• cubeman

    Poradí mi někdo,jaké brzdy by byli lepší?

    0 0
    • Ruprt2  

      doporučuji zkusit.

      obě brzdí skvěle, ale obojí mají dost odlišný projev.

      Asi jako naftové a benzínové auto se stejnou maximálkou.

      0 0
    • mawrhis  

      mám elixiry a zkoušel jsem i slx a myslim že elixíry brzdí líp – můj osobní pocit

      0 0
    • cubeman  

      Mám teda SH M485 takže to asi bude velkej rozdíl.I když nebrzděj špatně,ale jsou jeko houba.

      0 0
      • BigKarel2  

        Mam M595 pokuď páku nastavíš co nejdál od gripu tak tu houbovitost ani nepociťuji, když je blízko tak ano…předtím jsem měl M486tky což je to samé jako M485…

        0 0
      • marapara  

        Všechny 485tky co jsem zkoušel majístejný houbovitý projev a nic moc brzdí.

        0 0
    • hctr  

      no ja jezdil slxka a byl jsem s nima mooc spokojen:)

      taky mam ted dilema, jake mam koupit brzdy, ale stejne nakonec koupim asi obycejne deorka, kere stoji 2300,–, protoze podle ruznych diskuzi tady a ruznych testu na netu jsou vice nez dobre za tu cenu:)

      0 0
      • BigKarel2  

        já jsem další spokojený majitel…

        0 0
        • hctr  

          :) ja nad tim porad premyslim, jestli mam vzit ty deorka, protoze jsou o 1600 levnejsi nez ty elixiry:) a jeste mi porad neco lupe na kole a ja vubec nevim co to je zda jsou to kliky apod:/ proto se rozhoduju i jake mam vzit kliky a mam uplne dilema:( achjo.

          0 0
          • tonik666  

            můžeš se vsadit že kliky to nebudou. já jsem takhle vyměnil misky středového složení a bylo to úplně zbytečné

            0 0
          • Smith10  

            …když jsem koupil kolo, po chvíli (300km) mi taky začlo něco lupat na kole…byla nedotažená levá miska střed složení…od té doby klid

            0 0
        • cubeman  

          A co Shimana M 595,ty hodnotí taky velice dobře.Přirovnávaj to k XT,je to možné.

          0 0
    • BigKarel2  

      Šimána houby, Avidy ostrý…a SLX sou lepší na údržbu a tak…jinak obojí skvělý brzdy…záleží která ti víc sedne…

      0 0
    • marapara  

      Obojí budou dobré brzdym Avid má poměrně ostrý nástup, což ne každému musí vyhovovat. Já mám ostřejší nástup rád a hlavně mi sedí pohodlná a plochá brzdová páčka od Avidu. Shimano ji má užší a je možné, že při delším intenzivnějším brzdění bude trochu řezat do prstů.

      Za mě Avid Elixir R.

      0 0
    • cubeman  

      Takže myslíš,že ty Deorka budou lepší než ty 486?

      0 0
    • rud1k  

      Asi bych taky doporucil AVID (Mam Avid Juicy Ultimate). Nevyhoda je trochu obtiznejsi odvzdusneni (jednak manipulace se dvema strikackama, druhak DOT 5.1 je agresivnejsi nez mineralni olej v shimanu) ale po 3. odvzdusneni uz to pude samo a nakonec mi avidackej zpusob prijde mozna i lepsi :)

      Kazdopadne par kamaradu na AVID nadava prave kvuli pracne udrzbe a zoufa si po bezudrzbovejch shimanech.

      0 0
      • JayDee  

        Jezis to jsou blaboly. Mam Juicy 5 a neni sebemensi problem s odvzdusnenim do 15 minut, zvladne ho i prumerne zrucnej clovek. Ze je DOT5.1 agresivnejsi-je, ale to se projevi v casovym horizontu nekolika let, takze v dobe, kdy uz brzdy budou minimalne moralne zastaraly a technologicky prekonany. A kolikrat se odvzdusnuje za sezonu? Pri najezdu 1o.oookm rocne tak 3×… Avid a spatny odvzdusnovani je jeden z mistnich mytu!

        0 0
        • vitki  

          alebo si musis najst dobreho servisaka ak to nevies sam a to je niekedy problem:)

          0 0
        • jIrI___  

          Odvzdušňoval jsi někdy Shimana?

          0 0
          • vitki  

            shimana nie, ale elixir zadnu brzdu som si dal 2× ovzdusnit do servisu lebo sa mi nechcelo kupovat ovzdusnovaciu sadu. Az v 2. servise to ovzdusnili poriadne. Ked elixir neni poriadne ovzdusneny, staci zdvihnut bike vo vytahu a hned zmekne.

            0 0
            • kubad  

              to nebyl dotaz na tebe, ale na JayDee :-)

              0 0
        • rud1k  

          Co je na tom pekne prosim blabol? To ze se shimano nebo magury (hayes nevim) odvzdusnuji lip je fakt… staci k tomu sikovnejsi nadobka s mineralnim olejem, zatimco Avidy bez sady neodvzdusnis. Navic kdyz si to prectej poradne, tak nikde nerikam ze by to prumerne zrucny clovek nezvladl – naopak mi prijde odvzdusneni Avidu lepsi.

          ad DOT: Tady tak nejde ani o to ze by brzdovka nejak narusila tesneni, ale pri manipulaci se musi dat vetsi pozor nez s mineralnim olejem – to mi taky zkus vymluvit…

          0 0
          • nox159  

            Avidy bez sady neodvzdusnis – blabol :) jde to bez problemu a trva to dele ;-)

            0 0
            • rud1k  

              Jak? :)

              0 0
              • nox159  

                premyslim jak ti to popsat jednoduse

                vzadu povolis sroubek vepredu povolis sroubek a strikackou pomalu kapes dotku a mackas u toho paku, jak to zacne vzadu tect tak pritahnes sroubek a klepanim vytrepes bubliny nahoru k pace :)

                0 0
                • rud1k  

                  asi zustanu u sady… :D

                  0 0
                  • nox159  

                    ale nerikej ze to nejde :D

                    mel jsme rozebrane avidy juice 3 do sroubku ( zadrene pistky… takze vsechno vytahnout…) a touto metodou jsem to daval do kupy, a pohoda :)

                    0 0
                • Smith10  

                  …no to je divočina! :-) Kolik jsi na to spotřeboval kapaliny, něž jsi to nakapal? :-)

                  0 0
                • kubad  

                  to zní zajímavě, ale podívej se kde u elixiru je ten odvzušňovací šroubek na brzdiči, a vysvětli mě jak dostaneš ven vzduch který se schová do rohu brzdiče nad otvor?

                  0 0
                  • Internaut  

                    Komu tím prospěješ?

                    p.s. mám Rka :)

                    0 0
                  • mawrhis  

                    viděl si to instruktážní video od avidu, jak tam ten maník poťukává tim šroubováčkem do brzdiče aby ty bublinky vyhnal? podle mě naprosto důvěryhodný, věřim jim, určitě vědí co dělaj… :D

                    0 0
                    • kubad  

                      vzadu povolis sroubek vepredu povolis sroubek a strikackou pomalu kapes dotku a mackas u toho paku, jak to zacne vzadu tect tak pritahnes sroubek a klepanim vytrepes bubliny nahoru k pace

                      a takhle to na tom videu taky dělal?

                      0 0
                  • mr.antik  

                    Přesně tak, sadu taky nemám a 100procentního odvzdušnění jsem podobným laborováním (s tím, že kapalinu tam střikám od spodu-od třmene) dosáhnul spíše náhodou. Nevim jak třmen uvnitř vypadá, ale nějaká bublina se tam vždycky schová.

                    0 0
    • vitki  

      Ja som vozil najprv SH 485, tie som vymenil za XT08 a po roku som ich vymenil za Avid Elixir. Teraz som konecne spokojny. Elixiry podla mna brzdia lepsie, maju brutalny nastup a hlavne maju lepsi tvar paky, ako to tu uz niekto spomenul.

      0 0
      • marapara  

        Páka je na Avidech fakt výborná oproti Shimanu.

        0 0
        • McBlacky  

          z mého pohledu ale tímto výhody elixírů končí. Doma máme dvoje a troje shimano a teda s avidama je větší ******.

          0 0
          • mono2  

            Mohl bys to „******“ trochu upřesnit? Jde mně o porovnání s Sh. hydraulikama. Komplikovanější odvzdušňování je jasné, jde mně spíš o možné problémy při výměně destiček-rozhození chodu a škrtání o kotouč (jak jsem tu někde četl) nebo dokonce zavzdušnění (krátkodobém?) při převrácené poloze kola, např. po opravě defektu. Uvažuju o přechodu na Elixiry z Sh 585, ale některé příspěvky mě poněkud děsí.

            0 0
            • jIrI___  

              Vozil jsem XT, teď mám Elixiry R. Největší a snad jediná komplikace u Elixiru je právě to odvzdušňování, chce to prostě natrénovat :). Výměna destiček v pohodě, tam není co zkazit. Rozhození chodu jsem při ní nikdy nepocítil (pravda, v Elixirech jsem zatím měnil destičky jen 2×), škrtání o kutouč způsobuje imho neschopnost operátora správně vystředit třmen. Pokud kolo převrátíš na záda a nebudeš mačkat páku, tak se nezavzdušní, resp. mě se to nestalo (ani u XT, ani u Elixiru) a to jsem měl kolo na zádech poměrně často, protože jsem neměl montážní stojan.

              0 0
              • mono2  

                Dík, trochu jsi mě uklidnil. S odvzdušněním bych se smířil. Ostatní platí i pro LX. Jiná uživatelská negativa ti přechod z XT nepřinesl? Třeba na zahr. fórech se často objevuje kritika na zvuky a vibrace při brždění? Na B-F skoro nic.

                0 0
                • jIrI___  

                  XT mi nijak nepištěly ani nevibrovaly, Elixiry taky ne. Mně se ty klasické „kotoučové“ problémy zatím celkem úspěšně vyhýbají. Na Elixiry jsem přešel z toho důvodu, že mi moc nevyhovoval houbovitý krok XT.

                  0 0
                  • mono2  

                    No ten houbovitý chod … Trochu taky vadí, přestože jsem teoreticky věděl co čekat, při mini testíku Elixírů jsem si po něm skoro zasteskl. Ale jak píše kolega, bude to o zvyku. Víc mně vadí to tuhnutí v zimě, pak musím roztahovat písty a znovu seřizovat třmeny.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Přesně jak píšeš, ten houbovitý krok je otázka zvyku hlavně a osobních preferencí. Někomu sedí a jinému ne. Pokud ti ale vyhovuje, tak je asi lepší volba pořídit zas nějaké Shimana a doufat, že narazíš na kus, který v zimě netuhne (bylo tu kdysi vlákno o tuhnoucích XT a hodně lidí v něm psalo, že i v zimě se jim Shimana chovají stejně jako v létě a netuhnou).

                      0 0
                      • mono2  

                        Nemůžu říct, že Shim. vyhovuje, když jsem doted´nic jiného neznal. To vlákno jsem pročítal, ale na to, že si vylosuju dobrý kus spoléhat nebudu. Snad jen u nových Deorek je šance, ale co dělají v zimě se tu ještě neprobíralo.

                        0 0
                      • HKou  

                        Tuhnuti Shimano brzd je způsobeno hlavně zvýšenou viskozitou oleje při nízké teplotě.

                        0 0
                        • kubad  

                          tuhnutí XT brzd je způsobeno výrobní chybou – týká se pouze první serie, aktuálně odstraněno!

                          0 0
                          • HKou  

                            Mozna prvni serie tuhla vic nez obvykle, ale LX brzdy (2006) a XT (2010) tuhnou tak od –5 C stejne, kdo tomu neveri, necht si da lahvicku s olejem do mrazaku.

                            0 0
                          • mono2  

                            Tu informaci o odstranění výrobní vady máš ověřenou? Jestliže ano, dá se ta problematická série v rámci řady současných XT, tuším 2008, nejak rozpoznat? Jsem trochu skeptický, mně tuhnou i poslední LX.

                            0 0
                            • kubad  

                              ano je to oficilní vyjádření Shimana, hledat ti to nebudu, rozpoznat to nejde, a projevuje se to tak že brzda začne v podstatě brzdit sama, nevrací se pístky

                              0 0
            • Ruprt2  

              Za mě menší díra mezi deskama s tím souvisí komplikace při seřízení a přidrhávání a cinkání. Komplikovanšjší odvzdušnění.

              Co se odvzdušnění týče, tak to se dělá jen občas. A na zbytek problémů radím jezdit málo asfaltu :-)

              na asfaltu je ticho a čas si všímat zvuků :-)

              Ale radím ti aby jsi je někde nějak vyzkoušel.

              ne každému sedí chod, tvar páky a vůbec. Navíc jsi jezdil Shimana, jestli jsi s nima byl spokojený, tak Avidy se mi zdají hodně jiné.

              0 0
              • Ruprt2  

                jo a zavzdušnění při převrácení je nesmysl.

                0 0
                • mono2  

                  Myslel jsem tím situaci kdy v brzdě zůstane bublinka vzduchu – viz problematické odvzdušnění, a po otočení se dostane kde nemá. Toto se mně u LX nestává.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    no to už není takový nesmysl, to se tu údajně někomu stalo, ale za to nemůžou Avidy.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Tohle se může ale stát u každé brzdy, když je špatně odvzdušněná.

                    Na HT, co máme doma se staršími XT, tak u zadní brzdy je nějaké menší bublinka v systému (tedy chtělo by to tu brzdu odvzdušnit). A ta se taky dostane kam nemá jen když se kolo otočí, pak stačí postavit na zadní, pákrát vzít za páku a je zase ok.

                    0 0
              • mono2  

                Faktem je,že ted´cinkání skoro neznám. Zkouška Rrek proběhla, sice krátce ale … Z páky je pocit lepší, průběh naprosto odlišný. Přišlo mně, že max. výkon se dostavil hned po dotyku destiček s kotoučem – horší dávkování? Test byl krátký, tak nevím jestli byl (výkon) vyšší než u LX. Když už, šel bych do CRek, kde je údajně delší krok a projev by snad byl bližší Shim.brzdám.

                0 0
                • Ruprt2  

                  to určitě ne. CRka mají delší mrtvý chod tj. dráhu, kde brzda nezabírá a pak zabírá stejně jako eRka.

                  U Shimana je delší chod páky, přičemž ale brzda brzdí :-) u CRka se dá seřídt délka chodu páky stejně, ale brzdit to stejně nebude.

                  Dle mě je, ale dávkovatelnost dobrá. Jenom je na kratší dráze.

                  Když jsi byl spokojený se Shimanem, tak si je pořiď znovu.

                  0 0
                  • mono2  

                    Tak to pro CR hraje už jen černá barva. Zůstat u Shimana, to je taky varianta, ale které Shimana v mrazu netuhnou? Přiznávám, váha taky trochu hraje roli – když už nové tak lehčí. Test bude pokračovat, doufám, že to je jen o zvyku.

                    0 0
                • vasek80  

                  Právě zkraje má člověk pocit že se ty brzdy nedají dávkovat a od minima do maxima rozhoduje desetina milimetru na páčce. Jak si na to člověk ale zvykne, nechce jinak.

                  0 0
                • vasek80  

                  Právě zkraje má člověk pocit že se ty brzdy nedají dávkovat a od minima do maxima rozhoduje desetina milimetru na páčce. Jak si na to člověk ale zvykne, nechce jinak.

                  0 0
              • mono2  

                Ještě k té užší mezeře mezi deskama – to porovnáváš s Shimano brzdama? Občas experimentuju s destičkama a stalo se (sice vyjímečně), že byla celkem dřina třmen seřídit i ted´. Zatím jsem se s brzdama vždycky domluvil, ale když by byla mezera ještě užší … Chtěl bych víc na kole jezdit, než se v něm hrabat :-) To cinkání máš s kotoučema G3 nebo jezdíš jiné?

                0 0
                • jIrI___  

                  Proti cinkání mi skvěle zafungoval XT kotouč s unašečem . Předtím si v zatáčkách na asfaltu brzda občas cinkla, ale s tímhle kotoučem problémy naprosto vymizely a cinkání jsem od té doby neslyšel (vozil jsem ho už na XT i teď na Elixirech).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jak Ti vyšly podložky u předního kotouče s tím menším Shimano kotoučem?

                    Budu dávat Elixíry na celopevňáka se kterým budu jezdit i více asfaltu, tak tam by mi mohlo nadměrné cinkání vadit (na fullech tohle neřeším, ani s tím nějaký přehnaný problém na The One nemám), takže bych možná zkusil taky ty Shimano kotouče.

                    Je ale možné, že cinkat nebudou ani ty Avid kotouče, když tam nebudu vozit pláště s agresivním vzorkem.

                    0 0
                  • mono2  

                    U této kombinace se údajně třmen dotýká unašeče kotouče,není tak? Potom je potřeba přidat podložky pod třmen (někdo ho snad dokonce ubrousil), nebo to jde vyřešit jinak?

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Musel jsem trochu improvizovat.

                      U přední brzdy (180 mm kotouč) jsem použil adaptér na Shimano, nahoře podložil dvěma klasickými podložkami a sedí to perfektně.

                      U zadní brzdy (160 mm kotouč) je adaptér na Avid, ale v originálním stavu drobně zachytával třmen svojí spodní části o paprsky Al unašeče (zeleně označené). Šlo by to vyřešit upilováním kousku třmene (ani ne milimetr), ale nechtěl jsem přijít o záruku, tak jsem třmen podložil opět klasickými podložkami, ale jednu pod každý šroub. Překvapilo mě, že ani po téhle úpravě není na kotouči „neobrzděná“ linka na vnitřní hraně.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak přesně tohle jsem nechtěl slyšet :-)

                        To by mi tedy musely cinkat opravdu hodně, abych se s tím chtěl kvůli tomu takhle sr.t.

                        A s tou linkou je to jednoduché. Destičky jsou širší než ta brzdná plocha okraje kotouče, takže je tam pořád dost velký rozsah posunutí třmenu, aby to brzdilo po celé krajní ploše kotouče.

                        A je to docela škoda, že hodně kotoučů má menší brzdnou plochu než je šířka destiček. A zrovna i ty origoš Avid kotouče taky zrovna nejširší brzdnou plochu nemají.

                        To bych mohl uvažovat ještě o Formula kotoučích, ty mají brzdnou plochu širší.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
          • McBlacky  

            mě vadí nejvíc seřizování. u avidů mi to trvá déle než s shimano a kotouč musí být víc „rovný“.

            Odvzdušení je jasný, ale to nedělám. Když to je dobře uděláno vydrží to roky a desetitisíce km.

            jedny brzdy mám 3 roky bez zásahu, víc jak 20tkm a hodně lidí může potvrdit, že tak ostrý krok a účinnost můžou jen závidět. Oboje exlixíry jezdím jak byly na kole, no přední Rko blblo tak se jednou odvzdušnilo po pár km a od té doby super. Osobně si myslím, že je lepší jednou odvzdušit pořádně a nechat být, než to dělat 2× do roka blbě. Ani origo sada a doporučený postup často nestačí na perfektní odvzdušnění. Degradace náplní při běžném xc/am ježdění fakt nehrozí – to je spíš marketing a záležitost FR/DH.

            0 0
            • jIrI___  

              " Ani origo sada a doporučený postup často nestačí na perfektní odvzdušnění."

              Znáš nějaké fígle pro lepší odvzdušnění nebo odvzdušnění necháváš profíkům?

              0 0
              • McBlacky  

                osobně to nedělám. fígle musí znát v první řadě mechanik.

                Ikdyž i zručný amatér si poradí, když umí – Před pár lety mi Fousáč zkrátil hadičky u shiman v hospodě /asi po 6 pivech/, naplnil to bez sady a 2 roky to šlapalo bez chyby, pak jsem je prodal na kole :)

                0 0
            • mono2  

              Takže s výměnou destiček musíš seřídit i třmen, což je vlivem menší mezery složitější než u Shiman?

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud je rovný kotouč a jsou ofrézované dosedací plochy (a to myslím i pro vidlici a PM), aby desky byly přesně rovnoběžné s kotoučem, tak není problém rychle seřídit žádnou brzdu.

                U The One mám tohle také hned a tam je mezera ještě menší než u Elixírů.

                U Avidu někomu mohou dělat problém ty konické podložky. Ty sice umožní mírné natočení (a tedy lze to seřídit, i když nejsou ofrézované dosedací plochy), ale zase je to náchylnější k tomu, že se to při dotahování někam pohne.

                Já ale neměl problém se seřizováním nikdy ani u Avidů a to jsem docela levej.

                Jediné negativa té menší mezery jsou v tom, že je třeba udržovat rovnější kotouč a pak si to snáze škrtne třeba při náklonu v zatáčce (což je ale fuk).

                Cinkání s mezerou vůbec nesouvisí, tam naopak je větší mezera většinou horší. Cinkání je způsobeno vibracemi od pláště a cinkat to bude i když vyndáš desky úplně. A při malé mezeře to při rozcinkání pak často následným škrtnutím to rozcinkání zase utlumí.

                A pak je to dané konkrétním kotoučem, některý má tendenci cinkat více, některý méně.

                Úplně nejvíc mi cinkaly Juicy 7 s originál kotouči, které měly z brzd, co jsem vozil největší mezeru mezi deskami a kotoučem.

                The One s originál kotouči i přes nejmenší mezeru (a to výrazně nejmenší) mi cinkají hodně málo (pouze staré XT se 160/160 kotouči cinkaly ještě méně). A srovnávám všechny ty brzdy pro totožní přední plášť a to NN, který dokáže vytvořit na hladkém asfaltu vibrace slušné.

                0 0
                • McBlacky  

                  já teda neseřídím avid hned, ale zase neznám cinkání. Možná je to tím, že servisuji doma jen 160ky kotouče /5kol/ + jednu 180ku. Na asfaltu, obuto do NN, RR, RoR a ticho…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Velikost kotouče dělá hodně. Při stejném typu kotouče a o jedno větší velikosti se cinkání vždy hodně zvýší.

                    Kromě starých XT, kde je 160tka vepředu, tak nikde nemáme menší než 180tku kotouč.

                    A pak to bude taky záviset do jaké se trefí to cinkání rychlosti (vždy mi to cinká jen v určitém rozsahu rychlostí) a jak moc se tou rychlostí jezdí.

                    Na RaR vepředu všechny ty brzdy cinkají taky hned o hodně méně.

                    A třeba kamarád na Fat Albertu + 200mm Juicy, originál kotouč, tak to cinká občas opravdu hodně.

                    0 0
              • McBlacky  

                vliv na to mají i ty podložky, u SH se dá seřizovat třmen jen „2D“ u Aviu „3D“ což skoro vylučuje techniku -povolit třmen, vzít za páku+držet, utáhnout třmen- u SH tohle funguje mnohem

                líp a je hotovo za 10sec. U avidu si s tím musíš hrát a když zadní kolo má hlasitý ořech, tak někdy, když jen malinko škrtá, hodně těžko určíš kde.

                někdy se kotouč přihne při transportu/skla­dování,… taky kotouče se kroutí samy od sebe při provozu /cykly zátěže/ a při těchto situacích to je občas potřeba ladit, dorovnávat a centrovat třmen.Obecně Avid seřizuji častěji než SH aby neškrtaly

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud seřizuju sám (což je skoro vždy), tak technika držet páku a utáhnout stejně nefunguje, protože potřebuju seřídit brzdu na nezatíženém kole blíže k jedné desce.

                  0 0
                  • mono2  

                    Asi nemám sfrézované dosedací plochy na vidli, protože touto metodou se mně třmen nikdy nepodařilo seřídit :-). Z tohoto hlediska bych si při případném přechodu na Avid snad příliš nepohoršil.

                    0 0
        • vikicek  

          mě zas víc sedí shimano ..

          0 0
    • Internaut  

      Po dnešním sledování odvzudšenění Avidů tvrdím: je výtečné býti uživatelem Avidů – je však o „něco“ horší býti jejich odvzdušňovatelem.

      0 0
    • vasek80  

      Jaký je prosím rozdíl mezi elixirama 5 a vyššíma R a CR? Jaký je rozdíl v brzdném výkonu, nebo je to jen v možnosti nastavení kroku kdy brzda nezabírá a váze?

      Jinak já jsem z elixir5 v kombinaci 185mm kotoučů nadšenej. Mladá má mechaniky, kamarádi 486, nějaké tectra a co já vím ještě. Zkraje jsem nebyl z brzd nadšený, jezdil jsem celý život Véčka a kotoučům nefandil. Po 500 kilometrech mi už ani ostré nepřijdou, to jen pokud kamarádům, nebo mladé půjčím kolo a sednu na jejich. tak ty jejich nebrzdí. včera jsem jel na Authoru a když jsem zabrzdil, tak jsem si myslel, že musím mít mokrý ráfek, myslel jsem že to brzdilo víc:-)

      0 0
      • jIrI___  

        Elixir 5 mají páku z plechového výlisku, R má páku odlévanou a nastavení její vzdálenosti od řidítek bez nářadí a CR má ještě navíc nastavení délky mrtvého kroku.

        0 0
        • vasek80  

          Jinak výkonově to bude stejné? To nastavení imbusem jsem udělal jednou, nevím jestli se to sjetím destiček nějak ýrazně změní aby byla velká výhoda nastavení bez nářadí. Jinak to nastavení mrtvého chodu je +

          0 0
          • jIrI___  

            Výkonově budou rozdíly asi minimální. Já jel kromě R i CR a ty se mi moc nezamlouvaly tím, že i přestože byl nastaven nejkratší mrtvý chod, tak byl stále znatelně delší než u R. Sjetím destiček se chod páky nemění, takže to nastavení její vzdálenosti bez nářadí je jen drobnost. Hlavní je ten odlitek páky, má myslím lepší tvar a hlavně líp vypadá než ten kus plechu u pětek :)

            0 0
            • vasek80  

              Jasný, na výkon tedy budou mít větší vliv desky…

              0 0
        • quak  

          Nemají, nebo alespoň ne moje. Mám taky odlitek

          0 0
          • jIrI___  

            Nahoď foto. Nemáš to náhodou nějaké OEM koupené rovnou s bikem?

            0 0
            • quak  

              To ne, ale jsou to odmontovany z kola na Kupkole, takže asi jsou:-D

              0 0
              • jIrI___  

                … a pro porovnání páka na R – odlitek ;-)

                0 0
                • quak  

                  No tak ať je to dělaný jakkoli, rozhodně to neni nějaký pulmilimetrový škaredý plech, jak tady všichni říkají, ale hezký a solidní kus hliníku:-)

                  0 0
                  • vasek80  

                    Máme stejné a nemám s tím problém.

                    0 0
                    • vasek80  

                      Hledal jsem nějakou fotku ale žádnou nenašel. Mám páky s nádechem zlaté barvy, celkem se mi to zamlouvá.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Teď mám v plánu si nechat na páky udělat právě podobný bronzový elox jako máš ty, ať mi ladí k podsedlové objímce :-)

                        0 0
                        • vasek80  

                          To je dobrej nápad. Mě by to bohužel na kole neladilo, jako tobě. Objímku na imbus ale kupovat chci

                          0 0
                          • vasek80  

                            Ikdyž… koukám na t a doplňovalo by to barvu vnitřních nohou vidlice, a brzdových pák. Kde jsi tu objímku té barvy kupoval?

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Objímka je sériovka Bontrager, co se tehdy dávala na všechny Fuely EX.

                              0 0
                • DaSnail  

                  a komu tím prospěješ?

                  placebo je mocné. kým si quak myslel že má páčku dovopravdický odlitek, tak mohol byť spokojný. teraz keď vie že je to len ohnutý plech, môžu nastať problémy… ;o)

                  0 0
                  • quak  

                    Mně je to uplně ukradený a stejně se mi ta moja líbí víc :-D

                    0 0
                    • vasek80  

                      JO, tak tomu se v psychologii říká kyselé hrozny a sladké citrony:-)

                      0 0
                      • quak  

                        Vy se šici blbí… mi chcete moje brzdy znechutit :-( :-D

                        Tak jinak, od doby, co jsem litou páčku ohnul v tom zuženým krku se mi moc nelibi:-D

                        0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • roud  

      nakousnu to trochu z praktickýho hlediska když se ti zeserou shimana tak na ně má věci každej servis v každym vidlákově stejně tak i destičky u ostatních značek je to už bída :O( co se funkce týče oboje jsou skvělý brzdy za mě bych ale nejspíš volil shimana…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce