Chci se zeptat, má někdo zkušenost s těmito plášti? Mě po nahození bez tmelu utíká vzduch přes bočnice. Pomůže tomu tmel když třeba nechám kolo ležet na jedné straně 12h prý je to metoda když jsou nekvalitní bočnice.
Chci se zeptat, má někdo zkušenost s těmito plášti? Mě po nahození bez tmelu utíká vzduch přes bočnice. Pomůže tomu tmel když třeba nechám kolo ležet na jedné straně 12h prý je to metoda když jsou nekvalitní bočnice.
Takže má to cenu předělávat? Po 3 dnech to bude cajk nebo to bude uchcávat pořád než do doby než nedojde mlíko.
Musíš dát tmel, pokud jsou to ty s měkkou bočnici, tedy pouze TR, bez EXO, tak ty jsou trochu náchylnější k prvotním netesnostem. Jsou však trochu pohodlnější, bočnice je více poddajna. Mám je taky.
butylovy zater je myslim spolehlive reseni. to ze jsi ho mel pouzit ale zjistis az ex-post a nevim kdo ho doma ma:)
Každý dobrý pneuservis ;-)
Tak se přišlo na to že ráfek TR Syncros utíká vzduch ve spoji ráfku. Prodejce argumentuje tím že ráfky nejsou bezdušové ikdyž píšou TR a měli nainstalovanou pásku. Na reklamaci to není ale prý to mám donést a oni to nahodí a zatékání tmelem. To asi těžko když FL nepomohl prý mají dražší tmely TN a Mavic. :D Kolega doporučuje podlepit spoj pattex chemopren extreme
Trvej na reklamaci. Spoj musí být tesnej.
Každopádně pokud nemáš Maxxis ve verzi EXO tak bych to ani nenahazoval :)
TR bez EXO je u maxxisu problém?
Přesně ten co popisuje. Má to prostě slabé boky a tendenci k prosakování tmelu.
Samozřejmě to drží, ale já to saknuti nesnáším.
Mám doma nějakej nenahozenej crossmark. Takže mám čekat sáknuti boků. To mi ale dělal i spešl. Jaký plášť je teda v současnosti konstrukčně blbuvdorný? Nebo značka?
Maxxis s EXO TR.
A ta připomínka, že maxxis poslední dobou hodně hází?
Týden zpět jsem nahazoval 4 kusy.
Aggressor mi hází asi 4mm (±2 na každou stranu), HighRoller II hází možná milimetr celkem, Rekon nehází vůbec a Ikon možná 2mm celkem.
Mě po nahození držej Ikony 27×2,35" 3C MaxxSpeed TR EXO už asi týden tlak bez tmelu.
Druhý ráfek drží bez tmelu ;-)
ty máš prostě hroznou smůlu, a k tomu navíc nasrané v rukách :(
Jn.
Tak nakonec uteklo přes noc i druhé kolo ale. Ne přes ráfek ale bočnici, dneska se pokusím tam dostat přes ventilek FL :)
Tak jsem aplikoval FL přes ventilek úplně krásné chtělo to větší imbus a dírku nalil jsem 100ml nahustím na 2.9bar protřepal a ještě to nechávám odpočinout na bocích cca po 3 hodinách to budu prohazovat.
Nejlepší je hned to jet poradně projet. Už se těším na vesele pokračování :)
+100.
Kazdy tu spekuluje jestli to nechat na boku, tocit s tim a kdovi jaky kraviny, pritom nejlip funguje jit na tom jezdit! A s velkym odstupem. Kdyz to nechas lezet, mozna zatesnis boky ale porad ti to muze pomalu jit pres behoun, nebo i nekde kolem patky. Kdyz to projedes, asi neco utece pri jizde, pred dalsi dofouknes a uz by to melo drzet.
Da se to celkem slusne zatesnit i bez jezdeni, ale to tu radsi popisovat nebudu, nybrz mam pocit ze by mohlo dojit k urazu, nebo rozbit neco kolem mam takovy pocit :) Nic ve zlym Mr. T!
Jinak k OP, co se tyka viditelneho prosakovani na boku, je celkem jedno jestli je to slupka, EXO nebo treba DH. Vetsina Maxxis gum mi trochu pousti, ale jen chvili a nicemu to nevadi. Dvakrat kolo umeju a je to pryc.
Využiju toto vlákno. Vyplatí se připlatit za 3c verzi nebo stačí jen TR,Exo ?
No začínám být smutný. 100ml tmelu od rána a k večeru je kolo skoro prazdné. Co stím???
Hele, a je to kolo prázdné po celém obvodu, nebo jenom dole?
https://youtu.be/cLSn7uyT85E FL 100ml to nedává
To je nejakej papirovej plast ne? Nektery vyrobci maj i tech skinwallowejch treba uvedeny jen urcity typ tmelu (s latexem napr.)
Jinak posledne co jsem daval skinwallovy wtb, tak jedno kolo do rana mekky, smilkitem bez latexu. Po projeti to drzi tlak bez problemu nekolik tydnu. Takze pravdepodobne nekde rafek / paska, protoze zadni bylo ok.
To je trochu moc. Co je to vlastně za plášť? Nemyslím dle specifikace, ale co je přímo na něm napsané… Není to jen nějaká OEM verze?
Ty sou Tubeles Ready takže ok
Problém bude v rukách
Tak co doporučuje pan chytrý?
Dej to posoudit a nadhodit někomu kdo tomu rozumí a umí to
Už se stalo
a výsledek?
Stejný?
to se ptáš?
to co ukazuješ nahoře na videu musí bez problémů tmel zatěsnit,
Tak asi ne
tak to máš holt smůlu , asi ti to prokousali mravenci
umejt ruce :)
Stačí utřít do gatí :-)
4 roky vozím Ikony ať už tu základní kevlar verzi,nebo tu nejvyšší a nikdy jsem neměl takové problémy jako ty.
Tmely jsem používal NT,finish line,Joe's a po nahození a projetí vždy bez problému.
Jaky je rozdíl mezi obyc exo T.R. A 3C exo T.R. Někdo mi říká že ty 3C jsou tvrdý a klouže. Jaký z toho máš pocity když sijezdil vsechny typy?
Ty základní bez už nechci kvůli odolnosti a při nižším tlaku se strašně žvýkaly,ale to bude spíše úzkým ráfkem (DT331)
Ty 3C exo TR mám už třetí kus po sobě,protože jsem max. spokojen jak s jízdnímy vlastnostmi i odolnosti (ale to bude možná tím,že jsem přešel na fulla)
3C jsou tři různě směsi (tvrdosti) což je vhodné zejména na předek, naopak na zadku se mohu na tvrdém povrchu rychle sjíždět.
Špatně. To, cos napsal, platí u enduro a DH gum, kde za tím 3C následuje Maxx Terra či Maxx Grip (a teda kromě základní (60A většinou) jsou tam ještě měkčí na figurách)). U Ikona půjde o 3C Maxx Speed a je tam naopak ve středu použita tvrdší směs (myslím 70A), takže to víc vydrží, teoreticky líp jede a má to horší grip na kluzkým.
Platí to u všech, jen maxspeed je celý tvrdší. Všechny 3c mají uprostřed tvrdší gumu
Tady bych se odvážil poradit tubolito.
Tam to raději zpět náhodime duši a ušetřím litr
Ikony v Exo verzi na kola Fulcrum Red Passion 3. I bez tmelu drží už 2 měsíce. Občas dofouknu. Tlaky cca 2 bary. Ale nevím, zda ti tato informace pomůže. Docela mě to překvapilo, počítal jsem s okamžitým nalitím tmelu. Bočnice namazat mýdlovou vodou a šlo to nahodit i běžnou pumpou. Každý plášť nový a z jiného zdroje tady z bazaru.
A k čemu je to dobrý když to vozis bez tmelu? :)
Tmel nevysychá uvnitř. :)
Až píchne tak tam nalije z lahvičky čerstvej a za 5 minut jede dál.
A ještě ušetřil gramy :-)
Defekt bez tmelu se bude hur hledat, utece vic vzduchu a dost casto tmel zalepi maly prupichy, aniz bys defekt poznal.
Na druhou stranu ohazenej celej od tmelu taky neni nic moc :-) Proto jsem odesel od latexovych.
Dal jsem to jako poznatek k bezdušové diskusi. Kolo je syna a prozatím je to salonní stroj s letošním nájezdem asi 200km. Na normální provoz tam tmel samozřejmě bude. Jen mě překvapila snadnost nahození a že to drží. Možná se ještě změní obuti a hrabat se v tmelu se mi moc nechce. Toť vše.
Tak jsem dolil dalších 50ml dohromady 150ml tak uvidíme jestli už se podaří
když to bude stát, nebo jen ležet to fakt nepomůže
O tom to není.
Ja bych tam pro jistotu dal pul litru – do kazdeho kola.
1/2 litu a 10° nebo 12° ? nebo jít rovnou na kompromisních 11° ?
:-)
Nnen, zadne pivo. Mliko. Kozi :-)
Fakt nechápu rozdíl jestli se to točí při jízdě nebo po baráku. Reálná jízda se uskutečnit nemůže jeden ráfek je KO do minuty je prázdno.
Za jizdy je to zatizene, lepe se Ti to utesni kolem patek.
Notak asyk musis pockat, az budes mit vyreseny ten rafek. Teprve potom ma smysl jakakoliv laborace.
No a proč teda nepočkáš až budeš mít obě kola? :)
Tak zase se nam stara o zabavu :-)
Mno mám to riskovat a nechat tam ten FL? nebo jim říct ať tam dají NT který více utěsní a bude čerstvý :)
tak ještě s tím můžeš třást a pomalu otáčet, pokud to chceš jen jako zábavu na doma :-)
JJ za tím to tak dělám. Jinak to vypadá nadějně asi to k něčemu bylo to dolití. Uvidíme ráno.
Jestli je to minuty prázdno s tmelem, tak jsi udělal něco špatně. Jestli bez tmelu, tak nevymyslej blbosti, dej tam tmel a jdi na kolo. Při jízdě se to tmel dostane v gumě více méně všude, dá se to i bez ježdění ale nadřeš se úplně zbytečně.
Nemám osobní zkušenost ale slyšel jsem nejednou že fl zas tak dobře netěší když ti guma dýchá, nicméně myslím že tady bude problém jinde.
Zdá se že 150ml FL a kolo drží dofoukal jsem na 2,76 bar uvidíme kolik bude ráno.
V druhým je 100ml ale tam to fakt utíká přes spoj který není lepený
To máš celkem dost nafoukano, na XC pláště tam u tebe kolem baráku s mini převodníkem..... Jinak ať tu mizerii konečně ukoncis, je vidět že to lidi zajímá ale jako všechny tvoje pokusy s MTB bych vynechal a šel cestou e-biku který koupíš už obuty za 100+k a budeš spokojený.
Když ti to utíká přes spoj, máš to špatně. Těšit ti to má mezi gumou a páskou a tudíž se to ke spoji vůbec nemá jak dostat. Než s tím týden experimentovat a doufat že tě internet zachrání, zkus sundat pásku a celý to udělat znova.
Pásku nalepit mírně do obloučku v patce, k tomu se přimáčkne patka pláště, spoj mezi pláštěm a páskou se zatáhne mlíkem a hotovo. Jedině co nejde ovlivnit je kvalita pláště a s tím spojený vznik map většinou po bocích. Ale žádný spoj ráfku, ani díry pro niple na těsnost nemají vliv.
A ted bude zalozeno tema Jakou pasku do bezdusi :)
Díra ve spoji by úplně být neměla. Ale i když tam je, plášť má těsnit mezi páskou, ne mezi ráfkem. Takže si myslím že máš úzkou pásku okolo které ti to utíká.
Pásku už mam, modrou Tesa. Kterou jsem nakonec neaplikoval protože už tam byla nainstalována páska od výrobce jestli dobře nebo špatně těžko říct.
Tlak drží. Úspora váhy 15g.
huráááááááááááááááá
takže to bylo fakt těma rukama :D
Málo tmelu 100ml na 2.20 až 140ml chytlo. Druhý ráfek zavezu tam kde bylo kolo koupeno ať to potěší možná tam dají NT tmel tam by mělo 100ml stačit.
do 2,2" stačí 60ml , já dávám většinou 60–80ml ale používám NoTubes tmel
Super řeknu jim 80ml ať tam dají ;-)
Tak tak
Ja se snazil davat co nejmene. Do 2,3 DHF jsem nejdrive nedaval nic (UST rafky ale), ted tam mam asi 10–15 ml. Vzadu Minion ST a cca 20–30ml – ale tam ted mam i nejakou vetsi diru, tak radsi leju vice.
No uvidíme jak to dopadne v pátek každopádně jestli to ženu chytne tak na příští sezonu zvažují nějaké Carbon ráfky a pořádně náboje.
Ráfek v servisu… Týpek mě zase bavil. Diravý ráfek vyřeší aplikací 150–200ml muc-off tmelu.
Proc to neslepi treba kanagonem?
Dával jsem mu ten Pattex říkal že nechce. Že to tam nemá co dělat.
Ráfek snad být děravý nemůže ne ? Pokud je probém s profilem ráfku na bočnicích kde se nasazuje plášť tak by to mělo jít vzhledově poznat a to bych si nějakým tmelem opravit asi nedovolil.
ráfek je dle Thorxe „děravý“ ve spoji, nezalepit to je ********* první kategorie, tmel se tam protlačí a maximálně to za chvíli naleptá
TLR ráfky to nejsou ani prd (nebo jsou vadné), mladý má jedny takové dartmoor, ale nikde u nich není že jsou tubeless, vyřešil jsem chemoprenem, na sucho nikde nic neutíká
Jinak nevím kde přišel na to že je muc off dražší než FL :) jako by to hrálo nějakou roli :)
Odedneška už jedině tmel Muc-off. 150ml zacelí diravý spoj ráfku ;-)
Paráda, tak už to tu můžeš zavřít… ;o)
Pokračování ve vlákně k bezduším…
Ne dik. Jen at se drzi s tema pataliema tady a nepleveli smysluplna vlakna.
Po přečtení tohoto vlákna jsem si začal myslet, že nahození bezduše je něco jako černá magie. :-)
Tak jsem to cvičně zkusil na Maxxis Rekon a nahození obyčejnou dílenskou pumpou proběhlo úplně v pohodě. Nikde nic neutíká dokonce i bez tmelu. Tak si říkám, jestli tu duši budu vůbec vracet…
Jen bych požádal o radu zkušenější: Pokud budu chtít po defektu nasadit duši, znamená to vyšroubovat ventilek. Je na to nějaký lepší a hlavně skladnější klíč než plochý 9 mm?
ventilek vyšroubuješ rukou :) stejně tak ho utahuješ rukou
na to žádný klíč není
Bohužel je. Myslím, že jsou to bezdušové ventilky Rubena či něco podobného. Tam je matka.
No ale tu matici stále utahovat jen a pouze rukou.
No, to mě nefungovalo. Tak jsem použil klíč, to už bylo v pořádku, ale když jsem to chtěl rukou sundat … :-)
tak děláš něco blbě, utahuje se to rukou
Že by nevhodnej tvar toho gumovyho konusu/kostky na ventilku a vnitřku ráfku?
Jsem trochu nešika, uznávám :-). Ale jiný ventilky s kulatou matkou bez problémů.
Každopádně už je nepoužívám.
takovej klic jsem este nevidel…
Co třeba tohle?
Ta matice je jen lehce zploštělá a asi nemám dost silné prsty. Teprve až po utažení klíčem to začalo správně těsnit.
Někde jsem viděl ventilky s výrazněji tvarovanými maticemi, což je na dotahování asi lepší.
Nediv se, až Ti rupne ráfek v okolí ventilku ;)
Dotahuj to jen tak aby se to dalo ppvolit rukou.
Ale k defektu že bys musel dát duši moc často nedojde. Ve většině případů to dá tmel, když ne tmel tak tam dáš jeden nebo více knotů. Aby se to nedalo zaknotovat, to by musela být díra nebo říznutí už fakt velké.
a to už stejně duše vyleze
Tak zadní plášť už zase zlobí mno zkusím tam dát poslední zbytek FL, muc off zradil. Už hledám nějakou náhradu která nebude mít bočnice z papíru co Rekon race?
Tak jsem se v servisem dozvěděl že jezdit bezduše na tlacích nižších než předepsaný na plášti je nesmysl. Tedy nejít u 2,25ky pod 2,5bar. Prý je 2,5bar měkota :D (nízký tlak). Jsem nechápal. Když něco vrže na kole tak nasadit nebo zesílit sluchátka.jinak dobrý týpek.