Zdravím, chtěl bych se Vás zeptat na zkušenosti s těmito náboji. Jak je na tom Novatec A291/F482SB Bitex RaR10/RaF12 a Powerwar R13. Které z těchto modelů by jste volili a proč?Díky
Zdravím, chtěl bych se Vás zeptat na zkušenosti s těmito náboji. Jak je na tom Novatec A291/F482SB Bitex RaR10/RaF12 a Powerwar R13. Které z těchto modelů by jste volili a proč?Díky
Mám r13 na silničce, letos kolem 6k km a úplně v pohodě. Žádná vůle, ořech taky bez problémů,ani není omačkaný od kazety. Teď se ho chystám rozdělat v rámci údržby.
Pokud máš Alu unašeč na kazetě, tak by se to kousat nemělo no. Pak dej vědět, jak dopadla rozborka :) Budu rád za info.
O ložiska ani moc nejde. Mám k nim dobrý přístup,tak se případně vymění. Důležitější jsou pro me ořechy a jejich rohatky.
Ještě 1 otázka. Všechna ložiska se časem unaví. Ve většině těhle náb jsou TPI nebo NBK a ty vraj moc nevydrží. Za jaké je měníte? S Ezo,Skf a Nsk člověk chybu neudělá,ale jsou celkem drahé. Ezo 6802 2RS 150 Kč. Je i nějaká jiná alternativa? Co třeba FBJ? Jaké mazivo používáte na mazaní ložisek. Rád bych pod prachovku něco přidal. Z výroby tam bude určitě prd.
150 za lozisko je moc? stejne bych tam dal DT, treba i touto cestou . Jake planujes dat rafky a draty?
Dráty P20/Z24 CN Aero 424 + mosaz niple (ebay za 1300 komplet). Rafky Remerx RTX. (cca 900). Chtěl jsem se vejít do 5k a atakovat 1500g.
Jo, to je presne cesta, jak si postavit kola, na kterych se bude porad neco sr…
+1 :-)
A co je na nich špatně? Když si odmyslím ty low-end naby. Niple mosaz,ta by měla držet. CN 424 jsou imho solidní dráty a na RTX jsem kritiku taky neslyšel. Tak co upravit,aby to bylo ok?
Nejake Remerxy jsem mel posledni dobou pod rukama a kvalita me extra nepresvedcila. Proste low cost rafek se vsim vsudy. O par set korun draz se daj sehnat DTcka R460, ktery jsou sice na plaste, ale zas bezdusove a minimalne maji rovne boky a sedi kolikovany spoj. Naby nevim, ale ruzny zkazky o cinskych nabach me vetsinou nepresvedcily usetrit na nich a pak menit v sezone loziska. Fakt bych se v teto cenove relaci nehnal za gramy.
No původní sestava byla Novatec A291SB/F482SB + DT Competition + DT Niple Mosat + DT R460. Cenově asi 5300Kč a váha cca 1530g. Ráfek jsem vybral právě kvůli možnosti bezduší, ale nakonec jsem si říkal, že bych po 10 letech rád vyzkoušel galdy. Proto ty RTX. Doporučíš nějaký jiný galuskový ráfek na 20/24 drátů? Ohledně náb je to těžký. Rozpočet je omezený a DT 350 stojí pár 6000 no.
uz jsem nekolik setu na Jawax pletl a vzdy bez problemu......ber to jako moznou alternativu https://www.biketone.cz/…i_d2992.html
No minimálně ten ráfek je zajímavý. Dobrá váha, je vyšší než RTX a malinko širší. A sedí počet děr :)
Ten Javax je enormně úzký – jen 18,5 mm. Zohledni i zamýšlenou šíři gald (Mavic na svůj 21mm Open Pro T doporučuje galdy široké jen 20–22 mm.).
Máš pravdu,galdy budou 23 nebo 25, takže ráfek to chce 22mm? Tipuju
jestli chceš galdu 25mm tak ráfek pokud oval tak i 26mm v nejširším místě, pokud A-shape tak 23–25
Zas bych to nebral jako dogma. Je to trend poslednich let. Driv se v klidu vozily (a vozi) cx galdy na Reflex rafcich.
Nakonec to stejně skončí u R460 a bude po prdeli, protože vyber z galuskových rafků není :)
460 pro jistotu zas ted nejsou k sehnani :-/ Chtel jsem prepletat svoje zadni na 32d a pak jedny cely kola 20 a 24 a nic. (24 jsem nasel ale ostatni ne)
Koukám ze koloshop má všechny počty děr na dotaz. Ten mavic by už lezl do peněz. 1500 za jeden je dost no.
jasně no, ale když je ta možnost. Přijde mi, že pak má galda lepší podporu ráfku, když foukáš opět dle moderních trendů nižší tlaky, vozím tak 85/90 psi na sucho v One 25mm
Asi bych taky volil širší ráfek,kdybychv měl foukat nižší tlaky.
Al je v galdovejch ráfcích vytlačovaný karbonem – s tím se s aktuálnějším profilem dostaneš o 100+ g níže.
Superstar vidí Al díru na trhu https://www.superstarcomponents.com/…ar-rim-t.htm
Vůbec tuhle značku neznám. Nějaký reference máš?
Superstar je kšeft a pokud vím, dává si dělat různý ráfky a výrobce neuvádí. Chtělo by to více technických dat. Pavé jsou dlažební kostky. A píšou, že i na cyklokros – tak snad vědí na kolika drátech to vozit (když vrtají jen 20 a 24 děr). Hed a Velocity dělají srovnatelný ráfky těžší, Mavic lehčí, ale pro min. 32 drátů.
Další galda je od Mavicu, ale je drahá a má moc děr. A nebo se hold smířím s faktem, že nebudou galdy.
Koupil bych v tehle cene Aksia nebo z kola sundany Ksyria a neresil kraviny.
Neresim kraviny, jen hledám alternativy. Chci si kola složit a vyplést sám. Prostě si to chci zkusit. A nikdo neuškodí si rozšířit obzor co se nabídky zboží týče.
Ok, proc ne. Jen proste necekej zazraky. Osobne bych se drzel spis zavedenych znacek a neresil vahu. Klidne bych koupil jete naby od DT, zkontroloval vymenil ci jen domazal nejake lozisko, k tomu nejake zakladni kovane draty do DT ci Sapimu, mosazne niple a klasicka klasika pro galdy jsou Mavic Reflex rafky. Takova kola ti vydrzi desitky tisic km a budou lehka a spolehliva a v budoucnu i bez problemu prodejna za slusnou cenu.
Bitex mám na silnici a zatím drží. Pár lidí co znám to jezdí i na bajku a taky žádná krize. Do novatecu už bych nešel, třikrát a dost stačilo a powerway neznám
Zapletl jsem na různých Bitexech už spoustu kol (mtb i silnice) a žádný se mi nevrátily s problémem. I svoje silniční kola mám na Bitexech a spokojenost.
U Bitexu se mi líbí řešení ořechu. 6 západek za sebou v jedné řadě mě přijde lepší než 3 páry ve dvou řadách jako u Novatecu.
co si pamatuju.. tak Bitexy se dost resily na Weightweenies jako budget naboje pro lehky kola a cinsky karbony.. dost lidi to tam pletlo jako treningace a zimaky a byly na to pozitivni ohlasy co se zivotnosti tyka. netusim jestli to ma nejakou vypovidajici hodnotu.
Powerway/Bitex jsou nejčastější náby na který pletou maloseriový vyplejtači, teda občas na to nechají dát svůj brand ale v zásadě tyhle náby jsou na mnoha kolech, kde by to člověk nečekal. Myslím brandy jako TWE, Spinollo,…
I některá kola od Pancho
Tak zrovna na spinollu a pod bych necekal nic jinyho nez bitex/novatec/pw
No ale asi to nemůžou být takový křápy, protože halda lidí je třeba se Spinollo spokojená. Bitexi na mě dělají dobrý dojem. Powerway je jejich kopie, tam nevím co si myslet.
nebo bitex i powerway budou ze stejný fabriky jen jinej brand
Já nepsal že jsou špatný. Jsou to kvalitní lehký levný náboje. Měl jsem je a na nový kolo na nich budu asi zase stavět kola.
Presne. Muj lehkej Bitex 185g zadni naba jezdi po 8 tisicich jak novej, suchy pouziti. Na maratony i enduro jsem taky par kol na Bitexu mel a no problemo. Jen to chce zalepit kontra matky a vycistit od te vazeliny co tam cpou seriove. Ale to je tak klasika i u Novatecu atd…jako budget spolehlivy naby uplne ok. Na bikovem orechu jsem dokonce vyndaval tri praporky kvuli odporu a taky bez potizi.
Ty Bitexi se mě opravdu líbí. Hlavně RAF12 a RAR9. Dohromady 278g a cena poloviční proti DT 350. Celá sada ložišek EZO by pak vyšla na cca 900.
Tak 8t za sucha vydrzi cokoli. Chleba se lame pres zimu a nebo po par desitkach tisic.
Silnici jezdím pouze za sucha a v zimě běhám. 8tisic km jsou pro mě 2 sezony. Cili moje požadavky by to v pohodě splnilo. I kdyby měl po 2 letech ty ložiska vyměnit za EZo. Ty už pak vydrží déle.
To jo, ale spatnej orech by uz dostal celkem na frak a tady v pohode. A par destu taky probehlo. Na crossech to taky klukum maka. Za tu cenu dobra naba.
Ještě Vás zneužiju. Ráfek DT SWISS R460 a náboje Novatec A291SB a F482SB. Předek 20 drátů + 12mm niple. Zadek 24 drátů + 12mm niple. Vypočetl jsem podle kalkulátoru délku drátů a byl bych rád, kdyby mě nato někdo koukl, jestli je to dobře.
Oprava údajů: Přední mě vychází 284mm a zadní 290/286.
Pro kontrolu
Jako zajímavá alternativa se jeví náboje American Classic. Přední Micro 58 a zadní RD 205. Slušná váha a cena páru kolem 3000. Líbí se mě výška příruby zadního náboje. Kratší dráty přinesou vyšší tuhost a snížení váhy. Máte nějaké zkušenosti?
Zkusenosti je tu zpousta, staci hledat. Vesmes ne zvlast pozitivni co se tyce lozisek. Ja byl vcelku spokojen. Firma ale ukoncila na zacatku roku cinnost, takze si s pripadnym nakupem pospes.
Zprávu o konci AC jsem četl v 53×11. Zajímalo by mě, jak se bude řešit záruka/servis. Nějaké info jsem našel, ale už bylo celkem letité. Problémy s ložiska asi znamenají problém s utěsněním náboje.
Ty náboje byly a jsou uz cca od r. 2000 stejné. Prední silniční Micro 58 nemá utěsnení žádné. Zadní dvě prachovky. Za mě dobrý, když do toho člověk nepere wapkou.
Ještě dodám k zadním přírubám – zas mají menší rozteč. Ve finále je to hodně diskutabilní, zda to je či není výhodné.
Jestli seženeš párek za 3000, tak bych do toho šel. Náby jsou krásně jednoduché a výměna ložisk za nějakou ověřenou Čínu je za pár korun. Kdyžtak napiš, pošlu ti link na výrobce ložisek (ne jen překupníka), Kvalitativně dobré.
Dají se sehnat za 2900 ve verzi 24/28 děr :) což je přesně to, co potřebuju. Pokud by si měl tip na slušný ložiska, tak určitě nepohrdnu…
Technická. Mám doma Powerway R23. Je tam ořech Campagnolo a potřeboval bych Shimano. Nejsem si ale jistý, jestli tam pasuje ořech z Novatecu a pokud no, jaká verze kompatibility to je? A2? B1, B2? Díky za nápady.
"Podle tohoto ":https://www.aliexpress.com/…4246077.html by tam měl jít ořech Novatec.
Řešil jste někdo u těchto nábojů radiální výplet pro 28/32 drátů? Nikde nemůžu najít informaci o tom, zda jsou pro radial vhodné. Díky
Zdravím, nevíte kde sehnat těsnění na ořech náboje Powerway R13? Tohle prostě nejde do náboje. Náboj má vnitřkem 42mm a těsnění má 43mm a dostat tam prostě nejde :(
Ve speciálkách, jako jsou: Elotechnik, Prumex, Pikron, Mateza, ses díval?
Mateza má pobočku v Jihlavě, kde dělám. Ale nějak nevím, pod čím to hledat.
Nemohl by to být nějaký v-kroužek? Hledal jsem to do noci a nenašel nic tomu podobného.
Tesneni netreba.
Jojo, je tam zcela zbytečné…
Je. Ja rozkuchavam kazdy Bitex a pokud nemyjes wapkou a jednou za 14 dni pri myti to omrknes, tak je to uplna pohoda. Na silnicce naprosto bez potizi a bajk taky. Prezilo mi to treba dvoudenni Blinduro v totalni bahenni lazni a pohodicka. A mnohem lepe se to toci. :-) Samozrejme pro lidi, kteri jezdi, dokud jim nepraskne ram a na kolo nesahaji to neni. :-D
No nevím. Něco by tam být přece mělo ne. Takhle všechno půjdu přímo do ložiska v těle náboje. Je to na CX kolo. Takže voda bahno wapka a podobně
Ji tak na cx jo…ale stejne ho to nezachrani. :-))
No nezachrání, ale sezonu to přežije. Nehodlám to co měsíc měnit, protože jsem tam nedal těsnění :( Jenže ať hledám co hledám, tak prd. Leda celej ořech…
Sezonu v krosech neprezije nic, pokud to nejsou 2 zavody. :-)
A co třeba poradit, kde to sehnat? Tohle plkání mě moc nepomůže.
Spis nechapu, co resis. Kdyz chces brat cx jen trosku vazneji, tak stejne potrebujes dvoje rezervy a nahradni orechy jsou totalni spotrebak. Jestli resis kazdou petikorunu, tak napis do Spinolla nebo Equinoxu a poptej si nejaky zniceny orech a z toho to prehod. A nebo si orizni ten co mas a napasuj to tam, podmazni nejakou odolnejsi vazelinou. Ale je to stejne uplne jedno. Tyhle naboje neprezijou myti wapkou, loziska vyreznou, tak jako tak a budes to muset resit. :-)
Záplety mám dvoje. Jedny na suché tratě a druhé do mokra a bláta. To kolo beru wapkou od jara průběžně celý rok a ložiska jsou pořád ok. Pětikorunu? Novej ořech z Číny 700Kč a v ČR 1000Kč. Jen se mě to fakt nechce kupovat kvůli debilnímu těsnění za pár korun, které ale pravděpodobně nebude v ČR k sehnání. Staré upravit nejde, je to nějaký plast s gumou.