Zdrawim,
Mam takovy problem se zadni brzdou na svy favo..doted sem mel brzdy special,ale rozhodl sem se je vymenit za shimano.nicmene v zadu mam problem s tim ze sou kratke a hledam nejakou ,,redukci,, nebo inteligentni nastavbu..diky za rady
Zdrawim,
Mam takovy problem se zadni brzdou na svy favo..doted sem mel brzdy special,ale rozhodl sem se je vymenit za shimano.nicmene v zadu mam problem s tim ze sou kratke a hledam nejakou ,,redukci,, nebo inteligentni nastavbu..diky za rady
Kdyz je ram delany na delsi brzdy, tak je na delsi brzdy. Proto se delaj brzdy v ruznych velikostech. Bud jinou brzdu nebo jiny ram.
Jo kamaráde,koupil jsi blbě. Dělají se čelisti o různých délkách! Nejlepší by bylo si nechat přepájet hrazdičku.
Ja s timhle pocital,ale s takhle dlouhejma nozkama sem nasel jen podobny blbosti jako stavajici special a pochybuju ze bych se posunul nekam dal co sw tyce brzdnyho ucinku…proto sem vzal tyhle kratke masivni co se nebudou samy ohybat,maj uplne sametovej chod a skvele se davkujou a ted resim jak to vyresit..trebas by nejaky pametnik znal nejaky funkcni figl
Čus, mě se povedlo udělat z krátkých brzd dlouhé. Krátky stopštky mi doma ležely ještě z doby kdy jsem jezdil na silničce a bylo mi líto je vyhodit. Místo špalků jsem přišrouboval mezikusy, který jsem vyrobil z 6 mm silnýho duralovýho plechu, a až na ně jsem pak přidělal špalky. Mohl bych to někdy vyfotit. Teď ve tmě a v mrazu ale ne :-)
stopšky = stopětky tedy shimano 105 :-/
Za foto budu rad
Snad je to z fotek patrný. Původně jsem myslel, že budou potřeba vepředu i vzadu ty moje „prodlužováky“ stejně dlouhý, ale nakonec se ukázalo, že zadní brzdu bylo potřeba prodloužit o hodně, zatímco přední jen o kousek.
Super diky
i tak to jde, ale brzda je to co na kole musí fungovat nechci se zabít a z těchto bastlů sem už vyrostl vždy je řešení z kterého nemusí mít člověk strach
Nesmyslné „zrušení“ převodového poměru brzdného účinku. Existují brzdy, které dosáhnou k ráfkům u kol Favorit. Jejich výška je do 75 mm., U Favoritu je obvykle 62 –65mm. Použité brzzdy SH jsou zřejmě rozsahu 47–57 mm.
:-) netvrdím, že to brzdí perfektně :-) změnu poměrů pák jsem si uvědomoval dřív, než jsem se do předělání pustil. Taky vzhled, a váha vzaly samozřejmě předěláním za svý. Vždyť to není na závodění, ale jen „lidové umění“ na zimáka, a využití kvalitních silničních brzd, který mi bylo líto vyhodit.
Pokud nemáš brzdu přes blatníky, je efektivnější použít mezikus mezi rám a brzdu, aby se brzda připevnila blíže nad ráfek + pneu a využily se krátké čelisti. Kdysi to tu i bylo na fotce.
Neco takoveho shanim
Byla to domácí výroba a vypadalo to (překvapivě) solidně. Zadek je jasný: v plechu jsou 3 díry pro brzdu a nosič. To jsou kotevní díry pro prodloužení pod ten plech. Předek byl tuším jako prodloužení sloupku vidle vsunutý spodem do sloupku a prošroubený dírou pro šroub brzdy v korunce. Pod korunkou byla paralelní díra pro montáž krátké brzdy.
Jestli nemáš možnost si to vyrobit v zázemí solidně vybavené dílny sám, je asi snazší pořídit jiný rám nebo brzdové čelisti. Zlepšit brzdný účinek pomohou i kvalitní špalky a bowden.
Moznost mam,dilnu mam velice dobre vybavenou..predni vidli neresim tu uz mam novou a tam problem neni…jen ten zadek
Před „revolucí“ jsem řešil opačný problém,. ldy jsem do dětských rámů ESKA MIDI pro kola 540 mm cpal galusková kola s ráfky MAVIC.GP 4.. pro cyklistické přípravky. Na adaptéry jsem použil Duralový plech o tloušťce 4 mm a našrouboval do děr plechové hrazdiřky, původně určených pro mentáž plastové schránky na nářadí a nosiče bagáže.
Tohe se kdysi dělo, vzpomínám si jak tenkrát někdo sehnal nový rám kam patřily krátký brzdy, ale ty se tu ještě neprodávali, tak ty dlouhý naopak musel přidělat na nějakej nástavec víc nahoru nad plášť :-)
Asi to moc dobře nebrzdí.
Neřešil ještě někdo „vylepšení“ brzd na starším favoritu? Máma jezdí na asi 25 starém trekingovém fávu a stěžuje si, že to nebrzdí (a má pravdu). Ty brzdy jsou prostě hrozný, celý se to kroutí, nebrzdí, zablokovat zadní kolo nejde vůbec.. Měnil jsem lanka, bowdeny a špalky, ale pořád špatný. Špalky jsou teda nějaký úplně nejlevnější od Force. Má cenu dát tam nějaký lepší šplaky, případně jaký?
Díky.
To není lankama..
Brzdy na fávo prostě nejsou správně konstrukčně řešeny..(zkus tam nějaké starší gipieme)
Pokud chceš aby to brzdilo, tak výměna brzd za lepší. Zadní brzdu na nákupnozimním fávu mám Alhonga + tříbarevný špalky Clarks (původní špalky nicmoc, mám pod 110 kg, po výměně to brzdí parádně). Na skládačce (předek) mám taky Alhongu a tyhle špalíky , brzdí moc pěkně.
Počítej s tím, že to bude nějakou kačku stát, špalky dodávané s čelistmi jsou slabši (nejen za mokra) ovšem bude to po výměně dobře brzdit.
Díky moc, to jsem přesně potřeboval vědět :)
No nevím, zrovna tyhle vysoký Alhongy jsem právě jako alternativu za Favorití brzdy zkoušel a rozdíl v účinku byl žádná celá nula nula nic, takže bych doporučil nejdřív zkusit lepší špalky a pak teprve případně měnit brzdy.
Stará brzda vypadala nějak takhle , na fávu – byla pokroucená, špalky dosedaly šikmo – nedalo se to seřídit a brzdilo to blbě. Po výměně za Alhongu zlepšení, ovšem značné až po výměně špalíků, jak jsem psal výše.
Na fávech byly i centriky (nebo jak se to jmenovalo), ty brzdily líp.
Koukam, ze jsi velky milovnik stahovacich pasek:) Ale chapu, je to levny, rychly, ucel to plni a na takovym kole na estetiku sere pes..
Ještě bych se zeptal na ráfky, originální favority moc nebrzdi, nedej bože chromovaný :D