• Ice601

    Měl bych takový dotaz. Opravuju brzdu (zadní) slx-675… Nebrzdila – jen málo, páka šla až k řiditkám.

    Problém je ten, že brzda měla sjetý desky skoro až na plech. Vytáhl jsem desky – zatlačil pístky – jeden šel v pohodě a druhý ne. Tak jsem ho fouknul brake cleanerem a za chvilku povolil – dal se zatlačit. Chtěl jsem vyměnit olej, ale tady už jsem začal cítit nějaký problém, blbě se dal protlačit od třmenu do kalíšku na páce a byl teda fest černý. Nicméně se to povedlo, ale brzda nefunguje… Pístky jen kousek povyjedou po zmáčknutí páky, ale po povolení se zase vrátí zpět… Prostě se absolutně nepřitlačí je kotouči. Nemáte někdo nějakou dobrou radu čím by to mohlo být? Díky všem.

    0 0
    • bednee  

      Přesně tohle jsem řešil minulý týden, skončilo to výměnou páky. Měl jsem to naprosto stejně. Jeden pístek nezalézal, vyčistil jsem ho, zatlačil a při tom jsem dost možná protrhl membránu, nevím. Každopádně to skončilo novou XT páčkou za 1100. Viz. https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-2#…

      0 0
    • Ice601  

      Tak jsem to ráno zkusil, jestli se to přes noc samo neopravilo a nic. :-(

      Jak vlastně dostanu z třmenu pístky – když se nedají vypumpovat? Vyfouknout se mi taky nepovedly.....

      0 0
      • MatS  

        Kompresorem fouknout a jsou venku. Pozor, jsou keramický a rádi praskaj.

        Hele a jak jsi vlastně odvzdušňoval? Postup? Použil si bleedblock místo destiček? Šel olej protlačit odspodu nahoru a obráceně bez nějakých obtíží?

        Při výměně páky si použil novou olivu?

        Mi spíš přijde, že děláš něco špatně při odvzdušnění.

        0 0
        • Ice601  

          Kompresorem jsem zkoušel fouknout do třmenu, ale pístky jen trochu povyjely, ale nic…Jasné jsou keramické, dal jsem mezi ně kousek hadry.

          Jojo, desky venku mezi pístky ta žlutá kostka, třmen dole a páka nahoře natočená a našroubovaný kalíšek a v něm troška oleje… Právě problém je ten, že mi jde zespoda od třmenu celkem blbe protlačit ten olej – nezvykle. Už jsme nějaké ty brzdy odvzdušňoval a žádná nešla tak blbě…:-(

          Olivu jsem neměnil – to přiznávám – předpokládám že by ji nic byt nemělo.

          0 0
          • MatS  

            No tak to ti doporučím jedno. Odmontuj třmen a rozšroubuj ho a najdeš uvnitř kusy keramiky z pístku. Takže si myslím, že je po smrti.

            https://www.youtube.com/watch?…

            https://www.mtbr.com/…ons.1046837/

            A zde nový SLX třmen ještě skladem – https://www.kolo-park.cz/…m7100-detail

            0 0
            • Ice601  

              Třmen jsem měl rozpůlený, ale nic z něj nepadalo…

              No uvidím. Bohužel to vypadá na kombinaci několika závad, resp jedna závada vyvolala řetěz dalších. Tekoucí páka, nevyjíždící jeden píst. Blbý je to, že to objednávám každý zvlášť, páčka, třmen… Kdybych objednal rovnou celou brzdu, byl by klid. No smůla.:-)

              0 0
              • MatS  

                Když rozpůlíš třmen, ale nevyndáš pístky, tak nic nepoznáš. Ty střepy jsou za pístkem.

                Můžeš rovnou objednat ještě hadici, když už budeš mít celou brzdu novou :-)

                0 0
                • Ice601  

                  Jasné to vím, že bez vytáhnutí pístku nic nepoznám, bohužel jsem je ven nedostal :-)… Náhradní hadici mám naštěstí doma… Třmen přišel dneska tak snad to večer složím a bude to funkční… Mě ta brzda po dílech přijde pěkně draho :-D

                  0 0
                  • MatS  

                    Tak pokud ti zbyde neco funkcni, dej sem na bazar. Dilu je nedostatek a zaprasi se po tom hned.

                    0 0
                    • Ice601  

                      Tak ono podle všeho není funkční nic :-) páka tekla, a třmen je asi nefunkční… Hadice je snad ok :-D uvidím…

                      0 0
                      • Markony  

                        Ale možná půjde jeden píst použít + obal třmene .

                        0 0
                        • Ice601  

                          Jo to máš pravdu obal bude ok…

                          Z páky zase páčka a třeba víčko nebo plnící šroub :-)

                          0 0
      • ScottAspect  

        Jednou jsem to dělal tak (ještě na složené brzdě), že jsem pohyblivější pístek zajistil malým svěrákem a druhý pomalu horko těžko vypumpoval. A pak na střídačku :-)

        Nezávidím tedy tento problém, snad se to povede vyřešit a třeba bude i ta původní páka dobrá. Je na tom zpracováním lépe, než ta m8000.

        Jinak tedy mi také přijde, jako by tam furt byl vzduch podle popisu.

        Páka ale už jde mačkat volně?

        0 0
        • Ice601  

          Páka chodí dobře, lehce až k řidítkům. Bohužel pístky povyjedou a zase se vrátí – prakticky nejsou schopné se vůbec „nakalibrovat“ ke kotouči.

          0 0
          • A2735  

            Nenapružoval jsi ty listové pružiny brzdových desek?

            0 0
            • Ice601  

              Nene, s těmi jsem nic nedělal, dal jsem fungl nové desky s tím péřovým plechem.

              0 0
              • A2735  

                A když vytáhneš kolo s brzdovým kotoučem a dvakrát zmáčkneš brzdu a vložíš kolo zpět tak přitune páka?

                Povysunou se ty pístky?

                0 0
                • Ice601  

                  Právě že ne…i když nemám nasazené kolo a mačkám páku, tak se pístky jen kousek povytáhnou a zase se vrátí zpět… Nejdou pístky vypumpovat ven.

                  0 0
                  • A2735  

                    Je dostatek oleje? Máš original nálevku na páku shimano?

                    0 0
    • Ice601  

      Na začátku – díky všem co mi radili a dávali podněty :-)

      Koho by to nebavilo číst, tak zhrnuto – jsem ***** – neumím odvzdušňovat brzdy :-D

      Tak abych tady dovysvětlil jak jsem dopadl. No nevím jestli se tím mám chlubit, nebo ne, ale jako odstrašující případ pro všechny :-)

      Takže jsem k nové páce M8000 doinstaloval nový třmen M8000 na staré hadici, odvzdušnil..... a furt nic, v tu chvíli jsem myslel že mě jebne, no nic, co se dá dělat žejo. Takže jsem starou původní páku z toho kola SLX – připojil přes hadici co jsem doma měl v zásobě k původnímu třmenu z toho kola SLX. natlačil olej – odvzdušnil a ejhle – původní sestava začala fungovat…po včerejsím hokeji se švédama a tady tom pracovním výsledku jsem byl na infarkt. Je pravda že když jsem pumpoval, tak že jeden pístek váznul a druhý šel v pohodě, ale to se po pár propumpování a zatlačení pístků zpět rozhejbalo. Takže složená původní brzda – zdá se že funkční, akorát je mi teda záhadou, jakto že předtím mi ta páka tekla teď se zdá že nic.

      Takže na základě toho jsem tu nově namontovanou brzdu M8000 vycvakal z rámu – hadice byla přitažena k rámu klasickou „rychlo páskou“ a vyvěšený třmen jsem odvzdušnil a ejhle ono to začalo fungovat… :-D

      Takže mám doma celý funkční, úplně nový set brzdy M8000 navíc…chjo :-D

      Závěrem – neumím odvzdušňovat brzdy :-) – a když je odvzdušňovat, tak nepodceňovat jak je vedena hadice a kdyžtak vycvakat ven aby byla hadice hezky volná a rovná. No už jsem pár brzd odvzdušnil, ale toto se mi ještě nestalo.

      0 0
      • MatS  

        Na toto je tu taky jedno hezké vlákno o našich chybách při servisu kola :-)

        Stane se a chybama se člověk učí. Navíc mít v zásobě jednu brzdu navíc nezaškodí. Ceny dílů letí vzhůru, dostupnost mizivá, tak třeba na tom ještě vyděláš ;-)

        V páce 675 je ještě taková gumová membrána, která dokáže v případě přeplnění systému olejem pustit olej spod té krytky ven. Proto ti něco mohlo vytéct a brzda stále cajk. U nových modelů řad x000 a x100 většinou membrána praskne a páka je na vyhození. Daň za minimalizaci a odlehčování.

        0 0
      • ScottAspect  

        Musím ocenit tu upřímnost a nasypání si popela na hlavu :D To málo kdo umí a ještě napsat, kde byl problém. Brzdu M8000 můžete hodit do šmelícího vlákna https://www.bike-forum.cz/…m-komponenty

        Třeba se někomu bude hodit. Těch 675 se nezbavujte, jsou to dobré brzdy s ještě normálně řešenou expanzkou ;-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.