• michalrysina

    Zdravím,

    Mám tyto brzdy. Prosím o nějaký návod či rady jak tyto brzdy nastavit ( jakým šroubem apod.) Děkuji za rady

    0 0
    • ouzo  

      co na nich chceš jako nastavit? Vzdálenost od desek se nastaví sama a vzdálenost páky od gripu šroubkem na páce…

      0 0
      • michalrysina  

        No jde me o to že když na kole nesedim tak je to ok…ale jakmile nasednu tak to trochu drhne…

        0 0
        • kycis  

          Plati obecny postup jako nastavovani jako pro vsechny brzdy. Strokery maji celkem malou vzdalenost desek od kotouce, takze jestli mas tenhle problem, ze se zadni stavba trosku pohne a brzda pak drhne, nezbyva nez nastavit trmen pri zatezi. Povolis trmen, nasednes na kolo, zmacknes paku a nekdo druhej trmen utahne.

          0 0
          • scret  

            tak to jsi zrejme jeste nemel Formule:))

            0 0
            • kycis  

              Mas pravdu, nemel :-)(I kdyz kamos je ma na Canyonu, nevim presne jakej typ, a nestezoval si) Ale s temahle strokerama jsem se svyho casu taky celkem dost vyblbnul. Predni byla v pohode, ale zadni mela dva problemy – vibrace(z 90% vyreseno mensim kotoucem) a pak po jejich prendani ne pritelkyne kolo to, ze si nejak nesedla vzdalenost uchytu na brzdu s velikosti tech ovalnejch otvoru – proste i kdyz to bylo co nejvic na strane jak to slo, kotouc porad drel – vyreseno pridanim par desetinkovejch podlozek mezi ram a IS/PM adapter.

              Kdyz jsem je jeszdil ja, myslel jsem, ze ty vibrace byly zpusobeny ramem, ale kdyz to delaly i na jinym ramu, myslim, ze brzda ma taky svuj dil viny.

              Ja bych potreboval skrizit Avid s Hayesem, na A mi vyhovuje vykon a vetsi vzdalenost desek, na H m zase vic sedi krok paky – ze po dosednuti na desky uz jenom zvysujes silu, ale paka uz se moc nehybe na rozdil od Avidu, kde je vykon vice mene umerny poloze paky. Pak mam v krizovejch situacich obcas problem, ze proste zatahnu moc a … superman :-D

              0 0
              • scret  

                pritelkyne ma Rydy, ja mam Traily, obe brzy maji desky od kotoucu relativne slusne daleko… Formule je maj mnohem a mnohem bliz… A sestelovat je aby neskrtaly, je celkem nadlidskej ukol:(

                S vibracema nemame ani jeden… tak kde bude chyba?

                Rydy jako zakladni brzdy nejsou uplne spatny, ale oproti Trailum jsou to fakt shitky… Traily brzdej mnohem lip, nemaj problemy s pistkem na pace atd. Proste Trail je z myho hledisky hodne dobra brzda… Ryde 180/160 ujde jako zaklad…

                a ohledne tech ocek, staci dat podlozky a je to ok…

                0 0
                • kycis  

                  Kde bude chyba? To je dobra otazka. Driv se tu vibrace resily kazdej den, ted uz jen minimalne, z toho vyvozuju ze chyba byla hlavne v dimenzovani zadnich staveb a ted uz se vyrobci poucili. Jinak zadni staba zafrezovana, kotouc a vse odmasteny bla bla bla vsechny univerzalni kroky provedeny. Ted na pritelky Supu (proti profilu uz je tam davno 160 mm kotouc)se vyskytnou opravdu jen minimalne, treba jednu vyjizdku to 2× zavibruje, pak je mesic klid.. Takze to neresim.

                  Co se tyka skrtani kotouce u Supa byla chyba podle me v nepresne navareny navarce na ramu – tim se celej trmen dostal dal nez by mel, podlozky – vyreseno. Jednou bylo nutny rozhejbat zatuhlej pistek.

                  Ja jsem zrovna jeden z mala zastancu Strokeru tady na foru. Rydy – trosku jim proti trailum chybi vykon, ale za ty prachy v pohode, uz vic jak 3 roky bezproblemovej provoz.

                  Traily – kdyby mi to neprislo jako rozeranost, koupil bych si je misto J7 co mam na Treku.

                  0 0
                  • scret  

                    tak pokud uz ti to vibruje jen nikdy, tak jsi to vyresil ne? taky mi nekdy Traily v zadu vibrujou, ale jen vyjimecne… tak me to netrapi… Napr. u Marinu, ktery jsou v mym okoli 4, tak u trech vibruje zadni brzda – Traily, J3, Formule K24… takze tam podezrivam zadni stavbu…

                    A tusim u Supu se to tu resilo…

                    Jinak Traily jsou uplne jina brzda… Rydy bych hodil do kose, me by urcite nestacily.. Pritelkyne ma 55kg, takze ji zabrzdej dobre…

                    J7my nebyly spatny brzdy, mam vyzkouseny Juicy carbon, coz je stejna brzda… Elixiry mi naopak nesednou, moc jedovaty, spatna davkovatelnost…

                    0 0
                    • kycis  

                      Rydy byly moje prvni kotoucovky, ted je prave taky vozi pritelkyne. Shodou okolnosti taky 55kg, vpredu navic 180 kotouc, takze nema problem jit jednim prstem na predni. Ja si na ty J7 taky nestezuju, brzdi dobre, jen jsou na me moc jedovaty, je to proste o pocitu co komu sedne, jakej krok brzdy mu vyhovuje. Ja bych radsi pro sebe Traily, ale zase se mi nechce vyhazovat prachy za jiny brzdy jen proto, ze mi na techhle neco „nevoni“ :-)

                      0 0
                      • scret  

                        ..to uz si kazdy musi rozhodnout sam:)

                        0 0
            • PítrsPraha  

              A co je s Formulema za problém? Mám The One a nemůžu na ně říct jediné křivé slovíčko. Raketový nástup, excelentní výkon, nemožnost je utavit. A že 203mm kotouče nejsou bez škrtnutí? Dokvaď to nebrzdí navolno roztočený kola, tak to prostě neřeším.

              0 0
              • scret  

                proc se ptas, kdyz ten problem znas?:)) Pokud neresis nejake cinkani, skrtani atd. tak nemelo smysl jakkoliv reagovat, nemyslis?:)

                The One bych si klidne koupil, ale ta mala mezera mezi deskama by me stvala… Nevim jak je to u The one oproti ostatnim formulim, ale vyladit to aby neskrtaly je nekdy peklo:)

                0 0
                • PítrsPraha  

                  Problém? Já o žádném nevím.

                  Vyladit 203mm kotouče tak, aby neškrtaly, nejde. Jen pořád nevím, čemu to při jízdě fakticky vadí?

                  Možná jsem zvláštní, ale vzhledem k tomu, že brzdy jsou na biku k tomu, aby brzdily, tak mě u nich zajímá v podstatě jediná věc: jak brzdí.

                  Jestli je mezi deskou a kotoučem 0,2mm nebo 0,24587mm je mi úplně jedno. To mi před zatáčkou, do který potřebuju razantně zpomalit, nijak nepomůže.

                  0 0
                  • scret  

                    No nevim, driv jsem jezdil 203 kotouc vepredu, vidle 150mm bez pevny osy a kotouc skrtal jen pri nejakym vetsim zatizeni v naklonu apod.

                    A cemu to pri jizde vadi? Hlavne usim:)) Takze pro nekoho problem, pro nekoho ne…:)

                    Ale jinak samozrejme The One a 203 kotouce, to musi trhat plaste ne?:)

                    0 0
                    • PítrsPraha  

                      Vono mi to ani nijak necinká nebo nehlučí, takže o tom škrtání při jízdě ani nevím. Jen když si dám ucho ke kotouči :-).

                      Ale je to i o tom, jak a kde kdo jezdí. Pokud bych trávil hodiny jízdou po silnicích, tak tam bych asi podobné pitomosti :-) řešil, protože bych se tou jízdou nudil a neměl bych na práci nic jiného než poslouchat bike :-).

                      Ale v terénu tohle prostě neřeším, jakkoliv jsem na nějaký pazvuky na biku alergický.

                      A brzdný výkon je pohádka – konečně brzdy, který mi vyhovují na 100%. Krátký tvrdý chod páky, bleskový nástup brzdného účinku, neexistence situace, kdy by nestačilo brzdit jedním prstem a nemožnost brzdy utavit i při mé hmotnosti 92 kg. Pohádka :-).

                      0 0
        • ouzo  

          jakože šmírá kotouč o desky?

          0 0
          • michalrysina  

            ano ale jen trochu …je to nepatrný ale smírá

            0 0
            • ouzo  

              tak to dělají prakticky všechny kotoučové brzdy… Když je máš, tak se s tím prostě musíš smířit. Po čase si toho při jízdě ani nevšimneš.

              0 0
              • michalrysina  

                Ok díky za rady …zkusim to ještě na stavit při zátěži…takže tedy jeden na to sedne…pak povolim třmen zmáčkunu páku a utáhnu?a pak pustim paku?

                0 0
                • ouzo  

                  no když už to máš utažené, tak ji můžeš pustit a vyzkoušet to projet.. Případně to můžeš ještě chvíli zkusit ladit…

                  0 0
                • Georrge  

                  jj, ale nepovoluj ten třmen moc, stačí tak aby se volně pohyboval do stran, ale nesmí se viklat, pak se totiž při utahování může trochu vyhnout a budeš tam kde jsi byl. Taky si skontroluj po utažení jestli máš vodorovně desky s kotoučem, jestli by rám nepotřeboval přefrézovat dosedací plošky. Já měl rám dost křivej ale vyřešil jsem to podložkama ála avid. Ještě je tu možnost utáhnout to nezatížené, a tady platí pravidlo že vzadu se třmen utáhne vnější deskou blíže ke kotouči, a ve předu vnitřní deskou blíže ke kotouči. Po zatížení se vlivem deformací rámu a nábojů kotouče vystředí. Chce to ale štelovat s baterkou a se silnými nervy :)

                  Jo a ještě – utahuj pomalu a rovnoměrně spodní a vrchní šroub, neutahuj napřed jeden na fest a pak druhý, protože se ti při utahování třmen vyhne.

                  0 0
    • michalrysina  

      Takze je to ten zakroužkovaný šoubek?

      0 0
      • Georrge  

        výraznější barvou jsi to označit nemoh, fakt :D a ne, tímhle šroubem se vytahují desky. Ty dva velké šrouby úplně na koncích třmene, ty povol a šteluj celý třmen. Jinak se to nedá, tohle není mechanika.

        0 0
        • michalrysina  

          Takže ty dva červený?

          0 0
          • Georrge  

            ano, přesně ty :)

            0 0
            • michalrysina  

              jo takhle …no tak jsem to zkoušel a je to snad ještě horší xD

              0 0
              • Georrge  

                je s tím hodně drbačka… chce to zkoušet, zjišťovat, pevné nervy a časem na to přijdeš :)

                0 0
                • hctr  

                  chce to pevnou osu :d

                  0 0
    • xshreck  

      povolit šrouby, zmáčknout páku :) zahýbat se třmenem aby si to sedlo cca doprostřed… opatrně dotáhnout ( postupně…) a zkusit. Kdyžtak se pdoívej na které straně ti to potom drhne a popř. si na tu stranu ten třmen potom posuň.

      0 0
    • Georrge  

      může mi pls někdo změřit o kolik mm se pohybuje konec páky těhle brzd při mačkání?:) ne při rvaní nadoraz, ale do bodu, kdy se desky dotknou kotouče, čili kdy odpor na páce najednou vzroste. Docela bych tuhle hodnotu potřeboval pro porovnání, chodí mi totiž každá páka jinak a nevím, kterou vlastně opravit :)

      0 0
      •  

        Jestli to nikdo nestihne dřív, tak ti změřím moje zejtra.

        0 0
        • Georrge  

          budu ti moc vcecny :) jinak nevadi kdyz te nekdo predbehne, cim vic vzorku, tim lepsi predstava :)

          0 0
        • Georrge  

          tak jak?:)

          0 0
          •  

            já úplně zapomněl to sem napsat, obě páky mají chod asi 1,2–1,5 cm

            0 0
      • z0diaC  

        myslím,že to záleží i na tom,jak moc máš sjeté desky,ne ? – pokud jsou přední sjeté víc, bude i chod páky větší … aspoň si to myslím … jinak kdyby někdo chtěl rydy v 100% stavu – prodávám za 900,– desky 70 a 80% coolstop.

        0 0
        • Georrge  

          nene, skoro všechny moderní hydry mají udržování kroku páky, tedy přestože se sjíždí desky, tak je krok páky furt stejný. Problém byl jinde, páku jsem servisně prohnal brzdovou kapalinou, pomačkal, zašrouboval a zase funguje jak má.

          0 0
        • PítrsPraha  

          Zaplať pánbůh, že to tak není a páka má pořád stejný chod.

          0 0
          • z0diaC  

            jj – neuvědomil jsem si,že to tak je … máte pravdu … to by u sjetých desek nebylo kam mačkat :-)

            0 0
    • Bat1  

      Zdravim,

      dotaz: U trailu mi asi neco vyteklo,funguji porad stejne ale, jak tam je to stelovaci kolecko,tak je sama rez. Nevim cim to,snad jedine ze muselo neco nejak vytect…myslite ze bude stacit neci to promazat? Radsi se pta,abych to nejak nepokadil.

      0 0
      • xshreck  

        že máš někde rez tak si myslíš, že ti vytekla? eh? nepochopil jsem chceš :) kotouče namastit pořádně .-)))))

        0 0
        • Bat1  

          Lol,to je videt ze nechapes;) O kotouci nebyla rec:D ;)

          0 0
          • xshreck  

            Ne, nevím. štělovací kolečko je hliníkové, čep je asik z oceli. Nechápu kde by se ti tam mohla vzít rez a už vůbec ne, jak by se ti dostala kapalina až tam. To by ti muselo stříkat.

            U čepu si povol imbus, vypadne ti čep. Pak jen vyšroubuj štelování vzdálenosti (je tam taková pidi kulička a možná něco navíc, neztrať to). Celé očisti. Namaž čep, štelování bych moc nemazal.

            A nepochopil jsi, nevadí (pro jistotu kotouč namaž, líp to jede a nerezne :))) )

            0 0
      • z0diaC  

        možná vyteklo trošku brzdovky na tu tyčinku – brzdovka je agresivní jako prase a ta tyčinka vypadá jen černěná,tak asi zrezla …

        0 0
    • michalrysina  

      Trochu to obnovím. Co by jste mi doporučili za destičky na tto brzdy? Díky i za případné odkazy

      0 0
    • michalrysina  

      Lidi za kolik prodat tyto jeté brzdy, bez kotoučů, odvzdušněné a desky cca 80%, netečou. Jen na pákách odřená barva. Děkuji

      0 0
      • scret  

        800-litr a budes hodne rad…

        0 0
      • Válec  

        Taky jsem je mel a takybjsem je prodaval is kotoucema jete dva roky a dostal jsem za ne 800 kc + posta :D

        0 0
        • Georrge  

          za 600 je tu klidne nekomu necham, ale musim je napred dat dohromady :D

          0 0
      • michalrysina  

        Tak kdyby jste někdo měl zájem, tak se můžem domluvit

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce