Co říkáte na bowden …http://www.kupkolo.cz/produkty/Lanka-a-bowdeny114/Bowden-radici-Shimano-XTR-SIS-SP41_3037.html
a nebo by jste daly na svoje kolo jiný…děkuji za pomoc
Co říkáte na bowden …http://www.kupkolo.cz/produkty/Lanka-a-bowdeny114/Bowden-radici-Shimano-XTR-SIS-SP41_3037.html
a nebo by jste daly na svoje kolo jiný…děkuji za pomoc
Vozim bovden dura-ace což je v podstatě to samý k dualům XTR a běhá to krásně vřele doporučuju…
A jenom mě tak napadlo nemá ta vazelina v bowdenech nejaky vliv treba kdyz nastane zima jestli to nestuhne.....
Nikdy sem s tim problém neměl jinak měnim bovdeny 2× ročně víc pokud opravdu jezdíš nepočítej že to vydrží…
Já teď po roce bowdeny promazal minerálním olejem do hydraulik a zase vesele řadím :) Na starým kole jsem toto praktikoval 4 roky bez nutnosti výměny ;)
zajímavý řešení :O)
Ale on moc neřadí, víš. Honí jenom kilometry po silnici, tak to moc nepotřebuje-dlouho mu to vydrží.
A ja snad jezdim v lese bo co xD ?
Pepek: „optimální trasa je zatím asfaltový: Bílovice-Adamov-Křtiny…atd“
mám hledat dál? ;-)
Ale já su v rekonvalescenci !!
Ale pjošimtě, ty kecko :-P
on praktikuje vic takovejch zajimavejch reseni…on misto bowdenu meni kazdy rok ram:-D
A dává tam ty starý bowdeny?
to nevim..treba dostava k tem ramum bowden gratis..
*novej bowden gratis
Cenový rozdíl lanek a bovdenů XTR – Dura-ace je 200kč, tak musí být jiné. Co chybí nebo jej jiné u dura-ace. Musím kupovat a nechci vyhazovat peníze. Napište.
Proc by musely byt jine? maximalne tak delkou bowdenu, poctem koncovek, pokud je to v setu. Bowdeny jsou stejne, na silnicnim kole je min koncovek.
Ty rozdíly mě zajímají. Co bych musel dokoupit abych měl všechno a jestli to pak nevyjde na stejnou cenu jako XTR.
No rozdil mas dle me v tech koncovkach. Na silnicnim kole jich je 6, na horaku 10. Nic jineho me nenapada. Osobne vsak vozim po experimentech s ruznymi Jagwire a Alligator bowdeny, ty uplne obycejne normalni bowdeny s utesnenymi koncovkami. Je to spotrebak a na funkci jsem nepozoroval zadny rozdil.
Nejsou jine koncovky radicich lanek?
Přesně tak!! XTR mají utěsněné koncovky s kumovými převlečnými těsněními. Proto ten rozdíl v ceně. To Dura-Ace nemá. Jinak je samotný bowdem stejný (SIS-SP41)
No psal o koncovkach lanek, ne bowdenu:)
xtr ma teflonem potazeny lanka
Nemusím mít vše Shimano pak by náhodou Sram šaltr mohl špatně řadit:-) Používám Alligator LY-666 a nebo Alligator LY-186 jak na řazení tak na zimákovi (na V-brzdy) a nemám s ním problém + lanka mažu vazelínou. Akorát to chce lepší kleště, ukousnout teda nejde;-)
Ty prvni mam na jednom kole a uz si je nikdy nekoupim, jsou straslive tvrdy a neohebny.
Jeste k mazani. Brzdove mazu vazelinou, nejakou obyc lithiovou od benzinky, radici pouzitym, prefiltrovanym, tlumicovym olejem.
no to jsou a skvěle fungují…řidítka mi jdou otáčet bez problémů, pořád rovně teda rozhodně nejezdím:-)
Jo funguji skvele, stejne tak jak jakykoli jiny bowden, kdyz se na nej da utesnena koncovka:)
Utěsňovací koncovky používám, jasná věc:-) Obyčejný bovden propružuje a taky se na fulovi docela rád láme v ohybech při pružení zadní stavby.
Radici bowden nepropruzuje. Vsechny brzdy mam hydraulicke, takze to neresim. Na kole pritelkyne jsou mechaniky a tam jsem dal take radici bowdeny. Jak jsem psal vyse, me proste drahe bowdeny nepresvedcily, stejne je jednou za sezonu menim a to se nestaci zlomit.
Problem tech bowdenu je, ze maji prumer 5mm a pak z nich vylizaji ty podelny lanka. Ja jsem dal na kolo Shimano XTR (4mm) + original utesnene koncovky a uz jiny nechci…
dřív mi to lezlo z Jagwire bovdénů ale z těchto za poslední 2 roky žádný problém a hlavně nemusím mít doma 2 druhy bovdenů a s tím koncovky na různé průměry
Tenhle problem nemam, me k brzdam vedou hadice ;)
no tak 5mm je jednoznačně lepší, protože logicky má v bowdenu více místa… no a k tomu výlézaní drátěné struktury bowdenu, tak toto ti bude dělat 4 i 5, musíš použít koncovky od Jagwire – plastové s mosaznou vložkou ) jedna stojí cca 9kč ale vyplatí se to
To je prave omyl! Kdyz mas na razeni bowden 5mm, tak to lanku se ma tendenci zadirat do toho telfonu.
Koncovka ti nepomuze, ta je delana na 5mm a proto tou mezerou mezi bowdenem a lankem ty draty vylizaji.
Ja jsem mel jak Jagwire tak Aligator ale Shimano XTR + utesnena koncovka je bezkonkurencni..
není, praktické poznatky, získané prací v servisu, a s těmi koncovkami.. přece „díra“ pro lanko nezáleží na tloušťce bowdenu:)
Mel jsem tyhle Aligatory: http://www.cykloprofi.cz/…alog/101.jpg
Tyhle koncovky: http://www.cykloprofi.cz/…alog/109.jpg
a tyhle tesnici gumky: http://www.cykloprofi.cz/…alog/113.jpg
A proste na XTR to nema.....
Kdyz mas koncovku na bowden 5mm, tak vyrobce automaticky predpoklada ze se jedna o brzdovy lanko, ktery ma 1,5mm takze je tam vetsi dira… radici bowdeny maji 4mm a lanka 1,2mm
Ze to spousta vyrobcu kol a servisu bud nevi nebo nedodrzuje je sice smutne ale je to tak.....
Co je na tom smutného? mám vyzkoušené 5mm a nevidím důvod kupovat 4mm jedině že by mi přestali fungovat a to se teda ještě nestalo:-) Lanka mají jiné průměry to souhlasí. Každý si tam stejně dá co mu vyhovuje resp. co má vyzkoušeno;-)
Smutneho je na tom to, ze kdyz do 5mm bowdenu das lanko 1,2mm tak to potom dela neplechu a lidi se divi proc jim to blbe radi. Vim o cem mluvim, mel jsem jak Jagwire, tak Aligator a vzdycky byl ten stejnej problem. Podelny draty bowdeny, zacaly vylizat tou koncovkou ven (nekdy je to videt po sundani koncovky) v te koncovce se to vzpricuje a blbe to radi…
Mi to funguje a dalším 10 lidem co vím tak taky. A nemá se co vzpřičovat, šaltr i smyk mají pružinu tak si lanko potahují sami nazpátek. Když ti to nefunguje tak máš něco jiného, mi je to jedno:-)
uah… když použiješ 5mm řadící bowden + patřičnou řadící koncovku (my používáme už mnou několikrát zminovanou jagwire s mosaznou vložkou, které jsou s dírou pro řadící lanko tak nevidím jediný důvod proč by to nemělo fungovat a v praxi to opravdu funguje, ta mosazná vložka je tma proto aby právě nezačla vylézat podélná drátěná struktura bowdenu, jestli mi nevěříš, dej mi adresu a já ti jedu koncovku pošlu
UZ je to par let, ale pro ostatni, co by to nahodou hledali: Je rozdil mezi 5mm radicim bowdenem a 5mm brzdovym bowdenem. A taky je rozdil mezi 5mm koncovkou na brzdovy bowden a 5mm koncovkou na radici bowden. Zamena vede k problemum.
Rozdily mas treba tady: http://www.parktool.com/…eadhowto.asp?… na obrazku nahore.
Jinak brzdovy bowden je 5mm, vinuty, lanko 1.5/1.6mm. Radici bowden je bezne 4mm, draty podelne, lanko ±1.2mm. U radiciho bowdenu je nutne pouzivat koncovky. (Jeste se dela radici bowden 5mm, ale ten se nepouziva tak casto.)