Ktery brzdy jsou lepší,když pominem servisování.Jen co se týče brzdné síly..
Ktery brzdy jsou lepší,když pominem servisování.Jen co se týče brzdné síly..
Napred bych si ujasnil, zda mechaniku nebo hydru. BB7 je ta nej mechanika. 486 je zakladni hydra. konecny vykon byde pri stejnych kotoucich cca stejnej. BB7 ma oproti hydram horsi davkovatelnost, dost ostre nastupuji.
Tak to asi budou lepsi ty hydry.Me je to v podstate jedno,halvne kdyz to bude dobre brzdit(plynule).Ale zase u tech hyder bych se musel ucit je servisovat.coz podle me nebude zas tak tezky..
Vileme, zrejme zavisi na pouzitych brzdovych destickach, nebo netusim, protoze moje BB7 nastupuji velmi čitelne, o jedu nemuze byt ani slechu
Pravda, s original deskama jsem nemel moznost zkusit. Kupoval jsem je starsi bez desek a daval tam Fastopy. Kdyz to porovnam treba s 525 s Fastopama, tak prave koncovej vykon mi prijde stejnej, jen ten nastup u BB7 mi prijde o dost ostrejsi nez na te hydre.
Pořád všichni píšete o ostrém nástupu BB7 a cosi o špatné dávkovatelnosti.Já jsem teda nic takového za celej rok jejich používání nezaznamenal.Brzdí naprosto citlivě a přesně tak jak potřebuju.
bb7 jsou absolutně v pohodě, ja sam je opustil jen z z důvodu šamponství:-) věci jako davkovatelnost a bolest prstů při delším brždění musíš řešit podle zvyku z dosavadních brzd.
Jezdil jsem cantilevery STX, LX bez i s posilovacem(kangaroo), vecka LX, XT, Mrazek(zdaleka nejhorsi) a Avid, kotouce hmx4, bb5, bb7 a ted vozim juicy7 a „jedinej“ rozdil je v sile vyvinute na paku(pominu-li problematiku s velikosti kotouce a tim i brzdne sily a ted i:-) paleni kotouce), tedy komfortu a samosebou i funkci v mokru(rafek/kotouc je trochu out of range).
Zabrzdit zabrzdíš s jakoukoli, fakt dobře seřízenou brzdou(tzn. pokud mas i vhodnou velikost kotouce). A to si troufam tvrdit, ze tenkrat s cantikama jsem jezdil brutalnejc nez ted s kotoucema(byl jsem mladej bezmozek). V nasich podminkach, na XC jizdu krajinou a na to abys zabrzdil je to dle me uplne jedno, jake brzdy budes mit, je to o tojm znat chování a možnosti. Muj favorit v tvem vyberu je bb7, pokud hydry tak asi neco lepsiho.
souhlas do písmene :-) BB7 nebo SLX nebo avid – AJ5 nebo už 7? a jestli se bude rozhodovat mezi BB7 a 486 tak BB7
OK a jeste kotouce-mam brat 203mm na obe kola?
já mám 194cm 100kg bud bych dal obě 180 nebo dopředu 203 a vzadu 180 a bude to hooodně předimenzovaný :-) ale to v kombinaci na 29" a na moje ježdění-brždění, co já vím co potřebuješ ty :-)
ne do každýho rámu se velze 203 kotouč a ne každá vidlice unese 203 kotouč, tak pozor na to…
Pokud máš rád vypečené sjezdy smrťáky, tak 203 mm kotouč vepředu oceníš. Vzadu je však zbytečný, zadní kolo je v těchto sjezdech stejně skoro pořád ve smyku i se 160 mm . Malé kotouče jsou jen pro závodníky, protože ti skoro vůbec nebrzdí.
BB7 jsem vozil rok, 486 ted vozí kamarád. z mého pohledu brzdí srovnatelně. u BB7 je nevýhoda, jak psali jiní, nutnosti větší síly při brždění. 486 mají méně příjemně tvarovanou páku
kdybych měl volit, tak BB7 a avidí páčky
Mám BB7 na jednom a Shitmano LX hydry druhém kole. Avid se sintrovanými destičkami brzdí naprosto stejně jako LX s organickými. Mechanický Avid s předpjatými lanky a panceřovanými bovdeny má přímo božsky ostrý nástup což mi vyhovuje podstatně víc než odporně houbovitý krok Shitmano hyder (brzdím vždy až na poslední chvíli).
Jen lk tomu ostrému nástupu.Já mám s tímto takovou zkušenost,že když brzdím,tak nemám problém v citlivosti a když potřebuju jen zlehka připbzdit,tak s tím nemám problém,ale když teda za to vezmu z ostra,tak kola bloknu raz dva.Ale podle toho co někteří píšou,mám pocit,že brzdí z ostra hned,což se teda mě osobně nezdá.
Predek:
BB7 + SD7 nastavena na max. moment, v kombinaci s radicim bowdenem, 180 Roundagonem, 20mm osou ⇒ jednoprstova kotva.
Zadek:
J3 + 160shimano shit a mam ucinku vic nez potrebuju, prehrivani neresim, jedna se o hopsabajk..
Dalsi osobni zkusenost pouze s aurigy a LX, vse 160+160 a bida – ale neserizoval jsem je ja, takze tezko rict kde je zakopanej pes..
KTX@