Ahoj,
chci se zeptat majitelu Nokon brzdoveho a radiciho setu bovdenu na jejich zkusenosti s provozem, instalaci a treba i vahovou usporou oproti klasice, jestli je poznat rozdil v presnosti razeni atd.
Díky ;-)
Ahoj,
chci se zeptat majitelu Nokon brzdoveho a radiciho setu bovdenu na jejich zkusenosti s provozem, instalaci a treba i vahovou usporou oproti klasice, jestli je poznat rozdil v presnosti razeni atd.
Díky ;-)
Mám je na silničce, pocítil jsem lepší chod řazení a hlavně brzd. Designově je to pecka. U MTB bych váhal, protože se mi nelíbí jak vypadá prověšenej na větších délkách a už jsem viděl pěkně vydřenej elox při ješždění v bordelu. Na silnici tutovka, na bajka na nějakou leštěnku, na zimáka ne a na závoďáka jen jako spotřebák… toliko za mě:-)
Souhlas. Jen dodam, ze neni uplne jednoduchy Nokon spravne namontovat, aby se nikde nelamal a dobre tesnil. Jinak krome obcasnyho vrzani – spis na biku nemam nejmensi potize. Naopak mi lanka a cely system bowdenu vydrzi podstatne dyl bez zasahu. Samozrejme pak netreba menit cely Nokon, ale staci vnirni vedeni. A jinac samozrejme se tu o Nokonech hodne napsalo, tak staci zkusit vyhledavat.
Přesně stejná zkušenost, na bajka bych se zdráhal kvůli vrzání. Jinak na silnici super, řazení chodí výborně, ale kde to je strašně znát, to jsou brzdy. Chod je neporovnatelně tužší, brzdná síla se znásobí, na pákách je to skoková změna. U brzd si je nemůžu si je vynachválit (dokud nemám hydra kotouče na žiletce :), u řazení jsou velice dobrý, o tom žádná a je potřeba daleko míň seřizovat.
mám, vozil jsem a ted jsem se z FS sundal a dal obyč. bowdeny metr za 20–30kč. Na sucho v řazení nevidím rozdíl(po přeskládání jsem ještě nevyjel), vzhledově sice ano, ale stejně jsem to vozil ******** :-)
Nokony jsou celkem nanic. Rozdíl jsem žádný nepocítil, Nokon se vydřel stejně jako obyč. bovden za 30kč/metr. Nokon také znamená pár gramů navíc. 75cm Nokonu váží 31 gramů, 75cm obyč. 4mm řadicího bovdenu 26 gr. Takže klasický bovden je skoro o 20 procent lehčí. O patvarech, které Nokon tvoří pod řídítky a charakteristickém vrzání ani nemluvím :-)
Je mi do toho prd, ale když už někdo řeší 26 vs. 31gr., tak nokony se nevedou celou dobu v korálcích, takže pár gramů na „běžnej“ metr ubyde… :-D. A u dvou kol který mám rozvážený je hmotnost bowdenů z celku 1,1×%, takže těch 20% bych taky bral s velkou rezervou :-D.
Mám Aligatory a skřípou tak jednou za rok – utřít, postříkat silikonem, utřít a zas je rok pokoj, a to na tom jezdím celoročně i do práce ve sra*kách. Lanko a liner jsem nemusel měnit ani jednou za tři roky.
tiez je ma do toho prd ale toto ked vidim „utřít, postříkat silikonem, utřít a zas je rok pokoj“ neviem ci sa mam smiat alebo plakat, preboha, utierat a olejovat bowdeny aby nevrzaly :-D je to proste debilny vyrobok a bodka.
každý ať si to zváží. samozřejmě že většina lidí si to koupí kvůli vzhledu. já tohle jednou za rok udělám, protože se silikonem se toho na kole dělá daleko víc a častějc, zatímco ty úplně normální bowdeny jsem každejch půl roku musel měnit což byla řádově jiná pakárna než stříknout pár korálků a přejet hadrem.
nikoho do ničeho nenutím – ale řekni mi upřímně, počítal si někdy kolikrát „utřeš, postříkáš silikonem, utřeš…“ stíráky vidlice za rok? Není proti tomu to číslo o bowdenech malicherný?
zatímco ty úplně normální bowdeny jsem každejch půl roku musel měnit – vid
ale řekni mi upřímně, počítal si někdy kolikrát „utřeš, postříkáš silikonem, utřeš…“ stíráky vidlice za rok? Není proti tomu to číslo o bowdenech malicherný? – je, ale uz len ta predstava…
z téhle logiky by i třeba úprava epicona u milana nebo obecně udržování vidlice byla stejně debilní :-) a kupodivu není tomu tak
jasne ze nie lebo to je zmena funkcnosti k lepsiemu coz sa o zamedzeni vrzania povedat neda :-)
a vrže to myslíš proč? protože je na tom bordel tedy viz vidle viz udržba ;-)
No ja bych videl rozdil hlavne v tom, ze vidli musis maznout kazdou pokud chces aby slapala lepe, ale obycejny bovden na rozdil od nokonu strikat kvuli vrzani nemusis, takze je to zbytecna prace navic.
Je dobré, když počet olejem udržovaných částí na kole je co nejmenší. Vem si, že bys musel pravidelně mazat třeba i nějaká speciální řídítka, gripy, ráfky, košíky atd. Chvála bohu, že je ještě pár věcí, které se mazat nemusí včetně povrchu bovdenů :-)
já to vidím u bowdenů jinak – buď je udržuju a nebo ho po čase musím vyměnit. z mých zkušeností je jednoduší ta údržba, i když někdo má evidentně jiné představy.
na druhou stranu musím uznat že neřeším jejich cenu – resp. pro mne osobně je jednodušší si na ně v ušetřeném čase jejich výměny na ně vydělat.
Mluvis mi z (bez)duse.
buď je udržuju a nebo ho po čase musím vyměnit. – suhlas, ovsem ak je treba nic neudrzovat a menit kazde tri-styri roky je to ok. len dodavam ze su samozrejme vedene v kuse (rec je o gore ride on)
+1
Naopak, ještě přibyde. K délce Nokonu je třeba připočítat ještě bužírku, která pokračuje mimo hliníkové prvky a kryje obvykle celé lanko, ta má cca 3gr/45 cm, kdežto v prostoru mezi částmi obyč. bovdenu je jen holé lanko.
pokud chceš ale srovnávat stejně funkční celky tak máš bowden vedenej v kuse ne? a ani to (u mne teda) nebyla záruka stejný funkčnosti.
Pokud ti jde o funkčnost řazení tak podobnou jak u nokonu docílíš koncovkami s brčkem a smršťovací bužírkou.Pokud o vzhled tak nokon.U brzd je kromě vzhledu a hladkého chodu taky znatelně lepší přenos síly.Jen doporučím pro řazení koupit rovnou náhradní liner v kuse pro brzdu a dát klasické řadící lanka ty nokonácký se vytahují.
Diky vsem za nazory.
V mem pripade by se jednalo o silnicku a v podstate bych chtel jen zlepsit razeni na prehazce, s brzdama a presmykacem jsem spokojen.
Taky jde o to, ze klasicky bovden musim menit tak, ze odmotam omotavku na riditkach, u Nokon by stacilo protahnout novou trubicku a samotny hlinikovy nokon by byl stale pod omotavkou…
Vite nekdo, kde by byly realne dostupne Gore Ride On Profesional – radici set?
Uz len niekde, kde maju stare zasoby. Od konca roka 2012 sa uz nerobia. :-(
5ks modrých u Vokolka, jiná barva tam není
Hm. Nenapada te nejake jine bowdeny krome Nokonu a Aligatoru, ktere maji oddelenou vnitrni buzirku? Mam pripravene Nokony, takze u nich asi budu muset zustat. Mam ram s vnitrnim vedenim a chci natahnout buzirku v kuse, abych na to nemusel par let sahnout.
viděl jsem to na chainu, ale koukám jen červený
Jsou tam k dohledani pres Google, ale dostupnost neni. Potrebuju cerne a nebo bile.
a koncovky s brčkama by na silničku nestačily?
Viz vyse moje reakce na Kubada. Mam novy ram s vnitrnim vedenim lanek, takze chci mit komplet buzirku v kuse a tu jeste zatesnit u prehazky i presmyku, abych na to nemusel nekolik let sahnout.
Jen pro zajimavost. Dura Ace 9000 ma v kompletu s razenim bowdeny s koncovkama s brckama, ktere jdou nasadit na vnitrni buzirku vnitrniho vedeni v ramu. To prinasi docela dobrou odolnost proti bordelu. Na druhou stranu ale v kuse to bude lepsi, takze si pockam na Nokon a natahnu buzirku v kuse a na koncich zatesnim vlnovcema. Mam objednanou celou silnicni sadu – brzdy i razeni, tak jsem zvedav.
myslim, ze budes spokojen, kdyz zatesnis konce, tak uz na to nesahnes. sice mam proti tobe najeto prd, ale cloveka tak nejak tesi, kdyz neco funguje spolehlive a bez udrzby.
Ja vim, Nokony mam na bajkach i silnickach a krome obcasneho povrzavani na biku jsem zcela spokojeny. I na zavodaku, kde se jezdi v hroznym humusu pri kvalitnim natazeni a zatesneni vydrzi Nokony nekolik sezon bez servisniho zasahu.
Před 2 měsíci jsem tam koupil poslední kus – chtěl jsem dvoje, ale už nebyly.