• Cavendish

    Zdravím, chtěl bych se Vás zeptat na zkušenosti s těmito náboji. Jak je na tom Novatec A291/F482SB Bitex RaR10/RaF12 a Powerwar R13. Které z těchto modelů by jste volili a proč?Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Doktorzet  

      Mám r13 na silničce, letos kolem 6k km a úplně v pohodě. Žádná vůle, ořech taky bez problémů,ani není omačkaný od kazety. Teď se ho chystám rozdělat v rámci údržby.

      0 0
      • Cavendish  

        Pokud máš Alu unašeč na kazetě, tak by se to kousat nemělo no. Pak dej vědět, jak dopadla rozborka :) Budu rád za info.

        0 0
    • Cavendish  

      O ložiska ani moc nejde. Mám k nim dobrý přístup,tak se případně vymění. Důležitější jsou pro me ořechy a jejich rohatky.

      0 0
    • Cavendish  

      Ještě 1 otázka. Všechna ložiska se časem unaví. Ve většině těhle náb jsou TPI nebo NBK a ty vraj moc nevydrží. Za jaké je měníte? S Ezo,Skf a Nsk člověk chybu neudělá,ale jsou celkem drahé. Ezo 6802 2RS 150 Kč. Je i nějaká jiná alternativa? Co třeba FBJ? Jaké mazivo používáte na mazaní ložisek. Rád bych pod prachovku něco přidal. Z výroby tam bude určitě prd.

      0 0
      • Rubi  

        150 za lozisko je moc? stejne bych tam dal DT, treba i touto cestou . Jake planujes dat rafky a draty?

        0 0
        • Cavendish  

          Dráty P20/Z24 CN Aero 424 + mosaz niple (ebay za 1300 komplet). Rafky Remerx RTX. (cca 900). Chtěl jsem se vejít do 5k a atakovat 1500g.

          0 0
          • jecnak  

            Jo, to je presne cesta, jak si postavit kola, na kterych se bude porad neco sr…

            0 0
            • Rubi  

              +1 :-)

              0 0
            • Cavendish  

              A co je na nich špatně? Když si odmyslím ty low-end naby. Niple mosaz,ta by měla držet. CN 424 jsou imho solidní dráty a na RTX jsem kritiku taky neslyšel. Tak co upravit,aby to bylo ok?

              0 0
              • jecnak  

                Nejake Remerxy jsem mel posledni dobou pod rukama a kvalita me extra nepresvedcila. Proste low cost rafek se vsim vsudy. O par set korun draz se daj sehnat DTcka R460, ktery jsou sice na plaste, ale zas bezdusove a minimalne maji rovne boky a sedi kolikovany spoj. Naby nevim, ale ruzny zkazky o cinskych nabach me vetsinou nepresvedcily usetrit na nich a pak menit v sezone loziska. Fakt bych se v teto cenove relaci nehnal za gramy.

                0 0
                • Cavendish  

                  No původní sestava byla Novatec A291SB/F482SB + DT Competition + DT Niple Mosat + DT R460. Cenově asi 5300Kč a váha cca 1530g. Ráfek jsem vybral právě kvůli možnosti bezduší, ale nakonec jsem si říkal, že bych po 10 letech rád vyzkoušel galdy. Proto ty RTX. Doporučíš nějaký jiný galuskový ráfek na 20/24 drátů? Ohledně náb je to těžký. Rozpočet je omezený a DT 350 stojí pár 6000 no.

                  0 0
                  • avionic  

                    uz jsem nekolik setu na Jawax pletl a vzdy bez problemu......ber to jako moznou alternativu https://www.biketone.cz/…i_d2992.html

                    0 0
                    • Cavendish  

                      No minimálně ten ráfek je zajímavý. Dobrá váha, je vyšší než RTX a malinko širší. A sedí počet děr :)

                      0 0
                      • Pán z Dubu  

                        Ten Javax je enormně úzký – jen 18,5 mm. Zohledni i zamýšlenou šíři gald (Mavic na svůj 21mm Open Pro T doporučuje galdy široké jen 20–22 mm.).

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Máš pravdu,galdy budou 23 nebo 25, takže ráfek to chce 22mm? Tipuju

                          0 0
                          • McBlacky  

                            jestli chceš galdu 25mm tak ráfek pokud oval tak i 26mm v nejširším místě, pokud A-shape tak 23–25

                            0 0
                            • jecnak  

                              Zas bych to nebral jako dogma. Je to trend poslednich let. Driv se v klidu vozily (a vozi) cx galdy na Reflex rafcich.

                              0 0
                              • Cavendish  

                                Nakonec to stejně skončí u R460 a bude po prdeli, protože vyber z galuskových rafků není :)

                                0 0
                                • jecnak  

                                  460 pro jistotu zas ted nejsou k sehnani :-/ Chtel jsem prepletat svoje zadni na 32d a pak jedny cely kola 20 a 24 a nic. (24 jsem nasel ale ostatni ne)

                                  0 0
                                  • Cavendish  

                                    Koukám ze koloshop má všechny počty děr na dotaz. Ten mavic by už lezl do peněz. 1500 za jeden je dost no.

                                    0 0
                              • McBlacky  

                                jasně no, ale když je ta možnost. Přijde mi, že pak má galda lepší podporu ráfku, když foukáš opět dle moderních trendů nižší tlaky, vozím tak 85/90 psi na sucho v One 25mm

                                0 0
                                • Cavendish  

                                  Asi bych taky volil širší ráfek,kdybychv měl foukat nižší tlaky.

                                  0 0
                          • Pán z Dubu  

                            Al je v galdovejch ráfcích vytlačovaný karbonem – s tím se s aktuálnějším profilem dostaneš o 100+ g níže.

                            Superstar vidí Al díru na trhu https://www.superstarcomponents.com/…ar-rim-t.htm

                            0 0
                            • Cavendish  

                              Vůbec tuhle značku neznám. Nějaký reference máš?

                              0 0
                              • Pán z Dubu  

                                Superstar je kšeft a pokud vím, dává si dělat různý ráfky a výrobce neuvádí. Chtělo by to více technických dat. Pavé jsou dlažební kostky. A píšou, že i na cyklokros – tak snad vědí na kolika drátech to vozit (když vrtají jen 20 a 24 děr). Hed a Velocity dělají srovnatelný ráfky těžší, Mavic lehčí, ale pro min. 32 drátů.

                                0 0
                • Cavendish  

                  Další galda je od Mavicu, ale je drahá a má moc děr. A nebo se hold smířím s faktem, že nebudou galdy.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Koupil bych v tehle cene Aksia nebo z kola sundany Ksyria a neresil kraviny.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Neresim kraviny, jen hledám alternativy. Chci si kola složit a vyplést sám. Prostě si to chci zkusit. A nikdo neuškodí si rozšířit obzor co se nabídky zboží týče.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Ok, proc ne. Jen proste necekej zazraky. Osobne bych se drzel spis zavedenych znacek a neresil vahu. Klidne bych koupil jete naby od DT, zkontroloval vymenil ci jen domazal nejake lozisko, k tomu nejake zakladni kovane draty do DT ci Sapimu, mosazne niple a klasicka klasika pro galdy jsou Mavic Reflex rafky. Takova kola ti vydrzi desitky tisic km a budou lehka a spolehliva a v budoucnu i bez problemu prodejna za slusnou cenu.

                        0 0
    • McBlacky  

      Bitex mám na silnici a zatím drží. Pár lidí co znám to jezdí i na bajku a taky žádná krize. Do novatecu už bych nešel, třikrát a dost stačilo a powerway neznám

      0 0
    • Chaingang  

      Zapletl jsem na různých Bitexech už spoustu kol (mtb i silnice) a žádný se mi nevrátily s problémem. I svoje silniční kola mám na Bitexech a spokojenost.

      0 0
      • Cavendish  

        U Bitexu se mi líbí řešení ořechu. 6 západek za sebou v jedné řadě mě přijde lepší než 3 páry ve dvou řadách jako u Novatecu.

        0 0
        • TJK  

          co si pamatuju.. tak Bitexy se dost resily na Weightweenies jako budget naboje pro lehky kola a cinsky karbony.. dost lidi to tam pletlo jako treningace a zimaky a byly na to pozitivni ohlasy co se zivotnosti tyka. netusim jestli to ma nejakou vypovidajici hodnotu.

          0 0
          • McBlacky  

            Powerway/Bitex jsou nejčastější náby na který pletou maloseriový vyplejtači, teda občas na to nechají dát svůj brand ale v zásadě tyhle náby jsou na mnoha kolech, kde by to člověk nečekal. Myslím brandy jako TWE, Spinollo,…

            0 0
            • Chaingang  

              I některá kola od Pancho

              0 0
            • JMT  

              Tak zrovna na spinollu a pod bych necekal nic jinyho nez bitex/novatec/pw

              0 0
              • Cavendish  

                No ale asi to nemůžou být takový křápy, protože halda lidí je třeba se Spinollo spokojená. Bitexi na mě dělají dobrý dojem. Powerway je jejich kopie, tam nevím co si myslet.

                0 0
                • McBlacky  

                  nebo bitex i powerway budou ze stejný fabriky jen jinej brand

                  0 0
                • JMT  

                  Já nepsal že jsou špatný. Jsou to kvalitní lehký levný náboje. Měl jsem je a na nový kolo na nich budu asi zase stavět kola.

                  0 0
          • JFtryall  

            Presne. Muj lehkej Bitex 185g zadni naba jezdi po 8 tisicich jak novej, suchy pouziti. Na maratony i enduro jsem taky par kol na Bitexu mel a no problemo. Jen to chce zalepit kontra matky a vycistit od te vazeliny co tam cpou seriove. Ale to je tak klasika i u Novatecu atd…jako budget spolehlivy naby uplne ok. Na bikovem orechu jsem dokonce vyndaval tri praporky kvuli odporu a taky bez potizi.

            0 0
            • Cavendish  

              Ty Bitexi se mě opravdu líbí. Hlavně RAF12 a RAR9. Dohromady 278g a cena poloviční proti DT 350. Celá sada ložišek EZO by pak vyšla na cca 900.

              0 0
            • jecnak  

              Tak 8t za sucha vydrzi cokoli. Chleba se lame pres zimu a nebo po par desitkach tisic.

              0 0
              • Cavendish  

                Silnici jezdím pouze za sucha a v zimě běhám. 8tisic km jsou pro mě 2 sezony. Cili moje požadavky by to v pohodě splnilo. I kdyby měl po 2 letech ty ložiska vyměnit za EZo. Ty už pak vydrží déle.

                0 0
              • JFtryall  

                To jo, ale spatnej orech by uz dostal celkem na frak a tady v pohode. A par destu taky probehlo. Na crossech to taky klukum maka. Za tu cenu dobra naba.

                0 0
    • Cavendish  

      Ještě Vás zneužiju. Ráfek DT SWISS R460 a náboje Novatec A291SB a F482SB. Předek 20 drátů + 12mm niple. Zadek 24 drátů + 12mm niple. Vypočetl jsem podle kalkulátoru délku drátů a byl bych rád, kdyby mě nato někdo koukl, jestli je to dobře.

      0 0
    • Cavendish  

      Jako zajímavá alternativa se jeví náboje American Classic. Přední Micro 58 a zadní RD 205. Slušná váha a cena páru kolem 3000. Líbí se mě výška příruby zadního náboje. Kratší dráty přinesou vyšší tuhost a snížení váhy. Máte nějaké zkušenosti?

      0 0
      • jecnak  

        Zkusenosti je tu zpousta, staci hledat. Vesmes ne zvlast pozitivni co se tyce lozisek. Ja byl vcelku spokojen. Firma ale ukoncila na zacatku roku cinnost, takze si s pripadnym nakupem pospes.

        0 0
        • Cavendish  

          Zprávu o konci AC jsem četl v 53×11. Zajímalo by mě, jak se bude řešit záruka/servis. Nějaké info jsem našel, ale už bylo celkem letité. Problémy s ložiska asi znamenají problém s utěsněním náboje.

          0 0
          • jecnak  

            Ty náboje byly a jsou uz cca od r. 2000 stejné. Prední silniční Micro 58 nemá utěsnení žádné. Zadní dvě prachovky. Za mě dobrý, když do toho člověk nepere wapkou.

            Ještě dodám k zadním přírubám – zas mají menší rozteč. Ve finále je to hodně diskutabilní, zda to je či není výhodné.

            Jestli seženeš párek za 3000, tak bych do toho šel. Náby jsou krásně jednoduché a výměna ložisk za nějakou ověřenou Čínu je za pár korun. Kdyžtak napiš, pošlu ti link na výrobce ložisek (ne jen překupníka), Kvalitativně dobré.

            0 0
            • Cavendish  

              Dají se sehnat za 2900 ve verzi 24/28 děr :) což je přesně to, co potřebuju. Pokud by si měl tip na slušný ložiska, tak určitě nepohrdnu…

              0 0
    • Cavendish  

      Technická. Mám doma Powerway R23. Je tam ořech Campagnolo a potřeboval bych Shimano. Nejsem si ale jistý, jestli tam pasuje ořech z Novatecu a pokud no, jaká verze kompatibility to je? A2? B1, B2? Díky za nápady.

      "Podle tohoto ":https://www.aliexpress.com/…4246077.html by tam měl jít ořech Novatec.

      0 0
    • Cavendish  

      Řešil jste někdo u těchto nábojů radiální výplet pro 28/32 drátů? Nikde nemůžu najít informaci o tom, zda jsou pro radial vhodné. Díky

      0 0
    • Cavendish  

      Zdravím, nevíte kde sehnat těsnění na ořech náboje Powerway R13? Tohle prostě nejde do náboje. Náboj má vnitřkem 42mm a těsnění má 43mm a dostat tam prostě nejde :(

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Ve speciálkách, jako jsou: Elotechnik, Prumex, Pikron, Mateza, ses díval?

        0 0
        • Cavendish  

          Mateza má pobočku v Jihlavě, kde dělám. Ale nějak nevím, pod čím to hledat.

          0 0
        • Cavendish  

          Nemohl by to být nějaký v-kroužek? Hledal jsem to do noci a nenašel nic tomu podobného.

          0 0
      • JFtryall  

        Tesneni netreba.

        0 0
        • Cavendish  

          Jojo, je tam zcela zbytečné…

          0 0
          • JFtryall  

            Je. Ja rozkuchavam kazdy Bitex a pokud nemyjes wapkou a jednou za 14 dni pri myti to omrknes, tak je to uplna pohoda. Na silnicce naprosto bez potizi a bajk taky. Prezilo mi to treba dvoudenni Blinduro v totalni bahenni lazni a pohodicka. A mnohem lepe se to toci. :-) Samozrejme pro lidi, kteri jezdi, dokud jim nepraskne ram a na kolo nesahaji to neni. :-D

            0 0
            • Cavendish  

              No nevím. Něco by tam být přece mělo ne. Takhle všechno půjdu přímo do ložiska v těle náboje. Je to na CX kolo. Takže voda bahno wapka a podobně

              0 0
              • JFtryall  

                Ji tak na cx jo…ale stejne ho to nezachrani. :-))

                0 0
                • Cavendish  

                  No nezachrání, ale sezonu to přežije. Nehodlám to co měsíc měnit, protože jsem tam nedal těsnění :( Jenže ať hledám co hledám, tak prd. Leda celej ořech…

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Sezonu v krosech neprezije nic, pokud to nejsou 2 zavody. :-)

                    0 0
                    • Cavendish  

                      A co třeba poradit, kde to sehnat? Tohle plkání mě moc nepomůže.

                      0 0
                      • JFtryall  

                        Spis nechapu, co resis. Kdyz chces brat cx jen trosku vazneji, tak stejne potrebujes dvoje rezervy a nahradni orechy jsou totalni spotrebak. Jestli resis kazdou petikorunu, tak napis do Spinolla nebo Equinoxu a poptej si nejaky zniceny orech a z toho to prehod. A nebo si orizni ten co mas a napasuj to tam, podmazni nejakou odolnejsi vazelinou. Ale je to stejne uplne jedno. Tyhle naboje neprezijou myti wapkou, loziska vyreznou, tak jako tak a budes to muset resit. :-)

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Záplety mám dvoje. Jedny na suché tratě a druhé do mokra a bláta. To kolo beru wapkou od jara průběžně celý rok a ložiska jsou pořád ok. Pětikorunu? Novej ořech z Číny 700Kč a v ČR 1000Kč. Jen se mě to fakt nechce kupovat kvůli debilnímu těsnění za pár korun, které ale pravděpodobně nebude v ČR k sehnání. Staré upravit nejde, je to nějaký plast s gumou.

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.