• jonti

    Zvažuji koupi jetého auta a vzhledem k tomu, že cesty jsou dvou druhů:

    1. krátké jízky po městě 5–30km, většinou sám nebo ve dvou
    2. delší cesty 50–200km a zpět, na výlet nebo závod, často vezu kola,

    často ve dvou nebo třech lidech

    Navíc jednou až třikrát ročne bych jel někam dál na dovolenou, odhadem 2000km.

    Vzhledem k nabídce ojetých aut a tomu, že každý chce kombi oktávku, mi připadají tyto auta moc drahé. Taky po městě se líp jezdí menším autem, vozit vzduch nechci.

    Zajímá mě proto třída aut jako je

    1. krátký golf 5 nebo 6
    2. krátký focus
    3. hyundai i30
    4. toyota auris
    5. audi a3

    a podobné auta

    Trápí mě ale to, jak nepraktické je v tomto autě vozit kolo nebo víc kol. Třeba tři kola, 29ky velikost L, plus tři lidi. Máte s tím někdo zkušenost?

    0 0
    • krolebole  

      Proč si nekoupíš nosič na střechu? Já ted řeším stejný problém jako ty a koupím si fábku kombi.

      0 0
      • Kynio  

        no fuj :-/

        0 0
        • Domingo  

          Fabie Kombi I – jednou 4 kola, 3 lidi + nějaká ta bagáž. Všechno vevnitř. Ale chvilku to trvalo, než to sedlo. :)

          3 kola, 3 lidi bez problémů. Stačí sundat přední kolo a vyhodit větší sedák na zadních sedadlech.

          U těch kratších (i když jinak větších) aut bych se bál, že to bude komplikovanější, kolo tam vecpat.

          0 0
          • McBlacky  

            je rozdíl mezi o pohodlným skládáním a tetrisu na experta :)

            3+3 je jakž takž ok v Oktávce u M a L Htček a pokud se bavíme o L a XL fulech na 140–160 zdvihu tak už s problémem, u 29 fullu už s velkým problémem.

            Ve fabii, no asi bych to tam taky narval, ale s pohodlným cestování to nebude mít moc společné.

            0 0
            • gallardo  

              pak je taky otazkou bezpecnost…

              0 0
              • Domingo  

                Nojo, bezpečnost nic-moc, ale někdy to jinak nejde. A kdo by hned myslel na nejhorší. Každopádně ideální je, když se vejde kolo nastojáka vzhůru nohama s řídítkama otočenejma o 90 stupňů. Což do Fabie u MTB26 a trek kol jde, ale nevim jak do krátkýho Golfa a podobnejch. Pak se tam vedle kol vejde i spousta dalšího.

                Pro ty tři lidi to omezující ani není. To s běžkama je to horší, když se jede ve čtyřech jen na den na otočku.

                0 0
                • McBlacky  

                  do kombíku dáš běžky i bez tunelu mezi dva lidi co sedí vzadu a vyjde to. U krátkých aut je to blbý, protože pak to zasahuje k řadičce.

                  0 0
                  • ZuzicK  

                    Teď jsem vezla lyže v Citigoučku (3dveřák), odzadu dopředu na bok spolujezdce. Věřím, že i 4 by se tam vešli ale museli by si nastoupit před naložením lyží :-)

                    0 0
    • Soreno  

      Mám Fiata Stilo a v pohodě 3 kola a lidi (z to 2 nosiče za přední vidli takže přední kola v kufru) ale vozíme všici 26.

      0 0
      • Soreno  

        Jo tys myslel do auta – hm tak na to seru moje tam dám a asi ještě jedno ale to druhý bez kol.

        0 0
        • jonti  

          Jasný že když to dám na střechu, tak se vejdeme, spíš mi jde o to, že minimálně když jedu sám, nebo ve dvou, je lepší sklopit sedačky a kola tam položit.

          Navíc parkuju na ulici, lepší nosiče by asi neměly delší životnost, a nosit je do bytu pokaždý mě asi nebude bavit.

          0 0
          • Soreno  

            Mám nosiče obyč za 500,– auto na ulici a jsou tam stále :-). Ale jinak nějaký lepší nosiče maj myslím i docela rychlý upínaní na příčníky. Tak je pak zase hodit do kufru.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • karliner  

            Myslím, že nosič na střechu je dost nepraktická věc, zvláště na cesty na dovolenou (větší spotřeba, vyšší mýtné v tunelech a dálnicích, vyšší ceny a často trable na trajektech…). Pokud nosič, rozhlížel bych se jen po tom na kouli.

            0 0
            • Lance  

              vyssi mytne v tunelech? dalnicich? kdes to cet?

              0 0
              • karliner  

                Třeba tady

                V tunelech (ne všech) se také liší výše mýtného podle celkové výše vozidla, bývá to 1,8–2 metry a visívá tam v tém výšce kolejnice, projedeš – platíš míň, neprojedeš…

                0 0
            • kolda  

              spotřeba souhlas, ta udělá dost. s vyšším mýtným jsem se nikdy nesetkal, na trajektu jsem kolo na autě neměl.

              nicméně mě asi nosič na tažný čeká, na rodinnou dovču budu muset hodit na střechu rakev, abych tam všechny krámy narval..

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • jonti  

      Teď mám felicii kombi, tam je to docela luxusní s místem.

      0 0
      • Kubas.1  

        kratka felda, uz to sice zacina byt srot, ale misto na svou tridu luxusni…po vydelani zadnich sedadel dve 26" kola bez rozdelavani, vcelku, plus mezi ne furu dalsich kramu…to neumi ani brachovo C-max

        0 0
        • bluma  

          C-Max je jenom vysokej, místa v něm moc není.

          0 0
          • madcat  

            Zrovna dneska jsem se na C-maxy díval na netu jak to teda jakože jde dohromady – C-max a „rodinné auto“, no a nic moc teda si říkám, to bych si s kufrem oproti krátké Fabii sice pomohl, ale ne až tak jak bych potřeboval. Zkoušel jste třeba někdo do C-maxe nacpat složenej Chariot CX1? Do auta typu Mondeo nebo S-max předpokládám bez problémů, ale ten C-max fakt tak velkej zas není…

            0 0
            • jecnak  

              Vzhledem k tomu, ze C-max je na podvozku Focuse a S-max Mondea, tak se tomu rozdilu neni co divit.

              0 0
            • bluma  

              Do Focuse kombi nacpeš víc věcí jak do C-Maxu.

              0 0
              • enjoy  

                A jak to udeláš když má focus o 100 litru menší zavazadlový prostor?

                0 0
                • goofy  

                  Je to o mereni. C-max ho ma glubsi, ale zato dost kratsi. Kdyz zhrnes plato, tak do Focuse das podstatne vetsi predmet. Ale je fakt, ze ty nejnovejsi Fordy neznam, tak mozna ze Focus uz ma taky pidi kufr

                  0 0
                  • enjoy  

                    Reagoval jsem pouze na to, že do focusu se vejde víc věcí. Kdyby řekl třeba delší věci atd.. ale víc věcí se opravdu vejde do C-maxe.

                    0 0
                    • bluma  

                      100 litrů navíc je super, ale k čemu mi jsou když je nedokážu rozumně využít. Asi jako sedan s 1000 l kufrem, kolo a lyže tam stejně budu rvát blbě. To stejné C-Max, na co je mi 100 litrů navíc, když tam kolo pohodlně nepoložím a akorát je to vysoká koza.

                      0 0
                      • enjoy  

                        Vždyť si kup toho focuse, máš možnost volby.

                        Někomu zase vyhovují parametry C-maxe.

                        Až budeš chtít ve focusu odvézt krabici, vzpomeneš si na C-maxe.

                        Osobně jsem si vybral to nejlepší z obou dvou, Mondeo.

                        0 0
                        • bluma  

                          Už toho odvezl dost a na C-maxe jsem si nevzpomněl :-) Pravda, pro mě je priorita tam pohodlně hodit lyže, kolo, občas tam přespat, ne odvézt ledničku nastojáka :-) Každý to má jinak…

                          0 0
            • Kubas.1  

              Je fakt, že třeba dlouhá fabka má kufr větší (delší), C-Max je spíš o prostoru pro posádku…

              0 0
      • goofy  

        No Felicie kombi je v tohle bozi. Do tatikovy Fabky kombi nejde narvat ani polovina toho co do Feliny. Bohuzel uz mi taky pomalu odchazi do vecnych lovist. Asi ji oplacu.

        Jedna archivni :-)

        0 0
        • enjoy  

          Tomu se říká No respect:-D

          0 0
          • goofy  

            To je tak, kdyz clovek prijede ve dvou, a zpatky chce jet 5 lidi… :-D

            0 0
        • karliner  

          Ta kytara při příjezdu na místo sloužila jako třísky na zátop?

          0 0
          • goofy  

            Ne ne… Kytara hraje dodnes. Ani se ji zadni sklo nedotykalo ;-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • lookie.dookie  

      Mégane Grandtour za cca 300 000,– Kč. do kufru kočárek abalení. Na střechu dvě kola :-)

      0 0
    • kesu  

      hele reálně jsem do oktávky kombi dal tři lidi a tři dh kola a věci na delší dovolenou ale byla to fakt skládačka a vopruz. Do malýho golfa si to neumím představit. Spíš bych řešil nějaký držák.

      jinak z uvedených aut bych volil nejspíš focuse a pokusil se vyhnout tdci. Dobrej podvozek a je to v bazaru poměrně levný. A3 s golfem mi přijde v bazarech předražená. S i30 a aurisem nemám zkušenosti.

      0 0
      • karliner  

        Co je špatný na TDCI od Fordu? Měl jsem Mondeo s 2.0 TDCI a super motor.

        0 0
        • McBlacky  

          ono pod tímhle názvem se vystřídalo neskutečně typů motorů. Některý měli problém se dožít 100t km. Vstřiky (ndostatečný tlak), vadný cyklus vypalování DPF, zanášení ERG.

          jinak současné TDCI motory jsou v podstatě HDI, dělá se to v kooperaci, akorát se používají jiné vstřikovače Delphi vs Valeo ale ani to neplatí u všech motorů, některý tdci mají valeo

          0 0
        • kesu  

          2,0 tdci a hlavně 2,2 tdci mělo a bohužel co vím tak ještě série 2011 mají problémy se vstřikama, bohužel je to docela častý a hlavně pak drahý. Kamarád měl služebního focuse 1,6 tdci (2011) a bylo to během prvních asi 50 tis. km dvakrát v servisu kvůli DPF. A to s tím jezdil téměř meziměsto a najezdil to za rok..

          0 0
          • karliner  

            Tak jsem asi měl kliku. Myslím, že jsem měl ročník 2004 (možná 3, nevím), po třech letech a asi 80kkm šel pryč, bez jediné závady.

            0 0
            • kesu  

              no, já pořád žiju v domění, že auto by mělo najezdit spíš 200 bez většího servisu..:-)

              0 0
              • karliner  

                Možná najezdilo, nevím, kdybych mohl, nechal bych si ho…

                0 0
              • rock  

                Hlásím TDCi v Mondeu '05, který se před měsícem přehouplo přes (tachometrových, takže kdo ví, kolik v bazaru ubrali) 200000.

                0 0
          • pepek  

            A DPF někdo vozí bez toho, aby si ho nechal vyřadit? Navíc věřím, že stačí čas od času vzhnat pavouky.

            0 0
            • enjoy  

              Víra je užitečná věc, ale u TDCi nestačí:-D

              Pokud člověk jezdí město, tak ho každých 700km čeká 50km výlet na dálnici, jinak to auto prostě nepojede jak má.

              0 0
              • pepek  

                No šak to píšu, ne? Vyhnat pavouky a je to.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • McBlacky  

                ani to ti nepomůže, kamarád zůstal viset v CH, nouzák protože nefungovalo vypalování DPF. Blbá sranda.

                Cesta tam 700km z toho 550 dálnice, pojíždění na místě do 100km, pak to zdechlo. najeto kilo poctivě 4 roky starý. Mě by jeblo…

                0 0
                • kolda  

                  no však nás na místě taky skoro jeblo :)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    mě jeblo dodatečně když jsem ti vracel tu tašku plnou chlastu, kterou jsem s klidným svědomím zapřel celníkům.

                    Prej láhev na hlavu z Livigna :) :) :)

                    0 0
                    • kolda  

                      :)) ještě žeš to nevěděl, byl bys zbytečně nervózní.

                      0 0
            • madcat  

              Zrovna nedávno jsem četl někde takovou pěknou diskuzi, ve které nepěkně nadávali člověkovi, kterej si na autě nechal vyřezat DPF aby předešel možným problémům – a zadělal na zdravotní problémy všem ostatním, kteří exhalace z jeho auta potom budou muset dýchat.

              Nic moc o tom nevím, já jenom že asi ne všechno je tak jednoduchý nebo černobílý jak se to na první pohled tváří, a vykuchání DPF může mít taky výrazný negativa…

              0 0
              • enjoy  

                To znám z vlastní zkušenosti.. tím, že jsem nenoslil na kole helmu, jsem prý ohrožoval všechny ostatní.

                Tím nezakládám flame, ale jen jsem tím chtěl říct, že obojí je z určitého úhlu pohledu pravda, jen je blbý, když se takovému úhlu pohledu přikládá až přílišná důležitost.

                DPF z druhé strany..částice vycházející z DPF jsou tak malé, že jakmile se dostanou do plic, už tam zůstanou.

                0 0
              • jIrI___  

                Přímo v autorizovaném servisu doporučovali DPF při prvních problémech vykuchat :)

                0 0
              • pepek  

                To je pravda. Proto jsem rád, že to tam nemám a nemusím mít černé svědomí před lidstvem a tučňáky a ani se nemusím bát, že se to někde daleko po**re. Rotačka produkuje saze velké, těžké, tudíž neškodné.

                0 0
    • šlapatko  

      Nazdar, mám toyota yaris.Dva lidi a tři kola nejsou problém.Sedačky jdou hezky sklopit. Do rychlebek jsme jeli 3.Dvě kola na střeše.Croozer v kufru, malá v sedačce a batožina s hadrama a žrádlem všude kolem :-)

      0 0
      • Chudlick  

        Tak to smekám:)Jen mi moc nesedí kombinace croozeru a rychlebek:)Ale chápu, že se táta potřeboval svézt:)

        0 0
      • lookie.dookie  

        No já ti nevím… Máma má Yarise z 2001 a nejsem si jist jestli tam toho tolik vleze…

        0 0
        • šlapatko  

          Nekecám, jen píšu co všechno do yarise nacpu.Nemám důvod si vymýšlet.

          Kola často nevozím, proto nepotřebuju velké auto.

          0 0
        • Willy.pv  

          mam 3dv. Corollu a bez stresniho nosice se vejdu ve dvou lidech dvou 29" a jednim padakem. Jen je potreba ty kola trochu rozdelat. (predni kola a sedlovky). Ve trech to uz asi nepujde. Nebylo by kam dat ty kola.

          0 0
      • Majan  

        To bych nechtěl vidět, kdyby byla nějaká rána… :-(

        0 0
      • Lenka.05  

        Já mám Aurise, ve dvou není problém s kolama na dovolenou – přítel má 29, já 26, musíme teda vyndat přední kolo, vejdou se tam v pohodě i tašky a jiný krámy. Když jedu sama, můžu se s místem rozšoupnout, tak tam nacpu celý bike i s předním kolem. Pro 3 lidi s kolama už jedině nosič. Teda možná kdyby se kola rozebrala na prvočinitele, že bysme se tam ve třech vešli…ale nezkoušeli jsme :)

        0 0
    • Nerez  

      Mám auto této velikosti(Opel Astra H) a dovnitř dám jen jedno kolo a to ještě s odřenýma ušima, musím sklopit zadní sedačky. Takže o tom vůbec neuvažuj.

      Zajímavá volba by mohl být nový Opel Corsa, který je sice papírově o třídu menší než tebou uváděná auta, ale vnitřním prostorem zase ne o moc. Nabízí jako příplatkovou výbavu integrovaný držák na kola, který se vysune ze zadního nárazníku. Když kola sundáš, držák zasuneš zpět do nárazníku a nejde nic poznat. Vypadá to takhle:

      http://www.auto.cz/…je-1397/foto?…

      Výhod nespočet.

      0 0
    • 321910336  

      jedno kolo se vejde skoro všude, u focusu ho dávám za přední sedačky abych dal do kufru ještě psa, dvě a víc je trápení soukat do auta pokud to není dodávka, lepší je nosič, aspoň ti nikdo nerozfláká okno když po tom kole bude toužit.

      0 0
    • Palec  

      Co takhle Škoda Roomster + interierový držák kol

      http://eshop.skoda-auto.com/…dnich-kol/10

      0 0
    • vojta2004  

      já mám starší astru G. Do auta dám se sklopenýma sedačkama 2 kola a i tři lidi když to pěkně poskládám. jelikož se mi kola nechce pořád rozebírat, tak budu kupovat nosič na střechu. mám 5ti dvířko ale kámoš má kombika a to má kufr jako octavie. ojetiny se daj sehnat za celkem dobrý peníze

      0 0
      • maajkee  

        Taky mám astru G kombi a je to malej náklaďák, kufr to má co se týče využitelnosti bych řekl lepší než okta, nemá to blbou hranu a víc místa mezi podběhama.

        Vozím vzadu se sklopenýma sedačkama komplet nerozložený kolo, to je fajn. Na dovolneou s manželkou a dvě kola dovnitř taky bez problkémů, stačí sundat přední kola.

        Jinak mám i 4 držáky na střechu.

        0 0
        • jipík  

          Souhlas, zatím z těch aut co jsem dovez, vyzkoušel a měl, je Astra G kombík tím nejlepším pro toto využítí, poměr cena/užitek pro dané určení vychází opět nejlépe a ají opravitelnost a náhradní díly jsou u Opla bez problému a ceny jsou u proti koncernu VW nižší, přitom pořád docela dobře vypadá oproti starším verzím, novější Hčkovou verzi jsem ještě neměl možnost pro toto využití vyzkoušet, myslím si že bude ještě docela dost drahá, tedy podle toho jak finančně vysoko si může „jontik“ vyskakovat :-)

          0 0
          • vojta2004  

            Buď rád za Géčko, to Háčko jsem měl možnost a je to děs… celkově se mi i míň líbí, a díra do kufru je menší a kufr mi přijde taky menší :( ale je zase novější.

            0 0
            • Nerez  

              Na Háčko mi nesahejte :D

              Na svoje roky to auto sakra dobře jezdí a i obyčejná základní 1.4 není vyloženě zdechlina. Mám hatch, protože kombála bych nevyužil, ale kombík co do praktičnosti byl na špičce segmentu svojí doby.

              Kufr má pravidelnej tvar, sklopený sedačky udělají rovinu a protože to má dost kolmej zadek, hodně se tam vleze.

              0 0
      • ¨MZ  

        rozebrání kol 1 minuta, složení taky. vyndáváme přední kola a sedlovky. podle mně to zabere rozhodně méně času, než to dávat na střechu.

        Jinak mám zkušenosti pouze s OII combi a tři kola uvnitř+3 lidi taky uvnitř a nikdo netrpí.

        0 0
        • gallardo  

          Jak? jednou jsem to zkousel a neslo mi to jinak, nez aby ten na zadni sedacce nemel riditka trcici primo pred jeho hrudnikem tak 2cm – hodne nepohodlny…

          0 0
          • McBlacky  

            vyndáš obě kola a dáš je vzhůru nohama. myslím že dvoje řidítka dopředu a prostřední dozadu. Ale je to celkem tetris. chce to dávat bacha na stop, jinak ho umažeš od šaltru u vyšších lidí (víc než 185cm setup)

            0 0
            • gallardo  

              jasny chapu, ja puvodne myslel, ze MZ sundava jen predni a stejne tam narve 3 kola

              0 0
              • ¨MZ  

                Vlastně si uvědomuju, že ty tři kola a tři lidi jsme jezdili jenom se silničkama, tam to bylo fakt v pohodě, nějak jsme to tam střídavě naskládali, bez problémů, třetí vzadu nijak netrpěl. V bajkama jsme jezdili zatím jenom ve dvou, ale taky jsme sklápěli jenom 2/3 zadní sedačky a nepřipadalo mi, že by tam bylo málo místa na třetí kolo. Nikdy jsme kola nedávali vzhůru nohama, vžycky jen vyndat sedlovky a přední kolo a normálně jsme to tam naskládali na stojato.

                0 0
              • ¨MZ  

                Jednou před lety jsme zkoušeli nacpat tři silničky a tři lidi do Fabie I combi, plus spacáky a nějaký krámy na víkend. Povedlo se, ale ten vzadu tam měl opravdu málo životního prostoru, tak jsme to radši vynadali a těch 300km jeli dvouma autama.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • black.horse  

      Už 4roky máme Clio Grandtour. Cena je dneska příjemná, prostor tak akorát. Dva lidi + buď hromada krámů a nebo 2–3kola a tašky s věcmi. Po městě ideál a dlouhý štreky se dají v klidu (tak 1000km v kuse na dovo). Můžeš přijít klidně omrknout a prohlídnout. Kola dávám dovnitř, přece se mi nenastydnou v průvanu:-)

      0 0
      • alinceb  

        Core-biker se pozná podle toho, že má kolo dražší než auto…:D

        0 0
    • Lance  

      z techto bych nevzal nic, nevim proc, ale jsem zastancem fabie kombi, jine auto nechcu at si kdo chce co chce rika

      0 0
    • jecnak  

      Uvazujeme jako o druhem autu misto Escorta o novem Suzuki Swift + koule + nosic na kouli. Ani do Mondea kolo, zvlast horaka, vetsinou necpu a davam ho na nosic. Nemusim mit v aute binec z kola a ani nemyslet, co se s kolem uvnitr stane pri havarce.

      Pri dnesnich cenach ojetin versus novych ci predvadecich kusu uvazujem prave spis o novem.

      0 0
    • Dzany  

      Kolik do toho chces vrazit?

      0 0
      • Vilém  

        Tak primerene, aby se to moc neposkodilo a byla to totalka:)

        0 0
        • Dzany  

          Ja nejsem zastancem malych aut, mam rad velka pohodlna auta. Sam mam Audi A6. Kazdy ma na to nazor jiny, ale u nas v rodine mame sama velka auta a i pritelkyne pochopila, ze male auto je k nicemu a to ho sama chtela. Nic do toho pomalu nedas. Loni jsme jeli na dovcu do Oetztalu a do segrine Audi A6 C5 Avant jsme dali v pohode 3 kola a plno baglu a jeste by se tam jeden mohl vyspat. Jizdni vlastnosti super. Prum. spotreba 6ltr. A to nemluvim o tom, jak mi jsou dneska segra i moje kocka vdecny, ze me poslechly. Nahradni dily jsou stejne drahe jako na skodovku ci VW. Zvazuj. Za me A6 C5 Avant. Motorizace 2,5Tdi 132KW bez ci s Quattrem.

          0 0
          • Lance  

            a az tam bude neco menit nebo se neco posere, tak se z toho posere

            A6 132 Kw quatro mame v rodine, jako jede to pekne, ale nedej boze tam neco menit – trysky apod. picoviny

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Dzany  

              Urcite vis, ze kazde auto si zaslouzi svoji peci. Jestli se o auto nestaras, nemenis oleje, rozvody a pod, pak uz nasleduje to, co pises. Ja s tebou ten nazor sdilim. Ale auto je stejne spotrebni vec, jako kolo. Nestaras se, casem se ti to vrati. My se starame, jezdime a nemame problem :)

              0 0
              • jipík  

                No vypadá to že v tom máš tzv. motor PD a věř mě že i když se budeš starat sebelíp tak se jednoho dne začne slavný PDčko ***** a ty ceny oprav jsou naozaj neskutečné http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php…

                0 0
                • Dzany  

                  POkud si matne vzpominam, tak PD byla u 1,9TDi, ne? My mame AKE a jeste jeden kod motoru, ale ted nevim. Zapomnel jsem :)

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • jIrI___  

              Klasika – když si koupíš opici, musíš mít i na banány.

              0 0
            • kesu  

              zrovna A6 C5 bych už asi nechtěl, hodně jsem o ní před 5 lety přemýšlel a motorizace 2,5tdi byly strašně olítaný. Navíc ten motor nejede nijak zázračně na V6, dneska to každej lepší dvoulitr nakope. Krom toho s mojí nohou to pokaždý zavánělo 10 litrama spotřeby. Vedle toho novější 3,0tdi žere o litr míň, jede o hodně líp a je s ním třetina problémů. Chtít auto vyšší střední, přišetřil bych na novější variantu. A pokud tu původní, pak rozhodně 2,7T benzín, to auto jelo jak kráva a fakt s tím i přes nedostačující podvozek byla sranda..

              0 0
              • Dzany  

                Nevim, v cem si jezdil, ale asi v necem jinem, nez o cem pises. 180koni v Quattru je hodne znat a spotreba 8 bez Q a 9 s Q po meste! Kdybych to nemel 3× doma, tak ti budu verit.

                0 0
                • kesu  

                  :-) jel jsem v tom jak v allroadu tak v a6 a raketa to není, to auto je dost těžký.

                  nicméně konkrétně před měsícem jsem jel s touhle až, 2,5tdi, tiprtonic, quattro a na dálnici při 140 tempomat to ukazuje přes 9 litrů. Nevím jak jezdíš, ale za 9 s tím já nedokážu jezdit. Ale pod pojmem město si představuju ranní a večerní špičky a né průjezd vesnicí:-))

                  0 0
                  • Dzany  

                    Nevim, co si predstavujes pod pojmem raketa. Prijde ti 180 koni malo? Mel jsem benzinovou Audi V8, to melo 260 koni a Q a taky to litalo a hlavne zralo travu u cesty. Jezdeni po meste je brzda plyn brzd plyn, kratke popojizdky, proto mi 8,5ltr prijde porad dobra spotreba. Allroad je tezsi a vetsi auto, tak se tomu nedivim, ze je tam vyssi spotreba. A6 C5 je dle me super prakticka kara, proste silny, spolehlivy, bezpecky a pohodlny auto na dlouhy cesty. Je to klasickej 6-valec s turbem. Rozhodne mas pravdu v tom, ze dneska koupit C5 je umeni, ale neni nic nemozneho da se to.

                    0 0
                  • Dzany  

                    Nevim, co si predstavujes pod pojmem raketa. Prijde ti 180 koni malo? Mel jsem benzinovou Audi V8, to melo 260 koni a Q a taky to litalo a hlavne zralo travu u cesty. Jezdeni po meste je brzda plyn brzd plyn, kratke popojizdky, proto mi 8,5ltr prijde porad dobra spotreba. Allroad je tezsi a vetsi auto, tak se tomu nedivim, ze je tam vyssi spotreba. A6 C5 je dle me super prakticka kara, proste silny, spolehlivy, bezpecky a pohodlny auto na dlouhy cesty. Je to klasickej 6-valec s turbem. Rozhodne mas pravdu v tom, ze dneska koupit C5 je umeni, ale neni nic nemozneho da se to.

                    0 0
                    • enjoy  

                      To auto bude nejméně 9 let v provozu.To opravdu není věk, do kterého by člověk chtěl jít..To je auto pro člověka, který vždycky chtěl velký a silný auto, ale na mladší nemá.Tudy ale podle mě cesta nevede.

                      0 0
                      • Dzany  

                        Nema? Srovnej si dnesni Octavku 2013 a postav si vedle toho A6 C5 2001. Rozdil aut je obrovsky. Jedinej + pro Octavii je ze je o 12 let mladsi.

                        0 0
                        • karliner  

                          To myslíš vážně?

                          0 0
                        • Vilém  

                          :))

                          0 0
                        • McBlacky  

                          no možná ještě ten půl milion rozdíl na ceně za kolik to pořídíš…

                          0 0
                        • kesu  

                          tak to není fér srovnání, jsou to pořád dvě třídy rozdílu. Ale srovnat starou šestku s o generaci novější střední třídou tak dostaneš velmi podobný auta. Teda za předpokladu, že srovnáš porovnatelný výbavy a motorizace. Odhlučnění, vnitřní prostor budou stejný a podvozek bude mít možná lepší dnešní střední třída. Nicméně to není žádnej argument, v reálu ty auta stojí skoro stejně. Slušně vybavená A4 3,0 stojí skoro stejně jako touareg a to je velmi blízko a6.

                          nicméně allroad z tvojí doby v 2,7T na mě zanechal velkej dojem, na to co to stojí v bazaru s tím bylo super svezení. (spotřeba 14 a ten podvozek je reálně o dvě třídy horší než u normální šestky ze stejný doby, ale ten motor..)

                          0 0
                        • kesu  

                          tak to není fér srovnání, jsou to pořád dvě třídy rozdílu. Ale srovnat starou šestku s o generaci novější střední třídou tak dostaneš velmi podobný auta. Teda za předpokladu, že srovnáš porovnatelný výbavy a motorizace. Odhlučnění, vnitřní prostor budou stejný a podvozek bude mít možná lepší dnešní střední třída. Nicméně to není žádnej argument, v reálu ty auta stojí skoro stejně. Slušně vybavená A4 3,0 stojí skoro stejně jako touareg a to je velmi blízko a6.

                          nicméně allroad z tvojí doby v 2,7T na mě zanechal velkej dojem, na to co to stojí v bazaru s tím bylo super svezení. (spotřeba 14 a ten podvozek je reálně o dvě třídy horší než u normální šestky ze stejný doby, ale ten motor..)

                          0 0
                          • scret  

                            2,7 Alltroad za 14L? mozna tak s hodne lehkou nohou, ne?:)

                            0 0
                          • Dzany  

                            Srovnavam vybavove a designove. Kdyz si vezmes, jaky auto byla A6 v dobe, kdy byla novinka, tak je vedle toho dnesni Octavia hrkac.

                            0 0
                          • JMT  

                            tu 2,7 to chce v A4 a ne v allroadu na vzduchu :-)

                            0 0
                            • scret  

                              vzdycky jsem se chtel svizt ve 4,2T – tusim to davali do allroadu, S6tek apod.? Ale zrat to musi nejenom travu podel cesty…

                              0 0
                              • JMT  

                                Měl jsem jednou pujčenou S4 4,2…zážitek, ale spotřebu netušim. Praha-Beroun-Praha to odjelo bez tankování :-)

                                0 0
                                • scret  

                                  myslim, ze neni problem jezdit kolem 17L s lehkou nohou…

                                  Kdyz jsem tenkrat sondoval po ruznych diskuzich, kolik papa 2,7T allroad – cca 15–17L… tak pocitam ze ta 4,2 se pohybovala lehce pod 20ti:)

                                  0 0
                                  • JMT  

                                    To mi přijde hodně. U tohodle auta jsem to bohužel opravdu nezaznamenal (jenom jsem se pořád smál a držel jí u držky :-)) ale co jsem zkoušel různý jiný 3–3,5 4*4 benzíny tak se vždy dalo s lehkou nohou jezdit kolem 10ti, 4,4i X5 třeba za 12…takže nepředpokládám že bude dlouhodobě průměr na 20ti, to neni snad ani u dospělýho Range

                                    0 0
                                    • scret  

                                      problem byl v tom, ze allroad mel vzdycky vyssi spotrebu…

                                      tak jako tak, to bylo auto mejch snu, krasny, vzduch, kterym sis to nafoukal nahoru, s vybavickou idealne v alcantare, s topenim atd.

                                      Ale, mechy a kompresor, kdyz se vy… tak to stalo randal, spotreba taky vyssi… nic pro mne:)

                                      0 0
                                  • Dzany  

                                    Ja mel Audi V8, klasicky atmosfericky 8valec 4,2L a prumerna spotreba bylo kolem 15ltr. A to jsem jezdil normalne, zadne setreni. Na dalce si to vzalo kolem 9–10ltr.

                                    0 0
                                    • Greyhound  

                                      9–10 na dálku moc nevěřim, takovou spotřebu mám se svým proti A8 malým a lehkým třílitrem. Nedávno jsem jel s A8 4.2 benzín do Dolomit a zpět a průměrná spotřeba byla kolem 11.5 což mě celkem pozitivně překvapilo, protože moc pomalu jsem nejel.

                                      0 0
                            • enjoy  

                              Jsem jel kdysi dávno v A8 s 2.7 benzínem.Nic chcíplejšího jsem asi neřídil:-)

                              0 0
                              • JMT  

                                No 2,7 Biturbo benzín s A4 hejbe víc než solidně

                                0 0
                    • kesu  

                      já taky nikde neříkám, že je to špatné auto. Jen jsem přesvědčenej, že novější verze stojí za příplatek. Jelikož je mladší, míň žere a líp jede. O podvozku ani nemluvím.

                      jinak abych odpověděl, ano, na A6 je podle mého 180 koní málo, něco mám najeto s minulou verzí jak obyč tak allroadem, kde ten třílitr sedí jak prdel na hrnec.

                      Jenže doba jde dál, půjčili mi tu novou 3,0 BiTdi a s tím 8stupňovým automatem to jede jako starší V8 benzín. Stejně tak slušnější 120–140kw (v trojce jezdí tuším 160kw) 2,0tdi jede dneska stejně a líp než ta 2,5V6 tdi.

                      0 0
                      • Dzany  

                        Ty srovnavas neco co srovnavat ani nejde… Nove motory se starymi. Rozhodne, starsi auta jsou vetsi drzaky, jak dnesni, to mi nevymluvis :)

                        0 0
                      • JMT  

                        Měl jsem párkrát 2,7Tdi A6 a asi to bylo tím že byla dobře zajetá, nebo ví bůh…ale jela jak víno a nebyl důvod pro 3,0.

                        0 0
                        • kesu  

                          s ní jsem nikdy nejel, ona vyšla ceníkově v quattru skoro stejně jako 3,0tdi, která ho měla základně, takže jich moc není

                          0 0
          • trpaslik72  

            Cena servisu Škoda vs. Audi 100 vs. 200… Audi jsou dobrý káry, dají se sehnat za vcelku pěkný prachy, ale nedej bože, když se něco po…

            0 0
            • Vilém  

              Nevim jak ceny u skodovky, ale kdyz jsem videl kolik kolega zaplatil za vymenu praskleho remenu, tak jsem sel do kolen. Obnaselo to rozdelani celyho predku auta, remen, nejaky kladky a platil pres 20tKc.

              Jenze nastala chyba, nechal si vymenit jen sadu na jedne strane motoru. Do tydne praskl i ten druhej a tak si to dal jeste jednou.

              Me by kleplo.

              0 0
              • Vilém  

                Pardon, jaksi mi vypadlo, ze se jednalo o opravu A4 3,0.

                0 0
    • Paua  

      Já si myslím že nacpat 29 dovnitř auta bude problém, dávám Epica 26 do Logana a je to tak tak, na střeše kolo nevozím. Ještě má zkušenost s Berlingem, Oplem Combo tam se kola vejdou v pohodě

      0 0
    • Chaingang  

      Focus II kombi a tři kola (zkoušel jsem dvě 26" a jednu 29")+ tři lidi s taškama na závodní víkend se celkem v klidu vešli, všechno uvnitř. A nepříjde mi to jako nějaky extra velky auto na použití ve městě. Za mě naprostá spokojenost.

      0 0
    • Schoscha  

      Malý auto + kolo.:-) potkal jsem to nedávno:

      0 0
    • Schoscha  

      malé auto + kolo :-)

      0 0
    • McBlacky  

      já už ti to říkal, podle mě řešíš blbost. PC kombíka proti hatchi není až tak rozdíl. Levnější provoz mít nebudeš, to umí naměřit tak v laborce, protože to je dost podobný jak váhově tak aerodynamicky. Pojistka, ručení oboje stejný. Provoz ve městě z mojí zkušenosti potkám tak 1× za měsíc místo kam bych dal Káčko nebo Smarta, ale jinak kombi zaparkuješ všude. Když si vybereš nějaký s dobrým rejdem, je to lepší než kratší dacia :)

      Za měl Focus kombi nebo Astra H. Na to jebání se zasraným kolem a tahání po bordelu na závodech všeho druhu ideál cena/užitek. za 150 koupíš pěknej kus, 30 zainvestuješ a 6 let budeš jezdit za režii.

      Pokud trváš na krátkým autě nechceš nějakou jebku tak Mazda3 není špatná volba.

      0 0
      • jecnak  

        Vcelku souhlasim s porovnanim hatch/combi, jen s poznamkou, ze 6 let bude znamenat u auta s dnes cca 150–200t km nejspis dalsi servisni naklady do spousty dilu, ktery by u novyho auta za 220t resit velmi pravdepodobne nemusel.

        0 0
        • McBlacky  

          v klidu koupíš i pod sto tisíc nájezdu. Ne každý kupuje v barazu ex-fleet auto, případně je třetí majitel služebáku co pak šel do rodiny. Musíš hledat mezi soukromou inzercí a smířit se s tím, že to nekoupíš do týdne. Ale uznávám, že je potřeba se umět orientovat, neskočit na klasické fígle (rádoby soukr prodej třetí osobou pro bazaristu, stáčení soukr prodejů, atd)

          Já v tomhle problém nevidím, když se vybere auto nezajímavé pro fleet jako třeba ta mazda 3, je to snažší než u fokusů a aster.

          0 0
          • jecnak  

            Zrovna 3ku jsme meli jako fleetovy auta. Za dalsich 100t km ho ale ceka ceklem hodne nakladu i kdyby zacinal na tech cca 100t km najezdu. Jinac ja takhle jak popisujes presne auto vybiral a nelituju, ale pri dnesnich cenach ojetin/novych aut je na zvazenou, zda nejit do noveho byt mensiho.

            0 0
        • Mr.Dawe  

          Jen najít to rozumný nový auto za 220 aby to nebyla uplná žebrota a motor jak šicí stroj. (Fabia HTP)

          0 0
          • jecnak  

            Treba ten Swift po kterym pokukuju mi prijde slusny auto, pokud nepotrebujes kufr. Dokonce i ta 1.2VVTI (69kW) jede velmi dobre dik nizke vaze auta. Vybava za ty penize obsahovala vse co jsem chtel v aute mit. Navic se do nej pohodlne vejdu a citim se za volantem prijemne aniz bych se hrbil, krcil ci jinak kroutil, coz je pro me vetsinou dulezitejsi nez spotreba a jine udaje.

            0 0
            • kesu  

              kolega jezdí čas od času s nějakým swiftem a to jede fakt dost, co s tím předvádí v úzkejch silničkách ve městě je neuvěřitelný

              0 0
            • enjoy  

              Ale jo..

              Když se ti povede za tuhle cenu sehnat a nebude to holobyt bez klimatizace..

              Asi pořád lepší než Hyundai i20,Fabie atd..

              0 0
              • jecnak  

                Predvadeci za 215 v GLX vybave tj i s auto klimou, tempomatem atd.

                0 0
            • Stingray  

              swift je super spolehlivé vozítko

              0 0
            • Mr.Dawe  

              Se Swiftem souhlasím, pokud by byl ve výbavě tak ok.

              0 0
      • kesu  

        no hele úplně to není pravda, auto do 4,4 metru pokud si šikovnej dáš fakt všude, auto 4,8 metru se parkuje pěkně blbě a přes 5 je to akorát pro zlost. Mimochodem na Smíchove se nevejde nic vyššího než 1,8m a stání mají na dýlku 4,5m, takže delšímu autu pořád něco někam kouká..

        0 0
      • enjoy  

        Mazda 3 je uvnitř neuvěřitelně malý auto.Na druhou stranu od podvozku by se mohli ostatní učit.

        Osobně jsem zvolil variantu Mondeo IV 2.0 benzín a nemusím říkat, jak se mám za tohle rozhodnutí rád.

        Nevidím sebemenší opravdu skutečný důvod koupit si úmyslně menší auto, nespatřuju v tom žádnou výhodu.A to i přesto, že denně na Prahu používám Hyundai Matrix s triskovým 1.5CRDi 90kW.

        Vážně bych se zamyslel nad tím, proč chci malý hatch.

        0 0
    • dancing dog  

      Hyundai i30 je spolehlivé bezproblémové auto s výborným motorem a podvozkem ( zkušenost s 1.6 benzinem), pokud s nim nejezdilo hovado a bylo dobre servisované. Při zadních sklopených sedačkách se vejdou 2 kola, na střešní nosič potřebuješ originál Hyundai příčníky. Přestože nechceš vozit vzduch, doporučil bych i30 kombi, má lyžiny, prostor vzadu překvapivě velkej a přitom to není zase tak moc dlouhý auto..

      0 0
      • enjoy  

        Na i30 nepotřebuješ originál příčníky, dělá je Thule, Hakr, Neumann, Atera, Mont Blanc..

        i30 kombi je fajn a ani nevypadá jako klasický kombík.

        0 0
        • dancing dog  

          no, nevim, na nekombíka bez lyžin jsem myslel, že ne, ale můžu se mýlit…

          0 0
          • enjoy  

            Dělá se. Pracuju v prodejně a půjčovně střešních nosičů atd..

            0 0
        • ulipik  

          ATERA je dobrej SHIT nedávno jsem ji vztekle hodil do kontajneru.

          0 0
          • enjoy  

            Neříkám že není:-)

            Pro mě je shit všechno kromě Thule, něco je použitelný od Hakru a něco málo i od Neumanna.Jsou i jiný značky, který jsou hodně dobrý, jako třeba Prorack, ale ty nejsou u nás zrovna rozšířený.

            0 0
      • ulipik  

        KIA CEED SW

        je o fous větší

        0 0
        • dancing dog  

          co v Hnůjdaji hoděj jako šrot přes plot, z toho dělaj Kiji, a vyhodí v Kije, z toho montovali Dejvů :)

          0 0
        • enjoy  

          U cedníka je opravdu inteligentně vyřešené otevírání pátých dveří.Pro vození věcí na střeše není úplně ideální, když se s pátými dveřmi otevírá i kus střechy.

          0 0
    • oddie  

      Kdysi jsem vozil v malém autě (Peugeot 205) 2 kola uvnitř, když jsme byli jen dva. Dá se to. Ve třech + 3 kola na střechu se taky dalo. Následně jsem si pořizoval kombíky, zase to bylo 2 lidi a 2 kola dovnitř, ale ve 3 nebo 4 šly stejně zase na střechu, je to podstatně menší opruz než to rozebírat a skládat dovnitř. S P406 jsme byli ve 4 na Gardě, 4 kola na střeše a kufr až po střechu, stejně by se dovnitř žádné nedalo. Teď mám MPV, dá se dát 4 lidi a 4 kola dovnitř, ale stejně se (aspoň u mojeho vysokého) musí něco sundat a pokud chce člověk vézt další věci, stejně je i tady lepší dát nosič na kouli či na zadní dveře na třikola a dovnitř dát jen jedno.

      Suma sumárum – je to jedno, osobně bych si vzal velké kombi kvůli tomu, že je pohodlnější než prcek, ale i ten prcek vyhoví.

      0 0
    • jonti  

      Díky za odpovědi. K řešení malého auta mě teď nakopla cena auta které jsem chtěl – Octavia kombi 1,8TSI, okolo 120kkm.

      Chci auto, které můžu parkovat na velkém parkovišti u paneláku a nemusím se o něj bát.

      A taky chci, aby to auto jelo, i za cenu vyšší spotřeby.

      Zatím teda malé auto neřeším, jenom kdyby se vyskytlo něco super zajímavé jako A3. Mám vyhlídlého golfa 4 kombi a oktávku kombi tdi a možná jednoho passata sedan. A6 byla zajímavá nabídka taky, ale je to pro mě nesmyslně drahé, jak pořízení tak provoz.

      0 0
      • jipík  

        :-) jak píšeš „Chci auto, které můžu parkovat na velkém parkovišti u paneláku a nemusím se o něj bát.“ a ve výběru máš ty co se nejvíc ztrácí :-)

        0 0
        • karliner  

          Taky mne to trklo :-)))

          0 0
        • Kubas.1  

          na druhou stranu proč se octa nejvíc ztrácí? že by to bylo tím že jich tu jezdí nejvíc? blbě řečeno, těžko může mít porsche 911 stejnej počet ukradených aut, když se jich prodá tak setina

          0 0
          • jipík  

            ty zase jezdí bez světel :-)

            0 0
          • 321910336  

            vždycky mě zajímalo co s těma autama dělají, auto všech aut se nekazí, takže na díly to není

            0 0
          • dancing dog  

            jojo,s počtem to souvisí, ale jinak- je to kradený na součástky. Proto ještě celkem nedávno mizeli dost i felicie, dokud jich jezdilo dost a lidma, co neměli na nový, lepší a nechali je opravovat, dokud to šlo…

            0 0
      • oddie  

        Pokud chceš parkovat na velkém parkovišti u paneláku, ve vlastním zájmu bych se přestal zajímat o cokoliv od VAG.

        0 0
      • MaPa  

        v tom případě se pořiď multiplu, tu ti nikdo neveme a dovnitř se 4+4 vklidu vejde

        0 0
        • kankrlicek  

          S první částí souhlasím, s druhou moc ne. Je krátká, 4 kola + bagáž – trošku si to nedovedu představit. Dvě kola na kouli, 2 uvnitř – to už jo a v pohodě.

          0 0
      • kesu  

        v tom případě bych to dobře pojistil…

        0 0
      • enjoy  

        Prodám ti mého Hyundaie Matrix, ten se nekrade vůbec:-D

        Jinak teda za měsíc ± se budu stěhovat na Jižňák a obě auta, i tohle o který se bát nemusím, budou mít svoje místečko na hlídaném parkovišti.

        Na tom sídlišti ani tak nejde o ukradnutí, jako spíš o vykradení, případně otlučení ze všech stran.

        0 0
        • dancing dog  

          Hyundai matrix je moje láska. Nikdy mě nenechal ve štychu, po 6ti letech provozu bez jedinýho problému.. Sice teď v šoku z daní přemýšlím o ix35 kvůli odpisům, ale s matrixem se mi bude kdyžtak loučit těžko..malý velký auto, když jsem přirazil zadní sedačky k předním, tak to bylo jak malej stěhovák anebo jsem se tam v poho vyspal…

          0 0
          • scret  

            abys nebyl z ty 35ky zklamanej…

            Doufam, ze to budes brat ve 4kolce a v nafte… jinak to moc nema smysl… Kazdopadne na mne pusobila 35ka jako takovy hodne rozskakany auto:(

            Kdyz jsme brali do firmy, radeji jsme vzali i30ku SW, ktera byla o dost pohodlnejsi…

            0 0
          • enjoy  

            Člověče mě taky nikde nenechal:-)

            Už aby se oteplilo, abych mohl nasadit 17":-)

            0 0
      • rj72  

        ..proto mi byl na začátku divný ten rozptyl…Ve skutečnosti Tvému požadavku hodně odpovídá (až asi na prostornost vzadu) Auris 1,6(1,8) Valvematic. Vpředu je opticky prostornější než O2 i A3. Ale po stránce životnosti,cel­kov7ch nákladů,spotře­by,rychlosti a krádeží asi nejlepší volba

        Než O2 v kombi volil bych Focuse bez kombi,který ti bude taky stačit. (zrovna nedávno jsem s někým objížděl bazary a seděl ve 3 Focusech 1,6 benz. spotřeba okolo 6,5l původem z Esp výroba asi DE a 2 z nich byly v hooodně dobrém technickém stavu z pohledu toho co tu jezdí po našich silnicích to byly ‚nový‘ auta s cenovkou 155–180tis podle toho jak byl opraven lak ,protože Esp jsou trochu na škrábance čuňata)

        0 0
        • bluma  

          S 1.6i ve Focusu na 6.5 l/100 bych si nebyl tak úplně jistej…

          0 0
          • Mr.Dawe  

            Taky bych půllitránek přitlačil, pokud teda nebude jezdit důchodce style v obci 40 a na okresce 70 když bude sluníčko.

            0 0
            • Ruda  

              To je Focus tak žravý?

              0 0
              • Specík  

                7l si bere v pohodě, pokud ho pořádně vytočíš (16V), tak dvojnásobek není žádnej problém :)

                0 0
                • Ruda  

                  no, moc úsporný to teda není (na velikost auta a objem)

                  0 0
                  • 321910336  

                    focus je na svojí třídu docela velkej a těžkej, starý 1.6 od konkurence jsou na tom podobně, spíš hůř

                    0 0
                    • Ruda  

                      s Lagunou II 1,8 16V 85 kW jezdím za cca. 7,2 l/100 km – víceméně jen ve třech až čtyřech dospělých (cesta do a z práce)

                      s i30 1,4 80 kW (ještě korejská) jezdím za 6,0 až 6,25 l/100km – se spoustou krámů pro děti

                      jezdím tak, abych neplatil PČR, tj. mimo obec do 100 km/h a v obci 55 km/h.

                      kolega má Focuse 1,6 74 kW? (určitě nemá 85 kW) a říká, že má dlouhodobou (od koupě auta – cca. 100 000 km) spotřebu asi 6,5 l/100km

                      0 0
                      • 321910336  

                        na delších trasách jde i s naloženým autem a předjížděním jet za 6 i míň, ale když nechci být ve městě brzda, víc vytáčím na semaforech 1, pak za 2 a v cca 55km za 4, na nájezdech na dálnici plnej kotel na 3 a na okreskách trocha srandy pořád 2–3–2 tak je to utopie, navíc se snažím jezdit s meziplynama, což taky spotřebě nepřidá. momentálně mám 8,6l plynu, což si myslím není tragédie

                        0 0
                        • madcat  

                          A ty meziplyny proč?

                          0 0
                          • 321910336  

                            je to rychlejší, při předjíždění ve městě kdy řadím 4–2, při předjíždění mimo obec, většinou 5–3, potom různé vracečky do kopce, kdy by otáčky na dvojku padly k 2k takže řadím 1 a to tam narvat bez meziplynu nejde. potom jde hlavně o kvalitu jízdy kdy při podřazování auto necuká a nemusím pouštět spojku pomalu jak ocas. navíc pak stačí do řadičky klepat prstem a kvalty tam padají samy. tuším že třeba takové DSG taky střílí meziplyny, šetří se tím spojka, převodovka a další věci. u zadokolky si třeba nedokážu představit ostřejší jízdu bez meziplynů, rád bych ji někdy měl takže se učím co to dá, někdy ty otáčky netrefím, ale i špatný meziplyn je lepší než žádný

                            0 0
                        • enjoy  

                          Já jsem se teda ještě nesetkal se sériovým autem, kde by se dali dávat patou meziplyny.Myslím to tak, aby se to dalo dělat běžně, ne že to nejde vůbec.

                          Jako já si taky do podřazení ťuknu do plynu, ale to má pořád do heal-toe daleko.

                          ps:pod 6 litrů s 1.6 atmosfé­rou..smekám.A ješ­tě s fordem.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            podle mě taky nesmysl. Spíš je hračička. Šneko spojky se synchronem co dávaj do serií jsou navíc náchylný na to když to děláš blbě. A pak je tady otázka efektu u slabého motoru a předního náhonu. V reálu marginální.

                            0 0
                          • 321910336  

                            nemusí jít nutně o pata špička, já třeba používám půlku nohy pro brzdu a druhou půlkou ťuknu do plynu, tohle ale používám až pokud jedu pilu, já mluvím o meziplynech při potřebě dostat se do ideálních otáček, tedy třeba předjíždění, jde hlavně o dvojité vyšlápnutí spojky. ta spotřeba je v pohodě, na krátkých trasách to nejde, na delších to není problém, okresky v limitu sou do těch 6, 50 ve městě znamená cca 4–5 litrů, když člověk využívá terén a zbytečně se ve městě nerozjíždí, nevidím důvod proč by měla být spotřeba vyšší.

                            0 0
                            • enjoy  

                              S dvojtým vyšlápnutím spojky jsem taky zkoušel, jenže vždy jsem byl celkově pomalejší než průměrný běloch, který řadí normálně.

                              Taky dokážu jet za 5 litrů s 2.0 benzínem, když tam dám v padesátce pětku a cvaknu tempomat, to není umění, ale udržet to jako průměr nejde.

                              Jinak terén samozřejmě taky využívám předvídám..ale ostatní řidiči jsou většinou proti:-)

                              0 0
                              • 321910336  

                                postupem času se to zrychluje, jako většina činností co člověk dělá pořád dokola. tou spotřebou sem nemyslel okamžitou, ale to že se to dá i v průměru udržet dole a pokud člověk předvídá a jezdí trasu co zná tak i dlouhodobě. ve zlíně je třeba dobře vidět na semafory, takže dojíždím 4–3–2 a málokdy musím zastavit, většina předemnou vyhodí kvalt, k semaforu dojedou v cca 40 a pak to dobrzdí, zastaví a čekají na zelenou, brno se dá taky projet v pohodě, ale třeba přerov se nedá plynule projet a to pak spotřeba letí nahoru

                                0 0
                              • McBlacky  

                                než standartní spojka dvakrát zabere, tak motor o kterým má smysl se bavit, že se s ním dá jet pila už má nasypáno dost na to, aby jel i bez meziplynu.

                                Ty máš ale turbo v mondeu ne? tam je ti meziplyn spíš k hovnu, jakmile dáváš spojku, nebo pustíš víc plyn přestává plnit. Lepší je když chceš jet pilu to držet pořád v plynu i byt lehkým. Motory s jedním turbem jsou v tomhle na prd zejména v serpentinách, musíš dávat plyn mnohem dřív než u atmo a meziplyn to nezachrání.

                                0 0
                                • enjoy  

                                  Mám benzínovou atmosféru, dvoulitr.

                                  A tyhle praktiky si myslím u něj ani nejsou moc kuprospěchu věci, nejde zrovna raketově do otáček a celkově je to takový poklidný auto.Motor i podvozek na to má, ale celkově s tímhle autem nemá smysl takhle jezdit, není to Honda civic.

                                  0 0
                                  • nitraq  

                                    Neznám přesný hmotnosti, ale mondeo mezigeneračně (3 → 4 gen.) vcelku přibralo, minimálně pocitově. Tři roky jsem jezdil s 2001 a to bylo vcelku svižný. Táta má 2008 a moc se tomu chvátat nechce.

                                    U obou aut stejný motor – 2.0 benzín.

                                    0 0
                • Nerez  

                  A zrovna 1.6 duratec je na vytáčení jak dělanej. Spotřeba 7 litrů na ten motor je vcelku OK:)

                  0 0
                  • 321910336  

                    musím nesouhlasit, max výkonu je někde kolem 5.5k. pod motorem na vytáčení si představím benzín z produkce hondy. yamaha ve focusu jede spíš ve středních otáčkách cca od 3 do těch 5.5k, ale každej si pod točivou atmosférou představí něco jinýho

                    0 0
                  • ulipik  

                    Focus 1,8 spotřeba 6–12l podle stylu jízdy. Tak jsem to měl já. kydž jsem jezdil 200a točil do mrtva bylo to za 12. Když jsem si na dovolené platil benzín sám bylo to s kolama na střeše za 12, ale jel jsem slintavku do 120km/h.

                    Toyota Corolla 1,4i taková ta žába 2oká. jezdila max 7,5 a to jsem jí prasil, protože jsem toho služebáka nesnášel. řekl bych hodně hnusný auto s dost dobrým motorem. Nikdo nevěřil, že to je jenom 1,4.

                    0 0
                    • Mr.Data  

                      Ja jezdil s 2,0 vsechno do 10l. I s kolama na strese. Zrala stejne jak 1,8 jen o 11 kW vic.

                      0 0
        • 321910336  

          6.5 tak na okreskách v kombinaci s městem, dálnice a město 7.5 na dlouhé trase i pod 6, ale s focusem se moc pomalu jezdit nedá, takže spíš 8, ale to je bez omeování

          0 0
        • ulipik  

          Focus hodně malej kufr.

          0 0
          • Nerez  

            Na poměry obyč. hatchbacků ma kufr dost velkej. 385l nebo tak nějak. Ale na kola malej

            0 0
    • Ruda  

      Do i30 tři 29" kola určitě nedáš.

      A upřímně řečeno je kolo na volno uvnitř auta v krizových situacích docala nebezpečný.

      0 0
      • ulipik  

        KIA CEED SW první generace 3 lidi 3 kola vevnitř + věci na prodloužený víkend. ideálně se tam všechno vejde. sedlovky dolů a přední kola taky dolů. To auto je na to snad dělaný 2 přední kola se krásně vejdou po stranách kufru a vůbec nezabírají místo + pokud má všechny servisy tak to koupíš 5ti letý ještě v záruce za rozumný prachy.

        PS: nyní prodávám Nissan PRIMERU 1,9dCi 2004 150.000km najeto za 80–85.000Kč 5dv. ale max 2 kola a 2 lidi. Pokud bys takový auto sehnal v kombíku a alespoň trošku slušným stavu tak v tom odvezeš slona. Na Primeru mám zítra kupce a čeká mne Peugeot 5008, tak potom snad už od Scalara to nový kolo odvezu:-)

        0 0
        • JMT  

          Peugeot 5008 je až nepochopitelně dobrý auto pro člověka co něčeká od auta víc než to že bude sloužit k přemisťování. Opravdu dobrá volba.

          0 0
          • Lance  

            tak zrovna pezota asi ani omylem

            0 0
            • JMT  

              Osobně mi značka taky není uplně blízká, ale 5008 je za svou cenu parádní, dobře spracovaný auto s naprosto nadstandardní spolehlivostí.

              0 0
              • Lance  

                tak mi se obecne ty nove pezoty libi, ale predsudek je predsudek :-)

                0 0
              • Kubas.1  

                je možný že se to liší typ od typu, ale tady u nás má chlapík 3008, 1.6 benzín, a dá se říct že častěji ho vidím v náhradním autě ze servisu :-)

                0 0
                • JMT  

                  508 je *******, 308 bída, 208 hezká ale taky hitparáda. Nicméně 5008 s 1,6Hdi je opravdu gut

                  0 0
          • Lance  

            tak zrovna pezota asi ani omylem

            0 0
        • Ruda  

          pochopil jsem, že se ptá na hatchbacky

          kombi je o něčem jiném

          0 0
      • ulipik  

        29" bude problém do jakéhokoli auta nastojato tedy když pominu MPV.

        0 0
    • anguilla  

      Ahoj, já osobně mám Fabii II krátkou, používám na každodenní jízdu do práce.

      Kola vozím často na střeše, běžně tři, dají se i čtyři. Mám Thule Proride 591.

      Jen pozor! nenechávat kola na střeše bez dozoru. Nejsem sice z Prahy, ale na podzim jsem přišel takhle o dvě kola, když jsem v Praze cca na 15minut opustil auto. Zamčení držáků nepomůže, kolo se dá vytrhnout bez poškození čehokoli (do té doby mi to ani nenapadlo).

      0 0
      • enjoy  

        No.. každému zákazníkovi říkáme, ať nenechávají cokoliv od Thule na střeše, hlavně v Praze.

        S tím vytrhnutím kola, není to tak, že by šlo ven nějak lehce, asi bude hodně záležet na profilu trubky, ale samozřejmě všechno je překonatelný.

        0 0
    • JMT  

      A co pokoupit postarší 3er BMW coupe 6vál ? Auto je to zábavné natolik, že ti patrně odpadne i to otravné transportování kol a podobného bordelu

      :-)

      0 0
    • jonti  

      Nakonec to bude Kia Ceed SW, diesel 1,6l. Jeden známý to prodává, auto je to dost velké, relativně hezké a doufám že bude i dobře jezdit.

      0 0
      • enjoy  

        Rozumná volba.

        0 0
          • enjoy  

            Hodnotím auto jako celek, nepředpokládám, že bude na střeše často vozit střešní box.

            Ale já jako člověk, kterého živí prodej a půjčovna střešních nosičů to vidí jinak.

            0 0
            • jonti  

              Předpokládám, že většinou na střeše nebudu vozit nic. Jestli si pořídím nosiče, tak budu vozit kola. Zatím mám v plánu hlavně sehnat obaly na kola, abych si neušpinil interiér víc než je nutné.

              Někdo nahoře spomínal, že mám docela široký záběr, co se týče typu aut. Je to hlavně tím, že prakticky každé běžné auto stačí a většinu potřeb splní, dál je to už jen o pohodlí. I s tou 13 let starou felícií, co teď mám, dojedu na jih Itálie a dovezu několik kol i lidí, na ježdění po Praze je taky dobrá. Dál je to už jen o pohodlí a ceně za pohodlí. A taky o tom jak to vypadá, třeba u A6.

              0 0
              • McBlacky  

                vaky bývaly levně na CRC ty s jejich logem. Jak se 29 netuším, ale u 26 bývá problém s objemným pláštěm. 2,4NN už jsem nezavřel do svých. Ale mám kulatý, hranatý Mavic jsou o chlup větší

                0 0
              • enjoy  

                Tak v tom Ceedu si budeš připadat jako v jiným vesmíru:-).

                Já Ceeda/i30 kombi uvažoval taky.Potom jsem byl jasně rozhodnutý pro Subaru Legacy kombi, ale nejde sehnat dobrý kus a tak jsem chudák skončil v poslední generaci Mondea kombi v benzínu.

                Jinak ten 1.6 CRDi co máš v tom Ceedu, to je taky malý letadlo, to se ti bude líbit.

                0 0
                • madcat  

                  Proč chudák, dyť je to pěkný a prostorný auto :)

                  Jinak klidně se trochu rozepiš – jakej motor, kdes kupoval atd., to mě zajímá, bo to možná bude i moje řešení jak přepravit rodinu i s krámama trochu komfortněji než ve stávající sice služební, ale mrňavé krátké fabii…

                  0 0
                  • enjoy  

                    Jestli budš přesedat z Fabie, tak se snad ani nemá cenu moc rozepisovat:-)

                    Já bych to vyjádřil asi tak, že Fabii musíš řídit ty, kdežto Mondeo jede tak nějak samo a ty jen dohlížíš:-).Prostě pohoda klídek, žádný stres.Motor(2­.0 benzín 107kW), převodovka, podvozek, prostor uvnitř, pozice řidiče, sedačky, sériových 8 reproduktorů atd atd..vše na jedničku.Já osobně jsem hodně spokojený a vždy se na jízdu s ním těším, ale pro mě není auto jen věc na přesun z A do B.

                    Mám Titanium s velkou navigací a chybí mi tam snad jen elektricky sklopná zrcátka a vyhřívané sedačky, to je tak asi všechno, co bych tam klidně rád měl.

                    Kde jsem koupil..no:-).To bych radši nechal na každém, doporučovat se většinou moc nevyplácí, jelikož v bazaru kde jsem kupoval já mají také stočená auta.Já šel ale do prověřeného, po prohlídce ve Fordu atd..

                    Celkově to jezdí za 8.4 litru, většina je Praha.Ale jel jsem s tím teď o víkendu Praha – Dresden – Praha za 11:-)

                    0 0
                    • madcat  

                      Ten motor – výkonově stačí? Já právě furt nevím – nemám nájezd takovej, aby měla nějak smysl nafta, přece jenom ± 10.000 km ročně není zas tak moc, že.. párkrát do měsíce nákupy ve městě, tzn. cesta tak 50 – 70 km podle toho, kolik toho objedeme, mezitím občas nějakej výlet tak 100 – 150 km, a k tomu jedna nebo možná dvě letní dovolený, posledně nám to dalo do Tyrolska cca 2.000 km, takže tak. Sice mně v jednom bazaru týpek tvrdil opak, ale furt si myslím, že na toto je benzín ideál. Nevadí mi jízdní projev nafty – to, co se jí běžně vyčítá – hluk, smrad atd., ale prostě mám obavu ze zbytečně dražších oprav atd. Benzínovej motor je přece jenom (doufám ještě furt) jednodušší.

                      Případně alternativně by to byl S-max nebo Galaxy podobnýho stáří a možná i motorizace, ale tam už fakt nevím, jestli ta nafta pro takhle relativně velký auto už i přes malej nájezd nebude lepší, navíc benzínovejch S-maxů, neřkuli Galaxy je jak šafránu…

                      Jo a vyhřívaný sesle mám i ve stávající mrňavé Fabii :) ona je vůbec celkem nabušená na to, co je to za šušňa – tempomat, topení pod prdelí, všechno v elektrice… taky v té době, kdy to firma kupovala, a auta byly ještě nechutně drahý, stála asi 409.000,–.. a mně z toho samozřejmě zdaňujou 1 % v hrubé mzdě, že… :-P

                      0 0
                      • MaPa  

                        Duratec 2.0 v Galaxy:

                        okresky 8,6/100km, dálnice 140tacho přes 9,5, zimní krátký město 11,5, průměr 10/100km – obyč natural 95 a je jedno co v tom vezeš, žere to furt stejně.

                        Výkonově tdi daleko lepší s tím autem, benzín je v tom hodně línej – jedinej klad je že je to do stovky hodně tichý a opravy: máme dva roky 2007 a zatím jen nějaká klapka za trojku a to má to auto nalítáno už skoro 200tis.

                        0 0
                      • enjoy  

                        Výkonově stačí, v Německu jsem jel 218km/h tacho a šel by ještě.

                        Stovku má za 10 sekund papírově a pocitově má jakoby línější jedničku, ale to bude možná jen můj zvyk z druhého auta, což je Turbo diesel a ten se přecijen vytáčí fofrem.

                        Jinak tvoje ježdění jako moje přes kopírák:-).

                        Ono auto může připadat líné v případě, že si neuvědomíš, že sedíš v atmosférickém benzínu a je třeba ho točit, což je ohraná písnička, ale je to fakt.Když podržíš dvojku, trojku, čtyřku tak jede a jede a jede…a najednou tam máš 160 ani nevíš.

                        0 0
                • rock  

                  v poslední generaci Mondea

                  To mne zajímá; já si ho natěšeně (coby navýsost spokojený uživatel předchozí generace) vyzkoušel a ani po dvou týdnech jsme se nerozešli jako přátelé. Vůbec jsem si nedokázal zvyknout na ten velký svítící displej palubního počítače zabírající polovinu přístrojovýho štítu a přitom nic moc neukazujícího. V noci mne navíc oslňoval a rozptyloval, i když jsem jas ztáhnul na minimum. Věcí, nad kterými jsem se pozastavil (a který v předchozí generaci měli vyřešený) jsem tam našel víc, ale třeba by se na ně dalo zvyknout. Na tu přístrojovku nikdy …

                  0 0
                  • enjoy  

                    Jo Convers+ je příplatková výbava a mít ho nemusíš, ale máš pravdu, že to nic moc neukazuje:-).Já když ho stáhnu na minimum, tak mi v noci nevadí, ale to je asi individuální.

                    Můžu mluvit ze zkušenosti i o MK3 2.0 TDCi Titanium X a ta čtvrtá generace je prostě zase o kousek jakoby dál, těžko to popsat nějak hmatatelně:-).

                    Nutno podotknout, že MK4 jedině s velkou navigací, protože mě osobně připadá ten středový panel s normálním rádiem přímo odporný:-)

                    0 0
                    • rock  

                      Tak pokrok nebo změny jsou tam znatelné nepochybně. Hlavně vevnitř všechno vypadá a chová se o třídu robustněji; po návratu do mého Mondea jsem se cítil jak v motokáře. Jízdní projev je tak jiný (ale tady se neodvážím říct lepší), jako by šlo o úplně jiné auto jiného výrobce a ne nástupce modelu …

                      0 0
                      • enjoy  

                        Popsal si to docela přesně.

                        0 0
                      • nitraq  

                        Přesně, mk3 působí ve srovnání s mk4 tak jako víc mechanicky. Mně se to líbilo.

                        0 0
                  • Stingray  

                    Tak ten display mě moc nesere, zato 103 kw dýzl mě moc nenadchl a tak si na něj nějak furt zvykám. Třeba že na dvojku mi to zdechne v kdejaký pomalý zatáčce nebo v kopci. Vyšlapávat spojku nebo tam cpát jedničku je pěkněj voser a než se to zahřeje, tak lezu z kůže. S benzínovím fofou se mi to nestává.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.