad z něj nadává… V našich podmínkách, kdy se většila el. energie vyrábí spálením uhlí (30% účinností), mluvit o elekromobilech je taky blbost. Znečištění se jen projeví jinde…

      0 0
      • rainbowone  

        Jelikož máme v rodině několik Dieslů a to i dodávek tak se můžu leda tak smát :) Pokud se o Auto starám (pravidelný servis) a neleju tam ty nejhorší šmejdy tak nevidím v Dieslu problém + je nízká spotřeba a velký točivý moment. To že si někdo Auto „poladí“ a leje do něj kde jaký šmejd a motor je v žalostném stavu tak je to humus, to jo ale kdyby měli jezdit třeba dodávky jen na benzín tak to si neumím představit . Navíc scela zásadní problém je že jsou v provozu staré Nákladní a dodávková Auta, která nějakým zázrakem stále prochází STK a znečistí vzduch jako 100 osobních aut. Pokud chceme něco udělat s Ekologii tak bych zavedl že nic horšího než s EURO3 nesmí na silnice a Euro4 do center měs,t hlavně u Autobusů a Nákladních Aut.

        0 0
        • M_ishak  

          Uhodils hřebíček přío na hlavičku. Mi taky nejde na rozum, jak je sakra možné, aby nějaké liazky nebo v3sky starší než já, prošly přes emise. Stačí jedna nastartovaná liazka v ulici a je komplet v bílomodré mlze.

          0 0
        • assassin  

          hmm akorat to euro muze treba moje auto odepsat diky CO2 a toho ja proste budu mit vic protoze je to velkej motor, ale pritom pak ostatnich skodlivin muze vypoustet min nez moderni euro3–4 motor kterej to „ochcije“ tim ze v otackach kde se to meri ma stazenej plnici tlak… ostatne proto vschny automobilky zacly delat maly motor s preplnovanim aby se do toho vesly…

          tzn zakazat neco co nema naky „EURO XX“ je asi jako zakazat 100W zarovky…

          0 0
          • Flegmatik  

            A jaký máš EURO? V Dojčlandu některá města tyhle zóny už zavedla a to právě podle normy EURO. Od dvojky výše je to tuším v pohodě.

            0 0
            • assassin  

              mam euro 2, platil sem 3tis ekodane:) jako jasny ted je euro 2 v poho, ale rupne nekomu v kouli a zakaze vse pod euro5 .. a nebude to spis rupnutim v kouli, ale lobby vyrobcu automobilu aby si vsichni museli koupit ty moderni.. protoze ty stary uz byly moc dobry a ne a ne dojezdit…

              a kdyby to bylo mesto je mi to fuk, ja do mesta autem nejezdim, to radsi popojedu pul hodiny ve smradlavy tramvaji nez popojizdet hodinu a pul za 20na sto v luxusu automobilu…

              jenze se bojim ze to proste zakazou jako 100w zarovky a ja proste nechci vymenit nakej slusnej youngtimer za nekterej z modernich navonenejch prdu ani kdyby mi za to meli zaplatit…

              0 0
          • rainbowone  

            Rozhodně by to bylo rozumné zavést už jen z důvodů aby se dostali s ulic staré krámy typu Avia a V3S , kdyby se na to udělala akce typu rychlého odečtu DPH + nějaké daňové úlevy tak by to bylo zase o něco lepší pro všechny.

            Obnova vozového parku není to samé jako zakázat žárovky co jsou levné a ekoligicky skoro nezávadné a mění se za drahé co obsahují kde jaký šmejd. Navíc nová auta by určitě ocenili i řidiči jelikož komfort a bezpečnost je v novém autě úplně někde jinde a technika taky hodně pokročila.

            0 0
            • assassin  

              ja mam 15 let stary auto a za novy bych ho nemenil, mel jsem moznost vyzkouset kde co a co by realne bylo mozne si poridit je ve vsem krok dolu.. komfort, dynamika atd.. mozna ta bezpecnost, ale tak ja si nekupuju auto abych naboural… to bych si mohl koupit 138 tatru.

              ono zlikvidovat stary + vyrobit novy muze bejt pro prostredi vetsi zatez nez kdyz to stary bude jeste par let smrdet…

              BTW tech avii a V3S jezdi minimum, hlavne nekde na vesnici… na ovzdusi se to podepisuje minimalne.

              0 0
            • pstasek  

              Je velká blbost furt něco regulovat. Dejte tomu volnej průběh a ty káry se vyoutujou samy.

              0 0
    • TJK  

      A vubec at jdou vsichni eko-kokoti treba doprdele do bruselu, tam si muzou navzajem lizat ****** kdo vymysli vetsi kokotinu jako aktualne zaloba na to ze se pomazankovy maslo menuje maslo… :-D debilove jeden jak druhej…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Ondrais  

        lol

        jj, hovinky.cz, to je projev kultury :-D Ještě řekni že bys vzal raketomet a všechno to tam rozstřílel a už si tě vážně přirovnám ke svému desetiletému bratranci :-D

        0 0
    • chemik  

      ty stránky … to muselo dát práce …

      0 0
      • Ondrais  

        je to hnus, no a ten flash je strašnej. Nevim co je to popadlo, donedávna to byly uplně normální stránky.

        0 0
        • pelhrimov  

          Bylo třeba protočit peníze přes firmu co dělala ty stránky :) Ani bych se nedivil, kdyby ta neziskovka nebyla ani majitelem domény. Peníze se musí točit :)

          0 0
          • mr.antik  

            Já myslim že za tim je Singltrek s.r.o. , aby se po zákazu dieselů lidi vrhli do lesa na kola.

            0 0
    • M_ishak  

      Přečti si článek, o patnácti (15) největších lodí světa , které znečišťují vzduch víc než všechna auta. Těch lodí je pro připomínku 15.

      Chápeš už, že agitka lidí jako ty, činí pouze a jen to, že upozorňuje na omezenost zelených (bez)mozků?

      0 0
      • karliner  

        docela by mne zajímalo, jak došli k poznání, že 60.000 amíků zabijou právě zplodiny z těch lodí

        0 0
        • M_ishak  

          Je mi to vcelku jedno, jde jen o to, že lidé bez přemýšlení hltají to, co jim natlačí do hlavy TV H@vna a ještě tu zelenou šaškárnu dál šíří.

          Koho to zajímá, přikládám ještě jeden zajímavý článek o výbuchu sopky St. Helens . Stačí si přečíst 3. odstavec o množství bordelu, co taková jedna sopka vychrlí do vzduchu během jediného dne. A teď si vem, kolik je na světě sopek a např. podmořských vulkánů, které chrlí denně kvanta CO2 a jiných skleníkových plynů a nikdo o tom nemluví. Pročpak asi se řeší capiny typu fotovoltaika, větrníky, žárovky,…

          Je tu pěkně vidět, jaká je to šaškárna okolo CO2, která nemá prakticky na nic vliv (krom stroje na pohádkové peníze pro pár ednotlivců). Stačí, aby ti někde práskla jedna jediná sopka a můžeš se jít vycpat i s nějakým větrníkem.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • rainbowone  

            Jo ty žárovky je dobrej fór , za to bych někoho nakopal, co je komu potom co si koupím za žárovku? Je přece moje věc jstli si koupím 100W mebo „eko“ 20W. Proč budu do sklepa rvát EKO žárovku , když tam jdu tak 3× za měsic na pár minut? Teď tam mám 60W a vidím tam leda hovno, tak tam narvu ještě jednu 60W a budu mít klid. Za cenu té jedné úsporné mám 10 normálních a úsporu nepoznám.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • M_ishak  

              Nemluvě o tom, že klasická žárovka ti svítí hned naplno. Zatímco „úsporná“ je jenom takové chcípátko. A než se rozesvětlí naplno, tak už ji např. v tom sklepě vypínáš.

              0 0
              • jIrI___  

                LEDky na takové to blikání (sklep, chodba, apod.) mi příjdou optimální.

                0 0
      • assassin  

        no tak je fakt ze ty splodiny nejspis padaj do more kdovi jak daleko od brehu… kdezto ve meste ten popel dychas porad. Tak ono je to vsechno se vsim, kdyz nebyly auta tak se lidi stejne nedozivali vyssiho veku, nemoci bylo vic, jen jine… proste mi unika smysl toho co se vlastne snazi ti zelenaci dosahnout.. teda neunika, s prirodou atd to nema nic spolecnyho, je to proste jen kseft.. celkem spinavej, velkej a snazici se schovat za blbost kterou jim asi bezni obcane polknou…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • mr.antik  

          jediný co se dá dnes poladit je vytvořit si ve městech lepší prostředí pro život, prostě oddělit dálnci, obytný zóny, centra města + office zóny bez auta, minimum asfaltových ploch, výrobní zóny, mezitím všude zeleň a lesy…

          To je naše životní prostředí. Snažit se zasahovat do globálního ekosystému je hovadina.

          0 0
    • rainbowone  

      Jestli někde potkám nějakého ekologa tak mu narvu fotovoltaický panel do pr**le. Jelikož mi dnes spočítali kolik budu platit příští rok za elektřinu a je my s toho špatně :(

      Jedinou petici ,kterou podepíšu bude pryč s Evropskou Unii a nebo Atomovku na Brusel, vždyť už není normální co se planuje a nařizuje absolutně nesmyslné hovadiny. My budeme dotovat výrobu ekologické El. energie za 12,8 kč za jednu KWh a budeme ji prodávat do Rakouska za 2,5 kč to je logika jako prase :(

      0 0
      • M_ishak  

        Fotovoltaika je mrtvá. Byla mrtvá ještě předtím, než začali zastavovat pole panelama. Za peníze lidí, kteří tvoří nějaké hodnoty, je ti, kteří v životě žádné hodnoty nevytvoří, přerozdělují různým finančním skupinám. Ty to mají jen jako stroj na rychlé peníze. Ekologický přínos nula, finanční přínos pro pár jednotlivců, pro společnost jeden velký finanční *******.

        Já vidím jedinou reálnou budoucnost v jádru a studené fúzi.

        0 0
        • Chiron  

          Přesně tak. Jednou přijde doba, kdy bude možné využít vyhořelý odpad z jaderných elektráren a definitivně se tak zlikviduje stávající odpad. Přece jen v něm je stále 95% energie.

          Krom toho už existuje technologie na štěpení jaderného odpadu na méně nebezpečné látky. Ale bohužel je dost nákladná a nikdo nemá zájem ji provozovat.

          Studená fúze mi přijde v nejbližších desítkách let spíše jako scifi, ale jednou určitě.

          S klidem bych ty fotovoltaické panely zlikvidoval a místo toho přistavil pár reaktorů k Temelínu. A rakušáci ať se staví třeba na hlavu. Je to pořád jedna z nejefektivnějších a nejčistších metod výroby enegie. A sami rakušáci z ní žijí, jen si ji nevyrábí sami.

          0 0
        • soc  

          A co horká fúze?

          0 0
          • pepek  

            Ale fuj. . . :-)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Pac029  

        Reaguji sice tady, ale dalo by se tu i jinde. Nechapu, co mate s tema ekologama, ze par idealistu co casto nemaji vsechny informace a hlasaj tak trochu naivnosti a rejpou do urcitych problemu, to je snad v pohode, ne? To je jak treba novinarina. Neni problem, tak se ani neresi. Na rozdil od jinych z toho maj casto jen ten pocit aktivity a mozna vzruuuuso. Fotovalticky clanky prosadily fy co je delaj, dobre to znelo ze je to eko, to je dobre do volebniho programu a jeste to prinese nejaky ty kacky/eura bokem. Takze chybu bych spis videl v tom kdo je u kormidla, kdo ho tam poslal, jake ma info, a jak se necha koupit, no nic noveho.

        Ad automobilismus, a ja jsem za omezeni celkove. Preplnene mesto, smradu jak prase a lidi v karach co nadavaj ze je plno a ze to smrdi, no bezva.

        0 0
    • Chiron  

      Mě by jen zajímalo, jak si někteří lidé představují provoz elektromobilů. Zrovna teď sem četl o oktávce v kombiku na baterky, s dojezdem 140km. To je naprosto směšné, na nějaké cesty absolutně nevhodné. Jízdou po městě se dojezd určitě zkrátí aspoň o třetinu. Krom toho to žere elektřinu, která je z převážné části z uhlí. Takže to tak úplně čisté nebude. Dobré tak akorát na dojíždění do ne moc vzdálené práce.

      Větrné elektrárny jsou už vůbec kapitola sama pro sebe. Z estetického hlediska to vypadá hnusně, zrovna tiché to taky není. A v ČR pro ně zrovna ideální podmínky taky nejsou. Ideální umístění je někde na pobřeží. Krom toho než si ta elektrárna vůbec vydělá sama na sebe, tak se blíží konec její životnosti.

      Když vidím ty hektary luk zastavěných solárníma panelama, tak mám sto chutí se tam projet s buldozerem.

      Hybridy sou taky taková pseudoekologie, pokud člověk nejezdí podle budíku. Baterie se za chvilku vybijí, naskočí motor a aby uvezl ty těžké baterky, tak spálí víc paliva a jsme tam kde sme byli bez baterek. Samo, záleží to na autě, ale nějaké použitelnější modely moc úsporné nejsou.

      TDi nemám, vlastně auto nemám vůbec. Ale moderní TDi jsou celkem tiché a ani moc nesmrdí. Raději by někdo měl dělat něco s tou „biosložkou“ do benzínu. Ať žije ekoterorismus. Ale když se firmě podaří získat experty a politiky na svoji stranu, tak už stačí jen dobře zmasírovat tupé stáda.

      0 0
      • M_ishak  

        S těma hybridama to máš zdá se mi trošku popletné. Dej do googlu hybrid rekuperace

        0 0
        • Chiron  

          Ono existuje více typů hybridních motorů. Takové základní rozdělení je sériový (spalovací motor pohání elektromotor a energie navíc se ukládá. Samotné kola pokání pouze elektromotor), paralelní (kdy elektromotor pomáhá spalovacímu). A pak je tu sériově-paralelní, který je nejefektivnější, např Lexus Hybrid Drive. Ono každá automobilka si to řeší po svém. A teď se začínají objevovat plug-in hybridy, které lez strčit do zásuvky.

          0 0
      • li-borg  

        Elektromobil jako dopravní prostředek pro běžné použití obvykle vystačí-většinou lidi najezdí za den do 60km-takže bys mohl jezdit jen na el. Na delší cesty-to je jiná, ale i tak se dostaneš se spotřebou pod 4l/100km. Otázkou je dobíjení-u domku není problém, ale na sídlišti :-(

        0 0
        • assassin  

          dostanes se na takovou spotrebu se soucasnou cenou el.energie. jakmile zacnou vschny auta jezdit na el. bude cena jinde, navic bude potreba tolik energie navic ze nevim kde se vezme… solarka to ale urcite nevyrobi…

          0 0
          • Volf  

            teď běžel v televizi docela zajímavý pořad o elektromobilech. Nevzpomenu si kdo tam mluvil, ale byl to takový rozčepejřený týpek a ten tam řekl, že si lidi prostě mylí, že elektromobil je ,, čistý, protože ho zapneš do zásuvky a nic dál už neplatíš :-) Dále tam řekl, že si zde hrajeme na ekologickou společnost s neekologickými výrobky z Číny a to je pravda. My jsm,e děsně ekologičtí, ale v jakých podmínkch se tam vyrábá a jak ta výroba zatěžuje životní prostředí nás nezajímá. Vyrábíme solární elektřinu panely z nelekologických výrob v Číně, státu ji prodáváme za cca 12,7 CZK a zpět si ji ten výrbce kupuje cca za 3 kačky. To je ekologie v podání ČR.

            0 0
      • li-borg  

        jo a ta oktávka je jen prototyp

        0 0
    • Deus  

      Na poznámku od mr.antik… „Ukaž mi voňavou 2t dodávku s benzínovým motorem co žere do 8mi litrů…“

      odpovídáš… „jak je psáno, vyjma nákladní dopravy. Reaguješ aniž bys to četl.“

      Ale hned v prvním příspěvku jsi napsal „…protože nafta, nepatří ani do kamen!“

      Myslím, že si teď každý o tobě udělal obrázek.

      PS: Běda, jestli tě budu mít zejtra přivázanýho na autě!

      0 0
    • felix.org  

      Kup si 535d bavoráka a přestaneš plácat kraviny… :-)

      0 0
      • assassin  

        ja bych si stejne koupil 535i :) teda ja spis 335i…

        0 0
        • felix.org  

          Tak já bych si taky nejradši koupil ten jejich 4.4 benzín biturbo nebo co to je :-D Ale s 525d, což je ve skutečnosti třílitr, jezdím za 7 litrů :-)

          0 0
          • kali222  

            a to se stejne necouras :)pac s tim jde jezdit aj za min :)

            0 0
          • assassin  

            me ty novy neberou, moc hmotnosti, moc elektroniky, malo zabavy… pro me posledni BMW nad kterym bych uvazoval je E46 M3…pripadne mozna jeste E92 335i.spotreba me celkem nezajima, ale s 15let starou 328 jezdim za 9–10 a taky se prilis necouram…

            0 0
      • M_ishak  

        Až budu velký, tak si chci za pár let pořídit mustanga. Prostě je to meta, kterou budu mít. Když jsem si to usmyslel, tak to tak bude. Pěkně v 80 km/h na okresce, vůně čerstvě posečené louky a do toho takové bublání 320 kobylek v 4,6 litrovém orchestriónu mi stojí za nenávist zelených ekoteroristů.

        0 0
        • assassin  

          az budes velky tak zjistis ze mustang je rozpoctova parodie na sportak a vymyslis neco jineho.. treba vette…

          0 0
          • xshreck  

            až budeš mladší … xD

            0 0
            • assassin  

              cece me se i zamlada vic libila auta co nevypadaji a jedou, nez naopak a zrovna mustang vypada na vic nez umi…

              ale tak je mi jasny ze kazdej to ma jinak, bylo by blby kdybysme byli vsichni stejni

              0 0
              • jIrI___  

                A proto bych raději než Mustanga bral RS6 Avant :)

                0 0
                • assassin  

                  taky se mi to kdysi libilo(samo starsi generace) ale nejak me to preslo.. jak rik podemnou Volf s temi sny… 580koni je uz nesmysl, navic proste strasne tezky.. pro me to neni ta zabava z jizdy, ikdyz teda zrovna s touhle RS sem nejel..ale uz je to vsechno strasne dokonaly, sterilni… je to straslive rychly, ale stary „pure“ sportaky me bavi vic i v mensich rychlostech..

                  0 0
              • Volf  

                Některé sny je lépen nechat pouze v poloze snů, protože jejich zrealizování přináší často jen velké zklamání nad realitou.

                0 0
                • assassin  

                  :) no je videt ze uz si lecos zazil:)

                  0 0
                  • Volf  

                    Měl jsem vysněného VW Brouka. Dlouho jsem musel pracovat než jsem si ho mohl dovolit pořídit a pak ještě déle než jsem ho zrenovoval. A pak když jsem se v něm poprvé projel, tak jsem pochopil, že to nikdy nebude jako v tom mém snu a Brouka jsem s naprosto lehkým srdcem prodal. Prostě vývoj v autařině za těch 30 let nebo kolik ohromně poskočil.

                    0 0
                    • assassin  

                      to me by bavilo neco takhle renovovat, nebo postavit si od zakladu neco podle sebe. spis ta prace nez ten vysledek. akorat nejsou penize nebo cas na to se takovou veci zabejvat…

                      0 0
                      • Volf  

                        Já to tak mám skoro se vším. I kytary už raději opravuji nebo stavím nové, než na ně hraju. Jednou až nebudu muset chodit za obživou si udělám malý obchůdek se starýma strunnýma nástrojema, budu je opravovat a tím zase vracet do života. Už se na to strašně těším a malinko se bojím jestli i tento sen nebude lepší nechat navždy jenom snem :-)

                        0 0
              • xshreck  

                mě se líbí ochcávky, já jsem spíš pro užitnou hodnotu auta… i když tyhle ludry jsou předražené

                0 0
    • jIrI___  

      http://www.youtube.com/watch… speciál pro tvoji potěchu ;-)

      0 0
    • kali222  

      muhaaaaaahaaaaaa tohle kdyby dal na mercedes benz classic forum, tak by mel ban, ze by ani nemrkl :D

      0 0
    • li-borg  

      Jo hybridy budou fajn-až budou cenově dostupné a hlavně až dostavíme a postavíme nějaké atomové elektrárny-protože jinak je konečný ekologický efekt nulový.

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Stačí míň jezdit… (už to by byl pokrok)

      0 0
    • JSt  

      jsi blazen :-D

      0 0
    • xshreck  

      Uff, já jsem vždycky pro diesela dycky budu.

      Když se to tu ohání – rád bych tu viděl nějaké porovnání benzínový/die­selový motor.

      Nejlépe stejný výkon i obsah. I když s tím obsahem to jen tak nejde moc špekulvoat.

      Srovnat tu tedy pojistku, servis, spotřebu atd.

      Pokud jedu v benzínu, žere mi to dycky min. o litr a půl víc, než v dieselu.

      Olej by se měl měnit cca každých 15k km u obou aut.

      Rozvody se mění častěji u dieselu … a taky tam bývá větší pojistka. Nejsem si jistý, možná už se začíná ale zavádět pojistka podle výkonu auta. Tak tam to je zase možná i nějaká výhoda…

      Dokáže mi to nějaký zelený aktivista spočítat? Proč brát teda benzína? Benzíňák odkáže být taky pěkně hlučný, stejně jak TDI. Možná jen v změ trošku klepe. Nové ani tak nekouří, čmudí to tak anstejno. A smrdí všechno, co něco spaluje…

      0 0
      • JSt  

        prestavba benzinu na plyn te vynde levnej nez priplatek za naftaka. jestli setrit, tak cesta vede tudy, bych rekl. ;-)

        0 0
      • Flegmatik  

        Koukám, že člověka, který nerad čuchá dýzly, už bereš za aktivistu :-)

        Hele, mě je celkem fuk, jaká je ekonomika provozu, já vím jediný, že když člověk popojíždí v koloně, kde jsou nějaký ty dýzlový motory, tak si musí zavírat okna, pokud je má otevřená, zapínat vnitřní okruh větrání atd. Když např. před okny zastaví na pět minut brflající sousedovic Octavia TDI, tak musím opět díky tomu smradu zavírat okno. Prostě to cítím. Pokud je tu nějaký dobrovolný milec spálené nafty, tak mu to neberu. Klidně ať se s tím autem zavře v garáži a šlukuje u výfuku. Když jedu na kole, po silnici někam do kopce a předjede mě diesel, tak z toho opět fakt nadšený nejsem. Kolikrát osobáky smrdí víc, než nové autobusy nebo kamiony. Možná by mi smrad z nich tolik nevadil, kdybych nevěděl, jaké hnusy v tom lítají.

        Další věc, co mi vadí u lidí, je jistá zaslepenost všemi těmi výhodami o spotřebě, výkonu apod…

        0 0
        • xshreck  

          jo, protože to co tady valíte je uplná ********** ;) pardon za ty slova.

          A v TDI se mi jezdí líp, jak v benzínu.

          pro JST: lpg bych bral halvně kvůli té spotřebě. Ale to by zase tady ti citliví čmucháci nepřežili, protože to smrdí ještě víc jak diesel :-D

          0 0
          • Flegmatik  

            Řekni, co konkrétně je **********. Případně mi dolož nějakou zprávu, která by prokazovala, že diesely neškodí lidskému zdraví nebo alespoň škodí stejně, jako benzinové motory.

            0 0
            • M_ishak  

              Tady se křičí o tom, co jde z výfuku. Ale Schválně, napadlo někoho z vás, kam se poděje ten mikroskopický prášek, když koupíš novou pneu a po nějakém čase je běhoun sjetý? Teď ti neřeknu přesný čísla, jen hodně hrubý, protože je to dost dlouho, co jsem o tomto diskutoval s jedním vývojářem pneumatik z Barumu. U osobní to bylo cca 2,5 kg a u nákladní okolo 15 kg z jedné pneu. A je ti jasný, že to určitě není žádná hitparáda mít plíce zanesené ani nevíš čím, každopádně ničím neškodným. A teď si vem, kolik pneumatik se za rok na českých silnicích sjede, kolik tisíc tun tohoto prachu se víří ve městech a kolem cest a NIKDO to neřeší.

              Tak a teď si pojďme povídat o škodlivosti kouření a počtech lidí, co (prý) na cigára zemřou.

              0 0
          • mr.antik  

            LPG že smrdí?

            0 0
            • jIrI___  

              Co jsem měl možnost LPG počichat (žigulík :) a Outback origo přestavba od výrobce), tak to smrdělo mnohem výrazněji než nafta i benzín (neberu dvoutakty).

              0 0
            • xshreck  

              Otec ho má, připadá mi teda že smrdí víc jak staré polo v dieselu i než když jede na benzín.

              0 0
          • assassin  

            mam najezdeno hodne v bnzinakach i v TDI a krom spotreby je TDI ve vsem horsi, ja kdyby mati chtela jeji oktu TDI dat za muj rozezranej benzin tak si to nevezmu.

            0 0
        • jIrI___  

          Já ti nevím. Měli jsme benzín, teď máme diesel a čichově jsem žádný rozdíl fakt nepoznal a to někdy parkujem v garáži zadkem napřed.

          0 0
          • xshreck  

            To mi právě taky hlava nebere, co tím čichem furt myslí. Asi závist – jedou ve svém benzínu a před ním někdy trošku přišlápne TDI a uvidí jen vzdalující se obláček :-D

            A když už tu tak němáte rádi ty TDI, že je neradi čicháte… poslal bych vás na chvíli sem k nám na vesnicu, když tu pomalu každý den nějaký idiot pálí. To je potom vůně, to není jen pluf pluf z malé trubky ;) (to není myšlené na tebe :-) )

            0 0
            • přišlapávač  

              myslíš, že nafta je vždycky rychlejší? :-))))

              0 0
            • Flegmatik  

              Teď si na to kápnul. Jedině dobře, když se obláček vzdaluje. Beze srandy. Jenže horší je to, že ho pak člověk v klidu zase o kus dál dojede, protože obláček stojí: na křižovatce / na semaforu / v koloně / před závorami / za jedoucí šňůrou aut / za náklaďákem / za autobusem. Jak rád bych si přál, aby ten obláček byl zase dál.

              A k té vesnici: srovnal bych to asi tak, jaký je rozdíl mezi kamny, kde se topí aspoň trochu čistým dřevem (spalovací motor) a hnědým uhlím nebo vším ostatním ( vznětový motor ). Fakt mi u tebe chybí trochu objektivity, ale snad z toho vyrosteš. Ano, diesel má určité výhody, ale zároveň má negativa a ty je potřeba vidět nebo znát.

              0 0
              • pepek  

                Máš v tom guláš: vznětový motor je taky spalovací. I turbína je spalovací motor, dokonce parní stroj a Stirlingův motor je spalovací.

                0 0
              • biker007  

                no on se ale prave ten oblacek (u aspon trosku novejsich aut) objevi jen kdyz se Te bude vzdalovat:)aspon co mam zkusenost ja, tak mimo razantniho zrychleni, resp. podrazeni v hodne prudkem kopci diesel nekouri…ve vyse popsanych situacich si trochu zakouri vsechny diesely (i co jsem v alpch jel za nejnovejsimi bmw, mercedes, atd..) nepocitam amatersky chiptunning, 20 let stare kraksny nebo ty co jezdi na fritovaci olej.

                0 0
              • xshreck  

                Uff, asi jsi to nepochopil :-) z kamen kde se topí kvalitním dřevem to není cítit ;)

                Ale pokud se topí nějakým nekvalitním uhlím, ze kterého je za chvíli mechovitá střecha a pořád černé parapety, tak to potěš koště :)

                0 0
            • assassin  

              jo to znam, vidim jak se ten oblacek vzdaluje ve zpetnym zrcatku…

              0 0
          • Flegmatik  

            Tak to buď rád. Některé diesely jsou docela v pohodě, že to člověk hned nepozná, ale když vidíte před sebou nové auto (je jedno jaké značky), které se rozhodně předjíždět a vylítnou z něj saze, tak se mi ekluje. Když jede plynule, zvolna, tak tam takový problém nevidím.

            0 0
      • fousek  

        Prave ze stejnej vykon pri stejnym objemu nemaj. Pak je tu blbej prubeh turbo motoru. Spatne rozlozena vaha (diesely jsou tezsi). S tou spotrebou to neni tak horky, pokud budu brat oturbenej benzinak optimalizovanej na spotrebu tak bude zrat cca o 1l vic nez dehet.

        Podle me se normalnim lidem dehet nevypati, protoze toho nenajedou tolik, aby ten rozdil ve spotrebe dohonil rozdil v povinnym a porizovaci hodnotu. (me by se nevyplatil uz vubec protoze najedu za rok autem polovinu toho co najedu na kole)

        0 0
      • assassin  

        objem vs vykon je jasnej…

        atmosfrickej diesel vs atmosferickej benzin? treba 1,9 SDI 55kW vs 1,8 20v 92kW… zamerne vybrane motory stejne firmy ze stejneho segmentu.

        preplnovanej diesel vs preplnovanej benzin? nejvykonejsi seriove 2,0 nafty maji kolem 200PS, nejvykonejsi benzinove 2,0 motory maji kolem 300PS…

        spotreba je jasna, tam je vyhoda dieselu a taky je to motor vhodnej do aut kde je nejpodstatnejsi udaj spotreba.

        on diesel vytvari hluk na nizkejch frekvencich, jet s TDI velkou dalku tak te z toho boli slusne siska proti nejakemu benzinaku.

        velkej benzin + LPG je spotrebou a vykonem atd o rad jinde, ale samo s vetsim rozsirenim by to stat dohnal spotrebni dani na LPG…

        0 0
        • cabbage  

          Zajímavé tvrzení, když mám jet někam s otcem, tak se obvykle rozhodujeme jestli pojedem C4 1,6 nebo O2 1,9 tdi pd a na delší trasy vede vždy O2, protože při cestovní dálniční rychlosti je brumlání dehtu snesitelnější než pištění benzéňáku…

          0 0
          • assassin  

            no ono C4 s 1,6 taky neni zrovna auto na dlouhe presuny… ono uz jen treba starsi XM nebo xantie by v tom porovnani byla zajimavejsi…ono tyhle moderni mstsky auta s malyma moturkama jsou taky kategorie sama pro sebe, ja bych benzin pod 2litry asi nechtel, respektive jeste treba v nakym lehouckym aute pro zabavu (golf 1 gti treba)

            0 0
            • cabbage  

              Inu, nezáležet na penězích, koupím si FX50S, ale musím vycházet z toho co je;)

              0 0
        • xshreck  

          a pak to dej na výdrž – kolik ti vydrží ten atmosferický diesel vs nafta :-)

          0 0
          • assassin  

            no mas tam nejspis preklep, ale s tou vydrzi to bude asi tak nejak podobne, kdyz se bude auto pouzivat ± podobne, jinak motor asi nejvice opotrebovavaji vyssi otacky… coz by bylo proti benzinu, u dieselu jsou to zase vyssi tlaky… tzn stejne objemy v atmosferach na tom budou podbne stejne jako u preplnovanejch..

            myslim ze vyrazne rozdily ve vydrzi nebudou. u vykonych ropaku bude trpet spousta dilu…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • StuntJ  

      Táhni někam zelený moralisto, jen tobě můžeme děkovat za zdražování energii a podobných kravin v podobě úsporných zářivek a jiných sraček.

      Takový debily, co tohle vymýšlí byc zavřel do uranového dolu, aby je podobné kraviny netvořili !

      Spíše ze zelených keců se m chce blít, než z kouřící nafty !

      0 0
      • jIrI___  

        Pěkně od srdce :)

        0 0
        • StuntJ  

          Takový kokotky bych nechal povinně pucovat jaderný reaktor, aby věděli jak je dobrý. Huba plná keců a ti zelení dementi si vozily svoje naleštěný zadky do vlády 4-litrovými limuzínami,, fakt hodně ekologický auto do městských kolon, lítaly BRNO/OSTRAVA – PRAHA – taky príma ekologické. Samé keci a akorát přemýšlí kde by vydělali na demenci ostatních. viz například solární elektrárny – totální nesmysl, bez jakékoliv budoucnosti a odskáče to celý národ. Hlavně že si na tom někdo vydělal na důchod …

          Kdyby se investovaly peníze do renovace Dukovan a rozjetí dalších bloků Temelínu, pak by se mohlo zrušit mostecké lobby tepelných elektráren a ekologii by se ušetřilo mnohem více …

          Sorry za ty výrazy, ale tyhle zelení mozci (nic proti vojákům) mě opravdu vytáčí

          0 0
          • jIrI___  

            S tím souhlasím. Čekám na dobu, kdy tihle rádoby ekologové uznají, že jádro je v současné době nejčistší použitelný zdroj energie a s tím prostě nehnou.

            0 0
      • xshreck  

        mooc hezky :-)

        úsporná žárovka je humus největší, do sklepa si všeci kupme úsporky, ale chce to vypínač už někde hodně daleko, aby měla čas se tak těch 5 minut rozsvítit :)

        0 0
    • Volf  

      Každého zeleného trotla, který ,, zasvědceně , řeší obnovitelné zdroje, trvale udržitelný rozvoj, globální oteplování a podobné kraviny bych prvně donutil zjistit kdo financuje jeho ,, vůdce ,, z nejrůznějších ekoteroristických buněk a pak bych ho šoupnul na pár let do jeskyně, aby mohl svoje minimální stopy v ekosystému realizovat v praxi. Nedávno běžel na ČT 2 dokument o Národních parcích. Pan Stránský tam řekl nádhernou větu. Železná opona byla nahrazena zelenou oponou. Myslím si, že toto je naprosto přesné pojmenování ekoterorismu.

      0 0
      • marapara  

        Myslím, že jsi ekokoterorismus popsal správně.

        0 0
      • Flegmatik  

        Jj, to byl celkem dobrý pořad (Ta naše povaha česká, 29.9.10 ). A kromě toho, co si napsal, tam mě zaujala další věc, co řekl. A sice, že vytvořit novou značenou pěší trasu v NP je prostě neprůchodná záležitost. Vzpomněl jsem si hned na jednu MTB asociaci, jak chce vytvářet nové cesty v NP pro bikery, když ani pro pěší se to při současných vedeních NP nedá (a to hovoří za x tisíc členů KČT, tedy mnohem větší organizaci). Omlouvám se za OT, ale jsem rád, že to někdo taky viděl :-)

        0 0
        • Volf  

          On tam ten pan Stránský / KČT, ale to jsem do té doby nevěděl / jasně popsal mechanizmus. Po pádu režimu využil KČT vakua a na Šumavě vyznačil spousty kilometrů cest. Dnes už to ekoteroristé zavřeli a na další si můžeme nechat zajít chuť. Stejně se chová Západní Evropa. Sama si nastavěla sjezdovky, sportovní areály a další věci pro aktivní pohyb v přírodě, pak udělala uzávěru a na naší straně se dnes mohou lidé živit tak sběrem spadaného listí. Prostě každá samozvaná skupina ochránců kde čeho je pouze pro zlost a škodí všemu kolem sebe. Je jen otázkou z čeho budou jednou naše děti / na které se každý ekoterorista ekonomoterorista tak rád zaměřuje a činí veškeré nepopulární kroky právě ve prospěch blaha dětí :-) / žít, protože hádám, že ani zemědělství a ani průmysl to nebudou a když vidím jak třeba Indie a jiní asijské státy chrlí vědce ze spousty oborů, tak se obávám, že to nebude ani věda a ani výzkum.

          0 0
      • RomanH  

        Krasne receno

        0 0
    • Treker  

      Dlouho jsem tady nebyl, ale že se pustíte i do motorů…

      Holt širokej záběr. Plno věcí jsem se tady dozvěděl. Takže by měl každej kdo má diesel přejít na benzin, kterej je lepší v čem ? Nějak jsem nepochopil co je cílem ?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • oddie  

        Cílem je to, aby skupinka nebo jednotlivec, co si touhle kampaň vymyslel, pokud možno bezpracně nahrabal nějaký prachy. Na což potřebuje sehnat dostatečný počet blbců, kteří mu to podpoří, tak to lepí všude možně do diskuzí ve snaze ty blbce najít. Easy.

        0 0
        • assassin  

          to je presny.

          0 0
        • marapara  

          myslím, že jsi udeřil hřebíček přesně na hlavičku :)

          0 0
        • mr.antik  

          Z dotací se udělá pár výzkumů samozřejmě s katastrofickými předpoklady vývoje, začnou se dotovat třeba elektromobily, všichni svoje starý (a často dost kvalitní) auta vyhoděj, sešrotujou, koupí nový a budou provozovat než se vymyslí zas nová generace motorů atd.

          Úloha pro ZŠ: Identifikuj v této úloze všechny potencitální projekty, které dokážou přinést slušný zisk.

          Dost lidí na tom vydělá, ale velká většina spotřebitelů prodělá kalhoty…

          0 0
    • RomanH  

      To snad nemyslis vazne, ze ne… Jo, a nejezdim na naftu, ale na benzin – urcite to ale neni z ekoteroristickeho presvedceni.

      0 0
    • soc  

      K tem ekologickym tematum doporucuji precit od Kulhanka Cestu krve. Aspon zacatek.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • rb  

      Běž do ******!

      0 0
    • Treker  

      A ještě jeden příspěvek k tématu emisí. Teď jen strohá fakta. Výrobci motorů ve snaze zahrát na modní notu snižování emisí CO u motorů se snaží dostat pod jakousi magickou hranici na úkor NOx, které veřejnost jaksi nezajímá…

      A další fakt .. 10 největších dopravních lodí na světě, které jsou v akci 365 dní za rok a spalují nekvalitní palivo, vypustí do vzduchu stejně emisí jako všechna auta na světě…

      0 0
      • Volf  

        Další způsob

        http://auto.idnes.cz/…automoto.asp?…

        0 0
      • karliner  

        Plho…

        0 0
        • ememem  

          plho a s tym mizernym palivom je aj skutocnost alebo to zas len niekto tvrdi? ja sa v tom teda nevyznam ale ked som videl nedavno jeden dokument o stavbe nejakej mega lode tak ten motor nebol zrovna dvojtaktny diesel. a to akoze fakt vyrabaju inu extra schiessnaftu pre lode? a keby aj neni to nahodou na prepravenu tonu este furt lepsie jak autami? a vobec preco hentake kravy jak je ta emma maersk nepohanaju jadrom? v tejto problematike mam nejake medzery…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Volf  

            Já mám dojem, že tyto lodě mají jeden ,, malý ,, diesel na rozběh a pak jedou na hlavní motory kde spalují nějaký mazut nebo jaské svinstvo.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • ememem  

              ja teda wikipediu za nejak extra doveryhodny zdroj informacii nepokladam lae podla rtoho co tu pisu (2×turbo, common rail a pod.) to na nejaky mazutovy shunt nevyzera aj ked priznavaju ze ten spec. sajrajt ma asi 2000× vyssi obah siry jak autonafta.

              furt je to lepsie jak smrady z repky olejnej…

              0 0
              • assassin  

                turbo s palivem neprijde do styku, proste jen stalcuje vzduch ..to je uplne sumak, navic 2t diesel by bez preplnovani snad ani nemakal, jestli si to dobre pamatuju, uz sem to zapomel a sem linej googlit:)

                common rail taky neni v principu nic zazracnyho, klidne jde postavit common rail na mazut… je to spis jeste jednodussi… jde o to ze cerpadlo nema segment pro kazdej valec kterej by delal dodavku(pripadne spolecnej + rozdelovac) ale dela tlak v zasobniku a vstrik otevira elektronika.. furt je cesta paliva ±podobna, spis jednodussi.. to cerpadlo napriklad muze byt o dost jednodussi..

                u CR u aut je problem ze pracuje s velkyma tlakama, velmi jemnym rozprasenim a tudiz ma pak naroky na kvalitu paliva, kdyz se to rovnou navrhne na mazut je to sumak… je to nema 200ps z dvoulitru pri 5l na sto:)

                0 0
            • PjSky  

              maji mnohem vic nez jeden motor, mas generator (turbodiesel), starter, rejdovaci sroub na pridi ma vlastni pohon, muze byt i vysokootackovy protoze u mensich sroubu nehrozi tolik kavitace.

              Poziva se nekolik systemu prevodu energie vc. generator-elekromotor, primy nahon je jen na hlavni sroub. Motor ma velikost dvou-tri rodinych domku, cca 3–6 pater vysoky :)

              Hlavni motory jedou na mazut, jde o nejhorsi frakci ropy co zustane po prumyslovem cisteni (benziny a lepsi diesel uz je pryc). Je to svinstvo, ale uz ne takove jako ropa ( bez benzinu klesa toxicita)

              Cela lod ma velke tepelne ztraty, verte nebo ne namornici nemrznou, naopak, leckde je fakt sauna :)

              palivo se navic neustale zahriva protoze v beznych teplotach temer NETECE, takze si predstavte co to asi je za asfalt :) O nejakem kvalitnim horeni.. ehm. Uz sem par motoru videl zevnitr. A pod common rail si prosim predstavte trubku jak u okapu u tehle „masinek“, nic automotivniho :)

              Jestli neco motory velke lode nejsou, tak eko. Ale diky plavbe jako takove (treni na kg a km je mnohem nizsi nez u pozemnich zpusobu dopravy) je spotreba energie na kg a km celkem prijatelna. Celkovy dopad na ekosferu je pak rozumnejsi jak u tahace nebo vlaku.

              Jinak letos vetsina lodnich spolecnosti prela na eco-steaming, coz je vic nez eko aktivita zpusob jak usetrit za palivo, kde se plavba provadi v kompromisu optimalnich rezimu motoru a idealniho modelu odporu kapaliny (s rychlosti roste odpor ergo pozadavek na energii a tedy spotrebu) k aktualnimu nalozeni a vyvazeni.

              ;)

              0 0
    • PjSky  

      podivejte se na partnery: Tesla s jejich elektrosportakem.. a ta druha firma s jinym luxusnim elektrosportakem. hm hm. verim ze asi nemaji moc odbyt, a nemecka SPZ na fotkach z prezentace mi jasne rika odkud vitr vane :)

      Kecy v kleci, proc to sem porad nekdo vklada, to ze sou lide cyklisti neznamena ze jsou ekosilenci.

      Takove karbonove kolo je asi tak eko jako kombajn. samy plast a samej olej. A teflon je jedovaty (marine polutant). Nepouzivejte pri udrzbe kola rukavice a hrajte si s olejicky a uvidite co vam to udela s kuzi na rukou…

      Jediny eko-kolo co sem videl bylo vyrobeno z konopne textilie a priskyric, ale neujalo se moc.

      Lets make own petition: Stop Industry! Back to trees!

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Duppy123456789  

      Asi mě bude hromada lidí kritizovat, ale myslim že kdyby se hlavní tahy jako např Praha-amburg nahradily železniční dopravou, nebylo by tolik kamionů a osboáky by si v klidu mohli jezdit na naftu ve stejnym obsazení jako doteĎ. A bylo by líp :-) Přecijenom energie do vlaku z temelína je ekologičtější než nafta do 420 volva který sežere 30l/100km. Ekologie ano, ale rozumně ;-)

      0 0
      • pepek  

        Jednak takovej vlak eště nikdo neviděl (celá D1 je neustále jeden dlouhej vlak kamionů), druhák by to nikdo nezaplatil a trvalo by to všechno dlouho. Vždyť už to tu bylo a zrušili to.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Martin.K1  

        ještě kdyby se ta trasa jezdila tímhle :-))

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • ZuzicK  

      Jestli ti jde primárně o zdraví lidí, tak by ses měl ještě před zákazem nafty zasadit o zákaz kouření. To mi jako nekuřačce vadí mnohem víc než kdejaký nafťák a myslím, že sama nebudu.

      0 0
      • jerrry  

        jezisi zase ..

        kdyz ti vadi koureni tak nekur

        kdyz ti vadi zahuleny hospody tak do nich nelez

        kdyz ti vadi zahuleny restaurace, najdi si takovou kde se nekouri.

        Volba je jen a jen na tobe. a *****, uz dejte pokoj s neustalym prosazovanim vlastniho nazoru jinym lidem.

        0 0
        • pepek  

          Říká ten, co nám rozdupává traily koněm.

          0 0
        • jIrI___  

          Tak nějak. V téhle době už je spousta možností, jak se kuřákům vyhnout. Před takovými třemi, čtyřmi lety byla situace mnohem horší.

          0 0
        • Duppy123456789  

          Nemůžu si pomoct, ale já s ní souhlasim.

          0 0
          • jerrry  

            nechci flame – ale prosim co ti na mych argumentech vadi ?

            Ty kouris, kdyz nechces ? Nebo umyslne vyhledavas zahuleny putyky ? Nebo mas problem najit ve svem okoli nekurackou restauraci ?

            Nebo proste mas jen pocit ze JEN ty zijes spravne a ostatni by te meli nasledovat ? BTW zeres maso ?

            0 0
            • Skicross  
              1. Bohužel ano
              2. Ne
              3. Ano

              On je celkově problém třeba na vesnici najít nekuřáckou hospodu.

              Ono jde celkově o bezohlednost kuřáků. Oni si totiž myslí, že pokud se to ostatním nelíbí, tak mají jít jinam. A nejvíc mě baví kuřáci, kteří kouří před vchodem do bytovky a kouř jde do oken lidem, kteří nekouří. To je pak na rozbití tlamy.

              0 0
              • jIrI___  

                Není výjimkou, že u hlavních vchodových dveří je místo určené ke kouření (cedulka, popelník, apod.) :)

                0 0
        • ZuzicK  

          Klídek! :-)

          • Ano, vadí mi kouření – nekouřím.
          • Ano, vadí mi zahulený hospody a restaurace, když je tam dobrá akce takto překousnu, posedět jen tak tam ale nejdu.

          Ale na veřejným prostranství bych to zakázala, kdo to má pořád čuchat. Taky nikomu nic nenutím, proč by ostatní mohli nutit něco mně.

          0 0
          • jerrry  

            inu muzeme se roky hadat co je to verejny prostranstvi … trebas proc bych si ja nemohl zapalit u nas na ulici … nikde nikdo .. verejny prostranstvi to, bohopytelne, je … ale klidne s Tebou budu souhlasit s hulenim na zastavce – ale tohle neni o tom abych posilal nejaky navrh na EU vyzadujic direktivni smernici – tohle je o elementarni lidske slusnosti

            0 0
            • jIrI___  

              Kouření na zastávce velice respektovali lidi v Brně, tam jsem se v podstatě nesetkal s tím, že by si někdo přímo v hloučku lidí zapálíl, vždycky si poodešel bokem. Trošku s tím kontrastovalo to, že koše byly přímo u zastávek a podle toho ty vytipované místa kuřáků v okolí vypadaly. V Ostravě je situace naprosto odlišná, tam jsem se nesetkal s tím, že by si člověk šel zapálit bokem, vždycky si to lajzne uprostřed hloučku lidí. Ale v Ostravě je to fuk, protože tam to zdravé ovzduší člověku prokazatelně mění geny .

              0 0
            • ZuzicK  

              Přesně definovat veřejný prostranství je dost těžký, ale mělo by to znamenat i ty ulice. Řekněme, že u nás v městečku, kde potkám během dne těch kuřáků maximálně deset mi to nevadí, ale v Praze je to mazec. Tam jen během rána (evidentně absťák z noci) těch kuřáků potkám desítky, před kolejí, na zastávce, před vstupem do metra, na výstupu metra, cestou do školy, před školou,…

              A jak jistě víš, dneska už elementární lidská slušnost často neexistuje.

              0 0
        • xshreck  

          A když jdu po chodíku a nějakej vůl předemnou kouří, tak mám jít prostředkem silnice, abych to nečuchal? :-)

          0 0
      • cabbage  

        Mně bude stačit až se na kuřáky začne vztahovat §29 trestního zákona..

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MirosPikos  

      Snad je autorovi po letech alespoň trochu trapno, když se ve městech, kde diesely zakázali, zhoršila kvalita ovzduší :)

      0 0
      • Aww  

        Pardon, ale k takovémuhle tvrzení jsou někde data z měřících stanic?

        … a co je to ta „kvalita ovzduší“? PM, oxidy dusíku, ozon?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • melda  

      na naftu jsem přešel vloni a byla to jedna z nejlepších věcí, co mě během mé motoristické kariéry potkala.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Ted v tom novem filmu Ford vs. Ferrari rika ten hlavni hrdina zavodnik, co se deje v 7000RPM. Zazijes neco takoveho se svou naftou (kdyz je teda zminena motoristicka kariera)? :-)

        0 0
      • jIrI___  

        To jsi jeden z hrstky lidí s tímto názorem, většina si chrochtá blahem po přechodu na benzín.

        0 0
      • krabica  

        Za mně je nejlepší velkoobjemový turbobenzín, vše ostatní je pruda…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • joska  

      trosku zajimavejsi cteni nez idnes

      https://chmibrno.org/…evropa-svet/

      0 0
    • Dandos  

      No smoke no fun …

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • exxonvaldez  

      diesel forever!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.