Bryton Rider 750SE vs.Garmin Explore 2

88 nepřečtených
  • sup-czech

    Ahoj, řeším pořízení navigace na bajka zhruba do 7000 Kč, nechce se mi víc. Vychází mi z toho dva stroje – Bryton 750 SE a Garmin Explore 2. Diskuse o obou jsem zde našel a pročetl, ale zajímalo by mě jejich přímé porovnání. Můžete se podělit o svoje pro a proti, pokud máte zkušenosti? Načteno mám dost, ale zkušenosti ne. Jezdím jen s klasickou Sigmou a chtěl bych to posunout, ale neudělat chybu. Díky moc…

    Pozn. Prosím rýpaly a nevěcné odpovídače, aby si své názory nechali do jiné diskuse.

    Anketa: Bryton Rider 750SE vs.Garmin Explore 2. Který z nich bys koupil ty?

    1 2
    • jirkous3  

      Tyhle konkrétní přístroje nemám, ale mám Bryton i Garmin, tak ti mohu napsat rozdíly, které by mohly být rozhodující. Předně, s Garminem si kupuješ celý jejich „ecosystém“ propojení všeho se vším, hodinky, prsteny, atd. Garmin taky nabízí IQ pole, která jdou do většiny přístrojů doinstalovat a rozšířit funkčnost. Na jejich webu můžeš naplánovat trasu a je tam dokonce i nějaké to značení nejpoužívanějších cest. Tohle jsou věci, které u Brytonu nenajdeš. Jejich web je příšerný a nepoužitelný. Na straně appka je oproti GArminu mnohem jednodušší, přehlednější a obsahuje vše, co potřebuješ. Můžeš v ní plánovat trasu, ale taky umí automaticky importovat a exportovat trasy ze Stravy a dalších plánovačů. Přehlednost v appce je Brytonu mnohem lepší. Hledat třeba u Garminu počet ujetých km za rok je docela oříšek, jak je nepřehledný. V Brytonu to najdeš hned. Pokud mohu srovnávat všeobecnou spolehlivost přístrojů, tak to vyjde nastejno. Jel jsem s nimi v lijácích i za hrozných veder a oba to zvládaly. Ovládání je trochu odlišné, ale zvykneš si na to i to. A co já třeba oceňuji u Brytonu 460, je neskutečně rychlé nabíjení a dlouhá výdrž i s připojenými všemožnými senzory, to se vůbec nedá se 130kou od Garminu srovnat.

      2 0
      • sup-czech  

        Super. O Garminu jsem se v poslední době dočetl, že je šíleně „širokej“ v různých nastaveních, ale s tím je spojené, že je extrémně nepřehlednej a přestává být intuitivní. Tohle bych asi i překousl, protože jsem typ, který ze začátku všechno nastavuje a zkouší, ale pak to stejně sklouzne k pevně daným polím na displeji a dál se v tom asi šťourat nebudu. A docela dost jsem i četl o horším dotykovém ovládání. Trasy plánuju v Mapy.cz a odtud i exportuju. U obou zařízení je tohle bez problémů. Co se někde zmiňovalo je, že u Garmina se dá od naplánované trasy odklonit a Garmin nabídne možnost změnit trasu, ale Bryton prý stále navádí na původní plán cesty a nepustí tě, dokud se nevrátíš zpět.. což je na jednu stranu dobré, ale na druhou to může někdy dost komplikovat situaci… pokud jsem ale dobře četl, tak to nelze pouze pokud není na cestě Bryton propojený s telefonem a daty, resp. pokud je offline.. při online by to mělo jít.. pokud to tak skutečně je..

        0 0
        • MirosPikos  

          Bryton umí přepočítat trasu a logicky tě navede na tvou původní. Ovšem za podmínky připojení k telefonu s aktivovanými da­ty.

          Pokud budeš vytvářet trasy na mapy.cz a pak export – import – dopočítání navigačních pokynů – poslat do zařízení, pak odpadá výhoda ve vytváření tras v garmin ekosystému. Nutno dodat, že import dat do garminu je o jeden krok jednodušší (nemusíš dopočítávat navigační pokyny) a výsledek bývá spolehlivější (při importu si ještě řekneš na čem pojedeš, nevím ale jestli to pak změní trasu třeba MTB vs. Silnička). Nechápu proč, ale sem tam Bryton vymyslí trochu nesmysl, ačkoliv (a teď mě někdo opravte) používají oba OSM. Sem tam tě nechá odbočit do ulice a následně vrátit. A někdy vymýšlí totální brikule jako by nemohl někudy projet, ačkoliv v OSM žádné omezení není (To mám hned 500 metrů od baráku…tam kde Garmin stejnou trasu importuje a jede direct, tak Bryton mě tahá smyčkama po lese. Znám to tu dobře, tak jedu proste svojí a Bryton se pak chytne. Ale někde, kde to neznám, může být problém).

          Když bych to shrnul, pokud máš hodinky Garmin, je to na zvážení. Pokud ne, volil bych Bryton. Já to mám trochu jinak. Hodinky mám Garmin a Bryton 460 používám hlavně k navigování po slepé mapě bez nutnosti tahat často mobil z kapsy. Statistiky řeším přes Garmin. Tedy loguju cestu dvojmo. A nejedenkrát se mi to vyplatilo.

          1 0
          • jirkous3  

            Ještě trochu poznámka i k Mirosovi. Zjistil jsem, že Bryton odněkud čerpá i průjezdnost ulic. A shoduje se to s Kommotem i Ridewithgps. Takže ta tvá objížďka bude možná důsledkem toho, zkus si to třeba v Kommot prověřit. Třeba to tam někdo zadal a nezrušil. Já to zjistil, když jsem plánoval průjezd Vídní. Locus i Garmin mi trasu schválily, ale Bryton i Kommot stále chtěli jednu ulici objíždět. Tak jsem to ignoroval, vjel do ní a už mě brali policajti, že je tam dočasný zákaz a jsem *****, protože nesleduji značky. Což měli pravdu. A Bryton o tom na rozdíl od Garminu nějak věděl.

            1 0
            • MirosPikos  

              Jojo je to tak, sám jsem si to myslel ale nezmiňoval jsem to, protože v OSM mapách nikde nevidím, že tam jsou nově závory. Dokonce jsem si byl jistý, že mě to historicky navigovalo správně. A Bryton velmi rychle zareagoval. Závory ovšem na kole objedu a pěšky přeskočím/podle­zu/obejdu. Blbý je, že ona ta trasa, kudy Bryton naviguje, nedává moc smysl a vlastně jednu závoru projede a další se vyhýbá. To mě trochu zmátlo. Přikládám obrázek. Dole trasa exportovaná z mapy.cz nebo locusmap a nahoře mapa s dopočítanými navigačními pokyny včetně pokusu o vyhnutí se závorám. Ty jsou znázorněny červenou tučnou čarou.

              1 0
          • sup-czech  
            1. Bryton umí přepočítat trasu a logicky tě navede na tvou původní. Ovšem za podmínky připojení k telefonu s aktivovanými daty

            A jak se to chová, když nemáš data? Funguje to vůbec ve smyslu: zadám kopec a dovede mě to na vrchol? Nebo je navigace vždy závislá na datech a bez nich to jede podle slepé mapy?

            1. Nechápu proč, ale sem tam Bryton vymyslí trochu nesmysl..

            Docela dost to lidi ve videích psalo, že to někdy jede podle svého a Garmin jede přesněji. To je ale docela zásadní nedostatek. Já bloudím i na sídlišti :) tak možná je tohle argument..

            1. Když bych to shrnul, pokud máš hodinky Garmin, je to na zvážení.

            Žádná další zařízení nemám a asi mít nebudu. Vadí mi na ruce cokoliv, takže hodinky a náramky nee.. Jediné, co pak asi ano, jsou senzory. Kadence, hruďák (ty mám od Sigmy) a to by asi napojit mělo jít..

            0 0
            • MirosPikos  
              1. Bez dat tam nahraješ trasu kde necháš dopočítat navigační pokyny a pak tě to celkem spolehlivě naviguje. Jen když někde zapomeneš odbočit, bude tě navigovat jen čára na další bod ale nebude se snažit přepočítat novou trasu.
              2. Ničeho se neboj, najezdil jsme s tím od léta možná 3 tisíce a bez větších potíží. Resp. ty potíže nezpůsobil Bryton ale minimálně jednou OSM mapy, které mě u Boletic přivedli na neexistující cestu. V OSM byla stála patrná. V realitě zarostlá.
              3. O to máš jednodušší rozhodování ;)
              1 0
              • jirkous3  

                Jen abychom tady náhodou trochu nemystifikovali. Myslím, že oba mluvíme o 460ce. Jenže je možné, že 750ka má vlastní přepočet, má totiž na rozdíl od 460ky nainstalované mapy. Takže je možné, že vůbec nebude za jízdy připojení k telefonu potřebovat.

                2 0
        • jirkous3  

          Ano, je to tak (ale je to jen zkušenost z 460ky). Já mám třeba v telefonu zakázáno automatické párování appky Brytonu se 460kou. Pokud to je v tomto stavu, 460ka nepřepočítává, ale stále ukazuje spojnici s nejbližším bodem trasy. Pokud je ve spojení s appkou, pak trasu přepočítává a docela logicky. Nemění celou zbylou trasu, ale vede k nejbližšímu bodu. Ony se obě varianty občas hodí a já je taky tak využívám podle potřeby. Vidím to spíš jako výhodu.

          1 0
          • J1RKA  

            no nevim, nicmene Garmin ma nastaveni kde si zvolis zda cestu prepocitat < prepocitat po odsouhlaseni > nebo ne, testuju ruzny situace, kde to dokonale znam, a musim zatim rict, zese vetsinou seto prepocitani vyplati, nevim jak je bryton citlivej na vzdalenost odkloneni od trasy, ale Garminu vadi i kdyz jedes po druhy strane reky a pak resis celkem srandovni situace

            1 0
            • jirkous3  

              To nevím, moje 130ka od Garminu přepočítávat neumí vůbec, takže to neposoudím. Bryton je docela fajn, ujel jsem s ním nedávno 1000 km k moři a bez jediného zaváhání. Trasy jsem měl připravené v Locusu a jen občas je měnil, to mi je Bryton přepočítal. Ovšem oba přístroje ukazují jen linku a ne mapu. Mně to tak vyhovuje.

              1 0
              • J1RKA  

                mam taky G130 ale jako zadvodni pocitadlo :D tam jaksi navigace je az na poslednim miste, nato pouzivam G1040 ten mi vyhovuje, i kdyz nektery trasy jsou spis pro jizdu nakoni :D

                1 0
                • sup-czech  

                  On je ten G1040 pro mě už luxus.. těch 7000 je tak nějak strop.. Chtěl jsem počkat, jestli Bryton třeba neudělá akci a B800 nezlevní, ale jaxi se jim nechce :(. Garmin tam už po GExpl2 nemá žádnou levnější alternativu. Všechno s větším displejem, novějšího typu už je nad 10000 Kč…

                  0 0
                  • jirkous3  

                    Záleží i na tom, jaké funkce vlastně potřebuješ. Exp. je spíše na cykloturistiku, ostatní modely od Garminu jsou více sportovní. Pokud jezdíš hodně terénem, potřebuješ navigaci a nechceš mít v držáku telefon, jsou tyhle přístroje fajn. Pokud jezdíš cykloturistiku či silnici, jsou docela zbytečné. Úplně stačí malé typy jako Edge 130 Plus či Bryton 460. Ona ta jízda podle linky vypadá složitě, ale ve skutečnosti se podle ní jezdí skvěle. Bryton ji navíc doplňuje větvením křižovatek, takže zabloudit je docela umění. A když už se to stane, stačí vytáhnout mobil, ale je to výjimečné. Odměnou za čb displej je vysoký kontrast i bez podsvícení, takže i v letním slunci je linky skvěle vidět. Ale třeba do přírody jsou asi tyhle mapové verze lepší. Variantou pak je libovolný starý mobil s offline Mapy.cz či Locusem na řídítkách. Klidně i bez SIMky, většinou každý má nějaký takový doma.

                    1 0
                    • ceo  

                      Jen doplním k Locusu. Používám na speciálním malém mobilu.

                      Negativa:

                      • malá výdrž
                      • displej nesvítí pořád
                      • dlouhá doba naučení – i po letech se stále učím a vyladit navigaci mi trvalo cca. 3 roky frustrací
                      • strašně závisí na HW – pokud přístroj nemá dobrou GPS, může špatně ukazovat/ opožděně aktualizovat sever a už se to veze

                      Pozitiva

                      • velmi robustní řešení (vykoupeno negativy výše)
                      • v součtu levnější
                      • hlasová navigace je extrémně návyková – to se naučil až teď Garmin 1050. Např. ve sjezdu je daleko bezpečnější slyšet – za 50m odbočte doprava, než jen pípnutí a muset se podívat na řídítka, co se bude dít
                      1 0
                      • jirkous3  

                        Většina lidí v ČR je právě zvyklá na mapy.cz, takže 99 % cykloturistů jezdí s nimi. Locus je opravdu taková vyšší liga i díky jeho složitosti a možnostem. Já jezdil taky dlouho s mobilem Samsung A3 s amoled displejem a bylo to docela fajn. Jenže ani ten amoled za opravdu silného slunce nestačil zobrazit kontrastní mapu. Proto jsem hledal řešení a našel ho v relativně levných cyklonavigacích bez map, jen s čb displejem. Napřed jsem myslel, že to jezdění jen podle linky nepůjde, ale najel jsem s tím už mnoho tisíc km a v podstatě naprosto bez problémů. V Locusu udělám trasu, dám sdílet do appky Brytonu nebo Garminu, je to otázka pár minut. Mobil už v podstatě vůbec nezapínám.

                        1 0
                        • J1RKA  

                          A co kdyz nekam odbocis, treba jenom kvuli tomu, zeje tam lepsi cesta

                          1 0
                    • sup-czech  

                      To je právě ten problém. Jezdím s mobilem a na něm mapy.cz. Jenže není vodotěsný a hlavně na slunci není vidět lautr nic, i když to je na max. svítivost displeje. Proto novou navigaci. Jinak data mám, to, jestli funguje i bez dat jsem chtěl vědět kvůli Garminu, kde data nepotřebuji, protože jeden recenzent říkal, že když u Brytonu nemáš data je navigace k ničemu.. A jezdím MTB hlavně lesy, cyklotrasy, hrady, Vrch. korunu na příští rok a tak… takže turista, ale s výkonem :) :)

                      0 0
                      • jirkous3  

                        Myslím, že na tohle bude ten Garmin Exp. ideální. Je to přístroj přesně na takové jezdění. Jen si dej ještě pozor na výdrž baterie, já ho zavrhl hlavně kvůli tomu. Někdo psal, že na slunci musí displej podsvicovat a výdrž klesala až na tragických pět hodin. To vypadá dobře, ale až trochu zestárne baterie, tak to bude polovina. Myslím, že je zde i speciální vlákno k Exp., tak se tam na tu výdrž poptej, jinak by byl asi ideální. Ony existují ještě šílenosti jako snad Wahoo s implementovanými mapy.cz, ale to už jsou takové specialitky.

                        1 0
                        • sup-czech  

                          Wahoo a Hammerhead super. Ale cena nad rámec.. :) Mrknu na tu baterku do vláken

                          0 0
                          • J1RKA  

                            tak dej vedet 1040 vydri nesmysl 4dny v jesenikach a byl jsem na 30%

                            1 0
                            • sup-czech  

                              Tak jsem se různě prokousal vlákny a našel jsem tohle:

                              baterie 4hod jízdy a ubylo jen 10% takže zatím velká spokojenost


                              Letos jsem ho dostal na vanoce.

                              Pri bezne jizde (60% jas bez navigace a bez usporneho rezimu pouze zaznam trasy) si vezme cca 15% za hodinu.

                              Pri navigaci je to trosku vic cca 20–22 % za hodinu bez usporneho rezimu.

                              Pri navigovani a uspornem rezimu ( rozsviti se pouze pri poklepani nebo pred odbockou) si bere cca 15% za hodin

                              Pri bezne jizde v uspornem rezimu bez navigace si vezme 10% za hodinu – z tohoto udaje myslim, ze je ta katalogova hodnota.

                              To jsem zatim za tech par jizd vysledoval.

                              Samozrejme primarni urceni toho zarizeni je na turistiku na to si myslim ze bohate dostacuje.


                              Takže by to snad mělo být OK, pokud jsem nepřelédl někde něco negativního

                              0 0
                              • jirkous3  

                                Jestli Ti to vyhovuje, tak jdi do toho. Osobně mi právě těch 20 % za hodinu u nového přístroje a za tepla přijde málo, ale je to věc názoru a požadavků. Včera jsem jen tak pro zajímavost provedl srovnání dvou přístrojů za stejných podmínek. Teplota 16 st., hodina jízdy, navigace s častými sjetími z trati. Připojen hruďák i radar (kupodivu si data oba přístroje berou současně).

                                Garmin 130, 4 roky starý, bez podsvícení, neumí přepočítat trasu – úbytek 40 procent

                                Bryton 460, 0,5 roku starý, polovina cesty s podsvícením, časté přepočty – úbytek 3 procenta

                                Samozřejmě to nic neznamená, jsou to zcela jiné přístroje. Chci tím jen říct, že ta kapacita baterie časem klesá a pokud jako nová vydrží pět hodin, kolik vydrží za čtyři roky? Ta 130ky vydržela jako nová 8–10 hodin podle teploty.

                                1 0
                                • J1RKA  

                                  ano 130 je delana spis na zavody

                                  0 0
                                  • milan.v  

                                    Jak pro koho, když to pořádně ani neumí pracovat s watty…

                                    0 0
                                    • J1RKA  

                                      nerozumim

                                      0 0
                                      • milan.v  

                                        Tak se podívej do vlákna ke 130, 130 Plus už s tím umí pracovat…

                                        0 0
                                        • J1RKA  

                                          aha, tak to bude tim, ze mam 130 plus

                                          0 0
                                          • jirkous3  

                                            Prosím tě, když máš to plusko. Kolik IQ polí může mít plusko aktivních? 130ka jen dvě a ještě každé na jiné obrazovce.

                                            0 0
                                            • J1RKA  

                                              hele nevim, musel bych se podivat, pouzivam 2 obrazovky a na kazdy mam 3 udaje

                                              0 0
                                              • jirkous3  

                                                Mě jde konkrétně jen o IQ pole (widgety). Já třeba používám Smart Bike Lights k radaru, pak ukazatel směru větru a počasí, ale hodil by se mi ještě přehled tepových pásem. Ale 130ka tři neumí, dvě jsou max. A v návodu se to bohužel nikde neuvádí. Teď mi Garmin nabídl za dobrou cenu výměnu za 130+, tak nad tím váhám.

                                                0 0
                                                • J1RKA  

                                                  tak toti neporadim, tyhle veci me vubec nezajimaji, pocasi tak nejak vidim, a vitr fouka pokazdy proti ne :DDD

                                                  0 0
                                                  • jirkous3  

                                                    Tak my staříci, co už nejezdíme rychleji než fouká vítr si někdy užíváme i větr v zádech.

                                                    0 0
                                                  • J1RKA  

                                                    tak si udelej radost a kup 1040 daji se ted sehnat do tech 7mi, dost lidi preslo na 1050 jenom proto, ze chteji mit to nejlepsi

                                                    0 0
                                                  • jirkous3  

                                                    Mně už se nechce moc investovat, kdoví jak dlouho budu ještě na silničce jezdit. A na treku mi víc vyhovuje Bryton 460. Ani tu 130+ už bych nekupoval, ale nabídli mi ji v Garminu výměnou za 130ku za něco přes dva tisíce.

                                                    0 0
                        • ceo  

                          Mapy.cz a Locus umí Karoo, ne Wahoo.

                          Ovšem výdrž bude opět problém.

                          Na Locus používám Cubot King Kong mini 2. A možná koupím tohle https://mobilni-telefony.heureka.cz/…tel-wp5-pro/#…

                          Těch 8000mAh by mohlo dát už slušnou výdrž.

                          Zase ale váha a velikost… Ale aspoň na displeji bude pořádně vidět

                          1 0
    • BB  

      Mám zkušenosti pouze z Garmin světa, ale jedna věc se mi na Garmin navigaci líbí. Je to možnost doplnění coursepoints do připravené trasy. Trasu připravuji v mapy.cz. Pak trasu na mobilu přehodím do Garmin Connect, doplním coursepoints (lepší se to dělá ve web aplikaci Garmin) a pak pošlu do Garmina. Jako coursepoint může být hospoda (do názvu si dám otvírací dobu), nejvyšší bod, pamětihodnost atd. Garmin ukazuje kilometry ke coursepoint, odhadovaný čas, zbývající výškové metry. Pokud Bryton tuhle funkci nemá, tak bych asi volil Garmin.

      1 0
      • jirkous3  

        Bryton ji má taky.

        1 0
        • BB  

          jakým způsobem se u Brytonu coursepointy do trasy připravené v mapy.cz vkládají ?

          0 0
          • jirkous3  

            V appce otevřeš trasu a dole je v nabídce POI. Dáš „přidat poi“ a klikneš do mapy, do grafu nebo můžeš zadat přesně v km od startu. Je tam nabídka několika druhů POI. Jen pozor, pokud vybereš „vrchol“, tak ten má v přístroji samostatné zobrazovací políčko.

            0 0
    • ceo  

      Celkem dealbreaker pro MTB je barevné značení turistických cest u Garminu (aspoň možnost). To žádná jiná dedikovaná navigace neumí. Pro snadnost orientace v terénu dost zásadní. Na silnici je to asi fuk.

      1 0
      • J1RKA  

        ano tohle je pecka, jsem nevedel, zeto jiny navi neumi

        1 0
        • ceo  

          Bohužel. Je to česká specitalita (v dobrém) a OSM to nemá. Nechápu, jak se to podařilo dostat do Garminu, ale tuším v TOPO mapě to je a nebo tuším nad obecnou cyklistickou mapu jde nahrát vrstva se značením.

          1 1
          • Slavik  

            OSM data samozřejmě obsahují barevné turistické značky.

            např. https://www.openstreetmap.org/relation/68268

            1 0
            • ceo  

              některé verze. A ne ty, které používá Bryton, Karoo, Hammerhead.. :( Resp. tihle výrobci používají OSM mapy jako zdroj, ale přebírají jen něco. A zrovna vrstvu se značením ne.

              Pokud mi ukážeš nějakou jinou cyklonavigaci kromě Garminu a Karoo se side-loadem mapy.cz nebo locusu, kde budou barevně odličené turistické značky dle jejich reálného značení, budu ti velmi vděčný..

              1 0
              • Slavik  

                A co ti mám ukazovat, když to nepřebírají? A nejsou to verze OSM, ale jejich vlastní interní interpretace dat, která vychází z OSM a je bez těchto relací. Tyto turistické a cyklistické relace jsou v OSM datech i mimo ČR, takže to není naše specialita.

                1 0
                • ceo  

                  Slovíčkaříme.

                  1. česká specialita je různobarevné značení.
                  2. navigace maji mapy postavené na OSM a značení TZ kromě Garminu nemají

                  iGET, magene, sigma , baryton, wahoo, Karoo nikdo defaultně barevné rozlišení TZ neppdporuje. U Karoo jde side-load. U ostatních jsem nenašel žádné zmínky o jakékoliv možnosti mapové podklady upravit/doplnit

                  1 0
                  • Slavik  

                    Polsko, Slovensko nemá různobarevné značení?

                    V OSM je na to normální atribut osmc:symbol, který počítá s různými symboly i barvami. Kolik si toho namapoval?

                    1 0
                    • ceo  

                      Kdybys raději řešil, proč to má jen Garmin.

                      1 0
                      • Slavik  

                        Proč bych to měl řešit?

                        0 0
                        • ceo  

                          Protože se tady řeší navigační přístroje? Je úplně jedno, co všechno osm má/umí. Důležité pro použití je, co zobrazí konkrétní přístroj…

                          0 0
      • sup-czech  

        Ten dealbreaker je něco jako podrobnější turistická mapa?

        0 0
        • ceo  

          Dealbreaker je, že vidíš na displeji, kudy vede červená, modrá, zelená, žlutá atd. Orientace na správnou odbočku nebo přidržování trasy tak je daleko, daleko jednodušší.

          Představ si mapy.cz na kterých nevidíš značení turistických cest – všechny lesní stezky budou vypadat stejně..... orientace pak bude řádově horší

          1 0
          • J1RKA  

            presne tak, nehlede, ze nekdy ani nepotrebujes navigaci mit pustenou, jedes naslepo podle barvicek

            1 0
          • sup-czech  

            Tohle je docela značnej argument..

            0 0
      • borda  

        No to si právě úplně nemyslím. Buď to tam znám, a gps Nepotřebuju, nebo to tam neznám a jedu podle připravené trasy. Jasně. Je ještě možnost neznám to tam a trasu nemám připravenou. Není jednodušší vyndat mobil a zorietovat se? Stejně jako dřív mapu? Nebo máte všichni 1040/1050 kde bychom se snad mohli, s primhourenim obou očí, bavit o tom, že se to jako mapa pro zorintovani se v širším kontextu dá použít?

        1 0
    • sup-czech  

      Z toho, co píšete se zdá, že nějaká extra rozdílnost ve čtení map asi nebude a oba přístroje budou až na malé rozdíly fungovat dobře. Ještě tady k tomu: má nějakou výhodu mít s Garminem zároveň Topo mapy zdarma, nebo to žádnej extra bonus není. Často lidi píšou, že se vrátili k původním mapám, co byly předinstalované a pak, přepokládám, že když píšete vy, že importujete GPX z Mapy.cz, Komootu, Locusu, že to v pohodě obě mašiny zvládají bez problémů?

      0 0
    • MirosPikos  

      Hele ještě mě napadlo, lehce přes 7000,– bys mohl mít Bryton 800 a rovnou přihoď radar :)

      https://www.tradeinn.com/…ing-computer

      1 0
      • ceo  

        Nebo může mít za 3,5 magene pokud netrvá na climb pro. Drtivou většinu navigace to zvládne podobně

        1 0
        • MirosPikos  

          Jasný, já jen že pokud se rozhoduje mezi Garmin a Bryton, tak proč nemít od Brytonu to nejlepší, co nabízí v cenovém stropu, jaký na začátku zmiňuje.

          2 0
      • sup-czech  

        Tak to je slušný. Jak se to chová se zárukou a češtinou? Asi nic moc co? Máš zkušenost s tímhle shopem?

        0 0
        • MirosPikos  

          Reklamační zatím žádný. Ale nakupujeme tam v partě celkem běžně. Bryton jsem bral odsud. Brácha též. Vše v pořádku.

          1 0
          • sup-czech  

            a ta čeština je tam v nabídce, nebo jen angličtina? Nebo to spraví novější aktualizace? A ještě taková technická, ale zásadní, těžko se hledá informace o interní paměti, ale jestli jsem dobře hledal, oba modely mají jen 16 BG, je to pravda? Díkes

            0 0
            • MirosPikos  

              Hele jak je to s pamětí nevím, ale mluvit by to na tebe mělo česky.

              https://shop.trailhunter.cz/…ider-s800-e/?…

              0 0
              • sup-czech  

                Ono to u nás češtinu má, předpokládám, když to koupíš tady. Nevím ale jak se to s češtinou chová, když to koupíš ve světě.. ale to snad bude v nabídce..

                0 0
                • jirkous3  

                  Já myslím, že firmware bude jen jeden a ten bude obsahovat i všechny jazyky. Pochybuji, že by si to chtěl Bryton komplikovat různými verzemi. Nebál bych se toho.

                  0 0
                • tompca  

                  Čeština je obsažena ve firmware, ale je tragická stejně jako u Garmina. Čeština v aplikaci je ok. Bryton jsem loni též kupoval na tradeinn.com.

                  1 0
    • pluto  

      Právě prodávám Explore 2 dva roky starý, mapy Garmin + TOPO. Takže kdyby byl zájem, tak do SZ.

      1 0
      • sup-czech  

        Půjdu spíš do nového. Ale v této fázi hledání nevylučuji později ani tuto možnost. Ale dík

        0 0
    • Potkan007  

      Nemám zkušenost s obojím, takže v duchu tématu neporadím, ale přihodím svoji zkušenost. Na moje sranda hobby ježdění mi přišel i tvůj rozpočet zbytečně moc a koupil jsem doprodej Edge Explore první generace pod 3000. Nastavením jsem se prokousal, to mi přišlo úplně v pohodě, dotyk reaguje pěkně, mám dvě připomínky, které mě lehce štvou.

      1. Garmin interně nepoužívá GPX soubory, ale převádí si je. Vyrobím si mapu na mapy.cz na počítači, uložím do paměti Garmina (složka tuším NewFiles), po zapnutí převede a objeví se v trasách. Problém mám s tím, že takhle vyrobené trasy si po zahájení navigace přepočítává a to trvá fakt že u toho pokaždé vyrostu. Naplánuju trasu kolem 40 km, vylezu s kolem před dům, zapnu navigaci, vyberu trasu a Garmin počítá trasu, hezky procento po procentu, projít si těch 40 km mu trvá dobrých 5 minut.
      2. Jak jsem někde četl, že má Garmin problém u tras z GPX přepočítávat a vymýšlí nesmyslné cesty, tak s tím problém nemám, přepočítává logicky a hned. Problém mám, že typicky když se dělí jedna ulice na dvě, Garmin mě táhne levou a já najedu do pravé, tak během 5 sekund přepočte, že mám jet pravou a čárou na mapě ukazuje trasu dál skrz tu pravou, ale šipky se mě snaží otočit do té levé ulice stůj co stůj. Když ho chvíli ignoruju a jedu podle čáry, ne podle šipek, na ten průjezdní bod levou ulicí zapomene a šipky se opraví.
      0 1
      • jirkous3  

        A nepomohlo by trasu z mapy.cz sdílet do appky Garmin Connect a odtud ji odeslat do Explore? Já to tak dělám (z Locusu) v kombinace GC+Edge 130 a stejně tak i Bryton+460 a v obou případech je to rychlé a bezproblémové.

        1 0
        • Potkan007  

          Zkusím, bral jsem to jako limit importu GPX, nějak jsem nad tím zatím nepřemýšlel, jestli by byl třeba import přes aplikaci výhodnější :) Mám tu navigaci chvilku, jel jsem podle ní odhadem pětkrát.

          0 1
          • jirkous3  

            Pokud si trasu chystáš v PC, tak to jde udělat taky ve webové aplikaci Garminu. Dá se to z ní rovnou odeslat do Edge. On ten převod v přístroji trvá tak dlouho nejspíš proto, že si tam musí doplnit všechny navigační pokyny.

            0 0
      • moreplavec  

        Trasy do Egde (Explore 2) nahrávám přes Garmin app, takže to problém není a do aplikace ji asi dostanu „předkousanou“, takže to zdržení při spuštění nemám. Co ale souhlasím je ta umanutost navigace. Běda jak minu bod obrátky (typicky jedu ulicí tam a zpět) a nedojedu až za bod obratu, to pak navigace otravuje ještě hodně dlouho, že jedu špatně a otáčí mě. Vzdálenost do konce trasy jen narůstá a přitom jedu po vytčené trase. V nastavení jsem nenašel nic typu „drž se cesty“, tedy něco jako navigace v autě, jsi kdekoliv na trase = jsi v pohodě. Navigace k trase, když člověk něco mine, je pak samostatné téma, ale to už znám z Garmin hodinek a při kufrování prostě vytáhnu mobil a mapy.cz.

        0 0
        • J1RKA  

          tobe to nehlasi, < trasa nalezena > to umi i 130 plus

          0 0
          • jirkous3  

            Tohle má dobře vyřešen Bryton 460. Taky sice ukazuje jen linku jako 130+ ale v ní ukazuje i tvary křižovatek. O to ale nejde. Když se sjede z trasy, tak to zahlásí a chvíli jen ukazuje spojnici k nejbližšímu bodu trasy. Až po chvíli spustí přepočet a navede zpět na trasu. Tady Garmin malinko zaspal.

            0 0
            • J1RKA  

              tak 130 jsem nikdy jako navigaci nepouzival, jak jsem psal, jeto dobry pri zavodech, kdy teto pipnutim upozorni na odbocku, pripadne pokud nekdo strha mliko, tak ze si treba blbe odbocil, dulezity je, ze vidis stoupani < treba konec :D >

              0 0
              • jirkous3  

                Já podle ní naopak najezdil tisíce kilometrů v mnoha zemích. Člověk si zvykne a dá se podle té čárky docela dobře jezdit. Jen ve velkých městech je ta linka bez naznačených křižovatek blbá. Ale to se dá použít na chvíli mobil.

                0 0
                • J1RKA  

                  Jenze to ses otrok naplanovany cesty

                  0 0
                  • jirkous3  

                    To záleží na úhlu pohledu. Plánuji každoročně zhruba 900 km trasu pro více než 100 lidí a věnuji tomu docela času. Tudíž mám všechny cesty předem promyšlené a bylo by blbé se jich nedržet, když už po nich vedu tolik lidí.

                    0 0
                • Potkan007  

                  Tohle mě překvapilo. Před Garminem jsem si koupil GPS z Číny iGPSport BSC200, taky vede jen podle čáry, nemá mapy a přepočítat neumí, akorát ukazuje šipku, kterým směrem se nejkratší vzdáleností vrátit na trasu. Nakonec to nebylo tak zlé, jak jsem se bál. Po silnici se s tím dá jezdit úplně v pohodě bez připomínek, ve městě už je to na křižovatkách občas hádání a není to ono a konec jsou různě promotané lesní pěšiny.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.