• tigermoth

    Nazdar dámy a páni. Tak nějak se konečně začalo posunovat to moje ježdění a Epicon přestává stíhat. Než ho zmordovat, chci pořídit novou vidlu. Byl jsem už skoro rozhodnutý pro Aurona s RC2 patronou, s tím že si ho snížím, ale teď mu začal konkurovat Aion který stojí bratru o cca 2 litry míň a nemá štelování pomalé komprese a má vnitřní nohy z jiné slitny hliníku a nemá dutou korunku.

    Nejezdím kdovíjaký masakr, ale skočím si rád a taky vážím 90 kilo.

    Otázka zní: stojí ty ušetřené prachy za to? Jakékoli zkušenosti jsou samozřejmě vítané.

    Anketa: Do čeho má tigermoth nainvestovat?

    13x
    87%
    2x
    13%
    0 0
    • tigermoth  

      Nikdo žádné zkušenosti? Co si myslíte o šestkové slitině vnitřních noh oproti 7050 u Auronu?

      0 0
      • lazza  

        No já mám Aiona, ale s Auronem ho srovnat nedokážu.

        Aion je na velký rány při sjezdu citlivej, žehlí je dobře a využívá celej zdvih. Takže na malý skoky – opravdu malý skoky, kterých jsem schopnej, je v pohodě. Nicméně na jemný drncání po lese to bylo peklo: ruce z něj bolely neskutečně. Prohnal sem ho proto „tuningem“ a změna je dost radikální, začal skvěle tlumit i drobný vibrace, viz. vlákno o commencalu.

        Při záběru/ve stoji skoro nehoupe, prostě se trochu zanoří a drží. Epicon bez locku byl proti tomu strašná houpačka.

        0 0
        • tigermoth  

          Předělávka na olej a vyhození té houby bude to první co udělám s jakoukoli vidlí:)

          Jak je na tom povrchovka, myslím odolnost na drbance? Trošku mě straší, že šestkové slitiny jsou obecně měkčí a případný šutr by se mohl do šavle zahryznout hlouběji než u 7050.

          0 0
          • Atilla  

            Čéče do duroluxu se mi šutr zarazil dostatečně hluboko i tak.

            Když není olej na pístku a v nohách tak chodí všechno bídně. Co se týče té gumy, mám tam už tokeny, jezdil jsem 3ks, pak sem jeden odebral a je to sakra rozdíl v progresivitě, takže asi zase nahodím 3. Takže bych du gumu třeba jen pokrátil na půlku, hlavně dle stylu jízdy.

            0 0
            • tigermoth  

              To jsem si říkal taky, vysoustružit si tokeny. Lepší jak uřezávat nějakou houbu.

              Zatím teda mírně vede Aion.

              0 0
          • lazza  

            Zase srovnávám jen s Epiconem (2014): toho sem za rok používání ani neškrt, Aion měl po už měsíci používání dva malý škrábance. Může to být samozřejmě způsobeno jinými okolnostmi než kvalitou matroše, ale na Epiconu jsem padal podstatně víc. Tak nevím.

            0 0
            • Atilla  

              Tohle bych vůbec neřešil, když spadneš smolně, tak odřeš všechno, nebo naopak budeš mít kliku a nic se nestane.

              0 0
            • abel  

              to bude spíš náhoda – taky jsem měl epicona 2014 na 150mm a po roce vypadal jak novej, par minitukanečků na vnějších nohách a to jsem se s ním párkrát solidně vyválel.

              pro zakladatele: aion nemá rychlou kompresi, pomalou má, auron má obě. ještě má aion náký deko navíc.

              vybíral jsem stejně a z tuningtestu jsem dostal doporučení auron kvůli materiálu. rychlou kompresi mám trvale otevřenou, tam výhodu nepocituju.

              0 0
    • Pedro404  

      Aion spíš nemá štelování rychlý komprese, ne? Už ta samotná by mi za ty dva litry navíc stála.

      0 0
      • tigermoth  

        Jo, splet jsem se:)

        0 0
      • Atilla  

        Tak spousta lidí jí vozí úplně povolenou. Pro neskokana to asi není tak důležité.

        0 0
        • wilda81  

          +1

          0 0
        • abel  

          takže to nedělám špatně, když mám HS otevřenou? nejsem letec, jezdím spíš kameny, kořeny, sem tam drop kolem půl metru…

          auron je moje první s HS, LS kompresi si nastavit dovedu.

          0 0
          • Atilla  

            Myslím si, že k tomu si musí dojít každý sám co a jak mu vyhovuje. Osobně jsem vždy vozil radši trošku měkčí pružinu/menší tlak a víc HSC a většinou poměrně málo LSC. Teď jsem třeba vyndal tlumení z vidle a HSC opravdu hodně podrží před chodem na doraz. Spousta lidí má i tak problém využít celý rozsah vidlice i bez HSC, takže těm je HSC trochu k ničemu i když podle mě smysl má velký. Záleží na stylu jízdy, na tlumiči, progresivitě a terénu.

            0 0
        • Pedro404  

          Rychlou? Já sem neskokan a právě mi nejvíc pomáhá jí zavřít na roletách a v bordelu obecně (Boxxer WC).

          0 0
          • wilda81  

            Co je vedlejším projevem zavřené HSC? ;)

            0 0
            • Pedro404  

              ?

              0 0
              • wilda81  

                Přitáhnutím komprese se ti většinou zhorší odtrh a citlivost na drobné nerovnosti. Člověk, co jezdí max po pěšinkách a kořenech v lese, pak skončí prostě u otevřené.

                0 0
                • Pedro404  

                  Podle mě si teď popsal LSC? Když zavřu HSC a LSC necham otevřenou, tak je vidle na malejch nerovnostech stejně citlivá a ve většim bordelu v rychlosti, kde by jinak lítala jak splašená a bylo to nepříjemný, se chová stabilnějc.

                  0 0
                  • wilda81  

                    SR je pěkný příklad toho co udělá HSC s citlivostí na drobné nerovnosti (kořeny, volné kameny). Každé cvaknutí je dost poznat (použitelných je jen prvních pár). Schválně si ji někdy ve svém okolí půjč a projeď si kořenový nebo kamenitý úsek s plně otevřenou a pak zavřenou HSC. Sám uvidíš, že stejně citlivá nebude ;)

                    0 0
                  • Atilla  

                    Záleží jak moc zavřeš HSC, když jí přitáhneš hodně začne ti zasahovat LSC a vidle je tupější v celém zdvihu. Ještě jsem nejel na vidli kde by se HSC s LSC neovlivňovali. Samo že tam kde dostáváš velké rychlé rázy, třeba na velkých šutrech v rychlosti ti HSC kolo zklidní, protože na tom rychlém nárazu nepustí kolo tak moc hluboko, tudíž se tolik netopíš ve zdvihu a víc ti ho zbývá na další překážku. Ale třeba na tom duroluxu R2C2 bych řekl, že začíná HSC ovlivňovat LSC kolem 3 kliku z 5. jinak funguje jen při rychlém nárazu kde zbrzdí vidlici. Na malých roletách by měla spíš fungovat LSC která nedovolí vidli aby se propadala na malých nerovnostech a tím i když je vidle tužší, tak je pohodlnější. Ale Mlok mi to třeba vyvrátí:)

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Hele na Boxxeru mam HSC právě zavřenou úplně na maximum:) Testovánim sem došel k tomu, že to je pro mě nejpříjemnější, a ztrátu citlivosti necítim (což neznamená že tam neni). Přivírat jakkoli LSC pro mě nemá smysl, protože už tak mám problém využít celej zdvih vidle při rozumnym sagu.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Tak ta LSC ti nejvíc ovlivňuje pohyb vidlice vyvolaný tvojí vahou, při brzdění, šlapání pumpování prostě všechno co nejsou zase tak rychlé nárazy. Sice bude znát po celém zdvihu, ale dorazu nezabrání(pokud to není lock:), protože ten olej přes ni proteče pokaždé.

                        Jak jsem psal, taky vozím na vidlici spíš přitaženou HSC a málo LSC. LSC jsem používal hlavně na hladké trati jako je superflow, Rokytnice, abych se zbytečné nepropadal v zatáčkách a na odrazech.

                        Hlavně záleží na vidlici a jak je uvnitř nastavena a samozřejmě na progresivitě

                        0 0
                        • Pedro404  

                          Teoreticky dorazu sice nezabrání, ale protože ten olej přes přivřenou LSC protejká pomalejc, tak v reálu se na něj nedostanu.

                          Schválně bych s tim zkusil eště polaborovat, ale strhnul se mi imbus, kterej otáčí LSC šroubkem uvnitř Mission Controlu, takže jí mam teď nastavovací jenom interně:(

                          0 0
                    • tigermoth  

                      No, jezdím většinou dost drncavé stezky. Skáču, to jo, ale většinou právě drncám kořeny a volné šutry. Takže teoreticky HSC není pro tohle ježdění životně důležitá?

                      0 0
                      • Atilla  

                        Tak HSC v té vidlici asi bude záleží však jak je nastavená interně. Ve výsledku může být přitaženější, než na vidli kde jde HSC ovládat a bude plně otevřená.

                        Ta HSC bude fungovat i když to napálíš do šutru, nebo rychle sjedeš ze skalky, pak záleží jak moc bude/nebude zabírat dle nastavení.

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
    • Radus  

      Za mě Auron RC2 nastavení obou kompresí super věc pokud to tedy dokážeš nastavovat na aktuální podmínky to je základ

      0 0
    • tigermoth  

      Chlapi lámete mě na Aurona:) Jak se drží ta černá povrchovka? Nešoupe se vám?

      0 0
    • tigermoth  

      Jak moc se dá snížit auron? Ve specifikacích je rozmezí 160 – 150 pomocí spaceru. Teoreticky nic neprání tomu dát druhý spacer a sundat to na 140 mm, ne? Tím bych zmírnil změnu geometrie při použití 27.5" vidle na 26" kole. Teď tam je 150 mm vidle.

      0 0
    • tigermoth  

      Malé resumé, třeba to někomu jako já pomůže s rozhodováním:

      Tak nakonec jsem pořídil Aurona a po Kopřivné a včerejším výletu na místní traily zatím nelituju ani kouny.

      Do každé nohy jsem dal 15 ml oleje, molitány a snížil jsem zdvih na 140 mm. Ze vzduchové komory jsem vyhodil oba tokeny, v bikeparku jsem využíval skoro celý zdvih ale na doraz nešel, takže to tak zatím asi nechám. Negativky se zdají být tak akorát tvrdé, to nechám určitě. Ovládání kompresí super, žádný houpací kůň se nekoná a „zatloukání“ do zdvihu taky, ale v tomhle směru pořád mám co zkoumat. Vidle je tak akorát prostorná pro 26 kola s pořádnýma pláštěma a bahnem a vleze se mi tam i blatníček až si ho vyrobím.

      Nevýhoda je, že když mi to teď vpředu tak pěkně žehlí tak o to víc cítím pevný zadek, až mi to není příjené. A co včil?:)

      0 0
      • vojtechposmourny  

        Máš dvě možnosti. Buď Aurona vrátíš, nebo si k němu koupíš rám s tlumičem :-)

        0 0
      • lazza  

        Co jsou molitány – kam s nima?

        0 0
        • tigermoth  

          Tož ty kroužky pod stírákama, natáhnou olej a promazávají šavle z vrchu, hezky rovnoměrně. Vyrábím je z normálně z houby na nádobí.V originálu tam byly takové divné filcáky, jak u epicona nebo raidona.

          0 0
          • lazza  

            Jo tyhle – napustil jsem je FOXem a nechal je zatím tam. Tyhle houbičky mi připadají moc pórovatý, používáš nějaký jiný?

            0 0
            • tigermoth  

              Jo, takové nějaké. Ono to natáhne docela dobře a pak se ta houba změní i na omak, mám to i v obou epiconech a funguje to dobře.

              0 0
      • mr.antik  

        jedině koupit fulla nebo přitáhnout komprese. Taky tenhle projev na pevňáku nemám rád, to radši tupu vidli :-)

        0 0
    • tigermoth  

      Zkušenosti s předělávkou na olej po 3/4 roku – tlumák netahá olej dovnitř ani v originálním stavu bez 2. stíráku, který byl nutný u epiconu.

      0 0
    • Fran-tic  

      Jak je na tom srovnání RS Sektor Silver 140mm tapered s osou vs AION RC CTS? Vyplatí se to vyměnit?

      0 0
    • kali222  

      neznate -prosim, rozmer osa/korunka u aionu650b s pevnou osou? idealne 160mm. nemuzu najit. respektive mam hodnotu z geometrie kola, kde je osazena tato vidlice a zda se mi to jako chybny udaj. 160mm a 539mm.

      0 0
      • sYs  

        Ahoj, mám Auron 650b 160mm a vychází mí to 545mm (osa – korunka).

        0 0
    • Ice601  

      Zdar, nechci zakládat nové téma, tuším že se to tady už asi řešilo ale myslím že na trochu jiné vidlici, mám Aurona z TT, a nějak se mi z něj začlo ozývat cvakání… Je pro to nějaké řešení? Třeba málo oleje? nebo zemřel… Je to celkem dost hlasité… Předem díky za info…

      0 0
      • Bafoon  

        a proč se nezeptáš rovnou u Milana?

        0 0
        • Ice601  

          Tak chtěl jsem se nejdřív zeptat zde… Ok… Asi teda napíšu na TT…

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MlokCZ  

        Už jsem to psal ve vedlejším vláknu pro onuci.

        https://www.bike-forum.cz/…stne-za-kolo#…

        Tedy záleží jak moc to cvaká. Mírné cvakání je vlastnost, přehnaně velké je zavzdušněný tlumič. A i to mírné cvakání (které je ještě ok) se postupně trošku zvyšuje a je vždy nejmenší těsně po servisu.

        Jestli je to ok nebo ne se na dálku radit nedá…

        0 0
        • Ice601  

          Jo díky, už jsem si to přečetl a kontaktoval Milana, psal že to není normální a že to mám poslat na servis, Chjo… Takhle z kraje sezóny bez kola…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • antuch  

          Další z problémů cvakání může být rozpojením negativních pružin, ta slabší se vyvlíkne se silonového pouzdra a vždy při zpětníém kroku se nacvakává zpět. To dělá dost nepříjemný zvuk. Ideálně tedy pružinu mírně zmáčknout a znovu nasadit na ten mezikus.

          Druhá varianta je vzduch v olejové patroně. Ta by se měla plnit nadvakrát. Dělá to právě bublina pod přepouštěcím ventilem mezi spodní a vrchní částí vnějšího těla patrony…

          0 0
          • MlokCZ  

            Negativka problém dělat také může, ale projev je jasně rozpoznatelný od cvakání patrony.

            0 0
            • Ice601  

              Tak vzhledem k tomu ze s tím nemám zkušenost, tak já to asi nerozpoznám… Teď to budu posílat na servis do TT je to v záruce, ale jde to potom nějak udělat doma? Aby to člověk nemusel furt někam posílat…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • lackanicko  

      Chalani mam aurona, nejezdim ziadne enduro,skoky mam 76kg, ako by ste odporucili nastavit HC a LC ,???

      0 0
      • abel  

        nechal bych oboje zcela otevřené, ladil bych pouze odskok.

        0 0
        • lackanicko  

          Diky, ten som si uz nastavil, stymi kompresiami som nepocitil ziadny rozdiel

          0 0
          • Vecis  

            Mam to uplne stejne :D Vubec v tom nevidim rozdily a moc nechapu jak to univerzalne seridit :/ Kdyby tu byl nekdo kdo poradi, tak to uvitam :)

            0 0
          • maajkee  

            To je divný, když otocim obě komprese úplně doprava tak se vidlici skoro nehne :)

            0 0
            • Vecis  

              A nejake rady jak a do ktere polohy to nastavit na urcity styl jizdy, atd.?

              0 0
    • hmm  

      Aion mě začal zlobit. Přestal fungovat zámek vidlice a začalo v něm klepat či bouchat po přejetí hrbolů. Protože zamykání nepotřebuji tak jsem si řekl že udělám údržbu a třeba odstraním ty zvuky. Po rozebrání vzduchové komory jsem zjistil že je vše na svém místě. Pružiny jsou zapadlé do válečků a spojené tak jak mají být nic volného jsem neibjevil. Pouze při demontáži byla osa s negativníma pružinama volná ve vidlici což ale zapříčinilo vypuštění vzduchu ne? Vyjmul jsem i tlumící patronu a na poklepání v ní nic neklape. Třeba že by se uvolnil zámek vidle a mlátilo to do patrony ale nic. Tak jsem negativní pružiny namazal namazal i vazelinou vzduchový píst aby do něj negativní pružiny na ose lehce zajížděli kdyby se třeba uvilnily doufal jsem ve změnu. Navíc jsem do noh napustil 25ml oleje aby vidle chodila jak víno. Dnes ráno vidle po přejetí hrbolů zase lehce klepe nebo bouchá. Tak mi k.rva řeknite kde je chyba. Tlumící patronu jsem nerozebíral vidle je v záruce.

      0 0
      • Atilla  

        25ml do každé nohy?

        Rychle cukat s táhlem patrony jsi zkoušel? Pokud nešel a nejde lock, tak je problém v tlumení.

        0 0
        • mirorek2  

          +1

          0 0
        • hmm  

          Ano 25ml do každé nohy zespod. Do vzduchové komory zvrchu asi 15ml. Cukat jsem zkoušel patrona tlumí normálně. Jen jsem myslel že v tlumení něco upadlo co způsobuje to bouchání je to možné? Protože po potřepání patronou žadné zvuky z ní nevychází.

          0 0
          • Atilla  

            Do každé nohy se lije, tak max 15ml, ale spíš 10ml. Na vzduchovou stačí bohatě 4–5ml. Musíš rychle cukat táhlem tam a zpět jako když funguje vidlice, klepáním s patronou toho fakt moc nezjistíš.

            0 0
            • hmm  

              Když dám zespod 10 tak se moc nenamaže. 30 je lepší olej se snáze dostane do vyšších pouzder.

              0 0
              • Atilla  

                blbost ani do totemu se nelije 30ml

                Ale jestli chceš aby se ti udělal hydro doraz, nebo ti patrona přisála olej, tak klidně pokračuj.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • abel  

                  blbost to není, v návodu od Milana z TT mám 20ml do každý nohy

                  0 0
                  • Atilla  

                    Jenže 20 není 30! Do všech vidlí typu pike se dává 10ml – 15 ml a stačí to.

                    0 0
                    • abel  

                      rozdíl 20 nebo 30 – tak do toho zase nevidím, ale řídím se návodem z TT.

                      vyštoural jsem starší návody, jen pro srovnání: epicon 2011 20ml, epicon 2015 15ml každá noha. mám ještě aurona 2015, tam dávám tuším 20ml (návod mám někde v komoře, můžu dohledat).

                      0 0
              • Vilém  

                Kazdy sveho stesti strujcem.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • maajkee  

            Naprostej nesmysl. Max 15 do spodních, tak 3ml do vzduchový. To přeci není o množství, pokud tam dáš nějakej 5W nebo max 10Q´W olej tak se ti to při jízdě dostane uplně všude.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • satanus  

      Čau. Nemohl jsem si nevšimnout tohoto tématu je to sice na druhé fotce axon ale je to stejné. Gumu vystřihnout stejnou jako je č: 3 a umístit na pozici č:2 vyzkoušejte to někdo komu to hlasiťe cvaka. Mi to jelo jako šicí stroj 

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • satanus  

      Já bych třeba nešel do ničeho jiného než suntour. Uvažuju že budu stavět něco na rámu merita trail 500. A auron je jasná volba. Za ty prachy když se v tom člověk pohrabe. Když chceš dobrou vidlí v základu tak si myslím že ani Fox nebo roc shox a podobne značky. A budeš si muset připlatit za např DVO nebo mrp atd… Vždycky u té sériovky to nebude pravé ořechové. Jsou kusy skvělé ale taky propadáky.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • ferry  

      Ahoj, nechci zakládat nový příspěvek. Mám Aion na zdvihu 140, token jsem hned vyndal a ta vidle chodí velmi dobře, teď ji budu předělávat na olej a při té příležitosti i zvýšit zdvih, chci se zeptat jestli princip změny zdvihu je shodný jako u Epiconu, kde jsem to již dělal, ale u téhle vidlice nevím. Díky

      0 0
    • THORX  

      Vozíte už někdo Aurona boost 2018? Zkušenosti?

      0 0
    • Losky83  

      Ahoj, mám asi dva roky Aionku 100 mm a štve mě, že je prostě taková tupá. Kope do řidítek a je celkově tuhá. Dnes jsem na netu našel, že pomáhá rozdělat spodní nohy a do každé dát cca 7–10ml oleje 5W. Co jsem koukal na YT, tak to zvládnu udělat. Ale ještě jsem četl, že se občas přidává olej do vzduchové patrony? Jinak případně olej 5W od RockShoxu?

      Díky

      0 0
      • roman 3D  

        YT ne, raději TT

        0 3
        • Losky83  

          Od TT jsem kdysi měl jednoho Epixona a dobrý, ale kupoval jsem ji novou od něj. Repase nedělal atd. A co jsem koukal, tak ten olej do spodních nohou zvládne snad i cvičená opice:)

          0 0
          • tigermoth  

            Naolejoval jsem takhle Aurona a je to bez problémů, jen je potřeba zatěsnit šrouby dole – dal jsem tam měděné podložky, ty to utěsnily dokonale. někam to posílat je naprosto zbytečné. 5W motorový olej, 20 ml do každé nohy (zdvih 160 mm).

            Olej nad pístek dávám tak 2× ročně, jenom aby byl pístek lehce překrytý.

            0 0
            • Losky83  

              Takže nějaký řídký motorový olej. Ten olej nad pístek nevím, kam patří. Nikdy jsem to rozdělené neměl. Já mám zdvih jen 100 mm, tak tam prý 7–10ml do každé nohy. Ty měděné podložky dole jak je rebound šroub a ten v té druhé noze? A pomohl ten olej?

              0 0
              • tigermoth  

                Pozdě ale přece: Olej nad pístek se tam strká buď skrz šachtu ventilku tlakování vzd. komory, nebo lépe po odtlakování a odšroubování víka komory (použít ořech gola, některé ořechy je nutné osoustružit, nebo aspoň obrousit). Měděné podložky jak píšeš, možná by bungoval i fíbr. Olej znatelně zjemní chod a navíc umožňuje dokonalejší čištění po sezóně, oproti protivné vazelíně.

                0 0
            • Atilla  

              Naposledy jsem dával do aiona Fox gold a chodilo to fakt pěkně. Přeci jen je to o dost blíže vazelíně, nez motorový olej, takže to trochu vymezí i vůli.

              1 0
    • Radus  

      Do spodní nohy a nad pístek patří kluzné oleje. Motorové nejsou vhodné.

      0 0
    • Losky83  

      Vypustil jsem obě vidlice na obou kolech a vyndal ventilek. U Rock Shoxu byl vidět pístek a sucho. Tak jsem dal asi 3ml hustejsiho oleje. U Aionky žádný pístek není vidět. Je tam jakoby dno. Nicméně tam olej je. Spíše taková napěněná hrůza

      0 0
    • Losky83  

      Ještě se zeptám, k čemu jsou tyto dvě podložky? Díky

      0 0
    • Losky83  

      Díky, četl jsem, co to tedy je. Na mé polňačky to asi žádný efekt nemá ????

      0 0
      • Atilla  

        Jestli chceš víc využívat zdvih, tak to vyndej. Předpokládám, že problém s dáváním dorazů nemáš.

        0 0
        • Losky83  

          Dorazy opravdu nedávám. Takže pokud jeden vyndám, bude vidle komfortnější?

          0 0
          • Atilla  

            Vyndej oba. Budeš využívat více zdvihu, takže by měla být komfortnější. SR je celkově dost progresivní.

            0 0
            • Losky83  

              Dobře, zkusím zítra vyndat a uvidím. Rozeberu ještě spodní nohy, vyčistím od vazelíny a dám trochu oleje do každé nohy. Snad to také pomůže. Díky

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.