• cardamm

    Hojte bajkeri. Vim ze je tu mavic a vubec crossride omyvane tema, ktere v historii najdu milionkrat. sezona uz frci a ja porad nevim jak s kolama. Napište mi prosim co je u mavicu crossride + a – . popripade, jake jine kola za podobnou cenu sehnat. diky michal

    Anketa: mavic crossride:

    0x
    0%
    0 0
    • Splinter  

      když je to tak omývaný téma, tak si to přečti ne?

      0 0
    • keo  
      • vzhled (mě se líbí),ořech,lo­žiska,cena,mož­nost výměny drátu bez demontáže kazety.
      • boční tuhost výpletu,nevhodné do těžšího terénu,nevhodné pro těžší bikery.
      0 0
    • Venda  
      • ještě vysoká hmotnost. Za tu cenu je dle mého názoru lepší si nechat něco zaplést nebo se podívat po bazaru.
      0 0
      • MlokCZ  

        Ta hmotnost už je celkem slušná na kola za dané peníze. U starších modelů to byla bída (ty co máme doma na jednom kole, ty mají přes 2kg, to je fakt hodně, ale to jsou ještě 06ky), ale ty 2008 jsou váhově slušné.

        0 0
        • jIrI___  

          Vaha je oproti 06 usetrena hlavne na nabojich, takze to nedela tak moc, jak kdyby byla usetrena na rafcich.

          0 0
          • MlokCZ  

            I ty ráfky jsou teď na tom nepatrně lépe, protože jsou už různé pro disk verzi a v-čkovou. 06 byly ještě jedny společné. Ta váha není pořád žádný zázrak, ale na druhou stranu za ty prachy se stejně nic výrazně lehčího nepořídí.

            Jinak váha ušetřená kdekoliv je dobrá, i když to není na ráfcích. Rotační hmotnost na obvodu kola je sice výraznější, když se ušetří, ale trošku se to tu přeceňuje. Pro zrychlování je ten rozdíl jen dvojnásobný (1g na obvodu kola je totéž pro zrychlování jako 2g jinde).

            0 0
            • Venda  

              Je to 4× víc.

              0 0
              • MlokCZ  

                Není.

                Jestli myslíš třeba pokus o výpočet z bajk.cz, kde je to spočítané špatně: www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…

                Na pravou míru je to tam uvedené v diskuzi nicky Hugos a PavelK, tak je to správně, co tam píšou.

                A je to tedy opravdu jen 2× (v případě obvodu kola).

                Zkopíruju jen část příspěvku Hugos, který to tam pěkně vysvětluje i bez výpočtu a má pravdu:

                „Ta úvaha se dá snadno udělat (zhruba) i bez počítání. Kinetická energie kol (na jedoucím bajku) se skládá ze dvou částí – rotační a posuvná (translační) – narozdíl od rámu, který má jen energii posuvnou – ta je shodná (na jednotku hmotnosti) jak pro rotující tak pro nerotující části. Pokud si uvědomíme, že vnější okraj pláště rotuje stejnou rychlostí (obvodovou) jakou se pohybuje celý bajk, tak můžeme říci, že rotační energie pláště (a duše) je zhruba shodná s jeho translační energií, ráfku, pásky a niplů o trochu menší, protože rotují na menším poloměru (a tedy nižší rychlostí), u drátů je rotační energie už pouhou třetinou (vyplývá z uvedených vzorců) jejich translační energie. Z toho plyne, že celková energie pláště (duše, niplů) na 1kg je (skoro) dvakrát větší než energie rámu na 1kg, takže při akceleraci ušetříme odlehčením pláště (atd.) dvakrát víc energie než stejným odlehčením rámu. Rotační energie klik, pedálů, řetězu, … můžeme klidně zanedbat, protože se otáčí pomalu a ještě na malém poloměru. Jak už bylo řečeno, vliv rotační energie se projeví pouze při zrychlování, při rovnoměrném pohybu se neprojeví.“

                0 0
                • MlokCZ  

                  A jestli chceš správný výpočet, tak to tam správně v diskuzi opravil už zmíněný PavelIK a pak ten poměr rotace/translace (pro celé kola, nejen pro obvodovou hmotnost) vyjde už správně 0,7 (tedy, že kvůli rotaci je u kol nutné vydat ještě energie odpovídající 0,7mi násobku jejich hmotnosti pro translační pohyb).

                  0 0
                  • cardamm  

                    Je ta bocni tuhost opravdu tak mizerna a pozna se dost pri jizde?

                    0 0
                    • roud  

                      Někdo říká že jo někdo že ne … je otázka co zmůže to když o tom všichni mluvěj při jízdě… je to jako s sramem některý lidi tvrděj že je lepší než shimano a když se jich zeptáš v čem tak nevědí…

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Já ji poznal (už teď Crossridy nejezdím) jenom v některých situacích, který byla menšina z toho co jezdím, ale tam mi to zato docela vadilo. V lehkém terénu je to v pohodě.

                      0 0
    • vysmátej bajker  

      Chce to hladat,tady je příspěvek testera v velu: www.ivelo.cz/…crossride.Na asfalt a šotolinu jsou OK.Na kořenech a kamenech klasika daleko lépe vede.

      0 0
    • Medunka  

      Dalsi recenze: www.bikebase.cz/article.php?…

      0 0
      • MlokCZ  

        Celkem dobrá recenze a vcelku to odpovídá skutečnosti.

        Jen mi tam nesedí dvě věci. Jak se tam píše, že kdyby mu neseděla pevnost těch, že by je ještě přitáhnul. To by ale nebyl dobrý nápad (tedy pokud se nejedná o případ, že je prostě povolený více než by měly být). Uchycení niplů a konstrukce Crossridů není na větší tah konstruovaná jako u Crossmaxů a tedy jediný efekt by to mohlo mít, že by docházel k vytrhávání niplů.

        A pak nesouhlasím s tím, že by se v této cenové kategorii s menší tuhostí předpokládalo. Když postavím klasiku třeba XT + nezeslabované dráty a jakýkoliv rozumný ráfek, tak abych se cenou vešel do ceny Crossridů, tak budou výrazně tužší než Crossridy.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.