• TeryPV

    Zdravím všechny.

    Tak nějak si nemůžu pomoct, ale musím si rýpnout…

    Díval jsem se na modely kol pro rok 2013 od různých výrobců a překvapuje mě vysoká cena kol při katastrofálním osazení. Prostě cena/výkon je hrozně vysoko. Navíc mi přijde, že výrobci značně zúžili portfolio výrobků.

    Jsem opravdu zklamaný a přijde mi, že modely 2013 nemá snad cenu ani kupovat.

    Jaký je na to Váš názor?

    0 0
    • goofy  

      Zvykej si, bude hur

      0 0
    • pee.tr  

      Zatím jsem procházel jen Supy a tam bych řekl, že zůstali víceméně na cenové úrovni předchozích let.

      0 0
    • strtom  

      To jsme na tom stejně, hledám nějaký upgrade za svého Stumpjumpera FSR 07. Moje představa je 29 ve zdvihu 110–120 a s remote lockout na řidítkách. Na výstavě jsem nic takového nenašel. Líbí se mi Scott genius, ale ten má katastrofální tlumič, radši bych tam viděl Fox v ceně od 65 000,– výš.

      Jinak jsem se ptal, u foxe kolik mě výjde předělat na kole CTD na fox remote,stojí to 2500 páčky + 1500 vršek na vidli + 5500 zamykání na tlumiči.

      Tak si nemám z čeho vybírat.

      0 0
      • kesu  

        nemyslím si, že tlumič na scottu bude katastrofální, tenhle je předpokládám od DT a skoro bych se podepsal, že bude chodit lépe (citlivěji) než obyčejnej fox float..

        0 0
    • MirosPikos  

      Hodnota peněz klesá s tím, jak centrální banky tisknou nekrytý banky chlape. Inflace je svinstvo!

      0 0
    • JakeF  

      Mně hlavně přijde, že to je strašně rozdílný… Osobně jsem vybíral na příští sezónu 29er ze 3 možností:

      Stumpjumper HT Expert (MOC 87k)

      Superfly SL Elite (MOC 120k)

      Cannondale F29 Carbon 2 (MOC 110k)

      Vždycky jsem měl Spešl za poměrně drahou značku, ale v tomhle srovnání vychází funkčně dost možná nejlíp, i když nebudu brát ohled na cenu. Lehkou výhodu by moh mít Superfly v rámu, ale když vidím, jak praskaj ty těžší rámy, tak tomu nevěřím. Cannondale má zase trochu výhodu v kolech, ale proti Spešlu ne tak velkou, RLka na Trekovi za 120k jsou výsměch zákazníkovi, ty jsem měnil i na kole za 40k. Spešl za stejný prachy už by ale zase byl na karbec kolech, což je zase jiná pohádka, i když osobně bych se o ně bál. Vidle jsou taky prakticky srovnatelný, osobně mi chodem u 29eru dokonce přišly RS lepší, než Fox i Lefty (a to jsem měl Fox vždycky radši, u Cannonu je zase škoda, že Lefty není v karbonu, pak by měla smysl i přes ten horší chod), jen je trochu škoda, že nemá pevnou osu.

      Takže za mě Spešl 2013 celkem adekvátní cena, Cannon klasika dražší, ale ještě opodstatněný a u Treku se asi zbláznili. Zvlášť co koukám na top za 200k (XX, SID bez Brainu a jenom RXL kola), kterej je o 25k dražší, než vymazlenej S-Works na XX1 a top karbonovejch kolech :D.

      0 0
      • Azmir  

        Mi přijde, že trek už blázní s těma cenama pár let.

        0 0
      • pee.tr  

        Dobrý jak někteří řešíme zdražení v tisísích, jiní jsou o řád výše :-D

        0 0
      • Necris  

        Pro mě dost velké zklamání.

        Specialized má výhodu i v Brainu, je to hrozně krásná věc. Trek ty 2013 totálně posral, resp. Gary Fisher sadu. O jejich novém rámu nikde nic konkrétního, samé obecné plky. Zbytek vyřadili některé modely a ostatní přestříkali jinou barvou. Klasika. Asi fakt dolehla krize.

        0 0
        • mirabike  

          hmmm.. top modely Treku za 199 litrů a na XT, nebo X0 notojetedaúpa­dekjaxviňa (:O

          0 0
      • Bombík  

        Tak nekupujte/nevy­birejte americka kola. Je to jednoduche. Napr. nemecka vychazeji mnohem levneji s lepsimi komponenty. Ze stoji vsechna za hovno, je nesmysl vzhledem k poctu brandu a typu uz se da vybirat. Chce to nebyt ve vleku k nejakemu brandu/marketingu..

        0 0
        • JakeF  

          Napadá mě Canyon a Rotwild ze značek, co bych jim věřil. Možná právě proto ani jedna z nich nemá karbonovej 29er, protože si na to ještě nevěří. Nějakej pseudovýrobce, co si na to nastříká loga mě nezajímá, to si ten rám můžu z Taiwanu objednat přímo.

          0 0
          • Hank Moody  

            Rotwild rozhodně má karbonové 29". Fully i HT. Viděl jsem je na vlastní oči na Eurobike. :)

            http://mtbs.cz/…41033837.jpg

            0 0
            • JakeF  

              Tam jsem nebyl, na stránkách je ještě nemaj… Canyon počítám s nějakýma taky časem přijde. Pak je otázka, jestli to opravdu bude o tolik výhodnější, než ten Spešl.

              0 0
              • Chlebovnik  

                Canyon má 29er carbon HTčka a 29er AL fully pro příští rok, objednat se dají za 4 dny (od 10.10).

                0 0
          • goofy  

            Karbon i 29" je na hovno, proto je nemaj :o)))

            0 0
    • gemini  

      Motá se to všechno v kruhu. Za poslední 3 – 4 roky jsme si zvykli na to, že kolo za 30 – 40 tisíc má solidní alu rám a je osazený Foxem, směskou SLX / XT ( Sram 7/9 ), dobrejma hydraulikama a i ostaní komponenty byly použitelný. Pamatuju ale dobu, kdy fox ( reba ) byl na kole od cca 80 tisíc nahoru a značkoví výrobci ( spešl, trek a spol ) se fulla za 80 tis nestyděli osadit deorkem…A ta doba se myslím zase pomalu vrací.

      0 0
      • TeryPV  

        No a to je právě to co nechápu…to si jako výrobci myslí, že nás rozmlsají a pak to zdraží :-O

        0 0
        • jIrI___  

          Všechno v přírodě se řídí Gaussovou křivkou a opakuje se v kruhu :)

          0 0
          • hony007  

            Jsem myslel, že sinusoidou, jednou dole, jednou nahoře.

            0 0
            • jIrI___  

              Však pokud mě má matematická paměť neklame :D, tak kruh je úsečka vykreslená sinusoidou.

              0 0
          • TeryPV  

            No zaplať pánbůh, že jsem si koupil kolo letos :-)

            0 0
      • zipoman  

        Sranda je, když si vzpomenu na Merida HFS 2000 nebo tak nějak, ta byla za 22 klacků na Foxu, sramu a celkově za tu cenu použitelná a cena/výkon na hony od dnešních kol.

        0 0
        • JakeF  

          Nemůžeš brát výprodejovou cenu už tak jednoho z nejvýhodnějších modelů toho roku proti doporučený MOC.

          0 0
          • zipoman  

            Pravda, nechal jsem se unést, ale najít vyvážený kolo v kategorii 30tis taky moc nejde a to se mi zdá už jako řádně drahý kolo (na můj vkus)

            0 0
            • Azmir  

              Co si předtavíš pod vyváženým kolem? Neberu doporučenou MOC, ale tedka není až takový problém koupit kolo na foxu a XT a hliníku kolem 30 a loni za to byl i carbon.

              0 0
              • JakeF  

                Je smutný, podle čeho hodnotíš kolo…

                0 0
                • Milvus888  

                  1+

                  0 0
                • Azmir  

                  A podle čeho ho mám hodnotit?

                  0 0
                  • JakeF  

                    Absolutní základ je rám – v první řadě geometrie, ve druhý řadě vlastnosti. Potom jsou kola… Vidlice dejme tomu taky, ale rozhodně to není tak, že by šlo jen o to, aby to byl nějaký vyšší model. Každýmu sedne něco jinýho a je potřeba vybírat podle sebe, stejně jako geometrii rámu. Jestli je tam XT, XX nebo nový Deore už je skoro jedno, pokud je dobře seřízený. Ale holt na to lidi letí, proto se na kola s Deorkem dává XTR šaltr :).

                    0 0
                    • Azmir  

                      Geometrii si každý musí zvolit sám a podle toho to brát až tak moc nejde, kdo ví co chce, tak si po tom jde, jde mi o to, že zipoman psal, že za 30tis se nedá koupit slušné kolo, což sem konfrontoval, protože se slušné koupit dá, rám v téhle ceně bývá kvalitativně ± stejný, akorát se liší geometrií, občas se najde nějaký carbon což je potom super, jestli osazeni deore nebo XT si myslím že rozhodně jedno není, jinak by si taky jezdil Deore a neměl na kole XX, co se kol týce, tak za slušnější kola řekněme beru RM3, to je ovšem jasné že u kola za 30 tis na slušné výbavě a všem podobném se neobjeví RM3 a zase jsem ani neviděl kolo, kde by to Deore třeba bylo, ale zase by tam byly RM3, vidlice už většinou bývá v téhle ceně Reba nebo fox, takže toho bych se nebál, takže furt nechápu co se ti nelíbí na tom, jak hodnotím kolo.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Osobně bych za 30k stavěl nejspíš právě na Deorku, Reconu, RM3 nebo Novatec+ZTR a nějakým slušným rámu. Osazení je stejně spotřebák a po sezóně se vymění, tak se může dát lepší potom při výměně.

                        Co se týče řazení, na příští rok jsem měl úplně původně v plánu stavbu a na S-Works rámovku bych dával XTčko. XX je za ty prachy výsměch a s příchodem Shadow+ šaltrů už pro něj není jedinej rozumnej důvod. Jinak samozřejmě v Deore vs. XT rozdíl je, ale je to hlavně o pocitu a trochu životnosti, funkčně Deore běhá slušně.

                        Jen jsem tím prostě chtěl říct, že hodnotit jako dobrý kolo podle toho, že je na něm XT a Fox, je trochu zcestný. Trochu jako hodnotit kvalitu auta podle toho, jestli má vyhřívaný sedadla a klimatizaci (s nadsázkou) :).

                        0 0
                        • pepek  

                          Vyhřívaný sedadlo je uplně nejvíc nejpodstatnější fičura (vyhřívám si záda při cestě z biku i v létě)

                          0 0
                        • Azmir  

                          Tady nejde ovšem o tom, jak bys stavěl ty, ale jak postaví výrobci, o tom je celé tohle vlákno nebo si ho snad nečetl? Někdo tady psal, že za 30 tis se nedá koupit slušné kolo, tak jsem psal, že v rámci možností se dají kola kolem 30 sehnatt celkem super a ty tu začneš psát něco o vlastní stavbě.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Tak stavěl bych tak, abych to považoval za dobrý kolo. Pokud mi to nabídne některý z výrobců, tak to radši vezmu od něj.

                            Ale celou dobu jde především o to, že kolo na XT a Foxu neznamená, že bude dobrý, pokud bude ošizený na rámu a kolech…

                            0 0
                            • Azmir  

                              Tak znova, bavíme se o kolech přímo od výrobců ne o skládačkách a když si takový chytrý, najdi mi nějaké kolo na jakékoliv výbavě, ale slušném rámu, dobré vidli a super kolech za 30, díky.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Já nikde nepsal, že se takový dělaj… Ale ono to tak je, výrobci dávaj lidem co chtěj a většina lidí rozhoduje jak ty. Kdo chce pořádný kolo, tak při nižším rozpočtu většinou buď u sériovky mění kola anebo staví.

                                Ty jsi dal jako příklad vyváženýho kola XT a Fox, což je podle mě nesmysl, i když XT je podle mě dneska nejrozumnější závodní sada a Fox nejlepší 26" vidle. Pokud to bude na blbým rámu a kolech, tak to prostě vyvážený kolo nebude. Bude to kolo na top vidli a sadě, ale na základním rámu a kolech. K XT a Foxu jsou vyváženej zbytek top karbec rám a kola na úrovni Crossmax SLR, DT240/ZTR Alpine/CX Ray, Fulcrum Zero.

                                0 0
                                • Milvus888  

                                  haibike hlina s foxem , na X9 , kola mavic crosstrail .. cena byla minulý rok nějaký 28 tisíc..

                                  ale ty brzdy trochu ojebali..

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Jo, tohle bych bral jako příklad celkem rozumně postavenýho kola, pokud není ten rám nějak špatnej… Ale zase pak těžko srovnávat, když do toho člověk začne tahat výprodejový kusy, kterých se za tu cenu prodalo pár kusů, jak jsem psal už hned v první reakci, která tuhle diskuzi rozpoutala :).

                                    0 0
                                    • Milvus888  

                                      jo jo je pravda že kolo s mavicama ,foxem a X9tkou nezeženeš za 30 tisíc pokud to není výprodej, (toto byl výprodej)

                                      0 0
                • strtom  

                  Kolo je jinak funkčně OK a nedám na něj dopustit. Ten mix komponent i když na první pohled nesourodá směska dohromady to funguje dobře a vyváženě, ale tyhle drobnosti prostě kazí dojem, když už vysolíš tolik prachů, tak by to mělo být poznat i na dizajnu a rez to teda hodně kazí.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Reaguješ na jinej příspěvek, ale už jsem si to našel :D. Za Avidy logicky Spešl moc nemůže, ale tak Avid jsou vůbec dost smutný brzdy a u Spešlu si toho taky všimli a loni osazovali Formule, letos Magury. Co se týče šroubů, tak si nejsem jistej, ale myslím, že ocelový šrouby se používaj na drtivou většinu sériovejch komponentů. Titan se používá výjimečně, většina tunerů si šrouby za titan mění sama. Nejsem strojař a nevím, jak funguje nerez, jestli splňuje nároky na bezpečnost, když to vezme nějaký 120kg BFU a ještě to přetáhne.

                    0 0
        • pepek  

          Sranda je, když si vzpomenu, že slušný kolo na pevné vidli stálo cca 22 tisíc-s kantíkama a 3×7 kvalty a elastomerová vidla k tomu stála: 7000.

          0 0
        • strtom  

          Sranda je, že se snaží prodat naleštěný prd za 100 klacků a já jim na to vždycky skočím(když si uvědomím že to je 1/3 ceny auta).

          Posledně mě nasral můj spešl za 100 litrů, když se na šroubech na představci a na brzdách Avid začala objevovat rez. Přímo v místech kde člověk celou dobu čumí když jede a jim je draho tam dát 6 nerezových šroubků aby to nevypadalo tak blbě a zákazník si nepřipadal jako okradený cigánama

          0 0
    • Necris  

      Protože to v posledních letech dost přepískli jak s počtem modelů, tak výrobci se nám rozmnožili. A vzhledem k tomu, že pro většinu lidí jsou kola navzájem dokonalý substitut a jediné čím je dokáží odlišit jsou nápisy jako „Deore“ a „XT“…není se čemu čudovat ;)

      0 0
    • Lsdenski  

      Hlavně mi přijde že kola jsou čím dál míň pěkná. Je to možná můj subjektivní názor, ale přijdou mi doslova děsná. Kde jsou ty doby kvalitních a taky krásných rámů jako Klein nebo Morati…

      0 0
    • misho  

      mňa by zaujmala tvorba ceny takeho bicyklika.

      http://www.specialized.com/…carbon29sram za xy peňazí a napr.

      http://www.ktm.cz/…ktm-250-exc/ ktorá stojí rovnako. moc tomu nerozumiem

      0 0
      • Milvus888  

        no u toho spešlu to je vlastně to nejlepší co můžeš dostat..

        no a u krosek ta cena teprve začíná…

        0 0
        • mathosh  

          to mi nepripadá ako vhodny argument :)

          0 0
          • JakeF  

            Jediným argumentem je tržní hodnota. Když za to lidi jsou ochotný ty peníze dát, proč by prodávali levnějš?

            0 0
            • misho  

              takže je to hovadsky predražené?

              0 0
              • Milvus888  

                ne

                0 0
              • JakeF  

                Ne… Vzhledem k tomu, že to je na nejmodernější sadě, karbonových kolech atp, tak ta cena ještě není tak šílená. Trek az tu cenu prodává hardtail na hliníkových kolech (přesněji by to měla být nějaká slitina se scandiem) a starší sadě XX :D. Musíš si uvědomit, že firma taky investuje hromadu prachů do vývoje, sponzoringu závodníků, marketingu atp, takže na tom nějaký zisk mít musí. Ale tak to je u všeho.

                0 0
                • mathosh  

                  Takže vývoj a testovanie rámu , pruženia , prevodovky , motora, bàzd atď- ktoré sú prepracovanejšie , výkonnejšie atď atď, sponzoring XY závodných tímov ( vrátane Dakaru atď) je lacnejší ako vývoj a testovanie biku ? :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Vidíš to jak Hurvínek válku… Samozřejmě jsou složitější a výkonnější, ale taky ta motorka nemá 9kg. Třeba taková XX1 kazeta je na výrobu sakra náročná. To samý karbonový ráfky, který maj počítám kolem 350g. Na tohle kolo se prostě používaj nejmodernější technologie v odvětví, top závodní motorky budou počítám cenou taky úplně jinde…

                    Ale hlavní je trh, nabídka a poptávka. Když to lidi za tu cenu kupujou, tak si to prostě natolik cení, že to můžou mít a tečka. Že pro někoho jinýho to tu cenu nemá je naprosto normální jev a učivo základů ekonomie na střední škole :).

                    0 0
                    • Azmir  

                      Co by to taky bylo za motorku co by měla 9 kg :D

                      0 0
                      • JakeF  

                        Věřím, že jsi pochopil, že jsem to nemyslel doslova ;-).

                        0 0
                    • misho  

                      Súhlasím aj nie. Predpokladám že chlapci z KTM a v dnešnom svete hlavne ich dodávatelia to tiež nerobia na kolene a používajú tie isté najmodernejšie technológie na výrobu ako tý zo sramu a … Že tie ráfky a iné veci vážia toľko koľko môžu vzhľadom na to že to nie je bicykel. No a potom je tu trh a cena a dopyt a preto sa znova pýtam – je to hovadsky predražené? :D

                      0 0
                      • JakeF  

                        Já netvrdím, že tam moderní technologie nevyužívaj. Ale třeba zrovna zpracování karbonu je proti hliníku úplně jinde. Když srovnatelně těžkej hliníkovej ZTR ráfek stojí něco mezi 5 až 10* míň, než karbonový, tak ta cena prostě naskáče. To samý XX/XX1 kazeta, kvůli pár gramům se dělá velká část z jednoho kusu… Jinak udělat karbonový díly na motorku by nebyl problém, třeba ty ráfky bez problémů, když už se dělaj i na auta. A cena by hned byla o 50 tisíc výš :).

                        A znovu odpovídám, předražený to není. Prakticky nevidím, že by jim něco zbývalo a vyprodávalo se to pak bez marže po sezóně. Z tohodle pohledu jsou předražený v MOC značky jako Haibike a Polygon, protože za MOC jsou prostě v převisu nabídky.

                        0 0
                      • mr.nikdo  

                        Dokud jsou lide, co si to koupi, tak ne ;-).

                        Nemluve urcite i o peneznim vyjadreni pridane hodnoty: Mam kolo jako zlaty olympionik…

                        0 0
                  • weekend warrior  

                    podle mě srovnáváš nesrovnatelné: supertop závodní kolo a hádám že průměrnou motorku, která by v tomhle setupu nevydržela pomalu ani jeden MX závod natožpak nějaké vícedenní enduro

                    jinou věcí a i s tím související je také to, kolik se prodá kol, kolik motorek a kolik k tomu originál továrních dílů bez kterejch to prostě nepojede…u kola potřebuješ od výrobce v podstatě jen rám…

                    0 0
                    • misho  

                      ale vlastne šak prečo nie. aspoň môže predavač povedať: 100 tisíc sa ti zdá za bicykel veľa? šak pozri na tento za 200. tak čo by si chcel. :D a hlavne sa nad tou cenou netreba moc zamýšľať lebo by ste ešte na niečo prišli a to nikto nechce.

                      0 0
                      • weekend warrior  

                        ale urcite je zajimave to, ze si clovek spis koupi zcela zbytecne zavodni kolo, ktere muze stejne slouzit i jen na pojezdy na nakup, nez ze by si na totez koupil zavodni motorku ci auto…coz bude hlavne asi dano propastnym cenovym rozdilem a hlavne i rozdilem mezi obcanskym a zavodnim nastavenim, ktere je silne v neprospech pro civilni pouziti…

                        0 0
                • pepek  

                  No ale to KTM to dělá za rakouský platy, ne za čínský. Peníze do marketingu sype min. stejný, o výrobní ceně ani nemluvě.

                  0 0
          • joudys  

            další rozdvojená osobnost na BF?

            0 0
    • Marek K1  

      Mňa dosť sklamal Cube. Tohto roku majú z modelov LTD len tri verzie a každú len v jednej farbe. Ceny šli tiež pekne hore a vidlicu Fox má až vyšší model Reaction.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.