• serz

    dobrý den.

    Prosím odborníky aby mi napsali, co je na tomto kole špatné(vyloženě katastrofa).

    http://www.author.cz/…6&pid=609995

    Chci si ho koupit, protiže se mi moc líbí, ale fakt tomu nerozumím, tak mi k tomu snad něco řeknete.

    Dík

    0 0
    • scalar  

      Vidlice

      0 0
      • serz  

        jako úplně na nic?

        Jsem fakt hobík, jezdím s dětma po lesích a polích-teĎ na 12let starém ocelovém authoru treking

        0 0
        • Twister  

          Koukni se do fotek, zrovna je tam jedna na váze. Normální vidlice jsou asi o kilo lehčí. A kromě toho fungují.

          0 0
    • JakeF  

      Vidlice a v rámci snadnosti/nená­ročnosti údržby i kotouče. Na normální ježdění s rodinou je to zbytečnej přepych a koledování si o komplikace. Pro tyhle účely spíš vzít véčka a vyměnit špalky za nějaký trojsložky nebo dvojsložky Koolstopy. Ale zase zrovna u Tractionu jsou původní véčka dost mizerný, i když jezdit se s nima taky v pohodě dá, jen po čase chytnou pěknou vůli. A ta vidle je spíš na tlumení větších nárazů, než že by nějak skutečně žehlila terén, ale zase, na ježdění po polních cestách stačí… Je nějak nutný, aby to kolo bylo Author?

      0 0
      • serz  

        není, jen mi ho nabízel prodejce za cenu pod 15tis, což mi přišlo dobrý a celkem se mi líbí.Tak já nevím

        0 0
        • JakeF  

          To ti prodejce nabídne jako velkou slevu, aby prodal. Faktem je, že je konec sezóny a ve slevě se dá sehnat hromada kol.

          http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

          Tady je základ mojí alternativy. Véčka pro spolehlivost, lepší zapletený kola (Mavic Crossride, třeba Duratec je používá i na sestavách kolem 50 tisíc a celkově jsou to ozkoušený a dobrý kola v týhle cenový kategorii) proti Tractionu máš tady navíc Deore kliky, proti V-Tractionu i lepší brzdy. Značkový doplňky od Ritchey, proti závažím, co dodává Author a rám od NoSaintu, kterej nedělá vůbec špatný kola a Author je stejně dělanej na Taiwanu, takže to bude prašť jako uhoď. Vidle je samostatná kapitola. Osobně bych napsal do kolokrámu a požádal je o možnost výměny za Rock Shox Toru, příplatek by neměl bejt velkej vzhledem k cenám těch dvou vidlic a budeš mít plně použitelnou vidli. A celkově to vyjde ve váze tak o půl kila lehčí, než Traction.

          Schválně bych určitě počkal, co na to tady kdo napíše, ta sestava neni úplně levná, protože to neni výprodej, ale podle mě je docela rozumně vyvážená a funkční. Jo, ve výprodeji by šlo nejspíš sehnat nějaký částečně líp vybavený, ale bylo by to asi dost práce najít vyhovující.

          0 0
          • mates555  

            na tractionu jsou kliky co maj taky integrovanou osu…

            tahle vidlice nejsou žádnej zázrak…oproti tomu rst to neni zas takovej skok…

            na tractionu jsou i poměrně kvaliní kola(ložiskový náboje..)netřeba řešit schánění prasklýho drátu…vymění ti to v každý vesnici,ráfek taky možno použít standartní…tedy snadnější servis

            celkově bych řekl,že je traction lepší koupě

            0 0
          • kycis  

            Meles bludy. Mam doma kotouce dvoje, a za vic jak dva roky jsem byl s nima jedinkrat v servisu, protoze jsem byl linej odvzdusnovat doma, a to byla jeste spis prevence pred velkou dovolenou v alpach. To ze Crossrajdy montuje Duratec na kola za 50 jeste neznamena, ze jsou nejak super (mimochodem, opet je mam doma, takze vim o cem mluvim). Na rozdil od jinych s nima nemam zadny vyraznejsi problem, dokonce je povazuju pro lehci jezdce za fajn kola, ale proti tem co sou na tom Tractionu funkcne neziska vubec nic, krome problemu se shanenim dratu :-D Vymnenu vidle u prodejce bych neresil, protoze pochybuju ze se mu do toho bude chtit (RST s urizlim krkrm je v podstate neprodejna), navic urco vezme u Tory maloobchodni cenu, takze to bude drahy. Chvilku bych jezdil na tom RSTcku, a kdyz te bude vylozene s..t, kouknul bych na cyklobazar, nejete Tory sundane z novych kol se tam vyskytujou docela casto, tak kolem 3 tisic.

            0 0
            • kycis  

              Jo a jinak – muj tip je tohle : http://www.bikestore.cz/…-cm-2009.htm

              Za necelejch 14 k mas funkcni sestavu na super ramu, za ktery se nemusis stydet, a ktery snese i pripadne postupne vylepseni, kdyby te kolo chytlo.

              0 0
            • JakeF  

              Já jezdil jak kola origo na Tractionu tak Crossridy a u původních kol jsem odrovnal náboje a pořád se musely centrovat, šíleně chytaly osmu, s Crossridama žádnej problém, centrovat se musí minimálně. Vidle je na kolokrámu Tora zhruba stejně drahá jako levnější verze Tory, takže ten příplatek bude minimální, kolokrám nabízí rovnou vlastní konfiguraci.

              Co se týče kotoučů. Podle mě na ježdění s rodinou jsou opravdu zbytečný podle mě. Neřikám, že se kazej nějak často, ale pro použití běžnym uživatelem to může bejt komplikace. Složitější měnění destiček, stříknutej olej na kotouč a podobně. Do véček je vidět a na běžný ježdění jsou podle mě naprosto dostačující v kombinaci s lepšíma špalkama.

              0 0
              • kycis  

                Kdyby chtel kolo objednavat z netu, myslim ze ten Scott je v podstate stejne osazenej a o 3 litry levnejsi, to neni malo, kvlita ramu minimalne srovnatelna, rek bych ze i vyssi. O te problematicke vymene vidle jsem psal pro pripad, ze by ji chtel nechat vymenit v kamenaku u toho Tractiona.

                Co se tyka brzd, nikde jsem nenapsal, ze Vcka pro rekreacni jezdeni nestaci. Staci. Ale je blbost co jsi napsal ty, ze si kotoucema zadelava na problemy. Je videt, ze jsi kotoucovky nikdy nejezdil, jinak bys nepsal o „slozitejsi vymene desticek“, vsadim tretry, ze vymenim desticky rychlejc, nez Ty zvladnes prohodit spalky na Vckach.

                Podle me ani s jednim z tech kol co tu padly neudela vylozenou chybu, pro vikendove jezdeni jsou vsechny uplne v pohode, dulezity je ktery se mu libi. A asi hraje roli i to, ze toho authora muze koupit v nejakem mistnim kamenaku, prece jen nekdo se v kole proste nechce hrabat, a radsi kolo zaveze k prodejci kde ho koupil, ze by potreboval doladit to a ono…

                0 0
                • JakeF  

                  Tretry nevsázej, vyměňuju jenom botičky, takže nemusim ani sundavat kola :-). Je pravda, že jsem je zatim nejezdil, ale běžnej uživatel se bude muset spoustu věcí učit a když se něco někde zadrhne, zmáčkneš brzdu při převozu s vyndanym kolem, stříkneš olej lehce na kotouče atd. Prostě spousta věcí, co normálně člověk neví a pro toho je lepší véčka, který jsou v tomhle směru dost blbuvzdorný a na většinový ježdění plně dostačujou.

                  S tim kameňákem je to určitě pravda, ale zase ten kolokrám má výhodu, že nabízej rovnou, že si to můžeš nakonfigurovat. Ale chápu, že hromada lidí bude radši nakupovat v kameňáku. Jinak ten Angel s výměnou vidle by byla za ty peníze moje volba, i když konec konců, na víkendový ježdění stačí v pohodě snad cokoliv od Alivia nahoru…

                  0 0
      • mates555  

        ty brzdy jsou,co se týká udržby a poruchovosti naprosto bezproblémový…pro­dali sme jich dost(nedokážu odhadnout,ale za ty asi 2–3 roky co se používají na kolecht to je v desítkách) a nevím o jedněch co by se vrátily na reklamaci nebo s nějakým neobvyklím problémem…destičky stejný jako do 525 apod. takže se seženou bezproblému všude…páky neni při stisku gumová,kotvy to ale zas až tak nejsou…furt to brzdí líp než V…

        vidlice je *******..netřeba se dál rozepisovat..moc horšího už neni…

        podle toho co od kola majitel chce,bych to viděl na dobrou volbu…je ale potřeba počítat s případnou výměnou vidlice,pokud nebude ta RST stačit…ale pokud se nebude pouštět do nějakých věčích akcí,bude i ta vidlice dostačovat,jen to chce providelnou udržbu a jednou za čas sundat vnějčí nohy,vyčistit a promazat…což zvládne i sám během 10-ti minut..

        0 0
      • Vilém  

        Koukam, ze nam tu roste dalsi odbornik na kdeco:) Hlavne na veci ktery sam nejezdi, ale umi to skvele podat, jak jsou tim padem na hovno. Na tom kole neni krom vidlice zadne vylozenej propadak. Takze pokud kupujicimu nevadi znacka, bude treba nejaky doprodej, tak proc ne.

        0 0
        • serz  

          chlapi díky.Myslím, že do toho authora půjdu.

          Vidlice-uvidím, kdyžtak se to dá vyměnit, že?a do žádnech větších akcí se nehodlám pouštět, dost se vyblbnu na motorce, tohle mám pro takovou rekreaci.

          Jaká vidlice by byla v poho za malý peníz(zkusím prodejce , aby mi jí vyměnil.

          Ještě dělá kola DEMA, ale nějak jsem si nemohl vybrat.

          0 0
          • Twister  

            Omílá se to sice furt do kola, ale někdo to sem napsat musí. SR Suntour Epicon. :)

            Jinak je to kolo za ty peníze osazení pěkně.

            0 0
            • serz  

              dík, vím, že to tu asi někde najdu, ale pokud tady nejsem denně, je to fakt pakec něco najít.

              0 0
          • v POHODÌ klokan  

            A co říkáš třeba na toto

            nebo toto ?

            Podle mě se to vyplatí, za tu cenu. Pokud nelpíš na kotoučovkách. U těchto kol se nic už podle mě nemusí vyměňovat.

            0 0
        • JakeF  

          Tyvole… Nerozumim? Řekni mi, co jsem v tom prvnim příspěvku napsal jinak, než ze zkušenosti. Vždyť to kolo 3 roky mám.

          K tomu druhýmu příspěvku; Jak běhá Tora zrovna vyzkoušený mám, kola oboje taky, jedině ty kotouče ne, ale řekni mi výhodu kotoučů na ježdění s rodinou. Zrovna v tomhle případě můžeš těžko řikat, že to nemám vyzkoušený.

          0 0
          • serz  

            tak jsem z toho zase jelen-kotouče chci protože Včka neumím seřizovat a myslím si-opravte mě pokud melu-že budou na úddržbu méně náročné kotouče.Vidlice mě štve, že je špatná, tak nevím, ale co něco od meridy?chci to z krámu někde v Jihlavě, neumím si na tom mnoho udělat, tak bych byl rád, kdybych je měl někde za rohem-MERIDU dělají tady taky-ještě mají PELLS-ten se mi nelíbí a specialized-to samé-nelíbí.Vyhrává to furt merida nebo author-je něco od MERIDY slušného za peníz do 15ti?

            0 0
            • JakeF  

              Ale jo, na základní údržbu jsou kotouče jednoduchý, ale jsou tam problémy, jak jsem psal vejš, plus někdy cinkaj, lehce přidrhávaj, což v malý míře nevadí, někdy je problém s vibracema rámu od zadního kotouče. V principu jsou určitě jednodušší, ale když už se něco stane, tak je problém, zvlášť když se v tom někdo nevyzná. Do véček je vidět a na klasický ježdění v pohodě dostačujou, pořád je dost lidí, co na nich závoděj, i když tam jde spíš o váhu. Ale na véčkách je každej problém snadno lokalizovatelnej a pokud člověk koupí s výměnnejma gumičkama, tak jen za čas vymění gumičky, jinak udržuje akorát dotahovánim lanka na brzdový páce kolečkem. Já osobně vůbec nejsem proti kotoučům, sám je na příštim kole chci na 100%, ale na véčkách jsem odjezdil i pár závodů a i to se dá. Jinak nechci od kotoučů hned odrazovat, jen si myslim, že je spousta lidí má a ani zdaleka je nevyužije.

              A vidlice bohužel, ta Gila je mizerná. Jinak při výběru pozor s vidlicema na SR XCM a spíš i XCR, ty na tom funkčně taky nejsou zrovna dobře…

              0 0
              • jIrI___  

                XCR podle mě patří k tomu lepšímu v dané cenové třídě.

                0 0
                • JakeF  

                  Já psal „spíš i“ neřikám, za tu cenu neni špatná, kámoš jí má na Pell'su a až mě překvapilo, že docela chodí na tu cenu, ale pořád žádná sláva. Pořád bych spíš připlácel aspoň za Toru nebo neladěnýho Epicona (kterýho jsem fakt nejel, ale podle komentářů bych mu věřil).

                  0 0
            • mates555  

              si do toho nenech kecat od někoho,kdo viděl kotouče max. někde z rychlíku…ty V-čka co jsou na tom tractionu jsou to nejlevnější co se dá koupit…mám je na kole a to prostě nebrzdí zdaleka tak jak bych si přestavoval…navíc v zimě namrzaj ráfky a nevím co ještě…pokud máš tu možnost jít do kotouču,tak je určitě ber…ty tektra jsou slušný…z těch hodně levných bych se vyhnul třeba Promaxu apod. což je brzda na nic…a pak se dává shiamano 485(???) a to je taky slušná brzda..ale ty tektra se mě zdaj lepší…

              pokud dodržíš pár zásad(při převozu bez kola ve vidlici tam něco nacpat apod..) tak budeš jen měnit desky což je záležitost pár minut…a když s tím budou problémy tak do servisu…

              nějaký obavy,že to nevyužiješ,že ti to někde vyteče a nevím co je klasickej názor lidí,co ty kotoučovky nevozí…

              za mě…pokud se ti ten traction líbí a sedí ti,tak bych do toho šel…navíc ten V má pokud si pamatuju horší kliky a konusový náboje…takže to neni jen v brzdách…

              0 0
              • JakeF  

                Přečti si, co jsem napsal hned na tebou komentovanym příspěvkem a třeba pochopíš, co jsem se snažil říct. Ale pro jistotu to zopakuju ještě jednou: Já nejsem proti kotoučům, jen mi přijdou pro tohle využití zbytečný a pro vělký procento uživatelů při nedodržení základních pravidel potencionálně problematický. Jinak výhody kotoučů nepopírám, řikám jen, že véčka s dobrejma špalkama brzdí pro víkendový ježdění naprosto dostatečně.

                K poslednímu odstavci. Já klasickej Traction nedoporučoval a nabídnul výše psanou alternativu na NS Angelu, co o Tractionu tady píšeš je pravda, jak o brzdách, tak nábojích, ty kliky nejsou až tak nevýhoda, maj na druhou stranu parádní životnost. Ale vzhledem k tomu, že zakladatel nechce objednávat z netu, tak asi varianta NoSaint ztrácí význam.

                0 0
            • Twister  

              Srovnatelný model od Meridy je Matts D 500,ale osobně bych stejně vzal Authora. Vidlice tam jsou obdobné, brzdy taky, ale náboje má Author na průmyslech, lepší kliky… Holt jen ta vidle. No uvidíš, pojezdíš a za rok koupíš Epicon. :) A třeba bude nakonec chodit i ta Gila, když budeš mít štěstí na kus.

              0 0
          • Vilém  

            Jestli nerozumis, tak to musis vedet sam. Tazatel se ptal na konkretni model kola, ktere je osazeno kotoucema. Co pises o Tore, to vubec nevim, nikde o ni nepadla zminka. Vyjadroval jsem se k tomu, ze tu davas radoby zasvecene rady, aniz by jsi odzkousel i jine moznosti. Treba ty reci o veckach atd, turisti kotouce nepotrebuji, jsou podle me proste blaboly. Naopak s veckama jsem mel vic prace a vydaju, nez s kotoucema, probrzdene rafky ti asi nic nerikaji, to ze se to musi preplest, dat rafek atd, jsi taky opomnel. Jeste dodam, ze jezdim jednak vecka, jednak hydraulicky magury HS, dale hydrauliky kotouce a na zaver mechanicky kotouce a kazdy ma svoje plusy a minusy. Jen u tech rafkovejch brzd je tech minusu povicero.

            0 0
            • maajkee  

              aha, tak proto 99% dálkovejch cykloturistů jezdí do světa s véčkama, protože jsou nejhorši na údržbu :) hele fakt jsi mě rozesmál :)

              Já třeba neměl nikdy žádný kolo tak dlouho abych dokázal probrzdit ráfky, asi to je tím, že moc nebrzdím.

              Hele údržbu véček zvládne fakt každej a na celým světě když se ti s nima něco stane, tak do toho narveš jakýkoliv špalky, třeba i gumu z plácačky od traktora (osobní zkušenost :) ) a můžeš jet dál.

              Druhá věc je jak to brzdí, dobrý kotoučovky budou určitě brzdit líp, o tom žádná.

              0 0
              • Twister  

                Ale no tak. Véčka jsou rozhodně na údržbu náročné. Výměna špalků, štelování, do toho trochu rozhozenej ráfek, škrtání o plášť, kroucení vidlice v záběru. U kotoučovek většina toho odpadá. To, že jsou véčka blbuvzdorný, a dá se na nich cokoliv zblastit je druhá věc. V místních podmínkách se ale tahle jejich výhoda smazává.

                0 0
    • maajkee  

      Já jezdil letošního Tractiona měsíc, než mi ho ukradli, jezdil jsem v podstatě skoro každej den, včetně týdnu dovolený v alpách a byl jsem s ním maximálně spokojenej. Měl jsem Véčkovýho, tektro véčka jsme hned vyměnil za XT véčka s 3 barevnejma špalkama a brdilo to parádně, oproti diskový verzi má deore náboje, s těma mám dlouhodobou dobrou zkušenost, na tý diskový verzi jsou nějaký author náboje a i prodavač mi říkal, že jsou horší než ty deore. S chodem vidlice jsem byl docela spokojenej, ale sralo mě, že je těžká jak prase, chystal jsem brzkou výměnu za epicona. Celkově mi kolo prostě krásně sedlo, mimochodem i to authorácky sedlo k tomu přispělo, je dobrý. Origo pneu jsou celkem rychlý, ale 3 x jsem píchnul, možná náhoda, nevim. přehazka SLX fungovala krásně, přesmykač deore jsem nakonec taky sešteloval tak nějak ke spokojenosti, ale k lepší funkci by to chtělo lepší převodníky, nicméně, ty co tam jsou jsou vyhovující.

      I když tady spousta lidí Authory nemá v lásce, já ti Tractiona můžu vřele doporučit.

      0 0
      • serz  

        dík moc chlapi, bude to ten author na diskách.Ještě mi poraďte velikost-mám rovných 170 cm-což je dle stránek authora na rozhraní 17,5 a 19.Osobně se víc přikláním k té 17,5.

        0 0
      • JakeF  

        No, tady musim trošku oponovat:

        Náboje: odešly mi po asi roce a půl, ale ne zrovna častýho ježdění v tý době, takže najeto cca 2500km, byť dostaly docela záběr, u vyndanýho kola bylo rukou normálně cejtit, jak ten náboj drhne.

        Vidlice: Tady se o chodu snad nedá mluvit, přední kolo se odlepuje z povrchu na každý větší nerovnosti, malý nerovnosti jdou lehce tlumený do rukou. Nevyměnil jsem jí jen kvůli tomu, že chci nějakou o dost lepší vidli a na tohle kolo je zbytečná a vyplatí se rovnou koupit nový kolo.

        Sedlo: Možná už Author dává jiný, já měl nějaký gelový sportovní Author a po pár měsících používání mi ten spodní plast prasknul.

        Pneu: Mizérie, na to, jakej to je nízkej vzorek, ale to se dá čekat. Člověku přijde že jedou, dokud nezkusí lepší.

        Přesmyk: U mě jedna z nejspolehli­vějších částí kola, sice je cejtit docela vůle, ale pořád řadí v pohodě, po přechodu na XT kliky a výměně bowdenů naprostá spokojenost.

        Brzdy: podpis

        Přes všechny problémy, co jsem s Authorem měl bych ho na normální ježdění po polňačkách s čistym svědomim doporučil, na začátku jsem mu dával zabrat víc, než teď závoděnim.

        0 0
        • maajkee  

          Ono je taky rozdíl jestli na tu vidlici tlačí 70 nebo 90kg chlap, já jsem byl rád, že se při mých 90kg moc nepropadá a moc se nehoupe, každopádně když byla nějaká serie víc nerovností za sebou, tak byla gila uplně v řiti :) Já měl deore náboje u přechozího amuleta 3 roky, cca 25tis km najeto a pořád se docela obstojně točily, je to asi kus od kusu.

          jj, sedlo už dává jiný, není gelový, normální klasický sportovní lízátko, byl jsem s ním spokojenej.

          Ohledně těch pneu, na druhou stranu spousta pneu jede mnohem hůř, tyhle author panracer za tu cenu myslím dobrý.

          Netvrdím, že to kolo je bůhvíjak super, ale mně prostě krásně sedlo a ještě furt mně sere, že už ho nemám.

          Ale staví se jiný :)

          0 0
          • mates555  

            ani tak ne kus od kusu…ale spíš tím,jak kdo tu nábu umí seřídit…zrovna u shimana s broušenýma konusama neni se seřízením problém…pak stačí nábu zgenerálkovat a pokud nejsou vydřený misky,tak se točí vesele dál…u ložiskovejch vydřený misky nehrozí…

            0 0
            • Twister  

              Jojo. O kónusy se musí člověk občas starat. Na druhou stranu tam není nic co by nešlo spravit i v polních podmínkách.

              0 0
    • 4rri  

      Mám ho od května 17.5" velikost.. vidle se chová jako pevná a váží 2.5 kg,brzdy při brždení na doraz z větší rychlosti vybrují(může to být individualní),s řa­zením sem spokojenej,ty pláště co jsou tam od authora taky nic moc,maj na sobě nápis(author) kterej je součástí vzorku a zasekávaj se do něj kamínky…Jinak se mi na něm jezdí dobřě.. jezdim taky jen občas.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.