Brzdy hydrauliky- neustále klesá účinnost

48 nepřečtených
  • Rybajz

    Ahoj zkušení cyklisté,

    koupil jsem před rokem nové kolo – Specialized Sirrus 2.0 a jelikož mi přišel se zcela zamaštěnými brzdami, tak mě hned po nákupu čekala obměna destiček a předního třmenu, protože originál (Promax F1) tekl. Bohužel na kole jsou brzdy FLAT MOUNT, čili silniční (nevím, co to Specialized napadlo) a tak hned v prvním servisu mě upozornili, že nebude snadné tam cokoliv náhradního dát. Časem praskla i origo páka, tak došlo k další výměně.

    Bohužel brzdy vždy po záběhu brzdí dobře tak týden dva a pak musím mačkat víc a víc a dostane se to vždy do stadia, kdy z kopce reálně ani nezastavím, jen zpomaluji a třeba postavit bržděním kolo na přední je naprosto nemožné. Po obroušení destiček a odmaštění zase brzdí dobře, a za dva týdny zase prd.

    Takto jsem prolezl už 3 servisy, celkem jsem vyměnil 3× destičky, páky i třmeny (dohromady už to stálo víc než půlku ceny kola) a stále co servis to názor, jen brzdný účinek se stále nedostavuje.

    Nyní ve 4. servisu mi tvrdí, že mám zcela nevhodnou kombinaci pák a třmenů (páky = BL-MT200, třmeny = Shimano ultegra BR R8070) a že pokud chci, aby mi to brzdilo smykem, tak že mám vyhodit ultegry a dát si tam přes nástavec nějakou jinou POST MOUNT brzdu a že to bude lepší, než když mám silné páky a ultegra brzdy.

    Upřímně nechce se mi po dvou týdnech dát další 3 tisíce za další pokus jen tak, čili zajímal by mě Váš názor a zkušenost ostatních, jestli to může být opravdu tím, nebo jde jen o další servis, který neví čím to je a něco mi prodá.

    Za mě bych chápal, že třeba bude mít nekompatibilní páka vliv na delší chod, nebo bude třeba jí víc mačkat atp, ale nesedí mi, že by to způsobilo neustále se snižující výkon brzd, kdy první chvíli paráda, a potom jak když to poleju olejem.

    Taky mě štve, když mi v servisu tvrdí, že to brzdí normálně, když já si pak přelezu na mé staré kolo s V-brzdama a přepadnu přes přední kolo při prvním zabrždění, protože jsem na mých hydraulikách ztratil cit (a přitom by to mělo být přesně naopak)

    Je tedy snižující se účinek brždění možné připsat kombinaci dílů, nebo některému z vyjmenovaných dí­lů?

    A ještě jedna podotázka- pokud má opravdu smysl pořídit jiné třmeny v POST M OUNT verzi, stačí koupit jakýkoliv nástavec „flat to post“ nebo jsou mezi nimi rozdíly (nevím, aby to pasovalo). Přijde mi, že se jich prodává až moc rozličných tvarů…

    Díky předem za Vaše zkušenosti.

    Jirka

    0 0
    • kubad  

      I ta kombinace co máš by měla brzdit dostatečně, něco se ti tam děje co nemá

      buď dej:

      FM brzdič MTB Shimano SLX

      nebo celé MTB brzdy třeba Shimano SLX

      0 0
    • Tomcat  

      Ne moc silné páky to opravdu nejsou.

      • některé zamaštěné destičky nikdy už nevyčistíte = vyhodit
      • dejte tam metalické destičky
      • kotouč kromě chemie je dobré "vypéct v troubě, beci, hořák na střešní krytinu, vypalovač trávy, horkovzdušná pistole. Ovšem neznamená to kotouč zakalit !
      • kotouč je dobré také následně, pokud je jistota že není mastny, přejet jemným brusným papírem

      Jinak MT-200 je opravdu nic moc základ. Pokud je to dobré a „ono to příjde“ ukazujete na mizerné odvzdušnění nebo vadu expanzky v páce. Ne tahle páka se opravdu neopravuje, ale vyhodí a koupí nová.

      Pokud by netěsnil třmen je možné že kapalina půjde ven až v mometu kdy se to zahřeje.

      Jinak pokud jste to kolo tam nekoupil nějako proaktivitu servisu za nízkou cenu fakt nečekejte. Za mě problém v expanze v páce, vyměnil bych páku a destičky.

      0 0
      • Fazzy  

        Tj, ale podle toho co píše, už to co doporučuješ minimálně jednou měnil.

        0 0
      • Rybajz  

        no právě že páky jsou nové, třmen+desky taky, ale děje se to samé, co bylo s originály od Promaxu. To už by musela být jo náhoda, aby tekly dvě sady.

        Ještě můžu zkusit vypéct ten kotouč, jestli tam náhodou z toho pak nechytají desky něco, co se mi nedaří odmastit, nebo vyměnit kotouč,, ale to už je poslední, co nemám nové.

        0 0
        • Tomcat  

          Možná vyměnit nezdůraznil vyměnit jak kotouč tak destičky. Protože jinak riskujete že jedno zamastí druhé.

          Jinak ano páky mají i vadnou expanzku i z výroby.

          Jinak velice mě v tom nesedí to že to bylo v několika servisech a oni si stím neporadili…

          0 0
    • Fazzy  

      Je mi divný, že to odmastíš a zase to tejden normálně brzdí. To by znamenalo, že se ti prostě nějakým způsobem kontaminujou desky nebo kotouč. Neparkuješ to v nějaký vlhký jeskyni nebo tak něco?

      0 0
      • Rybajz  

        no jeskyně to přímo není, ale je to trochu vlhčí a teplejší kolárna v našem bytovém domě.

        0 0
        • Fazzy  

          Jestli máš možnost, zkusil bych to odmaštěním a obroušením opět dát do funkčního stavu a na těch 14 dní to skladoval někde jinde, ideálně v bytě.

          0 0
        • Tomcat  

          a občas vám to soused stříkne wédéčkem?......

          1 0
          • ronda  

            Bylo by to zajímavé rozuzlení, kdyby se zjistilo, že nějaký soused si na „vedlejším háku“ dělává pravidelně údržbu sprejem a brzda se s tím sveze, neúmyslně. Takováhle duchařina bývala u ráfkových brzd, když se nešikovně fouknul řetěz s celým širým okolím.

            1 0
    • Vilém  

      Jak to kolo skladujes, parkujes?

      1 0
    • jonti  

      To vypadá jako netěsnící třmeny, časem se olej dostane na desky a přestane to brzdit. Ideální je to mít úplně čisté a papírovým obrouskem zjistit, odkud se tam bere mastnota.

      U mě se to dělo, když jsem vyměnit třmen a byl jsem líný odstřihnout starou olivu. Po nalisování nové olivy to už bylo ok.

      Problém je tam někde s netěsností, dobře nainstalovaný třmen funguje bez problémů několik let. Jak postmount, tak flatmount, o tom to není.

      Doporučuji koupit odvzdušňovací sadu a dělat si to doma všechno sám. Nebo minimálně doma zjistit, kde je problém.

      2 0
      • Fazzy  

        To by ale neopravil odmaštěním brzd, což se údajně děje.

        0 0
        • jonti  

          Opravil, desky i kotouce by byly ciste a nasledne by to znovu navzlinalo.

          1 0
          • Fazzy  

            Tj ale kdyby se to dělo opakovaně jako v jeho případě, tak by se chybějící olej nějak projevil. Navíc páku i třmen už vyměnil.

            0 0
            • Tomcat  

              Osobně mám silné pochybnosti o tom, že ta pohádka je tak jaký psal.

              Sinus měl pro Maxi brzdy, z nějakého záhadného důvodu mu to vyměnili za třmen Ultegra, plus páka MTdvoustovka to jako vážně, fakt to bylo nový?..... to levnější třmen nebyl?

              Samozřejmě že je možná že servis s ním vyjebává viz kdo mu tam dal takový třmen.

              0 0
              • Fazzy  

                V servisech se můžou dít různý věci. Já bych to spíš tipoval na nějakej jednodušší problém. Jako první bych odnes kolo z kočárkárny.

                2 0
              • Rybajz  

                hele já vůbec po pravdě nevím, co je špatné na třmenu Ultegra?

                V prvním servisu, kde se zjistilo, že originál PROMAX F1 teče mi dali Ultegru s tím, že sehnat něco lepšího na FLAT MOUNT bude oříšek.

                Teď už taky vím, že je výběr širší (i když ne vše je skladem), ale upřímně co je teda špatně na té kombinaci- to je to na co se ve vlákně ptám- je to funkční kombinace, nebo ne?

                Místo odpovědí mi zpochybňuješ můj popis situace, ale to není logické- jak bych se dozvěděl řešení, když bych si tady vymýšlel báchorky???

                Tak co je špatnýho na Ultegře? Nebo na těch pákách? Mám to vyměnit a bude to lepší (tak jak tvrdí poslední servis- ten ovšem zase tvrdí, že mám moc extra páky na slabý třmeny a tady se ozývá, že páky jsou sračky. To je jak u právníků fakt.)?

                0 1
                • kubad  

                  už tady padlo, že by ta kombinace měla fungovat, a podle popisu chvilku funguje.

                  po čase se ti zamastí desky a to je potřeba vyřešit a najít důvod proč.

                  Někde to asi rosí ( brzdič) a olej se dostane na desky, nebo problém v místnosti kde to máš.

                  2 0
      • Rybajz  

        Kapalina zdá se neubývá- všichni mi tvrdí, že pokud by to někde teklo/netěsnilo, tak by mi měkla páka, což nepociťuji (přijde mi pořád stejně tuhá, ale stejný tlak na ni časem vyvíjí menší brzdný účinek)

        jinak, souhlas- musím na to přijít sám, pokud nemám platit za každý pokus 1–2.000Kč a mít doma krabici vyřazených dílů (už nakupuju nářadí na hydrauliky).

        Teď jsem přežíhal jak desky tak kotouč. Zkusím to večer ještě odvzdušnit. Jestli ani teď to nebude brzdit, tak už zase nevím a vyměním asi všechno.

        0 0
        • Tomcat  

          1 i taková „kapka“ o rozměru 0,5 mm krychlového kapaliny na kotouči znát, ale na páce ne.

          2. každý pokus 1–2.000Kč ? he? jak proč ? máte tam „nejsračkovější páku“ kde přední + zadní komplet brzda stojí do 2000,– mimo Sinus neměl vzadu Ultegru, ale komplet Promax.

          3. stále v tom nějak neštymuje ten servis, proč to nereklamujete?

          1 0
          • Rybajz  
            1. OK, beru, posoustředím se na to.
            2. trochu máte pravdu a trochu ne. Samotný třmen Ultegra stál 1.450,– + jeho výměna v servisu byla za 900,– to vše x2.

            Mezitím další servis byl, že mi to prý celé odmastili, ve předu nové desky a je to OK, to bylo za další litr (ale OK to nebylo).

            No a páky (to je mi teď skoro slza v oku) jsem v servisu platil za 2.000,– + práce a teprve časem jsem zjistil, že je to cena za komplet brzdy i se třmenama, které si ovšem v servisu zřejmě nechali.

            Proto už to nechci přes žádný servis dál řešit, protože se všichni namastili kapsu a nikdo to pořád nevyřešil.

            Když si koupím nový třmen, nebo páky, tak to bude zase za litr, protože si to doma prostě nepřehodím, bez vhodného nářadí (na rozdíl od véček, které jsem si léta dělal vše sám).

            Ano, origo tam byly Promax F1, který stály ale totál za pytel- třmen brzy tekl, a taky jednu z pák jsem promáčkl skrz, proto celé tohle nekonečné servisní kolečko.

            1. reklamace není možná, neboť to bylo objednáno jako poslední kus z Polska přes Mall a po reklamaci mi byla dána 2.500,– sleva, kterou jsem považoval za dostatečnosu na vyřešení.
            0 0
            • Slavik  

              Výmluva.

              Na véčka jsi taky potřeboval stejný inbus, který jde použít i na hydrauliky. Plus 2 stříkačky za korunu a minerální olej…

              0 0
              • Rybajz  

                když vynechám fakt, že tam není imbus, ale hvězdička tak možná, ale asi až se znalostmi, které přijdou léty ;) (V-brzdy jsem měl dvacet let, hydrauliky mám první rok).

                Krásný, jak tady umíte někteří soudit, ale poradit ne.

                0 0
                • mirorek2  

                  radí ti tady vyhodit páky a třmen, když asi prolíná, co tam chceš ještě vymýšlet?

                  0 0
                • Slavik  

                  Počkej, ty je máš přimontovaný torxem? To jsem nikde neviděl, ale třeba to existuje.

                  Možná to nafoť, uděláš lépe.

                  0 0
            • Tomcat  

              Jde o to že na internetu hledat asi umíte a dostal jste až sem( nemyšleno B-*F) a servis s Váma pravděpodobně vyjebával.

              • i práce v servise jde reklamovat , problém se vrátil ? reklamace servisu!
              • Deore flat-mount třmen je levnější než Ultegra a nebrzdí hůř .
              • ten třmen třeba byl pravděpodobně použitý?
              • organické destičky pokud zamastíte, jsou na vyhození neodmastíte
              • výměna komplet brzdy třmen + vedení + páka je záležitost jednoho běžného imbusu max dvou. Dokonce jdou koupit naplněné a odvzdušněné.

              Stříkačky a hadičky – lékárna zdravotnické potřeby.

              Berte to tak že před Váma tu bylo k xxx lidí kteří si vymysleli často složitou pohádku, Následně měli jak Severní Irko problém na každé řešení. Protože neřekli jak to skutečně bylo. Mysleli, že se jim lidi asi nebudou smát, nebo myslí že ušetří. Většinou dosáhli naprostého opaku viz třeba legendární Pavel P. Proto nejsem jen já tak podezřívavý .

              1 0
              • Rybajz  

                jn, rozumím.

                Servis jsem reklamovat zkusil, ale pán tvrdil, že to podle něj brzdí dobře. Navíc jsem neměl doklad :( Bavit se dál o příčinách sníženém brzdění s někým, kdo tvrdí, že to brzdí dobře nemá moc smysl.

                Jestli jde jen o cenu ultegry, tak OK, já se bál, jestli to není nějaká blbá volba úplně.

                Použitý asi nebyl, ten třmen. Destičky mám sintry.

                Včera jsem vše znovu odmastil, očistil, kolo přendal do méně vlhké místnosti. Objednal nejzákladnější náčiní a pokud se to znova dojebe, tak vyměním desky a kotouče. A pokud ani to nepomůže, tak to vyměním všechno a bude snad pokoj.

                1 0
    • mech1  

      Ta kombinace by měla fungovat. Vypadá to, že s ti to odněkud zamastí. Ze zkušenosti, nejčastejší jsou tři místa: netěsní pístky, to bys poznal při vyndání destiček budou na straně k pístkům mastná kolečka. Není dost dotažená hadice ke třmenu a nebo není dotažený odvzdušňovací šroub. Pro zjištění průsaku doporučím vše pořádně očistit a zajistit zmáčknutou páku třeba klipsnovým řemínkem k řidítkům a nechat třeba do rána a pak prohlédnout. Jak někdo zmiňoval záškodníka, co ti to postříká, měl jsem případ, kdy se to pánovi stávalo v práci, kde nechával kolo na dílně a docházelo tam kvůli pracovnímu procesu k občasnému vzniku olejové „mlhoviny“ a zamaštění kotoučů.

      1 0
      • Rybajz  

        takhle vypadá destička zezadu- nějaké kolečko tam je, ale mastné mi nepřišlo (nereaguje na žeh, ani odmašťovač).

        Pístky jsou suché (na papíru nenechaly nic).

        0 0
        • mech1  

          Tohle je jenom otlačený pístek, normální věc. Sundej tu gumovou krytku z odvzdušňováku a zkus přitáhnout páku něčím k řidítkům a zajisti ji. Samozřejmě tam dej zpátky destičky a mezi ně tu distanční vložku nebo klidně celé kolo s kotoučem. Je potřeba v brzdě vytvořit dlouhodobější tlak a někde by se mohl ukázat průsak.

          2 0
          • Rybajz  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • Rybajz  

            Tak jsem omotal páčky gumou- docela fest a po hodině byla páčka u těsně u řidítek (a jakoby volná, bez odporu proti gumě). Nikde nic nevyteklo (zatím) ale na páku už nebyl žádný tlak, byla najednou volně. Když jsem jí uvolnil, tak se zase dofoukla kapalinou a pak už za ní šlo zase zabrat silou.

            Je to normální? Nebo je v řiti nějaká zpětná klapka?

            0 0
            • kubad  

              není je špatná musí držet – těsnění v páce pokud toi nikde neteče, zkontroluj kolem desek

              2 0
            • va-bo  

              Co takhle úvaha, že to propouští v páce zpátky do expanzky? Ale že by to dělala nová páka je málo pravděpodobné.

              1 0
              • Rybajz  

                no přesně to si myslím, tak to vypadalo. Nikde ani kapka, třmeny čistý, odvzdušňováky taky. Jak jsem to pustil, tak to zase ztvrdlo, jak si to z expanzky zase nacuclo asi zpátky.

                Takže chápu-li to dobře, tak tohle by to nemělo dělat- mělo by se to udržet v tlaku.

                Zkusím ještě druhou páku, a případně omlátim o hlavu v servisu (to jsou zrovna ty páky, na kterých mě finančně dost ojebali).

                1 0
                • mirorek2  

                  ne, musí držet, pokud nedrží, povolila by i ve sjezdu

                  toto se mi dělo na Hope brzdách, pecka na trailu…

                  1 0
            • mech1  

              Normální to není, nebo spíš jsem se s tím ještě nesetkal. Zároveň si myslím, že by toto nemělo mít vliv na závadu kterou popisuješ.

              2 0
              • Rybajz  

                no, to asi ne, ale na to, že ta přední brzda pocitově brzdí max na 90% určitě jo.

                Zadní je teď vše krom kotouče vyměněné a páka taky drží, tak tam to musím teď pár dní sledovat, ten účinek. Pokud teda nenajdu někde fakt úniky.

                0 0
                • novas752  

                  Tam únik být nemusí, na pístku v páce jsou 2 těsnění za sebou, když to první netěsní, chová se to přesně takhle. Výměna páky.

                  0 0
    • va-bo  

      U brzd jako jsou Promax, Clarks, Tektro se geniální rada hledá těžko. Může to fungovat 10 let bez problémů, a taky nemusí. Je to asi kus od kusu. A pokud nefunguje opakovaně Shimano, je asi chyba někde jinde.

      2 0
    • skaj  

      Zkusim poradit z jineho konce – servisu hydraulik se doma neboj. Nic slozitejsiho nez vecka tam neni, je to jen jine. A jestli si zvladal vecka, seridis prehazku, hydrauliky zvladnes taky v pohode sam (zvlast Shimana). A kdyz to clovek dela podruhe, tak je rychlejsi nez servis, pokud zapoctes i cestu do nej. Doporucuju najit si nejake pekne video na youtube, vsechno hezky ukazou.

      Osobne, pokud mam podezreni na mastnotu, okamzite vyhazuju desky. Z me zkusenosti se uz nikdy na 100% ozivit nedaji.

      0 0
      • Rybajz  

        jn, už sbírám nádobíčko, návody a odhodlání (díky za jeho podpoření).

        S novými znalostmi mi nejde do hlavy, jak servisáci přidělali na původní hadici, která je Promaxová s vnitřní průměrem větším, než Shimano (aspoň co jsem načetl) třmeny Shimano. No asi to nějak jde.

        Náhradní desky ještě mám, pokud se to znova zeslabí, tak koupím ještě kapalinu a budu si holt doma hrát zase.

        Složitější než V to trochu je- o tu čistotu :) S Véčkama to člověk může prasit rukama jak chce, tady jak cokoliv rozpojim, tak je nutné hned vše otírat, čistit…

        Každopádně díky za dodání odvahy, to je potřeba.

        0 0
    • va-bo  

      Asi ano. Jen je potřeba si dát pozor při roztahování keramických pístků v některých třmenech Shimano (SLX, XT). Už jsem jich pár prasklých viděl.

      0 0
    • enjoy  

      „Nyní ve 4. servisu mi tvrdí, že mám zcela nevhodnou kombinaci pák a třmenů (páky = BL-MT200, třmeny = Shimano ultegra BR R8070) a že pokud chci, aby mi to brzdilo smykem, tak že mám vyhodit ultegry a dát si tam přes nástavec nějakou jinou POST MOUNT brzdu a že to bude lepší, než když mám silné páky a ultegra brzdy.“

      Za mě ten čtvrtý servis asi něco o něčem tuší. Nelámal bych nad nima hůl:-)

      Protože páchat nějaká komba MT200 páky / Utegra třmeny jenom proto, že nevím o adaptéru(nebo nechci vědět) na uchycení… to mi přijde malinko překombinovaný.

      0 0
      • Tomcat  

        Znám jednu pohádku o DIY flat-bar gravelu postaveném z bazarových komponent…

        0 0
      • Rybajz  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 1
      • Rybajz  

        kombinace funguje- nyní po obměně desek a vypálení vč. kotouče na vysokou teplotu to vzadu brzdí smykem. Předek měl zase blbě nalisovanou olivu a netěsnil.

        Takže servismani hledali výmluvy ;)

        1 0
    • Rybajz  

      Přidávám výsledek celé operace a děkuji všem zúčastněným diskutérům za dobře míněné rady.

      Páku, která podklesávala mi odmítali v servisu vyměnit a smáli se testování zagumičkováním (nejdřív jsem se dozvěděl, že brzdím málo a nemám zapečené kotouče, po ofiko reklamaci jsem se zase dozvěděl, že brzdy přetěžuju a přehřívá se kapalina až do páky :D no uměli neskutečné pohádky).

      Nakonec jsem z nich novou páku vypáčil. Během výměny jsem ještě našel důvod klesání účinku brzd ve předu- oliva u třmenu byla naprosto na cucky, byla tam nějak špatně zasazená a šroubení ji rozmajzlo tak, že z ní šly zřejmě nepatrné úniky a asi zpět nasávala nepatrné množství vzduchu.

      Po přeolivování už je výkon stabilní.

      Vzadu stačilo nakonec „jen“ vypálit jak kotouč i destičky, oboje obrousit na cca 450°C a smykují jak divé.

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.