Ahoj,
neco jsem uz nasel, nicmene se nejednalo moznosti vymeny rovnych riditek za vlastovky…
Po cca 1,5h jizdy me boli na prave strane lopatky nahoru ke krku… neni to nic strašnýho, ale …
Myslíte, že by bylo řešení výměny za vlaštovky?
Ahoj,
neco jsem uz nasel, nicmene se nejednalo moznosti vymeny rovnych riditek za vlastovky…
Po cca 1,5h jizdy me boli na prave strane lopatky nahoru ke krku… neni to nic strašnýho, ale …
Myslíte, že by bylo řešení výměny za vlaštovky?
zkus vyměnit za choopera..
palec nahoru!
Vyměň mozek za procesor. Stačí nějaký slabý dvoujádro, garantuju zvýšení efektivity přemýšlení až o 400%.
řešením bude:
a)srovnání posedu
b)cvičení (posílení, ale i protahování)
U toho a) jsou vlaštovky jednou z možných variant. Ale lepší radu než vyzkoušet to Ti nikdo z B-F nejspíše nedá bez toho, že Tě viděl, viděl Tvůj posed a hlavně měl s podobnými věcmi reálné zkušenosti, většina lidí tu umí hlavně fantazírovat a rozvíjet teorie jako právě teď já:-)
Bez vyjímky souhlas. Mimochodem s podobnou věcí mám docela problém, pouze s tím rozdílem že dokud jsem jezdil s vlaštovkami co byly na novém kole z výroby, bylo to hrozný. Vyměnil jsem za o 6cm uzší rovná řidítka (přihnutá jen k sobě) a je to mnohem lepší. Nemůžu říct že by to bylo jen tím, že jsou to „nevlaštovky“, šlo hlavně asi o tu šířku.
Ale tím se vracím ke tvým radám – srovnání posedu má asi největší vliv. Do posedu já osobně zahrnuju i správnou šířku řidítek což u mě je hodně málo pro zdejší módu vozit 700 na XC. Neřekl bych že nejezdím nepřiměřeně lehký sjezdy svýmu kolu. Naopak si myslím, že na HT tomu dávám slušnou čočku, ale ty širší rodla mi prostě dělaly opravdu problémy. Obávám se, že už na myšlenky zbytečně nabaluju příliš mnoho balastu. Takže shrnutí: SPRÁVNÝ POSED = 90% ÚSPĚCHU (můj názor a zkušenost)
dobre, spravnym posedem mate namysli vysku ci zklopeni sedla?
Dik
Nejde jen o sedlo, jde o polohu těla na kole. Každý má jiné tělo s jinými proporcemi a proto se tak poskládá jinak a vyhovuje mu jinak nastavený posed. Tedy od délky nohou a poměrů jejich částí se odvíjí výška sedla a jeho předozadní poloha, abys nešlapal pod sebe nebo před sebe (trošku v tom hraje ohled o rozsah pohybu končetin). Sklon sedla má zase kromě sedacích partií (a otlačených inštrumentů) vliv na to, kolik váhy přenášíš na ruce (skrze záda a ramena). Pak délka rámu, představce, sklon představce a šířka řidítek ovlivňuje zase naklonění trupu dopředu, což zase souvisí s ohebností zad a délkou paží… a nakonec šíře a úhel řidítek má vliv na šíři úchopu (šíře ovlivňuje i předklonění), polohu ramen, lopatek atd a úhel zase na polohu zápěstí a jejich ohnutí. A malinko jsem zanedbal vhodné nastavením kufrů…
A teďka POZOR: co je správně pro jednoho, to druhýmu nebude vůbec vyhovovat. Tohle přesně závisí na postavě a proporcích každého jednotlivce. Proto hledání posedu je často na měsíce nebo roky pokusů a když to člověk naladí, tak pak chodí jak magor a hlídá, aby mu to někdo nerozházel:-)
Nebo vymění kolo a ladí nanovo…
…aha:) takže se s tim smířim a třeba si zvyknu;-)
no něco málo zkusim, ale pokud to nepůjde nnějak jednoduše, tak se na to vyprdnu.
Díky!
Drtivá většina bolestí zad se dá odstranit pravidelným protahováním a celkovým posílením břišních a zádových svalů. Všechny ostatní uváděné pseudopříčiny a jejich řešení pružením a křesloidním posedem jsou zpravidla jen výmluvy na vlastní lenost.
přesně!:-)
jj v techto nazorech se shodujete, tzn začnu tam.
vyska a poloha riditek, tj. posed taky zalezi na zpusobu jizdy, ja napr. mam posed na svem kole (HT) vyladen tak, ze mi vyhovuje uplne skvele pro me jezdeni. Kdyz ale jedu delsi vyjizdku napr. s manzelkou (tedy pomalu) zacne mi najednou posed nevyhovovat, nemuzu se usadit, asi bych instintivne volil riditka vys.
Evidentne pri intenzivnejsim zpusobu jizdy vice sily z nohou nadzvedava zadek a i sila v rukou je jina (casto clovek strida tahani/opirani se a ty zmeny pusobi pozitivne proti unave zad) a tedy celkove telu vyhovuje polozenejsi posed.
Pak jeste co clovek jezdi. Napr. na HT mam cilene o 2–3 cm delsi posed nez na fullu. Vyhovuje mi to tak protoze jezdim na HT rychleji delsi cesty a (vetsinou) snadnejsi teren. Stejne, kdyz vyjedu na HT na asfalt (na fullu na asfaltu nejezdim vubec), automaticky se jeste posouvam na sedle dozadu a chytam se vepredu za rohy.
Jaký vliv může mít otočení představce do negativu?
Po delších vyjížďkách mě začalo bolet v kříži. Řídítka oproti sedlu nijak zvláště nízko nemám (je to vidět na fotkách). Původně jsem myslel, že by to mohlo být tím, ale když vidím jaké posedy mají někteří na HT, tak to asi tím nebude. Chci zkusit otočit právě představec do negativu a tím přenést více váhy na ruce a myslím, že by to kříži mohlo ulevit. Je to blbosT?
Blbost to neni, muze to pomoct, ale muze se to i zhorsit, podle toho kde je problem. Kdyz mas predstavec v negativu tka jsou zada vic vodorovne a dostavaji min narazu.
Právě že oblast bederní páteře dostane ještě větší záhul. Negativ představce v tomto ohlednu rozhodně neulehčí přetížené oblasti.
Myslim, že nejjednodušší je vzít 4 nebo 5 imbus, dle šroubů a zkusit to otočit, uvidíš co na to záda. Já třeba měl rovný řídítka a představec do negativu, pak jsem to dal pryč, koupil vlajdy a dal jiný představec a do pozitivu a vida, nemůžu si stěžovat :) Chce to vážně zkoušet a najít si svůj posed. Je to jako se sedlem, prdel si řekne. :)
mě právě bolelo jako jeho za tou lopatkou nakonec na obou stranách. A měl jsem ho v negativu. Dal jsem do pozitivu a mnohem lepší.
Teoreticky nejaka zmena by ti mohla na cas pomoct, ale riesenie by to nebolo.
Nebolia ta vlastovky ale vlastne telo, tak ries problem tam kde je.
prvni skutecna rada. taky jsme mu tu mohli napsat, at pred jizdou slupne ze ctyri brufeny a zada ho zarucene bolet nebudou ;-).
:)) je to jedno možné řešení.
jó, fotroj sem ted´ dával kratší a vyšší představec, a vlajdy a záda ho už nebolej :)
Nesedis denne dlouho u PC? Na stejnem miste me boliva taky a davam to za vinu tomu, ze mam porad pravou ruku na stole a drzim v ni mys (tzn mam prave rameno vys)…
denne 10h u compu…to by mě ale nenapadlo že by to mohlo být tím:)
břicho :-) to je základní věc proti bolení zad!:-)
myslíš tím, věnovat se tomu aby břicho přibralo na průměru?:)
no jedině tak aby se ti opřelo a horní rámovou trubku:-)
teď vážně, chce to posilovat břicho je prostě základ – většina bolestí zad je způsebená ochablým břichem popřípadě i ochablým zádovým svalstvem…- v dnešní době bych řekl nic neobvyklého:-)
no jedině tak aby se ti opřelo a horní rámovou trubku:-)
teď vážně, chce to posilovat břicho je prostě základ – většina bolestí zad je způsebená ochablým břichem popřípadě i ochablým zádovým svalstvem…- v dnešní době bych řekl nic neobvyklého:-)
no nebudu si nic nalhavat, je to tak… a jelikoz to pisete vsichni tak se budu muset zacit trochu hejbat i jinak nez pomoci slapek:((
to bude o presvedcovani sebe sama:)
Nejhorší, co své páteři můžeš provést, je dlouhodobé nehybné sezení.
no jo, ale vysvetli to memu zamestnavateli:)
Zkus si prosadit v práci gymnastický míč a sem tam si posedět při práci na něm. Změní Ti držení těla a zapojí svaly na zádech.
Zkus kondiční posilování, nějaké cviky doma na krční a zádové svalstvo, na internetu najdeš plno cviků. A souběžně bych zašel párkrát na masáže, když to nepomůže, tak bych laboroval s kolem. A před jízdou se nezapomeň protáhnout a prohřát svaly, než jim dáš na kole změnu oproti normálu.
Ÿkusim to! ;-)
zkus si pohrat s vyskou sedlovky. ja kdyz treba kolo prevazim a pak nandam sedlo treba i o pul cm niz nez je ok, tak to hned nepoznam. az tak po 10 km, kdy se zacne ozyvat neskutecna bolest zad..