Co si myslíte o těchto brzdách http://www.kupkolo.cz/…da_2522.html
Mám Avid Juicy 5, přemýšlím o těch Elixírech má to cenu měnit, budou mít lepší dávkování a účinnost?
Co si myslíte o těchto brzdách http://www.kupkolo.cz/…da_2522.html
Mám Avid Juicy 5, přemýšlím o těch Elixírech má to cenu měnit, budou mít lepší dávkování a účinnost?
J5 nejsou špatné brzdy, samozřejmě elixiry jsou ostřejší, řekl bych že brzdí o kouske lépe a možná budou i trochu lehčí (váhu j5 neznám). nepřipadá mi to ale jako situace kdy by se vylatilo investovat 4k, z těch juicy dostaneš zpátky tak 1500, max 2k.
+1
Jezdil jsem J5 přes rok. Teď vozím R. Za prodaný J5 nedostaneš tolik a myslim si, že se to nevyplatí. Mezi R a J5 je rozdíl, ale víceméně nepatrnej, takže bych to neřešil.
Rka jsou ostřejší, brzdí o něco málo líp, ale jinej větší rozdíl tam asi nevidím.
Mám z roku 2010, najeto v zimních podmínkách okolo 200km. J5 jsem sice nikdy neměl a můžu porovnávat s hayesama Ryde, HFX9 a tektro aurigou… a vždy mi jako lepší přijde elixir. Jsou trosku ostřejší a dávkovat se dají celkem dobře… Někdo tu nadával na to točítko, jak se s ním určuje vzdálenost páčky, ale já s tím problém nemám (jen ze začátku bylo jedno kouslé a musel jsem pořádně zabrat). E jelikož nemám zkušenost s J5, tak nehlasuji, ale píši jen svůj názor
Těžko říct. Jsou to v podstatě brzdy na stejné úrovni, jen Elixiry jsou novější. Já Elixiry mám a nestěžuju si, za tu cenu jsou myslím super. S J5 porovnat nemůžu, ty jsem nevozil. Ale pokud s těmi J5 nemáš nějaké problémy a nutně si nechceš udělat, tak já bych na tvém místě neměnil, resp. bych pošetřil na něco lepšího.
Mam zkusenost s Juicy 5 (ty vozim), Elixir 5 (cca 300km), Elixir R (cca 200km) i Elixir CR (jen par km).
CR a R jsou nejostrejsi, v tesnym zavesu Elixir 5 a nejslabsi jsou Juicy 5. Vsechny jsem jel se sintrovanyma deskama.
Vysledny brzdny ucinek (max) je u Elixiru hodne podobnej, a to cca o 20% vetsi nez u Juicy. Ale treba Juicy Ultimate, byt jsou to stale Juicy, tak brzdi podobne jako Elixiry (rozhodne vic nez J5).
Juicy obecne rychlejc upeces, Elixiry jsou lepe vetrany.
Chod paky je u Juicy a Elixiru(krom CR) podobnej, Elixir CR maj delsi mrtvej chod a jsou takovy houbovitejsi mi prislo.
Osobne hlasuju pro ANO, jestli Elixiry sezenes za dobre prachy a J5 se ti podari take dobre prodat :)
s tou houbovitostí souhlas. S odvzdušněním J5 po dvou letech jsem si pohrál, chod páky je krátký a po kontaktu desek s kotoučem jsou jak beton. Na nových Elixir R najeto pár km a krátil jsem hadičku zadní brzdy ( od výrobce nezkráceno ) Jednak to byl větší vopruz a i po dokonalém odvzdušnění je delší chod páky a houbovitější dosed. I tak je to trochu lepší než původní stav. Jen dodám, že brzdí opravdu lépe než J5
s tím odvzdušněním je to přesné. to mají u avidu poněkud zbytečně komplikované a kolikrát se s tím člověk musí … zlobit i vícekrát než je výsledek uspokojující. kdyby shimano dělalo brzdy s trochu ostřejším nástupem a méně těžké, tak by pro ně avid nebyla konkurence.
Nebo naopak kdyby Avid udělal odvzdušňování jako u Shimana, tak by mu v podstatě nebylo co vytknout :)
Zkracoval sem obě hadice a bez odvzdušnění a brzdí nádherně(až moc)kotouč 185mm.Pokud bych to zkracoval podle toho instruktážního videa,tak by mi z páky vytekla kapalina a musel bych doplnit a odvzdušnit.
ale bylo, avid nedělá dualy:-P /nicméně to už brzy asi nebude ani shimano/
Asi bych neměnil. Jezdil jsem 3 roky J5 185/160 na fullu a brzdily parádně. Loni jsem sezonu odjezdil s organickýma destičkama KoolStop a brzdily fakt skvěle. Teď jezdím na novém fullu Elixiry R SL, ale s kotoučema 203/185 a brzdí ještě o něco ostřeji, ale J5 byly pro mě plně dostačující.
Asi koupím sintrovaný destičky a rozdíl od elixir R nebude tak markantní a cena směšná, peníze zůstanou doma :))
rozdil markantni bude stale, ale tos urcite slyset nechtel :)
No nechtěl :))
no zdaleka největší rozdíl bude v peněžence. elixiry jsou super, ale to v žádném případě nedělá z j5 špatnou brzdu;) a stejně, brzda je nepřítelem cyklistiky:-D
davkovatelnost budou mit horsi, ucinek lepsi
Ahojte, tak jsem se po několika letech rozhodl probudit ze spánku moje hybernované BMC právě s těmito brzdami. Nebudu tvrdit, že mě to překvapilo, ale těsnění na pákách a i u pístků je evidentně po smrti. Výsledek je takový, že si můžu koupit nové destičky (zakydané od kapaliny), servisní kity na páky a pístky, bo to teče jak prase. Když to posčítám, tak jsem na 2K CZK. Asi už bude lepší investovat do nových což…
Nebo máte někdo nějaký tip na levnější řešení?