• ScottAspect

    Zdravím,

    raději zakládám vlákno, ať nemotám více dotazů v jednom. Mám br-m7000 a z páky zadní brzdy mi utíká olej. Šroubek dotazený, o-kroužek tam je. Olej ale teče z mřížky na boku expanzky, viz foto. Obě brzdy jsem doplňoval a na přední roztahovalo desky, ale se zadní jsem nic nedělal.

    Je možné, aby tudy olej utíkal? Co se s tím dá případně dělat? Dokud jsem vozil páky, kde se dá expanzka rozdělat, tak jsem měnil pryžovou membránu a byl klid. Tady zaboha nevím, jak to pořešit, když se chci vyhnout reklamaci.

    0 0
    • ScottAspect  

      Tak teď po vyjížďce (10 km) je páka zase od oleje. Před tím jsem ji otřel benzínem, odmastil, abych viděl, odkud to jde. Kolem šroubů sucho. Kolem mřížky expanzky vyvzlinaný olej a teče spodem po těle páky.

      Podotýkám, přední jsem doplňoval úplně stejně a je suchá.

      0 0
    • plzakj  

      To tu nedavno nekdo resil. Stacilo by si ty existujici vlakna precist. Praskla membrana?

      0 0
      • ScottAspect  

        Ty jsem pročetl. Snažil se to najít. Něco tam bylo, ale řešení ne. Starší brzdy mají rozebiratelnou expanzku, tyhle ne. Jak zjistím tu membránu nebo ji vyměním? V servisním manuálu jsem nic nenašel.

        0 0
    • Jakobo  

      Je tam pretlakovy ventil, mas tam asi moc oleje a pri expanzi ohratim nebo jinak jej ventil odpousti. U zadni je to horsi nez u predni, pac system ma vetsi objem. Asi jsi neco podelal pri odvzdusnovani.

      Pokud ti to bude delat i dale tak reklamace, toto je bezne neservisovatelne. Do samo domo opravy bych se pustil jen u brzd po zaruce. Zvlast v tvem pripade.

      Jinak na foru se ten tvuj problem resi casto, fakt staci jen hledat. Hodne vlaken jsem nasel pro XT brzdy M8000.

      Treba https://forums.mtbr.com/…1009341.html

      0 0
      • ScottAspect  

        Ok, díky za příspěvek. Možná jsem ji přeplnil a je to tedy v pořádku. Chtěl jsem si najít nějaké schéma, abych to pochopil, jak to tam přesně funguje. Ještě si o tom počtu.

        Samo domo se ten ventil mění? Tzn. vyndá se plastová krytka a pod tím je?

        …proč v mém případě? Hele do teď jsem měl brzdy s rozebiratelnou expanzkou, tohle je zase něco nového, tak se radši zeptám, než abych zbytečně reklamoval nebo to nějak posral. Na zručnost si u sebe stěžovat nemůžu, ale musím vědět, co mám dělat ;) se

        0 0
      • ScottAspect  

        Tak jsem to letmo projel a je to tedy asi tím, ze jsem přidával olej (neodvzdušňoval) přes kalich horem. Budu to sledovat.

        0 0
    • mirorek2  

      kup novou páku cca 600,–

      0 0
    • creater  

      není tam žádný ventil, na to kolečko je vevnitř navléknutá gumová membrána, která mě praskla na XTR brzdě a pak to teklo, jiná možnost a důvod tam není a membrána se koupit a vyměnit nedá, pouze celá páka.

      0 0
    • Tkadlecrr  

      Připadá mi že je ten špunt po vyjetý podle fotky ..kolem něj je těsnění …měl jsem to rozebrané… zatlačit víc a odvzdušňit.

      0 0
      • creater  

        já to měl taky rozebrané, psal jsem jen, že tam není žádný ventil :-)

        0 0
        • Jakobo  

          Neni tam nahodou nejaka gumova manzeta, ktera se pri velkem tlaku pootevre? Pokud tam nekdo narve tolik oleje, ze je membrana v expanzce nadoraz a system by se po ohrati pretlakoval a hrozila blokace kola. Mozna blba uvaha, ale toto pisi i na mtbr.

          Nac by jinak byly v tom spuntu otvory?

          0 0
          • creater  

            no ono to funguje jako lehce nafouklý balonek, když se roztahuje kapalina tak to stlačuje membránu, unikat kapalina ven nemá.

            0 0
            • ScottAspect  

              Takže asi nejlepší řešení reklamace, ne? V záruce jsou, hrabat se mi v tom nechce.

              0 0
              • creater  

                asi, já je neměl v záruce, tak jsem koupil novou a starou rozkuchal :-)

                0 0
              • duke  

                reším stejný problém na xtr páce, vztahuje se na tohle reklamace ?

                0 0
                • ScottAspect  

                  Tak asi určitě. V mém případě to dopadlo dobře.

                  Nechci už ten nový systém ani vidět. Zlatá klasická rozebiratelná expanzka.

                  0 0
            • Jakobo  

              Neni membrana porad tak jako driv pod vickem a ne ven smerem ke gripum, kde je ta mrizka? Snazim se na netu najit prurez 6000, 7000 nebo 8000, ale nic nevidim.

              0 0
              • ScottAspect  

                Není to to tam, to jsem ti psal výše. Proto jsem se nechtěl do ničeho pouštět, protože ani nevím, jak je to řešené. Ale jak to tak tady čtu, tak to pořeším asi reklamací.

                0 0
              • creater  

                není, škoda, že jsem ji vyhodil, je to uzavřený „balonek“ který je nasazený „hrdlem“ na to kolečko (mřížku), kterým ti to uchází.

                0 0
                • ScottAspect  

                  Tak ještě jednou pro pochopení. Olej v balónku není, ale v expanzce a ten balónek je spešl těsnění, které reguluje správný tlak a je tam nalisovaný s tím víčkem dovnitř?

                  0 0
            • ScottAspect  

              Olej jsem tam nerval, jen co si páka natáhla z kalichu vrchem, takže jsem v tomhle chybu neudělal a je tedy špatné to těsnění?

              0 0
          • ScottAspect  

            A já už byl v klidu…

            0 0
    • creater  

      tady je to vidět, je to uzavřený systém a když uniká olej tou mřížkou, tak je poškozená membrána, jinak je v ní jen vzduch, a když se poruší, tak je to neopravitelné, ta membrána nejde sehnat ani objednat jako náhradní díl.

      0 0
      • ScottAspect  

        Jasan. Díky za vysvětlení. Brzdy odcestují na reklamaci.

        0 0
        • creater  

          není za co, je to jako spousta věcí dneska vyrobeno neopravitelně, na co měnit membránu za 2kč, když si můžeš koupit XTR páčku za 2 tisíce, z čeho by firmy žily, kdyby nám to vydrželo věčně :-)

          0 0
          • ScottAspect  

            Je to tak. Vyrábí se ty věci dneska na *****. Všechno z jednoho kusu, nerozebíratelné a když už, tak nejsou díly.

            U starých deorek mi praskla membrána pod víčkem, zašel jsem do cyklistiky, kam lezu a chasník mi dal celou zlomenou páku zadara, ať si vykuchat, co chci. Makají do teď.

            0 0
      • Jakobo  

        Taky tak, dik za objasneni. Dobre vedet, mam 785, tam to bude stejne..

        0 0
      • ScottAspect  

        Takže je olej jenom v tom mini prostůrku pod šroubem?

        Ta pružina pak vrací pístek zpět po povolení páky?

        0 0
        • creater  

          nene, ta membrana vyplňuje treba 75% objemu nádržky, ten olej je všude kolem ní a při ohřátí se zvětší olej- zmenší membrána vytlačením vzduchu. Když teče olej, tak je buď prasklá, nebo prolíná kolem toho zalisovaného víčka.

          0 0
          • MatS  

            Vzdyt to funguje stejne jako jakakoliv expanzka treba u ohrivace vody, kotle apod.

            Mne u kotle Protherm odesla expanzka po roce. Si nevyberes.

            0 0
            • Jakobo  

              Protherm – totez. Vymena kazde 2 roky. Tak se dala nahoru klasicka valcova expanzka z darlingu a je klid. Ono uz jen dostat se k te expanzce v kotli bylo peklo.

              0 0
      • Jakobo  

        Ony ty brzdy jsou totiz cele z plastu :-(. Myslim, ze to bude PC, ten se snadno vakuove pokovuje. Z hliniku byla naposled rada M775, jen vicko bylo plastove. Nedavno jsem je odvzdusnoval znamemu.

        0 0
        • ScottAspect  

          Tak to je bizar. Fakt jsou na 100% z plastu? Pak se není čemu divit, co to vydrží…

          Že já blb nevzal dražší z doprodeje m675 :(

          0 0
        • Jakobo  

          Tak upresneni. Brzdy 785 jsou take jeste hlinikove, pred chvili jsem se na ne dival na svem kole. A ten spunt smerem ke gripum tam neni, maji normal vicko prisrubovane shora, pod nim bude zrejme klasicky plocha membrana. Jeste, ze jsem pred 2 lety koupil stary model 785 a ne 8000, ktery mel od zacatku problemy.

          0 0
          • ScottAspect  

            Je to tak. Tak to gratuluji. Já to posral a vzal m7000 místo 675. Vypadají hlinikově všechny, že jsou pokovené, je tedy síla. Vůbec jsem to nevěděl a neměl potřebu zjišťovat.

            0 0
        • Vilém  

          Dokud to nedolozis treba nejakym fotem rozrizle paky, tak tvemu tvrzeni o plastove pace neverim a zajimalo by mne, kde jsi na toto dosel.

          0 0
          • ScottAspect  

            Spíš je důležité to, jak je to zpracované. Výše je fotka jen toho vnitřku a vypadá do plastově, těžko říct, crashnutou jsem tu páku ještě neviděl.

            Co se týče brzdového účinku, tak nemám výtku.

            0 0
          • designer  

            Souhlasím, zkoumal jsem svoji páku a řekl bych, že to je hliník. Plast snad jen nějaké podložky a krytky? A provedení taky kvalitní. Buďte rádi za brzdy shimano ;) taky si můžete pořídit mrdky od sramu a pak si stěžujte 

            0 0
            • PENE  

              Ano, mrdky od sramu, ktere se daji bez problemu kompletne slozit z dostupnych nahradnich dilu :). A nebo si muzete koupit tektro, formula, magura, hope a dalsi.

              0 0
            • ScottAspect  

              Zlatá stará expanzka s víčkem a membránou.

              0 0
            • kyl  

              Jediné brzdy co jsem musel kdy řešit,byly mrdky od shimana.

              0 0
          • Jakobo  

            Jo, mas pravdu. Znovu jsem se ted dival na Deore 6000, je to hlinik. Zmatly me vicka, ktere jsou plastove a pokovene.

            0 0
            • Vilém  

              Ok, beru. Ja jen aby se na to nechytali lidi a za chvili tu to nebylo povazovano za fakt, jak byva zvykem.

              Vicka jo, tak to mam treba na starsich 785.

              0 0
    • creater  

      Tak jsem to šel najít :-D jen nemám tu prasklou membránu, žádný ventil tam neni, jen plastové víčko s dírkou, aby vzduch z membrány mohl unikat ven a zalisované bez jakéhokoli jištění do páky,na tom víčku není ani těsnění :-)

      0 0
      • Jakobo  

        Aha, uz to asi chapu. Tesneni tam byt nemusi, za membranu k vicku se olej nemuze dostat. Nebo nemel by. Teoreticky je mozne, ze olej nekde prochcava mezi stenou a membranou.

        0 0
        • ScottAspect  

          Tak tak. Anebo ta membrána má jednoduše prasklinu.

          To by snad mělo reklamací projít, alespoň se Shimanem jsem nikdy problém neměl, když něco bylo.

          0 0
        • creater  

          může prolínat kolem, membrána je nasazená v té červeně označené drážce, hodně zjednodušeně měla okraj něco jako nafukovací balonek a jen navlečená.

          0 0
          • ScottAspect  

            Jj, chápu ten imbecilní systém. No nic, tyhle hodím na reklamaci a budu shánět m675, páč tohle mě vždycky vytočí do běla. Potřebuji funkční páky, které si sám odservisuji na dědině v sobotu večír a ne tohle.

            Nestojí tu někdo o m7000 (když to klapne a dostanu funkční brzdy na reklamaci)? :D

            Určo se objeví v Bubaaakovo kšeftovacím vlákně…

            0 0
            • creater  

              Jj, syn ma m785, ja M9000 a ty XT jsou úplně bezproblémové a funkční brzdy :-) nojo, daň morálnímu stárnutí komponentů :-D ještě že jsem se nedal strhnout Eaglem a zůstal pěkně u 1×11, ale to by bylo na jiné vlákno :-D

              0 0
              • ScottAspect  

                Já tedy čul nějakou levarnu, když prodávali na oko stejné brzdy, jen za jinou cenu a s jiným označením. Už teda tehdy moc 675 nebyly, ale o pár set více, se daly porad sehnat v menších obchodech. Pak jsem mohl mít bazarovky, ale nějak jsem tomu nevěřil. Teď bych ne bral hned.

                Já mám upínáky, 26" a 3×10. Záměr… Prostě mi to vyhovuje a že jsem zkoušel snad všechny nové pohony SH a i varianty Eaglu, prostě mi to na kolo nesmí. Také nesnesu pressfit středy nebo centerlock. Jsem těžká konzerva. Žel těch dílů je méně a méně :((

                Láká mě ale 1×12 XT.

                Jo a když by byl tip, kde seženu m675, tak bych to fakt uvítal ;)

                0 0
                • plzakj  

                  Zvazoval jsem prechod na 1×12 vcetne vymeny brzd na novou objimku. Ted koukam, ze si ty svy 675 musim hyckat :-)

                  0 0
                  • abel  

                    já si hýčkám slx666 a furt žijou:-)

                    btw. po laborování shimana s i-spec A, B, II jsem se nakrk a přešel na řazení se samostatnou objímkou.

                    0 0
            •  

              Jestli chceš spolehlivé a na dědině servisovatelné účinné brzdy musíš si pořídit v brzdy.

              0 1
              • ScottAspect  

                Pravda, že jsem se rozhodl na novou plecku dat mechaniky :D

                Nene, nikdy jsem problémy neměl ani se třmeny a ani s ničím jiným u hydro brzd. Vlastně jsem jednou měnil tu membránu a předchozích brzd a od té doby je zase pokoj. Prostě ten typ expanzky nebo spíš variantu/zpra­cování, je prostě děs. Divím se, že netečou všechny brzdy mXXXX. Chci normální alu páky s membránou a ne plastové s nějakou air expanzkou. Je to prostě zbytečnost u těch brzd.

                0 0
            • Romancero  

              a proto raději ty mechanické! to byl hlavní argument, proč jsem nechtěl hydrauliku..někde na kole na vícedenním čundru v lese se hrabat v hydraulice!

              I za tu cenu , že nemají takovou účinnost . Lanka s evyměnit dají relativně v pohodě i v terénu (vozím na delší trasy náhradní)..

              0 0
              • plzakj  

                Asi nejezdis v terenu, kde bys opravdu potreboval brzdit. To se s lankama moc dobre neda, pokud nemas ruce jako Arnold.

                0 0
                • Markony  

                  Přesně tak hydro jezdím cca 6 let a žádný problém. Jak popisuje kolega o příspěvek výše

                  0 0
                • Romancero  

                  to je pravda…,že moc nebrzdím :-)

                  0 0
      • Bystrous  

        Ahoj, tak jsmem měl stejný problém. Olej uchcával přes víčko u pravé páky M8000. Páku jsme vyměměnil abych mohl rychle jezdit, ale Nedá se stará tedy nějak opravit či jinak využít? Nemá někdo díly? Díky

        0 0
        • jecnak  

          Kudy přesně přes víčko? Většinou odchází spíš povrch pístku v páce uvnitř a to nemá řešení. Samotné pístky mezi sadami zaměnitelné většinou jsou, těsnění se vyměnit dá, ale jak se to vydře v páce, konečná.

          0 0
          • Bystrous  

            Přesně zkrz tu prostřední dirku na tom víčku. Nebo ±, normálně olej střílal ven při zmáčknutí páky.

            Asi jsem to moc napumpoval v zájmu dosažení tvrdosti brzd :D

            0 0
            • ScottAspect  

              Tak koukám, že jsem udělal dobře s přechodem dolů na m675 :D Mám pokoj.

              0 0
    • ScottAspect  

      Máte zkušenost někdo s nakupováním komponentů na ebay? Myslím přímo nové SH třeba, aby to nebyl nějaký fake. V zahraničí m675 ještě jsou.

      0 0
      • Jakobo  

        Jo, na ebay nakupuju porad. Chce to samozrejme trochu soudnosti. Pokud chces mit jistotu napis prodejci a primo se zeptej, zda se jedna o original (genuine Shimano part). V 95 % rekne pravdu. Pokud by totiz poslal fake muzes otevrit spor a paypall ti bez kecu penize vrati. Aspon ja jsem s timto nikdy nemel problem.

        0 0
        • ScottAspect  

          Ok

          0 0
          • Jakobo  

            Pokud se jedna o drazsi vec a zvlast z Ciny, je dobre se zeptat. Jinak ti muze prodejce napsat, ze tam byla takova a takova zminka a tys ji necetl. Treba caste je napsat 2 pieces neco. Nedostanes ale 2 kusy, ale vyrobek se sklada ze 2 kusu.

            Jo a pokud objednas mimo EU budes platit dan, clo, nevim. Cinan ale pise mene jak polovinu ceny, nebude to moc.

            Prvne bych ale pohledal v obchodech v EU. V Nemecku jsem takhle sehnal par vybehovych dilu na kolo (musis hledat v nemcine), zkus i UK. Na bikewagon maji hodne dilu za super ceny, treba 30% oproti CR, ale to by ti musel nejaky znamy dovezt z USA.

            0 0
          • Jakobo  

            Na ebay.de se 675 zatim porad daji koupit, vidim nove za 22 + 10 eur za postu. To nema smysl pokouset celnika a cekat 3 tydny na kontejner.

            0 0
    • Jiří999  

      Ahoj vetřu dotaz sem.

      Už i mě praskla membrána na M6000. Nevím jak se postaví reklamace k tomu tak koukám po jiných brzdach. Máte nějaké doporučení na nové brzdy to 5000 na trail enduro a 90 kg. Ty 6000 už nějak nestíhají.

      0 0
      • mirorek2  

        ZEE BR-M640

        0 0
      • ScottAspect  

        Vsechny starší, ne tisícové řady. Např. pohledat m615. Myslím, že reklamace klapne, pak sem napíšu.

        0 0
        • Jiří999  

          Přemýšlím nad sram na zkoušku. Je jich spousta na prodej. Než bude reklamace tak to bude trvat tak měsíc počítám.

          0 0
          • ScottAspect  

            To bude. Sram nic moc, nedám dopustit na servowave.

            0 0
            • mirorek2  

              Kolik jsi jezdil a jakých sramů?

              0 0
              • Jakobo  

                Neresil se tu nedavno zadrhavajici pist u novych Sram brz? Ze se bud musi rozdelat a zabrousit nebo se kupuje service kit. To je jen u Levelu nebo u vsech? To by pak fakt bylo z louze pod okap.

                0 0
                • Jiří999  

                  Co sem četl tak nové sram označené B1 by to měli mít vyřešené

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Shimano si ted s tou radou 6000–9000 dost posralo reputaci, To vypada, ze se s prasklymi expanzkami roztrhl pytel, O novych Sramech se ze zacatku psalo hodne pozitivne, hlavne, ze vyresili odvzdusnovani, ale zas ted ten problem s pistkama. Ja si snad koupim jeste jedny 785 do zasoby, to byly snad nejlepsi brzdy.

                    0 0
                    • ScottAspect  

                      Shimano to posralo total, co teď 2 dny studuji, co se o tom dá a čumím do manuálů, tak jsem šlápl dost vedle. Jdu do m675.

                      0 0
              • ScottAspect  

                Nevim, X kol na krámě. Authory za desítky tisíc. Dobré rámy, ale hrůzné vidlice RST a brzdy Sram. Základní m395 brzdí lépe.

                0 0
                • mirorek2  

                  Co to má všecko proboha společného s tvými zkušenostmi s brzdami sram??

                  Aktuálně mám na dvou kolech od února guide rs čtyřpístky a parádní, rozhodně mají lepší účinnost než dvoupístky XT/SLX, takže příště bez soudů pls

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Tak pise, ze je zkousel v obchode a ze obyc Shimana v porovnani s nema brzdily lepe. Ale abych napsal objektivne, v prodejne brzdy nemuseji byt jeste zajete.

                    Ja take nejsem fanda Sram brzd (a nejsem proti Sramu zaujaty, hodne veci na pohonu mam od Sramu), tech problemu kolem me u kamaradu je dost a ten posledni s pistky a pochybnym samodomo zabrusovanim me o kvalite zrovna nepresvedcuji.

                    0 0
                    • mirorek2  

                      tak si je namontuj a po půl roce dej report, všichni jen teoretizují

                      kamarád má taky hopy a druhý magury, to je informace co?

                      0 0
                      • Jakobo  

                        Nechapu proc do me rejes. Jen interpretuju co psal Scott a co tys zrejme nepochopil.

                        A co se tyce me nemam potrebu kupovat nove brzdy a uz vubec ne hydrauliky od Sramu, ktere z historickleho a nestranneho pohledu poslednich 10 let zrovna bezproblemovosti neoplyvaji. Porod pri odvzdusnovani, hygroskopicka DOTka, ktera vaze vodu a tady se fakt MUSI pravidelne menit, dale nedavno tu byla fotka, jak odvzdusnovaci srub koliduje s unasecem kotouce a neco se musi brousit, jindy se zase musi vymezovat vule, aby kotouc brzdil celou plochou, musel bych mozna rovnou i menit kotouce. A ted ty problemy se zasekavajicim se pistkem, proc bych mel riskovat? Nemam cas a ani nechci studovat, ktere brzdy od Sramu jsou OK a co je s cim kompatibilni. Moje Shimana 785 brzdi dostatecne, mam naby XT na centrlock, kotouce XT a vim, ze si to spolu rozumi. Pokud vlastni blbosti nerozlomim keramicky pist, ktery si mohu objednat nahradni, tak se tam asi nema co ******.

                        0 0
                        • mirorek2  

                          Otázka tazatele byla jaké výkonnější brzdy za dvoupístky shimano, má sram cenu? Má odpověď je ano, guide rs brzdí výborně, mám je, tudíž to mohu porovnat. V nové edici už problémy netrpí. Tečka.

                          Pohádky o kámoších co měli s čím za problémy (ano avidy stojí za hovno) a o tom, jak si kdo na něco šáhl v krámě jsou vtipné.

                          Aktuálně G2 bych snad i považoval za jedny z nej brzd účinkem i dávkováním…

                          0 0
                          • ScottAspect  

                            :DDD

                            Vaše zkušenost, Váš názor – zcela subjektivní. Ale skutečně útočit tady kvůli brzdám je směsné.

                            Nevím, kdo, kde na co šahal. Jednalo se o testovačky nebo kola po servisu na zkušebce a stály prostě za nic, ale ostatní příspěvky níže hovoří za vše, je to tak. Stovkové Shimana se servem je teď to, co já za sebe nazývám nej. Tak hlavně bez soudů prosím ;)

                            0 0
                          • MatS  

                            Neni trochu mimo porovnavat dvou a ctyr pistkove brzdy?

                            0 0
                            • mirorek2  

                              Vždyť to tu i píšu!

                              Zpět k tazateli: mám brzdy blabla, chci zkusit sram, dá se to? Odpověď: ano už guide rs (nová verze B1) je velmi dobrá brzda.

                              0 0
                      • abel  

                        všichni jen teoretizují, ale pamatuju si cca 7 let zpět kolem mě samý elixíry 5 a všichni totální mrdky, akorát to nikdo nechtěl přiznat. a přitom ten hate na shimano, dokonce jeden dělal vše pro to aby neměl od shimana ani bowden … jak sparta-slavie

                        0 0
                        • mirorek2  

                          Osobně jezdím shimano brzdy dlouho (od šestkové řady výše), nikdy jsem žádný hate na ně nevynesl, na avidy vždy! Byly a jsou to sračky, čest výjimkám. Sram od jisté doby má výborné brzdy, s náhradními díly dostupnými a odvzdušňují se taky dobře. Saint desky sintr 350,– sram desky na čtyřpístek 370,– takže taky ok

                          Chce to porovnávat podobné produkty a je to :-)

                          0 0
                        • Hunt  

                          Naprostý souhlas, elixiry 5 byly totalní mrdky, brzdilo to, ale prakticky všechny řady od shimana byly lepší a spolehlivější. Přitom ty elixiry byly na tolika kolech – holt cena. Proto cokoliv co má s tímhle něco společného nebrat.

                          0 0
                    • ScottAspect  

                      Tohle byly testovačky zajeté až až. Nikomu nic neberu, ani netlačím ;) jen mi nevyhovují a vůbec celý Sram nemám v oblibě.

                      0 0
                  • designer  

                    Sram brzdy jsou velice poruchove. Co pozoruji u kámošů se kterými jezdím, tak procento nespokojených majitelů se limitne blíží 100%. Předražené desky, nasobne oproti shimanu. Zadrene pisty v pakach, rozleptane těsnění od brzdovky uvnitř páky. Účinnost brzd je snad jediné pozitivum – u čtyřpistku. Zvukový projev při brzdění ovšem opět tragédie. Nemluvím o odvzdusnovani..

                    Naopak ti, kteří vlastní shimano, nic nemusí řešit. Osobně mám slx m7000 a ok. Na gravelu sram rival, účinnost nic moc a při brzdění občas skripani. Jezdil jsem i Elixiry a spolehlivost otresna, šly rychle pryč.

                    0 0
                    • ziki007  

                      Vidíš, já jezdil vždycky Avid/SRAM – postupně Juicy 5, Juicy 7, Elixir R, teď druhou sezonu Level TL… Elixiry na HT kroutí už osmou sezonu (cca 20000 km) a jenom odvzdušňuju a měním desky… Že sintrovaný desky studený nebo mokrý hulákají neberu jako vadu. Nemám SRAM za etalon kvality – v mém okolí se taky párkrát vyskytl problém drhnoucích pístů v páce, ale vyřešeno v rámci záruky bez jakéhokoliv zádrhelu. Takže tak hrozný to taky nebude. Shimano (M-615) jsem zkoušel, když mi přišly s novým kolem, ale projevem při brždění mi SRAM prostě sedí víc.

                      0 0
                  • ScottAspect  

                    Co? To, že jsem je zkusil a nevyhovovaly mi. Nemám žádné soudy a rozhodně nesouhlasím, že jsou účinnější. Kašlu na pístky, zlaté servo :))

                    0 0
                    • mirorek2  

                      Kolik vážíš a co jezdíš? Já mám 100 kg a SLX, Saint a Guide RS na kolech, dovolím si srovnávat na stejných tratích a SLX jsou jednoznačně nejslabší, nejrychleji vadnou

                      0 0
                      • ScottAspect  

                        Jsem lehčí, mám SLX, mám je na XC. Servo pro mě prostě bomba, ačkoliv i nejnižší řady se chovají pořád slušně, žádný gumový efekt (to jsem žel u Sramů cítil, u např. M395 nikoliv). Podotkl bych, že záleží i na kotoučích. Rozdíl byl, když jsem měl kotouče Tektro a teď mám rt76, vepředu 180mm. Tahle konfigurace je zatím u mě bezkonkurenční.

                        Sramy jsem zkoušel na Autořích testovačkách. Přišlo mi, že ty mají horší nástup, musí se za to víc vzít, kdežto SH jde, tak řečeno „za pákou“ krásně od začátku.

                        Na sintrech, když se jim dá napít, tak fakt nevadnou.

                        Pak bych porovnal čtyřpístky od SH se servem a Sram, myslím, že by nebylo o čem… Ale to se dostáváme trochu jinam.

                        Je zbytečné to tu rozebírat, ať si každý jezdí co chce, no ne?

                        0 0
                        • mirorek2  

                          JJ lehčí a xc, tak jsme doma…

                          0 0
                          • ScottAspect  

                            Nejsme, ty testovačky byly totéž. Také XC + moje stejná váha. Zkrátka výše jsem to napsal jasně a není už co řešit.

                            0 0
                            • mirorek2  

                              Ale jsme, na silničce mě taky ubrzdí ráfkové ultegry, tu opravdu dál není o čem :-)

                              0 0
                              • ScottAspect  

                                Si rikej, co chceš, ale ten rozdíl cítíš okamžitě přeci a placnout v podstatě „tohle je nej, protože to říkám“ je fakt hloupé. Nahoře píšeš, ať něco nesoudím, což jsem ani nedělal a pak tu děláš totéž a cpeš tu všem, ze Sram je nej. Každý to tak prostě nemá, spíš si troufnu říct, že většina. Sám vidíš, co tu psali ostatní, tak to nech být, svůj postoj si už řekl a tazatel si to nějak přebere ;)

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  Kde jsem psal, že sram je nej? Ba naopak jezdíme většinou k plné spokojenosti leta shimano. Dostal jsem se ale do stavu (kolo, trať), kdy mě dvoupístek neubrzdí. A mohu to porovnat, jezdím aktivně slx, saint i guide rs, které jsem si i do šroubku rozebral, naučil se je servisovat a odvzdušňovat, mohu proto hodnotit. sainty fajn, ale i guide rs brzdí výborně, účinek proti slx je mnohem lepší, dávkovatelnost taky

                                  0 0
                                  • ScottAspect  

                                    A jaké desky a kotouče+průměr??

                                    To se prostě takhle nedá kategorizovat. Shodneme se na tom, že se neshodneme, páč ty Sramy mě prostě nepřesvědčily, to jsem napsal, toť vše. Servo + dobré kotouče u mě jasně vítězí.

                                    0 0
                                    • mirorek2  

                                      Jak to chceš zhodnotit? Dyť jezdíš „po rovince“ a vážíš xx kg si doplň. Čím větší hmotnost soupravy, rychlost a sklon, tím potřebuješ účinnější brzdy. To se asi shodneme fyzikou střední školy, ne?

                                      Kotouče na saintech Hope 203/203, sram 200/200 a na slx brzdách mám 203/203 smrt 81, desky všude sintr. Teď jsem po problémech v Alpách se zapékáním desek zkusil organiky na saintech a z brzdy se mi kouřilo a vůbec to nebrzdilo po jedné jízdě v Koutech, to taky není cesta, až se mi kámoš chlamal, že to smrdí na dva metry:-)

                                      0 0
                                      • ScottAspect  

                                        Rozhodně nejezdím po rovince, XC a cross, je kapanek rozdíl. Navíc na XC s trochou šikovnosti zvládneš dost věcí.

                                        No jasně a proto Shimano, již tak na svoje brzdy začalo montovat páky servowave a je to nebe a dudy, úplně o něčem jiném.

                                        Vzpomněl jsem si teď na testovačku od Scotta, takový nenápadný trailový krasavec. Měl tyhle Sramy a je to první věc, která by putovala pryč, Eagla bych možná rozdejchal, ale dalo by to zabrat.

                                        Ty tvoje argumenty prostě nedávají smysl. Jezdíš Sram brzdy, jsi spokojený a vyhovují ti nejvíce. Ok, ale necpi mi to. Stejně se neposuneme, já to tak nemám a nedám dopustit na servo od SH a co se účinnosti a charakteru týče, tak nic lepšího jsem nezažil.

                                        0 0
                          • mr.nikdo  

                            A porovnat SLX se Sainty Guidy jde odkdy?

                            0 0
                            • ScottAspect  

                              Přesně, to je další věc. Je to prostě něco jiného a jinak se to chová.

                              0 0
                        • PENE  

                          Sram ma na brzdach taky neco, jako servowave, ale rikaji tomu swing link.

                          0 0
          • jIrI___  

            Teď už si jen položit otázku, proč jsou Sramu plné bazary a zejména starší „netísícové“ Shimano se oproti nim na bazarech takřka nevyskytuje… :)

            0 0
            • Jiří999  

              Sram brzdy má teď skoro každé nové kolo ( modely od 50 000,– )

              0 0
              • Jakobo  

                Tak ve Sramu asi zapracovali na marketingu…

                0 0
                • Jiří999  

                  To je jasné když eagel je na kolech od 16 000,– proto jich je i tolik na bazaru to samé jak s brzdami. 1×12 je moderní tak to dali na všechna kola + za lepší cenu brzdy k tomu a výrobce kol spokojený.

                  0 0
              • ScottAspect  

                Přesně, to je v hajzlu, když vidím, co se prodává. Pěkná kola a pak brzdy a vidle ala hadr.

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Jakobo  

              Jsem si vzpomnel na toto vlakno a zminku o cetnosti Sram brzd na bazaru. Ten je tema brzdama uz delsi dobu nejak presyceny. Zrovna dnes na hlavni strane BF hned 3 inzeraty, kazdy od nekoho jineho.

              0 0
      • sandy1  

        Zkus M 520. Minulý týden jsem je namontoval a jsou super. Kór za ty prachy. 2800 i s pákama. 4 písty s keramickejma pístkama. Ty jediné neumím posoudit. Zatím jsem měl vždy kovové. Jsou to kotvy co tě zastaví. Už týden je zkouším a nevidím žádnou chybu. Zatím na nich mám asi 600 km. Už jsem je projížděl i na trati pro DH co mají kluci za Jihlavou a dobrý.

        0 0
    • milan.v  

      Ještě pořád to teče? :-o

      0 0
    • ScottAspect  

      Technický dotaz prosím:

      Mám nové brzdy BR-M675 ⇒ Třmen s hadicí a samostatně páku. Olej tam samozřejmě není a páka je zašpuntovaná, zablokována proti zmáčknutí a okolo šroubu na zalisování hadice je tmel/těsnění. Chci se jen ujistit, jestli postup, kterým to chci dát dohromady tj. lisovat, naplnit, je v pořádku.

      1. Vlisuji trn
      2. Navleču gumovou krytku, šroub, olivu, nalisuji dotažením šroubů do páky (na sucho nebo něco někde namazat, příp. čím?)
      3. Naplním zespoda stříkačkou tzn. vyšroubuji odvzdušňovací šroub na páce, nandám kalich, na třmenu otevřu odvzdušňovací ventil a natlačím olej

      Je to ok?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • joska  

      Takhle vypada ta praskla membrana?

      1. foto po odvzdysneni a oddeleni kalisku https://photos.app.goo.gl/…s4b87sFknLGA
      2. vide na prvni zmacknuti paky po zasroubovani https://photos.app.goo.gl/…9gmL29EepJs8
      0 0
      • Concorde  

        Ano, prasklá membrána.

        0 0
        • skillzthatkillz  

          No mně se stala taková věc,že mi v servisu borec odvzdusnoval brzdy a říká…víc to naplnit nešlo…dokonce si to i ustříklo přes páku. Tak jsem šel do kolen,podíval se a měl mastné přesně tam,jak je na videu. Tak jsem mu řekl, že mi asi protrhl membránu. Světe div se, ale už dva měsíce na tom jezdím bez úniku.

          0 0
          • Concorde  

            Záleží jak u které páky. Dost často se ten olej jen protlačí kolem membrány ven a nepotrhá ji. Ale jsou i případy, kdy ji přeplněná brzda protrhne – jako třeba kousek výš. Na svém vlastním kole taky ovdzdušnuji brzdu s nasazenyma destičkama a tedy vědomě brzdu přeplňuji. Nicméně vždy, když pak měním desky, tak jen s nasazeným kalíškem na páce. U kola pro zákazníka bych si to ale nelajznul.

            0 0
            • skillzthatkillz  

              Páka BL-M7100

              0 0
            • Honza03  

              hmm tento trik už mám taky za sebou víčko odskočilo brzdovka vytekla já zamáčkl víčko zpátky a žádný problém nepozoruji. Předchozí model měl přepadový kanálek tak jsem myslel že tady to bude podobně…

              0 0
          • ScottAspect  

            Mně to drželo v zimě, myslel jsem, že je to ok. Pak přišlo léto a začalo to chcát. Myslel jsem, že unikl jen přebytek. Pak jsem odjel do ciziny a spadla klec :) Zatím bych to neřešil, ale případně na dovolenou vzít náhradní páku, olej a nářadí. Jsou končiny, kde nic z tohodle neznají :D

            0 0
    • RadimMan  

      Když jsem měnil destičky a olej, tak mi z mřížky taky začal téct olej. Nastala panika, že jsem to přerval a praskl membránu a koukal po nové páce. Pak jsem tomu dal šanci a utřel a pozoroval. Po asi dvou vyjížďkách to přestalo a rok už ani kapka a brzda funguje na 100%, je parádně tvrdá, nepropadá se..Tak uvidíš

      0 0
      • jkcz  

        U mě to stejné, páka XTR. Blbec jsem nepovolil při roztahovani pístků expanzku. Přes mřížku vytekl olej. Panika taky – ještě větší, koupil jsem okamžitě pro sichra náhradní páku :) Po roce ježdění ale stará pořád drží.

        0 0
    • barosm  

      Kdyby mel nekdo paku z ktere tece olej odkoupim ji na nahradni dily.

      0 0
      • ScottAspect  

        Já mám naštěstí br-m675 na věčné časy a dorasované páky na díly jenom z nejnižších sad.

        0 0
    • Romanecek  

      Myslite ze to tece z pistu ? Protoze hadice je ok

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.