Trochu mi to přijde úsměvný jako v minulostí třeba PR Festka a jiné. Pro B-F to bude fakt zásadní :)
Trochu mi to přijde úsměvný jako v minulostí třeba PR Festka a jiné. Pro B-F to bude fakt zásadní :)
Zajimave sledovat. Cycology operuje s minimalni marzi ( muj dojem), bikero je divny brand. V dobe endorphin, m1, sbcr a dalsich to bude mit tezky. Ty jejich prodejny musi stat ranec na najem a nemaji napad.
Asi neví co s penězma :-)
možná bikesport.cz je na řadě, ale nevim co by dělali s třema prodejnama na jednom místě :-)
Casem muzou prodejny v okoli zrusit a nechat jen tu hlavni. Nicmene predtim se tak zbavi konkurence. To byva obvykly postup.
Cyclology jsem mel rad, bude mi chybet. Bikero rad nemam.
V dnesni dobe kdy otevrit eshop s bajkovym zbozim se si muze temer kazdy, na druhou stranu kazda chyba se tresta (blbe navrzeny eshop, napr. update Chainreqctiocycles pred par lety), tak
uplne nechapu co za ty prachy ziskaji. Eshop maji a kupovat lokace takhle je hodne drahe.
Jenze taky kupujes jejich traffic a db zakazniku…
Nutne budes mit prekryv s vlastni db, zaplati ale celou.
No nevim, treba to necha zit a ma to nejak vymyslene
Ze to ma vymysleny, na to se muzeme spolehnout :D
Databazi vytezi + se zbavil se konkurence..
on se nezbavil konkurence, on si ji draze koupil. to je dost velky rozdil.
dalsich konkurentu jsou mraky, nakup cyclology mu neumozni zasadne pohnout s cenami
ppdle me ziska lokalni trh pres prodejny a proto to koupil
Ocividne Bikero neni primarnim zdrojem prijmu majitele.
Takze do toho lije odjinud.
Něco na tom nebezpečí krachů bude. Drby o tom že krachy nás teprve čekájí sem už slyšel z více stran a nedávno optimalizace Ghosta by potvrzovala, že skladové zásoby a staré modely jsou smrtící koktejl.
Můj pohled, že co se týká toho portfolia ze spodu má soupeře Decatlon a z druhé strany „exkluzivity“ s direct obchodním modelem. Takže než dlouhodobé plány bych očekával vytvoření zdání jako největšího hráče a následný prodej.
Dneska ve Snidani s Nohou zminovali nejaky clanek, ze to zacina padat.
Ze se prodavaji i kola pod naklady.
K tem krachum – ne malo propousti BFI.
I kdyz jestli nepropustili, aby meli na Jardu… :D
Ono to dava smysl. Covidaka postavis za drahe ceny…
Někdo nějaký tip, kde se ty zlevněná kola prodávají? Mi přijde, že slevy buď nejsou nebo to není něco z čeho bych si sedl na zadek.
Hodně toho bylo na https://www.fahrrad.de, viz slevové vlákno. Ale mizelo to rychle a co před pár dny dali ještě kupón na dodatečnou 50% slevu některých kol, tak je skoro vše pryč :-)
Vsude.
Ale ted se zdrazilo – sezona.
Je to ale levnejsi nez 2023, bezne se spis malo/vic mezirocne zdrazovalo
Konsolidace, cost cutting, nalestit na ruzovo a strelit. Akorat v tyhle branzi neni investicni apetit.
Pokracuje trend direct sales a pokud chces neco levne, tak jsou vetsi hraci. Prakticky se to v EU smrsksva na tradeinn :/ jinde jen extremni vyprodejove nabidky.
Uvidime, co prezije po konci CRC, Wiggle, atd.
Je to nejakych 200 eshopu.
Urcite to fungovat bude. Akorat par mensich znacek to bude muset zabalit (mysleno vyrobci kol a obleceni zvlast), prijdeme o nezanedbatelne procento kamenaků ale trh jako takovy bude existovat nadale ve slusne velikosti. Tahnout to budou samozrejme elektrokola, v bohatsich statech z vice jak 2/3.
Nyni je potreba normalizovat situaci previsu nabidky,
To se ale tyka jen celych kol.
Ono funguje něco jako „Stockholmský syndrom zákazníka“. Vzhledem k internetu nejde aby nastal oligopol jako třeba u mobilních operátorů. A zánikem prodejců a nebo výrobců nastane nějaká katastrofa, to je irelevantní strach. Ono takový modly Author, Rock Machine, Crusiss pokud nebude, nic se taky nestane.
Myslis jako avizovany obrovsky propad Scott?
Elektrokola taky moc nejdou.
Specifikuj bohatsi staty. Skoro si myslim, ze ta situace je tam stejna.
Tradeinn je ale v reálu takové odkladiště nepotřebných věcí. Ve skutečnosti to neni eshop jako jiný, dáváš tam krámy co nechceš za super ceny, proto ty jejich výprodeje.
Muze byt, ale nektery jejich ceny sou uplne neskutecny, nektery typy bot za 1/3 toho, co stoji tady, Vittoria plaste sem v TNT Graphen2 verzi koupil 2 za nejakych 800, i kdyz to nejspis byl nejakej sotek v systemu, nicmene mi je poslali :)
Edit: oba plaste dohromady za 800
Bral jsem tam sram asx dily (Force, rival), nebo gore gtx bundu (za 1850kc) a levneji to v Evrope nikdo nemel. Red kliky s wattakem meli o 2500kc levneji nez kdekoli jinde.
Zrovna ze by tohle byl srot si nemyslim.
Dobře blbě jsem to napsal, tak přebytky dovozců a výrobců. Něco jsme tam z bývalé práce prodávali taky. Je to takový velký outlet. Vím že mají super věci na prodej.
Taky mi nepřijde jejich nabídka jako výprodej přebytků. Mají tam podobnou nabídku jako jiné eshopy.
To pak prebytky prodava kazdy shop, protoze prodavaji veci, co si jiny shop nekoupil. :D
Vzdyt ja vim. Kupodivu.
Pro zákazníky to asi není úplně dobrá zpráva.
Jakmile se budou trošku víc cítit, ceny půjdou nahoru.
Na to by museli mít mnohem větší podíl na trhu. Pořád tu zůstává koloshop, kolokram, kupkolo. Samostatně jsou možná menší, ale jejich podíl na trhu je zajímavý.
S podobným business modelem, ale v nižší ceně, je mojekolo, které je předběhlo v počtu poboček. V kamenných prodejnách mají zase konkurenci sbcr, specialized story atd, které cílí na podobnou klientelu.
A vzhledem k tomu, jak internet a DHL zmenšili planetu je pro ně konstrukce i bike24, Sigma Sport, tradeinn, Direct sale značky kol a oblečení.
A pak ti, kteří obchodují po celé vertikále (od importu po maloobchod) s více značkami jako progrescycle.
Asi bych byl víc rýpaví , ale mnohé direct obchodní modely míří portfoliem mnohem výše. Bejkerror míří na takové to běžné domácí žvýkání. A skoro bych řekl že tam kde Canyon, Specialized začíná, oni končí :) .
Prosím nebuď. Umírají koťátka.
V oblečení jsou ve vyšší střední třídě (Castelli vs ds rapha, lecol ekoi). Kola mají BMC, pokud zdraží budou a jsou na úrovni odpovídající modelů Canyon i Specialized a nad Rosebike.
není jen silniční cyklistika…
Ekoi je vyssi stredni?
Coze? Proc?
Ne, direct sale.
To z toho moc pochopit nejde.
Ano, když to po sobě čtu s odstupem máš pravdu. Ekoi je nad Force možná na úrovni Sýkory. Nebo tam, kde byl Kalas před deseti lety.
Ekoi mi z pár zkušenosti připadá spíše jako nižší třída, nebál bych se ho zařadit jen kousek nad Force.
Je fakt, ze jejich marketing se spokojil s budovanim brandu akcema 40–60% takze platis jak za lepsi force a neco na tom bude. Takovy DHB, co si na tohle nehraje je imho lepsi
DHB zacinali taky slevami.
Neni to nahodou znacka CRC – tedy insolvence?
Asi tak nejak
Nedávno mi přišly MTB dresy a kraťasy( kromě dalších mnoha věcí za poslední rok) a kvalitativně je to naprosto super.
Nebo teď casual mikina s kapucí, super materiál.
Helmu Corsa Light za 900,– ani netřeba vyzdvihovat.
Jediná věc z těch mnoha od Ekoi, která mě zklamala jsou celoprstové MTB rukavice, protože potítko co na nich je je úplně k ničemu, pot jen roztírá. Oproti Fox Ranger nebe a dudy. Ale to je fakt jediná malá piha, jinak Ekoi super. Kromě něj vozím Silvini a z Ekoje mám pocit lepší.
Fox Ranger? Já tak nadšený nejsem, lezou mi z nich všemožné vlákna a dost to kazí dojem. Ale tak za 3 kila neřeším, platit za ně 7 nebo kolik stojí normálně, to bych asi na kvalitu nadával ještě víc.
No já je mám už spoustu let, možná že nějaký aktuální model už není co dřív:-)
Fox Ranger kraťasy – všechno dobré, střih, kvalitní, ale do prvního projetí bordelu a pokusu o vyprání bláta. Látka je taková, že jsem z ní nedokázal vyprat fleky, bohužel světle modrá barva, také to vypadá, že jsem se posral :).
Za ty peníze velké zklamání.
Jasne ale Silvini je taky znacka z budget spektra
kupuju Ekoi, vpodstate jenom pri 60–70% vyprodeji, kratasy s 6i a 8i hodinovou vlozkou jsou naprosto super, spodni trika za 400 mi prijsou vpohode, e termoregulacni dres na leto v kombinaci se spodnim natelnikem je pecka, ale pokud je Ekoi na urovni Force :D jak tu nekdo zminil, jaky kupujete tedy znacky …
diky
Santini ;-)
To se tak socialne jen tvari brand, levny znacky na dobry ceny fakt nemaj
Tak super ceny nemají ale stejně nemá ani pokud chce člověk něco lepšího. Tím nemyslím něco napřání ale normální veřejnou nabídku ze který si člověk může vybrat… Jako Vrčiho argument že maj BMC a Castelána… mno to asi nebude vše.
Přesně, domácí žvýkání. Hlavně elektro a pak pár hejlů, co se nechají hýčkat reklamou.
Podobnost se Sbcr je asi jako noc a den.
Nekupuju v Bikeru často, ale občas tam chytnu něco značkovýho ve slevě za slušnou cenu.
Naposledy Conti Cross King protection 2.2 za 1079 Kč, kupoval jsem tam Endura hadry. Jezdím okolo do práce a možnost vyzkoušení a osobního vyzvednutí je super.
Zajímavý srovnání. I když mi je firma canyon sympatičtější, tam kde canyon končí kvalitou spec ani nezačíná. Většina kol co začaly jako levnější (yt, canyon, commençal) size v posledních letech dost dohnalo ceny, ale minimálně rámy se kvalitou nedají srovnávat se S nebo SC. Tak nevím podle čeho hodnotíš :)
Můžeš být konkrétnější v čem podle tebe jsou na tom canyona spol s kvalitou špatně ? Tady na tom jezdí půl evropy a nějaký zásadní problémy jsem nezaznamenal – samozřejmě mimo známé kauzy stašího modelu hliníkového Spectralu.
Fakt by mě zajímala ta rozdílná kvalita kde hvězdné S začíná … zní to jako dost hloupá masírka.
Mám jich v okolí hodně a není jediný, co by si majitel nestěžoval na lupání/skřípání/vrzání. Většinou od novoty, servis nic nevyřeší a canyon se k tomu staví dost zamítavě. Já si koupit kolo za 100k, aby mi při každém šlápnutí vrzlo, tak mě asi s prominutím jebne :)
To jako chceš říct že Canyony hromadně vržou ? Kdežto S, Canony a Treky nevržou jo ? A Santa přece vrzat nemůže už z principu … :-D
A majitelem to zcela jistě vůbec není. Božínku to jsou kydy …
Hromadne vrzou sedlovky aeroadu a ty jejich rozstiple sedlovky vcls.
Specialized lupe vyjímečně. Od silnic po endura a ebiky.
U Cannondale by to mělo být ve výčtu vlastností. A Trek je z výroby nasucho – když to nikdo nerozebere tak lupe taky.
Zrovna Cannon bohužel kvalitou patří spíš mezi ty horší. Trek nedokážu posoudit, nevěřím hodně jejich výrobkům ale zas něco umí fakt dobře.
Nicméně hodně značek mě překvapilo spíš nemile když mi jich prošlo rukama víc – Rocky, Intense, I můj Knolly je tak nějak průměr. Myslel jsem že je to problém těch d2c značek, ale spíš je pár výjimek co to dělají dobře.
Za poslednich 5 let jsem koupil silnicky od Canyonu a BMC a tam rozdil v kvalite nevidim vubec. Predtim jsem mel i Spesla i Trek a bylo to srovmatelne.
Mtb jsem koupil Ht Spesl a fully Scott a Canyon. Canyon vrzal u vstupu hadicky a bovdenu ze zadni stavby do ramu, ale stacilo trochu vazeliny a dva roky klid. Scott zadne vrzani a pocitove to je o dost prijemnejsi kolo, i kdyz tezsi.
Z toho mi vychazi, ze Canyon dobre zvlada silnicky a HT, ale u fullu to neni uplne to prave.
SC fakt nevrže :) já jsem starý prase a kolo moc nemyju. sem tam vyčistím a promažu řetěz. Třeba teď jsem ho měl od listopadu zablácené (viz foto). O víkendu jsem promazal VPP a šel se projet. Po 4 letech ani náznak skřípnutí.
Jak ktery. Zadny kolo co znam neni bez problemu. Ac je podle me zkusenosti SC jedna z nejkvalitneji vyrabenych znacek (jasne ze se ozve nekdo se spatnou zkusenosti), porad je potreba se o to starat. Treba nekolik generaci Nomada kolem 2020 zraly loziska i kdyz tolerance byly ok. Minula generace SW Demo zas lozisko v hlavnim cepu nevydrzi nic moc. Kazdymu neco uleti, ale po rozebrani par set kol si clovek udela nejaky obrazek co uletava casteji :)
Je to tak, u mě santa cc cajk (kolem mě 3 kusy, jenom) a top zpracování
U hlíny mi učarovala přesnost RAAW, to jsou fakt precizně udělané rámy, ale i tak mi u Madonny hoří ložisko hlavního čepu, zkoušel jsem i jiné výrobce ložisek, a stejný výsledek. Křupe to v půlce sezony stejně zase
Starám se o všechny kola stejně a SC je fakt jinde. Ani bovdeny neklepou, nic.
Tak zrovna u SC mne dost zklamalo to že na rámu nemají vůbec žádný průchodky pro bovdeny a brzdový hadice. Prostě jen díra do karbonu a v tom lítá hadice a hotovo. Lítá tam prach a bordel, teče tam voda.
Vyšplíchávám wapkou a cajk
Tak jasne jde to řešit i takto. Ale mimo to že tam leze bordel ketrej z těch trubek musíš vyfoukávat stlačným vzduchem nebo vapkou tak se ty okraje odírají – jak rám , tak ty hadice. U tak luxusního rámu ketrej má být nejlepší v celé galaxii bych čekal nějaký inteligentní řešení s průchodkou a ne jen na prasáka díru do karbonu.
Nic se mi neodírá, nic moc mi tam neleze. Wapkou to řeším jen proto, že mám bezdrát a díry jsem nechal tak…
To nešlo přelepit nějakou ochranou fólií, izolační páskou, izolepou? :-)
Proč? Nic mi to nedělá v normálním provozu. V bahenních lázních nejezdím
No nemusel bys pak ty díry vyšplíchávat wapkou.
když kolo myju, na sekundu se zastavím u dírek na bowdeny, nic co by mě nějak zdržovalo
Tak já to mám v těch dírkách uplně na fest. Nikam mi nic nezapadává – nikdy jsem to nemusel řešit.
a jak to tím protahuješ když to máš jak píšeš nafest ?
Nevím, dělal jsem to jednou a od té doby jsem na to nešáh.
.
TVL co to tu vytváříš? Santa to má cajk, ok?
po letech provozu, čuně majitel
Jo vnitrni vedeni maji S a SC taky top. Demo to ma stejne, zadne pruchodky, sedi to tam vcelku na tesno. Zkratka takovych malych veci je ve finale dost a kdyz s kolem casto delas, je to znat. Kazdy to nemusi ocenit a s leccim se da zit. Lidi ale evidentne dost rychle zapomneli o kolik levnejsi ty „levny“ kola jako YT byvaly pred par lety. Ted jsou nekdy cenove srovnatelny se spickou, ale ramy jsou porad na stejne urovni jako kdyz byly levny.
Neni to zadnej hejt kdyby si to nekdo bral se svym YT/Cannon/Canyon/C… osobne. Moje kola taky nejsou dokonaly :)
jenže u S vy si taky byl o 50% vejš..... . ;-)
Z mojich zkušeností:
Napsal jsi to líp a výstižně :)
Canyon šel posledních pár let s kvalitou zpracovaní a konstrukce trochu dolů no. Detaily – řešení čepů zadní stavby, hůř přístupný, stycné plochy nejsou všude začištěné, ložiska odchazí rychle atd.
A Spešl taky neni svatej, byť má spolu se Santou zadní stavby zpracovaný imho špičkově.
Jak píšou ostatní, vrzání atd jsou důsledky. Příčina je většinou v nepřesné výrobě. Když skládáš tyhle kola, zadní stavba je často křivá a rovně to drží jen čepy které tam dostaneš když na tu stavbu páčíš silou, ložiska nakřivo atd.
Uživatel většinu nemusí poznat, ale když rozebereš několik kol denně do posledního šroubu, ty rozdíly jsou radikální. Hodně z toho v provozu nakonec ničemu nevadí a je problém spíš pri údržbě, ale hodně z toho způsobí právě to vrzání.
jenže to není o filozofické otázce jestli existuje technologicky zpracované lepší kolo. Ale o tom že firma/obchod o které bylo založeno vlákno ty lepší značky fakt nemá ve veřejné nabídce. A tvrdím ani v neveřejné. Není důvod abych za takovou firmu přišel že chci Santu , Sworkse nebo Mootse.
Tak já to chápal spíš tak, že se zvýšením cen chtějí přiblížit lepší konkurenci, což pro výrobce jakž takž funguje, možná i pro obchod když bude mít dobrý marketing :) Bikero neznám, mám to z ruky tak jsem možná mimo, jen se mi ráno nechtělo z postele :)
ech ty seš exot :)
Hele BejkError spíš osloví mimo silničářů borce, který než uprchlíci a gender ohrožuje cholesterol a impotence . A potřebuji světu ukázat zač je toho elektromotor… tak dost sarkazmu a ironie . Koukni na tu firmu vezmy značky a typy zboží . A jestli někoho oslovuje něco jako třeba Epic Evo , nebo Lt Canyon, na Santa, tak jde o dum dál… …tedy možná i levnejsi značky.
jenže srovnání udělej na Bejkerror , oni lepší S, ani základní SC nemají . Oni nemají ani komplet odpověď na porfolio Canyon natož YT
Optikou někoho kdo možná chce kompozit HT XC za 40–60 nižší střední, možná jsou super e-shop . Ale jestliže chceš vyšší středni a vyšší za 100+ to asi nebude dobrá adresa.....
Spojeni s Cycology dava smysl, prekryv znacek i zakazniku je maly, spojenim nemusi prijit o zakazniky s muzou snizit naklady.
jasně tim se dostáváš na začátek . Důvod je vylepšení profilu firmy optický zhodnocení a postavení pro prodej. Nikoliv pro delší provozování businessu.
Treba takovy In Time uz neni ani WeDo…
Ted realne – na prodej komu bys mohl takovy business chystat?
Leda Alza, Rohlik anebo Allegro…
A ty budou mit prachy na Nemce.
Za sebe to tady shrnu po precteni cele diskuze.
Radej bych jako zakaznik, kdyby cycology koupilo bikero a jelo dal svuj vykon. Cycology umelo sehnat produkty na kseft s lepsi cenou oproti konkurenci na cr trhu. Bikero mi prijde jako tuctovej preprodejce co nic zasadniho pro zakaznika nikdy nevyjednal a nenasel jsem duvod tam cokoli koupit.
Takze fuze za mne opet spise cesta k horsimu pro zakaznika. Co s tim dal bikero udela uz je mi jedno, lepsi to nebude.
+10
navíc BF nemusí být vůbec cílovka… předpokládám že budou cílit na lidi 50+ kteří hledají svoje první ekolo… proto ty kamené prodejny…
tzn. nemusí být špatné ukrást třeba pár zákazníku Mountfieldu…