Zdravím bikeři!
Bylo mi řečeno že pokud dofouknu bezduše s CO2 bombičkou mléko se znehodnotí a plášť můžu posléze vyhodit.
Jaký na to máte názor? Mně se to nezdá.
Díky za info
Zdravím bikeři!
Bylo mi řečeno že pokud dofouknu bezduše s CO2 bombičkou mléko se znehodnotí a plášť můžu posléze vyhodit.
Jaký na to máte názor? Mně se to nezdá.
Díky za info
To jsem neslyšel. I ve vzduchu je CO2 mimo jiné plyny.
Blbost, ale plyn z bombičky ti tam dlouho nevydrží, je to jen nouzovka, projde pláštěm a do druhé dne bude pryč
tak muze se stat, pokud tu bombicku fouknes primo do mlika, tj. ventilek dole, tak ti ten tmel teoreticky muze na chvilku zmrznout…
Jj, souhlas.
Pokud to frkneš do caffelatexu (toho, co se nejí) , tak se ti zdrcne na kouli.
Je tmel ktere mu to vadi a tmel kteremu zase ne, viz. Vyrobce daneho tmelu
Myslel jsem že je to nesmysl…
CO2 chci použít jenom jako nouzovou při závodu. Díky všem
Nektere mliko se fakt srazi/zhrudkovati, ale plast se tim rozhodne neznehodnoti.
Používám Stans NoTubes. Nic o CO2 tam nepíšou, pouze upozornění na teplotu, max do –20°F (myslím asi –29°C). Ale foukat CO2 jsem nezkoušel. Bude to u různých tmelů různé, jak se píše výše. :-)
Obecně lze říci,že aplikovat bombičku tak ,že ventilkem v horní poloze a tekutý tmel mít na spodní (opačné) straně kola,tím se částečně eliminuje prudké ochlazení tmelu procházejícím úzkými částmi,kde vzniká největší ochlazení..
Jo jo, souhlas. Bombičky ale nepoužívám, protože nafoukat 29×2,6 by vyšlo dost draho. Vozím pumpu.
No já vozím 27,5 2,5 a 20g jde nejistotu s rezervou nafoukat na cca 32 psi. 25g bys to fouknul. Ale chapu, když je na to uzpůsobenej ram nebo veze se batoh, taky mi co2 nedává smysl, to je proste do kapsy, nebo na pásku na kolo
Zvyknul jsem si a vozím batoh. Takže pumpu a pro jistotu i jednu duši a knoty. Ale chápu, že někdo batoh nesnáší. Vozím i navíc triko, případně bundičku a tak, takže baťůžek plnej většinou. Letos budu asi vozit i plechovky, jestli občerstvovací stanice nebudou fungovat.
Jasně chapu, naprosto zásadní na delší vyjížďky, já se většinou bohybuju v bikeparku takže občerstvení pod lanovkou když vyjizdim na hor a traily typu rychleb opět stačí ty kapsy, ale to asi jen proto, že cestu doku si s ničím navíc neužiju, když v Alpách nebo Tatrách jedu dal, beru ledvinku a tam samozřejmě pumpa patří. Jinak absolutně nechápu trend batoh co2 apod. Není k tomu prostě důvod, a jak píšeš, ono to není zadarmo a záleží kde se jezdí s jakou výbavou, ale když se jezdí hodně tak nějaký defekty jsou prostě nevyhnutelný a třeba “jen” 10× do roka nechat nějakou stovečku za bombičky se mi nechce
některé tmely CO2 nemusí, to si ověř podle toho co používáš
Když píchnu a dám duši, musím mléko z pláště vylít nebo jej můžu nechat v plášti?
Pryč s ním.
Samá past vedle pasti ;-)
Když píchneš tak, že musíš dávat duši, tak bude mlíko stejně pryč…
když není zkyslé,tak vypít
z pláště ho stejně duše vytěsní a zasereš tím ráfek
Nemáte někdo vyzkoušeno, zda na nafouknutí bezduše stačí kompresor z ledničky?
Někdy ti stačí i malá pumpička a někdy je málo i velký kompresor…
Je to o kombinaci plášť x ráfek x štěstí…
Stačí. Ale jestli myslíš nahození pláště, tak jak kdy.
Když k němu máš dostatečný vzdušník, proč ne. Jak psali jiní, je to o kombinaci plášť ráfek.
kdybych měl vzdušník, tak to tam i napíši. Jedná se mně o nahození a za použití jen toho kompresoru
Kompresor z lednice má v sobě nějakou nádobu, takže někdy stačí natlakovat a pak pustit. Mě se tak podařilo cca 70% plášťů nahodit.
Aha, tak to já mám bez nádoby nebo aspoň netuším, že by tam něco takového bylo
To je vevnitř je tam prostě nějaký objem. Zkus ucpat hadici a po chvíli pustit, poznáš, že vyjde více vzduchu. Kompresor mám cca podobný.
Dnes jsem si ho taky udělal a fouká parádně, jen netuším kolik zvládne dát. Na výfukovou trubičku jsem připájel tělo autoventilku, na to pak budu šroubovat hadičku. Jen ze zvědavosti jsem našrouboval pumpičku na vidlice a ručička hravě dosáhla 300Psi a šla by i dál kdyby bylo kam.
Jenže vysoký tlak na navazování bezduší je úplně k ničemu, potřebuješ rychle velký objem, tlak by stačil bohatě 40psi na to aby se plast chytil. Než kompresor z ledničky to už je daleko lepší vzdušník z petlahve od coly kterou v klidu nafoukneš dílenskou pumpou
Bezduše nevozím ale na foukání kol je to dobré. 10 let ho mám doma a celou dobu se blbec trápím s pumpičkou.
Na foukání kol s duší asi jo, ale na nahození bezduší pokud nemáš ideální kombinaci ráfku a pláště potřebuješ hlavně velký objem v jeden okamžik aby patky zaskočili na ráfek, proto se to nafukuje boosterem bez vnitřku ventilku, potom to vypustíš dáš tam mlíko, ventilek a znovu nafoukneš
Budu k tomu dodělávat ještě vzdušník ze starého hasičáku, bezduše ale neplánuju.
Bych se na to vykašlal, nafouknout kolo dílenskou pumpou je záležitost max minuty. Jinak bacha na stav toho starého hasičáku aby ti to náhodou nebouchlo, tj ten hasičák může být sice starý ale aby nebyl uvnitř rezavý nebo jinak poškozený
Znám člověka co dělá revize tlakových nádrží, má na to takovou mašinku. Kompresorem je to jednoduší. Doteď když jsem potřeboval něco vyfoukat(třeba PC) bral jsem si to do práce, teď si to můžu fouknout doma.
Tak potom asi v pohodě
Vevnitr zadna nadoba neni.
Nádoba ne, ale je tam prostor.
Nedávno nám odešla lednička, tak jsem o tom taky uvažoval. Po prohledání internetu jsem našel tyto problémy:
A jako bonus možné problémy s odevzdáním lednice do sběrného dvora. Do chladícího okruhu se prý nesmí zasahovat.
Mazivo ve vzduchu potvrzuji. Pumpuji s tím duše několik roků a zatím s tím problém nebyl.
U duší s tím problém není, u bezdušáků, resp. u tmelu v nich, s tím problém už být může.
Myslim si, ze ani dusi se ten olej moc nelibi.
Co kdyby sis něco o tom nejdříve přečetl? Pak bys tady neměl dotazy jak z jeslí…
Oživím:
Po 3 letech s bezdušemi na gravelu jsem měl prvně tu čest řešit defekt co nepobralo mléko. Vzduch vyfičel celý, takže sem: tam narval DynaPlug z Canyon Toolu. Ten se zdálo že to ucpal, tak sem tam po asi minutě pustil vzduch skrz bombičku. Po asi 2 min co sem vše sbalil sem sedl na kolo, ale postupně během asi 2km sem byl zase skoro na ráfku. Tak sem plug vyndal a zkusil postup znova s tím, že sem navíc (poprvé sem na to zapomněl) díru v plášti projel žlutým štětečkem co k tomu byl – ale nepřišlo mi, že by to nějak extra oproti bez pomohlo. Stále sem musel co 2km dofukovat. Nakonec sem použil i druhou (25g) bombičku. Tak tak sem dojel. Díra podle mě není moc velká (2–3mm) a mléko je ok.
Tak mě zajímá: co sem udělal blbě? Plášť je Speedero 40mm (s kterými mám jinak dobre zkušenosti a je to poprvé za asi 12k km co sem řešil defekt). Je možné že ty DynaPlugy po 3 letech byly už v horší kondici (lepkavé byly stále, ale ne nějak moc)?
Přidávám foto (I s nezkracenym knotem), kde sice asi nic nevyčtete, ale aspoň to přiblížení místa defektu.
Dík za r konstruktivní rady.
Napadá mě jedině že mlíko bylo už degradované anebo nekvalitní.
Já mám postup takový že nechám knot také vždy kouskem trčet ven a než se rozjedu tak chvilku otáčím kolem aby se mlíko tak nějak dostalo kam má.Mám zkušenost takovou že jsem zpočátku nandal knot a otočil kolo dolů aby se knot koupal v mlíce.
To nefungovalo,jedině když chvilku otáčím kolem tak se knot zatmelí a vše je ok.
Používám tedy jen obyčejné knoty,nevím nakolik je dynaplug funkční.