• karel d.

    Zdravim,

    prosim o nazory ci zkusenosti s brzdami Avid Elixir 1 (160mm kotouce)- uvazuji o nich pro montaz na krossove kolo. Mam moznost je velmi vyhodne sehnat. Jezdim predevsim a temer vylucne silnice a zpevnene cesty (vazim 65kg / cca. 300km mesicne).

    Velice dekuji.

    0 0
    • Mysee  

      Kolik znamená výhodně?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • BigKarel2  

      No, dovedu si představit 2 scénáře, jened, že s nima budeš spokojenej a vše bude ok a ten druhej, když si radši 500 přihodíš a koupíš nový Deorečka…

      0 0
    • Petr78  

      Pokud je to model 2013, tak bych se jich nebál.

      Nová řada je na tom opravdu dobře oproti starším.

      Sám mám Elixiry 5 2013 a zatím absolutní spokojenost.

      Ano, precizní odvzdušnění se povedlo až napodruhé, ale jsou to moje první hydraulické brzdy, u kterých jsem zkracoval hadičku a odvzdušňoval.

      Ve spojení s kotouči Shimano XT (hliníkový unašeč) se dají destičky seřídit na minimální vzdálenost od kotouče a nikde nic neškrtá ani necinká.

      0 0
      • Vilém  

        A jak serizujes ty desky na minimalni vzdalenost?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Petr78  

          Vyndám kotouč a opatrně vytlačuju pístky tak jak potřebuju.

          Když to přeženu, tak je páčením mezi destičkama vrátím zpět.

          Můžu si tak nastavit vzdálenost destiček od kotouče kolik chci.

          Žádná věda.

          Jen trochu citu ;-)

          0 0
          • Vilém  

            Opravdu dokonaly postup:) Jak dlouho ti to vydrzi?

            0 0
            • Petr78  

              Zatím najeto 800 km a mezera stejná.

              0 0
              • Vilém  

                Bud moc nebrzdis, nebo mas mezeru takovou, na jakou byla paka konstruovana.

                0 0
                • Petr78  

                  Jo, je to možný, že jsem se trefil do takové mezery, jaká má být.

                  Ale při větší mezeře šla páčka skoro k řidítkům a při menší už škrtal kotouč neustále i s povolenou páčkou.

                  Takhle začne škrtat až když páčku zmáčknu asi o 5 mm na jejím konci. Takže blíž už to fakt nejde.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Bysto  

                    Veru, na hydraulikách si nevieš nastaviť vzdialenosť medzi kotúčom a platničkami, tá je konštrukčne daná, aj keď tie piestiky roztiahneš, alebo vytlačíš, oni sa aj tak vrátia do pôvodnej polohy :).

                    0 0
    • marapara  

      Ty základní Elixíry sice brzdí slušně, ale dřív nebo později budeš mít nejspíš problém se zadrhávám pístků. Raději bych se poohlédnul po základních Shimanech, které brzdí také slušně a jsou bezproblémové.

      0 0
      • karel d.  

        dik za odpoved

        0 0
      • Martinson  

        No a když máš problém se zadrháváním pístků tak je očistíš, namažeš vazelínou na dotku a zase chodí. Pístky mi ale přidrhávaly i u shimana 525.

        Avidy Elixir 1 se mi proti Elixirům Rkům zdají houbovitý a brzdiče takový neuměle udělaný, ale koupil jsem je s kolem a zatím nebyl důvod je měnit.

        Navíc jsem teď montoval kolegovi ty opěvovaný Deore 615. Líbí se mi servisovatelnost, ale ten chod ani vzhled páky pořád ne.

        0 0
        • marapara  

          Shimano 525 je už docela historická brzda :). Elixiry 1 mají asi o dost horší páku, v podstatě je to ohlý kus plechu, u Elixir R je to výlisek, který je daleko tužší, takže možná to bude asi jedna z příčin houbovitosti.

          Bohužel ale Elixiry tím, že přidrhávají pístky trpí asi víc. Sám jsem měl problém dostat do zadní brzdy nové desky, pístky jsem promazal, roztlačil šroubovákem přes staré desky, dal nové a mezera tam byla. Párkrát jsem zmáčkl páku a desky se už to úplně původní polohy nevrátily, ale znatelně přidrhávaly. Nakonec to dopadlo tak, že jsem musel o nějakou desetinku milimetru desky obrousit, abych je tam vůbec dostal.

          Asi to dopadne tak, že je prodám nebo dám ženě na kolo a koupím Shimana. Jinak co se týče chodu Elixirů R, páky a tak, jsem s nima naprosto spokojen. Horší je ta servisovatelnost.

          0 0
    • 159753  

      no, Avidy nikdy v životě nebrat!! téměř každý týden mám na servise někoho, že mu to nebrzdí..ve srovnání s novým shimanem.. :((

      0 0
    • 159753  

      no, Avidy nikdy v životě nebrat!! téměř každý týden mám na servise někoho, že mu to nebrzdí..ve srovnání s novým shimanem.. :((

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Specík  

        Jezdim zatím jen Avidy (Elixir 4,5,R, Codee, CodeR) a maximální spokojenost, nevím co s nima lidi dělají :) Shimana mají děsně hnusný páky.

        0 0
      • Petr78  

        Je zajímavý, že na Avidy nadávají hlavně servisáci, doporučují Shimano a přitom sami na svých kolech jezdí Avidy.

        Je to zvláštní, ale je to tak. Pár jich znám.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • bikerR  

      Mam sice Avidy Juicy 7 (poslední rok vyroby) a nestežuju si, z XT kotoučem neslyším škrnutí ani cinknutí (jak jsem tam měl G3 tak to byl orchestrion :) ). Pokud bych pokukoval po novych brzdach, asi pujdu do SH, z Avidu mam strach jeste z dob J3, kdy se mi totalně posr. pístky, že si chodil každy jak chtěl a později jeden nechodil vubec :/

      Pokud to mas na co pises, tak bych se toho nebal.

      0 0
      • marapara  

        Juicy 7 mám už 7 let na HTčku. Parádní brzdy :).

        0 0
        • bikerR  

          nejlepsi z rady Juicy urcite :) Ze „smrtkama-86“ brzdi hodně dobře. Z G3 to tez nebyla tragedie, ale vadilo mi to cinkani předniho kotouče (185mm).Po výměně za smrtky ticho :) (obcas to skrtne, ale to prisuzuju bud vypletem, nebo nepatrne ohlym kotoučem)

          0 0
        • Evilcleaner  

          osobně mám raději 5ky, mají ještě trochu ostřejší chod:) každopádně problémy se nevyhnuly ani jim, oproti elixiru to byla ale pohádka.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • FatBoySlim  

      Ja se omlouvam ze sem do toho skacu,ale jsou desticky na Avid Elixiry 1 totozne s ostatnima Elixirama? Pac mam 1 a vetsinou shop uvadi na CR ,ale nekterej uvadi CR,5,…9…atd.

      0 0
    • Endli  

      Čaute chlapi, sice už tady dlouho nikdo nenapsal nic k Elixir 1, ale měl bych k nim dotaz. Mám je na rok starém Focus Super Bud 4.0 a před pár týdny na projížďce jsem si všiml, že se mi začlo přibržďovat zadní kolo. Tenkrát stačilo párkrát zmáčknout páčku a kolo se uvolnilo. Pak jsem na to zapoměl a po pár týdnech,když jsem nemohl vyjet kopec jsem zjistil, že zadním kolem nejde skoro rukou otočit. Pak jsem zjistil, že když bylo kolo ve sklepě v chladnu, tak se brzda normálně povolila a když jsem ho vytáhl na 10 minut na zahradu, kde bylo přes 30°C, tak se brzda opět sama stiskla.

      V servisu mi řekli, že je to kapalinou a že mi ji můžou trochu upustit, ale v chladnějším počasí to prý může méně brzdit, což mi přijde jako špatný vtip!

      Když jsem se bavil s lidma, kteří mají kola s hydraulickýma brzdama, tak nikdo nic takového neznal. Je možné, aby se kapalina takhle rozpínala už při teplotě kolem 30-ti stupňů? Typoval bych, že má vydržet podstatně vyšší teploty. Připadá mi to, jako by tam byla voda nebo co.

      Setkal se někdo s tímto problémem?

      0 0
      • Vilém  

        A proc tedy nezkusis upustit. Zkusil bych to jako prvni, pripadne zaroven rozhybat pistek, jestli nevazne, cos se Avidum stava.

        0 0
        • Endli  

          To upuštění by sice šlo, ale co pak v chladnějším počasí? To mám při každé změně teploty jezdit do servisu? Sadu na odvzdušňování nemám a navíc se mi nechce vrtat v kole, když je ještě v záruce. Od toho snad ta záruka je,ne? ;-)

          Jinak co se týče toho pístku, tak kdyby zůstal viset, tak by se přece nemohl v chladném sklepě vrátit do původní polohy během několika minut,ne?

          0 0
          • Vilém  

            Tak v tom pripade ti neporadim, obrat se na ty, co ti kolo prodali.

            0 0
          • kyl  

            Zadní Elixir R mi to dělá taky.Doma v chladnu má páka normální chod ale v těchto vedrech venku se postupně zkracuje až desky sednou na kotouč.Minulej týden stálo kolo asi 20 min. na slunku a zadní kolo bylo zablokované.Ještě jsem se do toho nevrtal,nechce se mi ale mělo by stačit během stisku páky povolit šroubek na třmenu a nechat trošku vytéct,utáhnout a povolit stisk páky.Pak při servisní poloze páky(R ji mají)roztáhnout destičky.Vzduch by se proti tlaku kapaliny dovnitř neměl dostat.

            0 0
            • Vilém  

              Osobne bych tu paku nemackal. Jen povolil sroubek na pace a roztahl desky na max.

              0 0
              • Endli  

                Dneska jsem byl pro kolo v servisu,vyměnili mi kapalinu a zatím se to zdá OK.Páky jdou o kousek více zmáčknout k řídítkům než předtím a mám i vyčištěné třmeny,tak uvidím. Kolo jsem sice jen převážel v autě,ale i tak je už 32°C a brzdy se zatím nestáhly. O tom upuštění jsem se bavil s mechanikem a ukazoval mi to na té páce,že se má povolit šroubek a nechat trochu vytéct.Ale nepřehnat to,aby se nedostal dovnitř vzduch.

                Říkal, že problém těchto brzd oproti brzdám u auta je v nějaké další nádobce, díky které se může regulovat tlak a tyhle brzdy mají jen uzavřený okruh.

                Tak by mě zajímalo, jestli se na kolo dělají takové brzdy, které si ten tlak umí regulovat?

                0 0
                • Vilém  

                  Standartne ma brzda expanzni nadobku s vlnovcem, ktera vykryva zmeny objemu brzdove kapaliny. U teto brzdy je mozna objem teto expazky prilis maly a pak to muze delat to co popisujes.

                  0 0
                • Spikelet77  

                  Mechanik myslel vyrovnavaci nádobku. Ta u aut, ale i u motorek je. Ta nádobka u aut je u hlavního brzdového valce v prednim kufru, ma rysky MIN. – MAX. a v rozmezi tech rysek by se mela udržovat hladina brzdove kapaliny. Motorky mají tuhle nádobku jako soucast brzdove paky a místo rysek MIN. – MAX. mají pruhledne kulate okynko, kde je mozne sledovat hladinu brzdove kapaliny, která by mela byt uprostred. Takze když se kapalina zahreje a tim navysi svůj objem, tak se jen zvedne hladina brzdove kapaliny v nádobce, nikoliv v okruhu a brzda brzdi porad stejne.

                  U hydraulických brzd na kolech je stejny system, jen s tim rozdílem, ze tyhle vyrovnavaci nádržky jsou strasne malinkate a nemaji zadne kontrolni okynko, nebo rysky. Tudíž i několik kapek brzdove kapaliny navíc, nebo min, muze byt problem. A zrovna u tech Avidu ta vyrovnavaci nádobka je micro, neli vůbec.

                  0 0
                  • Endli  

                    Aha,no tak uvidím časem,jak to bude nebo nebude fungovat.;-)

                    0 0
      • Mafie  

        Ahoj, mám taky Elixir 1 a letos se mi stalo úplně přesně to samé. Pístky byly naprosto v pohodě, vyměnil jsem kapalinu a vše se zdálo OK.

        Další den se mi to ale na slunci opět bloklo, tak jsem pod mírným tlakem na páku upustil trošku kapaliny a od té doby OK. Při tom upouštění je třeba jen dávat bacha, aby brzdovka pořád tekla pod tlakem ven a necuclo si to vzduch zpátky. Bohužel nevýhoda je, že chod páky se teď mírně mění s venkovní teplotou, ale nejedná se o nic, s čím by se nedalo žít.

        Jinak doporučuji při případném odvzdušňování pohlídat, aby desky byly skutečně na maximální rozestup (ne jen opřené o kotouč), v opačném případě tu soustavu přeplníš hned na začátku..

        0 0
        • kyl  

          Tak u Shiman to je taky poznat podle teploty.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.