Brzdy shimano tlakuji se, nejdou odvzdusnit

153 nepřečtených
  • Hellmans

    Ahoj, prosím o radu zkušenější majitele brzd Shimano. Mám mt520 a zadní brzda se neustale „tlakuje“. Napřed to začalo při intenzivnejsim brzdění na trailu, ale teď už se to děje i na místě když několikrát po sobě stlacim páku (stačí 3×, 4×). Záběr paky se zacne zkracovat a oddalovat od řidítek, takže se neustále mění chod páky. Zkusil jsem několikrát odvzdusnivat, ale ani to nepomohlo. Bezprostředně po odvzdusneni stlacim páku a ta jde až na řídítka, než se to „skalibruje“ na sirku desticek a kotouč, což je normální, ale při tom stlačení v páce cvachta a závada je pak zase zpět.

    0 0
    • Nutribird  

      V jakém stavu jsou desky ? Jsi si jistý, že to děláš správně ?

      0 0
      • Hellmans  

        Desky i kotouč jsem dal nedávno nové. Ale dělalo to prakticky on nova. Myslel jsem že by mohla být špatná i páka, že někde prisava, takže jsem tam dal novou slx paku, ale ani to nepomohlo…

        0 0
        • Vilém  

          Takze v pace to nebude :)

          0 0
          • Hellmans  

            Ještě mě napadlo že jediny rozdíl od přední brzdy je že zadní jsem musel vest rámem, takže jsem oddělil hadicku od paky. Ale při tomhle ny tajy nemělo být co zkazit. Nejsem úplně nesikovnej, takže postup odvzdusneni a napojení hadice lze snad vyloučit.

            0 0
            • Nutribird  

              Nezlob se, ale přední ok a hlavní rozdíl je rozpojení brzdící sestavy. Pokud někde neprosakuje olej od třmenu po páku, špatně odvzdušněno. Nasadit na páku kelíšek a několikrát od třmenu protlačit celou stříkačku. Bacha ať tam nenatlačíš bublinu. Zavřít třmen a s kalíškem plným oleje pumpovat páku, do zblbnutí. Osobně odzvdušňuju na kotouč a desky, tedy nasazené kolo. Tak dosáhneš maximálního naplnění a lze pěkně nastavit páku bez propadání. Při výměně desek musíš, ale otevřít expanzku na páce. Jinak při zatlačení pístů můžeš protrhnout ochranu.

              0 0
            • Vilém  

              Zaregistroval jsem tu u nekoho treba problem v trnu hadicky, ktery byl zmetkovy a mel moc malou diru, diky cemuz nestihal protikat olej. Kdyby te stejna vec potkala, tak by se to mohlo projevovat podobne, paka by po pusteni nestihala nasat olej z trmene a neustale by si prisavala z expanzky, cimz by se zkracoval chod.

              Tim ale nechci rict, ze je to tvuj problem, jen naznacit, ze problem muze byt i blbosti, kde by to clovek necekal.

              1 0
              • Hellmans  

                O tom jsem také uvažoval, ale trn jsem dával nový už vlastně dvakrát. Jednou při zkrácení hadice a podruhé při montáži nové páky, takže to by museka být velká náhoda…

                0 0
    • mech1  

      Je to zavzdušněný. Dej kolo tak, aby byl třmen dole, vyndej destičky, dej mezi pístky ten žlutej plast a odvzdušni to znovu. Někdy se to napoprvý prostě nepodaří.

      0 0
      • Hellmans  

        Takto jsem to dělal již několikrát, dokud nejdou žádné bubliny, ale po namackani paky s již nasazenymi deskami opět problém. Ještě chci zkusit verzi s nasazením kolem, protože když jsem v prvním případě znovu nasadil nádobku na paku a zapumpoval, tak sli opět bubliny.

        0 0
        • Nutribird  

          Co oliva ? Je to u ní ok neprolíná zde olej ? Je divné, že tam máš pořád vzduch, něco děláš blbě.

          0 0
          • Hellmans  

            Nic neunika

            0 0
            • Nutribird  

              Psal si čvachtá, to je málo oleje. Popiš tvůj postup a čím doplňuješ.

              0 0
              • Vilém  

                Dobra poznamka. plne oleje by to asi necvachtalo.

                0 0
                • Nutribird  

                  No jestli to rozpojil 100% došlo k úniku. Pokud nedoplnil olej bylo by to jasné, ale při výměně páky by to musel doplnit. To už by byla velká exotika. Při výměně kotoučů a destiček ovšem měním brzdový olej. Spíš desek, ty vydrží 1000 – 2000 km, kotouče několik sad destiček vydrží.

                  0 0
              • Hellmans  

                Postup dle ofiko navodu, olej od Bikeworkx

                0 0
                • Vilém  

                  Nechces to radsi zkusit s originalem? Problem by klidne mohl byt v tomto.

                  0 0
                  • Hellmans  

                    To bych taky mohl zkusit

                    0 0
                    • Vilém  

                      Pokud by byl trosku hustejsi, tak to muze delat presne toto. Ono to ma asi shimano, od jiste doby, dost na hrane konstruovany, viz problemy se zmenou chodu, vlivem venkovni teploty, u rocniku par roku zpet.

                      0 0
                      • Hellmans  

                        Vliv teploty jsem taky zaznamenal, pres léto to ještě nebylo tak hrozný, ale teď při nižších teplotách je to hodně výrazný, proto jsem to také začal znovu řešit.

                        0 0
        • mech1  

          Dej kolo tak, aby byl třmen co nejníž a páka nejvýš. Pověs to za přední kolo.

          0 0
    • jecnak  

      Mas vzduch v systemu. Tipl bych ve trmeni.

      1 0
      • Hellmans  

        To uznávám, ale nechápu kde se tam bere. Odvzdusnim se zlutym blokem a jsem kompletne bez bublin. Uzavru okruh, namackam paku s nasazenymi deskami a kolem. Ihned poté namontuji zpět nádobku na páku a při stisku paky jdou opět bubliny…

        0 0
        • Lister  

          A když odvzudnujes páku tak to zkoušíš v různých sklonech?

          0 0
        • Vilém  

          Ma to hadici vedenou po spodni trubce zadni stavby a trmen vyse jak hadice? Delas to ve stoje na kolech, nebo davas kolo do stojanu a natocis je tak, aby trmen byl v nejnizsim miste soustavy?

          0 0
          • Hellmans  

            Třmen vyvesim aby byl co nejnize, kolo dám do sklonu, paku natacim do ruznych úhlu.

            0 0
            • jecnak  

              Hlavne cele kolo otoc tak, aby hadice od trmeny sla stale nahoru – nikde z kopce. Trmen tak, aby byla hadice na nem – odtok co nejvyse. Totez hadice k pace – paka nejvys a hadice nesmi byt nikde vys jak paka. Tlakovat, cvrnkat to hadic a dat tomu cas.

              0 0
    • wladeq  

      Jestli se chod páky zkracuje, tak to na zavzdušnění nevypadá ne? Nedrhnou písty? Není problém v té olivě?

      0 0
      • Hellmans  

        Tohle jsem asi popsal špatně. Zkracuje se volný chod před zaberem desticek. Paka se oddaluje od řidítek, tlakuje a tvrdne, vykon brzdy slábne.

        0 0
        • Vilém  

          Slabne zrejme proto, ze nezabira servowave.

          0 0
          • Nutribird  

            To fakt vypadá na málo oleje. Napumpuje a má prázdnou páku. Odvzdušnit na kolo. Šířka kotouče, výška destiček ???

            0 0
        • wladeq  

          Vykon brzdy by mel s mackanim naopak sílit…teda pocitam ze si popsal co se deje, kdyz mackas brzdu…muze to byt blbe naplnene, ale muj tip je, ze problem je v te olive, neproteka tam olej tak, jak by mel

          0 0
    • unitak  

      Jestli to nemáš vedeno vnitřkem rámu, tak bych tu brzdu úplně sundal a zavěsil někam a odvzdušnil „ve svislé poloze“ hlavně pořádně odsát vzduch že stříkačky, ať tam netlačíš bubliny.

      A není to čvachtání vazelína, kterou je mázlá páka?

      0 0
      • Hellmans  

        Cvachtani je pouze ihned po odvzdusneni a 3×, 4× namackani paky, pak už není slyšet

        0 0
        • Nutribird  

          Nasaď kalíšek na odvzdušnění na páku. Nalej do půlky olej a i s nasazeným kolem mačkej páku. Páka nastavená na nejdelší chod. Až ti upadnou obě ruce, sundej kelíšek a uzavři páku. Teď to musí být ok. Seřiď si chod páky. Tohle dělám běžně při sjíždění desek a udržení stejného chodu páky.

          0 0
          • MatS  

            Tos mu fakt poradil. Vzduch tam zustane a jako bonus si preplni brzdu.

            0 0
            • Nutribird  

              No už jsem mu radil dřív a samo musí při výměně desek otevřít expanzku. Pokud se ztenčuje kotouč a desky sjíždí, musí se tento úbytek materiálu někde projevit. Jestliže to má od spodu dobře naplněno a má problém co popisuje, je třeba zkusit a uvidíme. Svoje ZEE tak řeším a problém nemám. Výsledek je stále stejný chod páky bez pumpování.

              0 0
            • wladeq  

              vzduch tam nejspis zustane, to jo, ale brzdu nepreplni, to snad bez nejakeho nasili a tlaku ani nejde

              0 0
              • beranek666  

                Jde a jednoduše. Stačí mít sjete desky a plnit to v tomhle stavu. Pak roztáhneš pistky a praskne ti membrána.

                0 0
                • Nutribird  

                  Na to byl upozorněn.

                  0 0
                • Mr.Duck  

                  Ja ji jeste nevidel prasknout ale casto to tak vypada. Sam jsem to udelal dvakrat ze mi pri roztahovani preplnene brzdy foukl olej kolem membrany, ale nikdy se ji nic nestalo. Olej z toho leze dokud to nerozeberu a olej z vnejsi strany membrany nevicistim, ale vzdy to byl jen ten olej co utekl pri roztahovani.

                  Tim nechci rict ze to prasknout nemuze nebo ze bych ten postup doporucoval, ale ze kdyz tam utece olej jeste nutne neznamena ze tam vznikl nejaky problem.

                  0 0
                  • Nutribird  

                    Tak základ je vždy povolit šroub na expance. Při výměně desek vždy měním i kapalinu. Takže nemám problém.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      No ja vim, ale nekdy clovek specha :)

                      0 0
                      • wladeq  

                        Nové desky tam stejně beztak nedostaneš, protože neroztáhneš tolik písty…nevidím vůbec problém mít tam „víc kapaliny“. Jak jinak to chceš naplnit v půlce desek (jo vím, nechat tam tu přiblblou kostku, ale nejsem prasopes abych si zgichal půl kola, nevytahuju kolo ani desky), s novýma deskama to stejně plním znova

                        0 0
                  • Petr L2  

                    tak to si měl velké štěstí…

                    0 0
          • adam320  

            To co delas Ty je preplnovani okruhu a to zbusobem lenocha:) chapu proc to delas, taky mam rad paky co berou brzo, jemu to ale nejspise nepomuze, protoze uz si natlacil vzduch do brzdice tim pumpovanim. No zkusit to muze, ale moc tomu nedavam

            1 0
            • Nutribird  

              Jestli chápu dobře funkci. Páka bere olej z expanzky a tlačí do systému. Pokud je třeba víc vysunuté pístky na stejnou funkci jako při nových komponentech musí být víc brzdového média aby byl zachován stejný chod páky.

              0 0
              • adam320  

                Ano u nekterejch brzd je pro zachovani stejnyho chodu paky potreba doplnit okruh. Ale pokud on to udela touhle metodou tak se nezbavi toho vzduchu kterej tam evidentne je

                0 0
        • allrose  

          nechci být pesimista,ale vše co popisuješ jsem si prodělal s 675,nakonec ještě začaly protékat a koupil nové 7100,sice také občas vypečou,ale rozdíl je nebe a dudy..

          po rozebrání jsem našel v hliníkovém těle páky vyběhaný pracovní prostor,těsnění ochozená/nalep­taná,čepy oběhané

          a ani po výměně těsnění se to nezlepšilo

          ale na ht s menším zatížením je v klidu používám,občas pumpnou,občas lehce pustí olej,ale když o tom víš,„není s nimi problém“ :))

          od začátku byly problémové,ač všichni tvrdili,že jsou bezproblémové,tak ti radím,zdali je máš v záruce,rekla­muj,i kdyz se to blbě dokazuje,při nižším zatížení jsou ty brzdy v „pořádku“

          0 0
          • allrose  

            Ps

            Od začátku při odvzdušnění z páky lezl černý olej,příznak degradujícího těsnění v páce..

            0 0
            • allrose  

              Tak nic..teprve nyní jsem si všiml,že páku jsi měnil,beru vše zpět :))

              0 0
    • adam320  

      Mas to zavzdusneny, nic vic v tom nehledej

      0 0
    • DaD  

      Bohužel stále častěji to dělají i nové brzdy na nových kolech. Je to další šlendrián od Shimana a nedá se s tím nic dělat. Reklamuj to. Dostaneš novou brzdu a budeš mít klid. Tohle řešení nemá, je to zmetek z výroby.

      0 0
    • Hellmans  

      Ještě jedna poznámka. Jak se pokouším o to odvzdusneni celkem často, tak mě překvapuje, že kapalina je dost znecistena. Stačí pár vyjizdek mezi odvzdusnenim a kapalina je zase černá…

      0 0
      • novas752  

        To je normální, to minerál dělá. Jak se hřeje od pístků tak postupně černá

        0 0
      • parduba  

        To může být od těsnění pístků ve třmenu,zřejmě vliv oleje.

        0 0
      • Nutribird  

        Má to naše snažení poradit nějaký výsledek ?

        0 0
      • Mr.Duck  

        Z myho pozorovani to je hlavne z paky, dostava se tam trochu bordel skrz ty „kelimkovy“ tesneni (nevim jak popsat „cup seal“ :)). Na chod to nema vliv ale vzdy mam u trmene kapalinu cistou a v pace po par jizdach spinavou. Ani to neni o tom ze by se tam bordel dostaval nejak rychle, ale drzi se mezi tesnenima na pistku v pace a to nevyplachnes ani pri vymene kapaliny, takze se to po odvzdusneni po chvili smicha s novou kapalinou jak hlavni tesneni chodi pres otvor do expanzky. Nikdy jsem to nemusel resit driv nez po cca 5 letech kdyz se paka zacne chovat trochu jak Sram tak ji potreba rozebrat a vycistit.

        0 0
        • novas752  

          Tak to teda nevím, zkušenost přesně opačná. Když měnim olej a plnim zespoda tak nahoře nejprve proudí relativně čistá, pak úplně černá, pak ten nový olej.

          0 0
    • FoggyGoggy  

      Tohle by mohlo způsobit nějaké zúžené místo vím že na autech se to stává že když se zkřípne hadička a tlakem při brzdění se kapalina do třmenu dostane ale nazpátek už moc ne. Osobně bych zkusil vyměnit trn

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • puka  

      To jsem řešil jak u saintů i zee. Každé sáhnutí na brzdu zabíralo jinak. Olej putoval skrz zadní třmen častěji než já di hospody. Řešeno trny, olivami, hadicemi a výsledek vesměs stejný. U 2pist deore to nebylo tak znatelné (mám doma ještě jedny, uvidí se časem.) Vyřešeno kacířsky za Sramy s goldfren destičkami a veškerá chuť se vracet k shitmanu mě už přešla.

      0 0
      • novas752  

        Sramy mají opačný problém, Shimano blbne v mrazu, Sram blbne v horku.

        0 1
        • Mr.Duck  

          Teď jsme teda byli na nový rok a my dva na Shimano více méně v pohodě – tvrdý krok páky byl, kamoš s code byl ale úplně bez brzd. Takže to asi taky nebude pravidlem :)

          0 0
          • Breakpain  

            Pravidlo to není, ale tedy co mám já zkušenost, tak Shimano je opravdu „tužší“, ale u Sramu (OK – tři brzdy, Guide) jsem neevidoval žádný problém a ani když jsem to jezdil přímo já, tak jsem v zimě trouble neměl.

            Kolega, co s ním občas řeším technické dotazy mi říkal, že prý u Shimana to v zimě paradoxně nedělá olej, ale údajně nějaké jejich těsnění … nevím, neřešil jsem. Trochu mi to vadilo, tak jsem si na zimu vzal brzdy s DOTkou a vypadá to, že na ně asi přejdu i v létě. Ano, uznávám, že už dlouho jsem chtěl zkusit jiné brzdy a tohle byl takový impulz se k tomu dokopat, že by se s Shimanem nedalo v zimě jezdit říct nemůžu ;).

            0 0
            • Mr.Duck  

              Já to teď zažil asi poprvé, možná jsem doteď vždy moc brzdil a držel třmeny v teple.

              Můj pocit z toho je takový, že by to mohla být snížená pružnost těsnění pistů ve třmenu. To by mohlo způsobit že píst v těsnění proklouzne ke kotouči a nevrátí se dostatečně zpět. Brzdilo to ale pořád v pohodě, až dole chvilku zadek zaváhal kdy třmen byl koule ledu :)

              Je možné, že Kenovi ty Code prostě jen zmrzly. Většinou jel první v hlubokým sněhu a on moc nebrzdí, je to mentál. Zároveň ten sníh brzdil dost takže i kdyby mentál nebyl, dalo by se to tím vysvětlit.

              0 0
      • yaplesk  

        Resim to same ze sainty . Neprisel teda nekdo co stim bylo ? Uz resim i novy trmen protoze pakou to neni tu sem prohazoval za predni paku .

        0 0
    • Luen  

      Trošku to oživím. Řešil jsem pumpující páku zadní brzdy 2 roky zpět u XT 8100. Nakonec jsem nic nevyřešil a skončil u Shigiury, což je za mě super kombinace pro 100kg chlapa, co chce brzdit. No teď s novým kolem řeším to samé u XT 8120. Pumpuje mi ve sklepě, kde mám cca 12 stupňů. Přední je tvrdá jak beton, zadní houbovitá a pumpuje. Odzvdušňoval jsem předtím Shigury, jiná kola a snad to asi umím, ale tohle je záhada. Pákou to není, protože jsem vyměnil na zkoušku levou za pravou a ten projev je stejný jen na zadní brzdě. Dokonce jsme prohodil třmeny a bez výsledku. Jediný článek systému bez výměny je hadice, ale tomu se mi nechce moc věřit. Borci na německých fórech to řeší olejem Putoline 2,5w, nicméně mám teď doma litrovku Shimano oleje a taky se.nechci vracet k Maguro-Shimano setu, protože je to další investice náchylná na přesné seřízení a opravdu rovný kotouč. Tak co a tim? Určitě máte v kapse zaručené postupy

      0 0
      • mirorek2  

        Někde tam máš bublinu, nebo bubliny. Ty 4p se dělají hůře, zkus to pověsit kolmo třmenem dolů na noc, ideálně otevřenou páku a namáčknutou. Taky zkus zhora stříkačku, samo i zespoda, pasuje tam sram na odvzdušnění reverba, ta je taky na olej.

        Jednou jsem to dělal na 4× a stejně nic, páka vprdeli a reklamace.

        0 0
      • Breakpain  

        Povol trmen (sroub) a zacni velmi rychle mackat brzdu, aby se nevratila kapalina zpet spodem. Takhle tlakem projedes komplet brzdu na jeden – dva kalisky. Potom zavri trmen, proklepat hadici a zkusit paku, jestli pujde bublina. Zacal jsem to tak delat potom, co mi nechtela jit odvzdusnit komplet prazdna brzda. Jde to hodne rychle a prozatim 100% uspesnost.

        0 0
      • duk  

        Hadici bych dal šanci, setkal jsem se párkrát se situací u těhle novějších sérií, že se při zavádění hadice do páky zdeformuje takový to plastový brčko, co jde dovnitř do trnu hadice… Osobně nechápu na co tam je, akorát snižuje nejmenší průměr průtoku oleje… A tenhle bazmek pak přiškrtil průtok v hadici, takže páka pak pumpovala – olej se při uvolnění nestíhá vracet do páky a při několikerém zmáčknutí po sobě páka ztvrdne.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Je to bazmek na ty jejich zaslepený hadice, že to jako máš složit bez odvzdušnění a čistě – bazmek prorazí tu záslepku. Což je sice krásný ale jakmile krátíš hadici, tak je to tam k ničemu. Dá se to vyndat, ale i když jsem měl podezření, nepřišlo mi že by to mělo vliv na chod.

          0 0
          • duk  

            Jojo, běžně to asi vliv na chod nemá + jak je to co nejblíž u pístku tak to samo o sobě chod zas tak ovlivňovat nebude, pokud se to neopatrnou manipulací neohne. K čemu to slouží chápu, ale je to chuj0vina, stejně jako ty záslepky na hadici z vosku nebo co to je, když to spojuju v origo délce, stejně to z toho radši nejdřív seškrábnu nožem, nemám z toho dobrej pocit :-)

            1 0
            • mirorek2  

              Stejně je ten černý sajrajt zalezlý vevnitř v trnu, je to chuj_ovina fakt

              0 0
              • Luen  

                Akce plastové brčko se v tomto případě nekoná, pro jistotu jsem dal i nový trn a olivu. Trochu pomohly 2 stříkačky (tam jsem viděl jen pár malinkých bublinek menší jak špendlíková hlavička) a následně propumpování 2 kalíšků oleje směrem dolů do volně visícího třmenu. Pořád tam ale není pocit jako u přední brzdy a lehce pumpuje.

                0 0
                • Jáchym 1  

                  Nechat kalíšek v páce několik hodin a občas promačkat.

                  Nechávám to tak i přes noc.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Nejlépe u toho zatáhnout brzdu a nechat stát.

                    Minule jsem ze zadní nemohl dostat bublinu, tak jsem našrouboval hadičku na páce lehce jí naplnil kapalinou. Zátahl páčku páskou a kolo postavil na zadní a trochu s ním zabouchal a voala bublina venku.

                    1 0
                    • kubad  

                      Přesně tak, nevěřil sem tomu , ale vyzkoušeno a funguje

                      0 0
                    • Luen  

                      Tak potvrzuju, poslední bublinka se vzdala tímto postupem. Nechal jsem to přes noc. Kouzlo zabouchání ve vertikální poloze s hadičkou v páce zaslouží zaslouží zapsat do oficiálního postupu lovců bublinek. Díky všem za rady

                      1 0
                      • Jáchym 1  

                        Tyhle XT se bohužel moc nepovedly.

                        0 1
                        • Mr.Duck  

                          Nevím jak to souvisí s tím na co odpovídáš, tenhle postup jsem používal u skoro všech brzd bez ohledu na značku když nebylo napoprvé perfektní odvzdušnění.

                          2 0
    • Luen  

      To zavěšení kola už taky proběhlo, ale 2 stříkačky ještě ne. Tak to to bude asi další projekt na víkend

      0 0
    • kliiima  

      Jde to plastové brčko vytáhnout jen při odpojené hadici a nebo musím rozebrat celou páku?

      0 0
    • BSA  

      Hlásím se do klubu, M6000, tentokrát zadní, asi 3 roky stará… Začlo to teď v zimě, párkrát zmáčknu, zkrátí se volný chod, brzda ztvrdne, přestane se vracet. Ale nepřehřívá se, dělá to i v dílně. Po nějaké době se zas uvolní. Už mi to dřív dělala přední, tam jsem vyměnil třmen za 4pístek. Zavzdušněná není, prohnal jsem olej tam a zpátky několikrát. Hádám nějaký těsnění v třmenu nepouští zpátky? Má cenu se v tom hrabat nebo rovnou vyměnit třmen?

      1 0
      • MatS  

        No nevim. Co si pamatuju, tak problem byl spis v pace. Trmen jde snadno rozebrat, vycistit a slozit. S pakou je to horsi. Kdyz si menil olej, byl tam cerny bordel?

        0 0
        • BSA  

          Ani ne. Bordelu jen zlehka. Páka chodí dobře. Zkusím rozebrat a vyčistit pístky na třmenu.

          0 0
          • BSA  

            Tak rozebráno (lehce destruktivně, ach ty lepiče závitů), vyčištěno, napuštěno, zdá se že chodí. Ale asi jsou pístky nějak načatý a trochu přidrhávaj. Tak uvidím.

            0 0
      • Venda  

        Mne se dlouhodobě velmi pomalu vracela prava paka. Po vsem, co jsem povymenoval, rozebral, vycistil, odvzdusnil, odmastil, tak jsem zjistil, ze lehce pridrhava o razeni na riditkach. Pomohlo lehke odskoceni techto dvou komponent…

        0 0
      • Luen  

        No po postupné výměně páky (strhl jsem závit kvůli častému odzdušňování), následně třmenu – výměna za 4-píst a opětovnému lovení bublinek jsem se problému nezbavil úplně. Nejvíc pomohla výměna hadice za Jagwire a ulovení posledních bublinek.. Není to dokonalý, ale pumpování je minimální, takřka neznatelné. Jo a opravdu hodně jsem roztáhl tu vidličku u destiček. Jestli se něco za tu dobu usadilo trnu, banju případně v hadici nevím jistě, na letmý pohled se to zdálo být čisté.

        0 0
    • tomxxx  

      Já teď po výměně prasklé hadice u XTR 9100 (první verze hned jak je vydali) zjistil, že v nich byly z výroby u třmenu trny s menší dírou než se prodává teď jako SM-BH90. Pravděpodobně to tak bylo i u páky, ale tam už jsem původní trny a olivy neměl.

      Otázka je, jestli tohle nebyla příčina pumpování shimana a neopravili to právě větší dírou v trnu.

      0 0
      • mirorek2  

        Bohužel nebyla, pumpují všechny více či méně všechny SH brzdy. Náchylnější na to jsou 4p co jsem tak zjistil

        0 0
    • Lišák  

      Oživím téma.

      Brzdy Shimano BR-M615. Při delší jízdě dole kopcom, tzn delším brzdění (samozřejmě přerušovaném) začne tvrdnout páka. Desky neškrtají, po chvíli zase normální chod. Začalo to dělat se skoro sjetými deskami. Desky nové, olej vyměněn. Závada trvá.

      Pokud není žádný dlouhý kopec, jen se občas přibrzdí, tak se to neprojeví klidně celou vyjížďku. Jen po zahřátí.

      Jde pouze o zadní brzdu. Přední brzdí naprosto bezchybně.

      0 0
      • Breakpain  

        Tzv pumpovani ;). Normalni neduh Shiman → proto jsem je opustil.

        1 1
      • va-bo  

        Zkus destičky s chladičem, ale moc se to nezlepší.

        0 0
        • Lišák  

          Je mně divný, že to ze začátku nedělalo.

          0 0
          • va-bo  

            Možná vyměnit olej a případně membránu v páce, ale Shimana tím trpěj.

            0 0
            • Milan  

              Nemám asi dost přehled. Kde se dá ta membrána sehnat? Případně díky za odkaz.

              0 0
              • Vilém  

                Na aliku jsem je do nekterych pak videl, ale za sileny penize. Cinan asi rozebira paky na dily a vyuziva toho, ze dily pak se nevedou.

                0 0
              • Vilém  

                EDIT? Ted jsem jeste nasel ulozenej odkaz na jinyho prodejce a tam uz by se to dalo prekousnout.

                0 0
                • Milan  

                  Díky, prozkoumám to. Mám tu minimálně tři kusy na repas.

                  0 0
      • DePaX  

        Noumální rybářská vlastnost ;)

        0 0
    • Kakrus69  

      Ahoj, potřeboval bych poradit. Když zmacnu brzdu zlehka tak jde až ke gripu ale pokud ji parkrat rychle zmacknu tak ztvrdne a je na pozici kterou by měla normálně mít. Měnil jsem trmen i hadicku .Pokoušel jsem se tak 5× odvzdusnit a nic. Nikde nic nekape a nevím si rady. Jako poslední možnost vidím vymenu packy. Předem diky za rady

      0 0
      • novas752  

        Takhle se projevuje vadné těsnění na pístu v páce, to si to měl vzít z opačné strany…

        Kdyby to bylo třmenem tak by to teklo na desky. Kdyby to dělala hadice, byla by někde viditelně poškozená.

        2 0
        • Kakrus69  

          Dobře diky zkusím vymenim.

          0 0
          • ladys  

            Jde to rozebrat, vyčistit, namazat.

            0 2
            • mirorek2  

              proboha co mazat na prdlém těsnění shimano páky?

              2 0
              • va-bo  

                Může tam být jen nečistota a pak pomůže rozborka a vypucovani. Nechtěl jsem přímo napsat bordel. :-)

                0 0
              • ladys  

                I to těsnění s pískem jde koupit.

                0 0
                • mirorek2  

                  myslíš čínskou kopii, která nefunguje tak, jak originál a páka je pak ještě náladovější?

                  jestli originál, poprosil bych odkaz

                  0 0
                  • ladys  

                    Pokud jsem nenamazal silikonovou vazelínou, nefungoval oni originál. Nálady brzd nesleduji. Čínské pístky také nefungují?

                    0 0
      • Mr.Duck  

        Me to zni jako vzduch v systemu. Jak jsi to odvzdusnoval, a co za trmen tam mas?

        1 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.