• coolucky

    Zdravim,

    planuji si poridit trendy :) gravel bike. Po dlouhem rozmysleni jsem si rekl, ze v ramci meho rozpoctu, bude nejlepsi Author Ronin SL 2019 a uz se tesim na jeho oficialni uvedeni! Jen bych se chtel zeptat majitelu predchozich verzi Roninu (nejen SL, protoze myslim, ze s geometrii Author moc nehybal) jestli nezkouseli kola s prumerem 650b? Pripadne, jake nejsirsi se jim povedlo do ramu „narvat“..

    Predem diky za odpovedi a nazory ;)

    L.

    PS: Pokud nekdo vi o podobne, podle me hodne slusne, vybavenem sterkoletu do 45k tak taky piste :)

    0 0
    • natureman42  

      .. do Meridy Silex oficiálně nacpes 27.5"x2.2"

      karbon za 48k zde – https://www.merida-bike.cz/…a/silex-6000

      info o řadě Silex zde – https://www.merida-bike.cz/merida/silex

      0 0
    • Fuser  

      Za ty penize doporucuju NS Rag+, je dimenzovanej na az na 2,2",hydry,pevny osy,1*11, mam ho a jsem z nej nadsenej!

      0 0
      • coolucky  

        Tam se bojím o životnost toho hliníku.. ale vypadá suprově!! To jsi ho objednal přes net? Nebo je u nás někde prodejce?

        0 0
        • MiKED  

          „životnost hliníku“?

          0 0
          • oddie  

            No jasně. Za 200 let se úplně rozpadne, to by tě neděsilo? :D

            0 0
          • coolucky  

            Nejsem materiálový expert a tak spoléhám na to co si někde přečtu a většinou se to shodovalo s tímto:

            https://www.bicycling.com/…s-explained/

            Píšou tam, že hliník je většinou horší, co se týká komfortu jízdy, což by mi u adventure kola vadilo.. a zmiňují dále, že je to materiál náchylnější k opotřebení a „únavě“ což mi také přijde nejvhodné vzhlem k možnému naložení dodatečné zátěže na kolo.. ale je možné, že se mýlím. Máte jiné zkušenosti?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Není hliník jako hliník. Ano, třikrát ztenčované rámy pod metrákovým jezdcem a ověšené bagáží moc nevydrží. Takže to chce vybírat s rozumem a nehledět úplně na hmotnost rámu, brát co nejrobustnější. Mám ~10 let trekové alu GT za účelem soumara a prostě jezdím a jezdím – a to jsem je jeden čas používal místo MTB a také slouží jako zimák z blatníky. Na začátku jsem měl i těch 110 kg, pod 90 kg málokdy, k tomu dalších cca 20 kg bagáže (dříve za děti, teď za manželku). Zdaleka ne všechny kilometry najety po pěkném asfaltu.

              Fotku už jsem dával nedávno, dávám znovu.

              Hlavní výhodu oceli, vyjma menší časové únavy materiálu, vidím v tom, že se dá nechat opravit a nouzově to zvládne v podstatě kdokoliv se svářečkou a kusem plechu i v nejzapadlejší vísce na konci světa. Ale ocel je minimálně o třídu dražší, než hliníkový rám pro stejné hrubé použití. Levného hliníku mi není líto, to, že při cargo jízdách utrpí nejeden šrám, je prostě neodvratné.

              0 0
            • Fran-tic  

              Ale já bych z toho nedělal takovou kovbojku. To je jako očekávání, že karbon žehlí krásně terén atd. Ocel je fajn na cestování, že jde dobře svařit a udělá to každý jouda. Cestoval jsem s hliníkem i s železem, rozdíl jsem nepoznal. Možná jen pod vahou se ocel pěkně kroutila (ale to bylo i starší verzí rámu). Mnohem více ale udělají vhodně zvolené pláště.

              Z materiálového hlediska hliník se při stárnutí vytvrzuje, takže po delší době (nebavíme se o dvou letech) je náchylnější k únavovým lomům.

              0 0
              • odik  

                A já celou dobu žiju v domnění že hliníkové rám měkne 

                0 0
                • Fran-tic  

                  tepelné zpracování slitin hliníku je akorát urychlené stárnutí pro zvýšení pevnostních charakteristik

                  0 0
        • Fuser  

          U nás je prodává firma Katmar, únavová křivka hliníku je známá věc,já to beru tak,že za 7,8 let budu mít super zimáka :)

          0 0
          • michal1968  

            Tak to tedy je vlákno..sem budu muset pustit manželku až si budu chtít koupit nového bajka..

            ,, no přeci nechceš abych se zabil"…

            a já si fakt myslel že můj TREK vydrží ..no asi půjdu studovat ten odkaz nahoře skrz výdrž materiálu..

            0 0
            • coolucky  

              Jen škoda že se zatím nikdo neozval s Roninem jak široká kola se tam vejdou 

              0 0
              • jeniiiik  

                S 2019 se ti asi těžko nekdo ozve. :) Je tam karbon vidlice, ta může být jinak široká než 2018 hliníkova. A kdoví jestli není přepracována i zadni stavba vzhledem k tomu že přešli na 12mm osu.

                0 0
                •  

                  Nechápu jak mohli k ocelovému rámu dávat alu vidli.

                  0 0
    • xpj  

      Mě by se líbil Genesis Vagabond :-)

      https://www.genesisbikes.co.uk/bike/vagabond

      0 0
    • komarr  

      Ahoj.

      Zvazujem kupu Ronina a chcem sa spytat, ci si uz skusil 650b?

      0 0
      • OndrejP_SK  

        Kupil som nedavno vypredajoveho Ronin 2019, a skusal som 650b kolesa.

        Kolesa su RMX TopDisc (sirka 19mm) a Conti RaceKing 2,0 (realna sirka 47–48mm).

        Vzadu je to hodne na tesno, tak 2–3mm na kazdej strane. Vidlica uplne v pohode 4–5mm na kazdej strane.

        Ale podla fotiek na webe, Ronin 2020 bude mat viac miesta, sprehybane zadne vidlice aj vzpery, sirsiu vidlicu, takze mozno upgradnem az budu dopredavat 2020 kolekciu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse