• prasík

    Zdravím, přišel mi rám BB30 a nevím co s tím O:-). Poslali mi rám a ložiska a potřebuju do toho nějaké pouzdro pro BB30, tak se chci zeptat jestli někdo nevíte kde by se to dalo sehnat, popř. i kde by se to dalo nalisovat do toho rámu (Morava). A ještě bych mě zajímalo, jestli musím mít přesně i kliky pro BB30? Díky za každou radu :)

    0 0
    • kubad  

      :-(

      pro BB30 potřebuješ BB30 kliky to dá rozum né

      případně to můžeš redukovat na prakticky většinu ostatních systémů, takže si ujasni co tam chceš dát za kliky a podle toho řeš připadnou redukci

      0 0
      • roud  

        já jen dodám že jestli bude dávat redukci ať si ji tam nechá dát v nějakym pořádnym servise předejde tím spoustě problémů…

        0 0
        • kubad  

          proč?

          na tom není co ****** dám dělovou ránu bum bum bum bum :D

          0 0
          • roud  

            jo a až mu to bude při každym šlápnutí vrzat tak může napsat na BF o radu co stím :O)

            0 0
            • kubad  

              jo a v servise mu s tím udělají při montáži co?

              nalisovat pomocí závitové tyče to může v klidu i doma

              0 0
              • roud  

                Ono je lisovat a lisovat jsou borci co to tam cpou klidně s kladivem v ruce apod. prasárny nemluvě na tom že je dobrý tam tu vložku rovnou vlepit aby zabránil případnýmu povrzávání ale jak tě znám tak to moc dobře víš :-*

                0 0
      • prasík  

        chtěl bych tam dát kliky Shimano Ultegra nebo Dura Ace.. myslíte, že by byl problém?

        nebo myslíte, že i když je to rám na BB30, tak bych to mohl přeredukovat na běžné kliky?

        a vůbec jak máte názor na BB30? udělal jsem chybu? O:-)

        0 0
        • roud  

          BB30 je dobrej systém neni problém ani v předělání na klasiku co to máš za rám ?

          0 0
          • prasík  

            je to noname taiwan O:-)

            0 0
          • ememem  

            pri vsetkej ucte je to pre bezneho usera t.j. 99% cyklistickej populacie cipovina na kvadrat, prinasa to len problemy tu uvedeneho typu a nijake objektivne meranie este nepotvrdilo proklamovane vyhody, aspon som take nevidel. ak o takom vies sem s nim. a poznam minimalne dvoch kedysizastancov ktorych to po snad druhej vymene lozisk preslo. a to ze mam pravdu potvrdzuje ze po asi piatich rokoch od uvedenia to podporuje snad 4–5 firiem. ked si niekedy este budem kupovat bike tak si dam echt bacha aby to tam nebolo pokial to dovtedy samo nezakape.

            0 0
            • kubad  

              BB30 sem vozil od 2002 asi do 2007 v podstatě bez problémů na Teamovem Scalpelu.

              kopec kilometrů a závodu.

              klidně bych do toho šel zase, i když ani s HT2 nemám problém.

              0 0
              • ememem  

                to bude asi tym ze veci ktore robis bezne a ani o nich nevies pre ineho usera znamenaju dost velky problem :-). ale ako vazne, nevidim v tom prinos, je to drahe, narocne na vyrobu atd atd. proste imho mimo top profikov o nicom.

                0 0
                • kubad  

                  co je na tom drahého?

                  výrobně taky problém nevidím. Provedení už je ale u levné produkce horší.

                  0 0
                  • ememem  

                    Provedení už je ale u levné produkce horší. – presne to, je to narocne na presnost a pomerne dost.

                    0 0
                    • roud  

                      jediný co je potřeba udělat přesně je vystružit rám nevidim v tom žádnej problém…

                      0 0
                      • ememem  

                        pozri, urobit poriadne to ide, o tom sa nikto nehada ale moj nazor je ten co v prvom prispevku.

                        0 0
                      • Evilcleaner  

                        no když si vzpomenu na první generaci BB30 od supu…

                        0 0
                        • roud  

                          Tak to ale neni problém BB30 ale supu že nakoupil zkurvenou serii rámů na taiwanu :O)

                          0 0
                          • prvniodkonce  

                            Já měl jeden, kde problém nebyl a prasknul. Tak jsem ho vyreklamoval a od 25. kilometru na něm vržu D

                            0 0
                          • Sicktrain  

                            …já měl zato, že Superior má rámy z rámárny Bike Fun International z Kopřivnice. Evidentně ne všechny tedy…

                            0 0
                            • tomxxx  

                              V Koprivnici na to vesej komponenty…

                              0 0
                              • Spikelet77  

                                Presne tak. Koprivnice je jen montovna. Nekolikrat jsem tam privezl kontejner plny ramu z asie a i kontejnery s komponety, jako jsou sedla, riditka, sedlovky a podobne.

                                0 0
                • roud  

                  ježiš viděl jsi jak to vůbec vypadá je to jednoduší než klasika to že to u supu neuměj vyrobit je o něčem jinym…

                  0 0
                  • ememem  

                    jednoduche to je ale narocne na vyrobu tiez. uz som pocul (uznavam nevidel) o viacerych co mali problemy s dosadacimi plochami. a vymena loziska tiez neni ziadna slava, velmi ti to nikde neurobia a pokial nie si dost zrucny na pripadne riesenie problemov typu ako tam po druhej vymene upevnit loziska aby sa nevaklali tak mas problem. neni kazdy kubad ze tam prcne volakeho overeneho epoxidu a pod. (teda aspon sa mi zda ze to volakde pisal.)

                    0 0
                    • roud  

                      vozim taky BB30 a pokud neni servisák uplnej debil tak to zvládne levou zadní výroba je jednoduchá co se BB30 přeci jen vše se dělá do alu to že sup nakoupil zkurvenou sérii rámů je o něčem jinym jinak mi ložiska v BB30 vydrželi už víc jak 10000km :O)

                      0 0
                    • Zdyn  

                      System je to dobrej. I vyrobne je to jednodussi, protoze se nemusi delat zadne zavity. Je to jen trubka se dvema osazenima pro loziska. Zajistit souosost je jednodussi, nez u klasiky, prave diky absenci zavitu a ani celni plochy nemusi byt nejak presne, protoze nejsou funkcni. A montaz demontaz je v podstate stejna jako u hlavka. Prostenalisovana loziska, pripadne se pro pojisteni pouzije zeleny loctite. Ze to nekdo nevi a dela spatne neni problem systemu.

                      0 0
                      • kubad  

                        přesně tak,

                        0 0
                      • ememem  

                        iba k tej vyrobe: ako vyrobit poriadne a presne to co je na fotke je jednoduchsie ako urezat rovno trubku a spravit do nej zavit? (nehovoriac o tom namodelovat to z carbonu resp, tam poriadne usadit ocelovu vlozku) to myslite chlapi fakt vazne?

                        0 0
                        • ememem  

                          ta fotka kua

                          0 0
                        • roud  

                          co je na tom složitýho automat ti to vyfikne za pár vteřin se někdy podívej na youtube je spousta videí z továren možná se bdueš divit jak to tam sekaj…

                          0 0
                      • Radek7  

                        zeleny loctite – není pak problém ložiska vyndat? Mám menší vakl v BB90 (v ložiskách to není, ty sou nová). Asi to bude mezi ložiskem a osou nebo rámem, tak zvažuju loctite, ale bojím se že už to pak nerozeberu.

                        0 0
                        • Zdyn  

                          Zelenej Loctite tusim 643 jde rozebrat snadno, kdyz se to lehce nahreje. Je fakt, ze jsem se uz setkal s vuli mezi osou a vnitrnim krouzkem loziska, ale k tomu dojde po tom, co se lozisko zadre a prestane se tocit a dotycny na tom dale jezdi. Pak se muze omlet osa.

                          0 0
                    • yetti  

                      Vozil jsem BB30 na Cannonu Six13 čtyři roky a naprosto bez problémů. A jak už psal Kubad a roud je to technicky jednodužší systém než klasický BSA s HT2 a to že si třeba Superior nechal někde v Číně vyrobit problematickou sérii rámů není chyba systému BB30.

                      0 0
            • roud  

              :D

              0 0
        • JT21cz  

          nevim, do jake miry je muj nazor hodnotny, jezdim silnici od jara, ram focus se stredem bb30, asi po 2,5 tis. km jsem si dopral upgrade z nonset dural klik na sram karbon force. Kdyz jsem kliky prohazoval, tak loziska a vnitrek ramu byl naprosto cisty. Takze za me bb30 na silnicku asi super a jakakoliv redukce a uprava je podle me degradace systemu. Nijak blize jsem to nezkoumal, ale myslim, ze shimano nejspis kliky na bb30 nedela, ale blize jsem to nezkoumal. Focus i na ramy s shimano sadou daval kliky od FSA.

          preju stasne porizeni

          0 0
    • vsn  

      už jsme to řešili u silničky s PF a FSA klik…

      http://www.cykloprofi.eu/index.php…

      tohle to vyřeší :)

      0 0
    • Ráďa-BF  

      Az to tam budes lisovat, nezapomen hlavne na vazelinu!! Rozhodne bych to tam, ale nebouchal sam doma. S timto jsem i ja, kterej boucha gumovou palici hlavko do ramu dosel do servisu :)

      0 0
      • roud  

        osobně bych nedával vazelínu ale pořádně to tam zalepil…

        0 0
        • nox159  

          cim konkretne a hlavne jde to pak rozebrat?

          0 0
          • kubad  

            použij to co máš v kebuli, najdi si stránku Loctite a tam najdeš vše co potřebuješ, typ lepidla i rozebiratelnost, pro lepení ložisek

            0 0
            • roud  

              1*

              0 0
            • Radek7  

              Já kebuli použil :-) Trochu problém vidím v tom, že na rozebraní loctite píšou zahřát na 250°C. Dost bych se bál zahřát hliníkovou vložku vlepenou v karbonovým rámu. Proto by mě zajímalo jak to rozebíráte.

              0 0
              • roud  

                200° by ti měl dát i fén a myslíš že se rám rozpadne po tom co na něj namíříš fén ? je totální ptákovina tam dávat vazelínu ale to poznáš v momentě kdy ti to bude buď vrzat nebo se ti tam ta vložka pohne hehe :O)

                0 0
              • roud  

                Jinak nevidím důvod proč to vyndávat buď usoudíš že je pro tebe BB30 lepší a dáš si tam kliky na BB30 což je stejná investice jako do normálních základní FSA vyjdou na 2700,– nebo dojdeš k názoru že ne a dáš tam redukci a klasiku v obou případech pak neni problém sehnat TOP kliky jak v provedení na BB30 tak na klasiku např. XX FSA atd. se dělaj v obou provedení…

                0 0
                • Radek7  

                  Řeším trochu jíný problém než zakladatel vlákna (psal jsem to výš), mám BB90 ložiska přímo v rámu a asi menší vakl mezi ložiskem a rámem. Jenom jsem využil diskuse o lepení ložisek.

                  0 0
              • kubad  

                LOCTITE 641 TŘEBA?

                0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Oživím mrtvolku – půjdou tyto kliky

      http://www.kolokram.cz/…-2015–1.html

      do rámu se systémem BB 30? Resp. Potřebuji k těmto klikám nějaký adaptér nebo misky, když mám v současnosti střed BB30?

      Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.