Na trhu přes rok, recenzí málo. Jezdí je někdo, podělí se o zkušenost? Místo DOT4 minerální olej, prý jednodušší servis…
Na trhu přes rok, recenzí málo. Jezdí je někdo, podělí se o zkušenost? Místo DOT4 minerální olej, prý jednodušší servis…
Nikdo nic? (v Propainu je montují a vychází v konfigurátoru levněji jak Guide R…)
Vozi (nebo vozili) je i na SP ve sjezdu, tak ty brzdy asi nebudou spatne.
Tak tam je to ovlivněno z více směrů (sponzoring, team) – navíc neřeší servis a náklady s tím spojené… mechanik brzdy stejně před každým dnem ježdění připravuje. Zajímaly mě i tyto zkušenosti – jezdil jsem rok na Epicu C1čky a to byla z hlediska spolehlivosti a servisu opravdu tragédie…
Uvazuju o jejich koupi a dnes jsem procetl asi 8 recenzi, ktere jsem nasel. V podstate nikde na nich nenasli opravdu vyznamne minus. Nastaveni vzdalenosti paky od riditek je zpatecnicke, ale to se nastavi a uz se na to nesaha. Nekde psali, ze nejsou az tak vykonne, ale kdyz staci na svetak ve sjezdu… A potom jeste zminovalo narocnejsi vycentrovani nez treba u Shiman, u kterych je vetsi mezera mezi deskama.
A nějaký plus proč je brát?
Tam byl?
Velmi dobra davkovatelnost, staly bod zaberu, vaha.
pokiaľ viem tak na sveťáku v zjazde sa ale testovala 4 piestiková verzia…
Tak to jsem nepostrehl. Ja si pamatuju vic nez rok stary clanek na Pinkbiku, kde mel Bruni na kole nove brzdy prave Formula Cura. Ty ctyrpistky jsou aktualni az ted, ne?
no práve tie 4 piesty majú označenie Cura tiež aspoň teda páka je totožná… a Bruni ich mal už dlhšiu dobu nahodené, dávnejšie som zachytil nejaký krátky článok kde sa ešte len špekulovalo čo je to vlastne zač…
Je to mozne. Mne kazdopadne budou stacit i dvoupistky. Aspon bude snazsi centrovani a cisteni.
On je v tom nějaký rozdíl?
Ty dva pisty na jedne strane nemusi vyjizdet rovnomerne, kdyz je v brzdach nejaky bordel.
Moc si nedovedu představit kam by se tam měl dostat bordel, ale budiž. Zrovna tady platí „nelez do toho dokud to funguje“. Mimochodem ony rovnoměrně vyjíždět ani nemají ;-)
Moc dobre znam, jak dokazou pisty nerovnomerne vyjizde u dvoupistovych brzd. Ver tomu, ze u ctyrpistovych to lepsi nebude.
.
Pokud tě to stále zajímá, tak tady je článek z vitalu, brzdy skončily na 3. místě mezi 4 pístkama, takže budou asi víc než dobré. https://www.vitalmtb.com/…-Brakes,2152
Brzdy uz mesic jezdim a nemam si nac stezovat.
Stale si neni nac stezovat? Me totiz prestava bavit to meknuti paky pomalu az ke gripu u SLX..
Brzdy jsou super, jen si musis poridit odvzdusnovaci sadu k nim a delat si to sam.
Na jare jsem s nima jezdil tyden ve Finale a topovka.
Jak často je musíš odvzdušňovat?
Ja to zatim delal jednou a zrovna se na to chystam podruhe, takze asi moc casto ne.
Zase jsi toho moc letos nenajel, ne?
Nenajel, no. :) A na XC biku maji najeto cca 1500 km a zatim bez jakehokoliv naznaku potreby odvzdusneni.
Jsi si je dal i na Orbeu? Super!
Kamos má zadní zavzdusnenou od zkracování, trochu na to dlabe, ale u ty brzdy to beztak není potřeba… kotva silena :-D
Joo. Na Mete uz ty brzdy chteji odvzdusnit. Nejsou vubec tvrde jako od novoty nebo na Oizu, ale brzdi porad stejne.
Zdarec
Trochu oživím. Tak nějak chci vyměnit Sram Code R brzdy za něco, co nebude mít tak dlouhej krok a nebude to jak mačkaní hovna, což se mi děje i po odvzdušnění.
Kolo převážne na bikeparky, traily. Mám v hledáčku prave Formula Cura brzdy.. líbí se mi jednoduchost, provedení a podle zahraničních recenzí asi i účinek. Je tu někdo kdo porovnal 4 pístky Cura 4 s předchozí, dvou pístkovou verzí. Samozřejmě 2 pístek je o 2k levnější, ale jestli se vyplatí víc Cura 4 tak bych to možná i zvážil. Případně nějaké aktuální zkušenosti ocením.
Díky
Kdyby se ti chtelo, muzes zkusit pancerove hadice, brzda pak zdaleka neni tak mekka. Ale zase je to tezsi.
Mysíš na ty Sramy nebo na ty Formula? Se Sram brzdama se mi moc nechce experimentovat. Někdo si nestěžuje, někdo řiká, že to lidi dávají pryč.
Možná zkusím kombinaci Cura 4 pístek na předek s 203mm kotoučem a na zadek 2 pístek se 180mm kotoučem..
na to se vykasli, kor kdyz to mas hlavne na BP a normal to osad cele ctyrpistkama
Dej tam 203 oba kotouče, proč tam chceš proboha strkat 180ku ;) … rozjebeš si projev – modulaci dělá prst ;).
4 pístky – tím nemůžeš nic zkazit nebo snad řešiš gramy? :)
Gramy vůbec. Spíš tak nějak idealní poměr cena/výkon. Nechci zas extra drahý věci, když vlastně nevím jak to bude fungovat. :)
Mám dvojky s 203 a 180 a stačí to, brzdí to jak kráva. Přecházel jsem z Shimano M615 a je to jiná liga. Na druhém kole mám eště R1 na 160mm kotoučích (2011) a taky by to zastavilo kamion. Přemejšlel jsem o 4 pistku a jestli jsem neudělal chybu, že jsem ty 2k ušetřil, ale nelituju, brzdí parádně.
Mimochodem jejjezdí Matěj Charvát i na DH. Ale ten moc nebrzdí :D
Nebude to podobně jako u všech – brzdný výkon o tolik větší nebude (vůči počtu pístků), ale zvýší se hlavně modulace?
Tak je potreba rict ze 4pistky maji prumer pistku 18/18 a takove sainty 15/17 atp (daval jsem to do vlakna nejlepsi brzdy) – z toho se da obecne dovodit ze vetsi vykon zrivna v tomhle pripade tam bude :-)
Osobne tu pecuju o 2pistkove cury a krome sympaticke sily me tak nejak nenadchly, az bych rekl ze nevim proc je okolo nich takovy hoax.
Na pace si nastavis jen vzdalenost od gripu nic vic. Ja rad vozim paky dal + dostelovat bite point a tady s tim nic neudelam…
Jo jo, o Matějovi vím, viděl jsem jeho bike check, jenže ten kluk je trochu jinde no.. :D Nicméně, zabírají ty brzdy „nahoře“? Chtěl bych právě aby ten bite byl už někde v začátcích mačknutí páčky a větší síla rostoucí s tlakem.. U sramu to začne zabírat až později a to mi moc nevyhovuje..
V zacatcich ne
Nemáte někdo porovnání Cury 4 vs Shimano SLX 7120, případně XT. Hlava mi říká Shimano- cena, náhradní díly. Ale ty Formule se mi prostě líbí více. Díky.
Mám SLX a přijdou mi měkké, přemýšlim o jiných, hlavně na předek
Já mám taky takový nutkání pořídit Formule i když je pár dalších výrobců. Ale nějak se mi taky prostě libí..
Já měl taky dřív čas od času nutkání na formule a vždy se projevilo to samé, po čase to začaly být děsný jebky. Takže mám několik párů různých formulí v bedně a vždy jsem se pak pokorně vrátil k Shimanu, protože mě baví jezdit a ne furt řešit nějaký neduhy který italskej inženýr nedomyslel. Ale designově to byly vždy hezký brzdy.
Pravda je, že s těmito experimenty jsem skončil před 7 lety, nicméně u těch formulí mám obavu že italská klasika, tedy design má přednost před funkcí, tak nějak přetrvává.
No jo no 7 let zpet řešit teď, díky za aktuální příspěvek :-D
Na druhou stranu jsem ty brzdy měl některý rozebraný do mrtě a to jak to bylo udělaný…
Nikde jinde jsem třeba neviděl, že by se v podstatě rozpadnul šroub držící pístek. Samozřejmě jako náhradní díl nedostupný, totální atyp, ještě že jsem v tý době byl v Itálii kde chlapík v práci považoval za nutnost italský výrobek opravit.
Ale ať si každej dělá co chce, jen píšu vlastní zkušenost která se netýká ani tak funkce jako spíš kvality a trvanlivosti.
Ale pokud to má někdo jako brzdy který za rok či dva pošle dál, pak to nejspíš řešit nemusí.
Cura 2 a 4 jsou od základu jiný brzdy než co bylo dříve. Svoje mouchy mají, jako každé jiné. Dokonale brzdy jsem ještě nenašel :)
Vývoj jde dopředu a to i u italů, který na to jinak obyčejně prděj..
Ono když chceš alespoň něco vydělávat, tak musíš mít častečně kvalitní výrobek. Recenze po netu jsou vcelku příznivé.. A jak píše kolega. Dokonalýho nebude asi nic..
Hm, presne naopak. Cili ano. Zabiraj nahore, brzdej furt stabilne, se sjizdenim desek se prodluzuje trochu mrtvej chod. Mam je na vice kolech ted jw dostane i mladej.
A ne a ne :) Jen me napadlo, mas na vsech hadicich rozpojovaci banjo? Na mych he ti na tvrdo, mizba nejaka socka verze …
tu rozpojovací věc nedávají do krabičky na žádné (ani Cura 2 ani 4), můžeš si to dokoupit extra a nabastlit to tam. Zjistili, že je to asi na velký H když je to stejně tak velký a neprotáhneš to rámem :-)
Moje Cury 4 zabírají dál, kamarádovi 2jky tak po 2mm zmáčknutí, strašný, na tom bych jezdit nemohl :) ale to už jsem Ti psal tuším, takže nic nového nepřináším :D
Jojo psal, 2mm od zmacknuti by bylo fajn :))
za mě vražda, já s tím fakt pracovat neumím :-D OTB při každém zmáčknutí :D
https://www.youtube.com/watch?… – třeba tohle na palec nahoru že hotovo jako fakt ne…
Ja jsem rychlospojky mel od začátku (kupováno před par lety), a ano – jsou moc velké na to, aby prošlo otvorem v ramu (připadně přes krytku pro takovy otvor).
Před tou rychlospojkou mi v servisu varovali, že jsou častým důvodem zavzdušnění (i když je kolo jen na zdi na háku) … že je ani nemám objednávat.
Tyhle obavy byly zmíněné už v prvních recenzích :-)
Ja ti nevim nezda se mi ze by se zavzdusnovaly… Ale je to jak s XT – nekomu se nepeopadaly, mne vsechny 4 pary
Na jednech jo.
Bez je socka verze ale kdyz to nesundavas moc tak je to sumak…
A ne a ne :) Jen me napadlo, mas na vsech hadicich rozpojovaci banjo? Na mych je to na tvrdo, mozna nejaka socka verze …
Speedlock jsme měl jenom na prvnich kusech (výroba 18/19?), pak už jsme viděl jenom šroubovaný
U sramu staci odvzdusnovat brzdy stejnym zpusobem jako na aute, tzn. s deskama oprenejma o kotouc a bite point je razem uplne jinde
A máš to ozkoušený? Čím to odfoukneš když tam není klasickej odvzdušňovák? Povolením toho holandru, nebo i tak musíš mít ty stříkačky?
Kdybych to nemel ozkouseny tak bych to nikomu neradil, a kdybych si na to neprisel sam tak bych o tom ani nevedel. Odvzdusnuju samozrejmne za pomoci strikacek. Povolovani holandru je uplna kravina
Takže aby to fungovalo, tak je přeplníš… Tak to jo :-)
Formula Cura jsou taky tak trochu jako mačkání hovna. Nemají takovej ten ostrej kontakt jako třeba Shimano nebo starší Formuly C1 apod.
Ale brzdí rozhodně líp a i na tý páce je ten pocit takový solidnější, sice to tvrdne plynule ale cítíš že se tam něco děje. Na Sramu si nejseš jistej jestli tu páku mačkáš nebo už rovnou ohýbáš. :-)
Má někdo zkušenosti z delšího používaní dvoupístkových modelů Cura? V některých recenzích se píše, že destičky jsou dost blízko kotouči, je potřeba je precizně vycentrovat vůči kotouči, aby nedrhly. Je na tom něco pravdy?
Paka ma linearni chod, takze desticky jsou blizko z tohoto duvodu. Dobre vycentrovani je potreba, ale pokud mas rovny kotouc, neni to zadny problem.
Tak já do toho teda asi půjdu :-) Máš je s organickejma deskama nebo sintry?
Origo organiky. Za sucha bez problemu i v Ligurii. Za mokra taky v poho, ale to jsem s nima nic hroznyho nejel. Snad jen jarni Blinduro na Lipne. Ted je mam na XC kole a o jinych deskach ani neuvazuju.
Btw vazim 67 kg bez vybavy, takze pokud jsi tezsi vaha, mozna by sintry byly lepsi.
Já mám o 10kg víc, plánuju oba 203mm Shimano XT kotouče, tak myslím, že to bude brzdit slušně. Použity budou na Trek Slash.
To si nejsem jisty, jak bude fungovat. Myslim, ze Shimano kotouce jsou tenci nez Formula. Prinejmensim je na Shimano XT kotoucich napsano minimalni tloustka 1.5 mm a na Formula 1.75 mm, coz ma pry XT kotouc jako novy. Nove to bude urcite bez problemu, ale mozna by mohl nastat problem, kdyz by byly sjete desky i kotouc. Nevim.
Jinak ty nove kotouce Formula brzdi vyborne. Mam i ty starsi, s kulatymi dirkami po celem obvodu, ktere jsou vyrazne lehci, ale take nejsou tak pevne a hur brzdi. Na XC dobry, tak je mam na zavodnich kolech. :D
Tak tu sílu kotoučů ještě pohledám, díky za upozornění
Mám Formula cura 2 a sm-rt 54 180 na předním a rt-mt 800 160 na zadním a dobrý. Ve srovnání s druhým kolem kde je Shimano 7120 se sintr deskama na předku a Shimano deore na zadním s Formula cura kotoučema co do brzdného účinků první kolo účinnější. Kdybych se měl rozhodnout mezi brzdným účinkem Cura 2 a Shimano 7120 volil bych Cura 2. Dlouhodobě nevím.
Díky za postřehy, objednáno včetně originálních Formula kotoučů
Můžete někdo prosím doplnit zkušenosti z delšího používání? Už byste na tom měli mít něco naježděno…Případně za co jste je vyměnili. Recenze všechny dobré až nadšené, ale dlohodobý provoz může být jiná story…
Uvažuji je na nový trail bike, alternativu mám Code RSC.
Děkuji moc.
Mám Cura 4 necelý rok. Najeto do 1000 km. Mám srovnání akorát s dvoupístky Shimano XT. Oproti Shimanu jsou gumovější, mají mnohem lepší modulaci a brzdí fakt dost. Odvzdušňoval jsem akorát při instalaci a zkracování trubek. Chvíli mi to zabralo, protože jsem neměl originální sadu a musel upravovat redukce ze sady EZMTB, které údajně na Cury mají pasovat. Po 3/4 roce už cítím, že je na čase je odvzdušnit. A zrovna včera jsem to položil a ohnul levou páku (mám utaženou tak, aby se protočila, ale u tohohle pádu to nepomohlo). Páka jinak vypadá v pohodě, tak uvidím až dorazí náhradní páčka, jestli nebudou nějaké další problémy. Brzdy zatím plní službu moc dobře. Na další kolo bych ze zvědavosti šel asi do Magur.
Jo a trošku zklamání pro mě po koupi bylo když jsem zjistil, že už se Cury nevyrábí v Itálii ale na Taiwanu. Jednotlivé části by měli snad dál dávat do kupy v Itálii. Vím, je to jedno. Teď už mi to je fuk, ale když jsem je vybíral, byl to pro mě plus, že se vyrábí v Evropě. Ale na Taiwanu mají prý pokročileší výrobu, tak proč ne:) A navíc to není Čína, že.
Cura 4 – 1 pár já, dva páry kamarád – nekonzistentní chod pák, propadání, přibrždování… nebyly jsme schopni je dát dohromady. Za dobu používání x páček – jsou z plíšku a rády se ohýbají. Nicméně síly mají na rozdávání – mega moc! Dávkovatelnost nic moc, ale lepší jak shimano.
Cura 2 – to je jiná story, těm chodí páka pořád + – stejně, brzdí jako prase, nicméně mají slabší modulaci.
Oboje mají malou toleranci na destičky.
Za mě jedině Cura 2, čtyřkám bych se vyhnul už obloukem. A to klidně i na DH/enduro – s velkým kotoučem a odpovídajícíma destičkama brzdí naprosto skvěle.
Nicméně jsem aktuálně u Hopu a jsem spoko. Z akt brzdy bych koupil klidně ještě Hayes Dominion.
Dominion A4 je za mňa úplne iná liga ako Cury 4, takže bez váhania do nich. Chod pák a výkon Hayesov je silno návykový, tá hubovitosť a nedostatok výkonu ma pri Formule ma neskutočne vytáča… ale sú ľahké a boli na bajku :D
ta houbovitost me osobne prijde fajn, jsou velmi dobre davkovatelne a teda nepripada mi ze by mely nedostatek vykonu :). Hayes bych asi taky vyzkousel, zatim jsou na ne opravdu dobre recenze!
Kámoš má teď Brakingy, ale zatím jen jedno ježdění a OK. Jsem zvědav, jak to bude dál…
Ja jen doplnim ze patecni TT jsem objel na Ripley a na nem mam Cury4 na 180/160 ashima ultralight kotoucich, nedostatkem brzdneho vykonu swm nijak netrpel :)
Tak na TT nejsou žádné velké kopce ;-)
to nejsou nikde v cechach ;) a preci to o tom vubec neni
houbovity nebyly, slabý taky ne – naopak nejsilnějí brzdy co jsem kdy jel (teda nový T4 V4 jsou taky mazec), ale rozhodně nebyly dobře modulovatelný… to opravdu ne :-) a Cury 2 jsou úplně digi :-D
To jsi musel mit jine Cury2, nebo fakt nevim :D
Dva roky jsem jezdil Code RCS, ted poslední rok Formula 4. Modulací a silou dost podobné brzdy, Cody vyžadovaly více péče (nestejnoměrně občas vyjížděly pístky – po celodenním bikeparku bylo třeba centrovat třmen neboť desky škrtaly), Formula zatím jen měním desky a jezdím. Tvar páčky a nastavení mi zas více vyhovoval u Code.
Mám Cura 2 a mají velmi dlouhý krok, začnou zabírat po cca 4–5cm kroku. Dělá to přední i zadní vpodstatě od novoty.Nechal jsem několikrát odvzdušnit a nepomohlo. Po posledním odvzdušnění se krok na chvíli zkrátil a po pár vyjížďkách je opět dlouhý. Máte někdo podobnou zkušenost?
4–5cm? to je cely zdvih paky od konce az k riditku…
jako maji urcity maly mrtvy chod ale ze bych je mackal az k riditkum to ne
posli foto kde mas paku a kde je bod kontaktu deska kotouc
Kamarád má délku kroku poloviční, ani možná ne. Poptám u Bartoníčka cenu repase, ale nerad bych skončil se stejným výsledkem.
Mám tu vzdálenost úplně stejně jako ty. Podle mě máš ty páky moc blízko u gripů. Já zabírám jedním prstem hned za zvednutým koncem páčky. Ty to máš takhle na dva prsty?
Na kole z profilu máš Cura 4, o těch jen slyšel, že mají delší krok. Brzdím jednîm prstem a mám ho položený u zahnutí na konci páky. Vozil jsem takto několik formulí a shimano brzd a vždy ok. Několik posledních týdnů jsem jezdil na kole manželky, kde má letité deore m615 a krok je taky výrazně kratší, páka taktéž zabírá, když je zhruba vodorovně s gripem.