Bastly, kočkopsy, přestavby, Má to smysl a co k tomu lidi vede.

277 nepřečtených
  • Čipera

    Zdravím po včerejším dotazu na který jsem narazil, mě napadlo založit takové téma ohledně zbastlených kol a co vlastně k těmto krokům jejich majitele vede. Viděl jsem z biků udělané silničky z 26" kol udělané 29", ale včerejší dotaz mě položil na lopatky. „Zda půjde předělat staré fáčko na 29er.“ Nechá prý převařit rám, navařit držáky na kotoučové brzdy a podobně. Když jsem se zeptal, jaký má důvod, tak mi bylo odpovězeno, že než dávat 16 000 do základního železného 29er tak proč si ho nepostavit. Vždyť, přece velké firmy vkládají miliony na vývoj rámů které co se týče doby honí do dokonalosti. Stejně tak jako se z terénního kola neudělá silniční tak ze silničního se neudělá terénní. Opravdu se vyplatí něco takového vymýšlet doma v garáži? Nebo opravdu existuje nějaký strejda, který si myslí, že předčí velké společnosti a vymyslí něco lepšího než oni. Co je k tomu vede? Jaké s tím maj zkušenosti zde ostatní zkoušeli jste taky něco takového? A jak to dopadlo?

    0 0
    • Vilém  

      Tak jasne, ze to nema smysl, zvlast z takovyho blata jako je Favo.

      Pri tuzbe po zeleze a malem rozpoctu bych vzal nejakyho Werka a byl by klid.

      0 0
    • Singlespeed  

      Velké společnosti vyrábějí kola v přísně rozškatulkovaných kategoriích. Pokud někdo chce něco mimo škatulky, musí bastlit, s tím se nedá nic dělat.

      0 0
    • black.horse  

      Tak vocamcaď pocamcaď, tohle bastlení je jedna z cest a pokud bastlitel ví co dělá a proč to dělá a je si jist, že to splní to co si od toho slibuje, tak to smysl má a vytvoří tím něco, co v komerční nabídce není a mnohdy i mnohem levněji. Výrobci jsou především výrobci za účelem zisku, tedy budou vyrábět to co masově prodaj a je relativně málo výrobců co bude reflektovat na okrajovou poptávku speciálních kusovek namíru apod. Sám jsem v jednu dobu měl jako tréninkový nástroj kolo sestavené z CX rámu a MTB dílů a plnilo to přesně co jsem v danou dobu chtěl a jezdilo se mi an tom skvěle. Na druhou stranu, to co popisuješ už je dle mě za rozumnou hranicí a jde to vyřešit funkčněji, elegantněji a bezpečněji…

      0 0
      • Macik  

        Tak pokud si chce vyzkoušet své konstruktérské schopnosti, nemám nic proti. Sice nejspíš dojde k poznání, že bude stejně lepší koupit novej rám, jen to bude dražší a časově náročnější. Pokud ho to ale baví… znám horší koníčky.

        0 0
    • Barak  

      To jsou lidé, kteří to tak mají prostě hozené z podstaty. Nazval jsi to správně – bastliči. Když je to baví, proč ne…

      0 0
    • mr.antik  

      i cesta může být cíl

      0 0
    • Libores  

      tak s bastlením Garyho Fishera to dopadlo celkem dobře, ne?

      0 0
    • tromboonen  

      Kdo si hraje nezlobí, pro bastliče není cílem cíl, ale cesta… po cestě často zapomene, co chtěl stvořit.

      0 0
    • Staifus  

      Ok, tak tohle asi taky do tý kategorie patří … můj pokus o levný kolo, do kterýho to finančně ve finále zahučelo slušně a nesmyslně. Ale bavilo mě to kutit a díky němu jsem začal víc jezdit… pak jsem to předělal na berany a jak se dnes moderně říká, takovej ten gravel… :-) pak jsem to prodal se ztrátou jak sviňa…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • André Vebr  

        Tak někdo ty slepý uličky musí prošlápnout, že jo :))))

        0 0
      • DragON  

        Nahodou supr kolo. Si ted taky pohravam s myslenkou do staryho favoritackyho ramu na puvodni rafky nacpat nejaky crossovy plaste aby to bylo komfortnejsi na nezpevnenejch cestach. Zatim jsem jen prebastlil riditka na rovny, protoze s beranama fakt neumim. :-)

        0 0
        • Petr L2  

          To je stejně sranda, každý obor lidského snažení má asi svoje „ikony“ ke kterým se shlíží s nostalgií a i když jsou to a i ve své době byly kolikrát i neskutečné šroty, stále je udržují s láskou v provozu a jeich image asi nic nemůže poškodit. Se synem modelaříme a třeba v autodráze se asi stejnému zájmu určitého okruhu nadšenců, jaký tady má Favorit, těší autodráha Ites. Stojí za hovno a i tenkrát to nebyla žádná špička, nejede to, vypadá to blbě, ale i tak je objektem takřka zbožného zájmu mnoha lidí. :-)

          0 0
          • DragON  

            U me je to spis z nostalgie, nasel jsem svyho favorita z „detstvi“ u nasich na pude, tak z nej zkousim ubastlit mestsky kolo. Je to spis takova hracka. Ve finale i do toho mesta pak vytahnu klasickyho horaka :-D :-D

            0 0
    • jecnak  

      Myslim, ze je to super napad. Jeste dodela odpruzenou vidlici a ma skvely sjezdovy special.

      0 0
    • t29  

      Bastlit jo, ale odtud potud. Silnička na MTB rámu je pořád jenom lego, kdy hotové díly nakombinuješ trochu jinak, než to udělali velkovýrobci, a jediné bastlení je vyřešení kompatibility řazení vs. hazka/smyk. Při mém skládání to znamenalo dva závity M3 do ramínka smyku a kus duralu s drážkou a dírama pro šrouby, to musí zvládnout každý vyučený (i nevyučený) zámečník.

      Špičkové bastlení z favo-základu je matbikerova tvorba pro dceru, ale nevěřím tomu, že by matbiker nebo někdo podobně schopný zkoušel předělat favo na 29er, jakých je v každém obchodě dva tucty.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • jIrI___  

      Na otázku, co lidi k takových bastlům vede, je jednoduchá odpověď – buďto není keš nebo naopak je ho tam dost a bastl je jen snaha odlišit se.

      0 0
    • Edwin  

      Nebýt takových bastličů, tak do teď jezdíme na oslech. Bez bastličů by nebylo pokroku. A to platí ve všech oborech. Buďto v sobě má někdo touhu něco zkoušet a zdolávat výzvy nebo nemá. Já ji třeba v sobě mám. Trvá mi to všechno 2× dýl, většinou se u toho zraním, zjistím, že polovinu věcí jsem nedomyslel, takže to předělávám, ve finále mě to vyjde dvakrát dráž, ale ta hrdost a radost, že jsem to dodělal, je nepospatelná. Platí to o kolech, o zedničině, o vaření.

      0 0
      • svobikk  

        Jak říkáš, de o ti hrdost a radost ze do to dokázal sám a bylo to k něčemu vhodné

        0 0
    • Bezmozek  

      Plno lidí si přiveze kolo z krámu a jezdí jak je, tady na foru málokdo nechá forbec a sedlo a rovnou mění.

      Pro někoho je bastl mít na silnici MTB hazku.

      Jde o to jak moc se do toho bastlení zažereš.

      To jestli je něco silniční nebo MTB komponent je jedno, když funguje jak má, já mám taky svůj bastl a můžu říct že mě bavila stavba a ježdění splnilo očekávání na max, takže jsem si užíval oboje.

      http://www.bike-forum.cz/…/41496-foxik

      Někdy bych stavěl kola jen pro to stavění, skládat, vymejšlet, ladit, vylepšovat, když jsem stavěl dceři 26", nějak pod vlivem 69er jsem uvažoval nad 46er, čekám kdy se tu objeví, jak už tu někdo napsal, i cesta může být cíl.

      Některý cesty jsou krkolomný a nikam nevedou, některý nás všechny posunou dál, jde o to odlišit co je dobrej nápad a co jen marketing, ale to už je podle vkusu každého soudruha. :o))

      0 0
    • oddie  

      Co mě vedlo k bastlu: hromada starých jinak nepotřebných dílů a nápad potřeby kola na dojíždění do práce. Jak to dopadlo? Uvidím tak za tejden, jestli se na tom dá jezdit :)

      0 0
    • Japhy  

      Jenže z takového garážového bastlení nikdy nic kloudného nevznikne. Gary Fisher věděl čeho chce dosáhnout a to čeho chtěl dosáhnout jaksi v té době neexistovalo. Rozhodně nebyla prvnotní motivace zužitkovat nějakou odloženou hajtru a ušetřit pár korun za nový hotový rám.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • VladexAndroid  

      já mám favorita předělaného na 69er. dneska jsem ho byl poprvé projet. vzadu je kotoučovka, v předu je trekingová vidlice a véčko. zadní plášť 26×1,95 – širší se nevejde. v předu je 29×2,2". budu ještě kupovat 29" duši. narval jsem tam sice 26" ale plášť nejde úplně vycentrovat. pohon 1×10 deore xt-převodník 32z

      mimochodem stavění hybridů mě strašně baví. je tu super pocit mít unikátní kolo, které nemá nikdo jiný na světě.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • janoxl  

      Mam tiez nieco podobne postavene, vlastnými rukami a som na to hrdy.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vilém  

        A co je na tom bastl, kockopes atd? Proc to ma nalepky Favorit?

        0 0
        • janoxl  

          ..lebo som chcel F, ale vzhladom na moju stavbu postavy, by to asi F nedalo, a kombinacia modra a nalepky F mi sedi.

          Hold komu sa nepaci…

          0 0
          • Vilém  

            Nikde nerikam, ze si mi nelibi, jen nechapu smysl tech nalepek. Prijde mi to stejne divny, jako kdyz se v devadesatkach polepoval kazdej druhej Favorit jako Colnago, Bianchi atd.

            0 0
        • DaD  

          Stejná otázka. Co je na tomto kole bastl? Normální dobová silnička. Teda až na ten hrozný představec, který to podle mého pěkně pohřbil, protože je to jinak parádní kolo.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.