Čautě. Nikdy jsem neměl hatch a teď o tom uvažuju, takže otázka zní: Jak se tam vejde kolo? Je možný na vejšku bez předního kola? Díky za zkušenosti. ;) (Nejsem přítel venkovních nosičů, kdyby na ně chtěl někdo stočit řeč…)
Čautě. Nikdy jsem neměl hatch a teď o tom uvažuju, takže otázka zní: Jak se tam vejde kolo? Je možný na vejšku bez předního kola? Díky za zkušenosti. ;) (Nejsem přítel venkovních nosičů, kdyby na ně chtěl někdo stočit řeč…)
Imho to tam nedáš na dýlku, kor 29er…
No právě. Ale třeba do Fabie II fkombajnu ho dáš a to má jen 4200 mm …
a co teprve do Roomstera tam se to krásně vejde bez předního kolo na vejšku
Silnička bez sedla a předního kola ano, i do Mita …
aktuálni civic má sklopné sedáky zadních sedadel nahoru a kolo se tam vejde
To má už od 8. generace. Je taky v hledáčku…
Civic jsem měl, kolo se do zadního tunelu pouze se sundaným předním kolem nevešlo. K tomu jsem musel sundat přední a zadní. Se sundaným předním jsem ho dával dozadu se sklopenými zadními sedáky. Tak to šlo. Bylo to pro mě velké zklamání. Ale možná nějaký menší rám nebo silnička by se tam mohla vejít. Takže pokud bys kupoval a tohle byl hlavní motiv, tak nejprve vyzkoušet s vlastním kolem.
Nn, jsem zvyklý vozit bez předního, napodýl nad sklopenejma sedačkama. Koukal jsem, že Civic má rovnou plochu, když sklopíš sedačky, což je další plus pro nocování! :) Kdysi jsem viděl TypeR a vzadu MTB 26 nerozložená. Tenkrát jsem pochopil, že hatch nemusí bejt tak malej, jak se zdá. :)
Tam je dulezita velikost kola. Kdysi (tusim 2006) jsem byl u prodeje 8g civicu a jeden pan si to primo zkousel a jeho GT iDrive se mu tam veslo se sundanym prednim kolem. Ale byla to nejaka mensi velikost asi nejake M. Ja jsem treba nejakym zpusobem vezl tri kola a tri lidi v Jazzu. Ale uz si nevzpominam jak to presne bylo (asi sundana vsechna kola).
A ty nevlastníš žádný metr, aby sis změřil, kolik místa potřebuješ na kolo na výšku a na délku a kolik je ho v jakém autě? Nebo vezmi kolo a vyraž vyzkoušet do prodejny. On je každý hatchback jinak velký, takže obecný dotaz je jaksi o ničem.
Proč by byl dotaz o ničem, on se přece ptá konkrétních lidí na jejich konkrétní zkušenosti.
V úvodním dotazu nepíše jaké má kolo ani jaké chce auto. „AR Giulietta (nebo jiný hatch)“ nepovažuji za konkrétní zadání auta. Takže mi to přijde o ničem. Kdyby bylo zadání: potřebuji 100 cm na výšku a 150 cm na délku a zvažuji to nebo to auto, tak už mu to někdo může změřit.
Jak jsem psal. Auto se nekupuje každý den, tak se snad vyplatí investovat trochu času, obejít showroomy a vyzkoušet. Taky to tak občas dělám, ale bohužel jsem zatím nevybral.
Jak jsem psal, mě to nepřijde o ničem. Vyzval majitele různých hatchbacků, aby mu napsali své zkušenosti s různými koly. Co je na tom o ničem. Showroomy určitě obejde, ale předem se dozví, např. to, že do zadního tunelu Civica, se mu kolo pouze se sundaným předním nevejde. Nemusí do showroomu Hondy to jezdit zkoušet. Ono jich zas až tak moc není a třeba to má daleko a třeba jsem mu ušetřil pár hodin času a docela rád, nic mě to nestálo.
Do oplu astry H dám grand canyon 29" bez předního kola na stojáka se sklopenou zadni sedačkou bez problému. Když jedeme 2 tak každý na jednu stranu a uprostřed je dost místa na ostatní věci.
Mondeo v tvem hledacku asi neni, ale v mkIV jako hatch se daji dat do kufru a schovat pod dekl dve silnicky (nebo 29" full) – jen se sundaji kola, ktera dam v obalech mezi ramy. Pro 29" full sklapim sedacky a vejde se tam bez sundavani kol.
No je tam Focus ST MkII :)
U toho je prakticky nerealne sehnat kus, ktery by nebyl bourany na totalku a slepovany (to auto je relativne zaludny), nebo stoceny, nebo s motorem na odchodu a nebo kombinace vseho. Preju stastnou ruku ve vyberu.
Jsem si toho vědom. :)
Jinak kufr ma Mondeo hatchbag obrovsky – plosne skoro stejny jak kombik, ten stejny 2,5l v nem taky dodavali a neni tak zatizene na tuzingare a zavodniky.
No dávali to i do Smaxe. To je výzva! :)
V jednom takovém Smaxu jsem seděl – bylo v něm fakt všechno vč. červěně prošívaných kožených sportovních sedaček. Nakonec jsem ale vzal Gal a nelituju.
Je otázka, jestli vzít staršího Smaxe s 2.5T nebo novějšího s 2.0EB.
Mondeo ja hatch? Nemyslel jsi spíš lift(back)?
tak tak
Jasne. Kazdopadne po prakticke strance fakt neni co vytknout. Jen to proti predchozi generaci neni tak hbite (zvetsilo se a ztloustlo) a ma trochu tvrdsi podvozek – rekl bych nizsi zdvih perovani.
Fabia Mk I – dvě 29" kola se sundanými koly, muselý být sklopené zadní sedačky
Fabia Mk II – to samé
Favorit asi nikoho zajímat nebude, ale taky tak :)
kolo na stojáka jsem převážet nezkoušel, jsem líný šibovat se sedlovkou a nemyslím si, že bych to tam dostal
Fávo mám odzkoušené. :) Nejvíc byla Felda fkombajnu, 4 devětadvácy na stojáka jak nic. :)
hm, na stojáka to musím někdy zkusit… když to dala Felda, můj hytlersport to musí dát taky :)
subjektivně je stejně nejméně místa ve Fabii Mk II. z toho kufru mám klaustrofobii
Říká se to. Zajímavý jsou hodnoty u MkIII, to snad měří i včetně nádrže. :)
ve dvojce jsem kola vezl jednou a byl to brutální Tetris… zlatý Favorit nebo Felda, tam se to dá najebat bez ladu a skladu :)
trojku fobii jsem zatím pořádně neviděl
Fabie první generace. Vyndaný sedák, složený zadní sedačky a Spectral 27,5" v eLku a Senzor v eMku na stojáka v pohodě.
Jakože krátká? Nekombi?
Jo, krátká…a teď koukám co jsem napsal a ZAPOMNĚL jsem dopsat, že musím sundat přední kola:) chybička…
Ty vogy, ve Škoda Werke patrně zkrotili antihmotu. :D
když se k tomu dostanu a nezapomenu, zkusím ti to vyfotit, ale nejdřív příští týden:)
Vpoho, krátký mikrohatche nepřipadají v úvahu. :D
Tak tohle by mě docela dost zajímalo. Mám taky fabii 1, normální verze a když chci převážet kolo, tak sedáky nechám normálně, ale musím vytáhnout celý záda zadních sedadel. Pak samozřejmě obě kola ven a pak to tam naložím. A tím myslím jak 26 HT v Lku, tak 29 HT v XLku. Nastojato no nevím nevím. A jak to tam zapřeš, aby kolo nelítalo?
k tý fábce.
Teď jsem ještě takhle vezl 27,5HT v eLku, to je hodně krátkej rám. Asi bude záležet na geo rámu. a 29HT v XL je už na fóbii hrozně velká koza
Mrkni na Mazdu 3, sice jsem to nezkoušel, ale kufr se sklopenými sedadly vypadal docela obstojně a je to moc fajn auto.
Bohužel, cenově dost nesmysl. Myslím ojetiny. Jinak by byla taky ve výběru…
Tak ojetiny posledních generací Mazdy v rozumné ceně neexistují. Chtěl jsem 6 v kombi a benzínu, to je absolutně nemožné v rozumné ceně, i když je na trhu už docela dlouho. :-(
Bohužel, jsou značky, co si cenu drží, extrem je Honda, ta Mazda ji zdatně sekunduje. V tomhle jsou Italové nejlepčí. Koupíš za 200 auto co před pěti roky stálo 800 :)
A za dva roky do něj nasypeš 300 stejně jako ten zoufalej majitel, co to prodává :)
To sou takový povídačky. Náhodou o tom něco vím. :)
Tak nejakej duvod ty rychle poklesy cen maji, ze? A ze by to bylo tim, ze ta auta jsou oskliva, rychle moralne starnou a nikdo je nechce to neni.. nerikam, ze nemuzou byt vyjimky, ale i u tech je to porad z italsky fabriky, takze tam muzou bejt kurvitka z patecni smeny, ono staci un po' di vino a kratsi siesta a je to hned :)
Ale auta jsou to pekny… kdybych byl fanda do znacky a mechanik s vlastnim plne vybavenym servisem tak bych do toho asi sel, ale jinak spis ne..
159/Mito/Gulieta už jsou co se týče elektriky celkem ok a není to taková ruleta jako dřív (např 156).
O 159 by se až dalo říct, že je nadprůměrně spolehlivá.
Zase ty pohádky o italských autech, který platili před x lety. Giulietta je úplně jiný level a cenově nemám pocit, že by nějak padala, alespoň naše byla na úrovni Golfu, ojetá.
Momentalne mam M3 2006. Vozim tam dve 26er kola (S a M) se sundanymi prednimi koly. Celkem v pohode se tam vejdou bez nejakeho tetrisu. Samozrejme mam sklopene zadni operadla. Nicmene v EU bych misto toho rozhodne vzal radsi toho civica 8g – vetsi prostor.
to asi bude mazda 3 a ne BMW M3 co :-) v tom si ty kola nějak neumím představit :-)
:D taky první co mě napadlo :D
Jojo jenom mazda 3. Samozřejmě m3 od bmw bych nepovrhnul :-)
Tak to by záleželo na tom, jak moc by to vzadu házelo, jestli bys M3 povrhnul, ne?
tak ono by to šlo i na te M3:-)
Mám 29fulla.
Když sundám přední kolo a sklopím zadní sedačky, tak se vejde i do Peugota 207.
Kamarádka má golfa předešlé generace a dá ho takhle dozadu i bez vyjmutí předního kola.
AR je imho uvnitř o trochu menší.
Já vím, že chceš hatch, ale kombíkem fakt nic nezkazíš:)
Momentálně nevím o kombíku, který bych chtěl, nebo na který bych měl. Ten Golf je krátkej? A do něj dá 29 bez rozhození?
Me se MPS 3 libi moc, jeste, když si s motorem pohrajou polaci kluci usati :-D kolo patri na strechu prece si nebudes delat bordel v aute :-D
Ta rezne :)
Znám hlavně 6ky a ty sou rezavé, třeba todle MPS je kupodivu zdravé :-) ale je to fakt, že už kdysi měla kamosova 6ka rezavé přední uložení tlumičů a kolem taky a to byla stara asi 5 let to sem se musel smát :-D
6 by nemela reznout nejak od pulky 2007. O trojce psali v autotipu, ze rezne taky. Nicmene MPS je paradni, o tom zadna. :)
Já když kupoval auto, tak primárně koukal po šestkách, ale první generace jsou fakt pojízdné květináče a když byla v dobrým stavu, tak zase byla neskutečně drahá.
Pak jsem koukal na avensis a taky drahý.
Běžně 12–15 let starý auto za skoro 200.
To bylo fakt moc:/
BTW, soused ma garazovanou M6 2.3 benzin, 2004, pry ji koupil 2007 s 60 000, ted ma 400 tkm, vypada jak nova, motor tichej, bez pazvuku, v 300 tkm menil vyfuk. Obcas se fakt povedla… BTW2 co posledni generace Imrezy? Nemam predstavu o poruchovosti, spotreba lehce vysi, ale dobre pojezdeni a kufr taky jde…a ceny nejsou nijak desny.
Impreza bude mít kufr dost vysoko, protože 4×4 a pod devět litrů se moc nedá jezdit, čest vyjímkám..
Oproti ty fabce kombi je to 10–15cm (ona ma fabka i o nejaky centak vysi strop mam dojem), sedlovka se musi vcetne predniho kola vyndat u obou (pro postaveni na vysku), nalezato ale oproti Roomstru tu 29er spolknou obe bez oddelani cehokoliv, aspon teda v 19/20 palcich a min. Ale nojo no, ta spotreba je trochu vic no… :)
Megane R26 F1 Cup.. bez předního kola to půjde
Tohle je pro představu R26R s klecí :-)
:D :D :D
Do Focusu 2009 sundavam jen predni kolo. Sedlovku nechavam (mtb 26" 19ka ram, silnice 56ka). A sklopim zadni sedacky.
Když u jsme u těch kol „na Stojáka“, jak to děláte, aby jste si nezaspinili střechu interiéru? Já nejvíc prepravoval 2×27,5 a jednu silnici ve francouzským kombiku. Všechno na Stojáka bez předního kola a stejně jsem si u kufru zaspinil střechu zevnitř jak řetězem tak bordelem na plášti :) nejakej spesl hmat? (nebo takové detaily neresite?).
A kolama dolu to neslo?
Nestabilni
Kolama dolů …
Odkaz prosím :)
Nechci dělat reklamu, stačí zadat do Googlu :-) Podobný dělá i Škodovka, jako origo příslušenství
a opačně to je nějak stabilní? tak to spadne až ve větší zadáče a naděla větší paseku… Já to vždycky házel opřel o bok (přes nějakou starou deku samozřejmě a pohoda
Jedno z aut, co mám, je Zafira B. Kolo na stojáka je to úplně v pohodě. Sklopím malou prostřední sedačku, nasunu kolo zadkem dovnitř, sedlem dolů, přehodím dekou, aby se zadní spolujezdci neušpinili, zabouchnu zadní vrata a jedéééém.
No, a do Avensise 1 kombi ho taky zasunu pozadu, ale na ležato, otočím řidítka.. zabouchnu a jedu. Sorry, hatche nemám, tak vlastně ani nevím, proč to sem píšu …
Do transita kolo dám a zavřu dveře… hatchback už nikdy more
Medved taky napohodu :-). Jinak jezdim daily sedanem (passat) a kombika kdyz to nebude nutne tak fakt nechci. Silnicku dam do kufru bez sklopeni sedadel se sundanym prednim/zadnim kolem. 29 19" meridu jsem tam taky takto dal, epica uz ne. Je to super pac s tim muzu jet klidne na jednani, nikdo nic nevidi a divne necumi. Popojedu za mesto, prevliknu se a sup na kolo
podle svetel nov\ Vecko? Jak si s tim spokojeny?
Vito. Boží stroj. 190K automat, jede neskutečně. Spotřeba lze s lehkou nohou i pod 6, v zatáčkách popírá fyziku atd…jak nemám rád dodávky a specialně minulá generace Vita stála dost za prd, tak to nový je naprosto skvělý. Jízdne řekl bych srovnatelné s c200at minulé generace, které má žena na převoz mimina a občas s ním jezdím…což myslím že je na dodávku naprosto skvělé…Na daily car bych to nechtěl , ale na závody a nebo víkendy s kočárem, kolem a podobnejma blbostma to líp asi nejde
ja prave jsem na vazkach jestli bych pristim nakumen nenahradil aktualni W212 E350 prave Vckem… nebo jeste zustat u E43 AMG… prave ze by to bylo daily… no jeste uvidime kam se to pohne
Rozhoduješ se mezi skvělou autařsko kulturní variantou a variantou týpka s karabinou a north face bundou :-) Myslim že to třeba může být fajn druhé auto do rodiny…u mercedesu třeba doplnit Véčko Céčkem…nový C je taky naprosto geniální. Teď se jim ty nový auta fakt dařej…Asi bych si to klidně vzal jako druhý auto s tim že se to dá použít občasně denně, ale kdybych ten prostor vyloženě nepotřeboval, tak daily prostě sedana
ja ma kombi :-) s taznym.. takze mista taky dost da se rict… na druhy auto pro budouci manzelku by se mi libilo treba A180… do mesta na nakupy a tak… :-)
Manzelce V250 a tobe sedana C/E/S, líp to nevymslíš :-)
Jestli nejsi srdcař Mercdedesař, tak osobák vyřešíš i jinajma značkama. Dodávku bez šance, takovouhle „dodávku“ nikdo jinej neumí.
Edit…ještě mě napadlo, nesmí to bejt 4Matic…ten jezdí zásadně hůř.
to nevim jak by jezdila do mesta zrovna Vckem :-DDD
mozna ze druha kara bude nec levnejsiho :-D
Kup ji nejdřív nějakou plechovku, u které tě nebude mrzet, když ji otluče…;)
Hele ja jezdil 5 let Vianem V6 150 kW (predchozi generace), vice mene denne, respektive zbylo to vetsinou na me pokud nebyl cas dovolene/zavoidu, kdy si to rada vzala zena… jediny, co mi moc nevyhovovalo byla spotreba 10,5+, to na prazdne auto kdyz s nim jedes sam je dost, na firmu to uneses, ale stejne, clovek nema uplne nejlepsi pocit, jinak co se tyce pohodli, rizeni atd. zadny problem, jasne, na okresce si vic uzijes v Ccku nebo podobnym aute, ale ani v tomhle to nebylo martne, mel jsem tam v lete 19 kola, trosku overkill, ale sedelo to s nima jako prase, v zime uzke 16tky, taky v poho se zatezi vzadu i prazdnej..
Jestli ten novej jezdi za 6 i v automatu tak to je super, a myslim, ze uz konecne maj vic ruchlosti, ja tam mel jenom 5, ne ze by to tomu sestihrnci vadilo, ale 6 nebo 7 by se na dalnici hodila..
A pokud Ty jezdis do prace 30–50 km a zena jen poskakuje z vesnice do mesta s kocarama a detma, tak logictejsi reseni je aby to mela jako daily ride zena, krome nejakych uzouckych ulicek na Vinohradech kdyz tam nejakej vul zablokujke ulici se s tim jezdi pohodlne kdekoli, na nastupovani a vystupovani deti ideal, prevazeni jakychkoli kramu taky a zena si urcite zvykne, je to bezpecny, sedis vysoko a mas prehled, automat atd.. sama pozitiva
To tvý éčko už zas jezdí? :)
Když vyndáš sedačku předního spolujezdce, tak tam na výšku bez předního kola snad do každého hatche. Pokud jsi hodně vysoký, vybírej kvůli výšce sedla vyšší kabiny.
Myslíš, že to někdo dělá?
U Medvěda A první generace to šlo snadno, dvě kola vedle sebe místo spolujezdce a spolujezdec seděl za řidičem. :-)
V současnosti nevím. Několik let jsem tak provozoval Š120. Nakládání kola je snadnější než do kombi naležato. U dalšího auta jsem občas také sedačku předního spolujezdce vyndával, nárůst přepravní kapacity je obrovský. Kdo si to vyzkoušel (třeba u mne), bere tuto možnost vážně.