Ahoj, můžete poradit s výběrem blatníků na silničku, (Trek Domane šířka plášťů 28) uvítám vaše reálné zkušenosti s konkrétním modelem díky.
Ahoj, můžete poradit s výběrem blatníků na silničku, (Trek Domane šířka plášťů 28) uvítám vaše reálné zkušenosti s konkrétním modelem díky.
Reálnou zkušenost mám s Crud Roadracer MK3 na pláštích GP5000 šíře 25mm.
A ta je jaká?
Mám je taky, 17mm ráfek, pláště Vittoria Rubino Pro 25mm a sedí v pohodě, jen to chce trošku poladit při instalaci a dát si záležet :)
Spolu s 28mm plášti jsem je nezkoušel, ale na zimu více než 25mm neplánuji.
Jak píše „hrota“, chce to trošku vyladit při instalaci a nemohu si stěžovat.
Odkud jste je kdo brali?
merlincycles.com
jak dlouho trvalo doručení prosím? nedoplácel jsi nic?
Koukal jsem do mailů a nakonec to bylo tak, že jsem objednal na merlincycles, balík se někde zatoulal, tak jsem to zrušil a vzal to přímo od crudu. Tam to bylo trochu dražší. Merlin mi peníze vrátil.
Mně došly od Merlin Cycles dneska. objednával jsem 22.2. Nedoplácel jsem nic. :)
V pár vláknech už se to tu za poslední dva roky řešilo – já vozím na zimáku SKS Race Blade XL.
Mám originál Bontrager, sice dražší, ale přesně pasují.
Presne tak.
a to su konkretne ktore?
Tak jasná věc! Naper tam toto a budeš v pohodě… Specialized Dry Tech 35mm
Díky za info, má někdo ,,SKS GERMANY Bluemels Set 28" zkušenosti díky.
28 na 28 gumy bude asi málo. Je potřeba trochu širší. SKS bývají v pohodě. Ty jejich dělené kraviny u brzd moc ne, ale ty celé, dlouhé už ano. Levné blatníky, co dají pár zim..
Pokud by byl zájem, můžu ty SKS raceblade pro XL nechat za 500kč. Měl jsem je gravelu, ten jsem předělal na silničku a jezdím jen za pěkného počasí. Měl jsem je na gravelu asi 4× a kupoval jsem je někdy v září 2020.
Tak je hoď na bazar…
SKS Race Blade XL mám na zimáku a můžu doporučit
Ahoj, zajimalo by me kdyz na tech raceblade pro xl neni na prednim kole pred brzdou ta dalsi cast blatniku , tak jestli nestrika nahoru voda a do ksichtu?
Nestříká…
Všem díky za reakce.
Obnova tématu!
Existují nějaké opravdu funkční a stabilní blatníky na silničku, která nemá montážní body pro blatníky a ani tam není zadní můstek mezi vzpěrami vidlice? Silnička s kotouči, pláště do 30mm..
Nebo naopak – dají se blatníky, které se montují do přípravy, nějak stabilně připojit na takový rám?
Představuji si maximálně efektivní blatníky, vzadu až ke šlapacímu středu a vepředu dostatečně dlouhé, aby nebyly přerušené pod korunkou vidlice a směrem dopředu dostatečně dlouhé. S případným prodloužení spodní části předního blatníku počítám.
Složitost instalace ani rychlost sejmutí nehrají roli. Blatníky by tam měly být pořád a nebudou se sundávat.
řešení je na téma „jak to zbastlit“
samotné blatníky- SKS, ty stříbrné. dle šířky plášťů , resp nejširší co se vejde do rámu. S dvojitýma vzpěrama (tj na každé straně máš takové V- dva dráty.)
k vzpěrám v místě kde mají být chyceny k montážním bodům zadní stavby přišroubuješ plíšek s 2 dírami a jednou dírou provlékneš rychloupínák. (TJ zvenku vidlice) Pokud nemáš rychloupínák, vhodné objímky na sviskou vzpěru a „nějak“ vymyslet uchycení na straně brzdy. Hodně inspirace najdeš mezi úchytkami nosičů Sport Arsenal.
https://www.sportarsenal.cz/…u-na-kole-2/?… (proti stavu před 10 lety toho mají míň)
oblast horního(zadního) můstku bych řešil dvojicí (pogumovaných) objímek propojených páskem plechu ke kterému bych chytl blatník. objímka ± taková:
https://www.conrad.cz/…rann-1383268
Oblast spodního můstku… zde přesně nevím, pokud je kolo „horší“ tak navrtat nýtovací matici do středové mufny.
Přední blatník: Pokud není díra ve vidlici ->do vidlice zespodu vrazit speciální špunt „hmoždinkový princip“, stáhnout ho šroubem který drží blatník
± toto https://www.kupkolo.cz/…board_z3835/, nebo to nahradit kusem gumy mezi dvěma podložkami.
Vzpěry viz zadní blatník.
Co ty Crud Roadracer zmiňované v prvním příspěvku?
Ja mam na zimaku starsi MK2 a aby fungovaly uspokojive ina skupinovy vyjizdky, musel jsem dobastlit superlehky zasterky (folie s „pateri“ z placatyho nerez dratu od steracovy gumky) a extra vzperu udelanou ze spic, aby se to nemrskalo. Jsou lehoucky a mely docela dobre vyreseny uchyceni na ram bez ocek (ty stary). Trochu boj aby to nekde nesoupalo, ocel ram s malyma mezerama.
Ty mám taky, zkušenosti hodně podobné, jsou sice subtilní, ale fungují velmi dobře. Ale mám obavu, že u širších ráfků a plášťů by to už nedali – místa v nic není moc. Zase na druhou stranu ty jejich úchytky by se daly použít na připevnění něčeho robustnějšího, jen nějak vyřešit upevnění u krku přední vidlice.
Tyhle si dokážu přestavit jako zálohu na jedničce, ale jako permanentní řešení na bahňákovi mi úplně ideální nepřijdou. Zase na druhou stranu verzi Mk2 vozím v zimě k plné spokojenosti už drahně let.
Asi nejlépe plastové objímky od SKS o správném průměru (přizpůsobí se i oválným trubkám) a k nim blatníky od Bontrageru (lepší a stabilnějsí než SKS)
Ty objimky jsou jen na veliky prumery.
Jo jo, na tyhle blatníky jsem se díval a hodně se mi líbí.
Díky za typ na objímky, můstek se dá taky nahradit, ale pořád přemýšlím, jak nahradit uchycení pod korunkou vidlice. Ale nějaká pevnější dobře držící páska by to asi měla udržet. – minimálně tady mu to drží údajně dobře.
a jak vypadá ta korunka vidlice?
nemá zespodu alespoň malou díru?
můžeš dát fotku?
Zkusím na něco přijít…
Pokud by se to mělo realizovat, tak by to bylo na Endurace CF
Dírka tam není a říkám si, jestli bych se odhodlal ji tam vyrobit sám :-)
Pokud se nepletu tak karbon ->
(příp chytit zdrhovacími páskami)
Napadá mě nalepovací velcro páska. Budu řešit stejný problém – přichytím to právě tou velcro páskou.
Uvidíme jak to dopadne, Pořád je možnost, že bude kol os přípravou, ale nechtěl sjem si hned dopředu zavřít cestu i tímhle směrem, pokud by se to dalo nějak efektivně vyřešit. Ty Bontrager blatníky se mi líbí, byl to favorit hned od začátku, hlavně proto, že to možná půjde na Treka s montážními body.
Páska by to asi mohla udržet, kdybych to lepil, tak bych na kontaktní plochu mezi plech a korunku dal oboustrannou pěnovou pásku a celé to z horní strany zajistil Gorilla páskou, která drží opravdu dost.
Stačí délka toho předního blatníku? Líbí se mi tam držák na blikačku/odrazku, to bych určitě využil.
Oba blatníky jsem nakonec nastavoval, ale já je mám cca 5 let staré a ty novější jsou maličko delší. I tak ale přední blatník zepředu trochu nastavím a dolů dám delší zástěrku. Zadní jsem měl nastavený u přesmyku takovou ploutvičkou, aby mi nelítal bordel na řetěz – viz foto v textu
Jo, tak popisuješ přesně, co jsem předpokládál.
Taky se mi nelibí, jak je ten zadní kolem středu otevřený. To prodloužení vypadá, jako bys použil čast z výše zmiňovaných Crud MK II.
Z čeho je ta ploutvička? Vypadá to dobře. Já mám na stejném místě vytvarovanou tlustší fólii, což je taky funkční, ale estetický nic moc…
Ploutvicka a horni nastaveni predniho blatniku je z Crudu.
Na měšťákovi jsem měl taky vidlici bez díry a blatník mi držel čtvereček obyčejného samolepícího suchého zipu z galanterie v ceně pár korun, jedna část nalepena na blatníku a druhá zespodu vidlice. Překvapivě to drželo lépe, než jsem očekával :)
Na boky blatníku jsem udělal dvě dvojice dírek a přichytil stahovacíma páskama pod korunkou na horní konec nohou. Sice to není moc estetické. ale drží to dobře.
Blatníky jsou super, protože přežijou i jízdy v terénu a ani tam se moc neklepou. Lákaly mě ještě Hebie z hliníkového profilu , ale vzal jsem nakonec na další kolo znova Bontragery – kvůli ceně (i když ta se už blíží) a hmotnosti.
Letos jsem taky vybíral a nakonec jsem sáhnul po SKS Raceblade Long. Mám to na Cannondale SuperSix Evo s rychloupínákem a ráfkovými brzdami. Při jizdě se to trochu třepe, ale jinak to pobere dost vody. Jiné řešení s dělším blatníkem bez nějakého bastlení a pro kolo bez montážních děr jsem u nás neviděl.
Na ráfkové brzdy byly dělaně Crud Roadracer II, ale je to starý model a už se asi nebude dát sehnat.
Já jsem klasické dlouhé blatníky na CX kolo, bez přípravy na ně, zbastil takto. Drží to už několik let a jen občas někde vyměním zzz pásku. Na zadní stavbě dole, mi velmi pomohly závitové vložky do rámu a dal jsem tam speciální „adaptér“ :) K čemu tam ale původně byly jsem se nikdy nedozvěděl.
Na těch spodních závitech mám namontovaný stojánek. Ale že by k tomuto účelu sloužily i na CX kole se mi nějak nechce věřit :)
Jedině, že by to mechoši dávali závoďákům v depu na stojánek. To by byla pr.del při předávce :D
Tohle je totiž opravdu závodní kolo a proto nechápu k čemu to tam tedy je.
Taky hezká inspirace.
Na ty vzpěry se to dá asi vždy nějak vymyslet, různých objimek ze světel a odrazek mám za ty roky doma dost. Takže „kritický moment“ je uchycení předního na korunku.
Asi bude nejjednodušší koupit slušně blatníky do přípravy a zkusit to nabastlit na mojí jedničce, a když to bude držet, tak si pak event. můžu dovolit koupit i toho Canyona. Fakt necháp,u proč kolo téhle kategorie tu přípravu nemá. Zvláště když tam jsou třeba úchyty na horní rámovce pro brašnu.
Díky všem za postřehy a nápady.
Hazu na endurace tohle a prijde mi to funkcni, ac to neni az k stredu a pred vidli https://www.decathlon.cz/…R-p-X8515529?…