• ondra7

    Ahoj,

    máte někdo zkušenost jaký je vhodný bike na naučení skills? (anglický/americký bunny hop, manuály, poskakování na místě, přetáčení na předním kole, přeskakování z překážky na překážku ze zadního kola atd…) https://www.youtube.com/watch?…

    Učit se na nějakým pevňáku nebo přímo na kole, na kterém bych tyhle věci využíval/jezdil (celopéro)? Jesti je na naučení vhodnější jiné kolo, jaké?

    Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Čipera  

      Nejdřív by bylo asi dobré říct co chceš jezdit nebo co jezdíš. A druhá věc je přece pitomost kupovat si kolo speciálně jen na učení takových věcí. :-D Kup si normálně to na čem budeš jezdit a uč se to na něm, aspoň si lépe na kolo zvykneš a sžiješ se s ním.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Na naučení naprostých základů, jako stabilita, cit pro terén a volbu stopy, převodů apod. je určitě lepší hardtail – neodpustí tolik co full a tak seš za každou chybu víc potrestán. :)

      Na „nášlapovej“ bunnyhop, manual, poposkakování resp. stání na místě a otočky přes přední stačí hardtail, občas je to i jednodušší. Výhodou jsou silný dobře dávkovatelný brzdy – čiliže nějaký lepší kotoučovky, dobrá volba by mohl být nějaký trailový ht – mohl by být ještě odolnější, ale i klasický xc ht zvládnou opravdu hodně.

      Na „platformovej“ bunnyhop a větší skákání už je lepší full.

      0 0
      • ondra7  

        Co se týče jízdy a terénu, tak to je v pohodě. Jde mi hlavně o ten balanc, bunnyho, manuály atd… Přemýšlel jsem třeba i o nějakých menších kolech na začátek, typu BMX apod… nikdy jsem tyhle věci nedělal, tak mi přišlo dobrý začít s menším, aby se člověk tolik nemlátil.

        0 0
      • JakeF  

        Koukám zase hodnotnej příspěvek z praxe :).

        Hardtail naučí hromadu zlozvyků, který se potom blbě odnaučují. A XC HT při takovým použití celkem dost trpí a rozhodně moc dlouho nevydrží…

        0 0
        • Tomcat  

          Stejně zlozvyky naučí full, nebo nášlapy.

          Pokud většina těch srandiček vyhází z obyčejné fyziky čím jednoduší je kolo tím je blíž k podstatě fungovaní.

          0 0
          • JakeF  

            Pokud pak v terénu hodláš jezdit na singlspeed celopevňáku, tak každopádně.

            0 0
        • novas752  

          Rozveď to – jaký například zlozvyky?

          Jo, trpí celkem dost, ale aspoň to moje hrdě drží už 7 let a například kola nikdy centrovat nebylo potřeba, ťuk ťuk. Jedinou nevýhodou HT obecně kromě tý „odolnosti“ je nutnost foukat zadní kolo trochu víc pro eliminaci procvaků.

          0 0
          • JakeF  

            Obecně na HT jezdíš úplně jinak, víc se musíš cpát nad zadní kolo, často musíš volit úplně jinou stopu, jinak se chová při zvedání do manuálu (a tedy i do bunny hopu) atd…

            Ale ono uvidíš sám, až na fullu něco najezdíš a naučíš se trochu jezdit… Když jsem byl ve tvým věku a jezdil na HT, viděl jsem to podobně. Ono se na HT dá jezdit slušný pekla, ale pokud člověk cílí jezdit na fullu, je lepší se to na fullu i učit. HT může být fajn jako doplněk, ale rozhodně to není tak, že člověk se na HT naučí a na fullu pak bude lítat, to prostě nefunguje…

            0 0
            • novas752  

              OK. :D

              Ale taky si se učil na HT, co? ;)

              0 0
              • JakeF  

                Učil a jde to… Ale taky jsem si z něj přitáhnul zlozvyky, který se doteď odnaučuju…

                0 0
                • blaza84  

                  Nic ve zlém, ale z ježdění na biku máš nějaké zvláštní poznatky :)

                  Odrazy (jak bunny na rovině, tak na odpalu), dopady, kopírování terénu/pumpování, tlumení nerovností (šutry, kořeny) … u toho všeho máš na pevňáku přesnou odezvu a proto můžeš techniku lépe zdokonalovat, chyby se neodpouští. Nevím, jak jezdíš, ale z toho co píšeš mám pocit, že nevíš, o co jde… Full žehlí za tebe, tlumí dopady, nerovnosti, zdvih tě může zachránit … hodně toho odmaká za tebe, a tím ti jízdu zjednoduší, zrychlí, můžeš skákat výš a dál … Při přechodu z pevňáku na full (nebo obecně na jiné kolo) si musíš přivyknout, ale to je otázka řekl bych hodin, ale technika (práce s kolem, s těžištěm) je stejná a ta se učí roky.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jasně, nevím o co jde, to bude přesně ten problém :). Ještěže tu máme lidi jako je novas752, kteří mi to ze svých bohatých zkušeností můžou osvětlit :).

                    S tím, co píšeš, máš samozřejmě pravdu… Pevňák funguje jinak a odpustí ti daleko míň. Rozhodně tě ale nenaučí jezdit líp na fullu, ten styl je úplně jinej. Na fullu pojedeš úplně jinou stopu, jinak rychle a řešíš jiný problémy. Pevňák tě naučí řešit každej kámen na trailu, ale to je na fullu úplně zbytečný, tam se potřebuješ soustředit na větší průsery a to tě HT nenaučí, protože na něm je jedeš pomalejš a/nebo jinou stopou.

                    A co se týče techniky jízdy, tak si troufám tvrdit, že o ní nejenom víc vím, ale především z ní víc umím, než drtivá většina lidí tady.

                    0 0
                    • blaza84  

                      Na fullu resis jiny veci, s tim samozrejme souhlasim, ale to uz bych bral jako otazku specializace. Potreba je stavet na tech zminenych zakladnich dovednostech.

                      Naprosto skvela pruprava pro gravity discipliny je bikros.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Zmíněné základní dovednosti není problém se na fullu naučit.

                        Jak jsem psal, já jsem zastánce univerzálních dovedností a umět jezdit na všem. Ale předpoklad, že ježděním na HT se člověk naučí jezdit na fullu, je z mý zkušenosti špatnej. Může se na HT naučit jezdit a samozřejmě i velmi dobře. Ale jezdit dobře na fullu se stejně naučí až na něm.

                        0 0
                    • pavlik6022  

                      „A co se týče techniky jízdy, tak si troufám tvrdit, že o ní nejenom víc vím, ale především z ní víc umím, než drtivá většina lidí tady.“

                      začíná mě mrzet že jsem s tebou v předchozím příspěvku souhlasil :(

                      0 0
                      • JakeF  

                        To je celkem smutný, že tvůj souhlas není založenej na pravdivosti tvrzení, ale na nějakých osobních pohnutkách… Nicméně naštěstí pravdivost tvrzení není nijak závislá na tom, jak moc velkou ránu tvoje ego utrpělo.

                        0 0
                        • Carloss  

                          to seš takovej namyšlenej ocas i v normálním životě, nebo jen tady na fóru?

                          0 0
                        • pavlik6022  

                          pravdivost tvrzení je jedna věc, v tom mám jasno, ale tvoje namyšlenost mě opět překvapila, docela rád bych viděl ten tvůj skill lepší než má většina lidí tady , poslední můj koment, ztráta času se k tobě vyjadřovat

                          0 0
                          • novas752  

                            Ne, ne, ne, ne, to nechceš!

                            0 0
                          • Kubiczech  

                            Měří se to na Stravě. Akorát nevím, jestli musíš být lepší, nebo stačí být ve stejné desítce. (:

                            0 0
                            • JakeF  

                              Tak mraky věcí na Stravě nezměříš. Mám tam pár pěknejch časů, to je fakt, ale zdaleka to není všechno… Bajk je podle mě hodně o tom umět ovládat kolo i v pomalejch trialovejch pasážích, což Strava měřit z principu moc nemůže.

                              0 0
                              • TeryPV  

                                No jo no, na elektrokole se to honí ty časy no :)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Lichotí mi, že moje časy dosažený na obyčejným kole považuješ za elektrokolo :).

                                  0 0
                          • JakeF  

                            Hromada lidí z BF mě zná osobně… A víš co je zajímavý, nikdo z nich tohle ani žádný podobný prohlášení nerozporuje. Vždycky to jsou ti, co mě nikdy jezdit neviděli :).

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                      • TeryPV  

                        On si tu honí triko vždy a za všech okolností, to je zcela normální stav… :) Takových znám…

                        0 0
            • TeryPV  

              "Ale ono uvidíš sám, až na fullu něco najezdíš a naučíš se trochu jezdit… " … no jo no náš brouk Pytlík promluvil :D

              0 0
        • blaza84  

          Jaké zlozvyky tě naučí pevňák?? Právě naopak, pevňák je cesta jak vylepšit techniku a jezdit čistě.

          0 0
          • Tomkac  

            1+

            0 0
          • JakeF  

            No jo… Tak přesně tak to není.

            Na pevňáku se naučíš jezdit možná čistší stopu, ale to ti na fullu moc nepomůže.

            0 0
            • Carloss  

              čistou stopu bunny hopu? čistou stopu manuálu? čistou stopu stání na místě? o tom jsem teda fakt ještě neslyšel, ale člověk se učí každý den

              0 0
              • JakeF  

                A to jsou věci, který na fullu nejdou? Já se třeba na fullu naučil skákat po zadním kole. Jasně, bylo by snazší se to naučit na trialovým, ale to by mi pak bylo značně k hovnu, na trailu si kolo nevyměním, když přijde trialová pasáž :D.

                0 0
                • novas752  

                  Skákání po zadnim a bunnyhopování je asi tak jediná věc, co je na fullu obtížnější. Jinak to full značně ulehčuje.

                  Když se naučíš např. trackstand na silničce (ano přehánim), na fullu to dokážeš s prstem v nose. Když budeš umět trackstand na fullu, na silničce ti to nepude zdaleka tolik. Hádej proč?

                  Je to jako učit se řídit v autě narvanym asistentama – ze začátku budeš rychlejší a jistější, ale naučíš se velký prd.

                  0 0
                  • Pedro404  

                    Osobně mi na fullu de bunnyhop líp než na HT. A na trialu mi de suverénně nejhůř.

                    0 0
                  • Carloss  

                    tak to taky není úplně pravda- bunny na fullu je (minimálně pro mě) mnohem jednodužší a stání na místě je zas mnohem lehčí na pevným. každopádně na naučení techniky bude vždy nejvhodnější kolo k tomu určený- trial/street HT

                    0 0
                    • novas752  

                      Dobrá dobrá, bunnyhop je osobní. :) Ale na HT se shodnem.

                      0 0
                    • Pedro404  

                      Nevim jestli nejvhodnější, spíš nejlehčí… Na trialu s dvacítkama mi stavění na zadní, otočky přes přední a poskakování na místě dou celkem dobře, ale o to víc sem pak marnej na normálnim kole, který pruží byť jenom vepředu.

                      0 0
                  • JakeF  

                    A u některejch věcí je to zase naopak. Pokud se naučíš trialový věci na malým pevňáku nebo rovnou trialu, tak na fullu budou pořád daleko těžší. Proto je dobrý si od začátku zvykat na kolo, na kterým chceš jezdit nejvíc/nejlíp a ostatní mít třeba jako doplněk.

                    Věci, který se chce učit tazatel (bunny, manuál, skákání na místě apod.), se dá naučit v pohodě rovnou na fullu, zbytečný se to učit nadvakrát.

                    0 0
                    • ondra7  

                      Jde mi o to, že jsem tyhle věci nikdy nedělal a nezkoušel. Takže bych rád zvolil tu nejjednodušší cestu si natrénovat základy, abych pak věděl, co a jak. A abych si, co nejmíň nabil ústa… Chápu, že na fullu to potom bude asi trochu jiný, ale asi mi přijde jako dobrá věc, si to nejdřív nazkoušet na menším kole. Nebude tolik zrasovaný nový kolo a já a pro laika to bude asi jednodušší pro začátek s menším kolem.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Pokud chceš mít dvě kola, tak v tom problém nevidím mít na prasení nějaký míň vymazlený… Můj názor je, že člověk by měl mít ty schopnosti univerzální a poradit si se vším od trialovejch pasáží přes rockgardeny, kořenovky po dvojáky a dirtový skoky. Jen bych si od toho nesliboval to, že se tím ten proces učení nějak zásadně zrychlí nebo zjednoduší.

                        0 0
                      • pavlik6022  

                        Jak říká Jake – uč se to na kole na kterým budeš jezdit. Měl jsem zároveň 4×, trial i fulla, ale na každým kole se jezdí jinak. Je zbytečný se stejnou věc učit dvakrát, Pokud trváš na jiným kole, tak bych pořídíl nějakýho 4X . Ideálně trénovat na bikrosce a třeba i ve skate parku

                        0 0
              • Pepe72  

                :-)

                0 0
            • TeryPV  

              A není účelem jízdy na kole jezdit co nejčistší stopu ?

              0 0
              • JakeF  

                Pokud rád jezdíš silnici, tak bezpochyby…

                V terénu většinou chceš vybrat tu nejrychlejší při nějaký rozumný míře rizika pádu a zničení kola. A ta je na fullu prostě jiná než na HT.

                0 0
              • Radek Broz  

                Myslím, že účelem je jezdit co nejrychlejší, což nebude podle mě to samý, co si obhájci pevňáků představují pod nejčistší.

                0 0
              • novas752  

                Hustej bajker to musí prasit hlava nehlava jako když padá lavina, čistá stopa je pro děcka. :)

                0 0
              • TeryPV  

                špatně jsem se vyjádřil, já myslel cílem je jezdit co nejčistší stopu… už to nehulím a jdu si naliskat :)

                0 0
        • -b-n-x-  

          Wtf?

          0 0
    • blaza84  

      Já jsem nejdřív tyhle věci, plus ježdění v bikrosce, nebo pumptracku dělal na pevném AM kole a šlo to. Přehazoval jsem nášlapy na vyjížďky a platformy na blbnutí. Ale protože přicházely pády, bylo potřeba častěji centrovat, atd. a bál jsem se o teleskopku, tak jsem si chtěl kolo šetřit na „normální“ ježdění a na skills jsem si poskládal kolo druhé na fourcrossovém rámu ( http://www.ns-bikes.com/…,1474,pl.htm ) Dost mě to na tom začalo bavit, i když to nejdřív měla být jen doplňková tréninková aktivita. Na tom malým, lehkým kole je to mnohem lepší zážitek :)

      0 0
      • ondra7  

        Takhle jsem si taky právě myslel, že bych to pojal. Jen nevím, jestli mám jít do dirt rámu, fourcross, bmx nebo mtb pevňáka, kde by se to pak s druhým kolem víc podobalo…

        0 0
        • blaza84  

          Chybu neudáláš, ať vezmeš cokoliv, já bych ti ale doporučil 4X nebo dirťák s brzdami na 26" kolech. Oproti BMX je to podobnější velkému kolu, ale dostatečně malé, ovladatelné a zábavné. Jak už psali jiní, můžeš s tím jezdit v bikeparku, na pumptracku, na bikrosce, v lese … A taky na tom jezdím na pivko :-) Přecházet z 4X na AM/EN kolo mi nedělá žádný problém.

          0 0
      • -b-n-x-  

        Jojo, jeden kamarád si taky pořídil levný street bike jako doplněk ke svému 100+ kolu a teď říká, že to drahé kolo už ani moc nejezdí. Ten street bike ho baví víc :-)

        0 0
    • Tomcat  

      Ideálně ocelový author EXE i s přední brzdou a ohrádkovými pedály… …jednoduchý odolný a relativně lehký … ..odpružení na tyhle jednoduché dovednosti a triky nepomůže, spíše přesně naopak.

      0 0
      • Kubiczech  

        Ocelový dirťák se slušnou vidlicí, oběma brzdama a odolnýma kolama. Může na tom všude od bikrosky až po nějaké lokální sjezdové tratě. Zpětně mi přijde, že na takovém kole jsem se toho naučil nejvíc.

        0 0
    • otecius  

      Co trial? Muzes to pak posouvat jeste dal. Kazdopadne urcite jako 2. Kolo :-)

      0 0
    • blaf  

      Super nadpis. Palec hore.

      0 0
    • plzakj  

      +one :D

      0 0
    • Čipera  

      Zajímalo by mě co nakonec vymyslite zatím je celá debata pouze o honění ega uživatele jakef a je to velmi zábavné. A zakladatel tohoto vlákna se tak vlastně nic nedozvěděl. Podle mého je naprostý nesmysl kupovat si něco jen aby se na tom naučil skill a na ježdění si kupovat to na čem bude jezdit. Ať si koupí to na čem bude jezdit rovnou. Každé kolo je jiné a s každým se trochu jinak zachází a ovládá. Proto bude nejlepší když se to nauči na tom svém které bude používat nejčastěji.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Samozrejme je otazka jake ma tazatel moznosti. Ale pokud pro nej neni problem mit druhe (treti, ctvrte, …) kolo, pak to podle meho nazoru vubec neni spatny napad. Proste se nauci tyhle prvky, ktere psal, na vhodnejsim, kde to nejspise pujde o neco lehceji. A pak uz to na jinem kole jenom trochu prizpusobi. Dyt snad vetsina profi jezdcu (DH, 4×, SS) ma zaklady v nejakem BMX, ne?

        0 0
        • LM  

          Jasný, já se aktuálně učím na kole co mám. Až ovládnu pořádně manuál, bunny hop a začnou mě lákat větší skoky, tak bych to viděl na druhý pár zápletů, které mi nebude líto (z)ničit. Případně nějaký starší ocelový dirt, který bych měl jenom na blbnutí a nemrzelo by mne tolik ho zahodit ve vzduchu když se něco nepovede :-)

          0 0
          • kali222  

            na tu ocel se uplne upinat nemusis. pokud pro tebe neni likvidacni pomysleni na moznost, ze bys za 2 roky (a to jen pripadne) znicil ram, ktery poridis novy dejme tomu za 5000,–. i ty duralove ramy jsou vetsinou ingoty a ti vyrobci take nejsou dnesni… tim samozrejme netvrdim, ze by se nedala doslova oddelit hl. trubka od ramu hned na prvnim skoku o hranu dopadu. ale to uz je zase jina pisnicka. :)

            0 0
        • Radek Broz  

          Myslím, že hlavní důvod, proč má většina profi riderů za sebou BMX jariéru je, že se to dá smysluplně trénovat už v nějakých 5 letech.

          0 0
          • novas752  

            Což znamená, že si techniku a cit pro kolo osvojí už v tak nízkém věku, kdy je učení „nejúčinnější“.

            A nejen gravity a mtb jezdců, třeba Štybar taky začínal na BMX.

            0 0
            • JakeF  

              Neuč orla lítat…

              0 0
              • novas752  

                Vorlí díly nemám a z okna házet nehodlám.

                0 0
                • JakeF  

                  Chtěl jsem ti tím nenápadně naznačit, že se snažíš poučovat člověka, kterej o tom ví „nepatrně“ víc než ty…

                  0 0
                  • novas752  

                    :) klap

                    A nikoho jsem nepoučoval, jen rozvíjel myšlenku pro ostatní.

                    0 0
          • -b-n-x-  

            No a mozna taky i proto, ze v te dobe kdyz ti profi jezdci meli tech 5 tak mozna jeste moc gravity discipliny ani moc nebyly :-)

            Ale jeste jinak. Nekdy jsem cetl neco o tom, ze treba nekteri sjezdari najizdeji km na silnicce. Je to bezne mezi sjezdarema? Nebo to dela jen obcas nekdo? Pokud by to byla normalni soucast treninku, tak proc to potom nejezdi treba na XC. To by dle nekterych zdejsich nazoru melo byt prece jedno, ne?

            0 0
            • novas752  

              Protoze zakladni techniku uz davno maj, na zlepseni jejich skilu uz ht davno nestaci a na silnici trenujou neco jako vybusnost/silu a trochu vytrvalosti.

              0 0
            • JakeF  

              Na silničce jezdí, protože se na ní nejlíp buduje síla nohou a vytrvalost. Rozhodně to není z důvodu zlepšení techniky :).

              0 0
              • -b-n-x-  

                Ja to uvadel jen jako mozny priklad, kdy se na gravity disciplinu da vyuzit uplne jiny typ kola a prece to k necemu byt muze. Takze silnicka treba muze byt dobra pro silu a vytrvalost a treba to bmx by mohlo byt pro nektere technicke prvky.

                Ovsem jak uz uvedl nize RB, tak asi je to mimo :-)

                0 0
            • mr.antik  

              Tak myslim že třeba po jednom vyklepaným dnu v bikeparku je silnička odpočinek pro vazy a kouby a přitom parádně zamakáš. Na MTB by ses vyklepal zase akorát trošku jinak

              0 0
            • Radek Broz  

              No, ono ani dneska 5 letý dítě na dh/en kolo moc neposadíš, kdežto na bikrosce jezdit může a může se mu tam někdo věnovat. Spíš jsem tim chtěl říct, že ti to určitě dost dá (ono se hodí prakticky všechno), ale pokud někdo začíná třeba ve 20–30, není ten bikros nijak zásadní. Rozhodně mu teda pomůže pohoupat se na bikrosce nebo pumptracku, hlavní důvod v tom, proč to spousta dnešních hvězd má za sebou je ale prostě ten, že začli od mala.

              K tý silničce v dh – po pravdě moc nevím. Z hobíků jak kdo, ale to se nedá brát za bernou minci, protože o tom spousta z nich stejně ví kulový:) A ze současnejch profíků nemám moc přehled. Základní vytrvalost jasně, ale spíš bych řekl, že se to přeceňuje, vyhrávat se bude hlavně v gymu. V podstatě všichni, co něco z tréninku ukážou, jedou dneska nějakou bikovou formu funkčního tréninku. Třeba James Wilson, kterýho beru za nejlešího bikovýho trenéra, tvrdí, že je silnice na nic i pro xc. (doporučuju třeba toto: https://www.bikejames.com/…ts-training/ ) Je to dost progresivní názor a přeučený silničáři, co jezděj „silniční závody na bikách“ to asi nevezmou, budou mi to vyvracet, ale já s tím souhlasím. Ne, že by to bylo vyloženě na škodu, ale čas se dá využít efektivněji a mimo bike si podle mě vystačíš se silovým tréninkem, hiit, flexibilitou a mobilitou. Taky je fakt, že na svěťáku máš i v trenažerech v podstatě jen xc kola.

              Ale nejsem expert na dh trénink, já se hodně amatérsky vozim na enduru na našich dost specifickejch technickejch trailech (třeba enduroserie mi přijde skoro jako jinej sport) a na dh si něco sešoupu už hodně sporadicky, o tréninku nemůže být řeč:)

              0 0
        • Pepe72  

          No a kdyby nejezdily BMX mohli být ještĕ víc profi protože mají hodnĕ zlozvyků z toho pevňáku. JakeF by mohl vyprávĕt :-)

          0 0
          • JakeF  

            Další expert se nám našel… Možná by bylo fajn, kdyby se v diskuzi o „naučení skills“ vyjadřovali především lidi, kteří už se nějaký ty „skills“ už i naučili. Celkem by to dávalo smysl, ne?

            Kolik jsi toho na fullu najezdil?

            0 0
            • Pepe72  

              Téma taky nezní : ,, jsi borec tak tu to napiš,,

              0 0
              • JakeF  

                Když to nenapíšeš, tak těžko někdo pozná, kdo opravdu jezdí a umí a kdo je tu typickej obrazovkovej expert typu novas752, kterej na fullu nenajezdil (skoro) nic a na pevňáku jezdí jako šnek (to je realita, jezdíme ve stejný lokalitě, tak to můžu celkem objektivně posoudit), ale má potřebu sdělit svou teorii v každým vlákně, přestože o tom ví hovno, protože se doma nudí.

                0 0
                • novas752  

                  Je to tak, zlomenej obratel se musí vyležet…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Takže tady budou silácký řeči dokud se ti to neuzdraví? No potěš…

                    0 0
                    • novas752  

                      Jj, nejmíň do konce prosince. :)

                      Akorát silácký řeči typu já jsem dokonalej tady já rozhodně nevedu. ;)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Nikde neříkám, že jsem dokonalej… Že je moje ježdění o několik levelů jinde než tvoje, je prostej fakt, a myslím, že to i sám moc dobře víš. Jsou i lidi, kteří jezdí líp než já, což nemám nejmenší problém uznat a učit se od nich. Na BF se jich ale moc nepohybuje…

                        0 0
                • Pepe72  

                  Mi přijdou jeho příspĕvky norm. a at už máš skill obrocvský. Tak se pĕknĕ vytahuješ a zakrýváš zlozvyky :-)

                  0 0
                  • JakeF  

                    To je přesně ono… Když si to čteš, tak ti přijdou příspěvky normální. Ale přes tu obrazovku už nepoznáš, že ti je píše člověk, kterej na kole sice nic moc neumí, ale zato má potřebu se ke všemu vyjádřit. Že se ti vyjadřuje k učení skillů, který sám neumí a o ježdění na kole, který měl maximálně půjčený někde na testování.

                    0 0
                    • TeryPV  

                      Jak poznáme přes obrazovku, že nejsi prach sprostý lhář? :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Hromada lidí z BF mě zná, napsali by to tu…

                        A jinak můžeš kouknout třeba na tu postovanou Stravu, nepoužívám jí vždycky, ale nějaký pěkný časy tam najdeš.

                        A pak se tu občas objevím na nějakých fotkách, třeba zrovna teď z minulýho víkendu máš nějaký v galerii…

                        0 0
                        • TeryPV  

                          jak můžu vědět, že Tě znají ? Že to nejsou jen další kecálkové ? Strava? No a? co já vím kde jsi ty data zkopíroval ? Když Ti pošlu nahé foto přítelkyně, jak budeš vědět, že jsou její? Na netu se toho dá postahovat :) Jo a my dle fotek poznáme jaký jsi hustý biker, tak to pak jo :)

                          0 0
                          • Pedro404  

                            Tu nahou fotku přítelkyně postni rovnou sem, ať to vlákno aspoň za něco stojí a neni tu jenom to vaše poměřování pindíků.

                            0 0
                            • TeryPV  

                              něco na netu najdu :D Já nic nepoměřuju, já se jen náramně bavím :)

                              0 0
                          • JakeF  

                            Se někdy ozvi a přijeď, pokecáme na vyjížďce, poznáš nový traily… Nemám s tím problém.

                            0 0
                • TeryPV  

                  Papír, ehm… teda vlákno, snese hodně, viď :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Realita… Z BF mě zná hromada lidí osobně a ještě víc mě vidělo různě po závodech a já je ani neznám. Neriskoval bych tady psát kraviny, protože by na to někdo z nich mohl lehce poukázat.

                    0 0
            • novas752  

              Tak proč se vyjadřuješ?

              0 0
              • JakeF  

                Ale notak… Teď už ze sebe děláš blbce.

                0 0
                • novas752  

                  :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jak už jsem ti nabízel mnohokrát, pojeď někdy na Točnou… Hodíme diskuzi o skillech třeba po dojetí Zvolouše, co ty na to?

                    0 0
                    • novas752  

                      Rád bych, ale jak uže jsem psal – ležim.

                      Navíc Zvolouše neumim – už na Plotu nebo Jagermaistrovi musim drtit Véčka aspoň třema prstíkama.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Nevadí… Zkusíme porovnat časy na Jagermeisterovi… Ale uznávám, že to je trochu blbá sázka, protože jsem si na 100% jistej, že na něm lepší čas nemáš :D.

                        0 0
                        • novas752  

                          Ůžasný, gratuluju, předpokládám, že jsi to jel na lowend xc ht 26", véčka, 28mm pružinovka 100mm zdvihu, ale což, to už je jedno, jsi prostě skvělej – nikde jsem neřekl, že nejsi.

                          V poměřování čehokoliv si taky jednička. :)

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • JakeF  

                            Nojo, tak kolo za to může… Bylo mi jasný, že skillem to určitě není :).

                            No přeměřování, o Jagerovi jsi začal mluvit ty… Že sis tím naběhnul, to už je věc druhá :).

                            0 0
                            • novas752  

                              Ani náhodou.

                              A kdyby si jel na silničce, tak svůj čas nejspíš ještě vylepšíš.

                              Nejspíš za to může to, že nehonim dh/en segmenty a vlastně téměř žádný, jezdim pro radost, ne pro monstrózní masturbaci ega.

                              https://www.strava.com/…ents/8875827 Tady se můžeš ukázat, tam jsem jel fakt podlahu a pár měsíců toho koma měl.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Krutý, sjezd po asfaltu… Tak tam se ta technika ukáže.

                                Ale taky je umím :).

                                0 0
                        • wladeq  

                          Tyjo ty tu básníš o tom, jaký jsi ve 26 letech technický guru, že na tebe široko daleko nikdo nemá, a pak tu jako důkaz pleskneš log z xc závodu, kde jde hlavně o to, točit nohama…congratz :-D

                          0 0
                          • JakeF  

                            Co to meleš? Žádnej log z xc závodu v odkazu není a Jagermeister opravdu není o točení nohama…

                            Ale je pravda, že to není ani nijak extra technickej trail, proto jsem nabízel Zvolouše. Ale toho novas752 nesjede, tak to musel zahrát na něco jednoduššího, co zvládne :).

                            0 0
                            • wladeq  

                              Ja uz zacinal stavet modlu s tvyma fotkama, hned vedle macaskillovy, a ty to takhle zabijes, rusim stavbu ;)…co mam z toho logu jako vycist? vzivote sem tam nebyl, o jegermajstrovi vim akorat to, ze se toho da vypit cisterna, a boli z toho kvetak jak krava. Meris si tu pero a um podle blbeho logu…hah, jsi kral…a me to nebaví :D

                              0 0
                              • TeryPV  

                                Hlavně mám pocit, že sem tenhle obrázek dával už x-krát a nejen on :D

                                0 0
                              • JakeF  

                                Pak se ovšem nabízí otázka, proč se teda do tý diskuze vůbec zapojuješ… novas752 napsal, jak jezdí Jagermaistera, což je trail, kterej oba známe, tak jsem mu ukázal, jak ho jezdím já. Podle mě existuje mraky zajímavějších a náročnějších trailů, kde se technika ukáže výrazně líp, ale na těch pak těžko něco porovnávat, když on je nejel a i kdyby jel, tak je jde pěšky… Ale může za to samozřejmě kolo :).

                                0 0
                                • novas752  

                                  Já viděl jen nějakej čas, video žádný. ;)

                                  Trail buď sjedu, nebo tam vůbec nelezu.

                                  Mezi Modřanama a Závistí už mám projetý téměř všechno.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    No vidíš, tak to máš hromadu trailů, kde můžeš porovnat časy… Dej vědět, až najdeš nějakej, kde jsi byl rychlejší :).

                                    0 0
      • JakeF  

        To je zajímavý, jak moje příspěvky označuješ za honění ega a že se „zakladatel nic nedozvěděl“ a pak napíšeš prakticky doslova to samý, co jsem tu já napsal už několikrát…

        Ale jinak samozřejmě souhlas :).

        0 0
    • mr.antik  

      Já myslim že je to uplně jedno… jestli ti jde o prachy tak nějaký trailový HT a začít co nejdřív. Přechod určitě příjemnější na fulla než naopak.

      Rozhodně lepší HT než šetřit rok na použitelný full a diskutovat po fóru.

      0 0
      • kesu  

        No přesně, ať si koupí něco univerzálně použitelného. Nikoho nebude bavit trénovat techniku na trialovým kole/bikrosáku či skákacím HT.

        Jinak já jsem se učil jezdit na fullu a na jiným kole jsem vlastně nikdy dýl nejezdil a neumím teda wheelie:-).

        A když jsme doma měli skákací HT, tak jsem to čas od času vytáhl na bikrosku a půl dne jsem se tam trápil, abych na tom dal totéž co na fullu předtím. Další den jsem se zase půl dne trápil, abych si zvykl znovu na FS.

        Každopádně výborná věc je kola střídat, ono když to člověk jednou dá na DH, tak pak to jde i na EN a tak dále..

        Abych to shrnul, je jedno, jestli se bude učit na fullu nebo na ht, hlavně když ho to bude bavit. Každopádně mě by na HT nebavilo jezdit a vůbec bych na něm nejezdil, stejně jako na 29er.

        0 0
        • mr.antik  

          kdybys fulla neměl tak by tě to bavilo, akorát bys prostě nějakterý věci nejezdil nebo byl to byl opruz. Stejně jako vzít na dirty třeba fulla.

          0 0
        • -b-n-x-  

          Tak to ja treba zase mam takovou zkusenost jak jsem na fullu horko tezko daval jeden dvojak (porad mala rychlost), a jak jsem tam vzal HT, tak to slo hrozne lehce.

          0 0
      • Mr.Duck  

        Ja pochopil, ze fulla uz ma, a chce kolo na nauceni takovych tech zakladu, nebo to chapu blbe?

        0 0
    • filous  

      Jak rádi ostatní, kup si HT s krátkou zadní stavbou, s nízkou horní rámovou trubkou a slusnejma brzdama, vidlici 100–140mm. Je jedno jestli hliník nebo ocel. Nejaka 4× by mohla bejt OK

      0 0
    • Atilla  

      Za mě 4×. Můžeš to vzít na pumptrack, dirty, bikrosky, street a i zablbnout v lese. Kdo říká, že na fullu se naučíš to samé, tak asi nebyl na bikrosu. Potěr tam rozseká pomalu kohokoliv z nás. A lidi co na tom jezdili, když dostanou fulla valí neskutečně.

      0 0
      • blaza84  

        +1

        0 0
      • Mr.Duck  

        Nenaucis se to same, ale myslim, ze jezdit na fullu se nejlip naucis na fullu :) Sam sem se na HT nekolikrat zkousel vratit, ale nejak mi prijde, ze mi to moc nedava, a ani me to moc nebavi, ale to je individualni. Ale pak je tu teda pumptrack, a to si myslim ze je jak super trenink, tak super zabava :) Ja si treba soucasneho dirtaka koupil, ze na nem budu blbnout, trenovat manualy banany a podobne nesmysly, ale stejne to ve finale trenuju ze vseho nejvic kdyz jedu na „normalnim“ kole 300m od konce trailu k autu nebo baraku. Cili ja osobne to proste vyresil dirtakem za $200 na kterem si nekde obcas zablbnu nejakou blbost, jezdim na pumptrack a jinak slouzi spis jako commuter :(

        0 0
      • JakeF  

        Bikrosaři tě rozsekaj na bikrosce, protože ostatní cyklisti nejsou zvyklí jezdit na 20" kole ve 30s intervalech. Stejně tak ty je rozsekáš na fullu v rozbitějším terénu, protože na tom zas neumí oni… Spíš jak psal nahoře RB, je to dobrá příprava mládeži a když pak ve vyšším věku přestoupí na větší kola, tak už maj slušnej základ, na kterým můžou stavět.

        To už spíš ten 4X by byla dobrá příprava, ale to je u nás celkem chcíplá disciplína, tak už se stejně všichni přeučili na EN a podobně :).

        Nakonec podívej se na ty vaše traily na Prachově, k čemu ti tam jsou dobrý skilly z bikrosu? :)

        0 0
        • Atilla  

          Nevím kolik těch bikrosáku znáš, ale co nám já tak vezmou jakékoli kolo do ruky a jedou hroznou. Kolo mají prostě v ruce.

          Na bikrosu se naučíš rychle přenášet těžiště, kopírovat terén, průjezdy po zadním a navíc je to prdel a dřina. Netvrdím, že tě naučí jezdit rychleji na fullu, ale lepšího jezdce z tebe udělá.

          Mě osobně baví střídat kola, než hoblovat jedny a ty samé věci. Dirt, pump, DH, EN všechno mě baví.

          0 0
          • JakeF  

            No tak to se víceméně shodujem… Já souhlasím i s tím střídáním kol, člověk by měl umět na všem. Pokud chce mít víc kol, tak určitě jo. Jen prostě podle mě pokud je jedinej cíl se ty skilly naučit a používat na fullu, tak není potřeba kvůli tomu kupovat bikrosový kolo, ale v pohodě se je může naučit rovnou na fullu. Třeba to projíždění po zadním jsem se naučil ještě když jsem jezdil XC na pumptracku na XC závoďáku s pevnou sedlovkou.

            Většinou to je prostě jen o tý snaze se to naučit… V kole začne bejt problém až u těch úplnejch extrémů, učit se trial na DH mašině už by byl opravdu blbej nápad :).

            0 0
            • Pepe72  

              Třeba pro mnĕ se učit na fullu je blbost, při pádech si časem udĕláš velkou škodu, vubec nej by bylo bez hazky. Jen na brzdach.

              0 0
      • goofy  

        Souhlas. Za mě taky nějaký 4×/FR HT. Stojí to pakatel, takže si ho může koupit hned, aniž by musel šetřit a na základní dovednosti je to dobrá škola.Na ty požadavky co dal zakladatel vlastně ideální.

        To, že se na fullu jezdí jinak, neberu. Na každém kole se jezdí jinak a co? Pokud člověk není vemeno, tak si brzo uvědomí, že to může poslat větším bordelem a rychleji. Tohle je snad o cítění kola a zpětné odezvy. 4× HT umožňuje držet těžiště tam, kde by mělo být, takže tam problém není.

        To, že se někdo učil jezdit na XC HT a pak se diví, že je to na EN fullu jiné se ani nedivím.

        0 0
        • ondra7  

          Ano, takové kolo je za pár korun, takže neřešim… Dále neřešim jízdu na něm, výběr stopy atd… nad čím se tu pořád vajca dohadují. Jde mi čistě o techniku banánů, manuálů, toček apod., abych si osvojil základy a věděl, co kdy s rukama/nohama.

          0 0
          • JakeF  

            Všechny tyhle věci se dělaj na každým kole trochu jinak… Pokud je chceš umět na fullu, uč se je na fullu. Žádná z těchhle věcí na něm není takovej problém, aby tě to kolo zásadněji limitovalo.

            0 0
            • -b-n-x-  

              Hele, tak me napada jeste ze by trochu mohl byt problem s tim terminem „full“. To jak se chova HT je celkem jasne a pomerne stejne – jedine co tak nejak asi vic rozhoduje, je velikost. Ovsem mezi fully muzou byt dost velke rozdily i vzhledem na zde zamyslene pouziti. Me to porad tak nejak prijde, ze dotycny se chce vlastne naucit tak nejak trochu „trialovat“. No a pouzivat na tohle fully vyssich zdvihu s nejakymi hodne utlumenymi tlumici bude asi dost drina. Zase nejaky XC lehky full, s tvrdym nastavenim muze byt v pohode. Proste jen chci upozornit, ze typu fullu je cela rada a dost se lisi v projevech.

              0 0
              • JakeF  

                Souhlas… Nicméně píše, že to na tom kole chce „využívat“, takže to asi nebude DHčko. A věci co popisuje není problém se naučit na EN fullu.

                0 0
                • goofy  

                  Jen se to na něm debilně učí… Ale jo. Jde všechno. Někteří borci to zvládají i na silničce, tak nemá si na to koupit silničku?

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak jasně, může se to naučit na trialu… Jenže pak když sedne na EN fulla, tak to na něm stejně ani zdaleka nedá, protože to kolo se chová úplně jinak, jen už se mu to bude učit rychlejš. Ve výsledku tím stráví času ± stejně, jen se mu bude válet doma o kolo navíc… Já se na 29" fullu se 160mm zdvihem naučil skákat po zadním kole, je to z 90 % o vůli a snaze.

                    Ale znovu opakuju, pokud chce jezdit obojí, tak určitě druhý kolo dobrá volba. Pokud nechce zkoušet na drahým kole a radši si pořídí na omlácení levnější, taky dobrá volba… Pokud ale jde jen o to se ty skilly naučit, aby je pak mohl používat na fullu, tak je pořizování dalšího kola zbytečný.

                    0 0
                    • Pepe72  

                      :-) TY JSI PACIENT :-) :-)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak budu rád, když mě něco přiučíš :).

                        Že se tak zeptám… Kolik jsi toho na fullu najezdil?

                        0 0
                        • Pepe72  

                          Pacient proto že furt meleš to same- což jsi tu už napsal hodněkrát. A furt se chceš měřit. Kde to furt čteš že se s tebou chce někdo měřit ?

                          0 0
                          • JakeF  

                            Děkuji, to mi jako odpověď stačí… Otázka je, proč se obtěžuješ psát, když vlastně nemáš co říct?

                            0 0
                      • Mr.Duck  

                        Ale ma pravdu. Kdyz chces pilovat hru na kytaru, taky to netrenujes na houslich, ne?

                        0 0
                        • goofy  

                          Ale on nechce pilovat hru na kytaru. On chce jenom blbnout na plácku za barákem, tak proč si dojebávat drahého fulla. Navíc velké zdvihy mu při učení základů budou tak akorát k nasrání.

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Učit se na nějakým pevňáku nebo přímo na kole, na kterém bych tyhle věci využíval/jezdil (celopéro)?

                            ?

                            0 0
    • doubleingram  

      Btw, nevite o nejaky hale nebo podobnym prostoru v Praze, kde je v zime rozumna teplota (alespon 10 – 15 stupnu), clovek by si tam mohl pritahnout bika a ucit se nejaky tech. veci, kdyz se neda jezdit venku?

      0 0
      • Pedro404  

        Pokud to bude jak poslední dva roky, tak v Praze pude jezdit venku celou zimu.

        0 0
        • doubleingram  

          Pod 0 uz fakt nejezdim.

          0 0
          • novas752  

            Minulej rok bylo pod nulou minimum dnů. Do prosince bylo 15, v prosinci 20.

            A pod nulou je výhoda ta, že neni bahno. :)

            0 0
            • doubleingram  

              V prosinci 20? Jsem asi byl v jiny Praze, jezdil jsem jen do pulky listopadu, potom uz bylo rozhodne min nez 15, pac to bych jinak jezdil.

              0 0
              • novas752  

                Sry spletl jsem se, 20 bylo cca v pulce listopadu, v prosinci aspon 2× okolo 15ti, ale i to je velkej luxus – pamatuju, ze jsem jel jen v kratkym.

                0 0
                • LM  

                  Mně přijde že na trénování techniky není ta teplota úplně kritická. Budeš se pohybovat „malou“ rychlostí a tím pohybem kolem toho se zahřeješ :-). Takže stačí že na zemi nebude led nebo sníh a nebudou padat sračky…

                  0 0
                  • novas752  

                    To každopádně, já jezdim nezávisle na teplotě, i ve sněhu – to můžeš trénovat i paměť aneb „tady někde býval takovej velkej kořen“ apod. :)

                    0 0
                    • doubleingram  

                      Taky reseni :) Rad bych v zime taky ale nemam na to hadry ale chci pujcit nakyho tlustocha na zkousku, pokud bude letos nakej snih :)

                      0 0
                    • Kysky  

                      …jo tak tady ne, asi až za pět metrů… (po dvou metrech) plesk na tlamu :D

                      0 0
    • crom  

      :D tohle vlakno slusny,bavim se

      0 0
    • -b-n-x-  

      Hele, když už tady řešíme tyhle věci – zajímalo by mně, jak se tyhle věci dělají na e-biku? Jde to vůbec?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.