Zdravím,
chci si koupit vázaní, ale skoro všechny jsou na systém NIS. Někde jsem našel NIS podložku. Vyřeší to můj problém? Diky za rady.
Zdravím,
chci si koupit vázaní, ale skoro všechny jsou na systém NIS. Někde jsem našel NIS podložku. Vyřeší to můj problém? Diky za rady.
Ano, dá se to navrtat do lyže a na to nasunout vázání vyrobené pro NIS. Nicméně lepší je se na to vykašlat a dát tam místo R4 vrtací vázání R3 (či jiný model vrtací namísto nasouvacího).
Jakože ta podložka stojí za prd?
Asi spíš, že je zbytečný ji tam rvát, když ji tam nemáš. Jediná výhoda, podle mě je, že můžeš vázání různě posouvat, nastavovat a nepřevrtáváš to…ale v reálu je to k ničemu, páč to nastavíš jednou…
Bohužel na té podložce, co se tam vrtá, tak se posouvat taky nedá, to lze jen na NIS desce.
Aha, tim pádem je to fakt k ničemu, sem myslel, že se ta nis deska dá sehnat samotná taky…
To se bohužel nedá. Viděl jsem, že závoďákům ze SP zpětně ve Fischeru přidělávali NIS desky na lyže, které je původně neměly, ale to je výsada VIP. Nevím přesně, jak se NIS deska na lyže při výrobě přidělává (lepí), každopádně je tam napevno.
Ok, pokud to tam nevrtaj, tak je další výhoda, že prostě v lyži neni vrtáno…
to je ale spíš teoretický problém. V reálu vrtanou a nevrtanou při jízdě nerozlišíš. Když lyže praskne tak to jsou jiný místa než kde jsi vrtal.
To si nemyslím. V místě vrtání se mi většinou zboří skluznice a když lyži prošlápnu, tak v 80% u šroubu.
Kolik si jich prošláp, že si vedeš takovou statistiku? :)
Já bych spíš chtěl vidět tu zborcenou skluznici…
a v cem je to lepsi?
Lepší je navrtat vázání rovnou do lyže než tam dávat mezivrstvu v podobě podložky, která je stejně navrtaná do lyže. Nasouvací vázání má význam výhradně na NIS desce (možnost posouvání vůči těžišti, možnost vsunutí podložky pro vyšší polohu vázání či úspora hmotnosti nebo výměna vázání bez vrtání lyže). Tahle podložka se mi jeví jako řešení pro někoho, kdo má doma třeba volné vázání na NIS a chce je dát na lyže bez NIS desky, jinak to opravdu nemá smysl.
ok, dik
puvodne jsem to pochopil tak, ze nis deska je na prd, ze je lepsi normal vrtaci vazani, nedavno jsem totiz koupil lyze s nis deskou :) ale ja bych rozdil stejne nepoznal :)
Tak NIS deska je fajn věc – mám ji na několika lyžích a docela se mi to líbí, že nemusím nic vrtat, stačí nacvaknout.
Akorát to nesmí dopadnout takhle :)
Stalo se to mne, stalo se to znamemu a ocividne se to stava i dalsim podle toho, jak nachazim zlamane vazani na tratich, vzdycky se ulomi okraj a vazani odpadne. A nemusi to byt ani nejaky velky pad.
Přidávám se do statistiky u stejného vazka. A pád byl ze statiky, prostě mi jen ujely lyže pod prdelí, když jsem se kochal…
A odlamujou se takhle běžně jen acceleratory, nebo i R4ky? Mám na 2 lyžích R4 a urvat se mi je ještě nepodařilo, ale taky mi na ně nikdo nenajel (jako v případě toho snímku, co jsem nahrál). Dneska jsem koukal v TV, že na biatlonu fůra závoďáků měla R4.
Kamarádovi se na Rosách urval kus desky – těžko říct, jestli to něčím rozmáčknul v autě a pak to ruplo na sněhu, nebo co… vyměnili mu to v záruce.
Myslím, že to není běžný problém, ale už se to asi párkrát stalo… já viděl i vytržené vázání (přišroubované), a přesto tuto technologii nezavrhuju.
Předpokládám, že mu v záruce vyměnili celé lyže, že?
Já NIS taky nezavrhuju, protože kdyby se mi to samé stalo na šroubech, tak to vázko vyrvu taky a možná by se ještě poškodilo jádro lyže – takhle to odnesla jen deska. To bylo na startu skejtovýho Karla letos, kde mě sejmul jakejsi buldozer.
Jo – asi celý lyže – ale stejně seš pak nějakou dobu bez nich… prostě jsem jen chtěl říct, že si nemyslím, že by to byla nějaká častá vada – ale stát se to může.
Mne se rozlamalo R4 vazani a soucasne se ulomil kousek desky na lyzich, Madshus Hypersonic. Nastesti jsem lyze dostal zadarmo, tak jsem je vratil a dostal misto nich ty same, ale s nasroubovanou R3. Mam je dodnes, uz 5 let. Akorat vazani je nove, po case se utrhl ten zahnuty plech, co drzi botu. K tomu NIS systemu nemam moc duveru. Kamarad ze Slovenska letos totez, nejak jen zapackoval, ani nespadl a okraj vazani Exercise zlomeny, deska OK, v zaruce vymena. Mam pocit, ze je to nejake problematicke misto, nejaky studeny spoj ci co.
A vytrhnout spravne prisrubovane vazani to se obavam, ze by se driv lamaly kosti.
Jak psali ostatní – když máš klasický šroubovací vázání (například SNS) – normálně to našroubuješ do desky jako by to byla normální lyže. Prý se na to dělá i nějaká podložka, ale nějak nechápu její význam – prostě další destička mezi NIS deskou a vázáním.
Pokud budeš kupovat vázání na lyže s NIS deskou, pokud to bude NNN, volil bych rovnou nacvakávací NIS, pokud to bude SNS, normálně bych to do toho našrouboval.
Pokud kupuješ vázání na lyže bez desky, bral bych normální šroubovací vázání – dělají se i NNN i SNS – a nic bych navymýšlel.
Vázání si vyber podle bot, které ti budou sedět.
No mně se jedná o cenu. Chci skatove NNN vázání (jelikož mám boty NNN). Vrtací stojí skoro 2× víc než kdybych koupil NIS podložku + NIS vázání.
Nevím, za kolik máš vyhlídnutý vázání, ale mě připadá, že jsou ty ceny docela srovnatelný (jen tedy ten xcelerator mi z několika důvodů připadá malinko lepší). Ty R3 a R4 a xcelerator jsou závodní top vázání, ten exercise je sportovní, a ještě odlišuje classic a skate – do nižších bych asi nešel.
No já mam ve dvou obchodech slevu 20%, Tam maj vázani (NIS) za 899 a plus ta destička cca za 100kč. Takže to se mně pak vyplatí.
a co toto? http://www.heliasport.cz/…ercise-skate
Jak „co toto?“ – dyť jsem ti psal, že to taky jde – ale jestli chceš mít kvůli stokoruně mezi vázáním a lyží ještě další zbytečnou věc…
Tak pokud je to vázaní Fisher bez NIS, a dá se rovnou navrtat na lyži. Tak není co řešit.
Jo takhle – už chápu – nene – toto je NIS – poznáš to podle toho, že už z obrázku je patrné, že přední i zadní část (jedna barva) jsou nasazené na desce (jiná barva) – a ta je součástí lyže.
Já si to myslel, ale v popisu nikde NIS nebylo napsáno. U jiných modelů to Helia sport napsaný má. Psal jsem i jim a zatím nikdo odepsal. Právě mě zarazil ten obrázek. Takže na toto vázání bych potřeboval tu podložku za 100kč.
Tak nevim – třeba je tam jenom špatnej obrázek…
Tak nakonec mně automaticky k vázání nabídli i tu podložku, takže vyřešeno. Dík za rady a tipy.
8 děr do jedné lyže? http://www.rottefella.no/…nting-plate/ Podle mě nejhorší možné řešení problému .-)
Zas tak černě bych to neviděl..
Mě prostě připadá zbytečné rvát tam navíc tu desku kvůli stovce… zbytečně další vrstva, zbytečně další prostředník, který přenáší síly z boty do lyže, zbytečně další milimetr nad sněhem… děr bych se tolik nebál…
Co do funkcnosti je to uplne jedno, vsechno to vyrabi Rottefella, jen pro Fisher daji jiny potisk. Stejne jako podrazka, vsechny vyrabi Rottefella a rozesila ruznym vyrobcum botu.
X-celerator je modni zalezitost a za guma stoji zaprd, nic nevydrzi, taky je to jen zlomek gumy na R3/R4. Exercise – ta se mi zas nelibi ten zacvakavaci mechanismus. Za me sroubovaci R3 nebo obdobu R4.
Mě se na xcelerator líbí, že tam je jen jedna jediná pohyblivá součástka – ta ocelová páka – žádný mechanismus, žádná pružinka… a navíc ta ocelová páka drží tu osu ve větší šířce, než u R3/R4 a celkově je taková robustnější. Ovšem teprv včera mi domů dorazily lyže s xceleratorem, tak uvidím – myslím, že funkčně rozdíl nepoznám. Taky je lehčí, no…
Podrážka se nerozesílá, ale vyrábí se podle formy u výrobce obuvi, aspoň u Alpiny to tak bylo.
No a ten flexor v xceleratoru mi teda osobně na první pohled přijde naopak bytelnější než u r4, kde je vroubkovaný a snadno popraská. Je ale fakt, že ten xcelerator jsem moc nejezdil, takže nevím, jak moc to vydrží.