Poradte pri vyberu kola za 30 000 Kc. Zatim nejsem rozhodnut.
Author Modus
http://www.author.cz/…6&pid=609987
LTD RACE 2009
Poradte pri vyberu kola za 30 000 Kc. Zatim nejsem rozhodnut.
Author Modus
http://www.author.cz/…6&pid=609987
LTD RACE 2009
foto
dik
nz
za mě cube
Tady se není nad čím rozhodovat, jednoznačně CUBE…
Jednoznačně CUBE! Doporučuji obchod v Rozrokách u Křivoklátu :-)
Určitě Cube..
U toho Authora me zlakal ten ram, ale vybava u Cube je zase prepichova.
Zajimalo by me, kdybych jel se zavrenejma ocima na HT- Alu a HT-Carbon, jsetli bych poznal rozdil. Verim, ze asi ne.
Poznáš, bude to jinak drncat :-) karponově :-D a když to pustíš ze skály tak to tolik necinká :-D
Hliník NOT DEATH!
Jak tady můžeš vůbec váhat nad výběrem.....! CUBE
:-D jedna z nejhloupějších otázek na BF :-D Cube!
nic ve zlým! :-)
jednoznacne CUBE, ten Author je o tridu horsi a jeho ram? Nic navic ti neprinese. Cube ma vynikajici vidlici a velmi kvalitni osazeni SLX
No to snad nemyslíš vážně … jasně že CUBE !!
Cube,to je jasný
Cube,to je jasný
cube
Tahle věčná mastrubace mi připomíná rozkol nad autama.Jestli je lepší Fiat nebo WV .Author má rám který byl minuly rok použit na nejdražším mtb modelu co se říct o Cube nedá.Základem kola je a bude vždy ram!Jestli tam budu mít lepší osazení které stejnak ojedu protože kvalita komponentů všech značek je rok od roku čím dal víc v hajzlu.Jestli se podívám na vybavu kola tak v koncovce je skoro totožná.Author používá na modelu Modus náboje na průmyslovém ložisku které řadím za velice spolehlivé.Ale jak je zde velice zvykem co má nazev Author to je automaticky špatné,že.Radím prohlédnout obě kola v reálu projet se na nich a pak soudit!!!!
Rám sice je základem kola, ale musí být kolo k němu vyvážené, jinak jeden komponent (a to i rám), který je výrazně lepší než zbytek kola je sám o sobě vyhazování peněz. U rámu souhlasím, že je u Authoru lepší. Co ten samotný rám ale přinese za výhodu v tom celku? Ten rám by byl výborný, kdyby to bylo i s výborným osazením a tím vznikla velmi lehké raketa. Jenže když je osazení Authoru o třídu horší a i přes lehčí rám je celková váha +1kg navíc, tak je někde něco proklatě špatně. Takhle je ta super váha rámu zcela pohřben osazením, tuhost (pokud je na tom dobře s tuhostí, já ho nejel) bude zase zabitá koly (ty jsou slabým článkem na obou těch kolech, ale je jasné, že za tuhle cenu nemůžu chtít použít kola za 10tis.). Tedy z výhod toho rámu ve výsledku nezbyde vůbec nic.
A s výměnou komponent naprosto nesouhlasím s tím, že to je spotřebák a že to vymění, protože na Cubu jsou výrazně lepší hlavně ty nejdražší a klíčové komponenty, které se jen tak měnit nebudou a to vidlice a brzdy. Tady by výměna stála extrémně hodně peněz. A kola asi každý taky hned nebude měnit (pokud ano, tak si je stejně lepší rovnou koupit dražší kolo, kde budou lepší kola). Pokud tedy nechce někdo do budoucna cpát šíleně peněz do Authora a vyměňovat ty drahé věci, tak tím rám si nijak zásadně nepomůže. Další podstatná věc a to kola, ty jsou k takovému rámu, co má Author také zcela nevyvážená.
A kdo by to chtěl měnit, tak si rovnou může koupit úplně jiné kolo, které bude o trošku dražší, ale nabídne rovnou skvělý rám i osazení a tím vyvážený celek.
A další věcí je, že si každý u HT musí sám říct, jak moc peněz se mu vyplatí cpát do rámu. U Cubu to není vůbec zdaleka jejich nejlepší rám (tady souhlasím), ale když srovnám třeba s výrazně dražším rámem a to Reactionem, tak třeba já osobně u Reactionu nevidím žádný v reálu pro mě poznatelný přínos kromě jediného a to váhy (Reacation jezdím dlouhodobě a LTD race jsem také jel). Tedy třeba z mojeho pohledu lepší rám než LTD race je kromě nižší váhy (a u váhy jde stejně o celek a ne váhu rámu, takže tady to Author prohrává rozdílem třídy) vyhazování peněz. Samozřejmě někdo jiný třeba nepatrně větší tuhost u HT rámu ocení, ale to už pak sám musí vědět, proč ty peníze za ten rám dává.
V tomto výběru bych se tedy stejně jako ostatní vůbec nerozmýšlel a vzal Cuba.
A proti Authoru určitě nejsem zaujatý, i Authora stále máme jednoho doma a to Egoista 04 a plná spokojenost. Za ty prachy co byl ten Egoist tenkrát nabízen (chtěli za něj tenkrát 55tis.) byl zcela mimo (šíleně předražený), ale já ho měl v extra slevě (stál výrazně pod 40tis.) a za tu cenu to tenkrát bylo už velmi dobré kolo. A hlavně narozdíl od toho Moduse byl vyvážený (i když kola by si zasloužil i ten Egoist do celku lepší, kola šidily u Authoru na vyšších modelch vždy).
Aby Author byl s tím rámem vyvážený, tak to bych viděl někde od modelu Master, který by ale zasloužil nějaká výrazně lepší kola, pak už by to jako celek šlo. Vyloženě vyvážený je až Introvert, ale tam asi upadli s cenou kola na hlavu. Author ale má výborný marketing a prodávat kola umí, takže si ty šílené ceny může dovolit a kola stejně prodá, v tomhle jsou v oboru špička.
Napsané velmi pěkně,nezaujatě a objektivně.Vpodstatě to koresponduje s tím,co jsem napsal já,ovšem mě se teda takto rozepisovat nechtělo.Jinak pod tohle bych se v klidu podepsal.
cube ma lepsiu vidlicu a osadenie, author ma lepsie naboje a ram. s toho cube by som nerobil hlavne u tohot modelu co sa tyka ramu nejaky zazrak. obycajny al ram. tiez som rozmyslal nad cube ale u mna prehral ked chce clovek nejaky lepsi model a porovna ho s nemenovanym ceskym vyrobcom tak je drahsi, pri cube platis za napis niekedy zbytocne. inak striekanie cube ramov nie je nijako prevratne dojde zvareny ram streknu to zakladnou, potom jednou fabrou, dalej navalcekuju na ram vyplotrovanu foliu ( sablonu ) a streknu inou farbou, strhnu foliu daju vypiect a nalakuju.
p.s.: takze nijake prevratne technologie sa nekonaju, v praci by som si to vedel vsetko spravit okrem vytvrdenia v peci :)
Nejsem specialista na barvení rámů, ale řekl bych že všichni výrobci to dělají dost podobně, jen je rozdíl jestli použijí jednu nebo více barev a jaký si navrhnou design. Nechápu co je v technologickém postupu u Cube špatně oproti konkurenci. Jediné co z Tvého příspěvku vyplývá je, že tušíš jak se to zhruba obecně dělá.
Je povrchová úprava nejdůležitější kriterium? Je to ta technologie, která dává rámu zásadní vlastnosti? V čem má Author lepší povrchovou úpravu než Cube? Je přece také důležité jak je rám zeslabován, z jaké je slitiny, jak je tepelně upraven a jak je tuhý/pružný a podobně.
Co je pro rozhodování u rámu nakonec daleko nejdůležitější, je hlavně jeho geometrie. K čemu je carbonový rám, když je vůči jezdci moc dlouhý nebo krátký nebo jeho hlavový úhel neodpovídá zdvihu vidlice a preferencím jezdce v jízdních vlastnostech?
Kdo jiný než Cube nabízí za stejnou cenu i anodizovanou úpravu?
Carbonový rám může mít oproti hliníku jisté výhody, ale nečekal bych to u carbonového rámu této nejnižší cenové kategorie.
Nesouhlasím s Tvým tvrzením, že Cube je „zbytečně drahý“. Nevím za kolik se prodává na Slovensku, ale když si porovnáš to osazení a cenu s nabídkou Authora a většiny ostatních značek tak je na tom Cube jednoznačně velice dobře, pokud ne nejlépe.
karbonovy ram teto nejnizsi kategorie je uplne stejny jako u top modelu.
A kde máš psaný, že když je stejný rám na kole s XTR a Deore, tak jde automaticky o špičkový rám, který se výrobce rozhodl použít i na levném kole, aby svou TOP technologii přiblížil všem a není to naopak, tedy, že výrobce udělal podprůměrný/průměrný rým, který se snaží za každou cenu prodat a nejlepším reklamním tahem je osadit jím nejdražší kolo? :)
To je asi tak stejný, jak když někteří tvrdí, že Crossridy nemůžou být špatný kola, když jsou osazovýny na bajky s cenou přes 50tis:) To stejný Alivio hydry..
Tak špatný ten rám určitě zase nebude, aspoň dle toho, co jsem o něm našel a určitě bude lepší než u Cubu. Ale jak jsem reagoval výše tím delším příspěvkem, tak i kdyby ten rám byl sebelepší, tak je to v tom nevyváženém celku stejně k ničemu.
No tady opravdu není o čem diskutovat :)
Tak to je opravdu fundovaná odpověd.
Tak jistě, s žádnou jinou bych se ani neobtěžoval :)
Přikláním se nastranu CUBE.Teď jsem četl v cykloservisu recenzi na toho authora,kde ho sice vychvalovali,ale i přes to je cena těch dvou kol srovnatelná hlavně kvůli tomu,že ten Modus má karbonovej rám.Cube je sice „jenom“ hliníku",ovšem nabízí lepší výbavu a hlavně osvědčenou kvalitu.Author se pustil cestou karbonovýho kola pod 30K,(což je chválihodné a v dalších letech ho budou ostatní značky následovat a proti ostatním bude v tomto o krůček napřed před ostatními,což je z marketingového pohledu dobrý tah)ovšem cena je zde vykoupena horšími komponenty a tak zde oproti ostatním vede jen ten rám a ani u toho bych si já osobně nebyl úplně jistý.Takže ještě jednou za mě jednoznačně CUBE.
Za me jednoznacne Cube.
cube jednoznačně
V tomto případě asi Cube, ale každopádně to není samozřejmý! Cube má dobrý brzdy, ale jinak je hodně srovnatelný s Authorem. Nevím, jestli jsou ráfky Sunringlé o tolik lepší než Alexrims. Vidlice na Authorovi podle mě nebude o tolik horší než Reba :-) Karbonový rám moduse je určitě lákavý, ale jak píšu – nakonec bych preferoval osvědčený Cube. Ale jestli se rozhodneš pro Authora, tak taky chybu neuděláš a aspoň nám ostatním potom můžeš podat report :)
To sis dovolil moc, hanět na BF Rebu.. se zlou se potážeš.. ;-)
To je mi jasný :-D
Přidám svou trošku do mlýnu … Jsem pro Krychlíka … Ostatně, model LTD RACE jezdím skoro rok a nemohu si ho vynachválit :)
Naprosto souhlasím s tím, co tu výše říkal Mlok.
Myslim, ze by ten Author ram mel konecne nekdo riznout a zjistit, kolik je tam uhlikove tkaniny a kolik skelne. Myslim, ze by jsem se divili. Mozna by spravny nazev byl laminatovy ram.
Jo a co pisou v Cykloservisu o Arturovi v recenzi neber vazne. Artur ten casopis drzi nad vodou reklamou na skoro kazde strane.
Nechci do toho kafrat, ale tímhle příspěvkem jsi dal najevo svůj názor na Author, najednou seš expert přes jeho karbonové rámy a podle tónu příspěvku je jasný, že do Authora nepůjdeš. V tom případě ale absolutně nechápu, proč jsi založil tohle vlákno :) Připadá mi to, že si zase chce někdo zanadávat a publikum tuto příležitost vítá :)
__ Za sebe bych šel do Cube, ale ten Modus mi připadá za ty peníze hodně slušnej.
Tak si zaloz dalsi vlakno, kde si ponadavame zase na karbon u Authoru
Jednoznacne CUBE. Jeste bych se zamyslel nad tim jestli karbonový rám je praktický na MTB pro normální jezdeni. Dle mě volil bych hlinikovej rám, i kdyz ocel je ocel, ta je nesmrtelná.:-)