Ahoj,
kámoš vybírá patriota 2016 a řeší jestli vzít pro 184cm M nebo L
A já popravdě moc nevím co mu mám poradit. Je tu někdo s podobnou výškou a patriotem? Aby nám to trochu usnadnil tak se i změřil viz. příloha.
Předem díky!
Ahoj,
kámoš vybírá patriota 2016 a řeší jestli vzít pro 184cm M nebo L
A já popravdě moc nevím co mu mám poradit. Je tu někdo s podobnou výškou a patriotem? Aby nám to trochu usnadnil tak se i změřil viz. příloha.
Předem díky!
M na zavody, L na trailovani. Mam stejne proporce a tuto radu jsem dostal od Jirky Fikejze
Nemělo by to bejt spíš obráceně, hravější kratší na traily a delší stabilnější na závody?
Ne, tak jak jsem napsal.
A vysvětlil nějak Jirka proč to mít takhle?
co zajedeš rychle na větším zajedeš ještě rychleji na kratším
A proč sou teda všechny kola na závodění v enduru a sjezdu dlouhý?
Nemyslím si že jsou sjezdové kola dlouhé… Menší rámy mají nižší těžiště a lépe se ovládají v náročnějším terénu, jsou obratnější. Když jedeš do Rychleb nepotřebuješ podávat maximální výkon, ale chceš si jízdu užít, takže chceš jezdit na kole, které ti přesně padne.
Já myslim že sou… Trend poslední doby je protahovat rozvor a reach, pokládat hlavu a snižovat těžiště. Zrovna dneska o tom vyšel článek na pinkbiku http://www.pinkbike.com/…divorce.html
Jako takhle možná jo. Já to ale myslel ve vztahu k tomu příspěvku nahoře. ,,M na zavody, L na trailovani."
Jestli měříš třeba 175, tak na závodě v lese z kopce budeš rychlejší a obratnější na 17,5", ale na normální ježdění po lese si vezmeš 19,5". Proto se snad ani sjezďáky ve vel XL ,,nedělají". Člověk co měří dva metry stejně pojede na kole o velikost menší než potřebuje.
No vono to platí i všeobecně, kdyby byly dlouhý kola na závody na hovno, tak je prodlužovat nebudou. Delší rozvor je minimálně v rychlosti a bordelu stabilnější=rychlejší, říct paušálně, že kratší kola sou rychlejší, rozhodně nejde.
Jako možná si nerozumíme. Vetší rozvor je stabilnější o tom žádá, ale já řešil délku rámu…
A tim myslíš co? Reach? Dýlku horní trubky? To de přece s rozvorem ruku v ruce, a na závodních kolech sou hodně dlouhý.
Jako takhle možná jo. Já to ale myslel ve vztahu k tomu příspěvku nahoře. ,,M na zavody, L na trailovani."
Jestli měříš třeba 175, tak na závodě v lese z kopce budeš rychlejší a obratnější na 17,5", ale na normální ježdění po lese si vezmeš 19,5". Proto se snad ani sjezďáky ve vel XL ,,nedělají". Člověk co měří dva metry stejně pojede na kole o velikost menší než potřebuje.
To uz davno neni pravda a zrovna leto i velke znacky pridavaji XL sjezdaky do nabidky…
a takový Trek chystá i 29er DH
Máš k tomu nějaký jistější info než ty dva spy shoty prototypu, který sem teď vygooglil?
Potvrzuji. Na menším kole rychlejší fakt nebudeš :-) obratnější možná, ale to se dá řešit technikou jízdy.
Urcite „L“, mam 2 kamarady co vybiraly podle Jirky F, vzali „M“ a ty kola sou dost male. Jirka ma trochu jiny styl jezdeni nez vetsina lidi.
Jen bacha, 2016 má trošku jinou geometrii…je o něco delší.
Ano, ale zároveň je osazenej kratší představec oproti 2015, aby se to vykompenzovalo a zachovala se délka posezu.
Mám 179cm a Evo v Lku. Menší bych asi nechtěl. 2016 je delší o 1cm ale stejně bych bral určitě Lko…
Taky doporučuju Lko.
Mám 173 cm a Evo v Mku. Na Lku se taky v pohodě svezu a nijak mě to neomezuje, ovladatelnost stejná, stabilita lepší, akorát u něj je pro mě limitující výška sedlové trubky vs teleskop.
Jirka vozí M a delší představec… cca 70 mm, Tom Kutin také M, ale představec cca 35 mm :-)