Bike do 20k na 100 až 150 km výlety

27 nepřečtených
  • Dave1988

    Ahojte,

    v první řadě pardon za zmatky, zakládám téma podruhe ptz původní příspěvek mi anketa nějak zkratila na ani ne první odstavec. Vymazu to hned.

    chtěl bych si koupit kolo a moc se do toho nevyznám ani moc nejezdím, max když jsem u našich tak na plonkovnim kole po tatovi (ten už má nové). Prošel jsem si tady fórum plus nějaké weby a vychází mi z toho, že asi spíš půjdu do crossoveho (ačkoliv tady na fóru někdo cross kola kritizoval jako zbytečná; rád si ale vyslechnu tento názor, zastavate-li ho někdo), protože terén moc jezdit neplánuji (mám v plánu jezdit kolem Brna po cyklostezkach, které sice jsou často i lesem nebo polem, ale docela pohoda). Dále jsem naznal, že můžu jít klidně do 29` kol, případně 28`,jelikož nepotřebuji moc manévrovat. Mám 188 cm, noha bez obuvi k rozkroku 84 cm (měřil jsem po „koule“

    0 0
    • Dave1988  

      Opět mi to můj příspěvek zkrátilo… Tady je

      Ahojte,

      Ahojte,

      chtěl bych si koupit kolo a moc se do toho nevyznám ani moc nejezdím, max když jsem u našich tak na plonkovnim kole po tatovi (ten už má nové). Prošel jsem si tady fórum plus nějaké weby a vychází mi z toho, že asi spíš půjdu do crossoveho (ačkoliv tady na fóru někdo cross kola kritizoval jako zbytečná; rád si ale vyslechnu tento názor, zastavate-li ho někdo), protože terén moc jezdit neplánuji (mám v plánu jezdit kolem Brna po cyklostezkach, které sice jsou často i lesem nebo polem, ale docela pohoda). Dále jsem naznal, že můžu jít klidně do 29` kol, případně 28`,jelikož nepotřebuji moc manévrovat. Mám 188 cm, noha bez obuvi k rozkroku 84 cm (měřil jsem po „koule“ :-D, správně?) by měla být velikost XL.

      Tolik co jsem zjistil. Rád bych jezdil rychle (s co nejmenším odporem na silnici nebo cestě) a moc se nenadrel (tj aby bylo i lehké), abych dal v poho 100 – 150 km za den kdykoliv. Pochopil jsem že je zde důležitá geometrie, ale zatím nevím co mám v tomto směru hledat, a taky pláště, přičemž ale nejde o šířku, ale o něco jiné (o co?).

      Než uvedu konkrétní kola tak bych se chtěl zeptat, jak je to se stavbou kol na zakázku. Viděl jsem zde dost doporučení na to a líbili se mi i zde doporučované weby dvou brnenskych stavitelů. Ale nedoporučuje se to zde každému, tak by mě zajímalo, za jakých okolností si nechat spíš postavit. Není to vlastně vždy výhodnější?

      Také jsem viděl, že se zde doporučují kola z decathlonu, čemuž bych se taky nebránil, ale nějak nemám konkrétní tipy ptz jsem nad tím zprvu ohrnul nosem, až teď jsem to přehodnotil :-D

      Ještě bych se rád zeptal jestli se případně oplatí schladit hlavu a počkat na podzimní slevy, jestli tedy nějaké jsou a oplatí se.

      Ke konkrétním bikum…

      Dost doporučení jsem zde viděl na Kellys Gate 30. Mohli by to být i pro mě (s ohledem na to co jsem popsal)?

      https://www.kolaglaser.cz/…9392770.html

      Kamarád je spokojen s tímto:

      https://www.primesport.cz/…590030160222#…

      Hodně se zde taky doporučoval i Canyon. Tak tento jsem si říkal že nevypadá špatně:

      https://www.canyon.com/….0/2032.html?…

      No a z toho co mi vyhodila heureka mě zaujalo (kvůli dobrým hodnocením) tady to:

      https://jizdni-kola.heureka.cz/…85:21529509/

      Vím že mám hodně otázek, klidně odpovězte jen na co se vám chce, jestli se vám bude vůbec chtít :-) díky

      0 0
        Výběr z produktů
        Cannondale Trail SL 4 29 dámské kolo, fialové Skladem 1 kus

        Výprodej -22% Cannondale Trail SL 4 29 dámské kolo, fialové

        23 899 Kč -22% MOC 36 199 Kč

        Kellys Gate 90 29 kolo, zelené Skladem 1 kus

        -9% Kellys Gate 90 29 kolo, zelené

        42 999 Kč -9% MOC 46 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola)
      • novas752  

        No prr prr :) všechno popořadě.

        Krok 1: výběr typu kola které chceš. Připadají v úvahu tyhle kategorie:

        • 29" mtb
        • krosový kolo
        • gravelbike/cy­klokros

        Proč spousta místních ohrnuje nos nad krosovejma kolama? Sériová produkce stojí za houby, zejména krosový vidlice oproti mtb jsou k ničemu, i na docela drahých krosech jsou slabé brzdy, krosový pláště maj typicky milion antidefektových ochran a vůbec nejedou. Sériovky jsou typicky dost krátký (posedem) a maj na to úplně nesmyslný převody.

        Oproti tomu 29" mtb: lepší lépe nastavitelné a citlivější odpružení, dáš tam cokoliv od silničních plášťů přes cyklokros/gra­velbikové, ty krosové až po tlusté pohodlné mtb pláště. Posed bývá delší, převody lehčí (jde s tim líp vyjet prudký kopec).

        A zase gravelbike je lehčí, rychlejší, ve vysokých rychlostech mmůžeš využívat aerodynamickou výhodu beranů – spodní úchop.

        O krosovym kole lze uvažovat jedině jako stavba na zakázku s pevnou vidlicí nebo mtb vidlicí.

        A konkrétní kolo bych vybíral až pak. Stavitel je obecně v cenácb okolo 20k nejvýhodnější, ale některé značky jako Kellys, CTM, Canyon, Decathlon se tomu mohou docela blížit, zvlášť ve slevách. Když projíždíš doporučovaný kola, bacha na to který ročník to je, třeba ten Kellys Gate 30 byl loni úplně jasná volba v 29" mtb, letos už ale neni jediný.

        0 0
        • Dave1988  

          Dík za vysvětlení. Mrknu ještě na ty gravelbiky, to zní zajímavě.

          0 0
          • Prazak0  

            20 tisíc není moc, pro toho, kdo jezdí málo to stačí, i když uvádíš, že budeš jezdit jízdy 100–150 km. Jestli ti jde o rychlost, tak asi kolo typu gravel/cyklocross. O málo dražší, než uvádíš, tak jsou kola Author, jednak Aura CX (má různé verze a dále starší ročníky lze sehnat levněji), pak i Ronin. První varianta je nějakých 10.5 kg, což mi přijde nádhera, pláště myslím 35 mm, což je asi optimální kompromis pro silnici i nějakou polní cestu, případně okresní silnici v hodně mizerném stavu. Kola z Decathlonu, tak ty silniční verze jsou i do 20 tisíc, výhodou je, že tam jdou dát pláště 35 mm, takže v zásadě podobné jako gravel kolo. Některá mají i kotoučovou brzdu. Mně na nich nesedne jednak moc krátké kliky (pro velikost M jen 170 mm), taky si nejsem jist geometrií. Kola od Authora co jsem zmínil, tak mají dobré reference, jak tady, tak i různé články v cyklistických časopisech.

            0 0
        • MarH  

          Já vím, že jsem exot. Ale schválně jsem se právě teď zaregistroval, u když bike fórum sem tam čtu už drahně let.

          Sám vlastním dvě kola:

          horské, s rámem z uhlí, na XT. 2×11 převody

          a podle mozkového trustu z bike fóra úplnou totální sračku, totiž krosové kolo ctm Stark 3.

          No a přestože je krosové kolo úplně na hovno, tak loni jsem na něm najezdil asi 14000, letos to bude horší, mám jen asi 7000. Na tom horským loni asi 700, letos 160.

          Já třeba nechápu to neustále vychvalovaní převodů na horským. I když mám 2×11, tak jezdím ve předu jen velkou a naopak se mi nestálo, že bych na krosu potřeboval lehčí. Včera jsem v kopci z Bílovic nad Svitavou okolo kostela předjel babu na elektrice a vůbec mi to nedělalo problém. Podle watt metrů jsem dal asi 380w.

          Ano, zkoušel jsem i gravel (už je prodanej) a tam mi naopak chyběly lehké převody. Prostě 36/36 do 20% kopce nedám. A navíc pevná vidla i s dvojitou omotávkou nijak zvlášť netlumí.

          Pláště nejsou problém, sjedou se tak za 3k, takže za sezónu jich stejně vystřídám několik. Momentálně mám Smart Sam, ale loni jsem měl Max Worm Drive a asi se k nim vrátím.

          Jezdím hlavně okolo Brna a neexistuje tu kopec, který bych nevyjel a zároveň na silnici stačím gravelistům i spoustě silničářů. Rychlý 48/11 na rovině ušlapu 45, s větrem v zádech i přes pade.

          Ale jak jsem uvedl, jsem exot …

          0 0
          • novas752  

            Tak to je právě pointa 2×11, velkou placku skoro pořád, malej „vyprošťovák“ do prudších kopců (kterým se zřejmě vyhýbáš).

            Nejspíš jedinej člověk s wattmetrem na krosu. :)

            Že pevná vidlice moc nepobere je jasný, tam jsou na pobírání široké pláště a je v nich potřeba nízký tlak…

            0 0
            • MarH  

              No vyhýbáme … Tady kolem Brna víc než 19% není a jinam se moc nedostanu. Když dovolená, tak s rodinou a tam to na trhání kopců fakt není.

              A ten wattmetr, ano, stalo to nesmysl, ale jsem inženýr a nelíbily se mi prázdný grafy ve statistikách.

              0 0
              • novas752  

                Ono se najdou i větší procenta. ;)

                https://www.bike-forum.cz/…o-horekopcom

                0 0
                • MarH  

                  Tak asi jo, evidentně jsem byl dost omezenej a na velký kopce jezdil do Alp.. Musím tedy někdy vytáhnout horáka, i když teď mi na něm rajtuje syn a dát něco většího. Díky za odkaz a tipy!

                  0 0
                • MarH  

                  Teď jak se na to dívám, a sorry, že zasírám téma o úplně něčem jiném.

                  Spoustu toho jsem zkoušel jet, ale skončil jsem na tom, že:

                  • ztratil jsem trakci – kolo hrabalo a nešlo jet (hlavně u lehkých převodů)
                  • sedl jsem převodníkem na kořeny
                  • kameny tak kluzké, že by to bylo tak na trial
                  • technika asi není moje silná stránka

                  A abych tedy uznal, sem tam jsem tu malou dal …

                  Ale to asi zadavatel tématu nemyslel, že?

                  0 0
                  • MarH  

                    A potřetí, spousta těch cest je náročná hlavně na techniju a ne ani tak na převody a to já prostě neumím. Převýšení není to hlavní.

                    0 0
        • ronda  

          Treka mám na vejlety po záplatovaných cestách (třeba v Orlických), kde bych se na silničce umlátil. A do terénu mám fulla, na tom se vejletit moc nedá. Ale s těma nedostatkama „konfekce“ souhlasím. Hned jsem překopal převody na MTB placky i 36 kazetu a časem dal slušnější vzduchovou vidlici (není jak Foxka, ale rozdíl zřetelnej, po kořenech s tím často neskáču a ty záplaty už docela žehlí) a i brzdy jsem překopnul na Deorka. Ty už stíhají v pohodě. Posez je proti horácovi vzpřímenější, ale zas pokud dotyčný nechce závodit, dají se na tom docela pohodlně ujet slušný štreky. Dvoukila v kopcích bez problému, jel jsem na tom i svoji první čtyřiadvácu. Mě vyhovuje na první jarní dvě, tři tisícovky pro kondičku, než vlítnu do terénu.

          0 0
      • adam1  

        Ty moc nejezdíš a chceš kdykoli za den 100 až 150 km a ještě se nenadřít :))))”elektro­kolo”???(nejlíp chipované)

        Tvl. :))) to je mazec

        Kup si jakekoli kolo z bazaru ať víš do čeho jdeš

        0 0
        • novas752  

          100–150km za (celý) den po slušných cestách může být úplně v pohodě pro kohokoliv, stačí když cestou neni moc kopců. Pak už to neni o fyzičce, ale o tom jak kolo sedne aby člověk vydržel 6+ hodin sedět a otáčet nohama.

          0 0
        • Dave1988  

          Na bazaru toho není moc pro mě velikostně. Teď moc nejezdím. Určitě bych ale 150 dal i teď třeba směrem na jižní Moravu… Neříkám že každý den ani že bych to necítil

          0 0
    • Boby83  

      U toho kola na zakázku bude určitě také záležet na konkrétním staviteli. Ikdyž kolo na zakázku mám, tak si nemyslím, že se jedná o cenově nejvýhodnějši a nejlepší kolo na světě! Formuloval bych to tak, že se jedná o kolo na úrovni těch nejvýhodnějších! Výhodu vidím hlavně v tom, že máš možnost pohrát si s konfigurací tak, aby koncová cena odpovídala tvému rozpočtu a zároveň kolo bylo rozumně vyvážené k tvému způsobu ježdění. U seriovek v této ceně je to často hlavně o kompromisech, prehazovačce xt, levných brzdách, často i špatných kolech a základní vidlici.

      0 0
    • Dave1988  

      Jsem trochu hledal gravel kola a vesměs je to vše dražší než 20k nebo pak to má třeba převody 1×10 což jsem pochopil není dobrý ptz chybí těžké převody na rychlost i lehké na kopec. Díval jsem se na bazar a jediné co jsem našel blízko Brna, pro moji výšku atd je tady to https://sport.bazos.cz/…-vidlice.php

      Ale vypadá to ne moc důvěryhodne… Mi se to těžko posuzuje ptz mi moc neříkají verze těch komponentů…

      0 0
      • Dave1988  

        Díky za tip. Bezdusovy plášť snižuje valivy odpor že?

        0 0
        • novas752  

          No za předpokladu že je nahozen jako bezduše a že to srovnáváš se stejnym vzorkem a šířkou pláště nahozenym s duší, tak trochu ano, ale nejsem si jistej jestli to na kole za 20 000 a jakožto začátečník řešit.

          Hlavní výhodou bezduší je lepší přilnavost a pohodlí v terénu + eliminace procvaknutí duše a nejčastějších defektů typu trn z ostružin.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Dave1988  

      https://www.cyklobazar.cz/…ens-prestige

      Tak teď sleduji inzeráty a narazil jsem na tento stevens, který by mohl být podobný tomu authoru ronin, který mi zde někdo doporučoval. Akorát na mych 188 je ten rám asi malý.

      0 0
      • Dave1988  

        I když nevím jak je to s tou velikostí. 56 má výšku horní trubky 808 mm, což by odpovídalo mým 85 cm v rozkroku (podle info a tabulek na bike-eshop.cz). Na druhou stranu na cyklonemcik u toho modelu uvádí že vel 56 je na postavu do 180cm. Což i dává logiku, protože proč by dělali i velikost 58, 60 a 62, když už 56 by byla pro lidi se 188cm…

        0 0
      • Dave1988  

        Ok už chápu… U silnicek to chce větší velikosti a gravel je asi podobný. Tzn ten nabízený kousek je pro mně malý…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.