Mám na silničce pumpu na rámu, která drnčí a nevypadá ani hezky. Chtěl bych vozit něco v dresu. Proto jsem přemýšlel buď o této pumpě: www.ravx.com/…ualXPro.html
Nebo bombičkách. Ale s bombama nemám žádnou zkušenost. Můžete mi někdo prosím poradit?
Mám na silničce pumpu na rámu, která drnčí a nevypadá ani hezky. Chtěl bych vozit něco v dresu. Proto jsem přemýšlel buď o této pumpě: www.ravx.com/…ualXPro.html
Nebo bombičkách. Ale s bombama nemám žádnou zkušenost. Můžete mi někdo prosím poradit?
Chces radu? Vem pruhlednou izolepu a drncici pumpu v pulce prilep k ramu. Mam to takhle uz nekolik let. Funguje to, nedrnci to a v dresu mam misto na tratovky atd.
Na bombicky zapomen – ty jsou na zavody… ;-)
S tou izolepou je to divný. Při potřebě pumpy ji musím odlepit, všechni bude od ní polepený. No nevím. Proč nejsou bombičky vhodný pro trénink? Kvůli ceně? Zase tak často nemám defekt. Je ještě nějaká jiná nevýhoda bombiček?
Kdysi jsem měl „pumpu“ na obyčejný sifónovky a mám dojem, že kolo rychlejc měklo. Prej to souvisí s velikostí molekuly, nebo co. A na bajka by nemusela jedna bombička stačit. Ale tady je řeč o silničkách, že.
Co to je s tím měknutím a velikostí molekuly není to nějaká blbost?
no pokud bys foukal heliem tak ne – standartni duse fakt pro helium bude propustna vic nez pro vzduch (tedy O2 a N2) nicmene pro CO2 je to blbost vzdyt ta molekula je daleko vetsi nez vsechny predesle:-)
většinou prý bombička vystačí i na MTB. sice větší objem,ale zase menší tlak. Ale bez záruky, někde em to jen četl, jako ryzí amater-popojížděc bez závodních ambicí s bombičkama fakt nemám žádnou zkušenost
s 16g bombičkou nafoukáš MTB plášť 26× 2,0 na cca 30–35 psi. Dá se na něm v pohodě jet.
Jojo, vždyť říkám…sem pozorný čtenář :-)
Bombičky na trenink jsou vhodné jen na trenink používání bombiček při závodu (aby tě nic nepřekvapilo), na vyjížďky to je opravdu zbytečný když navíc to stejně (podle rozměru pláště) většinou musíš ještě dofouknout tou zastaralou pumpičkou:<))
Co je na izolepe divnyho? Sam rikas, ze zas tak casto defekt nemas a pokud dokazes od 10cm izolepy(elektrikarsky pasky) vsecho polepit – tak jsi dost „sikovnej“ Jinak nerikal jsem ze nejsou vhodny, ale dat na treninku 80kc za nafouknuti gumy, HE?! Pricemz budu pocitat, ze mas plynulou regulaci prutoku vzduchu, protoze stat sam 80km od baraku v lese s dvouma prazdnejma bombickama a prazdnou gumou, by mohl bejt docela dobrej zazitek.. :-)
Foukat kolo bombickama je docela draha zalezitost ;) Jinde nez na zavodech to nema vyznam.
Nestává se mi, že bych měl defekt nějak často, tak jednou za 2 měsíce a proto pokud jedu sám a nalehko, vezu jenom náhradní duši a bombičku, vejde se mi to do malinké podsedlové brašny a oprava je dílem okamžiku. Pokud jedu něco delšího a třeba s přítelkyní beru pumpu a lepení do camelbagu. Bombička má dvě zásadní nevýhody. Za prvé, jedna nenafoukne kolo tak jak bych si představoval, na dojetí nejkratší cestou domů to stačí, ale je po vyjíždce. Za druhé, v případě druhého defektu tlačíš až domů (stalo se mi jednou). :-) A dvě bombičky už zaberou místa jako malá pumpa. Bombička pumpu určitě nenahradí, na kratší výlety je ale lepší než nic.
Bombičky sou dobrá věc – pokud ti nevadí cena proč ne. Jediný problém nastane když máš víc defektů co pak. Dřív sem bombičky vozil, ale dnes mám na rámu kvalitní pumpičku s dobrým drřákem nic neklepe ani nepadá.
za ty prachy na 160 psů výkon solidní pumpa…
Ještě otázka, zda to ta pumpa opravdu zvládne (těch 160 psů). Než jsem prodal silničku, tak jsem vozil pumpičku, která měla uvedený maximální tlak 100 psů. A foukal jsem s ní naštěstí pouze jednou (víc jsem defektů na silničce nestih) a nafoukal jsem to na 90 psů a ještě jsem měl orvaný ruce, jak se tomu nad 70 už vůbec nechtělo.
Já mám spíš zkušenosti s tím, že pumpa by to i zvládla, ale přece jenom čím větší tlak, tím víc za to musíš zabrat a nad nějakých 70 PSI, což je u silničky naprosté minimum, riskuješ, že to přeženeš a urveš ventilek. Několikrát se mi to stalo. Možná to jde ale touhle pumpou snadněji a podobný problém nehrozí.
No to je právě problém pumpičky, že musíš tolik tlačit. Pokud je přepínání na vyšší tlak, tak se dá s poměrně malou silou foukat i na vyšších tlacích. Ale má to málokterá pumpička.
Pochopitelně – jak to napsal Kubad v příspěvku níže. Já jsem bohužel zvolil co nejmenší pumpu, proto je na silničku skoro nepoužitelná.
přesně, stalo se mi to už 2× na crossu s galusk.ventilkem..
Foukal jsem uz mnoho galusk ventilku, silnici i bika, ale ze bych urval ventilek?!? Takhle sikovnej sem teda nebyl… ;-)
Seš prostě dobrej
Jde to pumpička je na to uzpůsobena , je poměrně úzká a delší, už jsem si to zkusil :-) (čím je užší tím menší sílu potřebuješ, ale zase musí být delší zdvih kvůli množství vzduchu)
já silnici foukám velkou pumpou Topeak (JoeBlow Max), uvádí tlak 160 psů a když foukám na 120, musim trochu nadskočit, abych to tam narval, pokud ta malá udává 160, beru to s rezervou na 120 a to je fpoho :)
Záleží na konstrukci, něch 120 psů není až takový problém. Ale nevím kolik opravdu zvládne nezkoušel sem to.
Taky se dělaji pumpičky s přepínáním velký objem/vysoký tlak. Myslím, že třeba Park tool.
Já bombičky vozím jen na silničce, protože tu malou pumpou nenatlakuješ tak, jak z bombičky nebo z kompresoru. Navíc tolik neriskuješ to, že uvalíš při pumpování ventilek. Rychlejší měknutí jsem nezaznamenal. Na biku to považuji za drahou záležitost (kromě závodů), ale pokud na to máš, proč ne.
kup si kejml…
je mi sice jasný, žes tohle číst nechtěl, ale je to pravda;-p
Na silničku Camel? Aha. Dík za radu.
Já už jsem si párkrát na silničku vak vzal. A šlo to:-))
Ja ho tam vozim furt a pohoda :)
jj silnicka s camelem jede stejne dobre jako bez… i pri zavode :)